۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

حملهٔ زمینی عربستان سعودی به یمن قریب الوقوع است

با توجه به سخنان اخیر ملک سلمان (سلطان عربستان)  و دعوت احزاب و گروههای یمنی برای بازگشت به سر میز مذاکرات و تقبیح حرکت حوثی ها و خلع سلاح عمومی (اینجا) که از یک طرف ظاهراً دعوت به آرامش و رسیدن به تفاهم مأهی است؛ از طرف دیگر میخواهد «زیدیهای قبیلهٔ حوثی» را به حاشیه براند؛ زیرا میداند که «حوثیها» مانند سایر زیدی مسلکها نیستند و پیوندهای عمیقی با رژیم انگلهای حاکم بر ایران دارند. لذا یکی از لایه های سخنان ملک سلمان «تار و مار حوثیها» است.
از طرف دیگر سخنان ملک سلمان را به تعبیری دیگر باید یک اولتیماتوم به حساب آورد که در پی تشدید حملات هوایی به زودی عملیات زمینی را نیز به دنبال خواهد داشت. در این سخنان از علی عبد الله صالح نیز بدون آنکه نامی از او برده شود؛ دعوت به انشعاب از حوثیها شده است. زیرا برخلاف تصوری که با تکرار نام «حوثیها» در ذهن «خبرخوانهای ایرانی» بوجود آمده است؛ این «حوثیها» نیستند که در نبردهای اخیر نیروی برتر  به حساب می آمدند؛ بلکه نیروهای «علی عبدالله صالح» هستند که نیروهای موثر در ماجراهای چند ماه اخیر در یمن بوده اند. و «شلغم نیوزها» برای گنده گویی در رابطه با پیروزیهای «حوثی ها» به طور عمدی نام نیروهای وفادار به «علی عبدالله صالح» (گارد ریاست جمهوری و نیروهای ارتش یمن) را از قلم می اندازند.
البته عربستان سعودی هم بدش نمی آید که همهٔ طبلها به نام «حوثیها» نواخته شوند؛ زیرا هر چقدر دشمن را بزرگنمایی کنی و خطرناک جلوه دهی (همان کاری که شلغم نیوزها طبق عادت انجام میدهند)؛ راحت تر میتوانی مشروعیت قلع و قمع آنها را بدست آوری.
یکی دیگر از لایه های سخنان سلطان عربستان؛ این است که «حوثیها» را منزوی و توسط نیروهای مخالف حوثیها و دوستان فعلی حوثیها که دعوت به جدا شدن از محوثیها» شده اند؛ قلع و قمع کند و اگر نشد؛ حملهٔ زمینی  به «یمن» بزودی در دستور روز قرار خواهد گرفت.

کژدم

۱۳ نظر:

  1. رژيم ام القراي اسلامى دوباره جا زد؟!
    ايا
    اين رژيم زورش فقط به زنان وجوانان
    ايرانى مى رسد؟؟؟

    قاسم گل. ؛ بهنود و شركا كجاست؟
    زمانى كه حماس را كوبيدند ؛ اين ها
    غايب بودند ؛
    وقتى در تكريت به داعشى ها برخوردند. ؛ يواشكى كنار كشيدند !!

    و حال كه سعودى ها قد علم كرده و
    بابت رو كم كنى رژيم تهران دارد
    به حوتى تو سرى نظامى مى زند
    فقط اقاى ظريفكار پيغام تند ميفرسد ؟

    ظاهرا از روزى كه ژنرال ال سيسي
    وارد صحنه شده بسيارى در تهران
    جا زدند !!

    دليلش بسيار واضح است .
    تا ديروز حرف جنگ اعراب با اسرايىل
    بود ؛ امروز جنگ اعراب با ايران ؟

    تشكيل ناتو ى عربى را بايد جدى
    گرفت چرا كه پس از خلع
    گلوپ پاشا فرمانده. انگليسى
    لژيون عرب در دهه ٥٠ اين
    نخستين باريست كه جامعه عرب
    به تشكيل ارتشً پان عرب. راى
    ميدهد !!!

    جنگ يمن از ان جنگهايى نيست كه
    مارك تواين مى گفت ؛
    خدا جنگ را افريد كه به ما امريكايىها
    درس جغرافيا بدهد .....
    جنگ يمن درسى است به ايرانيان
    كه زياد كركرى نخوانند !!!

    پاسخحذف
  2. ما همه سرباز توییم ...
    گوش به فرمان توییم ...

    میشه جای سه نقطه، هر عبارتی گذاشت و این سربازان، میتوانند از جنس ربات هم باشند

    دنیای امروز، دنیای بِرَند سازی است و بِرند جمهوری اسلامی هم ظرف 36 سال گذشته شکل گرفته و طرفدارهای خودش رو داره

    شاید صاحب این برند، حاضر به معامله و واگذاری باشه، اما قیمت؟

    مذاکرات فرصتی است برای کشف قیمت و از اونجایی که فی خیلی بالا گفته شده، پای کنسرسیومی وسطه! کنسرسیومی متشکل از شش خریدار سمج و بالقوه

    اما مشکل اساسی خریداران، همین ربات ها هستند که ممکنه پس از خریداری کردن برند، بلای جون صاحب یا صاحبان جدید بشوند

    فرق ربات با سرباز اینه که، ربات سیم ثانیه ری - پروگرام میشه، اما سرباز تا گوش به فرمان و جانباز بشه، خیلی باید خرجش کنی! (ایضاً خلقِ ملتی رام و گوش بفرمان (مقلد))


    مخلص کلام

    منفی امروز شاهد این مدعاست که مذاکرات آینده نامعلومی داره و اونایی که موج خوشبینی توافق را ایجاد کردند، برندگان مقطع فعلی با نزدیک 20 درصد سود خالص از بازار هستند

    برای پیروزی توی هر زمینه ای، باید خلاق و برند ساز بود و برند سازی هم یک شبه ممکن نیست، ایضاً موج سازی

    فعلاً جبهه جدید یمن، قراره مسیر مذاکرات را نظام ببخشه و همچنان تا رسیدن به راه حل نهایی، میبایست منتظر بود

    سی ان ان نوشته، ایران از گفتگو بر سر مسایل اصلی، سر باز میزنه (همان خود را به کوچه علی چپ زدن) و از ریسک های این 2 روز، امکان ترک میز مذاکرات از طرف شش قدرت بالا گرفته

    اوقات بر همگی خوش

    اارد

    پاسخحذف
  3. ملت سرخوش که میگم، همین ها هستند


    آش رو با جاش بالا کشیده اند، اونوقت برخی به فکر جیب خودشون هستند......... این جور دزدی ها در قیاس با 800 میلیارد دلار درآمد افسانه ای دولت نه و ده، حکم آفتابه دزدی هم نداره!

    راستی شکایت کی رو به کی ببریم؟ اونی که نظرش به اون یکی نزدیک تره؟؟؟؟؟ یا اونی که چک سفید امضا جرات نداره به کسی بده؟!

    یکی می مرد از درد بینوایی!!! یکی می گفت، زردک میخواهی؟؟؟


    عارضم به حضور همگی، آخرین خبر حاکی از تنظیم یک تفاهم نامه فشرده برای ایستگاه بعدی مذاکرات، یعنی تیر ماه در حال نهایی شدنه!!!!

    غائله یمن کار خودش رو کرد و باز اونی (شاید هم اونایی) که دلش نمیخواست، توافقی سر بگیره، فعلاً سکته انداخت توی مذاکرات
    اراد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اراد گرامی
      کسی توی مذاکرات سکته نینداخته؛ بلکه هر چه که میگذرد ادامهٔ روندی است که از بحرین شروع شد و روند شکست استراتژیک رژیم کلید خورد. آنچه که اکنون در جریان است و از زمان ماجرای بحرین آغاز شد؛ «روند قیچی کردن دّم و دست و بازو و بال وپَر» است.
      در جنگهای ضد پارتیزانی اصطلاحی هست که «ذلّه کردن و به ستوه آوردن» نامیده میشود. وظیفهٔ نیروهای ضد چریکی این است که نیروهای چریکی را از طریق شناسایی مسیر حرکتشان تعقیب کنند؛ درگیر شوند و نگذارند که نیروهای چریکی یک لحظه آسایش داشته باشند و به خستگی مزمن؛ بی غذایی؛ تلفات کوچک ولی مداوم؛ازدست دادن مهمات دچار شده و در نهایت در یک کمین بزرگ کارشان ساخته شود.
      رژیم انگلهای صفوی از زمان «یزلِه رقصیدن کفن پوشان» در «سواحل بندر عباس» و عربده های توخالی «رفتن به بحرین» در چنان وضعیتی قرار گرفته است.
      اگر زمانی پیش از تحریمهای کمر شکن؛ «روسپی فرزانه» را میان روسها و ترکهای عثمانی و چین و برزیل «برای کامهای میلیاردی گرفتن» به همدیگر پاسکاری میکردند.
      از ماجرای بحرین به اینطرف داستان عوض شده و «فصل شکار روباه» آغاز گردیده است.

      حذف
  4. برای نخستین بار؛ نیروی دریایی مصر نیز امروز مواضع نیروهای علی عبدالله صالح در اطراف عدن را از طریق دریا بمباران نموده است.
    یکی دو سالی است که وبسایت امنیتی «دیپلماسی ایرانی»؛ مردک الاغی به نام «عرب زاده صادق خرازی» را علم کرده است. اخیراً نیز یک مصاحبهٔ «آبدوغ خیاری» با این احمق را در رابطه با یمن منتشر کرده است که نشان از «بلاهت» این مردک دارد. «عرب زاده صادق خرازی» مأموریت ایجاد حزب قلّابی «ایرانیان» را بر عهده دارد. این مصاحبه را بخوانید و اندازهٔ درک و فهم این الاغ را اندازی بگیرید:
    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1945820/%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82+%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C+%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86+%D8%AF%DA%86%D8%A7%D8%B1+%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DB%8C+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C%DA%A9+%D8%B4%D8%AF%D9%87+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

    این احمق فکر میکند که اگر پاکستان وارد معادله شده است؛ الکی است؛ زیرا سرباز ندارد و اگر داشت قسمتهای شمالی پاکستان آشفته نبود.
    باید به خدمت این الاغ برسانم که پیوستن پاکستان به ائتلاف عربستان؛ نوعی اولتیماتوم به «انگل فرزانه» است. هیچ لزومی هم ندارد که سرباز به ایران بفرستد؛ همینقدر که اوباشان «لشکر طیبه» و «لشکر جنگوی» و «سپاه صحابه» به صورت «خودجوش» به طرف خراسان روانه شوند.
    این الاغ فکر میکند که مصاحبه برای «عربده کشی و شعار دادن» است.
    اصرار اردوغان برای رفتن به ایران؛ در چنین شرایطی نشانهٔ خوبی نیست. اردوغان میخواهد برای رژیم انگلها پیغامی را منتقل کند.
    عدم پذیرش «جام زهر»؛ کار را به جایی خواهد رساند که رژیم «انگل فرزانه» به یک باطلاق منطقه ای و تحت حمایت و فشارهای غرب فرو رود.
    این الاغ باید به جای شعارهای «تشتک نیوزی» (که خودش هم چه بسا از همان جماعت و دارای چنان درکی است)؛ به اطراف نگاهی بیندازد و چشمهای کورش را باز کرده و ببیند که حلقه های محاصره روز بروز هم تعادشان زیاد میشود و هم تنگتر میشوند.

    پاسخحذف
  5. "دیپلماسی ایرانی"، "تاریخ ایرانی" و "اقتصاد ایرانی" از جمله سایتهایی هستند که زیر نظر مستقیم صادق خرازی اداره می شوند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      با سپاس از اطلاع رسانی شما؛ این مسئله مهم نیست که ایشان چند صد تا از این وبسایتهای اطلاعاتی- امنیتی را تحت نظر مستقیم خودشان (؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) اداره میکنند. مهم نظرات شخصی این احمق است که نه یک «نظر سیاسی» بلکه پُر از «خایه مالیهای شعارگونه و مجیز گویی» است و اگر در وبسایتهای تحت نظر ایشان؛ ترجمه های نوشته های دیگران و یا نوشته های دیگران را میبینید؛ دلیل بر «باهوش بودن» این مادرقحبه نیست. بلکه دلیل بر این است که چون «عرب زاده صادق خرازی» یکی از بستگان «خامنه ای» را «میگاید» به چنین مقامی انتخاب شده است. امّا ذهن احمقهای آریایی تبارهای جذام زدهٔ شیعه مسلک؛ هرگز متوجه این امر نخواهد شد. «گروهبان حاجی بادمجان» نیز به همین دلیل ساختاری «فیزیولوژیکی- بیولوژیکی» پست ترین قشرهای «اقوام آریایی» از نظر بیو لوژیکی که به قول «نیچه» بسیارانند؛ به چنین مقامی رسیده است و در حال کندن گور تخمه و نژاد و ملیت خود؛ به بهای باورهای کثیف شیعی بی اسای است.

      حذف
  6. عنوان:

    پرونده اتمی ایران، مخالفان و موافقان

    سرفصل اول،

    اعضای مذاکره کننده و خواسته هاشون


    1- ایران
    2- آلمان
    3- فرانسه
    4- انگلستان
    5- آمریکا
    6- روسیه
    7- چین

    -----------------------

    1-ایران

    شروع کننده غائله و مدعی داشتن سَری میان سَرها با ادعای اولیه ای که، میخواهیم به دانش هسته ای برسیم، که حق مسلم ماست!

    2- آلمان

    ابر قدرتی که پس از جنگ جهانی دوم، کرک و پرش رو ریختند. مظهر بارزِ تحریم ها اثر نمیکنه، که اگر اثر نمیکرد، اینچنین اسیر قطعنامه های بین المللی محدود نمیشد و الان دنیا شکل دیگری داشت. آلمان از جمله کشورهایی است که اجازه دسترسی به سلاح هسته ای نداره! با وجودیکه بر کسی پوشیده نیست، قادره به این مهم برسه. اما چرا نمیرسه؟ چون قطعنامه های سازمان ملل، این اجازه رو ازش گرفته اند، همانطور که از ژاپن گرفته شد!

    این لینک کشورهای دارای سلاح هسته ای است که در میانش نام هند و پاکستان میدرخشه... یعنی آلمان از پاکستان فکسنی، بیعرضه تره؟؟؟؟؟ اگر اینطوره، چرا بهش میگن ابر قدرت ولی به پاکستان و هند نمیگن؟؟؟؟؟

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%...8C%D8%A7%DB%8C


    آلمان به این خاطر توی ماجراست که قدرت اقتصادی برتر اروپاست و قادره که تجهیزاتی به ایران بفروشه که منجر به ساخت بمب اتم میشه. در حقیقت، خود آلمان تحت نظارته که دست از پا خطا نکنه (قبلاً با قطعنامه، چار میخه شده) پس باید متعهد بشه که ایران رو تحریم میکنه ( از فروش متریالهایی که بدین منظور تولید شده)


    آلمان رو به این خاطر قدری باز کردم، چون حق وتو نداره، بمب هم نداره، اما خودش یک درس عبرته برای کسانی که تو سر، خیالهای خام می پرورانند

    الباقی 5 کشور + آلمان، معلومه چی میخوان، میخوان یک سرخر کمتر! به همین سادگی!


    اصولاً دعوای این شش کشور با ایران، بر سر اینه که میگن ایران بمب میخواد و ما به نمایندگی از سایر ملل (و هم اینکه گردنمون از بقیه کلفت تره) اجازه پدید آمدن یک سر خر دیگه به مسابقه دستیابی به سلاح هسته ای را نخواهیم داد


    ولی نکته اصلی این میان اینجاست که، چرا ایران توافق میخواد؟ ایران که به تعهدات بین المللی پایبند نیست و اصولاً به مناسباتش اعتنا نمیکنه!

    اگر ما به جهان احتیاجی نداریم، اگر ما به قطعنامه های سازمان ملل دهن کجی میکنیم، اگر آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، اگر چک سفید امضا به کسی نمیدهیم، پای میز مذاکره چه میکنیم؟ یک نسخه بصیرت مندانه هم که داریم براش، اقتصاد مقاومتی، دیگه اینهمه جنگولک بازی برای رسیدن به توافق با قدرتهای جهانی برای چه؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف


  7. http://edition.cnn.com/2015/03/31/wo...ons/index.html

    21 سئوال درباره گفتگوهای اتمی با ایران


    1- قدرت های جهانی چه میخواهند؟
    2- ایران چی میخواد؟
    3- ضرب الاجل کی خواهد بود؟
    4- اگر توافق بشه، چی میشه؟
    5- پیامدهای جهانی توافق چه خواهد بود؟
    6- با توافق، مناظرات اتمی (سیاسی) باقی خواهند ماند؟
    7- اگه توافق نشه چی؟
    8- چه نوع توافق احتمال داره حاصل بشه؟
    9- موانع بازدارنده اصلی در گفتگوها چیست؟
    10- سانتریفیوژها چه میشوند؟
    11- دخایر اتمی ایران چه میشود؟
    12- ما از کجا بفهمیم ایران سر قولش بماند؟
    13- اگر برخی سایت های اتمی ایران از دیدگان کارشناسان مخفی نگه داشته شوند چی؟
    14- اگر ایران به توافق احترام نذاره چی؟
    15- چرا اسراییل مخالفه با توافق؟
    16- چه افراد دیگری نسبت به این ماجرا مشکوک هستند؟
    17- برنامه هسته ای ایران چگونه شروع شد؟
    18- آیا ایران تنها کشور داری برنامه هسته ایست؟
    19- چرا دیگر ملل این چنین مورد مداقه قرار نمیگیرند؟
    20- چرا برنامه اتمی ایران تهدید آمیز تلقی میشود؟
    21- حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران چه پیامدهایی خواهد داشت؟


    جواب سئوالات بالا در لینک آمده، جواب شما چیست؟

    اما پاسخ شش از همه قابل تامل تره

    میگه چه بپذیریم و چه نه، اوباما مثل خامنه ای قدرت مطلق نیست. اونا توافق کنند، همه چیز براشون حله، اما اوباما حالا حالا ها باید حساب پس بده!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      لینکی که فرستاده اید مشکل داره و باز نمیشه.
      لطفاً لینک دیگری بفرستید.
      سپاس

      حذف
  8. جان کری از دادن پاسخ روشن به رسیدن به توافق طفره میره و تاکید کرده که باید تا آخر ضرب الاجل امروز، به یک جمع بندی الزام آور از طرف ایران برسیم تا بتوانیم کار را تا پایان ژوئن، رسماً تمام کنیم!

    به گفته زیر باید خیلی دقت کرد تا بار معنایی اش را درک کرد

    If negotiators reach a basic deal Tuesday, a comprehensive deal, including technical additions, is supposed to be negotiated by the end of June

    اگر مذاکره کنندگان به یک توافق ابتدایی تا پایان سه شنبه برسند، شامل جزییات فنی بیشتر، تا پایان ژوئن چانه زنی ها منجر به توافق جامع خواهد شد!

    دقت کنید، ما با یک تناقض آشکار مواجه هستیم. آمریکا تاکید کرده که باید یک توافق مقدماتی شامل جزییات فنی تا پایان سه شنبه، امضا بشه! و طرف ایرانی مجوز چنین امضایی رو نداره! پس باید منتظر اعلام شکست مذاکرات باشیم!


    اما پیش بینی

    تمامی این سنگ اندازی ها، بر میگرده به شکست هاشمی در انتخابات خبرگان توی اسفند گذاشته و نتیجه؟

    تلاش مخالفین توافق، مخصوصاً عربستانه که الان وارد جنگ کلاسیک با یمن هم شده!

    پس ایران با تشدید تحریم ها مواجه میشه، فشار اقتصادی بیشتر، صدای نارضایتی مردم بلند تر شده و توی این اوضاع، استفاده تبلیغاتی برای مجلس دهم و انتخابات مجلس خبرگان را داریم


    نکته اینجاست، با شکست هاشمی، عملاً امید غربی ها برای تفاهم با یک ملت دموکرات از بین رفت و تنها شانس استفاده بردن از مذاکرات، روی کار بودن دولتی مقتدر منهای نظامی های گوش بفرمان ( در ظاهر رباتیک) بود که حال میبایست بدنبال راه چاره بود (لغو سفر هاشمی به عربستان، خود گواه این مدعاست که سیاست فشار از سوی جناح اقتدارگرای حاکم بر مخالفینش، رو به تزایده، حتی بعد از ممنوع التصویری خاتمی)

    شاید هم زده باشند به سیم آخر و با ایجا جنگ در ناحیه جزیرة العرب، رویای نفت 200 دلاری را در سر میپرورانند که خود قماری بزرگ محسوب میشه

    چیزی که محرزه، غرب خواهان امضای ان پی تی است و ایران مدام طفره رفته و با جمع نشدن این مهم، توافق ممکن نیست!

    پس آماده شنیدن سورپرایز باشیم و بعلت جنگ نیابتی ای که ایران درگیرشه، باید تا فروردین 95 و حضور حداکثری برا شکست کامل اصولگرا ها، دندون رو جگر گذاشت

    (نی)

    پاسخحذف
  9. http://edition.cnn.com/2015/03/31/world/iran-nuclear-talks-21-questions/index.html

    پاسخحذف