۱۳۹۰ آذر ۲۲, سه‌شنبه

نیروهای ویژهٔ آمریکا وارد اردن شدند.

در حالی که نیروهای زرهی  عربستان سعودی متشکل از بیش از یکصد تانک پیشرفتهٔ « لئوپارد» آلمانی؛ ماههاست که در مرزهای اردن مستقر شده اند و منتظر ورود به خاک اردن هستند؛ از دو هفتهٔ پیش (۸ دسامبر ۲۰۱۱ میلادی) نیروهای ویژهٔ ارتش آمریکا که در حال خروج از عراق هستند؛ به طور مستقیم از از عراق به اردن گسیل شده اند. این نیروها در حال ایجاد برجهای دیده بانی و گرفتن موقعیت نظامی در مناطق نزدیک به مرزهای بین المللی اردن با سوریه به سر میبرند. از سوی دیگر ستون تانکها و زرهپوشهای سوریه به سوی مرزهای اردن در حال پیشروی میباشند. از سوی دیگر نظامیان ناراضی سوری که از ارتش فرار نموده و بخشی از آنها در اردن به سر میبرند و در حال سازماندهی و آموزش پناهندگان سوری میباشند. به نظر میرسد که در صورت لزوم؛ نیروهای زرهی عربستان سعودی نیز وارد اردن شوند و تاکنون بخشی از نیروهای ویژهٔ ارتش عربستان سعودی نیز به اردن منتقل شده و به همراه نیروهای اردنی در آموزش پناهندگان اپوزیسیون سوریه و تسلیح آنها و انتقال سلاح به درون سوریه و پشتیبانی لجیستیکی « ارتش آزاد سوریه» در حال انجام ماموریت هستند. به هر حال محاصرهٔ سوریه  مراحل نهایی خود را میپیماید. اکنون توپ در زمین بشار اسد است و اینک نوبت اوست که بخواهد تسلیم شود و یا تصاویر صورت خون آلود خود و خانواده اش را در « یو تیوب» به نمایش بگذارند. از سوی دیگر نیروهایی که به خاک اردن وارد گردیده اند؛ مسئولیت کنترل بحرانهای احتمالی در لبنان را نیز به عهده خواهند گرفت.

کژدم

۸ نظر:

  1. کژدم
    1-سفر اخیر یک مقام ایرانی به روسیه
    2-عبدالله گل: حمله به ايران به منزله آتش زدن بنزين است
    3-اوباما: آمريکا از ايران خواسته است هواپيمای بدون سرنشين را برگرداند
    4-ایران هواپیمای بی سرنشین را به آمریکا بازنمی گرداند
    5-سفر وزير اطلاعات ايران به عربستان سعودی!!
    6-لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا سه شنبه وارد افغانستان شد.
    هیچ پست و تفسیری دراین باب نگذاشتی ؟ اهمیت خاصی ندارند؟

    پاسخحذف
  2. کژدم عزیز ! سلام
    مطلب مربوط به لینک زیر، در پیوند با مقاله جنگ طلبانه علی میرفطروس و شارلاتان بازی های اوست. آن را بخوانید و در صورت امکان در سایت تان درج کنید.

    http://asre-nou.net/php/view.php?objnr=18527

    پاسخحذف
  3. دوست گرامی؛ برای داشتن یک تفسیر نزدیک به واقعیت باید حد اقل چند پارامتر روشن در دست باشد. گسیل کردن همزمان دو نفر از افراد نزدیک به خامنه ای به روسیه و عربستان سعودی که هردو در واقع عناصر امنیتی هستند؛ بعضی منابع اطلاعاتی غربی میگویند که سعید جلیلی در ازای دادن هواپیما به روسها؛ تقاضای سیستم پدافند S300 را دارد. که اگر درست باشد؛ معنی اش این است که سیستم جنگ الکترونیکی که کنترل هواپیمای جاسوسی را در اختیار گرفته است. برای حملات گسترده کفایت نمیکند. میتوان به این دلیل هم باشد که از روسها بخواهند تا در رابطه با سوریه جدی تر برخورد کنند. اما آنچه که مسلم است ؛ اینکه هر دو طرف میدانند که هدف کنونی ایران نیست.مگر آنکه رژیم از خط قرمز پانه تا( وزیر دفاع آمریکا) یعنی خلیج فارس عبور نماید. همچنین یک نفر از طرف انگلستان نیز به طور همزمان وارد عربستان شده است. حرف عبد الله گل در حد یک شعار مزخرف است. ورود پانه تا به افغانستان هم میتواند در رابطه با ماجرای هواپیما باشد و هم در رابطه با ماجراهای پاکستان باشد. به هر حال به خاطر شلوغی و در هم برهمی. نمیتوان تصویری نزدیک به واقعیت در لحظهٔ کنونی ارائه نمود و گرنه تبدیل به « مزخرف بافی» میشود که من نمیخواهم اینگونه حرف بزنم. تعداد پارامتر ها زیاد و تعداد مجهولات هم بسیار بیش از حد است.معادله بسیار بزرگ شده است و اندکی زمان میخواهد تا یک نقطهٔ کلیدی فاش شود تا بتوان این حرکات را بر اساس آن در کنار هم چید و تصویری نزدیک به واقعیت ارائه داد.

    کژدم

    پاسخحذف
  4. ناشناس گفت...

    کژدم عزیز ! سلام
    مطلب مربوط به لینک زیر، در پیوند با مقاله جنگ طلبانه علی میرفطروس و شارلاتان بازی های اوست. آن را بخوانید و در صورت امکان در سایت تان درج کنید.

    http://asre-nou.net/php/view.php?objnr=18527
    ۱۴ دسامبر ۲۰۱۱، ساعت ۷:۱۶
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    ازسلامت معلومه که کی هستی!! وچه در کیسه ات داری!!
    باری این نظری بود که در همان آدرس شما گذاشته شد.
    مقاله ی شما را هم خواندیم اما هنوز ذره ای از جایگاه ایشان دکترعلی میرفطروس در نزد ما کم نشده.چرا که واقعیتی است که ما در طول این سال هابا زحمات ایشان ودکترشفا ورضافاضلی کژدم و... بیشتر آشنا هستیم تاشماآقایان مازیار تپوری ، ناصر زراعتی دکترصمدانی وآن روشنفکرمنورگنجی وووباصطلاح (جامعه ی روشنفکری ایران) تلاش بیهوده ایست.ما ملت ایران قضاوت می کنیم.

    پاسخحذف
  5. اقای کامنت گذار محترم . کاش امضایت را پای نوشته ات می گذاشتی. گرچه، به نظر می رسد که نویسنده کامنت خود آقای کژدم است.
    به هر حال، نویسنده ی کامنت مهم نیست . مهم خود کامنت است.
    دوست بسیار گرامی ! من متوجه کنایه شما در مورد سلام نشدم . بد نبود که توضیحی می دادی تا من خودم را تصحیح کنم.
    مورد بعدی ، شما زحمت کشیدی و این همه مرا نواختی. دست شما درد نکند. اما ، ای کاش در مورد مضمون نامه سرگشاده به آقای اسماعیل خویی هم می نوشتی و کژی ها و کاستی های نوشته را نشان می دادی ، تا ادمی مثل من هم به راه راست شما هدایت شود.
    باور کنید کلی گویی گره ای از مشکلات من و شما باز نمی کند. بزرگواری کنید و آقایی تان را از من و خوانندگان وبلاگتان دریغ نکیند و همانطور که در مورد مشکلات جاری ایران و جهان تحلیل می کنید، این نامه سر گشاده راهم با نگاه تحلیلگرانه از نظر بگذرانید . نکات منفی و نادرستش را نشان دهید و اگر احتمالآ مورد درستی در آن بود، آن را هم مشخص کنید.
    نکته ی دیگر به آقای مازیار تپوری و آقای ناصر زراعتی مربوط می شود . دلیل نگاه منفی شما به این اقایان چیست؟ و جرم اینان در کجاست ؟ باید باور کنم که جرم این اقایان تحلیل انتقادی مقاله جنگ طلبانه آقای میرفطروس است، یا مشکل در جای دیگری است ؟

    پیشاپیش از پاسخ شما سپاسگزارم.

    پاسخحذف
  6. دوست گرامی
    آن کامنتی که شما اشاره کرده اید کار من نیست و از شاهین گرامی هم میخواهم که کامنتی را در درون اآن یک کامنت دیگر که اصلاً مربوط به جای دیگر است و (احتمالاً در همان لینکی که داده شده است) را در وبلاگ من نگذارید. من در وبلاگم جنگ و دعوای « حیدری ها و صفدریها» را منعکس نمیکنم. اگر آنها در جای دیگری با هم دعوا دارند لطفاً کامنتهای مربوط به آنها را در همان میدان کارزار خودشان بگذارید. اکنون با این کار سوء تفاهمی پیش آمده است که گویا من این کامنت کذایی « از سلامتان.......» را من گذاشته ام. این کار من نبوده است. از نظر آنهایی که از حملهٔ ناتو به سرزمینمان دفاع میکنند « تازی پرستة هستند و آنهایی که بیانیهٔ مخالفت با این امر را صادر و یا امضاء کرده اند به دو دسته تقسیم میشوند. عده ای مثل گنجی و دبّاشی مزدوران رژیم در درون جنبش هستند و نقش ستون پنجم و هدایت ومهندسی افکار را بازی میکنند و عده ای دیگر نیز تنها فریب اینها را خورده اند که نشانهٔ « حماقت سیاسی» آنهاست. موضع انجمن پادشاهی ایران(تندر) و من نیز مشخص است که در مقالهٔ « سخنی دربارهٔ حملهٔ نظامی به ایران» نوشته ام. اگر با من دعوا دارید و حتی میخواهید به من فحش بدهید؛ منعکس خواهم کرد ولی اگر بخواهید مرا به جنگ دیگران بکشانید؛ من در آن جنگ شرکت نخواهم کرد. در پایان باید دوباره بگویم که آن کامنت از طرف من نیست.

    پاسخحذف
  7. باید به این دوست گرامی بگویم که متهم نمودن من به نوشتن آن کامنت بسیار اشتباه و بدون مطالعه بود و اگر ایشان در یکی از مقاله های قبلی که در بارهٔ میرفطروس نوشته ام؛ موضع خود را روشن نموده ام و با آقای میرفطروس هم چند ایمیل رد و بدل شد و نتیجه ای هم نداشت. به هر حال چه آنهایی که در جهت حفظ رژیم کثیف اسلامی و چه به بهانهٔ بر اندازی رژیم؛ و برای لاپوشانی بی لیاقتیهای خود از غرب دعوت میکنندتا بیایند و سرزمینشان را با بمباران شخم بزنند هردو را « تازی پرست» میدانم. هر دو جریان ضد مردمی و هر دو جریان فاسد هستند.

    پاسخحذف
  8. کژدم گرامی
    پوزش مرا بپذیرید.
    کامنت من اشاره به آن شخص ناشناس بود که ازمن امضای پای نوشته خواسته!؟ایشان از رده افرادی هستند که به هرکجا وارد می شوند بدون توجه به فضای اطراف لینک تبلیغاتی خودرا درج می نمایند تاماهی خودراصیدنمایند(انتصاب مقاله)وکامنت من دعوت از ایشان جهت آمدن به همان آدرس داده شده بوده البته اگه مشکلات ارتباطی اجازه دهد.

    پاسخحذف