۱۳۹۳ آبان ۲۱, چهارشنبه

مرکز سوخت سلفچگان در آتش انتقام فرزندان ایران سوخت

خوانندگان گرامی

بر اساس پیام دریافتی؛ مرکز سوخت سلفچگان ( منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی قُم)  توسط فرزندان دلیر ایران و به انتقام اسیدپاشیهای زنجیره ای اوباشان تازی پرست بر چهرهٔ فرزندان ایران؛ به آتش کشیده شده است. (اینجا) و (اینجا)

آتش سوزی در مراکز اقتصادی رژیم انگلهای صفوی حاکم بر ایران از نوع عملیاتهای استراتژیک هستند و منابع اقصادی رژیم را هدف قرار میدهند.

گامهای پیشگامان استوار
خشمشان پاینده
راهشان پر رهرو باد.

کژدم

۲۱ نظر:

  1. این صفحه را دهها بار بخوانید و خسته نشوید:

    http://kajdoum1.blogspot.com/2012/09/blog-post_2961.html

    پاسخحذف
  2. مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم "عباس جعفری"گفت:کارخانه‌ای که دچار حریق شده است مواد سوختی هیدروکربنی، میعانات گازی و سوخت جت داشته که به علت باز بودن شیر یکی از منبع‌ها آتش سوزی رخ داده است.
    مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم "دلیل این حادثه و میزان خسارت هنوز مشخص نیست".
    مدیرکل بحران استانداری قم "اروجی" نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به علت آتش‌سوزی صورت گرفته در منطقه اقتصادی سلفچگان قم اظهار کرد: علت آتش‌سوزی بی‌احتیاطی در جوشکاری توسط یکی از کارگران بوده که سبب آتش سوزی واحد صنعتی مذکور شده است.
    ========================================
    فکر کنم :خود مدیرکل بحران استانداری قم "اروجی" هم براثر بی احتیاطی بابای اروجی به هنگام جوشکاری ترک وسط پای مامان اروجی ! متولد شده باشد.

    پاسخحذف
  3. پس از عملیات نظامی فرزندان ایران به انتقام اسیدپاشیهای زنجیره ای؛ امروز وزیر اطلاعات مفلوک رژیم از سوراخ مادرش بیرون خزیده و به سخن در آمد و از قهرمانیهای روسپی زادگان وزارت اطلاعات داد سخن گفت که دهها عملیات انفجاری را خنثی کرده اند. در عملیات اخیر فرزندان ایران حتّی یک نفر آسیب ندید. ضربه ای بسیار موثر که بخشی از داراییهای سپاه پاچاهاردارن و شرکای مؤتلفه ای و هزارفامیلهای صفوی مسلک دیگر را دود کرد و به آسمان فرستاد.
    فرزندان ایران هرگز به عملیات «کور» دست نمیزنند و زندگی بی گناهان را به خطر نمی اندازند.
    من به خاطر اطمینان از درستی پیام؛ آنرا به تمامی وبسایتهای خبری فارسی زبان اطلاع دادم. اما آنها به خاطر اینکه سران کشورشان (۱+۵) در حال جفتگیری با خامنه ای هستند؛ از انتشار آن سر باز زدند. همانهایی که وقتی دو «سوسک» در عراق و یا سوریه کشته شوند و یک نفر «داعشی» بگوید که ما آن سوسک ها را با پیف پاف کشتیم را تیتر خبری روزشان میکنند.
    در طی زمان امروز؛ پس از انتشار خبر عملیات نظامی فرزندان ایران؛ پس از مراجعهٔ روزانهٔ اوباشان اطلاعاتی رژیم صفوی؛ این وبلاگ به روی ایرانیان فیلتر شد.
    امّا دم خروس وزیر اطلاعات و ادعاهای دروغینش نشان از وحشت آنها از انتشار خبر دارد.
    http://www.radiofarda.com/content/f2-iran-intelligence-minister-arrested-agents-bombers-qom/26687132.html

    یارانی که در برون مرزها هستند؛ باید این خبر را به گوش ایرانیان برسانند و این محاصرهٔ خبری را بشکنند.

    پاسخحذف
  4. رويترز گزارش داد:
    ايران و 1+5 احتمالا توافق موقت جديدي امضا مي‌کنند/احتمال تمديد مذاكرات تا اسفند ماه
    - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930822000034#sthash.1RAhiS1W.dpuf


    باز هم تمديد پشت تمديد مانند زمان جليلي

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ماجرا مانند زمان جلیلی نیست. آن دوره؛ دورهٔ «جیک جیک مستون» رهبر فرزانه بود که عربده کشی ها بسیار بلند بودند. از آغاز دورهٔ «امام حسن بازی» که از وبسایت خامنه ای فرزانه آغاز شد؛ نتیجهٔ منطقی پروژهٔ جدید این بود که امام خامنه ای فرزانه «تهش باد میدهد» و «جیک جیک مستون» تبدیل به «خور خور سوراخ کون گشاد» شد.
      رهبر فرزانه خیلی تلاش کرد که از «باب تقیّه» بتواند نیرنگهای «پروژهٔ خاتمی» را تکرار کند؛ از فتوای نانوشتهٔ حرام بودن سلاح اتمی تا مذاکرات لبخند و تلاش برای گره زدن ماجرای هلال شیعی (سوریه و سپس عراق) به مذاکرات هسته ای و حتی قرارداد ساختن دو راکتور دیگر توسط روسها تا بتواند توجیحی برای سقف تولید اورانیوم عنی شده بتراشد. اما طرفهای مقابل هم خر تشریف ندارند و میدانند که «تقیّه» چیست و «فتوا» کدام است و «نصّ» چیست . اینرا هم میدانند که همهٔ اینها به «گوز» پیوند است و به «چُس» بند. رهبر فرزانهٔ جهان اسلام اکنون به این راضی است که حد اقل هر ماه ۵۰۰ میلیون دلار برای رتق و فتق اموراتش بپردازند و به دنبال سیاست «از این ستون تا آن ستون فرج است» افتاده است. در دو سال اخیر چندین میلیارد دلار اجناس بنجل چینی وارد کردند که شاید باور نکنید که بیشتر آنها نه در «کارخانه ها» بلکه «کارگاههای کوچک خانگی» ساخته میشوند (سر هم بندی میشوند). اکنون هم به خط خرید اتوموبیلهای سواری چینی افتاده اند که تنها در کشورهایی مانند چاد و سودان و سومالی و بورکینا فاسو؛ خریداری میشوند و شما اثری از این اتوموبیلها را حتی در ترکیه هم نمیتوانید پیدا کنید.
      رهبر احمق فرزانه چون به «خرفتی پیری» رسیده است؛ هنوز نمیتواند بفهمد که کشورهای غربی حتی به تخمشان هم نیست که در سوریه و عراق سنیها و شیعه ها چقدر همدیگر را مثل سگهای هار و کفتار بکشند.
      اتفاقاً غرب در حال کش و قوس دادن کنترل شدهٔ بازی در این دو کشور است تا رژیم رهبر خرفت فرزانه را بیش از پیش به «هزینه های سرسام آور» دچار کند. در واقع غرب «بازی هلال شیعی» را بسیار دوست میدارد و اگر هم در آنجا بمباران میکند و نیرو میفرستد؛ بخشی از همین بازی است.
      تنها شانس این پیر فرزانهٔ خرفت؛ اوبامای بدبخت بود که میخواست برای خودش «تاریخ سازی» کند؛ که آنهم با «گوز انخابات اخیر» همهٔ برگهایش به هوا رفت.
      اگر به جای «توافق نهایی» به چیزی به نام «توافق کلّی» و یا هر اسم دیگری برسند؛ فاتحهٔ رژیم خوانده است و بهتر است که به جای «تقیّه» و «امام حسن بازی» بروند بمب اتمی شان را درست کنند که البته خایه اش را ندارند.

      حذف
  5. تا حالا فکر کرده اید که اگر مذاکرات شکست بخورد چه می شود؟

    تحریم ها بر میگردد و شدیدتر هم می شود حال واکنش ایران چیست ایا صبر میکند که مثل عراق تضعیف شود و در مدت کوتاهی تصرف شود

    خیلی تلاش کنند مثل کره شمالی شوند و اقتصادشون کمتر وابسته باشه حال ایا مردم ایران مردم کره شمالی هستن؟ایا مردم ایران توانایی تحمل سختی را دارند؟اخه فرارو هم چند وقتی است با قرار دادن عکس زندگی مردم کره شمالی میخواهد نظرات رو محک بزنه....نظرات از قبل روشن بود

    از طرفی ایران همین الان هم در نظر کشور های منطقه خطرناک هست تا چه برسه به ایران لاقید

    ایا اگر نظام بخواد نابود بشه میشینه نگاه کنه که وهابیت و اسرائیل دارن خوش خوش زندگی میکنن

    سیاستمداران نظام خیلی جاها فرصت از دست داده اند ولی قیاس این فرصت با ان فرصت ها قیاس درستی نیست....در اینجا بحث مرگ و زندگی است

    مردم ایران برای اعتقادشون دیگر انقلاب نخواهند کرد ولی برای شکمشون.....سیاستمداران این را خوب میدانند و از ان واهمه دارند....حتی مواقعی که قیمت بنزین را بالا بردن که در برابر شکست مذاکرات بسیار ناچیزه.....نیروی انتظامی اماده باش خورد

    به نظرتون نظام تا چه حد اصرار بر توافق خوب و بد و....میکند......در زمان جنگ یکی گفته بود جنگ تمام شود باز هم خوب است فکر میکنیم فلان منطقه رو از همون روز اول نداشتیم...خب بالاخره حفظ نظام اوجب واجبات است

    در بعد دیگر با نابودی ایران امریکا چه به دست میاورد....ایا اعراب و اسرائیل به اندازه الان به امریکا توجه دارن...اخه اعراب و اسرائیل یکی دو سال پیش متحد شدند تا امریکا را دور بزنند و ایران رو خودشون از سر راه بردارن....امریکا و اروپا الان دارن بهشون حالی میکنن که بدون اون ها نمیشه.....فکر میکنید چرا الان دارند فلسطین را به رسمیت میشناسن....دارند زهر چشم میگیرند...ادب میکنند

    امریکا به ایران احتیاج دارد....یک واقعیت ....که اعراب و اسرائیل دیر به آن پی بردند...خواستند خود اقدام کنند که....

    بعد از جنگ دیگر امریکا و انگلیس ایران رو دشمن خود نمیداند و پی بردن که بهتر است باشد.....سی سال است از انقلاب میگذرد و ...

    توازن قوا در منطقه ...همه باشند....هیچ کس از بین نرود و هیچ کس قویتر نشود

    بعد از توافق هم همه چیز گل و بلبل نخواهد شد....فکر میکنید چرا تحریم ها رو تفکیک میکنند...توازن قوا

    یه زمانی نگاه یه مسئول نظام به همتای امریکاییش تابو بود....الان نرمش قهرمانانه....فردا؟

    حرف های رسانه ها چه داخلی و چه خارجی مصرف داخلی دارد....واقعیت و اینده را نامه ها مشخص میکند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      هرچند گفته های شما حالتی سمبلیک دارند و راه را برای تفسیرهای گوناگون باز نگه میدارند و من به سخنان سمبییک (مانند سخنان حافظ) و گفته های «نوستر آداموس» نه تنها علاقه ای ندارم و اینگونه سخنان را پیش از اینکه «راهنما» باشند .. ترویج «تخیّل لجام گسیخته» میدانم.......
      اما در میان سخنان سمبلیک شما میتوان «ابزار سخت» را نیز دید. مانند اسرائیل و اعراب و فلسطین . و .. «توازن قوا»
      مشکل نوشتار شما در این است که از «ابزار سخت» برای «نظریهٔ توطئه» «آبگوشت» میپزید.

      حذف
  6. رابطه پهپاد رادارگریز و آبگوشت بزباش!

    http://news.gooya.com/didaniha/archives/2014/11/188931.php

    پاسخحذف
  7. Kaĵdom e gerāmy
    Bāreshe qatrehā āghāz shudeh ast.
    Zarāt e qātrehā āz einke lāqabe pishgāme kāviāny rā az shomā daryāft dāshte and
    bar khod mibāland va shadi ye ānān do chandān gashte.
    In sily bar surāte āhrimanān be jāye ān aside bar surate hamvatanāne mān bud.0aoā


    jāvedān niyayesh hāye niākānyemān negāhbāne tamāmy ye farzandāne eirān bād.
    Emruz mah shid bisto sheshome ābān māhe sale 12783 āryāey barābar bā doshanbeh bisto sheshome ābān māhe 1393 tāzi va hevdahome māhe November 2014 milādy
    āvegā

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بی کران بر شما پیشگامان کاویانی

      پیروزی این عملیات بزرگ را بر همهٔ یاران تهنیت میگویم. میدانم و هر آنکه دستی بر آتش دارد و یا داشته است میداند که تعیین هدف؛ شناسایی؛ تدارکات؛ طراحی عملیات؛ طراحی عقب نشینی و تعیین زمان عملیات بسیار کار دشواری است و ذهنی بسیار تیزهوش میخواهد و اجرای آن انگیزه ای شگرف میطلبد..
      لذا یاران....
      بی گدار به آب نزنید. هر عملیاتی باید ارزش اینهمه جانفشانیها را داشته باشد.
      اهداف استراتژیک نرم؛ در شرایط کنونی بهترین گزینه ها هستند. نوبت اهداف سخت نیز خواهد رسید.
      پیشگامان کاویانی «قدرتی خود خوانده» نیستند که بخواهند به عنوان یک حزب سیاسی قدرت را بدست گیرند. ما انجمن های پادشاهی خود خوانده نیز نیستیم؛ ما به دنبال بازگردانیدن «فریدون» نیز نیستیم؛ زیرا فریدونی نیست. ما به دنبال فراخوان رهبران مورد اعتماد اقوام ایرانی هستیم تا انجمن پادشاهی را تشکیل دهند و پادشاهان و «شاهنشاه» ایران را انتخاب کنند. ما به دنبال «لیبرالیسم» هم نیستیم تا در سایهٔ آن مردم برای رسیدن به حقوقشان مبارزه کنند و مسابقهٔ «رسیدن به حقوق» را بیفتد. ما پیشگامان برقراری دموکراسی
      و به رسمیت شناختن حقوق هموطنانمان هستیم. حقوقی که همهٔ اندیشه های سیاسی رایج کنونی آنها را به حپروت حواله میکنند و بزرگترین خواسته هایشان «سازمانهای بی یال و دم و اشکم مدنی» است.
      ما «لیبرالیسم» را در آمریکا و اروپا میبینیم و گستردگی «به حاشیه رانده شدگی» را نیز میبینیم. ما میدانیم که «داشتن خانه» با «حق داشتن خانه» چه فاصلهٔ زیادی دارد (گاهی فاصله ای از تولد تا مرگ نیز نمیتواند آنرا پر کند).
      ما فرق «سلطان خود خوانده» که هر چند خوش فکر هم باشد را با «پادشاه» و «شاهنشاه» میدانیم. «پادشاه» بر آیند وحدت «یک قوم» است و «شاهنشاه» برآیند وحدت «اقوام هم خون و برادر». امّا «احزاب» نمایندگان «اندیشه ها» و «منافع گروهی» هستند.
      آرزوی بزرگ من این بود که نخستین گروه از «پیشگامان کاویانی»؛ در «قامت حکومت» ظهور کند و بارها توضیح دادم که «ظهور در قامت حکومتی» نه به مفهوم «قدرت حکومتی» که بخواهد جانشین و یا آلترناتیو حکومت انگلهای صفوی کنونی؛ بلکه به عنوان «یک اتاق فکر توانمند» با بازوهای گوناگون باشد تا «انجمنهای کاویانی» را در مبارزه برای رسیدن به «ایرانی فدرال و دموکراتیک» یاری رساند.
      به هر روی.....

      رزمتان پیروز
      خشمتان پایدار
      گامهای پیشگامتان استوار

      کژدم شرمنده

      حذف
  8. کژدم گرامی لطفا این دیدگاه را اگر لازم نمی دانید نمایان نکنید

    چرا پیام یاران به این شکل و شمایل است؟ نمونه دو حرف « ĵ » و « ā »
    لطفا مواظب باشید...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      من با این نوع خط نوشتاری آشنایی ندارم.. شاید به نظر شما چنین میرسد که این حروف «کُد» هستند. من حتی نمیدانم که چگونه باید از کیبورد استفاده نمود تا حروف J و a را چنین نوشت.
      اگر در مورد این چنین خط نوشتاری اطلاعی دارید لطفاً نظرتان را بفرستید.
      سپاس

      حذف
    2. از طرف دیگر من میدانم که عده ای فکر خواهند کرد که چنین عملیاتی و چنین اشخاصی اساساً وجود خارجی ندارند و کژدم دارد بامبول بازی در می آورد. در شرایط کنونی من به همه حق میدهم که به همه چیز شک کنند.
      اما اینرا میدانم که این یاران هستند. اما در سکوت مرگی که اکنون بر جامعهٔ ایرانی حکمرانی میکند. طبیعی است که نخست با ناباوری و شک و تردید به این مسئله نگاه شود.
      به قول گاندی:
      اول شما را باور نمیکنند.
      بعد شما را مسخره میکنند.
      بعد شما را جدی میگیرند.
      لذا هرگونه ناباوری و شک و تردید در شرایط کنونی؛ امری طبیعی است. از نظر من نیز هیچ لزومی ندارد که یاران برای اینکه کسی آنها را باور کند و یا نکند؛ دست به عملیاتی عجولانه بزنند. سیاست دو ماراتون دائمی است و عجله ای وجود ندارد.

      حذف
  9. کژدم گرامی بنظر می‌رسه این روش تایپ تلاشی جهت تصحیح خط پارسی باشد.
    جهت تایپ این حروف از کلید Alt با شماره مورد نظر استفاده کنید. جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
    http://www.mvdmoosdijk.nl/Misc/Altcodes/Alt-codes_for_characters.htm
    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریو گرامی
      سپاس از اینکه این لینک را فرستادید.اکنون ذهن من کاملاً باز شد و میفهمم که یاران «پیشگامان کاویانی» تا چه حد در «رمزنگاری» پیشرفت کرده اند.

      حذف
    2. کژدم گرامی، فکر نمی‌کنم این شیوۀ نوشتار جهت رمز نگاری باشد. بنظر عده‌ای از زبان شناسان رسم الخط فعلی فارسی دارای مشکلات زیادی است که باید رفع شود. یکی از راه حلها استفاده از حروف لاتین به جای حروف عربی است که پیشگامان کاویانی شیوه‌ای از آن را استفاده کرده‌اند. برای تفاوت حروف اَ و آ در فارسی بترتیب از حروف لاتین a و ā استفاده می‌کنند و برای مشخص کردن حرف «ژ» از حرف منحصر بفرد ĵ استفاده شده است. اعدادی که با کلید Alt فشار داده می‌شود، شمارۀ یونیکد حرف موردنظر است که با تایپ آن عدد حرف مورنظر نمایش داده می‌شود و با دانستن این اعداد تمام حروف و اعداد را می‌توان به این شکل نمایش داد.
      البته این نشان می‌دهد که این یاران تنها در زمینه نبرد عمل نمی‌نمایند. بلکه تلاشی همه جانبه برای از بین بردن مشکلات کشور را بر دوش گرفته‌اند.
      آریو

      حذف
    3. آریو گرامی
      سخن شما از یک جنبه درست است. اکنون ما در مرحله ای نیستیم که بتوانیم ساختار فرهنگی را آنچنان که میخواهیم تغییر دهیم. تلاشهای ایرانیان فرهیخته برای فرهنگسازی آریایی؛ بسیار پراکنده است. به عنوان مثال احتمالاً آقای «احمد آرام» را میشناسید. آقای آرام یک فرد مذهبی (مسلمان) است ولی علاقهٔ وافری نیز به احیای زبان فارسی دارد. اما ترجمه های ایشان دارای چنان لغتهایی است که ظاهراً فارسی هستند؛ اما بسیار نا ماًنوس میباشند و برای هضم ترجمه های ایشان باید یک تن سالاد و ترشی مصرف نمود (من ایشان را تخطئه نمیکنم بلکه از پراکنده کاریها و سلیقه های شخصی سخن میگویم). لذا ما به «دولت فرهنگساز» نیاز داریم تا اینهمه پراکندگی فکری در میان فرهیختگان را در «فرهنگ سرا» یک کاسه کند. در رابطه با مسئلهٔ زبان گفتاری و نوشتاری و شکل گیری و گذارهای تاریخی آن؛ نه تنها به علم «مردم شناسی» و «زبانشناسی» و «تاریخ علم و هنر و ادبیات» و بسیاری مطالب دیگر نیاز است که تنها «در قامت حکومت فرهنگساز» قابل پیگیری است.
      اینکه یاران «ا.و.گ.ا» نیز با این مسئله آشنا هستند و در جهت «حل مشکلات» گام بر میدارند؛ هیچ شکی نیست.
      من زمانی که در زندان بودم؛ افتخار آشنایی با یکی از «سر آمدان» را به مدت ۶ ماه داشتم. بازجوها تشخیص داده بودند که من بهتر است با این «نامدار و سردار دلاور» هم سلول باشم. زیرا هم سلولی پیشین من به خاطر سهل انگاری من در سلول به مرگ طبیعی مرد. راستش را بخواهید؛ لحظه؛ لحظهٔ مرگ این موجود کثیف را تماشا کردم و زمانی که مطمئن شدم مرده است؛ در سلّول را کوبیدم و نگهبانها را صدا کردم و گفتم که این شخص «غش» کرده است. از لحظهٔ رعشه گرفتنش بالای سرش ایستادم و مرگش را به تماشا نشستم و هی میگفتم: «بمیر.... مادر قحبه... بمیر»؛ لذا پس از این ماجرا مرا با آن «بزرگوار» هم سلول کردند. هم سلول تازهٔ من رادمردی اندیشمند بود و در حدود ۶ ماهی که با ایشان بودم؛ اندیشهٔ آمیختن همهٔ زبانهای ایرانی و «تولد زبان نوین ایرانی» را مطرح مینمود. به عنوان مثال ایشان میگفتند که چرا بگوییم «تخم مرغ»؟ چرا نگوییم «هیلکا»؟ هم زیباست و هم کوتاه و ساده برای تلفظ. (هیلکا برگرفته از هلکه در زبان کردی).
      منظورم از گفتن این داستان این است که «تلاشهای پراکندهٔ گروهی و یا فردی» راه به جایی نخواهند برد. آنکه میخواهد خود را احیاء کند؛ باید به رود خروشان «پیشگامان کاویانی» بپیوندد تا «دولت فرهنگساز» بوجود آید. اینکه بگوییم «دشمنان ایران».....
      کافی نیست.......
      «دشمن» نامی است که باید به لحاظ فیزیکی حذف شود.

      حذف
    4. مسئلهٔ زبان در ایران؛ تنها به زبان فارسی رایج منتهی نمیشود. ما زبانهای ایرانی گوناگونی داریم که «فرهنگستان» میتواند در ارتقای آنها بکوشد. تا به حال چه کسانی را سراغ دارید که در رابطه با زبان لرستان و طبرستان و گیلان تحقیقات دامنه داری کرده باشند؟ چرا این زبانها در حد «زبان محاوره ای» مانده اند؟

      آریو گرامی
      راه دارازی برای پیمودن در پیش رویمان است.

      حذف
    5. اگر هدف از این تحقیقات این باشد که هر زبان بطور جداگانه توسعه داده شود، فکر نمی‌کنم که بجز سردرگمی و تضعیف نیروهای فرهنگستان بهره‌ای داشته باشد. ولی تحقیق در این زبانها برای کشف زیباییهای خاص هر زبان و استفاده از آن برای ایجاد یک زبان کامل و همگانی احتمالا صرف هزینه و زمان برای تحقیقات را توجیه خواهد کرد. کلمۀ «هیلکا» که در بالا آوردید نمونۀ خوبی در این مورد است.
      آریو

      حذف
    6. آریو گرامی

      آنچه که من گفتم در حد یک نظر شخصی است و یک نظر «پخته» هم نیست. کارشناسان امور فرهنگی و زبانشناسی به طور حتم نظرات پخته و پرورده تری دارند. اما اینکه مثلاً زبان کردی و ترکی و بلوچی به زبانهای دانشگاهی و علمی ارتقاء پیدا کنند نه تنها ایرادی ندارد؛ بلکه به عنوان یک شاخص فرهنگی نشانهٔ رشد این خطّه ها خواهد بود.

      حذف
  10. … برای جوانان فرزانه ایرانی که رای آن دارند که با کوشش و بینش و دانش و خردِ خویش، ایران آینده را چنان بیارایند، که روان نیاکان پر شکوه ما را، که از چندان ستم و کشتار و ویرانی جنگاوران در هزاره‌ها و سده‌های پیشین، و نیز از دستبردهای فرهنگی این سده‌ها؛ سخت آزرده است، با چنان تلاش‌ها شادمان سازند.
    شاد باد روان نیاکان گرامی

    پاسخحذف