۱۳۹۳ اسفند ۱۱, دوشنبه

عملیات بازپس گیری استان صلاح الدین و در رأس آن «تکریت»

عملیات بازپس گیری استان صلاح الدین و در رأس آن «تکریت» عراق؛ برای رژیم عراق و سپاه قدس نبرد «بازماندن» برای همیشه و یا کلید فتح موصل است. پر رنگ نمودن نقش سپاه قدس و بویژه نقش «قاسم سلیمانی» در تبلیغاتی که براه افتاده است؛ نشان از امیدواریهای بزرگ رژیم اسلامی حاکم بر ایران و حکومت شیعی عراق برای پیروزی در این نبرد را دارد.
داعش که ظاهراً زمین گیر شده است و مهم ترین پیروزیش در نبردهای اخیر فتح یک شهرک (البغدادی) است؛ در موضعی تدافعی به سر میبرد و شکست در نبردهای استان صلاح الدین؛ موجب ریزش نیروهایش خواهد شد و موصل را بسیار ساده تر از آنچه که به نظر آید؛ از دست خواهد داد. لذا این نبرد؛ برای داعش نیز نبرد مرگ و زندگی است. این نبرد برای آقای اوباما نیز ارزش زیادی دارد و در صورت شکست نیروهای عراقی؛ با حمایت هوایی ائتلاف؛ آمریکا به طرف بحثهای جدی تر برای ورود مستقیم نیروهای نظامی آمریکا در نبردهای علیه داعش کشانده خواهد شد  و این چیزی است که رژیم شیعی ایران؛ به هیچوجه آنرا نمیخواهد. لذا ارزش این نبرد برای رژیم صفوی حاکم بر ایران را میتوان تنها با ارزش آن برای داعش مقایسه نمود.
پیروزی در این نبرد نقش قاسم سلیمانی را (در صورت زنده ماندن) بیش از پیش برجسته خواهد کرد و این یکی از اهدافی است که خامنه ای بیش از یک سال است که به آن می اندیشد و تبلیغاتهای گسترده برای برجسته کردن «سپاه قدس» (آخرین سرپناه رژیم) ؛ گویای چنین هدفی است. لذا شکست در این نبرد رژیم سیعی حاکم بر ایران را دهها گام به عقب خواهد نشاند و هیمنه تبلیغاتی که برای سپاه قدس ساخته شده است ؛ فرو خواهد ریخت.
پرواز مستقیم هواپیمای ماهان به صنعا نیز نقشی نمادین برای جشن گرفتن پیروزیهای نصفه نیمه و پر هزینهٔ حوثیهای یمن  و استقرار آنها در یمن شمالی (فقیر نشین ترین بخش یمن) نیز بیش از آنکه ارزش نظامی و یا اقتصادی داشته باشد؛ حرکتی نمادین برای اظهار قدرت و اینکه رژیم جای پای محکمی در یمن پیدا کرده است. امّا خمیر یمن بسیار آب خواهد برد. زیرا اگر یمن جنوبی به سمت استقلال کشیده شود؛ یمن شمالی در محاصرهٔ بیابانها خواد ماند.
پیروزی در این نبرد؛ اسرائیل را نیز به تجدید نظر در سیاستهایش در رابطه با رژیم شیعی ایران و وضعیت سوریه سوق خواهد داد و به سمت محکم تر کردن کمربندش سوق خواهد داد.

کژدم

۲ نظر:

  1. گویا باز هم عملیات بازپس گیری تکریت با همان مشکلات عملیاتهای قبلی مواجه شده است و عملیات به خوبی پیش نمیرود. خبری که BBC برخلاف روزهای گذشته که نام گروهبان «میرزا قاسمی» را چنان تیتر میزد که نصف صفحه اش را میگرفت؛ امروز لحن خبرش با آه و ناله همراه شده است و میگوید «گویا عملیات با مانع برخورد کرده و آهنگ عملیات کند شده است».
    به زبان نظامی اینگونه تفسیر میشود:
    نیروهای عراقی به رهبری گروهبان «میرزا قاسمی» سلیمانی؛ تلفات سنگینی داده اند و نمیتوانند پیشروی کنند.
    بقیه اش هم گنده گوییهای سعید الصحافی است.
    ولی گروهبان «میرزا قاسمی» سلیمانی باید بداند که رهبر فرزانهٔ استراتژیست؛ روی او خیلی حساب باز کرده و نباید روی انگل فرزانه را زمین بیندازد.
    خبرگزاریها اهمیتی به اخباری که از طرف ارتش عراق و «شلغم نیوز» های سایبری سپاه پاچاهارداران داده میشود ارزشی قائل نیستند و تنها BBC بود که خودش را پاره میکرد؛ ولی گویا باز هم خیطی بالا آورده است.

    پاسخحذف
  2. فرمانده تیپ «فاطمیون» در سوریه کشته شد
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳


    علیرضا توسلی٬ معروف به «ابوحامد» فرمانده تیپ «فاطمیون» در سوریه کشته شد.

    توسلی از افغان‌های مقیم ایران و مورد وثوق قاسم سلیمانی بود که در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران نیز حضور داشت.

    پیکر وی قرار است به همراه شش «مدافع حرم» دیگر به نام‌های رضا بخشی٬ محمود حکیمی، جاوید یوسفی، نعمت‌الله نجفی، دقاسم سادات و حسین حسینی روز چهارشنبه در مشهد تشییع شود.

    تیپ «فاطمیون» متشکل از شیعیان افغان مقیم ایران است که برای مقابله با مخالفان بشار اسد از سوی جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

    از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه ده‌ها افغان مقیم ایران که از سوی نیروی «قدس» سپاه به این کشور اعزام شده‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

    گزارش شده که افغان‌های مقیم ایران در ازای دریافت اقامت دائم خود و خانواده‌هایشان حاضر به حضور در سوریه می‌شوند.

    http://digarban.com/node/21443

    پاسخحذف