۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

کشته شدن عده ای از فرماندهان ارشد سپاه قدس و حزب الله لبنان در سوریه

از ماهها پیش نیرویی ۱۰ هزار نفره که توسط سپاه قدس و حزب الله لبنان آموزش دیده و توسط رژیم اسد و تجهیزات جدید زرهی مسلح شده اند سازمان یافته و آمادهٔ عملیات بزرگی بودند تا بخشهایی از مناطق استراتژیک را که در دست ارتش آزاد سوریه قرار دارند را با حملاتی گسترده باز پس گیرند. این نیروی ۱۰ هزار نفرهٔ زرهی مجهز به زرهپوشهای موشک انداز سریع السیر  بوده و طرحهای عملیاتی آنها توسط کارشناسان روسی نیز مورد بازبینی و تایید قرار گرفته بود.
طبق اخبار منابع اطلاعاتی غرب؛ در روز ۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۳ کاروانی از فرماندهان این واحدها در حال خروج از فرماندهی کل اطلاعاتی منطقهٔ بلندیهای جولان واقع در قنیطره مورد اصابت دو بمب بسیار قوی قرار گرفته و همهٔ نفرات کشته شده اند. منابع اطلاعاتی سوریه کشته ها را سوری معرفی نموده است؛ اما بعضی منابع اطلاعاتی غربی میگویند که اکثر کشته شدگان از فرماندهان ارشد سپاه قدس و حزب الله لبنان هستند. تا کنون هیچ گروهی از گروههای سوری مسئولیت این عملیات را به عهده نگرفته است و هویت طراحان و مجریان این عملیات  در هالهٔ ابهام است.
گفته میشود که تمامی کشته شدگان از فرماندهان اصلی واحدهای تازه تاسیس زرهی ۱۰ هزار نفرهٔ اخیر میباشند. در صورت واقعی بودن خبر؛ آغاز عملیات این واحدها تا مدتی به تعویق خواهد افتاد و در این فاصله نیروهای ارتش آزاد سوریه خواهند توانست با دریافت سلاحها و تجهیزات بهتر و همچنین ارتقاء دانش نظامی خود در رابطه با این واحدهای جدید زرهی و شیوه های مقابله با آنها؛ بتوانند این نیروی ۱۰ هزار نفره را نیز زمینگیر نمایند.
دولت روسیه در روزهای اخیر دست به حرکاتی دوگانه زده است که از یک سو در رابطه با کناره گیری بشار اسد ظاهراً با اتخاذ مواضع سرسختانه تر سخن میگوید و از سوی دیگر تعدادی از مسئولین ارشد روسی را از سوریه خارج نموده و توسط دو فروند هواپیما از بیروت به طرف مسکو؛ پرواز داده است.

کژدم

۳ نظر:

  1. وقوع انفجار مهیب در تأسیسات هسته‌ای فردو
    بر اثر یک انفجار مهیب در تأسیسات اتمی فردو، ارتباط ۱۹۰ نفر با جهان خارج قطع شده است. ساختمان‌های اطراف این مرکز غنی‌سازی نیز آسیب دیده‌اند.
    چند روز پیش در تأسیسات هسته‌ای فردو انفجاری مهیب رخ داده و بخشی از این مرکز آسیب شدید دیده است. این اطلاعات ازنفوذی های سازمان اطلاعات و امنیت ایران دریافت شده است.
    رهپویان راه فرود فولادوند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      این خبر در دبکا فایل نیز به عنوان خبری تایید نشده منتشر شده است و در وبسایت امنیتی دیپلماسی ایرانی نیز از آن به عنوان شایعهٔ دشمن یاد شده است. هر دو لینک را در پایین می آورم:
      http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1912111/+%D8%AC%D9%86%DA%AF+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF+%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C+%D9%87%D8%A7+%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%88.html

      لینک دبکا:

      http://www.debka.com/article/22714/Iranian-Hizballah-convoy-blown-up-on-Syrian-Golan-Border-tensions-shoot-up

      حذف
    2. به نظر میرسد که با هیاهویی که «دیپلماسی ایرانی» به راه انداخته؛ ماجرای انفجار در «فردو» در حال جدی شدن است. مقامات رژیم نیز هیچ عکس العملی نشان نمیدهند.

      http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1912123/%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C+%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1+%D8%AF%D8%B1+%D9%81%D8%B1%D8%AF%D9%88.html

      حذف