۱۳۹۰ آذر ۲۴, پنجشنبه

بحث آزاد «ساختار شناسی»

از هفتهٔ پیش؛ سلسله مبحثی تحت عنوان « ساختار شناسی» در رادیو تلویزیون اینترنتی تندر؛ آغاز گردید که در برنامهٔ نخست آن به بازگشایی مقدماتی « ساختار شناسی» پرداختیم. این بحث همچنان ادامه خواهد یافت تا زمانی که بسیاری از مباحث و مسائل و دکترینهای سیاسی را از این منظر نظر یعنی « ساختار شناسی» توضیح دهیم. دوستانی که علاقه مند به شنیدن مباحث و پرسش مستقیم در زمان پخش  زندهٔ برنامه هستند؛ میتوانند در روز یکشنبهٔ آینده  از ساعت ۱۰/۳۰ دقیقهٔ بامداد  به وقت لوس آنجلس به این برنامه که گوش فرا دهند. برای آگاهی یاران آدرس رادیو تندر  https://tondar.org/radio-tv/tv-live.html میباشد و شماره تلفن تماس برای طرح پرسشها؛ ۷۰۷۵-۹۲۱-۸۱۸-۱ + میباشد. همچنین در صورت تمایل میتوانید در Skype  آدرس تندر را Add کنید که از این قرار است : tondar.org  و از طریق Skype تماس بگیرید.
از دوستداران تقاضا میکنم که در صورت تمایل؛ برنامهٔ یکشنبهٔ گذشته را یا در آدرس هفتگی بالا و یا در آدرس  دائمی پایین ببینید:


کژدم

۷ نظر:

  1. آدرس Skype برای استودیو رادیو تندر tondar.org میباشد.

    و آدرس دائمی سرویس Ustream نیز به شرح زیر است:
    http://www.ustream.tv/channel/radio-tondar

    پیروز باشید

    پاسخحذف
  2. با سپاس از آموزشهاي بسيار کاربردي شما...
    1-کساني هستند که مي‌گويند: خوب آمريکا به ژاپن يا چند کشور ديگر حمله کرد و حالا بخاطر دوستي با آمريکا تبديل به کشور پيشرفته شده است و اين کشورهاي خاورميانه مثل عراق يا افغانستان که هنوز مردمش عقب‌مانده هستند فقط بخاطر وجود اسلام در اين کشورها است. نظر شما چيست؟
    2- در مورد قدرت مبارزاتي مردم من هم سوالي داشتم. نيروي مردم عادي را نمي‌شود با نيروي آن تکاوري که شايد ارزش يک نفرش به انداز? يک گروهان و حتي بيشتر باشد (اينها در ارتش وجود دارند ولي اميدوارم که در سپاه وجود نداشته باشند) مقايسه کرد و با مقالات تئوري هم نمي‌شود به آنها آموزش عملي داد. اون راننده تاکسي بدون آموزش عملي چگونه حاضر مي‌شود که دست به کشتن و حتي آسيب جدي رساندن به کسي بزند حتي اگر طرف يک پاسدار باشد که با او خيلي هم دشمن هست؟
    3- آيا شما از تک تک اشخاصي که طرفدار شما مي‌باشند انتظار توانايي کشتن دشمنان را داريد؟ چون برداشت من از سخنان گذشته شما اين است که اگر کسي توانايي چنين کارهايي را ندارد پس بهتر است که در گوشه‌اي بنشيند و صدايش هم در نيايد. آيا اين برداشت صحيح است؟ چون ظاهرا شما فقط از ديد نظامي به قضيه نگاه مي‌کنيد. مثلا در مصاحبه صحبت از داشتن يک ميليون «سرباز» است و نه «هوادار». آيا فقط با داشتن يک ميليون سرباز مي‌توان حکومت حاضر را شکست داد؟ و اگر شکست بخورد آيا مردم هم هوادار چنين حکومتي خواهند بود؟ يا اينکه شما ازنظر ساختارشناسي تک‌تک افراد خود را بررسي مي‌کنيد و تواناييها و محدوديتهاي تک‌تک افراد را درنظر مي‌گيريد و براساس آن تصميم مي‌گيريد. آيا علاوه بر برنامه نظامي برنامه‌ريزي براي تغيير طرز تفکر تک‌تک افراد جامعه را هم در دستور کار خود داريد؟ چون بدون اين شکست خواهيد خورد. اگر اشتباه نکنم در زمان شادروان کسروي که صحبت از حکومت مشروطه و حکومت مردم بر مردم بود ايشان در کتاب خودشان نقد کردند که تا زماني که افراد جامعه زمين? دموکراسي را در خود رشد ندهند و تا زماني که تک‌تک افراد در جامعه مسئوليت‌پذير نشوند دموکراسي به جايي نمي‌رسد. و امروز مي‌بينيم که پيش‌بيني درستي بوده است. اگر شما بدون اين زمينه‌سازي به گرفتن پاسدارخانه و کشتن پاسدار دست بزنيد، نظر مردم نسبت به شما منفي خواهد شد. و شما را به عنوان يک گروه تروريستي خواهند شناخت. لطفا روشنگري کنيد.
    4- اين اقتصاد آمريکا که قبلا گفته بوديد تکنولوژي صادر مي‌کند حالا چگونه است که مي‌گوئيد اقتصاد انگلي دارد و مثلا با خريد زمين 100 دلار و فروش زمين 600 دلار جلو مي‌رود؟
    ~~

    پاسخحذف
  3. دوست گرامی؛ با تشکر از پرسشهای شما؛ باید به پرسشهای شما یک به یک پاسخ دهم .
    پاسخ ۱ :
    اینکه بعضیها میگویند چون آمریکا به ژاپن حمله کرد بنا بر این باعث پیشرفت ژاپن شد؛ یک دروغ و یا یک اشتباه بزرگ است. ژاپن پیش از جنگ جهانی دوم به مرحلهٔ رشد صنعتی وارد شده بود و از نظر زیرساختهای صنعتی بر روی پای خود ایستاده بود و به همین دلیل برای به دست آوردن مستعمره هایی برای گسترش حوزهٔ نفوذ سیاسی- اقتصادی- نظامی بود. آنچه که گویندگان چنین افکاری را به اشتباه می اندازد این است که آمریکا به خاطر اینکه تنها کشور صنعتی بزرگ و ثروتمندی بود که در جنگ دست نخورده مانده بود به تمامی کشورهای آسیب دیدهٔ صنعتی کمک نمود که دوباره بر سر پای خود بایستند و درقبال آن نیز تعهدات بسیاری را در برابر آمریکا پذیرفتند و این تعهدات نه تنها به خاطر وجود قراردادها؛ بلکه به خاطر وجود اتحاد جماهیر شوروی؛ که به عنوان یک تهدید بزرگ استراتژیک به حساب می آمد؛ کشورهای غربی را واداشت که پیمان نظامی موسوم به « ناتو» را به وجود آورند. ژاپن در داخل این پیمان نبود ولی پیمان نظامی دیگری میان ژاپن و آمریکا بوجود آمد. نتیجه اینکه؛ ژاپن بوسیلهٔ آمریکاییها به اینجا نرسیده است و اروپا هم همینطور. این کشورها به مرحلهٔ تولید صنعتی رسیده بودند و زیرساختهای لازم را نیز برای رشد بیشتر داشتند.

    پاسخحذف
  4. پاسخ سوال ۲ :
    زمانی که مردم به آن نقطهٔ « جوش» از نظر فکری برسند که این رژیم باید سرنگون شود؛ باید به آنها گفت که تنها در صورت شکستن ستون فقرات نظامی رژیم است که میتوان آنرا سرنگون کرد. من شخصاً فکر نمیکنم که تشکیل گروههایی از دوستان و تعقیب و مراقبت پاسدارها و بسیجیها و شناسایی محل رفت و آمد آنها و به کمین انداختن و کشتن آنان نیاز به آموزشهای ویژه ای داشته باشد. حتی در دعواهای خیابانی نیز مردم با هم درگیر میشوند و به همدیگر آسیب میرسانند. حال اگر این گروه تنها از آموزش فشردهٔ هنرهای رزمی برخوردار باشند برای عملیاتهای کوچک در حد کشتن و یا زخمی کردن بسیجیها و پاسدارها کافی است.

    پاسخحذف
  5. پاسخ پرسش ۳ :
    نه؛ ما از تمامی افراد این انتظار را نداریم. ما میدانیم که انسانها دارای ساختارهای روحی متفاوتی هستند. لذا چنین انتظاری از آنهایی که به انجمن پادشاهی ایران(تندر) میپیوندند؛ انتظاری غیر واقعی و احمقانه است. آنانی که میپیوندند میتوانند در حوزه های گوناگون تبلیغی؛ آموزش سیاسی؛ تبیین آیین ریشه ای برای مردم؛ کارهای هنری؛ سازماندهی تظاهرات و یا بوجود آوردن کانونهای فرهنگی و سایر زمینه های مبارزاتی؛ فعالیت نمایند و انجمنهای پادشاهی خود را تشکیل دهند.
    در مورد بخش دوم سوال؛ باید بگویم که آموزشهای بازگشایی تازینامه و آموزشهای سیاسی که مقاله های متعددی را چه در وبلاگ شخصی من و چه در وبسایت رسمی انجمن پادشاهی ایران( تندر) میتوانید بیابید و یا همچنین برنامه های هفتگی رادیو تندر میتوانند در صورت انتشار وسیع آنها در میان مردم در درون میهن؛ باعث بوجود آمدن نوع دیگری از اندیشهٔ سیاسی باشد.

    پاسخحذف
  6. اقتصاد آمریکا و اروپا و ژاپن و سایر کشورهای پیشرفته و حتی غیر پیشرفته یک بخش مهم « اقتصاد انگلی» دارند که بر اساس تعریف مالکیت زمین و مسکن میباشد و این اقتصاد انگلی ۱۷ سال پیش اقتصاد ژاپن را به خاک سیاه نشاند و چهار سال پیش نیز اقتصاد آمریکا را دچار بحران بسیار شدیدی نمود و اکنون در کمین « چین» نشسته است و اگر بحران اقتصادی یک سال دیگر نیز ادامه یابد خواهید دید که چین هم به خاک سیاه خواهد نشست. انجمن پادشاهی ایران( تندر) در صدد آن است که هرگونه اقتصاد انگلی را از چرخهٔ اقتصاد ایران خارج سازد. به عنوان مثال اگر به اقتصاد آمریکا نگاه کنی؛ بازار بورس به عنوان بخشی از ساختار اقتصادی وظیفه دارد که بخش سرمایه گذاری در صنایع را هدایت کند. اما بسیاری از کسانی که در « وال استریت» و « نزدک» نشسته اند با ارائهٔ آمار های دروغین احمدی نژادی باعث میشوند که میلیونها نفر از کسانی که اموال خود را به این بورسها سپرده اند تا در بخشهای گوناگون صنعتی و تجاری و بیمه و صنعتی؛ سرمایه گذاری شوند؛ یکشبه تمامی اموال خود را میبازند و در خط فقر قرار میگیرند. انجمن پادشاهی ایران( تندر) در صدد است که تعریف خط فقر در ایران آینده؛ بسیار بالاتر از خط زندگی متوسط در کشورهای دیگر باشد. و این امر را با به پیش بردن؛ ۱- خانهٔ رایگان. ۲- خدمات ضروری پزشکی رایگان برای همه. ۳- تحصیل رایگان برای همه. محقق سازد.

    پاسخحذف
  7. با بازگشت به پرسش نخست شما؛ باید بگویم که اسلام به خاطر مبانی اقتصادی تعریف شدهٔ آن که بر اساس جنگ و تقسیم غنایم( دزدی و غارت) بنا شده است و به همینه دلیل نیز؛ از نظر ما « آیین تباهی» است. علاوه بر این اندیشه و ساختار اقتصاد راهزنانه؛ قوانین تکفیری آن موجبات جنگ وتنش همیشگی است و به این وسیله به هر سرزمینی که وارد شده است آنرا از نظر فرهنگی و اقتصادی به « کویر» مبدل نموده است و با مغز شویی مداوم کودکان؛ نسل بعدی را برای نگهداری این « کویر» باز تولید میکند و به همین دلیل است که کشورهای اسلامی همگی در قعر ساختارهای متمدنانه قرار دارند.

    پاسخحذف