۱۳۹۳ خرداد ۲۵, یکشنبه

سرانجام بحران سوریه؛ خاک عراق را در نوردید

پس از حملهٔ برق آسای سازمان موسوم به «داعش» و تسخیر استان نینوا و نزدیک شدن نیروهای این سازمان به بغداد و کنترل راه مواصلاتی و استراتژیک سامرا و بغداد و تسخیر دوشهر و روستاهای اطراف آن در استان دیاله و رسیدن به فاصلهٔ ۵۰ کیلومتری مرزایران آنهم در طول زمانی کمتر از یک هفته. برخلاف آنچه که جمهوری اسلامی و سازمان داعش تبلیغ میکنند. این فتوحات کار سازمان داعش به تنهایی نیست؛ بلکه نتیجهٔ سالها کار اطلاعاتی و تلاش برای بوجود آوردن اتحاد میان اهل تسنن عراق است و سازمان داعش نقش نوک تیز پیکان حمله را ایفا میکند. بسیاری از سربازان و نظامیان نه تنها محل خدمت خود را ترک کرده اند؛ بلکه به داعش و عشایر مسلح عراقی پیوسته اند و به همین دلیل است که سطح و عمق نبرد به حدی رسیده است که رژیم اسلامی ایران اینچنین به تکاپو افتاده است. طبق گزارشها ۲ و یا ۳ گردان از نیروهای سپاه قدس وارد عراق شده اند و اینکه رژیم شیعی آنرا تکذیب میکند تنها به این خاطر است که اگر به طور علنی وارد معادله شود و مسئولیت آنرا بپذیرد؛ راه برای سایر کشورهای منطقه نیز باز خواهد شد که به طور مستقیم وارد معادله شوند و این یعنی اعلام جنگ فراگیر منطقه ای. اگر عراق با ایران هم مرز است؛ با عربستان سعودی نیز مرز بسیار گسترده ای دارد.
شاید داعش در رویای برپا کردن حکومت اسلامی باشد و شاید سنی های عراق در فکر زندگی بهتری هستند؛ اما آنچه که اکنون میگذرد و ادامه خواهد یافت یک نبرد فرسایشی دیگر است که همگان میخواهند تقصیر آنرا به گردن داعش بیندازند و داعش نیز آنرا پذیرفته و به آن افتخار میکند زیرا سازمانی بی مسئولیت و غیر رسمی است و پس از انجام کار میتواند بخار شده و به آسمان برود و در جایی دیگر مانند باران ببارد.

نمای نزدیک

آنچه که مسلم است؛ «سلطان بندر» چندین گام از «قاسم سلیمانی» جلوتر است. سلطان بندر «بازی ساز» و «قاسم سلیمانی»  «بازیگر بازیهای سلطان بندر» است.
مخمصه ای که رژیم اسلامی حاکم بر ایران و دنبالچهٔ عراقی آنها در آن گیر افتاده اند؛ روبرو شدن با وضعیتی است که نخستین ظهور مادی آن «عدم اعتماد به ارتش عراق» است. ارتشی که اگر سنی مذهبها را از آن تصفیه کنند به راحتی به سوی دیگر خواهند پیوست و اگر در سیستم کنونی ارتش عراق نگه دارند؛ اعتمادی به آنها نیست. در بغداد نیز طبعاً اهل تسنن زیر فشارهای امنیتی خواهند بود و اگر نیروهای مسلح سنی مذهب بتوانند قدرت نمایی کنند؛ قدرت جذب نیرو از درون بغداد را خواهند داشت. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست و هیچکس نیز در بارهٔ این امر سخنی نمیگوید که چه تعداد سلولهای خفتهٔ داعش در شهر بغداد حضور دارند و ماموریت آنها چیست و چه تعداد از افسران ارتش با نیروهای مسلح به رهبری ظاهری داعش همکاری میکنند؟
تسلیحات پیشرفته ای که از زاغه های ارتش عراق به دست داعش افتاده است؛ اکنون به سوی سوریه روان هستند و میتوانند نقش بسیار مهمی در معادلات سوریه بازی کنند و با در نظر گرفتن عراق و سوریه و لبنان به عنوان اعضای «هلال شیعی»؛ نبردها نه تنها خاموش نخواهد شد؛ بلکه در آینده میتواند زبانه های آن به داخل ایران برسد.
نیروهای مرزی رژیم اسلامی ایران اعلام کرده اند که در حال آماده باش کامل به سر میبرند و این آماده باش دو هدف را دنبال میکند:
۱- کنترل پناهندگان احتمالی عراقی که به ایران پناهنده خواهند شد.
۲- جلوگیری از نفوذ نیروهای داعش به ایران.
تعیین این دو هدف به خودی خود؛ نشان از این دارد که حکومت اسلامی ایران میداند که این بازی جدید چه گسترهٔ بزرگی خواهد داشت. از طرف دیگر این پرسش مطرح است که اگر نیروهای داعش در اخبار رسمی؛ در ۵۰ کیلومتری ایران هستند؛ چه بسا تعدادی از آنها از مرزهای ایران نیز گذشته باشند.
انجام عملیات نظامی در درون خاک ایران از طرف داعش یک احتمال قوی است؛ زیرا نتیجهٔ ان هر چه که باشد به صورت یک بمب تبلیغاتی به کار گرفته خواهد شد و در تشجیع سایر نیروهای سلفی-جهادی نقش موثری خواهد داشت.
در نقشهٔ زیر حضور نیروهای داعش و سایر نیروهای مسلح و مخالف رژیم شیعی عراق ترسیم شده است و در بخشهایی بسیار به مرزهای ایران نزدیک هستند.


 
سخنگوی داعش این نبرد را «نبردی برای تصفیه حساب» نام نهاده است. تصفیه حسابی که نه در بغداد؛ بلکه در نجف و کربلا انجام خواهد گرفت. تصفیه حساب در کربلا و نجف به معنی کوبیدن «سر مار» است که اگر کوبیده شود؛ بقیهٔ آن شکم و دم است. داعش نیازی به تصرف نجف و کربلا ندارد و اگر بتواند به هشتاد کیلومتری آن دو شهر برسد؛ میتواند از سلاحهای کشتار جمعی استفاده نماید و این یعنی پایان بازی.
پس از این برای مدتی؛ اخبار روزانهٔ تسخیر این شهر و آن روستا و رد و بدل شدن آنها بین نیروهای متخاصم را خواهیم شنید و این طبیعت جنگ فرسایشی است.

نمای دور

حکومت اسلامی ایران؛ اکنون برای دست گرمی؛ با دو گردان از نیروهای سپاه قدس وارد بازی شده است و در ادامهٔ آن با نیروهای بیشتری وارد معرکه خواهد شد. اما پرسش این است که «سقف حضور غیر رسمی» در دو جنگ (سوریه و عراق) کجاست و نتیجهٔ «حضور رسمی» چه خواهد بود؟ تا چه زمانی میتوان به شکل نیابتی جنگید؟ اما آنچه که مسلم است؛ ادامهٔ نبردهای نیابتی؛ روزی  به رو در رویی مستقیم کشیده خواهد شد.
آنچه که اکنون مهم است اینکه نیروهای مزدور لبنانی رژیم در نبردهای سوریه زمینگیر شده اند و بحران با شدت زیادی به عراق کشیده شده است و مسیر حرکت به سمت درگیریهای مستقیم و جنگ منطقه ای باز شده است که میتواند به تجزیهٔ عراق و ایران ختم شود.

کژدم

۱۵ نظر:

  1. برادر کژدم سلام علیکم
    کدام شیطان بزرگ؟
    برادر براک « حسین » اباما را در کاخ سفید نشاندیم برای چنین روزی.
    او از امت اسلام است و برادر مکتبی ماست.
    شاید بپرسید این چه برادر مکتبی است که زوجه او حاجیه خانم میشله اباما بی حجاب است و حرام حلال سرش نمی شود؟ باید خدمت شما بگویم که برادر کژدم مگر برادر حسین اباما از ابو عمار٫ یاسر عرفات خودمان کمتر است که هم مکتبی بود هم زن بی حجاب داشت؟
    شما زیاد جوش نخورده و تا دیر نشده به اغوش اسلام ناب محمدی برگردید.
    در خاتمه یاد اوری می کنم که تا « کاخ سفید » « حسینه کاخ سفید » نشود این دنیا دنیا نشود
    ما فقط نمی خواهیم قدس و کربلا را ازاد کنیم٫ بلکه می خواهیم کاخ سفید را به حسینیه تبدیل کنیم.
    عازم سفر کربلا هستم
    حلال بفرمایید
    به یاد همتون هستم
    حاج اصغر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برادر حاج اصغر گرامی
      امیدوارم که به آرزوهای خرچنگی تان برسید. به پدر ژپتو و پینوکیو و «یوگی و دوستانش» هم سلام برسانید. صبح ها زود بیدار شوید و نیمه شب ها به «جیم» بروید و ورزش کنید تا مخ مبارکتان اندکی راه بیفتد.
      الحمدلله تعالی حاج اصغرهای گیج در سراسر دنیا پراکنده شده و به زاد و ولد مشغولند.

      حذف
    2. جناب حاج اصغر،
      من هم به سهم خود برایتان آرزوی شهادت دارم. امیدوارم شما و همکیشانتان همگی در راه حفظ کربلا و نجف به بهشت مشرف شوید. یادتان باشد در عراق تا توانستید از افراد تکفیری داعش را بکشید و تا توانستید خودتان هم شهید شوید! اندکی هم سر یکدیگر را ببرید و به خونبارگی خود افتخار کنید! باشد که روزی این منطقه بدون وجود منحوس همه شما پیروان محمدبن عبدالله ـ که از تولد خود ۱۴۰۰ سال تاخیر دارید ـ روی آرامش و آزادی ببیند.

      حذف
  2. کژدم گرامی
    حق با شماست. آنچه که در عراق شاهد آن هستیم نتیجه برنامه ریزی وسیعی است که اگر نگوئیم سالها بلکه ماهها در جریان بوده که خود ناشی از تفکرات فرقه گرای شیعه در عراق و شورشی است که عشایر سنی برپا کرده اند. چند روزی که از جریانها میگذرد و نحوه اداره مناطق تسخیر شده به خوبی بیانگر عزم عشایر عرب سنی منطقه به منظور ایجاد اقلیمی سنی نشین در عراق است.
    گزارشهایی که از موصل میرسد نشانگر عادی بودن اوضاع در آنجاست. عملا داعشی در موصل وجود ندارد و هوزها و عشایر موصل وظیفه حفاطت از شهر را بر عهده گرفته اند و زندگی در حد زیادی به روال عادی خود بازگشته با این تفاوت که تمامی بازرسی ها در شهر از میان برداشته شده و بگیر و ببندی در کار نیست.
    ولیکن مسئله تسخیر نواحی سنی نشین عراق و حماقت بزرگ آیت الله های شیعه در اعلام جهاد بر علیه سنی ها میرود که منطقه را با مشکلات متعددی روبرو سازد.
    هر چند اوباما در ابتدا صحبت از در میان بودن همه گزینه ها و غیره نمود ولیکن به فاصله دو ساعت تغییر لحنی کاملا واضح داد و مسبب مشکل عراق را مسئولین سیاسی عراق شمارد و اظهار داشت تا اختلافات سیاسی در عراق حل نشود امیدی به کمک آمریکا نداشته باشند.
    آنچه که مسلم است هر گونه دخالت خارجی در وضعیت امروز عراق و کمک به مالکی میتواند دشمنی عظیم تمامی سنی ها را در منطقه بر علیه مداخله گر برانگیزد. اوباما مسئله را درک نمود ولی متاسفانه رژیم صفوی ایران قادر به درک موضوع نبوده و نیست و بار دیگر در حال افتادن به باتلاقی است که به مراتب از باتلاق سوریه مخوف تر و بی انتها تر است.
    این بار نه تنها خود را باید در برابر تمامی کشورهای سنی منطقه قرار دهد بلکه باید دشمنی کردها را نیز به جان بخرد و به عبارتی تمامی مرزهای غربی و شرقی کشور را با نا امنی مواجه سازد.
    جنگ فعلی عراق مذهبی نیست و فقط و فقط ناشی از نادیده گرفتن حقوق قشر عظیمی از شهروندان عراقی است که شیعه نیستند و تبدیل آن به جنگی مذهبی کاملا در جهت حرکت به خواست برنامه ریزانی است که به راحتی بر حماقتهای رژیم ایران آگاهی دارند.
    باتلاق عراق دیگر سوریه نیست و ورود نیروهای ایران به این صحنه نتیجه ای جز ورود جنگجویان دیگر کشورهای منطقه نخواهد داشت.
    در حال حاضر کردها کنترل تمامی مناطق کردنشین را در دست گرفته اند. بیش از هشتاد درصد مناطق سنی نشین عراق از دست نیروهای مالکی خارج شده است و عشایر سنی کنترل آنها و اداره آنها را به دست گرفته اند. در بغداد دوپارچه سیل دستگیری سنی ها به شدت در جریان است ولیکن این پرسش وجود دارد که آیا میتوان سه ملیون جمعیت را دستگیر کرد؟
    آنچه که مسلم است نه کردها به راحتی حاضر به از دست دادن دستاوردهای خود هستند و نه سنی ها و عراق نیز سوریه نیست که ارزشی برای غرب نداشته باشد.
    ورود سپاه قدس به عراق ضامن نارنجکی را خواهد کشید که هلال شیعه را به تمامی نابود خواهد کرد.

    پاسخحذف
  3. برادر کژدم چرا پرت و پلا می گویید؟
    پدر ژپتو و پینوکیو و یوگی ؟
    خارش روان پیدا کرده ای برادر؟..
    دوری از بلاد اسلام شما را دچار بحران هویت و ارزش کرده؟
    ما هرکاری نکرده باشیم یک قلم کار را خوب انجام دادیم و ان چیزی نیست بجز
    « زندگی شاد »
    مردم ما در طول تاریخ بر اثر « سختی های زندگی » شاد تر بودند
    زدن بر طبل بی عاری را خوب یاد داده ایم ، ر گه هایی از
    برو بابا ولش کن
    بی خیالش
    و خدا کریمه در فرهنگ هر روزه ما تنیده شده و باعث می شود که زیاد بد نگذرد. همه مسافرهای خوش دلی هستیم که توی جاده٫ پشت یک وانت قراضه نشسته ایم و کف و سوت بلبلی می زنیم و البته این وانت دارد به سرعت به سمت دره می رود.
    برادر کژدم تا دیر نشده بیدار شوید .
    ما به کمک برادرجیمی کارتر و جانشین بر حقش برادر حسین اباما و البته شما انقلابیون گیج٫ ۳۵ سال پیش انچنان میخ انقلاب را کوبیدیم و اسلام ناب محمدی را گستراندیم٫ که در مقطع کنونی بازگشت به ایرانیت ، شبیه رجوع کردن به زنی است که پنج سال پیش طلاقش داده ای ، با فرض این که او در این پنج سال پیرتر، بد خلق تر و چاق تر شده، یک بار شوهر کرده و سه تا بچه هم دارد، کارش را از دست داده و سوزاک هم گرفته است. حالا خود دانید. هرکس دوست دارد رجوع کند بسم الله !

    اگر هم فکر کرده اید که یک مبارز نستوه هستید که برمی گردید و یا برمی گردانید که آن عضو شریفتان را تقدیم بطری کنید تا اسمتان برود کنار صدها اسمی که توی زندان فراموششان کردند ( و یا حداکثر توی فیس بوک برای مرگ شان لایک زدند) ان هم بسم الله !

    حیف که عازم سفر کربلا هستم و زمان ندارم
    اما بدان که در توبه همیشه باز است
    و
    انتظار در قلباب تورا دارم
    حاج اصغر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حاج اصغر گرامی
      معلوم است که پدر ژپتو و پینوکیو ویوگی و دوستانس را میشناسید. امیدوارم در وانت به سوی کربلا خوش بگذرد. اما چون عربی ام ضعیف است نتوانستم معنی «قلباب» را نفهمیدم؟؟؟؟ آیا منتظر هستید که در خون خودم (آب قلب) آغشته شوم؟

      حذف
    2. منظورش «دق الباب» بود که به معنی در زدن است. ولی چون همه این‌ جماعت حزب‌الهی بیسوادند و همزمان اصرار دارند از واژگان عربی استفاده کنند، چنین دست گل‌هایی به آب می‌دهند و می‌نویسند «در قلباب»!! این فلک‌زده‌ دهاتی هم یک چیزی پای منبر از آخوند روستای خودش شنیده، ولی املای آن را نمی‌داند و می‌خواهد لفظ قلم حرف بزند. حالا هم که به عنوان گوشت دم توپ راهی کربلاست تا یا مسلمانان دیگر را بکشد یا توسط مسلمانان دیگر کشته شود!

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      سپاس از توضیح شما. اما به هر حال این یک تفسیر بود و نه اصل گفتهٔ گوینده. اما اگر تفسیر شما درست باشد؛ باید بگویم که من آدم چندان شجاعی نیستم و نمیخواهم به کربلا بروم و فدای ک.....ر خر شوم.
      به هر روی سپاس از تفسیر و تأویل داهیانهٔ شما.

      حذف
    4. خیر، تفسیر نیست. در جمله‌ی بالاتر از آن خطاب به شما می‌گوید که در توبه باز است و سپس می‌افزاید که منتظر در زدن (دق‌ الباب) شماست. منظورش اینست که شما باید توبه کنید. خلاصه همان است که گفتم. این حاج اصغر بدبخت یک واژه‌ای شنیده ولی املای آن را نمی‌داند. این‌ها فقط بیسواد نیستند، بلکه شعورشان هم در حد جلبک است! فقط عاشق کشتن و مردن هستند. تمام افتخار اینها این است که امیرالمومنین در یک روز سر ۷۰۰ نفر را بریده است!

      حذف
    5. خوشبختانه من امیر المونین سگ کش نیستم.

      حذف
  4. برادر یا خواهر ناشناس سلام العلیکم
    مرحبا که زبان محمد مصطفی پیامبر٫ صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت عصمت و طهارت را به این خوبی می دانید
    برادر یا خواهر ارزشی باید خدمت شما عرض کنم که زیاد جوش نیاورید...من فرق (دق‌ الباب) و (در قلباب) را می دانم٫ اما حتما می دانید که در طول تاریخ این عجم ها که خود شما باشید زبان کامل٫ خدایی و بهشتی عربی را زبانی « اَلکَن »دانسته و به گوشتان خوش ایند نمی اید. و از طرفی چون دین اسلام دین tolerance و هم دلی و رفیق بازی است٫ ما بعضی کلمات را که به « الکن » بودن متهم شده اند را کمی « پس و پیش » کرده ایم که به مذاق شما برادران و خواهران بهانه گیر خوش امده وشما را محاصره کرده تا شاید انشاالله به راه راست هدایت شوید.. اساسا شيعه اثنا عشری همان پس و پیش کردن « دین مبین اسلام » و دین حقیقت است...

    در خاتمه برای سلامتی شما دعا می کنم
    خیر پیش
    حلال بفرمایید
    حاج اصغر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حاچ ازخر جان (ببخشید، من هم از همون تلرانس شما قرض می‌گیرم، شاید با کمی پس و پیش کردن اسمتان بیشتر بتوانید کافران را محاصره کنید) آیا سلام العلیکم؟!
      ولی سوالی که برایم پیش آمده این است که آیا شما یک شخص حزب اللهی واقعی هستید یا کسی هستید که با جا زدن خود در این نقش قصد دارد که کمی از بوی این لجنزار را به مشام دیگران برساند.
      ولی اگر حزب اللهی هستید، توصیه می‌‌کنم بجای این بحثها، زودتر بروید از کربلا حفاظت کنید. الآن دو روز است (بلکم بیشتر) که وقتتان را بیهوده هدر داده‌اید.
      آریو

      حذف
    2. جناب حاج اصغر،
      واژه‌ی فرنگی که برای اظهار فضل و ماستمالی ماجرای «دق‌الباب» پراندید، در زبان فارسی «رواداری» یا «مدارا» خوانده می‌شود. اگر شما و برادرانتان اسیر نیروهای داعش شدید، حتما «رواداری ناب اسلام سنی» را تجربه خواهید کرد. همانطور که خواهران و برادران من در کهریزک «رواداری ناب اسلام شیعی» شما را تجربه کردند!
      وقتی یک راهزن غشی بیسواد زنباره و قدرت‌پرست آن هم در صحرای حجاز ۱۴۰۰ سال پیش ادعای پیامبری کند و عده‌ای پیرو احمق‌تر و مجنون‌تر از خود او امروز بخواهند دین او را پیاده کنند، نتیجه‌ی کار از این بهتر نمی‌شود!

      حذف
    3. خوانندگان گرامی
      این اصغر ترقّه رو ول کنید. من هم دیگر کامنتهاشو منتشر نمیکنم؛ تا آب گل آلود نشه.

      حذف
  5. برادران و خواهران٫ سلام العلیکم
    همان گونه که میدانید حاج اصغر٫ استراتژیستِ سرشناسِ اهل بیت علیه السلام ٫ به فتوا و توصیه مراجع عظام تقلید٫ لبیک گفته و برای مبارزه با گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به "داعش"، راهی عراق شده است.

    در اخرین تماس حاج اصغر عکسی فرستاده اند که در ان ایشان علاوه بر اینکه یونیفرم نظامی عراق را بر تن کرده، در کنار نیروهای ارتش عراق سلاح حمل کرده است را٫ می توان دید.

    در غیبت ایشان من « بلقیس » زوجه ایشان امر بسیار واجب و خطیرِ رصد کردنِ شما برادران و خواهران که همه
    categorized
    شده اید در گروه و دسته « آدمهای روی لبه » ٫ در فضای اجتماعی٫مجازی را به عهده می گیرم .
    باشد که انشاالله و به یاری تنها منجی عالم، حضرت مهدی صاحب الزمان(عج)، همه شما ادم های روی لبه به اغوش اسلام امده و رستگار شوید٫ و مورد شفاعت رهبری، كه شامل نجات از عذاب و نیل به حسنات و حتی بالا رفتن درجات می باشد قرار گرفته و,,, ....
    در خاتمه از سر دسته شما جناب کژدم تقاضا دارم که صلوات بلندی ختم کرده و اینقدر دل خوش نباشند که خود شان برای ادمهایی مثل خودشان تحلیل میکنند و انها هم با او همساز شده ...
    همچنین برادر کژدم٫ اینقدر از مجذ و ثنای اادمهای معلوم الحال هم چون اریو٫ اکبر٫ بهروز٫ م.ر ٫ رضا و دیگر بی کاران گمنام
    excited
    نشده
    و
    Come down
    و
    relax
    شده و صداقت پیشه کنند و دست به دامنِ امر زشت و ناپسندِ
    Censorship
    نشده و کمی از ما که به غلط دیکتاتور خوانده میشویم
    tolerance
    یاد گرفته و ان را
    practice
    کنند..
    you can do better BARADAR KAJDOUM

    به امید پیروزی حق بر علیه باطل

    خواهرمکتبی شما بلقیس

    پاسخحذف