۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

گزارشی کوتاه

شاید بد نباشد که هر از گاهی گزارشی کوتاه بنویسم. یسیار فشرده ولی جامع. نگاهی به اطراف به روز شدن و عقب نماندن از قافله.

روسها و قرارداد انرژی با چین

در روزهای اخیر خبر انعقاد قرارداد انرژی بین چین و روسیه به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار بسته و نهایی شد. انتشار این خبر پر طمطراق چیزی است که ولادیمیر پوتین به آن به شدت نیاز داشت. زیرا با تنگتر شدن حلقهٔ محاصرهٔ اقتصادی؛ مردم روسیه که رگهای گردنشان به خاطر بالا رفتن فشار خون ناسیونالیستی به شدت متورم شده بود؛ آرام آرام مزهٔ داشتن سرزمینی پهناور؛ بدون داشتن منابع مالی برای ادارهٔ آنرا خواهند چشید و آقای پوتین بعد از اخراج از «جی ۸» و فرار روز افزون سرمایه ها از روسیه؛ بالاخره باید به روسها روحیه بدهد (از همان نوع پیروزیهای روزمره ای که جمهوری اسلامی در طول ۳۵ سال اخیر به خورد الاغها میداد و همچنان میدهد و کارش به اینجا کشیده است). این قرار داد ۴۰۰ میلیارد دلاری انرژی که چنین پرطمطراق مینماید (البته برای نوکران روسیه در ایران و روسهای بدبخت)؛ حتی کمتر از یک سوم درآمد سه ماههٔ کارخانهٔ «مرسدس بنز» است و فرق مهم تر اینکه درآمد آن کارخانه «نقد» است و این قرار داد «نسیه» است و نیاز به لوله کشی و ایجاد تاسیسات انتقال انرژی و سرمایه گذاریهای کلان دارد و از سوی دیگر وابستگی شدیدی به «رشد اقتصادی چین» دارد. یعنی اگر اقتصاد چین نتواند رشد کند و از وضعیت کنونی هم افول کند؛ این قرارداد مانند نماز مسلمانها به یک «گوز» باطل میشود. این داستان شبیه همان داستانهای تکراری جمهوری اسلامی در رابطه با شرکتهای نفتی خارجی است که در سالهای گذشته از زبان ارازل و اوباش «دیپلماسی ایرانی» و «تابناک» و «بازتاب» و سایرین شنیده ایم. شباهت تاکتیکهای تبلیغاتی روسها و جمهوری اسلامی بسیار عجیب است. نکنه که روسها نوکر دست نشاندهٔ خامنه ای هستند و ما نمیدانستیم؟

سوریه

همانطور که در نوشتهٔ پیشین هم گفته ام؛ سوریه جایی است که غرب میتواند روسها را تنبیه کند و جمهوری ننگین اسلامی را نیز به عزا بنشاند تا در مذاکرات هسته ای از جفتک پرانی دست بکشد و مثل ظریف بچهٔ حوبی شود و گویا قرار است که امروز آقای محمدعلی کلی دوّم  در رابطه با سوریه و تشدید و تعمیق  دخالت آمریکا در آن سخنرانی کند. هدف از این سخنرانی «فتح دمشق» است. روسها هم در تدارک تقویت بشار اسد هستند تا بتواند در برابر سلاحهای جدیدی که مخالفان مسلح داده خواهد شد از خودش و منافع روسیه دفاع کند. نتیجه نخست اینکه «دمشق» نیز ویران خواهد شد. نتیجهٔ دوم هم آنکه در آینده ای بسیار نزدیک شاهد تشییع جنازه های بسیار باشکوهی در لبنان و ایران برگزار خواهند گردید؛ حتی باشکوهتر از جشنهای دوهزار و پانصد سالهٔ ناسیونالیسم صفوی.

خامنه ای فرزانه

چند ماه پیش گفتم که خامنه ای در حال مرگ است و قطعاتش را با سریش به هم وصله پیله میکنند تا چند روزی بیشتر به زندگی ننگینش (ویرانی ایران)؛ ادامه دهد. یک نفر هم گفت که این حرف که هنر نیست!!!؟؟؟ بالخره پیر شده است و خواهد مرد. حالا بنا بر آنچه که در اخبار نیدیم؛ این حدس درست بوده است و اینکه میگفتم؛ حرفهای خامنه ای بیشتر شبیه وصیتنامه است نیز درست بود. او میخواهد «من یک انقلابی هستم» بماند؛ و ماموریت «گه خوردن» را طبق روال تاریخی به «امام حسن» سپرده است.
خنده دار اینکه امروز گفته است: «مسلمانها جمع شوند و امت واحده گردند»!!!!!! گویا یادش رفته است که حتی نمیتواند دونفر از شیعیان انقلابی (موسوی و کروبی) را تحمل کند. احتمالاً خواستهٔ بعدی خامنه ای فرزانه از «اهل تسنن» این خواهد بود که همگی جمع شوند و «باغ فدک» را از عُمر بگیرند و به علی و فاطمه بدهند تا آنهمه «استخوان در گلو و خار در چشم» نماند و همهٔ مسلمین را به درک واصل کند.
حتی احمق ترین مسلمانها نیز (۹۹ در صد) به ریش او خندیدند.

کلاغه به خونه اش نرسید.

کژدم

۶ نظر:

  1. با سلام به جناب کزدم سوالی ذهن من را مشغول کرده خوب در این معادله جاری وضعیت ایران به چه شکلی در خواهد امد اگر در این مورد هم توضیح بدهید ممنون میشوم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      برای یک قضاوت درست در بارهٔ آیندهٔ ایران و ساکنین آن باید آنچه را که «عرق ملّی» نامیده میشود را به کلی کنار نهاد و گرنه اینگونه افکار در میان تمامی ملل و قبایل و روستاها و حتی خانواده ها نیز وجود دارد که خود را تافتهٔ جدا بافته از دیگران می انگارند.
      به نظر من برای دیدن آیندهٔ یک قبیاه و یا قوم و یا خانواده باید به داراییهای آنها توجه نمود. لذا باید دید که ایران در تعریف جدید جهانی از ثروت و تکنولوژی؛ در کجا قرار دارد؟ فرهنگ واقعی «و نه ادعایی» ایرانیان چیست؟ شاخصه های گروهها و سازمانهای سیاسی و رهبران ایران چیستند و کیستند؟ آیا این شاخصه ها میتوانند شالودهٔ یک حرکت عملی مثبت را بریزند؟
      از نظر من ایرانیان ۱۴۰۰ سال پیش به خود و آیندهگان خود خیانت کردند و ۱۴۰۰ سال است که بهای آن خیانت را میپردازند و همچنان نیز از پیلهٔ خیانت بیرون نیامده اند. پرسش شما مثل این میماند که بپرسیم که آیندهٔ یک بچه یتیمی در شهر حلب که نه لباس و نه غذا دارد و نه اینکه کسی به فکر اوست چه خواهد شد؟
      داراییهای مادی و معنوی یک قوم و یا قبیله و یا یک خانواده؛ تنها چیزی است که میتوان به عنوان شاخصهٔ اصلی ترسیم آینده بر روی آنها حساب باز کرد.
      اگر شما چیزی سراغ دارید بنویسید.
      از نظر من ایران یک کویر نمک تمام عیار است و به جز خار و خاشاک در آن چیزی نخواهد رویید.

      حذف
  2. با تشکر از جوتاب شما به سوال من یه کم ریزتر به مسایل نگاه کنیم و از سطح کلان فاصله بگیریم به نظر شما در دو ماه اینده امکان یک توافق جامع هسته ای وجود خواهد داشت و در غیر اینصورت چه اتفاقی پیش خواهد امد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله این امکان با درصد بالایی وجود دارد. زیرا غرب به رهبری آمریکا توانسته است خامنه ای را به جایی که میخواستند بکشاند. ورشکستگی اقتصادی؛ آیندهٔ روبرو با جنگ؛ دست در خمیر جنگ داخلی سوریه؛ بلوکه شدن داراییهای رژیم به طور گسترده.
      در نخستین گامها بخشی بسیار ناچیز از پولهای رژیم آزاد شد ولی همچنان برای رژیم غیر قابل دسترس است. این امر به تنهایی نشان میدهد که ترس تمامی وجود رژیم را گرفته است و همچنین نشان میدهد که کنترل وضعیت مالی رژیم دیگر از دست باندهای رژیم و رهبر فرزانه خارج شده است و کنترل کامل اقتصاد رژیم در دست آمریکا قرار گرفته است. پولهایی که پس از توافق جامع به حساب رژیم ریخته خواهند شد توسط آمریکا مدیریت خواهند گردید و رژیم نمیتواند آنرا به دلخواه خود هزینه کند و این به معنی مسدود شدن حرکت رژیم در جهت استراتژیهای خود چه در داخل ایران و چه در سطح بین المللی است.آنچه که اکنون از زبان ظریف و یا حسن روحانی میشنوید؛ جملاتی است که خامنه ای میگوید و مشکل خامنه ای کاملاً حل شده و از راهی که میرفت «توبه» کرده است و سخنان انقلابی مابانه اش برای سرخ کردن چهرهٔ رنگ پریده اش با سیلی است. طبیع تحریمها طوری است که هرگونه راه بازگشتی را برای رژیم ناممکن میسازد و رژیم تنها یک راه در پیش رو دارد و آن هم تسلیم است. اگر به یک ماه و نیم اخیر توجه نمایید؛ دیگر در صحرای سینا خبر زیادی وجود ندارد و گروههای سلفی تحت کنترل سپاه قدس نیز به دستور ارباشان ساکت شده اند. این توافق یک توافق جامع هسته ای نخواهد بود؛ بلکه بسیار فراگیرتر از آن خواهد بود و سوریه و لبنان و عراق را نیز در بر خواهد گرفت.
      آنچه که «در غیر این صورت» نامیده اید دیگر وجود ندارد. زمانی که رژیم وارد معامله شد؛ پیهٔ حراج داراییهایش را نیز به تنش مالیده بود و اگر کسی در میان عناصر رژیم باشد که فکر میکند: «ما بهتر میتوانستیم» تنها خود و اطرافیانش را فریب میدهد.

      حذف
  3. با درود
    چیزی که جالبه اینه که برای اولین بار- تا انجایی که یادم میاد - خامنه ای جدیدا به طور صریحی به عربستان حمله کرده. لیسیدن سفیر عربستان و هاشمی>دعوت از ظریف> حمله خامنه ای!

    در مورد روسیه، اگر شبکه RT را تماشا کرده باشید انگار شبکه برون مرزی ج. ا. است. شباهت های عجیبی وجود دارد. حتما گاهی ببینید.
    م.ب.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ب. گرامی
      عربستان سعودی با چند میلیون شیعه که در استان قطیف زندگی میکنند؛ اولین هدف خمینی بود و آن احمق فکر میکرد که میتواند همه چیز را با آنها تغییر دهد و «خادم حرمین شریفین» شود. اما کار به جایی رسید که صدها زن زائر شیعهٔ حزب اللهی در ایام حج ناپدید شدند و «فهد» درس بزرگی به خمینی داد و خمینی خفه شد.
      ماجرای جمهوری اسلامی مانند ماجرای روسپی های خیابانیست که دست بدست میشود. معلوم نیست که شوهر بعدی این عروس هزار داماد که خواهد بود؟

      حذف