۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

وحدت دوبارهٔ نیروهای «کومه له»

وحدت دوبارهٔ نیروهای «کومه له» را گرامی میدارم و امیدوارم که این وحدت مانند بیانیهٔ همکاری با حزب دموکرات کردستان ایران؛ «نازا» و «سترون» نباشد و تنها به صدور بیانیه های بی مصرف اکتفا نکنند.



کژدم

۱۶ نظر:

  1. متاسفانه کومله به مانند دمکرات از تحلیل وقایع ایران عاجز و از زمانه و درک واقعیات موئجود در ایران و به ویژه کردستان بسیار دور افتاده اند.
    اقدام اخیر کومله را باید نتیجه ای از تحلیل آنها از سیر وقایع در کردستان عراق و جدیدا در سوریه دانست که هم از نظر ژئوپلتیکی و هم از نظر جامعه شناسی با کردستان ایران تفاوتی ماهوی دارند.
    به هرحال این اقدام میتواند از جهاتی مثبت تلقی شود البته اگر فقط محدود به صدور بیانیه و امثالهم نشود. البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که با دور شدن جلال طالبانی از اتحادیه میهنی کردستان عراق و ایجاد چند دستگی در این تشکل سیاسی در کردستان عراق که همواره یکی از حامیان قدرتمند کومله بوده اند این اقدام کومله میتواند بعنوان یکی از راههای پیشگیری از اتفاقات آینده ارزیابی شود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ر گرامی
      مسئلهٔ کردستان مسئلهٔ پیچیده ای است و من هیچ یک از گروههای و سازمانهای کردستان را به خاطر اشتباهات مقطعی و موضع گیری هایشان متهم و محکوم نمیکنم زیرا کردها باید یک بازی ده ها لایه را بازی کنند و این از توان آنها خارج است.
      «یکه تی نیشتمانی» زمانی بازوی توانایی بود که هم حزب دموکرات کردستان ایران و هم کو مه له را در برابر رژیم ولایت فقیهی حمایت میکرد؛ اما اکنون ظاهراً ورق برگشته است و حزب دموکرات کردستان عراق (بارزانی) از کومه له و پژاک پشتیبانی میکند ولی «یکه تی نیشتمانی» با رژیم خامنه ای همکاری میکند. این بازیها و حرکتها برآیند مسائل بسیار پیچیده ای هستند که در ۱۴۰۰ سال اخیر شکل گرفته اند. من در مقاله های پنجگانهٔ مربوط به کردستان تلاش نموده ام که بخشی از این مسائل را به صورت بسیار خلاصه مطرح نمایم؛ اما ماجرا بسیار گسترده تر آن چیزی است که تصور میکنیم؛ اما من فکر میکنم که کردها باید از یک نقطه ای آغاز کنند. پرسش آنها این است که از کجا آغاز کنند؟

      حذف
  2. این‌ها یک مشت دهاتی عقب‌افتاده با خلق و خوی کوه‌ نشینی هستند که همه تقریبا بدون استثنا شب‌ها در خانه همسرانشان را کتک می‌زنند. آمیزه‌ای از افکار استالین و مائو و پل پت و ینگ ساری را با روحیات واپسگرای جهان سومی آن هم از نوع خاورمیانه‌ای ـ اسلامی‌اش با منش مردسالار و سنتی خود پیوند زده‌اند و در بهترین حالت از درونشان موجوداتی چون عبدالله اوجالان سربرمی‌آورند که سنتزی از منصور حکمت و صدام حسین و مسعود رجوی است. بنابراین خیلی قبل از اینکه بپرسیم این‌ها باید از کجا آغاز کنند، بهتر است بپرسیم این‌ها با این سطح شعور و فرهنگ اصلا می‌خواهند به کجا بروند؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر کنم شما ادم احمق و عقب افتاده ی باشید از گقتارتان پیداست که وقت دهنتان را باز می کنید بوی گند فاضلاب ترشحات ذهنیت دور برت را اذیت می کند

      حذف
    2. دوست عزیز این بوی فاضلاب اسلام است که وقتی آنرا توضیح میدهم بوی گندش همه جا را میگیرد.

      حذف
  3. این احزاب همیشه قبل از اینکه در کنار مردم حتی مردم کردستان باشند اب به اسیاب دشمنان ازادی و دمکراسی و یک پارچگیه ایران ریخته اند...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نمیدانم منظورتان از آزادی و دموکراسی چیست؟ ولی با توجه به یک جمله ای که خواستید هم دشمنی و هم آزادی و هم دموکراسی را شرح دهید؛ معلوم است که دُمتان به سایبری ها بند است. تنها این اقوام مزدور هستند که همه چیز را در یک جمله توضیح میدهند.

      حذف
  4. Afrain bar shoma kajdoum gerami

    پاسخحذف
  5. کژدم عزیز درود، امیدوارم که خوب و سلامت باشید
    راستش فقط فضولی من گٔل کرد و خواستم بگویم که آن شخصی‌ که کامنتی در باره "بوی گند فاضلاب" و حواشی آن نوشته است، در واقع پاسخ کامنت بالای سر خودش را جواب داده و شما و مقاله تان مورد خطاب ایشان نبودید، و ظاهراً شما اشتباها به ایشان پاسخ داده اید،
    بهر صورت بهانه‌ای شد که حال و احوالی از شما بپرسم و آرزوی توفیق و بهروزی برای شما داشته باشم ،،،

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. معمولاً زمانی که خوانندگان میخواهند کامنت بگذارند؛ بر روی پاسخ کلیک کرده و کامنتشان در پاسخ به کامنت پیش از آن شمرده میشود؛ اما با اینهمه؛ اگر این خواننده منظورشان پاسخ به کامنت پیشین خوانندهٔ دیگری بوده و من پاسخ اشتباهی داده ام؛ از ایشان پوزش میخواهم. کامنت و این پوزش را حذف نمیکنم تا همه چیز در جای خود باقی بماند.
      سپاس از تذکر شما

      حذف
  6. بله، ظاهرا خیلی‌ها از واقعیات صریحی که درباره فرقه کومله و فرقه‌های مشابه گفته شد سخت برآشفته‌‌اند، چون از همان جنس و جنم هستند.
    ضرب‌المثلی است که می‌گوید: حقیقت در خیلی از موارد می‌تواند تلخ باشد، ولی همواره صادق و نافذ است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما از کدام فرقه ای هستید؟
      انسان سانها همیشه یا گلّه ای و یا فرقه ای زندگی میکنند.
      گلّه و یا فرقهٔ شما کدام است؟

      حذف
  7. وقتی کسی از فرقه‌ای انتقاد می‌کند، اولین سؤالی که از او می‌شود این است که خوب بگو ببینم خودت متعلق به کدام فرقه‌ای؟ انگار که آدم حتما باید متعلق به فرقه‌‌ای باشد و ممکن نیست که کسی اساسا با تفکر فرقه‌ای و فرقه‌گرایی مخالف باشد. به جای دعواهای فرقه‌ای، باید تلاش کنیم روحیه و فرهنگ فرقه‌گرایی را براندازیم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آنکه از فرقه و گلّه ای انتقاد میکند؛ متعلق به فرقه و گلّه ای دیگر است. بهترین و خوشبینانه ترین نگاه این است که او را شخصی در آرزوی «ناپلئون شدن» دانست که داد میزد: آهای گلّه های اروپایی.... گلّهٔ من شوید.

      حذف
    2. خیر، چنین نیست! می‌توان بر تفرد خود پای فشرد و خلاف جریان عمومی شنا کرد و در صورت لزوم حتی یکتنه به نقد گله‌‌نشینی و فرقه‌گرایی برخاست. کسانی که این کار را ناممکن می‌دانند یا فاقد اعتماد به‌نفس‌اند، یا خودشان هم جزیی از گله و فرقه هستند و مصلحت و آسایش خود را در مستحیل شدن در آن می‌‌بینند. در ضمن یکی دیگر از نشانه‌های احترام به تفرد خویشتن و پاسداری از آن اینست که آدمی سعی کند خودش باشد و نه تکرار و کاریکاتور دیگران. بنابراین من هیچ علاقه‌ای ندارم ناپلئون شوم. شما را نمی‌دانم. ولی اگر چنین آرزویی در سر می‌پرورانید، یادتان باشد که شخصیت‌های تاریخی همواره بار اول به صورت تراژدی ظهور می‌کنند و بار دوم به صورت کمدی!

      حذف
    3. من هرگز آرزوی ناپلئون شدن نداشته ام و تنها یک رهگذر «بیننده» هستم.
      هیچکس را ندیده ام که «تنها» باشد..... مگر «انسان».

      حذف