۱۳۹۳ مرداد ۲۶, یکشنبه

بحران رهبری و اپیدمی «مرگ انگلها»

حدود یک سال پیش صفحه ای تحت عنوان « بررسی مرگ خامنه ای و بحران رهبری.... عواقب و تاثیرت آنرا» باز نمودم؛ این صفحه با استقبال روبرو نشد؛ زیرا ایرانیان باهوش آریایی نژاد؛ دوست ندارند به آینده فکر کنند و بیشتر دوست دارند که مسئله ای تبدیل به «خبر» شود (یعنی به گذشته بپیوندد)؛ تا مشغولیت «کلیک روی خبرها» را ادامه دهند.
۵ یا ۶ ماه پس از گشایش این صفحه؛ یک «های و هوی گذرا» در همین رابطه به راه افتاد که نتیجهٔ تحلیهای گویندگان این بود: «خامنه ای نخواهد گذاشت صندلی اش خالی بماند».
اکنون حاکمیت ننگین صفوی به سراشیبی «روند از دست دادنها» افتاده است و آنچه که «قوز بالای قوز» خواهد شد؛ «بحران رهبری» است. همهٔ «انگلهای عظمی» و «انگلهای مجیز گو» میدانند که «انگل فرزانه» با نفوذ «انگل بهرمانی» ( به قول پاسدار روضه خوان سعید قاسمی؛ «آیةالله خاطره») به مقام «ولایت مطلقهٔ فقیه» رسید؛ و باز هم همه میدانند که «انگل فرزانه» در دورهٔ حیات «انگل بنیانگذار نکبت صفوی» چندین بار از او تودهنی محکم خورده بود (ماجراهای رئیس جمهور و نخست وزیر در حصر کنونی) و تنها به کمک «حدیث سازیها» (یکی از حرفه های انگلها) به این مقام رسید. 
«انگل فرزانه» یکی از اعضای غیرعلنی «حجتّیه» و از پیروان «انگل حلبی» بود و دلیل  نزدیکی «انگل فرزانه» با «انگل مصباح یزدی» و «هم خوابگیهایشان» که محصولش یک پسر کاکل زری به نام «محمود احمدی نژاد» بود (نظرات من به احمدی نژاد نزدیکتر است)؛ نیز به همان روابط دوران گذشتهٔ شان باز میگردد و اکنون این پسر کاکل زری؛ مانند یک تف و داغ ننگ بر پیشانی «انگل فرزانه» نشسته است. چیزی که حتی خوابش را نیز نمیدید و نمیدانم که چرا ائمهٔ اطهار به خوابش نیامدند و به او «الهام» نکردند که «این ره که تو میروی به فاضلابستان است»؟
اما اکنون ورق برگشته است و همهٔ انگلهای تاثیرگذار و چاپلوس  پیر شده اند و چهره ای نیز در میانشان نیست که بتواند بر صندلی «ولایت مطلقهٔ فقیه» تکیه زند. از سوی دیگر «برکات الهی» از زمین و آسمان میبارند و ظهور «محمد رسول الله دوّم» (البغدادی) نیزقوز بالای قوز شده و نه تنها راههای مواصلاتی «عراق و سوریه» را از دست داده اند و تجهیز «بشار اسد» بسیار پرهزینه تر و کُندتر گردیده است و «انگل فرزانه» را به دستبوسی «شیطان بزرگ» کشانیده است (البته با حفظ ظاهر انقلابی ضد آمریکایی). (راستی دربازی شطرنج «آچمز» یعنی چه؟).
«انگل گیلانی» (ایةالله لواط) به درک واصل شد و «انگل مهدوی کنی» در حال تمرین «زندگی گیاهی» است و سایر «انگلهای پیر و لب گور» میخواهند «انگل بهرمانی» را به خاطر «پیر و فرتوت و لب گور» بودن به طور کامل کنار بزنند. (به این میگویند «طنز انگلی»).
عده ای نیز که چشم امید به «انگل و انگلزاده مجتبی خامنه ای» چشم دوخته اند باید بدانند که او در اتاقهای فکری و زیر دست و بال پدرش مشغول کار است و اگر لیاقت و درایتی داشت؛ تاکنون نشان داده بود و طوفانی که در حال وزیدن است او را نیز با خود خواهد برد.
مجیزگوها و رانت خوارانی که به نام «نمایندگان» در طویلهٔ اسلامی جمع شده اند و هر کدامشان به یکی از باندهای جنایتکار و ویژه خوارتعلق دارند؛ مانند سگ و کفتار به جان هم افتاده اند و تمامی داستان بر سر غارتهای میلیاردی و سهم خواهی است.
فتوای جهاد «انگل سیستانی» (مرجع عالیقدر شیعیان عراق!!!!) مانند تف سربالا بر پیشانی مبارکش نشست و با برداشتن لقب پر طمطراق «ایةالله العظمی» از وبسایت خود؛ راه «امام زین العابدین بیمار» را برگزید.
این امر نشان داد که برخلاف داد و قالهای وبسایتهای سخن پراکنی فارسی زبان؛ «انگل سیستانی» نیز حرفش برای شیعیان عراقی پشیزی ارزش ندارد. لذا نه تنها نمیتواند «رهبر» بشود؛ بلکه «نصایح زین العابدین بیمار» گونهٔ او حتی نمیتواند «نقش کاتالیزور» را هم ایفا کند.
تمامی این نشانه های روشن؛ به ما میگویند که تشیّع در سراسر جهان با «بحران رهبری» روبروست.

نتیجه اینکه:

مبارزان ایرانی و میهن پرستان واقعی باید بدانند که «موقعیتی درخشان»؛ آجر به آجر در حال ساخته شدن است و باید خود را برای آن روزها آماده نمایند. اگر میهن پرستان واقعی بتوانند این شرایط را دریابند؛ مطمئن باشند که نه تنها «انگل فرزانه»؛ «آخرین ولی فقیه صفوی» خواهد بود؛ بلکه حتی جسدش را مانند جسد علی پسر ابوطالب؛ مخفیانه دفن خواهند کرد؛ تا از طرف کینه خواهان ایران پرست؛ از گور بیرون کشیده نشده  و در انظار عمومی به دار آویخته نشود. (علی پسر ابوطالب به خاطر کشتارهای «داعش گونه»اش و تنفر عمومی گوری واقعی ندارد و جسدش از طرف پسرانش مخفیانه و به صورت ناشناس دفن گردید و به جای آن؛ سه گور قلّابی از طرف شیعیان در عراق و سوریه و افغانستان ساخته شده است).

کژدم

۲۵ نظر:

  1. درود بر کژدم که نوشته هایش به مانند پتکی بر سر خودفروشان و فاحشه های دهنی فرود می اید...فرزانه مشکلات زیادی دارد از جامعه بزرگی که اصلا او و عقبه فکری او را نمی شناسند و اعتقادی ندارند مثلا با استناد به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از وضعیت روابط جنسی در ایران، شکست بزرگ فرهنگی نظام اسلامی را به نمایش می‌گذارد، وقتی بخش بزرگی از جوانان بدون توجه به محدودیت‌ها راه خودشان را می‌روند.اینکه تعداد نسل جدید به صورت کامل نوع و سبک زندگی خود را تغییر داده اند به ازدواج سفید و حتی هم خوانگیهای مجردی بین مرد و زن روی اورده اند

    پاسخحذف
  2. kos kesh bahaiee
    mesleh sag mekoshemet

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. زیر آخوند خواب صفوی
      یکبار گفتی همه دیدند؛ دوباره گفتی؛ باز هم همه دیدند. حرفی به جز این مزخرفات یاد نگرفته ای؟
      اما بگذار من هم چند جمله ای بگویم:
      ۱- انگل حسن نصرالله؛ خانهٔ آخرش فرار به ایران بود.
      ۲- انگلهای عراقیز امیدشان فرار به ایران است.
      شماها به کجا فرار خواهید کرد؟
      حتی اگر عده ای از انگلها و سرداران میلیاردر بتوانند چمدانهایشان را پرکنند و به سودان و روسیه فرار کنند؛ شماها مثل سگ کشته خواهید شد.

      حذف
  3. kos kesh bahaiee
    mesleh sag mekoshemet
    ----------------------------------------

    دیوار شعار بلند است. اگر عدد بودی اکنون در حال جنگ با ابوبکر بغدادی و دولت اسلام بودی زیرا همین حالا مردان شیعه را سر بردیده و زنانشان را دردناک می‌گاید.

    ای بی خایه، بدان و آگاه باش که گهی با کیفیت هم نیستی زیرا مگسان هم بی غیرتان را لایق نمی‌دانند تا بر هیکلشان بنشینند. تماشا کن سرورت در عراق چه می‌کند بر و در شیعیان. البته اگر ابلهی چون تو بداند حتی یک دهم از کارهای فوق هنری داعش در اخبار گفته هم نمی‌شود.

    تمام مردان را سر بریدند. کودکان را با زنان مسن یا کمتر زیبا در گروههای ۵۰۰ نفری زیر بولدزر زنده به گور کردند و زنان زیبا را دزدیده و به عنوان لحاف استفاده اشتراکی می‌کنند ای همه چیز خراب. انوقت آمدی به کسی که چشمان کون مرغی ات را باز می‌کند اعتراض می‌کنی؟

    حالا باز بیا گه بخور کونی دو عالم.

    پاسخحذف
  4. احمد بیگدلی٬ معاون راهبردی و دفاعی سپاه تهران از ساخت یک «شهرک» برای تمرین «جنگ شهری» واقعی برای نیرو‌های بسیج خبر داد.

    آقای بیگدلی روز شنبه (۲۵ امرداد) به سایت رسمی سپاه تهران گفته در این شهرک٬ نیرو‌های بسیج با اسلحه وافعی و گلوله جنگی تمرین می‌کنند.

    این فرمانده سپاه هدف از ساخت این شهرک و تمرین با سلاح‌های جنگی واقعی از سوی نیرو‌های بسیج را افزایش «دقت تیراندازی» عنوان کرده است.

    وسعت و محل این شهر اعلام نشده٬ اما به نظر می‌رسد این شهرک در تهران و در یکی از پادگان‌های متعلق به سپاه ساخته شده باشد.

    بیگدلی همچنین از برگزاری مسابقات «پینت بال» سپاه به عنوان مقدمه‌ای برای ورود نیرو‌های بسیج به این شهرک نام برده است.

    وی افزوده در سپاه پاسداران ورزش «پینت‌بال» با روشی «رزمی» آن‌هم با در نظر گرفتن «تاکتیک‌های جنگ شهری» دنبال می‌شود.

    مسابقات «پینت‌بال» رده‌های سپاه تهران پنجشنبه گذشته در محل مجموعه ورزشی «دوکوهه یک» برگزار شده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپاه نیاز به شهرک سازی ندارد؛ نیروهایش را برای تمرین با گلوله های جنگی واقعی؛ به سوریه و عراق اعزام کند بهتر است. چون در آنجا میتوانند با دشمن واقعی تمرین جنگی بکنند.

      حذف
  5. جناب کژدم لطفا مقاله لینک داده شده رو مطالعه کنید و نظرتون رو اعلام کنید با تشکر

    http://fa.firatajans.com/news/tzh-h/dkhlt-dr-yrn-z-nw-swryh-w-nfwdh-d-sh-b-tshkhyl-khmrbnd-3-1.htm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این مقاله توسط یکی از هوادارن «پ.ک.ک» نوشته شده است و مانند همهٔ گروههای مارکسیستی؛ خود را «محور گیتی» قلمداد میکند.
      نخست که به خواندن این مقاله آغاز نمودم؛ ادبیات آنرا «رنج آور» دیدم. اما این شیوهٔ گفتاری و نوشتاری همیشگی نیروهای «پ.ک.ک» و «پژاک» است. مطالب و موضوعات زیادی را ناگهان با کامیون جلوت خالی میکنند و از جمع کردن سر و ته قضسه عاجز میمانند و به شعار پناه میبرند. نویسنده یک مسئله را مطرح و سپس به صورت دم بریده؛ رها میکند و مطلب بعدی را پیش میکشد.
      گذشته از عدم انسجام؛ مشکل دیگر نویسنده پرتاب سنگ و کلوخ های شعاری به اطراف است؛ اما مطالبی نیز جسته و گریخته آن هم در سطح «اخبار» بیان میشوند مانند اختلافات آمریکا با روسیه و وجود گروههای سلفی تقلبی وابسته به حکومت انگلهای شیعه. اینها مسائل جدیدی نیستند و اینگونه گروهها را حکومت شیعی ایران برای سرکوب احزاب کردستان بوجود آورده است. یک خط در میان هم از شعار مارکسیستی «خلقها» سخن میگوید و فراموش میکند که اگر خلقها قرار است مشکلات جهان را حل کنند؛ چرا چندین میلیون نفر از آنها در سوریه و عراق؛ آوارهٔ کوهها و دشتها و اردوگاههای پناهندگان هستند.
      اگر نظر مرا میخواهید
      هیچگاه وقتتان را برای خواندن «آش شله قلمکار دستپخت مارکسیستها» و «شعارهای بی محتوی» هدر ندهید.
      شما خودتان یکبار دیگر مقاله را مرور کنید و ببینید که چه تعداد مسائل در آن مطرح شده اند؟ و کدامیک از آنها پیگیری شده و شروع نشده خاتمه یافته اند. نوشتهٔ تحلیلی مانند «انشای مدرسه» نیست و نمیتواند از زمان انسان اولیه (کمپانی هند شرقی) شروع کند و سپس با ردیف کردن چند خبر و حتی پس و پیش نوشتن وقایع چند سال گذشته (از نظر تاریخ وقوع). همه چیز را بگوید و هیچ چیز نگوید و همینطوری سبد سبد ادعاهای توخالی را جلو خوانند بریزد. من در تجربهٔ شخصی خود دو سازمان مارکسیستی مشخص را که هرگز زبانشان قابل فهم نیست را تجربه کرده ام.
      ۱- پ.ک.ک
      ۲- حکمتی ها.
      اینها روده درازان و «پر گوها»ی «هیچ نگو» هستند.

      حذف
  6. مسکو تایمز: ائتلاف با رژیم ایران، کارت برنده مسکو در رویارویی با غرب است. این روزنامه در یاداشتی نوشته است که اتحاد مسکو با رژیم تهران، کارت برنده‌ای برای کرملین است.

    به گزارش خبرگزاری فارس، مسکو تایمز در یادداشتی به قلم «جاش کوهن» افسر سابق وزارت امور خارجه آمریکا، با اشاره به راه‌های زیادی که روسیه برای پاسخ به تحریمهای غرب در دست دارد به نقش ایران بعنوان متحد روسیه و مهمترین کارت بازی روسیه در برابر غرب می‌پردازد و می‌نویسد علاوه بر ممنوعیت واردات مواد غذایی از اروپا و آمریکا، تحریم ورود خودروهای خارجی نیز ممکن است در دست اقدام باشد. رئیس‌جمهور پوتین همچنین می‌تواند با قطع طولانی مدت گاز اوکراین و ایجاد تنش در ایالتهایی که جمعیت روس تبار دارند مانند استونی و لتونی با غرب تسویه حساب کند اما شاید مخربترین گام پوتین دربرابر منافع غرب، تضعیف گروه 5+1 (5 عضو شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان) در مذاکرات هسته‌ای ایران با هدف محدودسازی برنامه اتمی ایران باشد.

    مسکو تایمز با یادآوری اینکه باوجود گذشت شش ماه از گفتگوهای ایران و غرب، هنوز توافقی حاصل نشده و هنوز فاصله بین مواضع دوطرف باقیست به آثار تحریم‌ها اشاره کرده و نوشته است که با این حال روسیه هرگز در منزوی کردن ایران بطورکامل با غرب همگام نبوده و مسکو درباره بازی با «کارت ایران» به غرب هشدار داده است.

    «سرگئی ریابکوف» معاون وزیرخارجه روسیه، پس از نشست ماه مارس گروه 5+1 در ژنو گفت: «ما علاقه‌ای به استفاده از این گفتگوها به عنوان اهرم بازی برای بالابردن شرایطمان را نداریم...ولی اگر مجبور به اینکار شویم، این اهرم را به تلافی بکار خواهیم بست.»

    ریابکوف در ادامه با گفتن اینکه «پیوست دوباره کریمه به روسیه در برابر آنچه در مسئله ایران با آن مواجهیم قابل مقایسه نیست»، به تفاوت دیدگاه روسیه و غرب درباره ارزیابی خطر ایران هسته‌ای اشاره می‌کند.

    مسکو تایمز در ادامه با عنوان اینکه ایرانیان به خوبی می‌دانند که بحران اوکراین موقعیت آنها در مذاکرات را قوت می‌بخشد به نوشته اخیر حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اشاره میکند: «منطق می‌گوید روسیه از کارت هسته‌ای ایران _در برابر غرب_ بهره خواهد برد. افزایش روابط نزدیک ایران و روسیه می‌تواند به پاداش اقتصادی بزرگی منجر شود.»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس خان
      همینطوری بنشینید تا روسها از «رهبر فرزانه» ( جانشین برحق امام زمان) (عج) به عنوان «دستمال مستراح» که فارس نیوز و موسویان آنرا «برگ برنده» میخوانند استفاده کنند. همهٔ افتخارات «اسلامی - صفوی - قاجاری»
      نوش داروی کون رهبر فرزانه باد.

      حذف
  7. خامنه ای باورمند به دوران گذار به نظم نوین جهانی است، مختصات این دوران گذار را نه از طریق تعامل با امریکا بلکه از طریق مخالفت با آن می داند چرا که به زعم او "رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی [مثل پرونده هسته ای] برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی‌منفعت برود!؟"

    خامنه ای تا آنجا پیش می رود که در ارزیابی خود از مذاکرات جاری ایران و امریکا در پرونده هسته ای، 5 ویژگی منفی برای آن برمی شمارد که عبارتند از:

    یکم؛ "لحن امریکایی ها تندتر و اهانت آمیزتر شده"،

    دوم؛ "توقعات طلبکارانه بیشتری" دارند.

    سوم؛ "تحریم ها را هم افزایش دادند".

    چهارم؛ "این کار [مذاکره با امریکا] جمهوری اسلامی را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند".

    پنجم؛ "غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می‌دهند."

    چنین ارزیابی او از مذاکرات مستقیم با امریکا بسیار حایز اهمیت است. به بیان ساده، ارزیابی او از نرمش قهرمانانه (که منتهی به گشودن باب مذاکرات با امریکا شد) اهانت بیشتر، طلبکاری بیشتر و تحریم بیشتر امریکاست.



    تناقض گویی آشکار: انعطاف بدون اقتدار

    گفته شد که تاکتیک نرمش قهرمانانه در تعریف خامنه ای حاوی دو عنصر توأمان است: یکی انعطاف و دیگری اقتدار.

    این تاکتیک او، با ۲ ایراد مهم مواجه است. نخست اینکه خامنه ای در آبان ۹۲ (سالگرد سفارت امریکا)، ایالات متحده را کشوری دانسته بود که "امروز وضعش به جایى رسیده که دوستانش احترامش نمی‌کنند، دشمنانش از او نمی‌ترسند." اگر چنین است که خامنه ای مدعی است، چرا خامنه ای فرمان نرمش و انعطاف در برابر امریکا را صادر کرده است؟ اگر "امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، چرا باید با او از در نرمش و انعطاف وارد شد آن هم بعد از سی و اندی سال؟

    ثانیاٌ اگر به کارگیری این تاکتیک، اهانت بیشتر، طلبکاری بیشتر و تحریم بیشتر امریکا را موجب شده و ناکارآمدی آن تاکتیک آشکار شده، چرا وی برای اعمال اقتدار نظام فرمان قطع مذاکرات را صادر نمی کند؟ به گفته خامنه ای "کدام عاقلی است که به دنبال کار بی منفعت برود؟" حال آنکه او خود مدعی است علاوه بر بی فائدگی، "رابطه و مذاکره...برای جمهوری اسلامی....ضرر هم دارد."

    نه تنها خامنه ای فرمان قطع مذاکرات را صادر نکرد بلکه تصریح کرد که "در زمینه‌ ادامه مذاکرات هسته‌ای، منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب! پیش رفتند دنبال می‌شود."

    او پیشتر هم گفته بود: "من فکر نمی‌کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌اى که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌اى است."

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینکه خامنه ای معتقد به گذار به نظم نوین جهانی است؛ نه به این خاطر میباشد که ایشان «نابغه» هستند. هر الاغی که در رأس حکومتی باشد؛ این مسئله (نظم نوین جهانی) را میبیند ولی مسيله این است که «کلید وارد شدن» چیست؟
      «نظم نوین جهانی» تعریف خاصی دارد و مجموعه ای از «بایدها» و «نبایدها»ست؛ شما نمیتوانید «بایدها» را به «نبایدها» و «نبایدها» را به «بایدها» تبدیل کنید و «رمز ورود» همخوانی داشته باشد. رهبر فرزانه باید بگوید که چگونه میخواهد به دنیایی وارد شود که بنیان آنرا بر اساس «باورهای داعشی» نفی میکند؟
      لذا تنها یک چیز باقی میملند:
      «شکست خفت بار» و «ظهور امام حسن» و اگر به جایی نرسید؛ تجربهٔ خوبی برای تبدیل شدن به «زین العابدین بیمار» خواهد بود.
      اما مسئله تنها این نیست که رهبر فرزانه چه مزخرفی میگوید؛ بلکه مسئله بر سر «زمان» و «هزینه ها»ست. اگر شما دیر به فرودگاه برسید؛ هم از پرواز و هم از «بیزینس» دور خواهید ماند. میتوان با «موشکهای فوتوشاپی» و آرزوی «ظهور اتمی امام زمان» عده ای «الاغ بسیجی» را فریب داد؛ اما نمیتوان بنیانگذاران «نظم نوین جهانی» را فریب داد؛ هر چند که «هنرپیشهٔ فرزانه» باشی.

      حذف
  8. پیش بینی بیش یک صد سال پیش جلیل محمد قلی زاده بنیانگذار مجله فکاهی «ملا نصرالدین» در مورد قدرت رسیدن آخوند ها در ایران

    (نوشته و عکس از روی جلد مجله فکاهی «ملا نصرالدین» یکصد سال پیش). جلیل محمد قلی زاده بنیانگذار مجله فکاهی «ملا نصرالدین» در شماره 25 آن روزنامه در سال 1908 اوضاع ایران را با نقشی که ملایان در آن بازی می کردند این گونه پیش بینی کرد: «اگر با این نیروی مخرب جامعه و تاریخ کهن تسویه حساب نشود، خواه انقلاب مشروطه بشود یا نشود، این میکرب ها می مانند و من می ترسم در آینده نزدیکی چشم باز کنید و ببینید هشتصد ملا یک جا خلق شده، ملا همه امور مملکت را به دست گفته، همه ثروت شما را به باد داده، شما را به امان خدا سپرده و افسارتان را به بیگانگان رها کرده!

    پاسخحذف
  9. تغییرات سیاسی و منطقه‌ای باعث گردید تا علاوه بر این که سپاه نتواند نقش و برنامه طراحی شده خود را خوب بازی بکند، بلکه بیش از پیش نیز دچار شکست و انزوا بشود. در همین راستا می‌توان به متن مقاله‌ای اشاره کرد که واشنگتن پست منتشر کرده است و در آن به قلم نویسنده مقاله، دوید ایگنیشس، چنین آمده است: ((گسترش نفوذ ایران درسوریه، لبنان وعراق با تلاش‌های قاسم سلیمانی پیش درآمد چشم انداز بی ثباتی بسیار پر خطر در مرزهای ایران است. عملیات بیرحمانه سلیمانی در سوریه، لبنان و سپس عراق حالا تندروهای سنی عرب را به صحنه آورده و این سردار با خطاهای مکرر خود فرصت‌های گران بهایی را در مسیر حفظ منافع ایران از دست داده است. سلیمانی تلاش دارد با بسیج عراقی ها جلو داعش را بگیرد و مانع افتادن فرودگاه بغداد به دست آنها شود و حالا که می‌بیند ارتش عراق جلو چشمانش آب می شود از شبه نظامیان شیعه کمک می خواهد، همان کسانی که توسط سپاه قدس او آموزش دیده اند. اما این اقدام فرقه گرایانه بازخوردی بدتر دارد و به جنگ شیعه و سنی بیشتر دامن می‌زند، همان چیزی که داعش می خواهد. واشینگتن پست ادامه داده است:مشکل دیگر سلیمانی کردستان عراق و تصمیم رهبران آن به اعلام استقلال است. به باور نویسنده مقاله: چنان کشوری احساسات ناسیونالیست کردهای ایران را تحریک خواهد کرد و به بی ثباتی ایران دامن خواهد زد و تنها راه سلیمانی برای حفظ وحدت عراق، فاصله گرفتن از دوستان شیعه و تقویت مواضع سنی‌ها در دولت مرکزی است یعنی بازی باخت- باخت برای سلیمانی.))

    گزارش “سی ان بی سی” منتشره از سایت “روز آنلاین” نیز در همین زمینه قابل تامل است. در بخشی از این گزارش آمده است که: سلیمانی دغدغه نفوذ آمریکا در منطقه را دارد. وقتی جرج بوش ایران را بخشی از محور شرارت خواند، تندروها خشمگین شدند. آن‌ها گمان بردند که دولت بوش استراتژی محاصره را با مستقر کردن نیروهای این کشور در مرز ایران و عراق، افغانستان، پاکستان، قرقیزستان و گرجستان پیش گرفته است.

    ایران برای جلوگیری از حضور دائمی آمریکا در عراق، در پشت صحنه تلاش کرد تا مذاکرات مربوط به توافق وضعیت نیروها در سال ۲۰۱۱را که به نیروهای آمریکا اجازه می‌داد برای آموزش ارتش عراق و همکاری برای مبارزه با تروریسم در عراق باقی بمانند، برهم بزند.

    عراق صحنه نبرد ژئوپولیتیک ایران است که با نفوذ عربستان در عراق و سوریه در آن رقابت می‌کند. در حالیکه امیرنشین‌های ثروتمند حامی تروریست‌های سنی مسلح هستند، ایران نیز از بشار اسد در دمشق و نوری المالکی در بغداد حمایت می‌کند.

    تهران همچنین برای نفوذ در ترکیه که متحد آمریکا و عضو ناتو می‌باشد نیز تلاش می‌کند. این کشور نگران جاه‌ طلبی‌های نوعثمانی‌های ترکیه و پیشرفت‌های اخیر کردستان عراق است.

    کردهای عراق و ترکیه با یکدیگر همکاری استراتژیک را برقرار کرده و با یکدیگر در زمینه بازرگانی و انرژی همکاری می کنند. همکاری با ترکیه، کردهای عراق را کمتر به ایران وابسته می‌کند.

    ایران همچنین نگران است که استقلال کردستان عراق، در میان کردهای ایرانی نا آرامی ایجاد کند.

    پاسخحذف
  10. با درود بر کژدم همسر و پسر محمد ضیف از بنيان‌گذاران گردان هاى قسام که از بزرگ ترین و مجهزترین گروه شبه نظامی فلسطینی در غزه به شمار می رو ند دیروز توسط حمله هوایی اسراییل در واکنش به پرتاب ده‌ها راکت توسط پیکارجویان فلسطینی کشته شدند او از میانه دهه ١٩٩٠ و در پى كشته شدن اين سه تن، فرماندهى شاخه نظامى حماس را برعهده گرفت و حدود ١٩ سال است كه اسراییل در تعقیب او است.

    روزنامه «الشرق الاوسط»، چاپ لندن در گزارشى در مورد او نوشته است: «فرمانده گردان هاى قسام، فردى مرموز است كه فلسطينى ها او را “وزير دفاع” و اسرایيلى ها او را “سر افعى” می نامند.»

    گردان های قدس، شاخه نظامی «جنبش جهاد اسلامى» به رهبری «رمضان عبد الله شلح» هستند. برخلاف حماس که بزرگ ترین گروه حاضر در غزه است، جهاد اسلامی و گردان های قدس نزدیک‌ترین گروه به ایران در غزه به شمار می‌روند.

    حرف شنوی جهاد اسلامی از ایران بیش‌تر از حماس است و برخلاف حماس، این گروه در بحران سوریه تلاش نکرد تا به طور مستقیم علیه بشار اسد و موضع ایران در سوریه جبهه بگیرد.

    حمایت ایران از پنج گروه حماس جهاد اسلامی تيپ ناصر صلاح الدين گردان هاى شهدای الاقصی و گردان‌هاى «شهيد ابوعلى مصطفى» را می توان تلاش عملی برای اجرای راهبردهای تعیین شده از سوی خامنه اى، رهبر جمهوری اسلامی ایران دانست.

    سید علی خامنه ای در سال ۱۳۹۰اعلام کرد ایران از حماس، حزب الله و هر گروهی که علیه اسراییل بنجنگد، حمایت کامل خواهد کرد و برخلاف گذشته، دیگر این حمایت ها را مخفی نخواهد کرد.

    در جنگ اخیر غزه هم شخص خامنه ای و هم سیاستمداران ارشد و فرماندهان سپاه پاسداران بر این حمایت علنی تاکید کردند.

    در این میان، هيچ يك از مقام هاى جمهورى اسلامى فقط به حمایت از حماس اکتفا نکرده اند. به طور طبیعی، حمایت آن ها از گروه های فعال به گسترش ابعاد و دامنه جنگ و کمک به بروز یک وضعیت فرسایشی در منطقه منجر می شود و در همین حال، قدرت مانور و سطح بازی ایران را تقویت می کند.

    در چنین وضعیتی، معمولا ایران گام دوم را بر می دارد. در این مورد خاص، کمک برای بازسازى شهر غزه می تواند فرصت ديگرى براى جمهورى اسلامى فراهم مى كند تا نفوذ خود در این منطقه را استحكام بخشد.

    بازیگران فلسطینی نیز تا حدودی به ابعاد حرکتی ایران آگاه شده اند؛ آن ها ممکن است درباره پیام های علنی قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران یا خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی سکوت کنند ولی درباره پیام های خصوصی، حواس شان کاملا جمع است.اینها مخاطبین پیام قاسم سلیمانی هستند





    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه بابا!
      عجب! حاج قاسم قهرمان! سردار افسانه ای وطن پرست!
      نگو اینطوری سیا و MI6 میشاشن به خودشونا.
      خیلی جیمزباندیش کردی حاجی.

      حذف
    2. حاجی توی کلاهته.
      داش مشتیش میشه:
      حاجی تو کلاته

      حذف
  11. سه تن از فرماندهان ارشد حماس در حمله اسرائیل به غزه کشته شدند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تا زمانی که حماس و یا حزب الله لبنان؛ دست از «رویاهای دست نیافتنی برای عقب مانده های ذهنی» دست برندارند؛ این تلفات ادامه خواهند داشت و خانواده های فلسطینی باید به «زاد و ولد احمقانه» و «جنگ و ویرانی» ادامه دهند.
      مشکل عربهایی که خود را «فلسطینی» مینامند این است که که هنوز نمیدانند که بخش وسیعی از جمعیت آنها «انگل» هستند. همان مشکلی که یهودیان نیز به آن دچارند.

      حذف
    2. من یکبار گفتم که جامهٔ اسرائیل (یهودیان) نیز به همان بیماری فرهنگی نهادینه شده دچارند که سایر ملل به آن دچار هستند؛ اما از طرف «یهود پرستان» مورد انتقاد قرار گرفتم؛ گویی که «کیر خدا» تنها برای قوم یهود راست شده است و دیگران باید در زیر خایه های انها زندگی کنند... اما اینگونه نیست.
      نه خدا و نه الله و نه یهوه........ بلکه احمقانه ترین تصورات هستند که این ماجراها را رهبری میکنند.
      سربازان حیواناتی که یا به نام «خدا» و یا «الله» و یا «یهوه» به جان همدیگر افتاده اند؛ «هم جنس» هستند...... یعنی «انسان سان ها».
      جهان را نه «انسان ها» بلکه «شپشها» رهبری میکنند.
      آنچه که میبینید؛ نتیجهٔ «نبرد شپشها» است. هیچ فرقی میان «شپش عرب فلسطینی» و «شپش های البغدادی» و «شپشهای صفوی» و شپشهای یهودی» وجود ندارد؛ زیرا آنها به شاخه ای از حیات تعلق دارند که من آنها را «انسان سان ها» میشناسم.
      دهانهایی گشاد برای «بلعیدن» و «فریاد زدن» و «تولید مثل خوک وار»

      حذف
  12. در حالی که حوادث عراق ، عملیات آمریکا علیه داعش و ادامه جنگ غزه بسیاری را به خود مشغول داشته اند و تیترهای نخست رسانه های جهانی را به خود اختصاص داده اند، بخش دیگری از خاورمیانه نیز احتمالا امروز - جمعه - به صدر خبرهای جهانی راه یابد.

    نیروهای جنبش حوثی - شیعیان یمن - از شمال، جنوب و غرب، شهر صنعا پایتخت یمن را به محاصره خود درآورده اند و تهدید کرده اند که اگر به خواسته هایشان نرسند، امروز جمعه دولت الهادی را ساقط می کنند. عربستان سعودی تهدید حمله نظامی به حوثی کرده و شورای امنیت نیز نسبت به ادامه ناآرامی ها در یمن هشدار داده است.

    حوثی ها به ایران نزدیک هستند و دولت یمن به عربستان سعودی. در واقع این روزها ایران و عربستان علاوه بر مچ اندازی آشکار در سوریه، لبنان، عراق و شاید بحرین، در یمن نیز رقابت داغی را دنبال می کنند.

    حوثی ها نه تنها مناطق مهمی از اطراف پایتخت را محاصره کرده اند و چادرهای خود را در ورودی آنها بر پا کرده اند که هزاران تن از نیروهای مسلح آنها در شهر نفوذ کرده اند. شهر صنعا پایتخت نیز البته خود دارای جمعیت گسترده قابل توجهی از شیعیان حوثی می باشد و با توجه به بافت به شدت قومی یمن، حوثی ها می توانند بر روی حمایت شیعیان ساکن پایتخت اطمینان داشته باشند. به طور کلی شیعیان 45 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

    حوثی ها برای اینکه قدرنمایی کنند، دیروز پنج شنبه تظاهرات بزرگی را در شهر صنعا بر پا کردند. تظاهراتی که هزاران مرد در آن شرکت داشتند و نوعی از آماده باش و تهدید برای رئیس جمهور الهادی بود.

    خبرنگار روزنامه "یمن تایمز" در چادرهای شورشیان حوثی حضور پیدا کرده و با آنها صحبت کرده. مردان مسلح گفته اند که اسلحه هایشان را علیه مردم نخواهند گرفت. هدفشان ساقط کردن حکومت است و تنها در برابر حمله از خود دفاع خواهند کرد.

    عربستان سعودی تشکیل یک منطقه خودمختار و فدرال شیعه در جنوب مرزهای خود را همچون تهدیدی امنیتی می نگرد، این حس تهدید زمانی بیشتر می شود که حوثی ها از یکسو به ایران بسیار نزدیک هستند و از سوی دیگر در سالهای اخیر قدرتمندتر از قبل ظاهر شده اند. در شمال مرزهای یمن و در داخل خاک عربستان نیز منطقه شیعه نشین است که در صورت موفقیت حوثی ها در یمن، می تواند تهدیدی برای عربستان تلقی شود.

    عربستان احساس می کند که از طریق ایران محاصره شده. در جنوب حوثی ها در شمال عراق،در شهر شیعیان قطیف در بحرین و...

    پاسخحذف
  13. حوثی ها شیعه هستند . شيعه پنج امامي.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      منظور من هواداران حسین بدرالدین الحوثی نیست که با تطمیع رژیم صفوی حاکم بر ایران (همان تاکتیک صفویها در لبنان و عراق) شیعهٔ ۱۲ امامی شد. منظور من آنهایی هستند که به «شیعیان زیدی» معروفند که اگر به باورهای آنها نگاه کنید؛ هیچ قرابتی با تشیع صفوی ۱۲ امامی (جعفری) ندارد.
      ۱- امام را «معصوم» نمیدانند.
      ۲- افکار «باطنی» دارند.
      ۳- فقهی که از آن پیروی میکنند فقه «شافعی» است.
      از همان آغاز ؛ خمینی برای ساختن هلال شیعی؛ هر کسی را که علوی بود را «شیعه» نامید (برای سربازگیری). اما علویان درون ایران؛ را سرکوب نمود؛ زیرا نیازی به آنها نداشت.
      اما اگر منظورتان لفظ «شیعه» باشد؛ دنیا پر از «شیعه» است.
      ۱- شیعیان مدونّا.
      ۲- شیعیان رونالدو.
      ۳- شیعیان جنیفر لوپز.
      ۴- شیعیان پرسپولیس (قرمزته).
      ۵- شیعیان استقلال (آبیته).
      ۶- شیعیان «هری پاتر».
      ۷-.....
      ۸- .....
      حتی «محمد رسول الله دوم» (البغدادی) نیز نوعی «شیعه» به حساب می آید
      زیرا نام «علی» را بدون «رضی الله عنه» نمی آورند و هیچ تبعیضی میان او و ابوبکر و عمر و عثمان قائل نمیشوند و به آنچه که «اهل بیت» نامیده میشود نیز احترام خاص میگذارند.
      حتی آنانی که در عربستان سعودی به نام شیعه شناخته میشوند نیز؛ مثل شیعیان عراق و ایران نیستند؛ اما رژیم صفوی حاکم به خاطر نفهمیدگی شیعیان ایران و فریب ایرانیان؛ آنها را شیعه مینامد.

      حذف
    2. اینها هم نوعی دیگر از شیعیان هستند.
      http://www.bbc.co.uk/persian/sport/2014/08/140824_l56_sportsday_24_aug.shtml

      حذف