۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

راه «قم» از «کربلا» میگذرد

حماس در نبردهای اخیر به پیروزی کامل رسید و «قدس شریف» را از دست «صهیونیستهای پدرسوخته» آزاد کرد و قرار است که همهٔ یهودیها از اسرائیل خارج شوند و به خیابانهای لندن باز گردند (رهبر فرزانهٔ عالم و عالمیان آنها را ولگردهای خیابانهای لندن خطاب فرموده بودند).
قرار است که چند کیلومتر هم به محدودهٔ ماهیگیری مردم غزّه اضافه شود و حتی «یوگی و دوستانش» نیز میخواهند به غزّه بروند و «خرچنگ» بخورند و سرود ملّی «آفتاب مهتاب چه رنگه» را برای پیروزی حماس به صورت دسته جمعی بخوانند.
در این میان چند دماغ سوختهٔ بزرگ نصیب رژیم صفوی مسلک حاکم بر ایران و شیوخ قطر و ترکهای عثمانی گردید و محور قدرتمند جدیدی که در یکی دو سال اخیر تشکیل شده بود (اسرائیل - عربستان سعودی - مصر)؛ نخستین سیلی محکم را نیز به گوشهای «قم - دوحه - آنکارا» بنوازند. 
از طرف دیگر با اینکه «امام حسن بازی» توانسته است تقریباً تمامی اورانیوم غنی شده را به سنگ معدن تبدیل نماید؛ اما به خاطر «فشارهای داعشی»؛ قرار است که به موازات «پروژهٔ امام حسن»؛ پروژهٔ دیگری به نام «پروژهٔ امام زین العابدین بیمار» هم اجرا شود و مسافرت معاون وزیر امور خارجهٔ رژیم صفویان به ریاض نشانهٔ کلید خوردن «پروژهٔ امام بیمار و سجّاد» است و گویا رژیم صفویان قرار است که به «سجده های طولانی سیاسی» روی آورد.
زمانی که شعار «راه قدس از کربلا میگذرد» توسط  «شیعیان کاسهٔ داغ تر از آش»؛ مطرح گردید؛ هرگز فکر چنین روزی را نمیکردند که این جاده دو طرفه است و «راه قم هم میتواند از کربلا و نجف بگذرد»؛ همان چیزی که اکنون به عنوان «خط قرمز توخالی» از طرف رژیم صفوی مطرح میگردد.
زمانی که خطر جدی کربلا و نجف را تهدید کند؛ باید مطمئن باشید که سر حکومت صفوی حاکم بر ایران؛ در جاهای دیگر چنان گرم خواهد شد که خطوط قرمزش را از نجف و کربلا  به جاهای دیگر منتقل کند.

نقش آمریکا

استخوانبندی استراتژی آمریکا در رابطه با برخورد با «داعش» را «عملیات نظامی محدود و گزینشی» به نحوی که سود آن به جیب رژیم بشار اسد و حکومت صفوی حاکم بر ایران نرود؛ تشکیل میدهد و هرچند که عملیاتی کردن این استراتژی بسیار سخت است؛ اما مهمترین هدفی که دنبال میکند؛ «درگیر شدن صفویان و علویان با سلفی جهادی ها به هزینهٔ خودشان» است. دخالتهای احتمالی آمریکا در سوریه مشابه آنچه که در عراق شاهد آن بودیم؛ خواهد بود.
۱- امن نگاه داشتن نیروهایی که به عنوان گروههای میانه رو  سوریه نامیده میشوند.
۲- محدود کردن جبهه های نبرد برای «داعش» و هدایت آنها به درگیر شدن با نیروهایی که از طرف روسیه و رژیم صفوی حاکم بر ایران؛ حمایت میشوند.
۳- اجازه دادن به جنگ فرسایشی و تحلیل نیروهای طرفهای درگیر در جنگهای فرقه ای.

کژدم


۷ نظر:

  1. با درود بر کژدم و تشکر به خاطر تحلیلهای زیبایتان من یکی که واقعا معتاد نوشته های شما شده ام و هر روز وبلاگ شما رو چک می کنم

    پاسخحذف
  2. ناشناس گرامی
    کدام تانکها؟ تانکهای دههٔ ۶۰ میلادی؟
    http://www.bbc.co.uk/persian/institutional/2014/08/140826_me_innovation_index_iran.shtml

    پاسخحذف
  3. زیاد به گنده گوزیهای رهبقر فرزانه اهمیت ندهید.

    پاسخحذف
  4. اگر لطف کنید دسته جات مختلف کردستان و روابطشون رو برای ما تشریح کنید . من تا حالا فکر می کردم فقط اتحادیه میهنی و حزب دموکرات هستند و اما حالا YPG و PKK و انصار فلان و بهمان هم که می بینم تو خبرا جداً گیج شده ام.

    پاسخحذف
  5. ناشناس گرامی
    کردستان سرزمینی یکپارچه نیست و هر ۴ تکهٔ آن نه تنها رنگ و بوی گوناگونی متاثر از حکومتهای وقت را دارند؛ بلکه چهارچوب عشیره ای و قومی نیز افزون بر فرهنگ حاکمیتها و اسلام ننگین نیز یک پارامتر غالب است؛ لذا وجود گروهها و یازمانهای گوناگون با اندیشه های مختلف امری طبیعی است

    پاسخحذف
  6. How the NSA Helped Turkey Kill Kurdish Rebels

    https://firstlook.org/theintercept/2014/08/31/nsaturkeyspiegel/

    پاسخحذف
  7. این خبر را دربالاترین دیدم:
    نصرالله پشت ايده ايجاد داعش در سوريه قرار دارد:
    ايران كارگر 9 شهريور: يك بازرس سابق در كميته نظارت عربي در سوريه به نام انور مالك پرده از يك سند اطلاعاتي برداشت كه تأكيد مي‌كند حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان پشت ايده ايجاد تشكيلات داعش در سوريه با هدف كمك به رژيم بشار اسد بوده است. مالك در مقاله‌اش كه سايت ” الخليج آنلاين ” روز گذشته آن را منتشر كرد نوشت ” جستجوي بسياري در مورد تاسيس اين تشكيلات جدل برانگيز و گذشته كساني كه از رهبران آن مي شناسم، كردم اما چيزي كه از بعضي ويژگيهاي طرفي كه اين تشكيلات را ساخته و پشت آن قرار دارد پرده بردارد و اين‌كه آيا يك مرجع فكري جهادي ثابت قبل از آن‌كه اين تشكيلات در صحنه ظاهر شود، وجود داشته است، پيدا نكردم . از اين‌رو نمي‌توانيم بدون داشتن دلايل قوي اتهام را ثابت كنيم، هر چه درباره تاسيس داعش و ايجاد آن توسط ايران يا روسيه يا رژيم بشار اسد در سوريه يا اسراييل يا آمريكا و كشورهاي ديگر گفته مي‌شود تنها احتمالات و پيش بينيها و اتهاماتي است كه دلايل قانع ‌كننده محكمي براي آنها وجود ندارد دلايلي كه روي يك جستجوي آكادميك مشخص و بي‌طرفانه استوار باشد، و غالباً هم اين اتهامات به نتايج ناشي از وجود اين تشكيلات مربوط هستند ” .
    او افزود ” تنها موردي كه در جستجوي خسته‌كننده و مستمرم به آن دست يافتم يك سند اطلاعاتي است كه از كامپيوتر شاخه خارجي (279) اطلاعات كل سوريه درز كرده بود . اين سند مهم را كه از منابع موثق به دست آوردم در سال 2012 قبل از ظهور داعش در صحنه سوريه نوشته شده بود، در آنزمان داعش تنها يك تشكيلات به نام ” دولت اسلامي در عراق ” بود كه از تشكيلات القاعده - كه الزرقاوي در زمان حضور نظامي آمريكا در عراق آن را تاسيس كرده بود - متولد شده بود ” .
    مالك روشن ساخت كه ” اين سند گزارشي است كه در آن اطلاعاتي از افسر ارتباط حزب الله لبنان در سال 2012 نقل شده است، او در آن از يك ملاقات مهم بين ارگان اطلاعات حزب الله و مقامات امنيتي سفارت ايران و افسران اطلاعات عراق صحبت كرده است ” .
    اين سند فاش مي‌سازد كه ” در مورد وضعيت در كشور ( سوريه ) صحبت شد، از مهمترين بندهاي گفتگو اين بود كه حسن نصرالله ضرورت وجود گروههاي تكفيري در صحنه سوريه را پيشنهاد داد تا به اين وسيله بسيج افكار عمومي اسلامي و عربي و غربي به نفع دولت سوريه تسهيل شود ” .
    اين سند خاطر نشان مي‌كند ” حاضران در مورد راههاي رسيدن تكفيريها به داخل كشور ( سوريه ) بحث كردند ، و توافق شد كه تردد آنها از طريق عراق و توسط تشكيلات دولت اسلامي در عراق كه بيش از 2000 نفرشان در زندانهاي عراق بودند تسهيل شود ” . بنا بر اظهارات منبعي كه با ايستگاه اطلاعات سوريه در لبنان صحبت كرد ، ” طرف عراقي ملتزم شد خروج اين افراد از زندان به هر طريقي كه باشد را تسهيل كند، هم‌چنين حفاظت شديد مرزي را نيز بردارد . افسر اطلاعات عراق تأكيد كرد كه آنها افرادي در درون اين تشكيلات دارند . اما طرف ايراني راه حلهاي عملي ديگري را ارائه داد . اين راه حلها در يك سي دي فشرده ضميمه شده بود كه طبق اظهارات مالك محتواي آن درز پيدا نكرده است .
    بنا به گفته مالك اين سند چند نكته مهم داشت كه عبارتند از : وجود و حضور داعش در سوريه ايده پيشنهادي از سوي حسن نصرالله بود با تسهيل سازي دولت نوري مالكي و اطلاعات ايران به‌وجود آمد، اطلاعات عراق قبل از رسيدن دولت اسلامي عراق به سوريه در رهبران اين تشكيلات نفوذ كرده بودند، و برداشتن حفاظت مرزي و فرار از زندانهاي عراق از مهمترين كارهايي بود كه دولت مالكي براي داعش انجام داد، وجود اين تشكيلات در صحنه سوريه بسيج افكار عمومي اسلامي و عربي و غربي را به نفع رژيم بشار اسد آسان مي‌كند و طبعاً به حزب الله براي گزينه دخالت در سوريه جهت جنگ با كساني كه آنها را تكفيري مي نآمد كمك مي‌كند .
    http://irankargar.com/index.php/news/world/965-nasrallah-in-syria-is-behind-the-idea-of-creating-dash

    https://www.balatarin.com/permlink/2014/8/31/3663619

    پاسخحذف