۱۳۹۳ تیر ۳۰, دوشنبه

روزهای خونین تری در پیش است

میگویند که دیروز خونین ترین روز در نبردهای ۱۴ روزهٔ غزه بود؛ اما روزهای بسیار خونین تری در پیش است. هنوز محلّهٔ «شجاعیه» به طور کامل پاکسازی نشده است و سه محلّهٔ دیگر که از جمعیت بسیار زیادتری برخورداند برای پاکسازی در صف ایستاده اند و اوج نبردها در زمان تسخیر ستاد فرماندهی زیرزمینی حماس در زیر یکی از بیمارستانها خواهد بود. بخشهایی از نیروهای اسرائیلی در مناطقی دیگر از غزه مستقر شده اند و هنوز عملیاتی را آغاز نکرده اند و منتظر فرمان دور جدیدی از حملات هستند.
تا کنون بیش از یکصد تونل به طور کامل ویران شده اند و عده ای از نیروهای حماس در آنها زنده به گور گردیده اند که نه حماس و نه طرف اسرائیلی سخنی در این مورد بر زبان نمی آورند. همچنین هیچ خبری از نیروهای حماس که به اسارت ارتش اسرائیل در آمده اند نیز منتشر نمیشود و آنچه که تیتر خبری قرار گرفته است؛ اسیر شدن یک سرباز اسرائیلی ست که آنهم در محاق ابهام است . حماس سوگند جلاله میخورد که باور کنید که یک سربازصهیونیست را اسیر کرده ایم و انتقام شهدا گرفته شده است. مردم غزه نیز به خیابانها ریخته و «لی لی» کرده و تیر اندازی هوایی نموده و احساس پیروزی زاید الوصفی به آنها دست داده است (نمیدانم که عمق حماقت را میبینید؟ یا نه؟). زمانی که خانه ها تبدیل به پادگان شود؛ باید ریسک ویرانی خانه و کشته شدن ساکنان آنرا نیز پذیرفت. فلشطینیها هنوز نفهمیده اند که دورهٔ استفاده از سپر انسانی دیر زمانی است که گذشته است. شاید تنها جریانی که سخنی صادقانه در مورد نبردهای کنونی غزه گفته است؛ وبسایت اطلاعاتی-امنیتی «دبکا فایل» است که میگوید: برای ویران نمودن زیرساختهای نظامی حماس به نبردی وحشیانه نیاز است. حماس و ساکنان غزّه همچنان به صورت احمقانه ای امیدوارند که «سپر انسانی» و کشته شدن غیر نظامیان بالاخره کارساز خواهد بود. اما اینچنین نیست؛ زیرا اسرائیل در این نبرد نه تنها اهداف استراتژیک را دنبال میکند؛ بلکه میخواهد به شیعیان لبنان نیز درس بدهد.
تلاشهای نمایشی برای آتش بس فوری با گفتارهای یکی به نعل و یکی به میخ متعارف به شدت در جریان است و بنگاه سخن پراکنی بریتانیای کبیر نیز به پخش زندهٔ مسابقهٔ فوتبال (جام غزّه) مشغول است و عَلَم «طفلان مسلم» را به اهتزاز در آورده است.
در دو کوچه آنطرف تر (در سوریه)؛ داعش در حال قدرت گرفتن است و بشار اسد باز هم به مسیر «از دست دادنها» افتاده است. کمکهای نظامی رژیم صفوی حاکم بر ایران مسیرهای پیشین (مرزهای عراق-سوریه) را از دست داده و تنها از طریق هوایی قابل اجراست. داعش ضمن گسترش مناطق تحت تصرف خود؛ آرام آرام به کانون اصلی نزدیکتر میشود و روزهای بسیار خونینی در انتظار علویها و حزب الله لبنان است. مسئلهٔ مهم دیگر که بسیار مهم تر از ماجرای سپاه قدس و حزب الله لبنان است؛ اینکه: روسها باید از سوریه و دریای مدیترانه بروند.
 در عراق نیز؛ داعش و گروههای متحد با آنها در انتظار پایان شامورتی بازیهای حکومت شیعی نشسته اند و پس از اینکه این شامورتی بازیها به تصمیمهای نهایی رسید؛ توسط داعش شوکه خواهند شد.

کژدم

۹ نظر:

  1. كژدم گرامي
    انگار زمين و زمان دست به هم داده اند كه تومار رژيم صفوي و هلال شيعه را بپيچند و برادر سليماني نيز كه هرچه به در ميزند با دربسته روبرو ميشود.
    شماره سربازان ايراني در عراق به پنج هزار نفر رسيده و عملا فرماندهي عمليات ارتش مالكي و ميليشياي شيعه به ايرانيان سپرده شده وليكن افسوس كه اين بار نيز جز خفت نصيب اين سپاه نگرديد و پس از بوق و كرناي بي بي سي مبني بر بازپس گيري تكريت معلوم شد كه دروغ بوده و سپاه مالكي - ايران با بجاي گذاشتن كشته هاي بسيار مجبور به عقب نشيني شده است. شب گذشته نيز مجددا اين واقعه در فلوجه اتفاق افتاد و مجددا نيروهاي مالكي با تلفات بسيار مجبور به عقب نشيني از فلوجه نيز شده اند.
    از سوي ديگر آخرين بخش از خانواده هاي مسيحي ساكن موصل در حال كوچ دادن به اقليم كردستان عراق هستند و قلمرو خلافت اسلامي در حال توسعه از حلب تا بغداد.
    در غزه نيز همه چيز به سود سعودي و امارات و مصر در جريان است و قطر و تركيه به عنوان پشتيبانان حماس و ايران بعنوان پشتيبان جهاد اسلامي تمامي نخ ها را پنبه شده يافته اند. حمله امروز اسرائيل به بيمارستان مركزي غزه به معناي تصميم به نابودي كامل سيستم فرماندهي و نظامي حماس است و به عبارتي تاكتيك سپر انساني نيز از ميان رفته .
    لبنان با وحشت شاهد آن چيزيست كه در غزه در حال انجام است و ملت لبنان نيز بايد تصميم خود را در مورد حزب الله بگيرند وليكن مطمئنم كه درگيري بزرگي در لبنان مابين داعش و حزب الله شروع خواهد شد.
    سوريه نيز حسابش روشن است و بيش از سي و پنج درصد مساحتش در كنترل داعش است و مناطق حومه دمشق و حمص و حما يك به يك در حال تسخير شدن توسط مخالفين و كار به جايي رسيده كه اسد اقدام به سربازگيري از دبيرستانها نموده است و پسر بچه هاي شانزده ساله به بالا مشغول آموزش و ورود به ارتش اسد. اقدامي كه بي اختيار خاطره هيتلر و سپاهيان آلمان را در روزهاي آخر رايش تداعي مي كند.
    در اوكراين خفت پوتين را بدجوري گرفته اند و شايد هيچ هديه اي براي غرب ارزشمندتر از هديه هواپيماي مالزي نبود كه از طرف پرو - روسها تقديم گرديد.
    خاورميانه در حال شخم زني است و امت شيعه در اين فكر كه انشا الله گربه است.

    پاسخحذف
  2. دوران رژيم هاى مرگ و ترور به پايان رسيده. ايكاش اتفاقات سريعتر بودند و نتيجه زودتر مشخص ميشد. دوران قايم شدن پشت زن و بچه به پايان رسيده ايكاش احمق هاى مرتجع اين را ميفهميدند.
    ديويد

    پاسخحذف
  3. درود بر کژدم...منطقه روژات یا همان سه منطقه مستقل کردستان سوریه با داشتن منابع غنی متاسفانه مورد حمایت اقلیم کردستان قرار نمی گیرد و داعش به خاطر منابع غنی نفت و کشاورزی چشم به این منطقه دوخته و با بدست اوردن تجهیزات جنگی سنگین وارد جنگ سنگینی در این منطقه شده است و کردها با دست خالی در حال مبارزه ...معلوم نیست تا کجا دوام خواهند اورد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      متاسفانه مشکلات کردستان یکی دوتا نیست. مشکل عشیره ای فکر کردن؛ تکه پاره بودن؛ اسلام؛ احزابی که متاسفانه بیشتر رنگ عشیره ای و قبیله ای دارند و ..... به نظر من کردستان تا زمانی که بتواند به عنوان یک ملّت تعریف شود راه زیادی دارد و در مرحلهٔ نخست نیاز به سازمانهای فرهنگ ساز دارد؛ سازمانهایی که چنان فرهنگی بسازند که اگر حزب دموکرات کردستان بخواهد با کومله درگیر شود؛ پیشمرگه ها به کمیته های مرکزی شان بگویند که خودتان با هم بجنگید. این چنین فرهنگی میتواند بسیاری از مسائل را یک قطبی کند. در مرحلهٔ کنونی اندیشیدن به کشور کردستان بزرگ به جای اینکه موجب تشکیل آن شود؛ دشمنان زیادی را بخواهد انگیخت. اقلیم کردستان عراق نیز «سوپر من» نیست و همینکه بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد؛ شاهکار کرده است. تنها با نگاهی به اطراف و وجود ارتشهای دشمنان میتوانید بفهمید که چه میگویم. آنچه که در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد این است که همهٔ کردهای جهان باید یکدل از استقلال کردستان عراق پشتیبانی نمایند.
      واقعیت این است که این کار بالاخره باید از یک جایی شروع شود و آنکس که بگوید «یا همه و یا هیچ» در واقع «هیچ» را برگزیده است. به نظر من «پ.ک.ک» نیز یقهٔ «کردستان بزرگ» و همچنین یقهٔ کردهای سوریه را ول کند و به مبارزات خود در کردستان ترکیه بپردازد و هرچه که بتواند امتیازات بیشتری بگیرد.
      بگذارید مثالی بزنم. ۵ برادر جمع شدند و پولهایشان را روی هم گذاشتند و برای یکی از برادران خانه خریدند و همگی تا ۳ سال در آن خانه زندگی میکردند و همهٔ پس اندازشان را به قسط خانه میداند. در سال چهارم خانه ای برای برادر دوم خریداری شد و به همین شیوه اقساط خانهٔ دوم نیز پرداخت میشد. پس از ۱۲ سال هر ۵ برادر خانه داشتند (داستان واقعی بود). احزاب کردستان بسیار خوب میدانند که مشکلات چیستند و به جای «خائن» و یا «سازشکار» و یا .... هزاران کوفت و زهرمار خواندن همدیگر؛ بهتر است که برای یکی از برادران خانه بخرند.

      حذف
  4. اسرائیل باید کارو یکسره کنه وشر حماس واز سرخود وملت فلسطین بکنه خیال مارو هم راحت کنه ؟
    ع-د

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اسرائیل نمیخواهد که حماس را نابود کند. وجود حماس برای اسرائیل یک ضرورت سیاسی است و تا زمانی که این ضرورت رنگ نبازد؛ حماس همانجا خواهد بود.

      حذف
  5. لیاقت محمد علی کلی دوم در همین حد است

    جان کری در مصر بازرسی بدنی شد
    »
    » نسخه قابل چاپ
    » ارسال به بالاترین
    » ارسال به فیس بوک
    » ارسال به تويتر

    العربیه - نیروهای امنیتی مصر اقدام به بازرسی جان کری وزیرامور خارجه آمریکا و دستیارانش با دستگاه فلز یاب پیش از دیدارشان با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر کردند.

    چنین رفتاری با یک مسئول بلندپایه در وزارت امور خارجه آمریکا، معمول نیست. مسئولان خارجی همواره در تلاش هستند به وزیر امور خارجه آمریکا، رفتاری احترام آمیز داشته باشند.

    پاسخحذف
  6. اسراییل حقیقتا تمیز کار می‌کند اگر آمریکا و انگلیس(صاحبان اصلی اخوان و حماس) مزاحمت کمتری ایجاد کنند این دفعه حیوانات حماس تا بیست سالی خفه خواهد شد.
    حزب الله لبنان هم در حال مشاهده و لرز است.

    پاسخحذف
  7. همزمان با خروج تدریجی نیروهای خارجی از افغانستان، پیشروی نیروهای طالبان در مناطق مختلف این کشور، شروع شده است. دو روزپیش شبه نظامیان طالبان موفق شدند مرکز شهرستان قیصار در استان فاریاب را بدست آوردند و درگیری در این منطقه همچنان ادامه دارد.
    فرمانده پلیس استان فاریاب گفته است که دراین حمله شبه نظامیان افراطی چچنی و تاجیک طالبان را یاری رسانده و این نیروها تلاش دارند به دیگر شهرستان های این استان نیز حمله کنند. قرارگزارش ها در ادامه این درگیری ها، تاکنون 30 نفر از طالبان و شبه نظامیان خارجی و 6 سربازارتش ملی افغانستان کشته شده اند.
    در ادامه خشونت ها دراین کشور روزسه شنبه طالبان موفق شدند بخشی از شهرستان دشت ارچی را در استان قندوز در شمال این کشور، نیز به تصرف خود در آورند.

    .........
    داعش در حال یارگیریهای گسترده در افغانستان و اسیای میانه می باشد و به زودی جبهه خود را گسترده می کند

    پاسخحذف