۱۳۹۳ دی ۲۹, دوشنبه

شکل گیری یک سناریوی تازه

در نوشته های پیشین گفته بودم که مسئلهٔ داعش و ارزان شدن نفت؛ آخرین برگهای بازی نیستند و باید منتظر بود و دید که شعبده بازان کدامین خرگوش را از کلاه خود بیرون خواهند کشید؟
گویا ادامهٔ بازی با بیرون کشیدن «خرگوش حزب الله لبنان و سپاه قدس»؛ اندکی انحنا پیدا کرده است؛ امّا زمانی این «انحنا» کامل خواهد شد که این خرگوش به «جفتک پرانی و بازیگوشی» روی آورد و گرنه شعبده باز قهّار باید باید یک «دایناسور» از کلاه خود بیرون کشد.
پرسش این است که آیا رهبر فرزانه به اندازهٔ کافی به خود ریده است؟ .... یا میخواهد تا آخر خط برود؟
شکارچیان روباه؛ معمولاً به لانهٔ روباه دود میدهند و بدینگونه روباه را از لانه بیرون کشیده و در یک جنگ و گریز بیرحمانه که روباه تنها نقش «فرار» را بازی میکند؛ بالاخره روباه واژگون بخت را شکار میکنند. آیا «سپاه قدس قهرمان» و «انگل حسن نصرالله» از سوراخ بیرون خواهند آمد؟ و یا با شعار«در وقت مقتضی به این جنایت پاسخ خواهیم داد»؛ در سوراخ خواهند ماند؟
باز؛ در یکی از نوشته های پیشین گفته ام که جانشین «موشه یعلون»؛ یک ژنرال متخصص نبرد با «حزب الله لبنان» است و این انتخاب؛ با «شیر یا خط» انجام نگرفته است.
عملیات کشتار بیش از ۱۶ نفر و زخمی کردن تعدادی نامعلوم از نفرات حزب الله لبنان و فرماندهان سپاه قدس؛ یک فاز جدید است. زیرا ارتش اسرائیل در حملات پیشین خود انبارها و یا کاروانهای نقل و انتقال موشکی را هدف قرار میداد. امّا اینبار برای شکار روباه بیرون آمده است.
سناریوی تازه در نخستین ماه از سال جدید مسیحی که آغاز به کار کنگره و سنای محافظه کار آمریکا و مذاکرات تمدید شدهٔ هسته ای را در سبد خود دارد؛ به اجرا در آمد. درست چند روز پیش بود که «انگل حسن نصرالله» مانند فرماندهان قلابی سپاه پاچاهارداران؛ به «گنده گوزی موشکی» پرداخت و دیروز «ناموسش» (تولهٔ عماد مغنیه) را کشتند.
انتقام عماد مغنیه؛ سالها است که جامهٔ عمل نپوشیده است؛ امّا کشته شدن «تولهٔ مغنیه» برای «انگل فرزانه» و «انگل حسن نصرالله» یک چالش حیثیتی است.
سپاه پاچاهار داران؛ برای فرار از شعار «محور مقاومت» (بخوانید هلال شیعی مفتخورها) و «اسرائیل باید نابود شود»  به ترفند جدیدی برای مشغول کردن ذهن«بسیجی های قلاّده به گردن» و مردم ایران دست یازیده است و از «تاکتیک موج سازی حمله به مراسم جشن و عروسی» سود میبرد.
سپاه پاچاهارداران و سگهای بسیجی قلّاده به گردن؛ هنوز نمیدانند که مسائل بسیار پیچیده تر از آن هستند که در ذهن علیلشان بگنجد.
چه امروز و چه فردا ... بالاخره از سوراخ بیرون کشیده خواهند شد. اگر روباه باهوش از سوراخ بیرون نیاید گرسنه تر و ضعیف تر خواهد شد و اگر بیرون بیاید شکار میشود و هرچه دیرتر بیرون آید؛ ضعیف تر از روز پیش بیرون خواهد آمد.
این یعنی «روند شکست استراتژیک».

کژدم

۱۲ نظر:

  1. با درود. نوش جان خودشان و رهبر عقب افتاده اشان. حالا بروند اسراییل را نابود کنند. این روسپی زادگان که به کمتر از امریکا بعنوان حریف رضایت نمیدهند میخواهند اکبرکوسه را برای مالیدن الت ملک عبدالله به عربستان بفرستند. تف بر گور پیامبردزدشان باد.

    پاسخحذف
  2. یکی جشن کرد آن شب و باده خورد

    جمعه دهم بهمن ماه 1393 تازی برابر با ناهید شید دهم بهمن ماه سال 12783آریایی

    ز هوشنگ ماند این سده یادگار
    بسی باد چون او دگر شهریار

    شب آمد بر افروخت آتش چو کوه
    همان شاه در گرد او با گروه

    سده نام آن جشن فرخنده کرد
    کز آباد کردن جهان شاد کرد
    جهانی به نیکی ازو یاد کرد

    جشن سده ، سد کاوی ، سدنقطه ، سدشعله ِ آتشِ برافروخته

    آتش اندر دل " بهمن " چه بود، هست یقین
    شرری کش ز پدر در دل هموار بود
    این " سده " آتش افروخته دارد، که درست
    لاله رخ، گرم اثر، عاشق کردار بود
    گر چه این " آتش " ما اندک و خُردست ولی
    هست مشتی که نماینده خروار بود
    " آتش جشن سده " آتش مهر وطن است
    کاندرین ملک نخواهد که شب تار بود
    خرم است این " سده " و شادروان باد که گفت
    شب ِ جشن سده را حرمت بسیار بود

    جاودان نیایش های نیاکانمان ، نگاهبان فرزندان ایران باد
    امروز اورمزد شید دوم بهمن ماه سال 12783 آریایی
    برابر با پنجشنبه دوم بهمن ماه سال 1393 تازی
    و بیست و دوم ژانویه 2015 میلادی
    (ا.و.گ.ا)



    پاسخحذف
  3. 22.01.2015 12:42:06

    هجوم مأموران اجرایی شهرداری اهواز برای تخریب یک‌منزل مسکونی در منطقه شش این شهر بدون حکم قضایی، منجر به کشته شدن راننده لودر توسط ساکنین این منزل شد. فیلم ویدئویی منتشرشده همچنین نشان از زخمی شدن شماری از مأموران انتظامی به ضرب گلوله دارد.

    یک عضو شورای شهر اهواز در رابطه با این موضوع که جمعه گذشته اتفاق افتاده است به رسانه‌ها گفت: اطلاع دارم که مأمور اجرائیات از شهردار خواهش می‌کند اجازه بدهد تخریب را درزمانی دیگر انجام دهند اما شهردار اصرار بر انجام این کار در همان زمان می‌کند.

    علی ناصری گفت در منطقه موردنظر موارد بسیاری از ساخت‌وساز بدون مجوز وجود دارد اما برای این مورد اصرار به تخریب در زمان خاص شده است.

    درگیری مسلحانه در منطقه شش اهواز که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن شماری شد؛ میان مأموران انتظامی، اجراییات شهرداری و شماری از مردمی صورت گرفت که این نیروها قصد تخریب منازل‎شان را داشتند.
    http://fa.firatajans.com/news/tzh-h/drgyry-mslhnh-dr-hwz-ykh-nfr-khshth-w-chnd-tn-zkhmy-shdnd.htm
    جمال

    پاسخحذف
  4. 22.01.2015 11:55:26

    علی لاریجانی رئیس مجلس ایران روز گذشته در استانبول با رجب اردوغان رئیس جمهوری و جمیل چیچک رئیس مجلس ترکیه دیدار کرد.

    جمیل چیچک در نشست اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با استفاده از فرصت پیش آمده، طی یک سخنرانی به حزب کارگران کردستان حمله کرد.

    رئیس مجلس ترکیه خشم خود از محبوبیت جهانی پ.ک.ک بدلیل مبارزه با داعش را پنهان نکرد و گفت کشورهای جهانی نباید به پ.ک.ک اعتماد کنند.

    علی لاریجانی رئیس دورەای اتحادیه کشورهای عضو سازمان‌ همکاری‌های اسلامی نیز که در این نشست حضور داشت پس از سخنرانی جمیل چیچک ریاست این اتحادیه را به همتای ترک خود واگذار کرد.

    دیدارهای اخیر مقامات ایرانی و ترک در حالیست که در چند روز گذشته سپاه پاسداران و ارتش ترکیه توپباران مناطق تحت اختیار گریلاهای آزادیخواه کردستان را از سر گرفتەاند.
    http://fa.firatajans.com/news/tzh-h/thd-lyh-p-kh-kh-dydr-lryjny-w-rdwgn-w-chychkh-dr-stnbwl.htm
    جمال

    پاسخحذف
  5. 21.01.2015 16:32:25

    “نیروی مدافع خلق در ارتباط با تحرکات نظامی ایران و ترکیه در کردستان در بیانیەای کتبی اعلام کرد که پرواز هواپیماهای تجسسی ترکیه بر فراز مناطق تحت اختیار نیروهای گریلا افزایش یافته و حکومت ایران نیز دست به توپباران این مناطق زده است.”

    مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی نیروی مدافع خلق در ارتباط با حملات نظامی ایران و ترکیه طی بیانیەای اعلام کرد.در ساعات عصر و شب گذشته، بیستم ژانویه هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه در آسمان قندیل پرواز کردەاند.

    در همان روز هواپیماهای جاسوسی در آسمان منطقه زاپ عملیات تجسسی انجام داده و هواپیماهای جنگی نیز در این منطقه پرواز کردەاند. هواپیماهای ارتش ترکیه در خط مرزی متینا نیز گشت زنی کردەاند.

    بر اساس بیانیه نیروی مدافع خلق. حکومت ایران نیز در روز نوزدهم ژانویه در ساعات صبح و شب اقدام به توپباران و خمپارەباران نواحی “شهید روناهی” و “شهید دلبرین” واقع در کوهستان قندیل کرده است.

    همچنین ارتش ترکیه روز گذشته نواحی “شهید دنیا” و “دره زاپ” با استفاده از تانک از پایگان بیلیجان هدف حمله قرار داده است.
    http://fa.firatajans.com/news/tzh-h/nyrwy-mdf-khlq-z-hmlt-twpkhnh-y-yrn-bh-qndyl-khbr-dd.htm
    جمال

    پاسخحذف

  6. بچه ها مژده خبر کاملا موثق با فیلم مردم بیدار شدند آخوند رفتنی است نبرد اینچنین باید باشد بزنیم کوس خواهرشون زدند باید بخورند

    زنده باد دلاوران حماسه ساز تاریخ که حماسه آفریدند
    اطلاع دقیق حاصل نکردم غیلم از کجا گرفته شده ولی از هر جا کوس خواهر خدا مردم شما تک به تک قهرمانید کوس خواهر قهرمان ماهواره ای که تو بخواد ببره تو دسته خودش ما خودمون شعور داریم سه سوت انقلاب میکنیم به شرطی تو کارمون فوضولی نشه که برو تظاهرات خایه مالی که بکشن و تجاوز کنند
    آفرین ملت قهرمان درود بر شرف ایرانی که انقلاب شروع شد
    https://www.facebook.com/video.php?v=701962653254962&set=vb.100003237001762&type=2&theater

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      درود بر شما
      نبرد باید اینچنین آغاز شود و به سوی فتح پاسگاهها و پادگانها؛ از همان روز نخست کشیده شود.
      راهپیماییهای بی در و پیکر و گلّه وار هیچ تاثیری نخواهند داشت و تنها دشمن را به فکر سازماندهی برای روزهای بعد وا خواهد داشت و روند انقلاب طولانی خواهد شد.
      از همان روز نخست؛ هدف باید فتح پادگانها و مراکز کثیف امنیتی و نظامی و انتظامی باشد.

      حذف
    2. این فیلم احتمالاً از مانورهای سپاه و بسیج در مراکز آموزشی گرفته شده است و اگر به صحنه ها نگاه کنید؛ پرشهای شدید گرافیکی و حتی گرافیکی بودن برخی از اشخاص کاملاً مشهود است همچنین احتمال دستکاری کردن و آمیختن صحنه های واقعی و آمیختن آن با تصویرهای گرافیکی نیز وجود دارد . و گرنه اگر چنین حرکتی در هر جای ایران شکل گرفته باشد تا به حال صداش همه جا میپیچید. به هر حال این فیلم واقیت اجتماعی ندارد؛ امّا از ارزش نظامی حرکات مردم فرضی در فیلم چیزی کم نمیکند.

      حذف
  7. pishnahad mikonam doostan in video ro bebinid ke ba ghoodrat pishmarga ashna beshin

    https://www.youtube.com/watch?v=qSBW-V3N2FQ&feature=youtu.be&t=4m45s

    پاسخحذف
  8. کژدم گرامى با سپاس از جواب شما. همانگونه که ديديد کل کامنت و فيلم در فيسبوک هموطنى به نام امير مهدى پور گذارده شده و بسيار حقيقى به نظر ميرسد... به نظر من شايد زمانش همان روزهايى 88-89 باشد. با پاس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در ثانیه اول اگر به دورنمای خیابان دقت کنید، ساختمانها امتداد پیدا نکرده است. با وجود اینکه فیلمبرداری بالاتر ازسطح زمین و از روی پل عابر انجام شده است، بالای پشت بامها بسیار خالی بنظر می رسد. سطح خیابان خالی از هرگونه وسیله نقلیه (بجز یکی دو دستگاه واحد که بنظر ماکت میرسد). و همچنین تیر چراغ برق (فقط یکی در بلوک) جوی آب و همچنین درخت و نهالی وجود ندارد. محیط شهر هم بسیار خالی بنظر می‌رسد. (عدم وجود تابلو بنرهای تبلیغاتی پنجره‌ها خالی و یکسان) و در کل بیشتر از آنکه به شهر شلوغی مثل تهران شباهت داشته باشد به یک شهرک نوساز شباهت دارد.
      آریو

      حذف
    2. آریو گرامی
      سپاس از دقتی که به ساختار این فیلم نموده اید. نظرتان کاملاً درست است. علاوه بر آن به حرکت دوربین هم اگر توجه کنید گویی که ناگهان از طبقهٔ ششم و یا هفتم ناگهان به طبقهٔ دوّم می آید یعنی حرکت عمودی هم دارد؛ بدون اینکه مانعی مانند دیوار یا نرده های بالکن جلوش را سدّ کنند.
      اینکه این ویدیوی ساختگی و گرافیکی که البته از نبردهای خیابانی و یا مانورهای سپاه و بسیج در شهرکهای ساخته شده برای تمرینات ضد شورش شهری الهام گرفته است شکی نیست. امّا نکته ای که من بیشتر به دنبال آن هستم؛ انتشار آن به نام یک واقعه که در چند روز اخیر اتفاق افتاده است میباشد. ما به دنبال انتشار اخبار دروغ نباید باشیم. اگر این ویدیو را حذف نکرده ام؛ نه به خاطر ارزش گرافیکی آن؛ بلکه به این خاطر است که خوانندگان گرامی با ترفندها آشنا شوند.
      پرشهای گرافیکی نیز به خاطر عدم توانایی و هماهنگی پردازش کامپیوتر در مقایسه با برنامهٔ طراحی انیمیشن است.

      حذف