۱۳۹۰ شهریور ۲۷, یکشنبه

خامنه ای و گنجی

خدا به « سر» و خدا به « وسط» شاهد است که من تا حالا نمیدونستم؛ که این خامنه ای اینقده میفهمه؛ تا اینکه بی بی سی به من یاد داد که  خامنه ای « خیلی بوزورگی»!! باور نداری  اینجا رو بخون. من حتی نمیدونستم که که این « گنجی» هم خیلی « بوزورگی» باور نداری؟ « پارازیت» رو از روی خودنویس ببین. این دو مطلب رو که خوندم یاد جوکی افتادم که در زمان نوجوانی شنیده بودم. آن فکاهی میگفت که یکی از ادیبان « ارمنی» که در یکی از سمینار های بزگداشت « خیام نیشابوری» شرکت کرده بود. وقتی که به پشت تریبون سخنرانی رفت؛ اولین جمله اش در بزرگداشت « خیام» و با لهجهٔ ارمنی این بود : « خایام خیلی بوزورگی».
بی بی سی با این صفحهٔ ویژه میخواهد که از خامنه ای برای ما « ناپلئون» بسازد. رادیو آمریکا هم میخواهد از اکبر گنجی برای ما « مسجد پروتستان اسلامی» درست کند و بگوید که گنجی همان چیزی است که شماها لازم دارید تا بتوانید « سکولار و دموکراتیک» شوید و  رنسانس کنید. زمان جنگ و سرنگونی و انقلاب هم به سر رسیده است و بهتر است « گاندی مسلمان و سکولار» باشید. نگران بیکاری و فقر هم نباشید؛ چون وقتی سکولار شدید؛ ما مثل پشگل براتون «توریست» میفرستیم و همهٔ بیکارهای ایران میتوانند با به را انداختن بساطهای خیابانی  به توریستها آت آشغال بفروشن و زندگیشون رو بچرخونن. اصلاً نگران نباشین؛ توریستها وقتی اومدن؛ دیگه « دخترهای بیکار» لازم نیست برای خودفروشی برن تایلند و امارات؛ میتونن با توریستها حال کنن و دلار و یورو بگیرن. رنسانس ازین بهتر؟ به قول اون مادر قحبه ای که پارازیت رو میگردونه: « آخه چقدر غر میزنید؟». مگه نمیبینید که این حکومت چقدر قدر قدرت و دروغگوس؟ مگه نمیبینید که اکبر گنجی چقدر « شیعه» هستش؟ مگه نمیبینید که قتلهای زنجیره ای رو براتون فاش میکنه؟ مگه نمیبینید که میگه امام یازدهمش « خواجه» بوده؟ و اصلاً بچه نداشته؟ ببینید چقدر بچهٔ نازیه! با اینهمه دانش و معلومات که میگه قرآن کلام « الله» نبوده؛ محمد با « الله»ا هم حرف نمیزده و اصلاً « الله» محمد رو به تخمش هم حساب نمیکرده؛ ولی هنوز هم مسلمونه و شیعه هستش! هوی... گاو نفهم؛ مگه نمیبینی که چه « گنجی» گیرت اومده؟ آخه تو کی میخوای بفهمی که « دموکراسی و تشیع نوین و سکولاریسم» رو اگه شده با «پاشنه کش» تو کونتون فرو میکنیم؟! مگه خمینی رو فرو نکردیم؟ یادتون رفته؟ از باباهاتون بپرسین؛ بهتون میگن. 
هوی... گاو مجسم. میدونی چی میخوان بگن؟ میخوان بگن یا همینجوری بمون و بپوس؛ چون خامنه ای مثل « خایام» خیلی بزرگه. یا اینکه دولاّ شو « گنجی رو وازلین زدم» آمادس. مگه نمیبینی سرش برق میزنه؟ خلاصه فکر فقرزدایی و فدرالیسم و حقوق اقوام ایرانی رو ببوس بزار کنار؛ و الّا بد میبینی. اصلاً میدونی آش کشک خاله و یه وجب روش روغن یعنی چی؟

کژدم

۲ نظر: