۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

آغاز فرار شیعیان مزدور سوریه و سرازیر شدن آنها به ایران

پس ماندگان مزدوران شیعهٔ سوریه که تحت امر سپاه قدس در قتل عامهای مردم سوریه شرکت داشته اند؛ با نقطهٔ عطف جدیدی که در معادلهٔ سوریه به وقوع پیوسته است؛ از ترس انتقام به سوی ایران گسیل شده اند و رژیم در تلاش است تا آنها را در خوزستان و اصفهان اسکان دهد. این ارازل و اوباش مزدور در آینده از طرف رژیم اسلامی برای کشتار ایرانیان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مردم ایران باید با دافعهٔ شدید با این پس ماندگان رفتار کنند و آنها را از خود برانند.





هرگونه ملاطفت با این پس ماندگان مزدوری که نانشان به قیمت کشتارها و قتل عام  مردم سوریه تهیه میشد و اینک به صورت «انگل» و برای  ارتزاق انگلی از ثروت ملی ایران؛ وارد سرزمین ما میشوند؛ خدمت به کفتارانی است که فرزندان ایران را در آینده خواهند درید.
هرگونه ملاطفتی با این پس ماندگان اوباشان سوری؛ مار در آستین پروردن است.

کژدم


۷ نظر:

  1. اسد جنگی رو رهبری می کنه که دو سال به طول انجامیده و باعث کشته شدن بیش از 100 هزار نفر شده و تقریبا سوریه رو با خاک یکسان کرده. خلع سلاح شیمیایی هم به این صورت نیست که مثلا 50 کیلو مواد شیمیایی رو تو مرز سوریه تحویل سازمان ملل بده و همه چی تموم بشه. پذیرفتن بحث خلع سلاح شیمیایی به معنی اجرای یک برنامه زمان بندی برای انجام بازرسی از طرف سازمان ملل برای مراکز تسلیحاتی این کشور هست. این قضیه حتی برای کشوری که درگیر جنگ داخلی نیست هم نوعی تزلزل امنیتی هست چه برسه به شرایط قعلی اسد که پذیرفتن چنین قضیه ای براش خیلی فرقی با مداخله نظامی غرب نمیکنه

    پیشنهاد این موضوع توسط روسیه و سوریه برای ایجاد وفقه در بحث حمله نظامی و خرید زمان است چون فعلا تجربه نشون میده هرجی زمان میگذره فشار افکار عمومی جهان بر دولتهاشون برای عدم حمله بیشتر میشه. روز اول میزان حمایت مردم آمریکا 50 درصد بوده که الان به 30 درصد کاهش پیدا کرده. این قضیه ای است که طرف مقابل هم مسلما اون رو درک می کنه واسه همین کشوری مثل فرانسه سعی کرده هر چه سریعتر موضوع رو به سازمان ملل بکشونن که به نظر میرسه پاتک جالبیه.

    خیلی طبیعی هست که از الان اما و اگرها توسط روسیه و سوریه برای این موضوع شروع بشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      نظر شما کاملاً درست است. اخبار امروز مبنی بر رد نشست اضطراری شورای امنیت و تصویب یک قطعنامهٔ الزام آور از طرف روسها و خبرهای مبنی بر گفتگوهای پشت پردهٔ آقای اوباما با آقای پوتین و موافقت آنها با تسلیح رژیم اسد با سلاحهای مدرن تر از طرف روسیه در برابر تحویل سلاحهای شیمیایی نیز (اگر حدس و گمان نباشد) قضیه را پیچیده تر میکند. اما این پیچیدگیها وزنهٔ ترازو را به نفع رژیم جمهوری اسلامی سنگینتر نمیکند و هر چه بیشتر این باتلاق وسیعتر و عمیقتر شود؛ وضعیت برای رژیم ایران بدتر خواهد شد. با نگاهی به جنگ ویتنام میتوان حدس زد که رژیم ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی نبردهای سوریه؛ چه خسارتهایی را متحمل خواهد شد. آغاز فرار شیعیان از سوریه که تنها بخشی از آنها به ایران آمده اند و طبعاً به سایر کشورها نیز پناه برده اند؛ نشانهٔ خوبی برای رژیم اسلامی ایران نیست.
      تحویل جنگ افزارهای شیمیایی نیز روند ساده ای نیست. از طرف دیگر ماجرای استفاده از سلاحهای شیمیایی از طرف رژیم سوریه علیه مردم خود نیز از نظر آمریکا هیچ اهمیتی ندارد و به قول معروف بنگاه خیریه و سازمان پخش شکلات دموکراسی باز نکرده اند. اگر میبینیم که متاسفانه در این نوشتارها مجبور میشویم که به تحلیل حرکتهای طرفهای بازی بزرگ سوریه بپردازیم و احتمالات گوناگون را مطرح کنیم؛ تنها به خاطر طبیعت داستان است و گرنه من هیچ علاقه ای ندارم که به بازیهایی که سر و ته آنها حتی برای سازمانهای عریض و طویل اطلاعاتی و اتاقهای فکری حرفه ای هم مشخص نیست؛ بپردازم. در این بازی هر احتمالی که داده میشود امکان دارد که واقعت اصلی باشد و یا به واقعیت تبدیل شود.
      آنچه که مهم است؛ موقعیتی است که رژیم اسلامی ایران در آن قرار گرفته است.این بازیها هرچه باشد؛ به عنوان مثال یک بلوف بزرگ از طرف آقای اوباما بوده باشد و یا نباشد؛ وضعیت را دگرگون کرده است و این تغییر وضعیت برای حزب الله لبنان و رژیم اسلامی ایران برای بازگشتن به شرایط دو هفتهٔ پیش بسیار پر هزینه خواهد بود.(دنباله در پایین)

      حذف
    2. اگر به روند این قیل و قالها نگاه کنیم؛ سکوت عمیق یکی از بازیگران قدرتمند منطقه ای یعنی عربستان سعودی است. ترکهای عثمانی و اروپا و آمریکا و روسیه و رژیم ایران بسیار پر هیاهو هستند؛ اما عربستان سعودی کاملاً ساکت است. از نظر من در پشت این سکوت سنگین ماجراهایی پنهانی بر اساس زمینه ای که اکنون فراهم شده است از طرف عربستان سعودی و اسرائیل در حال تکوین هستند. و شمشیر داموکلس تصویب طرح آقای اوباما در کنگره همچنان بر بالای سر شرایط کنونی آویزان است. اینکه روسها در شرایط کنونی در حال تسلیح رژیم اسد هستند و در حال طراحیهای عملیاتی برای دورهٔ پس از بحران کنونی مشغولند شکی نیست. اما عربستان سعودی و اسرائیل به این سادگیها دست از ماجرا نخواهند شست. حتی اگر شرایط برای ماهها در همین وضع بماند؛ برای رژیم اسلامی ایران به جز هزینه های سنگین و خستگی نیروهایش ثمری نخواهد داشت. آمریکا با آن قد و قواره اش نتوانست نتیجهٔ چشمگیری از نبردهای سنگین ویتنام بدست آورد. حال تصور کنید که جمهوری اسلامی ایران بخواهد در باتلاق سوریه پیروز شود. هرچه این باتلاق عمیقتر و وسیعتر شود؛ به نفع ایرانیان است؛ زیرا دشمنان مردم ایران را به کام خود میکشد و این آن نکتهٔ اصلی است که من به آن بها میدهم. بازی روسیه و آمریکا و حزب کارگر نه تنها این باتلاق را نخشکانده است؛ بلکه آنرا عمیقتر و وسیعتر نموده است. این آن چیزی است که برای شخص من اهمیت دارد.

      حذف
    3. من پیشتر نیز به دوستانی که در بخش نظرات تحلیلهایی را ارائه میدهند گفته ام که تحلیلهایی که ارائه میشوند میتوانند درست و یا اشتباه باشند و ما در حال تحلیل معادله های هزار مجهولی هستیم و به طور شخصی نیز به این مسئله اشاره کردم که اگر به تحلیل حرکات کشورهای غربی و روسیه و آمریکا و چین بپردازیم هر روز باید منتظر «گاف» و «سوتی» باشیم. به نظر من زمانی که دو نفر با هم دعوا میکنند؛ میتوان مانند مفسرین مسابقات ورزشی نشست و گفت که حالا وقتش هست که این یکی مشت بزند و یا آن یکی لگد بزند. اما من به دنبال این نیستم؛ من به دنبال این هستم که چگونه میتوان از زخمهایی که دو طرف برمیدارند به نفع جنبش استفاده نمود. اینکه چه کسی مشت و یا لگد میزند؛ وظیفهٔ آنهاست که تشخیص بدهند و عمل بکنند. کار ما این است که باید تعداد زخمها و از نفس افتادگیها را بشماریم و در این میانه راهی برای حرکت خودمان پیدا کنیم.

      حذف
  2. کژدم گرامی با درود.
    در ظاهر معادلات سوریه هر روز پیچیده تر میشود و سر درآوردن از این هزارتو مشکلتر و مشکلتر.
    بازیگران مشغول بازی خود و هر روز ترفندی جدید را وارد بازی خود می کنند.
    فعلا روال بازی مشخص است. هم اسد و هم مخالفان هیچیک قادر به برد نیستند. سوریه هر روز ویرانتر میشود. فرار نظامیان و تمرد ئر ارتش اسد مجددا در حال اوج گرفتن است. ایران و حزب الله هر روزه بیشتر درگیر شده و هزینه شان بالاتر می رود.
    نیروهای خر مذهبی شیعه و سنی هر روزه بیشتر از کشورهای عربی و اسلامی رو به سوریه می کنند تا از آنجا به بهشت عزیمت کنند.
    خلاصه اینکه در شرایط فعلی حالت نه برد و نه باخت برای طرفین درگیر رقم خورده و هریک به نوعی زمینگیر شده اند و جنگ سوریه از جنگی کلاسیک به سمت نبردی چریکی و درون شهری پیش می رود که نتیجه ای جز فرسایش شدید نیروهای ارتشی و به هم ریختن بافت جامعه سوریه نخواهد داشت.
    بر اساس اخبار منتشره در رسانه ها مردم سوریه با کمبود شدید مواد غذایی و دارو روبرو شده اند و دستیابی به این اقلام حتی در دمشق به معضلی بزرگ بدل شده است.
    آنچه که اکنون مشاهده میشود شاید بهترین حالت برای تمامی بازیگران باشد تا بتوانند سوریه را به مانند شمشیری در بالای سر ایران نگاه دارند.
    همانگونه که شما نیز اعتقاد دارید حمله محدود و هدف قراردادن اهدافی مشخص در سوریه هیچ نتیجه ملموسی را در بر نخواهد داشت و حمله گسترده نیز با توجه به شرایط موجود در سوریه ممکنست نتایجی غیر قابل پیش بینی بوجود آورد پس چه بهتر که فعلا تغییری در آرایش صفحه شطرنج داده نشود.
    فعلا شرایط کاملا به نفع بازیگران منطقه ای است. نیروها و طرفداران اسد در حالت انتظار و ترس به سر می برند. ایران در حال هزینه کردن تتمه امکانات خود در این باتلاق است. تلفات حزب الله هر روزه بالاتر میرود و به موازات آن مشروعیت اقداماتش در سوریه حتی در میان طرفدارانش در لبنان با چالش مواجه شده و پیشنهاد روسیه در قبال نظارت بر سلاحهای شیمیایی اسد نه تنها کمکی به حال اسد نکرده بلکه توپ را به زمین بازی اسد و روسیه برگردانده و بار سنگینی را از دوش غرب برداشته است.
    در این وسط تلفات مردم سوریه نیز تنها چیزیست که در محاسبات محلی از ارعاب ندارد. فرق زیادی بین صدوده هزار و کشته و صدوپنجاه هزار نیست و فرق چندانی بین شش میلیون آواره یا هفت میلیون نیست. ملت سوریه می باید تاوان پشتیبانی خود از اسد و ایران و سوریه را بپردازد.
    در جوار توجه جهانی به مسئله سوریه. برنامه ها در نقاط دیگر به خوبی در جریان است. حماس و جهاد اسلامی در غزه در حال نابودی هستند و آنهم نه به دست اسرائیل بلکه توسط ارتش مسلمان مصر. غائله اخوان المسلمین در مصر در حال خاتمه یافتن است و بگیر و ببند طرفداران و گردانندگانش در زیر تل اخبار سوریه گم شده است. در لبنان نیروهای سنی در حال ایجاد تشکل جدیدی هستند که با اضافه شدن بخش عمده ای از نیروهای سنی به ارتش لبنان و تجهیز این ارتش توسط عربستان به معنای درست کردن قوای لازم در برابر حزب الله است. در تونس اخوانی ها بی سروصدا در حال استحاله در ائتلافی جدید هستند که عمدتا از سکولارها شکل گرفته. در لیبی بی سر.صدا در حال قلع و قمع اسلامی ها و در عراق رایزنی و اتحاد احزاب سنی و شیعه و کرد به منظور مقابله با ایران در دخالت در عراق.
    به هرحال به نظر میرسد که طرفین در حال استراحت و تماشای ایران که هم در داخل و هم در خارج مواجه با مشکلاتی گردیده که بود و نبودش را به آنها وابسته می داند.
    ساکت بودن سعودی ها و اسرائیل نیز حاکی از آنست که بازی به میل آنها در جریانست و چه نیازی به دادوفریاد وقتی دشمنت در باتلاق در حال دست و پا زدن است.

    پاسخحذف
  3. درود کژدم گرامی
    برخی نوسته های دویت عزیزمان م. ر قابل تامل است. به واقع چرا هیچ خبری در رسانه ها از لیبی و تونس و اخیرا مصر نیست. شاید غوغا در سوریه برای پوشاندن موضاعات مهمتری باشد. شرکتهای بزرک انگلیسی و فرانسوی که بر سر لیبی در حال دعوا بودند چه می کننز پروژه های نفتی انجا به دست کیست? اصلا حاکمان جدید چه جور جانورانی هستند? در ضمن اینکه گفتید روسیه سلاح های مدرن تر به سوریه می فروشد پولش از کجا می اید/ اصلا درامد سوریه از کجاست? وضعیت اب و برق و مالیات و ببمه و ... مردم در چه اوضاعیست? مگر می شود یک کشور دو سال درگیر باشد و حاکمان ان پابرجا بمانند? من فکر می کنم انچه در حال اتفاق است با انچه که رسانه ها به خورد مردم می دهند تفاوت عمیق دارد. تصویری که ما در ذهن داریم نمی تواند واقعی باشد. اکبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود اکبر گرامی
      بررسی ماجرای لیبی و تونس تا زمانی که به ایران ربطی نداشته باشند؛ از نظر من ارزش بحث کردن در یک وبلاگ را ندارند و به جای بسیار بزرگتری در مقایسه با وبلاگ نیاز دارد. منابع در آمد عادی سوریه اکنون قطع شده اند و رژیم اسلامی ایران و روسیه و احتمالاً رژیم عراق آنرا تامین میکنند. بخشی از آن نیز از شغل شریف قاچاق مواد مخدر که از سالها پیش شبکه های آن توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و حزب الله لبنان و «شبکهٔ شبیحه» و شبکه های شیعی عراق بوجود آمده است و قبرس یکی از سرپلهای مهم آن است بدست می آید.

      حذف