۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

اینترنت در چمدان ( جامه دان)

بیایید با همدیگه پوست کنده صحبت کنیم؛ نه اینکه پوست همدیگه رو بکنیم! نه! منظورم اینه که اندکی پوست کلفت مغزمان را خراش بدیم؛ تا بلکه هوایی تازه بخورد و یواش یواش راه بیفتد. برای ایجاد خراش اولیه چند تا سوال مطرح میکنم :
۱- یک لپ تاپ معمولی آکبند را که سرعت بالایی داشته باشه رو چند میخرید؟ یک میلیون؟ یک و نیم میلیون؟ حالا چونه نزن؛ نه حرف تو ؛ نه حرف من. بگیریم یک میلیون و دویست هزار تومان. خُب حالا میشه چند دلار؟ هزار دلار؟ باشه قبول. حالا اگه آمریکاییها بخوان این لپ تاپهای جدید رو که حتماً از تکنولوژی بالاتری برخوردار است و با ماهواره به طور مستقیم در ارتباط است  یعنی یک نوعی از گیرنده و فرستندهٔ ماهواره ای است و حتماً GPS هم هست رو به طور عادی به دست ایرانیهای مایه دار برسونند؛ چقدر آب میخوره؟ دو میلیون؟ سه میلیون؟ خُب ؛ حالا بگیریم دو میلیون! ولی قراره که قاچاقی بیاد و چه بسا « برادران قاچاقچی» خودشون برامون قاچاقی بیارن!! خُب اگه قاچاقی بیاد ؛ قبول داری که سه میلیون رو شاخشه؟ خُب حالا فرض کن آمریکا بتونه فقط دو میلیون از این « لپ تاپاله ها» رو به ایرانیها فرو کنه. چقدر در میاره؟ من میگم که اگه هر « لپ تاپاله» رو ۶۰۰ دلار فرو کنه؛ یک میلیارد و دویست میلیون دلار فقط از مبارزان معتاد « اینجا کلیک کن» ایرانی در میاره؛ چقدر از چینی ها در میاره؟ و چقدر از عربها در میاره؟ باز هم فرض کن که قاچاقچی عمده فروش هم از هر « لپ تاپاله» ۸۰۰ دلار در بیاره؛ چقدر میشه؟ میشه یک میلیارد و ششصد میلیون دلار. حالا فکر میکنی که « برادران قاچاقچی» مخشان عیب کرده که این بیزینس رو خودشون اداره نکنن؟ مثل همین دیشهای ماهواره ها و انواع رسیورها.
۲- حالا فرض کن که خریدی. حالا میخوای چکار کنی؟ میخوای پلی بوی نگاه کنی؛ بعدش بری جلق بزنی؟ یا که میخوای سازگارا نگاه کنی و بعد بری « جلق سیاسی» بزنی؟ میخوای بری « یو تیوب بازی» کنی و از پاسدارها فیلم بگیری و آپلود کنی؟ یا اینکه میخوای بری روی دیوار مستراح بنویسی « یا حسین میر حسین» و عکسشو بگیری ؛ بفرستی برای ژنرال سازگارا؟! که چی بشه؟ فکر میکنی کسی به تخمش هم حساب میکنه که چندتا بسیجی و پاسدار تو پیاده روها واستادن؟ میدونی چی میگن؟ میگن که : واستادن که واستادن؛ به تخمم که واستادن.
۳- خُب؛ حالا اینایی رو که گفتم فراموش کن. حالا اصل قضیه رو بچسب؛ ولی طوری بچسب که دستت لیز نخوره! چرا آمریکایی ها میگن که ۸ یا ۹ ماه صبر کنین؟ اگه میخوان به دموکراسی خدمت کنن؛ چرا رژیم رو از حالا خبر میکنن؟ مگه نه اینکه دارن به « برادران قاچاقچی» گرا میدن و به زبون بی زبونی ازش میخوان که بیا و بیزینس رو خودت اداره کن؟
در ثانی؛ آمریکاییها میخوان که مردم مبارز معتاد به « کلیک» رو ۸ تا ۹ ماه تو ترشی بخوابونن تا ببینن که احمدی میاد یا ولی وقیح؟ تا وارد معامله بشن!
مخت هوای تازه خورد؟ یا نه؟

کژدم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر