۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

میگویند که «رمادی» سقوط کرد

پس از تایید خبر سقوط رمادی و فرار ارتشیان جان برکف عراقی؛ یکی از سخنگویان «پنتاگون» گفته است که «رمادی ارزش آنچنانی ندارد». به نظر من این سخنگوی پنتاگون راست میگوید؛ زیرا «رمادی» یکی از شهرهای آمریکا نیست؛ لذا ارزشی ندارد. من به این سخنگو پیشنهاد میکنم که همهٔ شهرهای بی ارزش عراق را به داعش تحویل دهند؛ تا برای «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» سرگرمی درست کنند. آقای جان کری هم گفته است که سقوط رمادی زیاد هم مهم نیست و در چند هفتهٔ آینده ورق برخواهد گشت. البته آقای کری نگفته است که منظورش از چند هفتهٔ آینده چیست؟ ۲ هفته؟ ۱۰ هفته؟ ۵۰ هفته؟ یا ۵۰۰ هفته؟ سخنان آقای کری مانند سخنان نوستر آداموس و «متشابهات قرآن» قابل تعبیر و تفسیر است؛ یعنی هرچی دلتان دوست داشت همانطوری فکر کنید.
میگویند که دانش آموزان «آیین حاجی بادمجانی» برای پس گرفتن رمادی از دست داعش؛ در یک پایگاه نظامی در ۳۰ کیلومتری شهر انبار؛ مستقر شده اند تا حرکت خود را آغاز کنند و داعش هم بخشی از نیروهای خود را برای پیشواز آنها به سمت همان پایگاه نظامی فرستاده است. گفته میشود که نیروهای شبه نظامی شیعه که آموزش دیده اند؛ در مجموع ۲۰ هزار نفر بودند (سیاهی لشکرها را ول کنید). تعدادی از اینها در ماجرای تکریت مثل خر در گل ماندند و هزاران کشته و زخمی دادند. حال باید دید که در رمادی چکار خواهند کرد؟!! آنچه که مسلّم است؛ با بازیهای موش گربه ای که داعش براه انداخته است؛ تعداد تلفات این نیروها؛ بیشتر از تعداد «نفرات تولید شده » خواهد شد و در آینده خواهیم دید که این نیروها به طور کامل در اثر کشته و زخمی شدن؛ محو خواهند گردید. به همین دلیل است که وزیر دفاع رژیم انگلهای صفوی؛ سراسیمه به عراق شتافته است.
پرسش این است که آیا میخواهد در برابر استفاده از نیروهای شبه نظامی؛ از دولت عراق باج بگیرد؟ یا اینکه میخواهد دولت عراق را متقاعد کند از نیروهای سپاه پاچاهارداران؛ به طور رسمی برای جنگ با داعش دعوت به عمل آورد؟ اگر سناریوی دوّم درست باشد؛ باید گفت که رژیم انگلهای شیعه؛ در حال ورود به فاز جدیدی است و پس از هزینه کردن حزب الله لبنان در سوریه؛ اینبار نیروهای نظامی خود را هزینه کند. اگر چنین شود؛ معنی آن این است که کفگیر در حال رسیدن به ته دیگ است و رژیم خود را ناچار میبیند که به طور مستقیم وارد معادله شود. به مفهومی دیگر: «جنگ نیابتی» ارزش خود را از دست داده است.

کژدم

۱۲ نظر:

  1. حالا کیا قراره بجنگند؟ میتونن از پورشه سوارها نیرو جذب کنند،‌ آغا هم که زیاد ازشون خوشش نمیاد.

    پاسخحذف
  2. کژدم گرامی
    رمادی مرکز استان انبار عراق یکی از استراتژیک ترین شهرهای عراق است که کنترل بر آن به معنای کنترل بر تمامی نواحی واقع در جنوب فرات است. معنای واقعی کلمه اینست که کربلا در معرض هجوم داعش خواهد بود و خط ثشتیبانی داعش در فلوجه نیز به شدت تقویت خواهدشد.
    به نظر میرسد آخرین مراحل سناریوی تقسیم عراق در حال شکل گیری است. سقوط رمادی تمامی نیروهای عراقی را در مناطق غرب عراق از هیث تا قائم در محاصره قرار خواهد داد و خطوط مواصلاتی آنها را قطع خواهد نمود.
    تمامی سخنان سخنگوی پنتاگون و کری را نیز باید جزو ترهات دانست. سیاستی خاص در حال هدایت داعش به سمت اهداف اصلی خود است و داعش جز به کمک و همراهی نیروهای آموزش دیده بعث و عشایر سنی منطقه و چراغ سبز نقش آفرینان پشت پرده قادر به چنین کاری نبود.
    با این کار عملا هم دولت عراق و دولت صفوی آچمز شده است. مسلح کردن عشایر سنی به معنای تقسیم عراق است و مسلح نکردن آنها به قیمت سلاخی شاگردان حاجی بادمجان و از دست رفتن این بخش عراق و ورود ایران به صحنه و اعزام سپاه نیز جز به نفع سیاستگذاران این برنامه نخواهد بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ر گرامی
      به همین دلیل هم من با سخنان سخنگوی پنتاگون و جان کری؛ با مزاح برخورد کردم. اگر پس از کشته شدن شاگردان «آیین حاجی بادمجانی»؛ رژیم انگلهای صفوی به طور مستقیم وارد جنگ شود؛ در واقع طبق برنامهٔ حامیان داعش عمل کرده است.
      من فکر میکنم که تا پایان ماه «ژوئن» که مهلت توافق هسته ای تمام میشود؛ «انگل فرزانه» ضربات سنگینی را متحمل خواهد شد و اگر نشد؛ مذاکرات را کش خواهند داد؛ تا «انگل فرزانه» تبدیل به «امام سجّاد» شود و سجده کنان به درگاه غرب برود.
      ورود دوبارهٔ آمریکا به معادلهٔ عراق و تشکیل ائتلاف با دشمنان سوگند خوردهٔ رژیم انگلهای صفوی؛ کاملاً گویاست و به هزار زبان در سخن است که: ائتلاف ضد داعش در حال کنترل بحران در کردستان و مناطق سنّی نشین عرب؛ و هدایت بحران به طرف انگلهای صفوی مسلک است.
      در ماجرای بازپس گرفتن تکریت؛ با توجه به آمار و ارقامی که در آغاز از نیروهای ارتش عراق و شبه نظامیان شیعه داده میشد و ردگیری آمار تا زمان پایان ماجرا؛ حدس من این بود که این نبردها حدود ۸ هزار کشته و زخمی روی دست شیعیان گذاشته است. آیا حدس من درست بوده است؟
      این پرسش را از این نظر میپرسم که رژیم کثیف شیعی حاکم بر ایران؛ همه را در «تاریکی اطلاعاتی» قرار میدهد و مردم از هیچ چیز آگاه نمیشوند تا همه چیز را «پیروزی ناب» جلوه دهد. اگر امکان دارد در این مورد اطلاع رسانی بفرمایید
      سپاس

      حذف
  3. کژدم گرامی
    بر و بچه های اینجا که دستی در آتش دارند عددی نزدیک به عدد شما یعنی در حدود هفت هزار نفر را ذکر می کردند و بر این نکته تاکید داشتند که نسبت کشته به مجروح ها که باید چیزی حدود یک به پنج باشد بسیار بیشتر بوده و رقمی نزدیک به یکهزار و پانصد کشته و بیش از هزار معلول را در میان مجروحان حدس می زدند.
    شیعیان فه یلی نیز که رفت و آمد زیادی به بغداد و کربلا و نجف دارند از رقم سرسام آور جنازه ها و مجروحان تعجب می نمودند.
    البته هیچگونه آمار رسمی در این مورد از جانب حکومت عراق منتشر نشده است ولیکن فرار نیروهای آموزش دیده و زبده عراق که به نام ضد ترور و هنگ طلایی شهرت دارند به یکباره از رمادی میتواند نشانه ای از فروریزی روحیه آنان پس از مسئله تکریت باشد.
    در ضمن بر و بچه ها از کشته شدن شمار زیادی از شیعیان لبنان و چندین ده نفر از به قول خودشان مشاوران سپاه خبر می دادند که صحت و سقم آن مشخص نیست. ولیکن اعلام بمباران فرماندهی عملیات تکریت توسط هواپیماهای ائتلاف که توسط نیروهای آمریکایی تکذیب گردید میتواند نشانه ای از واقعی بودن خبر باشد.
    آخرین خبر اینست که نیروهای عراقی در اطراف دو شهر کربلا و نجف مشغول حفر سه خندق موازی با یک هستند و حتی از ترس هیچیک از آوارگان رومادی را به بغداد راه نداده و آنها را در بیابانهای نزدیک به بغداد به حال خود رها نموده اند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پس با این حساب؛کار برعکس شده و راه «خیابان پاستور» ار کربلا میگذرد.

      حذف
    2. پس پورشه سوارها قرار است که در تهران بجنگند؟ تقسیم وظایف کنند بهتر نیست؟ یه حرفایی قبلا می‌زدند ما موزاییکی دفاع میکنیم این حرفا. میتونن موزاییک های پایتخت رو بدن دست پورشه سوارها، موزاییک های مرز رو هم رنگ بندی کنند. موزاییک زرد،‌ سبز، بنفش...

      حذف
  4. بيم ان ميرود كه كژدم و وايس پرزيدنتش ، م ر از حول حلبم تلپي بيوفتند توي ديگ،،، درست مانند جريان سوريه و مشتي سنگ پرتاب كن و دمپايي پلاستيكي به پا بنام ارتش ازاديبخش،،، اينقدر بي خودي ذوق نكنيد ،،،

    پاسخحذف
  5. ناشناس گرامی
    دلیل خاصی برای ذوق زدگی نمی بینم چون نه قم خوبه نه کاشان. من یکی نظاره گر بازی هستم و از مهره چینی و حرکت این مهره هاست که از سویی به تحسینم وا میدارد و از سویی ترس را در اعماق دلم می نشاند.
    روزی خیام میگفت " ما لعبتکانیم و فلک لعبت باز" و امروزه ما باید بگوییم "تمامی این سیاستمداران لعبتکانند و اتاقهای فکر لعبت باز". بر بی عملی خودمان افسوس می خورم که مشتی وحشی په ار دو طرف به جان هم افتاده اند و همه در فکر نجات اسلام ناب محمدی حال به کدام روایت؟ کس نمیداند.
    دوست عزیز مجالی برای ذوق زدگی نیست و اگر اوضاع بدین منوال رود باید گریست و نه شادی کرد.
    واقعیات با آرزوهای ما بسیار متفاوت است. سوریه منجلابی بود که برای ایران ساختند و مجبورش نمودند که بخش عمده ای از توان اقتصادی و نیروی انسانی خود را در آنجا هزینه کند و در ضمن نفرت از ایران و ایرانی را در دل ملتهای عرب نشاندند. یمن باتلاق دیگری بود که برایمان آماده کردند و فرزانه بود که از هول حلیم در دیگ حلیم افتاد. هزینه حزب الله را در لبنان به دوش ملت بدبخت انداختند و خرج حشد شعبی در عراق را نیز به آن اضافه کردند. تصور امپراتوری ایران را در دلمان انداختند و در برابرمان مغولهای داعش را علم کردند. فرزانه مان آبروی چند ساله اش را در دستان علیل خود گرفته و به گدایی اربابان قدرت نشسته بلکه لطفی کنند و دلاری چند در جلویش بیندازند. سرمایه مملکت را بسوی آمریکای لاتین سوق دادند و در نهایت با خفت از آنجا نیز رانده شدند ولیکن ما که از رو نمی رویم. ادعای ابر قدرتی داریم و از درون بواسطه فساد حاکم گند زده و...و...و....
    دوست عزیز دلیلی برای ذوق زدگی نیست چون "ز هر طرف که شود کشته به سود موسی است" و "نه قم خوبه نه کاشان . لعنت به هر دوتاشان".

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ر گرامی
      وقتی که گفتم من این شخص را میشناسم؛ بر من ایراد گرفتید و من هم پذیرفتم.
      این شخص تمامی افتخارش «اِرثیهٔ پدری» است و تمامی «ایران دوستی» او «شپشو» و «دم پایی پلاستیکی پوشهای» خواندن مردم ستمدیدهٔ ایران است.
      حالا برای اینکه درسی گرفته باشید؛ یکی از مزخرف بافیهایش را منتشر کردم؛ تا حالتان جا بیاید....
      م. ر گرامی
      حالا که عرق خوردی... ماست خیار یادت نره.

      حذف
  6. به این ناشناس بینوایی که ظاهرأ دلبسته علی شیره ای است میخاستم بگویم اگر وقت کرد کمی آرشیو این وبلاگ را بخواند وببیند که کژدم پیش از آغاز جنگ در سوریه پیش بینی شروع آن رابعنوان آغاز اضمحلال هلال شیعی کرده بود. اگر علی شیره ای شما به همراه ژنرالهای »باهوش« خودش نتوانسته بود این روند را ببیند تقصیر کژدم نیست. آنها هم اگر بجای درس لواط در حوزه های «علمیه شان» (چه علمی!) کمی خودشان را با دنیای امروز وتحولات پیچیده آن مشغول میکردند امروز رییس طویله اسلامیشان نمیگفت اگر عربستان برای دوستی با ما یک قدم بردارد ما حاضریم ۱۰ قدم برداریم و اینگونه به دریوزگی بیفتند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بسیاری از هواداران «یعنی هیچکسها» که در اطراف استاد فرود فولادوند بودند؛ از این قماش افراد هستند.
      به عمق فکری آنها که نگاه کنی؛ «پان ایرانیستهای طرفدار تمامیت ارضی» هستند که تنها واژه ای که نمیشناسند؛ «مردم» است.
      مردم «کردستان» اگر همینطوری «شپشو» و «جذامی» و «دمپایی پلاستیکی پوش» بمانند؛ از طرف این اشخاص «فرزندان کاوه» و «مرزداران قهرمان» و «فرزندان فروهرتیش» به شمار می آیند... ولی.... امّا فقط ولی اگر بگویند: ما میخواهیم زبان کردی از سطح زبان کوچه و خیابانی؛ به سطح «زبان دانشگاهی» پیشرفت کند؛ آنگاه است که «قاضی محمد» را «خائن» و «کُردها» را «جدایی طلبان بالفطره» خواهند خواند.
      سرنوشت نهایی اینگونه افراد این است که بر اساس «مالیخولیای پان ایرانیستی دروغین» در نهایت؛ به مدافع رژیم صفوی انگلهای حاکم تبدیل شوند.
      اینگونه احمقها نمیتوانند بفهمند و حتی نمیخواهند بفهمند که اگر میگوییم؛ «نبرد را از داعش بیاموزید» به چه مفهومی است. همینقدر که «شیعه» را در برابر «داعش» تصور کنند و «شیعه» نیز از نظر آنها «اسلام ایرانیزه شده» است که در برابر «اسلم عربی» ایستاده است. مانند جوجه تیغی؛ تیغهایشان سیخ میشود.
      من این جانوران را خوب میشناسم. اینها «جوهره تمامی حماقتهای تاریخی» هستند.
      دیوانه را میتوان درمان کرد...
      امّا «احمق» را.... هرگز.

      حذف
  7. خوانندگان گرامی
    سخن م.ر گرامی که گفت؛ آنهایی که از رمادی فرار کرده اند؛ به خاطر ترس ذلت بار شیعیان کثیف؛ در بغداد پذیرفته نشده و در بیابانهای اطراف بغداد رها شده اند (تنها به دلیل سنّی مذهب بودن) با گزارشی که رویترز منتشر کرده است؛ تأیید میشود.

    بیا و بنگر...

    http://www.reuters.com/article/2015/05/19/us-mideast-crisis-iraq-idUSKBN0O41GW20150519

    پاسخحذف