۱۳۹۱ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

رژیم اسد؛ کنترل بخش بزرگی از ارتش را از دست داده است.

بنا بر گزارش منابع اطلاعاتی غربی؛ رژیم اسد کنترل بخشهای بزرگی از ارتش را از دست داده است. سربازان و افسران ارتش به خاطر نداشتن پشتیبانی لجیستیکی و عمدتاً کمبود شدید مواد غذایی و آب؛ پستهای خود را ترک میکنند و نیروهای اطلاعاتی ارتش توانایی خود را در کنترل ساختار ارتش از دست داده اند. پایگاههای ارتش مورد هجوم دزدان قرار میگیرند و هر آنچه که میتوانند به سرقت میبرند. نیروهای مستقردر منطقهٔ جولان؛ در مرزهای اسرائیل در حال فروپاشی هستند. رژیم اسد به خاطر ته کشیدن منابع مالی آغاز به فروش طلا در بازار دُبی نموده است تا چند روزی بیشتر بتواند مقاومت نماید. اکنون رژیم تمرکز خود را به نیروهای درگیر با ارتش آزاد سوریه منعطف نموده و بقیهٔ نیروهای نظامی را وانهاده است. اگر این روند ادامه پیدا کند؛ نیروهای مخالف رژیم اسد در مدتی کوتاه خواهن توانست که مسلح شوند و قدرت آتش خود را بالا ببرند. این مطالب را از این نظر مهم هستند که مبارزان بدانند که چگونه یک ارتش تا دندان مسلح میتواند در طی یک مبارزهٔ پیوسته و پیگیر؛ حتی بدون وارد آوردن ضربات کاری از هم تاراند. آنهایی که نیروهای سپاه را به رخ مردم میکشند و آنها را نیرویی قدر قدرت مینمایانند؛ تنها وحشت خود را تئوریزه میکنند و بقای خود را در بقای رژیم میبینند. اما ما در انجمن پادشاهی ایران ( تندر) تمامی روند را رصد میکنیم و این به ما کمک میکند که دیدی روشنتر از روند مبارزه و فروپاشی حاکمیت اسلامی داشته باشیم.
اکنون اگر به مقاله های یک سال پیش برگردیم ( اینجا) و (اینجا) ..... و سایر مقالات مربوط به سوریه و لیبی؛ خواهید دید که چه دید روشنی از روند مبارزهٔ مردم سوریه به دست میدهند و اینهمه تنها در سایهٔ تلاش برای « تحلیلهای کاربردی» انجام گرفته اند و نخواسته ام که مانند یک خبرنگار تنها به آنچه که میگذرد و یا گذشته است؛ به صورت تصاویر جداگانه و بدون پیوند نگاه کرده باشم.
اکنون نیز از یاران و مبارزان میخواهم که تاریخ یکسالهٔ « نبرد سوریه» را مطالعه کنند و تمامی اخبار و مقالات و موضعگیریهای دولتمردان مختلف را دوباره جمع آوری نموده و مطالعه کنند. این نبرد و «نبرد لیبی» نمونه های زنده و ملموسی هستند که همچنان در پیش روی ما هستند و هنوز گرد و غبار تاریخ چندساله بر آنها ننشسته است.
پاینده ایران-برقرارباد آیین ریشه ای- کوبنده تندر

کژدم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر