۱۳۹۳ شهریور ۲, یکشنبه

پاسخ به یک پرسش در رابطه با مرگ خامنه ای

در بخش نظرات نوشتهٔ پیشین؛ یکی از خوانندگان گرامی در رابطه با جمله ای که به عنوان احتمال در متن مقاله در رابطه با مرگ خامنه ای و در داخل پرانتز  (احتمالاً دردو ماه آینده)؛ پرسش کرده بودند:

  1. salam az marg rahbare iran dar 2 mahe ayande khabar dadid lotfan shavahede khodetun ro bayan konid
    پاسخحذف

    پاسخ‌ها


    1. من این دو ماه را آنقدر تکرار میکنم تا در یکی از آن «دو ماه ها» بمیرد و همه بگویند که کژدم هم با الله ارتباط دارد.


من در پاسخ به ایشان ترجیح دادم که «شوخی معنی داری» بکنم؛ اما این پرسش نمیتواند بدون پاسخی که از نظر من «بسیار جدی است» باقی بماند و وظیفهٔ خود میدانم که آن جملهٔ داخل پرانتز (احتمالاً تا دو ماه دیگر) را توضیح دهم. منظور من ازاین پاسخ به صورت «شوخی معنی دار» این بود که بگویم: بسیاری از آنهایی که به پیش بینی آینده میپردازند؛ شارلاتانهایی هستند که یک جمله را به طور مداوم تکرار میکنند تا زمانیکه اتفاق بیفتد و عده ای «نفهم» نیز به دنبال آنها راه می افتند و گویندهٔ شارلاتان تبدیل به شخصی میشود که «با عالم غیب ارتباط دارد» (در زبان شیعی = ارتباط با امام زمان) و یا «ارتباط با اجنّه». بسیاری از شارلاتانهای عصر جدید در ایران مانند «عرفان حلقه» و مزخرفات دیگری از این گونه؛ در پی بدست آوردن پیروانی (هیچکارگان و نفهمیدگان) هستند.
من همچنان خود را «دانش آموز آیین شمنی» میدانم و اینرا نیز میدانم که این نام (آیین شمنی) توسط شارلاتانها «لوث» شده است. آیینهای «پسا شمنی» (ساخته و پرداختهٔ شارلاتانها) و سپس دگر دیسی آنها که با آمیخته شدن با فلسفه و منطق ارسطویی  و سپس با «ادیان غالبی مانند مسیحیت و اسلام»همراه بود؛ چنان آش شله قلمکاری بوجود آورده است که به سختی بتوان عناصر شمنی را در آن جستجو نمود و پیدا کرد. اینگونه اندیشه ها که در ایران به «عرفان» و «تصوف» و «حلقه های دراویش» مشهورند؛ از نظر من بیش از یک «چاه مستراح» ارزش ندارند؛ زیرا نتیجهٔ روند هضم مزخرفات و افسانه های مذهبی و دروغهای ساخته و پرداخته شده توسط کسانی هستند که در این حلقه های دروغین عرفانی به نام «پیر» و «قطب» شناخته میشوند. لذا حتی بزرگترین و نام آورترین آنها «مولوی بلخی رومی» از نظر من؛ انگلهایی هستند که بر تنهٔ «درخت مسموم شدهٔ  آیین شمنی» روییده اند.
«آیین شمنی» یک آیین اجتماعی نیست؛ هرچند که میوه های آنرا «جامعه» میخورد و رشد میکند. این آیین بسیار «فردی» است و مجموعه ای از آموزه هاست تا «شمن» را در راهی که پیش گرفته است یاری کنند تا بتواند به نتایج بهتر و گسترده تری دست یابد.
هیچکس نمیتواند با تمرین و حتی بکار بستن این آموزه ها تبدیل به «شمن» شود. شمن؛ شمن زاده میشود و نتیجه یک روند آموزشی نیست. در حالی که این دستگاههای خرافی، به همۀ مردم وعدۀ «شهود» میدهند.
من در این نوشته نمیخواهم که در رابطه با این آیین سخن بگویم و تنها برای گشایشی که بتواند به پرسش آن خواننده گرامی پاسخ دهد این مطالب را نوشتم و از خوانندگان گرامی نیز میخواهم که در این رابطه پرسشی مطرح نکنند؛ زیرا پاسخ نخواهم داد. زیرا این وبلاگ به راهی دیگر کشانیده خواهد شد که من نمیخواهم.
چند جمله ای نیز مینویسم تا پیش درآمدی برای پاسخ به آن پرسش باشد.
آیین شمنی به هر دو سوی «مادی» و «معنوی» طبیعت نظر دارد و بخش از آنرا «مادی» و بخش دیگر را «الهی» نمیداند؛ بلکه آنها را «دو روی یک سکه» میداند. در آیین شمنی بر روی نشانه ها و علایم و توانایی ارتباط با این علایم تاکید میشود.

ماجرای آن جمله داخل پرانتز

پیش از آنکه نوشته قبلی را بنویسم؛ به ماجرای «محمد اخباری» (اینجا) فکر میکردم که یکی از مشاهیر «تشیع سلفی» (اخباری ها) به شمار میرود (البته او را با اراذل و اوباش سلفی کنونی مقایسه نکنید). اکنون شیعیان اخباری را به نام «شیعیان شیخی» میشناسند که به همان رسم پیشین (شیخ احمد احسایی) پایبند هستند و شاخه دیگری نیز توسط «شیخ حلبی» تولید شده که «حجتیه» نام گرفتند و شاخه قلابی اخباریها هستند که توسط «اصولیها» برای رقابت با شلخۀ اصلی «اخباری گری» ساخته و پرداخته شد و خامنه ای نیز مانند موجودی میان دو خایه «اصولی گری» و «اخباری گری قلابی = حجتیه = انگل مصباح یزدی و احمدی نژادی ها» آویزان است (نام موجود آویزان را حتما میدانید).
پیش خود فکر میکردم که با وجود این همه «خانقاه» و فرقه های دراویش قلابی و سبیلهای دراز و موهای بلند و «یاهو یاهو» گویان، آیا حتی یک نفر هم پیدا نمیشود که این زنازادۀ بغدادی (محمد رسول الله دوم) را مانند «پاول سیسیانوف» به سزای اعمال ننگینش برساند؟
در آن لحظه، تصویر ابوبکر البغدادی در جلو چشمم بود و ناگهان تصویر خامنه ای فرزانه در سمت چپ آن ظاهر شد و صدای توفان شدیدی در گوشم پیچید و عمامۀ خامنه ای را از سرش کند و به سرعت با خود برد و هر دو تصویر از ذهنم محو شدند. قرینۀ «چله نشینی محمد اخباری» و بر باد رفتن عمامۀ ننگین خامنه ای، زایندۀ اصلی آن جملۀ داخل پرانتز بود. 
من سالهاست که دنیای شمنی را ترک کرده ام، شاید این نشانه را نیز به اشتباه فهمیده باشم و چه بسا گویای این بود که همانگونه که صدام حسین، سر خمینی را خورد، «محمد رسول الله دوم» (البغدادی) نیز سر خامنه ای را خواهد خورد و عمامه اش را بر باد خواهد داد.
به دور از «نام و ننگ»، این آن چیزی بود که من دیدم و در داخل پرانتز نوشتم و اطمینان دارم که یکی از این دو برداشت به وقوع خواهد پیوست و نتیجۀ همسانی دارند.

کژدم





۱۵ نظر:

  1. salam man haman kasi hastam ke soal ro matrah kardam tashakkor mikonam ke pasokh dadid va dar zemn lazem midunam ke begam baraye moshahedate shoma be onvane yek shaman ehteram ghael hastam

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من «شمن» نیستم. دانش آموز هستم.

      حذف
  2. کژدم گرامی من شیفته نوع نگارش و منطق حاکم و اینده نگری نوشته های شما شده ام یه سرنخ می دهید برای دنبال کردن شمن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ۱- دانستن برد موثر سلاح؛ درجهٔ رطوبت هوا؛ سمت وزش باد؛ سرعت وزش باد؛ درجهٔ حرارت هوا؛ ستون درجه؛ مگسک؛ هدف و شلیک.
      ۲- برای یافتن چیز مشخصی در خیابانها پرسه نزدن؛ بلکه رفتن برای دیدن و اندازه گیری کردن مسیر و شناخت کامل دیداری خیابانها؛ مغازه ها و....
      مشکل مولوی رومی و امام محمد غزالی این بود که برای دیدن «خدا» و «محمد» و «صحابه» و .... به کوچه و خیابان رفتند. امام محمد غزالی چیزی نیافت و رفتن به کوچه و خیابان را «تکفیر» کرد.
      مولوی رومی هم چیزی نیافت ولی از رو نرفت و شروع به تعبیر و تفسیر نمود.

      حذف
  3. گروه موسوم به جيش‌العدل به حکومت ايران اولتيماتوم داده که تا پايان سال ۱۳۹۴، منطقه بلوچستان را ترک کند و «حاکميت» اين منطقه را به «ملت بلوچ» واگذار کند.

    بيانيه اين گروه مسلح مخالف جمهوری اسلامی، جمعه ۳۱ مرداد در صفحه فيس‌بوک آن و در چندین وب‌سایت این گروه منتشر شده‌است.

    جيش‌العدل تهديد کرده که در پايان سال ۱۳۹۴ با «هر بيگانه ظالمی» که همچنان در منطقه بلوچستان باقی مانده باشد، «به مثابه دشمن» برخورد می‌کند.

    با این وجود، جيش‌العدل افزوده که اين سازمان خواستار «جدايی و استقلال بلوچستان از ايران» نيست بلکه هدف خود را «فدراليسم و اداره خودمختار» اين منطقه می‌داند تا «منافع و معادن و درآمد حاصل از اين خاک در راستای بهبود و بهروزی ملت اهل سنت بلوچ استفاده شود.»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این گروه طبل توخالی است. اگر میخواست کاری بکند؛ لزومی به اولتیماتوم نداشت. فقط در میانهٔ «داعش بازی» میخواهد اسمش رسانه ای شود.

      حذف
  4. شبه‌نظامیان دولت اسلامی (داعش) کنترل یکی از پایگاه‌های مهم هوایی ارتش سوریه در استان رقه در شمال این کشور را به دست گرفتند.

    پایگاه هوایی 'طبقه' در ۴۵ کیلومتری شهر رقه، پایگاه اصلی داعش در سوریه، تنها پایگاه نظامی منطقه بود که ارتش سوریه هنوز کنترل آن را حفظ کرده بود.

    تلویزیون دولتی سوریه خبر اشغال این پایگاه و تخلیه آن را تایید کرده، اما گفته است که نیروهای دولتی در حال بسیج مجدد برای حمله به این پایگاه هستند.

    به گفته سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، در درگیری‌ها بر سر کنترل این پایگاه ده‌ها سرباز ارتش سوریه کشته شده‌اند.

    شبه نظامیان "دولت اسلامی" حملات خود برای تسخیر پایگاه هوایی طبقه را از هفته گذشته آغاز کردند.

    به گزارش آسوشیتدپرس، این پایگاه هوایی با تعداد زیادی جنگنده، هلی‌کوپتر، تانک، توپخانه و مهمات از مهم‌ترین پایگاه‌های حکومت سوریه در منطقه بود

    پاسخحذف
  5. فرمانده نيروی هوا فضای سپاه پاسداران روز دوشنبه با اشاره به آنچه "تجاوز پهپاد جاسوسی رژيم صهيونيستی" به ايران ناميد، ‌اعلام کرد: «ما تسليح کرانه باختری (‌رود اردن) را تسريع خواهيم کرد و حق هرگونه پاسخی را برای خود قائل هستيم.»

    به گزارش سايت سپاه نيوز، وابسته به سپاه پاسداران، يک فروند پهپاد جاسوسی اسراييل روز يکشنبه توسط پدافند نيروی هوا فضای اين نيروی نظامی در منطقه نطنز سرنگون شد.

    اميرعلی حاجی زاده، فرمانده نيروی هوا فضای سپاه پاسداران، ‌همچنين گفت:‌ نيروهای مسلح در بخش های شناسايی و رهگيری در آمادگی کامل به سر می برند و در صورت تکرار اين اقدامات، متجاوزان با پاسخ کوبنده ای مواجه خواهند شد.

    اين مقام نظامی در عين حال با اشاره به مشخصات اين پهباد و نيز طی مسافت ۱۶۰۰ کيلومتری با يک بار سوخت گيری گفت که برد عملياتی اين پهپاد نشان می‌دهد که از اسراييل حرکت نکرده، بلکه مبدا پرواز آن، يکی از کشورهای منطقه بوده است.

    او بدون توضيح در اين مورد گفت:‌ سرنخ‌هايی به دست آورده‌ايم که در حال بررسی آن هستيم

    az khashme sepah bayad tarsid

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      لینک دادن به خبرهایی که همه جا منتشر شده اند مانند «بازی بالاترین» است. لطف کنید این وبلاگ را به «بالاترین بی آبرو» تبدیل نکنید.
      ۱- اگر این خبر درست باشد؛ گیرم که این پهپاد ساخت اسرائیل است؛ اما پرسش اینجاست که چه حکومتی آنرا خریده است؟ جنگنده های معروف به (F) به مفهوم «شبح» همه جا هستند و اگر جایی یکی از این جنگنده ها سرنگون شود؛ نشانهٔ «حملهٔ ناموفق هوایی آمریکا» نیست. نمیدانم که چرا اینقدر «کودن» هستید. (بیماری واگیر دار همهٔ حزبلبلی ها).
      ۲-موشکهای سپاه همگی فوتوکپی «کرهٔ شمالی» و «روسی» هستند؛ اما مسئلهٔ مهم تر «تعداد» آنهاست.. اگر هواپیماهای مسافر بری معروف به «آنتونوف ۱۴۰» مونتاژ شده در ایران موفق بودند؛ این موشکها نیز موفق خواهند بود. (خودتان را بیش از این فریب ندهید؛ مگر آنکه پول خوبی برای فریب دیگران میگیرید).
      ۳- اگر این موشکهای کروز ساخت «سپاه قوّادان اسلامی» واقعیت دارند؛ چرا بر سر «داعش» فرود نمی آیند که به قول خودتان؛ «تکفیری» هستند و تشنهٔ خون «شیعیان علی سگ کش»؟
      راست میگویند؟؟.... به جای تبلیغات دروغینی که دیگر همه به آن عادت کرده اند؛ بر سر «داعش» فرو بریزند.

      حذف
    2. گفتید که از خشم سپاه باید ترسید.
      «سپاه» یک سازمان «مقاطعه کار (دلال و کنتراتچی) است. شاید فقط مردم بی سلاح ایران از آن میترسند؛ مطمئن باشید که اگر جرأتی بیش از آنچه که اکنون دارند؛ را داشتند؛ «داعش»ی در کار نبود.

      حذف
  6. خودکشی خر محمد رسول الله
    امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند:
    اولین چهار پایی که فوت کرد عفیر الاغ پیامبر (ص) بود,لحظه ای که پیامبر از دنیا رحلت نمود, آن الاغ افسارش را پاره کرد و دوید تا به لب چاه بنی خطمه در منطقه قباء رسید و خودش را درآن چاه پرت کرد چاه به قبرش تبدیل شد

    امیرالمومنین (ع) فرمود :آن الاغ با پیامبر حرف می زد و می گفت:همراه با پدر و مادرم به فدایت گردم, پدرم از پدرش او هم از پدرش بزرگش و او هم از پدرخود برایم نقل کرد که همراه با پیامبر خدا نوح(ع) در کشتی بوده که حضرت نوح (ع) برخاسته و دستش رابر پشت وی کشیده و فرموده :از نسل این الاغ الاغی به دنیا می آید که سرور و خاتم پیامبران بر وی سوار می شود

    عفیرمی گفت :سپاس خدایی را که مرا چنین الاغی قرار داد .

    (اصول کافی جلد 1 صفحه 184 کتاب الحجة)

    پاسخحذف
  7. Afarin bar shoma Kajdoum Gerami

    پاسخحذف
  8. جنگ بین منطقه کردستان عراق و دولت اسلامی ( ٰداعیش)٫ این منطقه را به مناطق « غربی » و « ایرانی » تقسیم کرده

    از زمان آغاز حملات داعیش در منطقه کردستان، کشورهای غربی از جمله ایالات متحده مواضع نزدیک به منطقه کردستان را بمباران کرده اند به جز مناطق نزدیک به مرز ایران.

    دلیلش؟ وجود سربازان ایرانی در ان منطقه است

     

    حملات هوایی در موصل در مقایسه مناطق دیگر مانند Jalawla که در آن سربازان ایرانی وجود دارد خود گویای این ادعاست.

     

    با وجود درخواست عراق از US به گسترش فعالیت های نظامی خود در این کشور، این درخواست در مناطق خانقین و گرمیان بدلیل وجود سربازان ایرانی رد شده است.
    نتیجه کردستان از مام وطن جدا نمیشود که هیچ٫ یک قسمت از پاره جدا شده هم پس گرفته میشود...
    تحولات جدید در سوریه هم دلیل دیگریست که:
    راه نجات امریکا در منطقه وجود ایرانی ازاد اباد و قدرتمند است. و این خمیر اب ورمیدارد .

    پاسخحذف
  9. سرنگون باد نظام جمهورى اسلامى در تماميت آن
    هوطنان مواظب باشيد, مشگل ما فقظ خامنه اى نيست البته که مرگ بر خامنه اى
    ولى آيا خامنه اى فقط سى وپنج سال است جنايت ميکند اگر خامنه اى نباشد يک حرامزاده آخوند ديگر را بجايش ميگذارند, آن وقت يعنى درست ميشود??!
    مشگل ما سى و پنج سال حکومتى است بنام جمهورى اسلامى واکثر دستندرکاران آن مشگل ما رفسنجانى ها و خوانواده کثيف او و و و است.
    مشگل ماقوانين پليد شريعت است, مشگل ما ساختارهاى نظام اسلامي و کل نظام اسلامیست ....

    پاسخحذف
  10. ناتشناس گرامی
    حکومت ننگین اسلامی نمیتواند سرنگون ببادَد؛ مگر زمانی که سرداران و سربازان کاویانی و «بابکیان» ظهور کنند و آنها میدانند که چه باید کرد و چه حسابهایی باید تصفیه شود.

    پاسخحذف