۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۶, جمعه

نگاهی گذرا

با درود به خوانندگان گرامی

چند تن از یاران در ایمیلهای گلایه آمیز نوشته بودند که حد اقل گاهی مطلبی بنویس و من در پاسخ به این یاران مطالب زیرین را تقدیم میکنم:

روسیه و اوکرائین:

همانگونه که در بخش نظرات یکی از آخرین نوشتارها در پاسخ به م.ر گرامی گفتم؛ روسها (یعنی پوتین و دار و دسته اش) به فکر سازش با غرب نیستند و حرکتی که در کریمه آغاز نمودند (که البته با ماجرای ادوارد اسنودن شروع شد)؛ یک حرکت محدود به کریمه و انضمام آن به روسیه نخواهد ماند و روسها در فکر ادامهٔ بازی تا انضمام بخش شرقی اوکرائین به روسیه هستند و همانگونه که گفته بودم «موش در تله افتاده است» و روسها و ناسیونالیسم روسی (میراث امپراطوری روسیه) چه در شکل لنینیستی آن (اتحاد جماهیر شوروی) و چه در شکل نوین آن «پوتینیسم» به گورستان تاریخ سپرده خواهند شد. 

ادامهٔ بازی در سوریه:

نظر من این بود که دست روسها را باید در دریای مدیترانه برید. بریدن این دستها به معنی بریده شدن دستهای نوکران شیعهٔ صفوی مسلک حاکم بر ایران هم هست.
برخلاف خوشحالی رژیم صفویان حاکم بر ایران کناره گیری سلطان بندر (وزیر اطلاعات عربستان سعودی) نه به معنی عقب نشینی عربستان سعودی؛ بلکه به معنی آغاز دور جدیدی از چالشها برای رژیم رهبر فرزانهٔ مانده در گل است؛ دور جدیدی که پیش از سفر محمدعلی کلی دوم (باراک اوباما) به عربستان سعودی در دیدارهای محرمانه مقامات آمریکایی و عربستان سعودی شکل گرفت و اکنون از آن به نام «اتحاد کشورهای خاورمیانه بر علیه رژیم صفوی ایران» یاد میشود. هر چند که نامی از اسرائیل برده نمیشود؛ اما اسرائیل یکی از ستونهای این اتحاد مهم است و نخستین حرکت آنها با حرکت نظامی بخشی از نیروهای مسلح مخالف رژیم بشار اسد در بخشهای جنوبی سوریه آغاز گردید و منطقهٔ جولان از کنترل نیروهای رژیم اسد خارج شد و این نیروها در آینده به سوی دمشق پیش خواهند رفت. بر اساس این توافقها تاریخ مصرف «داعش» و «القاعده» سپری شده و حکومت اخوانی ترکیه عثمانی و شیخ قطرباید این واقعیت را بپذیرند. دیدارهای محرمانهٔ حزب الله لبنان با آمریکاییها در قبرس؛ نه نشانهٔ سازش آمریکاییها با رژیم صفوی؛ بلکه نشانگر استیصال رژیم و تن دادن به هرگونه سازشی برای بقاست و تنها شرط بقای حزب الله لبنان خلع سلاح و تبدیل شدن به یک حزب سیاسی در لبنان است؛ اما تا آن زمان وظیفه دارد تا در پاکسازی نیروهای سلفی-جهادی به غرب کمک کند؛ که البته این مسئله بازی بسیار پیچیده و چندین لایه ایست که که با کش و قوس همراه خواهد بود ولی به خاطر ضعف مفرط و فزایندهٔ جمهوری ننگین شیعی-صفوی حاکم بر ایران در نهایت توسط غرب و اسرائیل مدیریت خواهد شد.
برای شیعیان جنوب لبنان زمان آن فرا رسیده است که آرام آرام خود را برای لبنان بدون پشتیبانی رژیم اسلامی ایران و بشار اسد آماده کنند.
سفر نواز شریف و دیدار او با رهبر فرزانهٔ همهٔ مسلمین جهان (حتی بوکو حرامی ها) و سپس عربده های انقلابی آن رهبر بزرگوار در رابطه با تولید انبوه حلبیهای پرنده و آغاز دور جدیدی از اراجیف پیشرفتهای نظامی و پهپادی؛ نشانگر پیامهای دل آزاری است که نواز شریف از طرف عربستان سعودی و اتحاد نوین عربی-آمریکایی-اسرائیلی-عثمانی برای او به ارمغان آورده بود. شاید بتوان گفت که این دیدار نیم نگاهی تاکتیکی به مسئلهٔ افغانستان را نیز در بر داشت و مسخره ترین تیتر خبری این دیدار همکاری پاکستان با رژیم صفویان ننگین «قلع و قمع جیش العدل» بود که ارزشی بیشتر از یک «جوک سخیف» ندارد.

عربده های رهبر فرزانه:

تولید انبوه شیعیان (۳۰۰ میلیون نفر) بزرگترین عربدهٔ جگرخراش سیستم انگلی آخوندی به رهبری خامنه ای مخبّط فرزانه است که چه بسا تا افزایش ۳۰۰ هزار نفری هم زنده نماند و به درک واصل شود.
این عربده فرزانه حتی از عرعر الاغها در چلهٔ زمستان هم مسخره تر است (زمستان فصل جفتگیری خران نیست) و حتی الاغترین حزب اللهی ها هم میدانند که افزایش تعداد شیعیان یعنی افزایش گدایان و روسپیان شیعه مسلک.
اظهار این امر (از طرف حکومت) که ۴۰ میلیون نفر از ساکنین ایران مفتخور و مصرف کننده هستند و از سوی دیگر شرایط وخیم اقتصادی رژیم که حتی هواداران جنبش سبز را نیز به کمک میطلبد (همانگونه که روسپی پیر فرزانه در انتخابات مهندسی شده از تمامی ایرانیان به گدایی شرکت در انتخابات روی آورد) بر این نکته اشاره دارد که رهبر فرزانه تنها برندهٔ مدال طلای المپیک حماقت در طول تاریخ تازی پرستی خواهد بود.
ماجرای ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی و اظهار نظرهای گوناگون به شیوهٔ امام جعفر کاذبی در رابطه با آن نیز نشانهٔ دیگری از درماندگیهای رژیم است.
همانگونه که بارها گفته ام: شکست استراتژیک روندی غیر قابل بازگشت است و رژیم ننگین اسلامی حاکم بر ایران بیش از ۴ سال است که در این سراشیبی افتاده است و برای مرگ محتوم خود لحظه شماری میکند و چنانچه طبیعت تمامی روندهای شکست استراتژیک این است که بازندهٔ نبرد همچنان در تب و تاب بدست آوردن یک پیروزی میسوزد (غافل از آنکه پیروزیهای مقطعی نمیتوانند راه بی بازگشت را سدّ نمایند)؛ رهبر فرزانه نیز به این امید واهی نشسته است و هواداران احمق خود را به امید رسیدن به روزهای خوش و چریدن در پی اقتصاد مقاومتی؛ فریب میدهد.

توصیهٔ کژدم به ایران پرستان:

کتاب Hagakure ( تلفظ: هاگا کوره) را با دقت برای دهها بار بخوانید و از خواندنش سیر و خسته نشوید.
راه شما برای ساختن ایرانی نوین و راه شما حتی در زندگی شخصی تان برای همهٔ زمانها در این کتاب نهفته است. این کتاب مجموعه ای از آموزه های شمنی است که با تعابیر میهن پرستانه نگاشته شده است.

پیروز و سرفراز باشید

کژدم

۱۱ نظر:

  1. درود بر کژدم گرامی شما به عنوان یک تحلیلگر قابل چراغ راه ما هستید تو رو خدا تو این شرایط مارو تنها نذارید خدا میدونه امروز با دیدن نوشتتون چه قدر خوشحال شدم...تورو خدا بیشتر بنویسید

    پاسخحذف
  2. کژدم جان، درود بر شما
    سپاس از شما به خاطر به روزرسانی وبلاگ و معرفی کتاب.
    چند صفحه از کتاب را خواندم و به نظرم جالب آمد. علاقه مند به ترجمه اش به پارسی شدم. کتاب کوتاهی است و اگر واژگان پیچیده نداشته باشد فکر نکنم زمان زیادی برای ترجمه بگیرد.
    بهروز ایرانی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بهروز گرامی
      در تصور عمومی «سامورائی» را همیشه با شمشیر تصور میکنند و بیشتر یکی از سمبلهای هنرهای رزمی به شمار می آید؛ اما شمشیر و هنرهای رزمی تنها سلاح سامورایی هستند و آنچه که مهم است شخصیت چنین افرادی است که مرگ را آنچنان پذیرفته اند که تنها منتظر وقوع آن هستند و زمانی که در هنگام انجام وظیفه کشته میشوند آنرا «مرگ خوب» مینامند.
      ژاپن را چنین مردان و زنانی ساختند. در جنگ جهانی دوم ژاپن ثابت کرد که تنها با بمب اتمی میتوان آنها را شکست داد. ژاپن از زیر خاکستر جنگ جهانی دوم سر بر آورد و کمپانی مشهور «تویوتا» که یک کارخانهٔ پارچه بافی بود اکنون بزرگترین کمپانی تولید کنندهٔ اتوموبیل در جهان است.
      آنچه که چنین مردمانی را پرورش داده است نه مسیحیت و نه اسلام و ادیان دیگر؛ بلکه آیین های شینتو و بوشیدو هستند که آیینهای شمنی هستند.
      برخلاف آیینهای دیگر شمنی که به خرافات آلوده شده اند(مانند آیین هندو و آیین بودایی شناخته شدهٔ کنونی و فرقه های گوناگون تصوف و دراویش که تبدیل به مراکز ترویج خرافات هستند)؛ آیین شینتو و بوشیدو از هرگونه خرافه ای به دور است و زندگی مادی و معنوی را در یک توازن و هماهنگی تعریف میکند. البته فکر نکنید که من پیرو این آیینها هستم؛ بلکه این آیینها را به عنوان بخشی از آیین شمنی پاس میدارم.
      این کتاب این پتانسیل را دارد که در میان ایرانیان نیز چنین زنان و مردانی بپروراند.
      اگر شما این کتاب را ترجمه کنید در وبلاگ به افتخار منتشر خواهم کرد.
      پیروز و سرفراز باشید

      حذف
  3. کژدم و بهروز گرامی درود بر شما، بهروز گرامی من نیز بی‌صبرانه منتظر ترجمۀ شما از این کتاب هستم.
    آریو

    پاسخحذف
  4. كژدم گرامي
    خوش آمدي اي نگار سرمست. مدتي در غيبت بوديد و من به مانند بسياري از دوستان دلتنگ تحليل هاي جالبتان با نثر گزنده خاص خودتان. اميدوارم بار ديگر غيبت صغري نفرمائيد و آمدن مجددتان را به شخصه خوش آمد ميگويم.
    اميدوارم با قلمتان مجددا ما را نيز به شوق آوريد تا سياه مشق هايمان بازتابي از درد روزگار باشد.

    پاسخحذف
  5. درود کژدم گرامی. بالاخره از ناامیدی بیرونمان اوردی و مطلب دوباره گذاشتی. باز هم بنویس لطفا. در ضمن این کتاب که معرفی کردی انگلیسی هست ما هم که بلد نیستیم چه کنیم؟ اکبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اکبر گرامی
      بهروز قرار است که این اثر را به فارسی ترجمه کند و منهم منتشر کنم.
      اگه دیدی منتشر نشد بهروز را اعدام انقلابی کن.

      حذف
  6. کتاب هاکوره قبلا در ایران ترجمه شده است:
    http://www.cheshmeh.ir/book/%D9%87%D8%A7%DA%AF%D8%A7%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%87.htm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپاس از شما که اطلاع دادید
      من همیشه در زندگی ام این فلسفه را داشته ام که یا دنبال چیزی نروم و وقتی رفتم، عمیق و ژرف در موردش مطالعه کنم. یک بار مطالعه متن به من نشان داد که این کار فراتر از یک ترجمه ساده است! من این کتاب فارسی را میگیرم تا به جمع بندی جامع تری برسم. شاید لازم باشد منابع دیگری را هم مطالعه کنم تا یک کار خوب منتشر کنم.
      بهروز

      حذف
  7. درود بر بهروز گرامی. ما مشتاقانه منتشریم. اکبر

    پاسخحذف