۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

هوشیار و بیدار باشیم


در این چند روز خبرهای مهمی داشتیم و هر چه بیشتر زمان میگذرد؛ زمین بازی داغ تر میشود و پای بازیکنانی که زمینگیر شده اند را میسوزاند؛ بعضی دیگر از بازیکنان اوج گرفته اند و زمین داغ را به « زمینگیر شدگان» سپرده اند. این ژنرال قاسم سلیمانی خودمان هم از همان زمینگیر شدگان است؛ ولی گویا دارد یواش یواش « خرفهم» میشود. میگویند که برگشته پیش زنش؛ یک سری هم به مجلس خبرگان زده و در رابطه با زمین داغ سوریه گزارشاتی داده و گویا به زبان کردی گفته است : «برای گیان؛ توتونه کَه ی زور تونَه» وبعد هم به فارسی ادامه داده است که: « وضعیت خیطه بهتره شلوارها را بکشید پایین». اتاقهای فکر رهبر فرزانه هم بعد از رایزنیهای متعدد به این نتیجه رسیدند که در « اتاق جلویی »؛ اول به ناتو و آمریکا و ترکیه یک « اولتیماتوم» بدهند که استخوان غروری باشد بر دهان « سگهای بسیجی» تا با آن کلنجار بروند و مشغول باشند؛ و سپس رهبران بروند به « اتاقهای پشتی» و شلوارها را دور از چشم « دلاوران همیشه در صحنه» پایین بکشند.
نهایتاً تصمیم گرفته شد که یک گروه دستمال به دست را برای دیدار با تعدادی از رهبران جنبش مردم سوریه؛ به اروپا بفرستند و برای « شیعیان جنوب لبنان» شفاعت بطلبند.
جنبش مردم سوریه هم بعد از حل شدن قضیهٔ قذافی؛ دلگرم تر شده و شورای رهبری انقلاب را تشکیل دادند. اعضای این شورا در حال حاضر ۹۵ نفر هستند ولی رفته رفته  تعداد اعضای آن بیشتر خواهد شد . البته فکر نکنید که در سوریه ۹۵ حزب سیاسی دموکراسی خواه وجود دارد!؟ نه خیر از این خبرها نیست. جنبش مردم سوریه هنوز در حال رشد و شکل گیری است. بعضی از این ۹۵ نفر رهبران گروهها و احزاب و یا اندیشه ها بوده و بقیهٔ آنها سران « قبایل و عشایر» هستند. اساساً در کشورهایی که هنوز زندگی « عشیره ای و قبیله ای» حاکم است؛ هر قبیله و عشیره ای برای خودش یک حزب است.
خبر مهم دیگر مربوط به « یمن» است که رئیس جمهورش اعلام کرده است که برای انتقال قدرت آماده است. بعضیها هم تیتر زده اند که به خاطر سقوط قذافی؛ رئیس جمهور یمن هم « خرفهم » شده است. اما باز هم از این خبرها نیست. داستان اصلی این است که عربستان سعودی معاملات زیر میزی انجام داده است که اول با خبر دعوت عربستان از رئیس جمهور افغانستان برای مذاکره با طالبان در خاک عربستان؛ رونمایی شد و بعد هم رئیس جمهور یمن اظهار علاقه به انتقال قدرت نمود و از سوی دیگر « ملا عمر» که همان « خامنه ای» خودمان در لباس « وهابیت» است نیز دولت افغانستان را به مذاکره دعوت نمود. اینها دانه های تسبیحی هستند که « نخ» آن در دست عربستان سعودی است.
اتحادیهٔ عرب هم بیانیه ای منتشر نمود و از بشار اسد خواست که آدم شود و او هم گفت که نه دیده است و نه شنیده است و نه میخواهد ببیند و بشنود.
ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا « خاورمیانهٔ بزرگ» زاده شود. جمهوری اسلامی هم بعد از خودکفا شدن در واردات گندم و گوشت و برنج و موشک و اورانیوم اکنون میخواهد « شلوار آباد» درست کند و در واردات شلوار و پیراهن هم خود کفا شود و به استقبال « خاورمیانهٔ بزرگ» برود.
خاورمیانهٔ بزرگ یعنی :
۱- استفاده از انرژی تولید شده در خاورمیانه در خود منطقه بدون هزینه های سر سام آور ترابری و بیمه که نتیجه اش تولید کالای ارزان قیمت است.
۲- ۲۵۰ میلیون انسان جویای کار.
۳- کنترل سیاسی و نظامی آسانتر برای اروپایی ها و آمریکا.
۴- یه کار انداختن سرمایه های کشورهای ثروتمند عربی در گسترش اقتصاد خاورمیانه.
۵- فقرزدایی نسبی در منطقه.
۶- بازگشت بخشی از مهاجران مسلمان از کشورهای غربی به زادگاه اصلی.
۷- کالای ارزانتر از « تولیدات چین» برای اروپا و آمریکا.
۸- قطع شدن مهاجرت مردم فقیرآفریقایی و عرب به اروپا و آمریکا.
۹- تضعیف قدرت مالی و در نتیجه قدرت سیاسی و نظامی « چین» که برای اروپا و آمریکا بسیار مهم است.

سهم ایران در « اقتصاد بزرگ خاورمیانه» در شرایط کنونی « زیر صفر» است.

هوی... قاسم سلیمانی... مسجد جای گوزیدن نیست! اگه میخوای گنده گوزی کنی برو بیت رهبری و جانانه بگوز. 

کژدم 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر