۱۳۹۳ مرداد ۴, شنبه

یک مسابقهٔ هوش

این نوشته تنها یک مسابقهٔ هوش است و هیچ هدفی به جز آزمون هوش را دنبال نمیکند. البته باید بگویم که من در مقام «قاضی» ننشسته ام و این شماها هستید که باید در آیینهٔ اندیشه و هوش؛ خودتان را ارزیابی کنید و از نظرات دیگران بیاموزید. خوانندگان گرامی میتوانند نظر خود را در رابطه با پرسش مطرح شده  که البته مطلب جدیدی نیست و چندیست در اینترنت و وبسایتهای خبری و اجتماعی و حتی خبرگزاریها مطرح شده است و حتماً بسیاری از «زیر و رو کنندگان اینترنت و رسانه های خبری» با آن آشنا هستند.

پرسش این است:

ساعت مچی خلیفهٔ پنجم راشدین و حریف خامنه ای فرزانه (خلیفهٔ شیعه) که در نخستین روز رونمایی از خودش به طور آشکار و خیره کننده ای در نخستین نماز جمعهٔ موصل بر مچ دستش  به چشم میخورد؛ نشانگر چه چیزی است؟ و اگر راستش را بخواهید؛ نخستین چیزی بود که چشم مرا در دیدن بخشی از این مراسم گرفت همین ساعت مچی بود و میدانستم که هیاهو به راه خواهد افتاد؛ اما به خاطر مسائل بزگتری که در حال اتفاق بودند؛ از مطرح نمودن آن طفره رفتم.
در این مسابقه نه فرش قرمزی وجود دارد و نه هیئت داوران قلابی و نمایشی؛ جایزهٔ این مسابقه  توسط خود شما به خود شما داده میشود. در این مسابقه جایزهٔ نوبل و اسکار وجود ندارند. و این شماها هستید که با صیقل دادن ذهنتان؛ مدال طلا و نقره و برنزصعود به مراحل بالاتر سیاسی را به گردن خود خواهید آویخت.

پرسش:

ماجرای این ساعت مچی را چگونه میبینید؟

(همهٔ نظرات حتی اگر فحش خواهر و مادر باشند؛ منتشر خواهند شد.)

کژدم

۱۴ نظر:

  1. درود بر شما کژدم جان
    اول از شما سپاسگزارم که وقت میذارید و ما رو هم از تحلیل هاتون بهره مند می کنید. من هم ویدیو را دیدم. به نظر من در حال القای شمارش معکوس برای اتفاقی بزرگ بود که با توجه به ماهیت جنایتکار اسلامگراها احتمالا منطقه به یک جنگ ویرانگر کشیده می شود.
    بهروز ایرانی

    پاسخحذف
  2. من ماجرای آن ساعت را مثل خبر پیدا کردن فیلم‌های پورنوگرافیک در اتاق کار بن‌لادن توسط کماندوهای آمریکایی ارزیابی می‌کنم و چنین می‌بینم که جذب کاربر اینترنتی و نهایتا شمار بالای "کلیک" به مهم‌ترین هدف رسانه‌های الکترونیکی تبدیل شده و همان طور که تلویزیون‌های ماهواره‌ای هم با همه‌ی شگردها و ترفندهای تبلیغاتی و جنجالی سعی می‌کنند به شمار تماشاگران خود بیفزایند، هدف اصلی رسانه‌های الکترونیکی هم جذب مشتری و افزودن بر شمار کلیک‌هایشان است و در این زمینه با هم رقابت دارند. به همین دلیل هم ما شاهد آنیم که رسانه‌ها در جهان دائما دارند بیشتر به سوی "زرد شدن" می‌روند و در واقع به "رنگین‌نامه " تبدیل می‌شوند و از جدیت آنها بطور روزافزون کاسته می‌شود. اگر واقعا از یکسری رسانه‌های نیمه‌جدی در غرب بگذریم که هنوز برخوردی نیمه‌جدی با مسائل بسیار جدی جهان دارند، کار بقیه چیزی جز تحمیق مردم و کاستن از سطح شعور و فرهنگ خواننده و بیننده و عادت دادن او به خبرهای سطحی و جنجالی و نهایتا منحرف کردن ذهن او از رویدادهای واقعی و نیز حوادث پشت پرده‌ی سیاست قدرت و چپاول اقتصادی در ابعاد گسترده نیست. بنابراین در بیشتر موارد با طرح و فوکوس کردن روی چنین موضوعاتی، فجایع را ماستمالی می‌کنند. البته رسانه‌های غرب که جوامع آنها مستقیما با حیواناتی مانند البغدادی و اسد و مالکی و ملاعمر و خامنه‌ای و قاسم سلیمانی و غیره سروکار ندارند، خیالشان آسوده است و بقول معروف استطاعت آن را دارند و حق این موضوع را برای خودشان قائل‌اند که فرضا موضوع ساعت طلای خلیفه پنجم را دستمایه‌ی ریشخند و طنز خودشان قرار بدهند و مدتها به ریش او بخندند و تخمشان هم نیست. در واقع طنز برای غربی‌ها همواره موضوعی برای رویارویی با شیادان مردم‌فریب و دلقکان دیکتاتورمنش بوده است و به همین دلیل به تقدس محمد تازی هم با کاریکاتورهای خود می‌شاشند. ولی غربی‌ها همزمان با پخش این ماجراها می‌خواهند به ما مردم خاورمیانه بگویند خاک بر سرتان ببینید چه کسانی رهبران شما هستند. ولی مضحک زمانی است که ما خاورمیانه‌ای‌های بدبخت که نه همت و شهامت غلبه بر این حیوانات وحشی را داریم و نه حتی به موقعیت رقت‌بار خودمان آگاهیم با این ارکستر رسانه‌های غربی همراه شویم و شروع به ریشخند کردن کسانی کنیم که عملا خاورمیانه را به صحنه تاخت و تاز خود تبدیل کرده‌اند و ما به اصطلاح "انسان‌های مدرن" و غیرمذهبی را به حاشیه رانده‌اند. در واقع ما در این زمینه هم فقط مقلد هستیم و همانطور که مردممان مانند میمون‌ها از روحانیان شیعه تقلید می‌کنند ما "انسان‌های مدرن" هم مانند میمون‌ها از غربی‌ها تقلید می‌کنیم. ولی هیچکداممان حاضر نیستیم همت کنیم و بپا خیزیم و کشورمان را از لوث وجود این حیوانات پاک کنیم. در این زمینه هم منتظریم جنگنده‌ها و تانک‌ها و سربازان آمریکایی و ناتو بیایند و این کارها را برایمان بکنند! بنابراین بطور خلاصه باید گفت موضوع بر سر ساعت "رولکس" یا "امگای" خلیفه پنجم مسلمین نیست، موضوع بر سر نادانی و فلاکت ملت‌های خاورمیانه است که یا اسیر چنگ البغدادی‌ها و ملاعمرها و اسدها و حسن نصرالله‌ها و مالکی‌ها هستند یا در بهترین حالت وقتی کمی حق گزینش دارند به پای صندوق‌ها می‌روند و به مرسی‌ها و خاتمی‌ها و روحانی‌ها و اردوغان‌ها رای می‌دهند!
    پس با الهام از هاملت شکسپیر می‌توان گفت: رولکس یا امگا؟ مساله این نیست، حماقت این است!

    پاسخحذف
  3. نمی خواهد خودرا مرتجع وعقب مانده نشا ن دهد.بلکه میخواهد ظاهری خوب به نمایش بگذارد.

    پاسخحذف
  4. نمی خواهند از خود چهره ای مثل طالبان درافغانستان به نمایش بگذارند تا هواداران بیشتری جذب کنند.

    پاسخحذف
  5. سعی کرده با نشون دادن ساعت به دشمنانش این پیامو بده که اقدامات ما بر اساس ساختاری اصولی و منظم انجام میشه و از روی حماقت و مذهب و احساس و تعصب نیست. اکبر

    پاسخحذف
  6. با توجه به اینکه یکبار توضیح دادید که تحلیل عملکرد اجزای ساعت در مباحث ساختار شناسی و استراتژیک کاربرد دارد بنابراین احتمالا ساعت به عنوان نمادی برای اشاره به شروع شکست استراتژیک است و گذر زمان را برای نزدیک شدن به فروپاشی به دشمن یاداوری می کند. اکبر

    پاسخحذف
  7. درود بر همهٔ شما که تا کنون نظر داده اید و در آینده نیز نطر خواهید داد.

    نخست اینکه نظراتی که در این وبلاگ کوچک داده شده اند؛ صد سر و گردن از نطراتی که در وبسایتهای وزین (زرد و نیمه زرد) گذاشته میشوند بالاترند و هرچند که تعدادشان کم است؛ اما باید گفت که تعداد هوشیاران نیز اندک است. اگر آن وبسایتها به «کلیک» نیاز دارند؛ این وبلاگ به «هوشیاران» نیاز دارد.
    وبسایتها برای این ساعت مچی و بیشتر برای اهداف تجاری و «خر رنگ کنی» هیاهوی بسیاری براه انداخته اند؛ در صورتی که این ساعت به سادگی میتواند از مچ دست یکی از کشته ها به عنوان غنیمت جنگی باز شده باشد و لزوماً خریداری نشده است و یکی از ارزان قیمت ترین ساعتهای مچی در «نوع خود» است (قیمت گرانترین مدل این نوع ساعتها تا ۷۵۰ هزار دلار نیز میرسد).
    اگر به فیلم این نماز جمعه بار دیگر نگاه کنید؛ نمایش این ساعت از طرف رهبر داعش یک کار عمدی است و عمدی بودن آنرا در حرکاتش میتوانید ببینید.
    این نوع ساعتها همهٔ شان «ساعت جهانی» هستند و امکانات زمان سنجی زیادی دارند. البته تقریباً تمامی گوشیهای موبایل نیز برخی از این امکانات را دارند؛ ولی مشکلشان این است که «جی پی اس» هم هستند و میتوانند موقعیت جغرافیایی کاربر را مشخص کنند.
    به هر حال نمایش عمدی این ساعت مچی برای فرستادن پیامهای گوناگونی است. و من منتظرم خوانندگان گرامی برداشتها و حدس های خود را در اینجا به اشتراک بگذارند.

    پاسخحذف
  8. به نظر من منظورش این بوده که همه چیز دقیق برنامه ریزی شده یا تا وقت هست کوتاه بیایید یا اینکه خدمتتان می‌رسیم. اینها نشان از این است که بغدادی خود را موظف به انجام ماموریتی می‌داند به نظر من قصد صاف کردن حساب با صفویان را دارد.

    پاسخحذف
  9. از وقتي زندگي شكل مدرن به خودش گرفت، زمان هم مهم شد و از وقتي كه زمان مهم شد ساعت ها وارد زندگي آدم ها شدند. هر چيزي كه وارد زندگي روزمره بشود مي تواند انواع و اقسام شكل ها را به خودش بگيرد.به عبارت ديگر به تعداد آدم ها براي طراحي هاي مختلف راه هست! ساعت ها هم استثنا نبودند.
    ساعت‌ها حرف مي‌زنند بعد از تخصصي شدن حرفه ساعت سازي نوع صفحه ساعت ها و حتي جنس بند آن ها نمادهايي شدند كه با افراد بيننده حرف مي زدند. مثلا يك صفحه گرد صحبت از انعطاف پذيري شخصيت افراد مي كند و يك صفحه مستطيلي مي تواند نشان دهنده شخصيت منضبط افراد باشد.
    رنگ سفید ساعت البغدادی رنگ روزهاي گرم است.بهار خاورمیانه را به تابستان خاورمیانه تبدیل می کنیم این پیام خلیفه است
    صفحه گرد ساعت بغدادی می گوید من شخص انعطاف پذیر و اماده همکاری با ایلومینیاتی هستم

    با توجه به مارک رولکس که شباهت زیادی به ارم ایلومینیاتی دارد

    ....................
    اراد


    پاسخحذف
  10. درود بر کژدم گرامی،
    1- داشتن ساعت در دست کسی که با لباس مشکی دوران پیامبر است و می خواهد به دوران پیامبر برگردد می‌تواند این را برساند که با وجود مخالفت با نمادهای غربی ولی از تمام آنها (انواع وسایل نقلیه، و سلاحهای مدرن) در جهت رسیدن به هدفشان استفاده خواهند کرد
    2- آنطور که گفته‌اید برپایه ساعت جهانی باشند، می‌تواند این را برساند که در حال برنامه ریزی برای توسعۀ خلافت اسلامی به تمام دنیا هستند. حتی ممکن است این را برساند که همین الآن هم در نقاط مختلف جهان نیروهایی دارند که نقشه‌هایشان را با زمان محلی آنها مطابقت می‌دهند.
    3- در سخنانش تاکید زیادی بر نزدیک شدن زمان پیروزی داشت تاکید بر اینکه زمان وعدۀ خدا مشخص است و بزودی فرا خواهد رسید و این مهلت برای جهاد و صبر در راه خدا برای پیروان اوست و ساعت نشان دهنده اعتقاد او به این امر است
    آریو

    پاسخحذف
  11. شرمنده این مطلب بی ربط رو میزنم اما این خبر برادران دالتون رو داشته باشید

    علی لاریجانی٬ رئیس مجلس گفته جمهوری اسلامی می‌داند چطور «داعش» را سر جایش بنشاند.

    آقای لاریجانی در گفتگو با تلویزیون «العالم» این مطلب را بیان کرده و افزوده «آینده داعش در منطقه سیاه است و آن‌ها رو به سقوط هستند.»

    وی در واکنش به پرسشی درباره حضور نیرو‌های «داعش» در مناطقی از عراق این مطلب را بیان کرده و افزوده که مقام‌های عراقی از ایران برای برخورد با این گروه درخواست نیروی نظامی نکرده‌اند.

    رئیس مجلس اضافه کرده «داعش می‌داند که نمی‌تواند با ایران وارد مصاف شود» و بعد از حضور در عراق «قدرت عملیاتی بالایی نخواهد داشت.»

    گروه «داعش» در حال حاضر کنترل برخی شهر‌های عراق را در دست گرفته است. پیش‌تر گزارش شده بود نیرو‌های نظامی ایران برای دفاع از شهر‌های سامرا٬ کربلا٬ نجف و بغداد وارد این کشور شده‌اند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این مطلب اصلاً بی ربط نیست. برادرالن دالتون (لاریجانی) مانند «نهج البلاغه» قلابی هستند.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      خدای روی زمین «انسان» است.ابوبکر البغدادی با توجه به کیفیت کاری که از خود نشان داده است «انسان» نیست اما از «حاشیه نشینان» است (مقاله های ۱۶ گانهٔ گفتگویی از نوعی دیگر).
      «حاشیه نشینان» در برابر ۱۴۰ درجهٔ هوش؛ ۶۰« درجه حماقت» را نیز با خود حمل میکنند که «قابل درمان» نیست.
      اما لاریجانی ها و ولی فقیه فرزانه و قاسم سلیمانی در مقایسه با او «پشگل» هم نیستند.

      حذف
  12. میتواند یک علامت ویا یک رمز باشد یا یک پیامی خاص به افرادی خاص و اربابانش.
    علی از کرمان

    پاسخحذف