۱۳۹۰ تیر ۱۲, یکشنبه

مصاحبه یا مهندسی افکار؟


در وبسایت « دیگربان » که مسائل درونی اصولگرایان را به دقت زیر ذره بین قرار میدهد؛ با نام شخصی به نام « امیر محبیان » آشنا شدم که گویا با وبسایت « پارسینه » مصاحبه ای در رابطه با احمدی نژاد و شخصیت و تاریخچهٔ زندگی سیاسی او انجام داده است. کنجکاو شده و ایشان را اندکی « گوگل» نمودم تا ببینم این شخص کیست؟ در جستجوی خود رد « اسهال» ایشان را در وبسایتهای « سبز مذهبی» هم به وفور میتوان یافت. گویا همهٔ کوتوله های مذهبی ایشان را به عنوان « استراتژیست » میشناسند. اگر ایشان « استراتژیست » هستند باید فهمید که نتیجهٔ اندیشه های استراتژیک ایشان به « مستراح سیاسی اقتصادی و اجتماعی کنونی » انجامیده است که نامش را جمهوری اسلامی ایران نهاده اند. اگر این شخص استراتژیست است؛ با توجه به محصول مشترک تمامی استراتژیشت های اجیر شده در حکومت ننگین « مستراح اسلامی» میتوان فهمید که در مجموع درجهٔ هوش و اندازهٔ مغز « سبز مذهبی و حزب اللهی ها » چقدر است؟؟ رژیمی که تمامی ساختارهای پایه ای یک جامعه را از هم تارانده و تمامی تلاش خود را برای ساختن دژ نظامی « هلال شیعی » بکار برده است و در حال چشیدن ضربات پی در پی و بی امان « شکست استراتژیک» است و راهی برای فرار آز آن نخواهد داشت؛ حتی اگر تمامی نیروهای خود را بسیج کند و یا تمامی موشکهایش را آزمایش کند و یا سیلوهایش را به نمایش بگذارد. زیرا بسیار دیر از خواب بیدار شده اند.
اما بقیهٔ داستان :
اگر بپذیریم که آقای محبیان یک نظریه پرداز و استراتژیست است. نباید گفته های چنین شخصی را همانگونه که بیان میشوند پذیرفت. زیرا استراتژیستها همیشه استراتژی خاصی را در گفتگوهای خود طراحی و پیروی مینمایند و ایشان در این مصاحبه در پی مهندسی افکار است تا؛ بیانگر تاریخچهٔ زندگی سیاسی احمدی نژاد.
ایشان دقیقاً در موازات کاری که امام جمعهٔ قم انجام داد و به شرح داستان « یاعلی» گفتن خامنه ای در هنگالم تولد پرداخت؛ ایشان هم با مسیر ماهرانه ای که برای زندگی سیاسی احمدی نژاد ترسیم میکند؛ میخواهد او را اگر نه در حد ناپلئون بلکه اندکی پایینتر مطرح نماید. این آن چیزی است که احمدی نژاد در شرایط کنونی به آن نیاز دارد؛ تا در میان افکار عمومی چنین شخصیتی از او ساخته شود. این مسئله بیانگر سه احتمال است :
۱- باندهای دزدان اصولگرا که در زیر عبای خامنه ای لانه کرده و پناه گرفته اند ؛هنوز هم فاقد یک چهرهٔ مطرح و مقبول برای کاندیتاتوری ریاست جمهوری هستند و آقای محبیان از آنها میخواهد که زیاد شلتاق نکنند و به احمدی نژاد رضایت دهند و از او هم نترسند؛ زیرا او « استراتژیست» نیست و تنها یک « تاکتیسین» است و میتوان هر زمان که لازم بود او را کنار زد.
۲- آقای محبیان خود به راهی که « صفوی نوین» در پیش گرفته است روی آورده و در حال جذب بدنهٔ بسیج برای رای دادن به کاندید های صفوی نوین در انتخابات مجلس است.
از نظر من آقای امیر محبیان یک «نیم قد» سیاسی است که در شهر کوتوله ها
به خاطر قحط الرجال؛ استراتژیست نامیده میشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر