۱۳۹۴ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

آیندهٔ نزدیک و آیندهٔ دور

نبرد برای بازپس گیری «رمادی»

در حالی که خنده های مستانهٔ فتح تکریت که بهای سنگینی از طرف حکومت شیعی عراق و نیروهای «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» برای آن پرداخت شد؛ هنوز قطع نشده بود و دولت حیدر العبادی به فکر بازپس گیری موصل افتاده بود.
نیروهای داعش؛ رمادی را اشغال کردند؛ که در نوع خود از نظر نظامی بی نظیر است:
۱- اکنون بخش اعظم استان الانبار تحت تسلط داعش قرار گرفت و شهر رمادی شاه کلید این استان جبههٔ نبرد را برای شیعیان عراق گسترده تر نمود که اداره کردن آن از طرف حکومت شیعی عراق و نیروهای شبه نظامی شیعی ؛ فشار سنگینی را بر آنها تحمیل خواهد نمود.
۲- تسخیر رمادی؛ برنامه ریزی برای بازپس گیری موصل را ماهها به عقب انداخت و در این مدت اتفاقات زیادی میتواند بیفتد که حتی مسیر حرکت را نه به سوی بازپس گیری موصل؛ بلکه به سمت دفاع از شهرها و مناطق شیعه نشین تغییر دهد. در واقع تسخیر رمادی از طرف داعش را میتوان به نوعی به «حمله به استراتژی حکومت عراق» تعبیر نمود.
۳- بازپس گیری رمادی نه تنها آسان نخواهد بود؛ بلکه هزینه های مالی سنگینی را بر دوش حکومت شیعی عراق خواهد گذاشت؛ که حد اکثر باز دهی آن حتّی «بازپس گیری آن چیزی است که قبلاً در دستشان بود» نخواهد بود؛ بلکه «بازپس گیری یک ویرانه» خواهد بود. (اندکی خنده دار است ولی نخندید).
۴- اکنون حکومت شیعی عراق و «انگل فرزانه» و آمریکاییها و مردم عراق؛ دیگر بر روی ارتش عراق حساب باز نمیکنند.
لذا اکنون فصل امتحان دادن «حشد الشعبی» (دانش آموزان آیین حاجی بادمجانی) فرا رسیده است.
به خاطر وسعت شهر رمادی؛ نبرد در آن بسیار طولانی تر و تعداد کشته ها و زخمیها و معلولین بسیار بالاتر از نبرد تکریت خواهد بود. و فکر نمیکنم که نیروهای «حشد الشعبی» بتوانند با تلفاتی کمتر از  دو سوّم نیروهایشان؛ از این معرکه خارج شوند.

شاید اگر داعش به استان الانبار کفایت میکرد؛ «انگل فرزانه» هم تمایلی برای باز پس گیری رمادی نشان نمیداد. امّا باید سخن روز نخست «محمد رسول الله دوّم» (البغدادی) را به یاد آورد که گفت: «ما حسابهای تصفیه نشده ای داریم که نه در بغداد؛ بلکه در کربلا و نجف؛ تصفیه خواهند شد». لذا «انگل فرزانه» و «انگل سیستانی» به یک اندازه «مجبورند» که بجنگند (البته نه خودشان و یا فرزندانشان). در واقع این نبرد؛ نه برای فتح  رمادی؛ بلکه از ترس از دست دادن «نجف و کربلا» است. (راستی.... راه قدس از کجا میگذرد؟... یادت نمیاد؟... یک کم دیگه فکر کن... بالاخره یادت میاد).

عقب نشینی سازمان یافته در سوریه

علی اکبر ولایتی (مشاور اعظم) به سوریه رفته است که مراتب تاسف «انگل فرزانه» را به عرض بشار اسد برساند؛ که دیگر نمیتواند هزینه های سرسام آور جنگ در مناطق گسترده را  بپردازد و بهتر است که بشار اسد «بخشهای بدرد نخور» را رها کند و به دمشق ومناطق علوی نشین و دو بندر طرطوس و لاذقیه متمرکز شود. این سخن را پیشاپیش «انگل حسن نصرالله» گفته بود و علی اکبر ولایتی برای گفتن «فصل الخطاب رسمی» به سوریه رفته است.
در اینجا نیز دستور «عقب نشینی سازمان یافته» نشانه ای از «هوش سرشار انگل فرزانه» ندارد؛ بلکه از روی اجبار است. امّا چون «انگل فرزانه» در خیابان پاستور؛ هنوز احساس قدرت میکند؛ نمیخواهد بگوید که «ریده است». (گفتنش خیلی بده.... یعنی بی تربیتیه).

مذاکرات امنیتی «انگل فرزانه» با طالبان افغانستان

حالا معلوم شد که در دنیا ۲ نوع «وهّابی» داریم؛ «وهّابیهای ناصبی خوب» و «وهّابی های ناصبی بد». آنهایی که از  دَر بیان تو؛ خوبند و آنهایی که از پنجره بیان؛ بد هستند.

دو گونه از «طالبان» در پاکستان و افغانستان؛ وجود دارند. «طالبان افغانستان» که نیروهای جنگ نیابتی ارتش پاکستان هستند و حکومت پاکستان نیز جنگ نیابتی چین بر علیه هندوستان را توسط طالبان افغانستان؛ اجرا میکند. دستهٔ دوّم «طالبان پاکستان» هستند که از طرف سازمان امنیت افغانستان و حمایتهای هندوستان بر علیه منافع پاکستان و چین فعالیت میکنند. هر دو دار و دسته نیز «سلفی مسلکهای؛ وهّابی و ناصبی و ابن تیمیه ای» هستند. (اندکی خنده دار است... اینبار بخندید).
یکی از مقامهای امنیتی افغانستان نیز اخیراً گفته بود: «فرقی بین داعش و طالبان وجود ندارد؛ اگر پرچم سیاه بردارند میشوند داعش و اگر پرچم سفید بردارند میشوند طالبان» (فرق پرچمهای طالبان و داعش گویا  فقط در رنگ زمینهٔ آن است).

حال ببینیم که این مذاکرات امنیتی که اخیراً با «طالبان افغانستان» برگزار شده است بر سر چه مسائلی میتواند بوده باشد؟ و چرا «دولت امام حسن بنفش» میگوید که از آن اطلاعی ندارد؟
نخست اینکه از زمان احمدی نژاد (دستمال مستراح خامنه ای)؛ شیوهٔ جدیدی در خبر رسانی ابداع شده است که یکی «میگوید» و دیگری «تکذیب» میکند و آن یکی میگوید که «اصلاً نشنیده است» و تحقیق خواهد کرد و .....
امّا دولت «امام حسن بنفش» که در حال مذاکرات هسته ای با آمریکا است و «طالبان افغانستان» نیز یکی از دشمنان قسم خوردهٔ آمریکاست (طالبان افغانستان به قبلهٔ «پکن» قسم خورده اند). لذا  این دولت صلح امام حسنی و «ظریف و خنده رو» نمیتواند این مذاکرات را به عهده بگیرد و باید بگوید که «شتر را ندیده است».
امّا موضوعات مورد بحث با طالبان افغانستان؛ نمیتواند در رابطه با «ضربه زدن به نیروهای ناتو» و آمریکا در افغانستان باشد؛ زیرا طالبان افغانستان؛ هرچه در چنته دارد انجام میدهد. لذا تنها یک مسئله میتواند ارزش مذاکرات «امنیتی» داشته باشد؛ و آن مسئلهٔ «رشد داعش» در افغانستان است.
حکومت شیعی ایران نمیتواند «اقلیت شیعیان هزاره» را به جنگ داعش بفرستد؛ زیرا در چنین صورتی باید شاهد قتل عام آنها از طرف تمامی گروههای سنّی مذهب باشد. لذا تنها نکته ای که از طرف مسئولین امنیتی رژیم شیعی ایران میتواند به طالبان افغانستان پیشنهاد شود؛ دادن باج به شرط درگیر کردن طالبان افغانستان با نیروهای داعش در افغانستان است. زیرا در طی ماههای گذشته درگیریهای محدود و پراکنده ای میان نیروهای طالبان و داعش در افغانستان به وقوع پیوسته است؛ از طرف دیگر داعش نیروهایش را از طالبان افغانستان و سایر جریانهای سلفی - جهادی میگیرد و این امر زمینهٔ رقابت در قدرت را پیش می آورد و حکومت شیعی ایران؛ دقیقاً مشتری همین نکته؛ یعنی «رقابت در قدرت» میان این دوگروه است.
اگر داعش بتواند با چراغ خاموش؛ نیروهای طالبان را از چنگشان در آورد؛ دیگر باید کشوری مثل افغانستان را همهٔ گروهها؛ اعم از دولت افغانستان و سایر گروههای مخالف حکومت؛ به باد فراموشی بسپارند و حکومت شیعی حاکم بر ایران؛ نیز با داعش همسایه خواهد شد. یعنی همان مطلبی که انگل فرزانه امروز به آن اشاره کرده است (اینجا).
امّا برای اینکه این پیشنهاد از طرف طالبان افغانستان پذیرفته شود؛ باید «باجهای کلان با ارقام نجومی» داده شود.
مسئله ای که به عنوان یک واقعیت تاریخی باید یاد آوری کنم؛ ماجرای به حکومت رسیدن طالبان در افغانستان است که تمامی اعضای سفارت رژیم شیعی ایران را قتل عام کردند (البته یک نفر توانست بگریزد). در مذاکراتی که رژیم در آنزمان برای تحویل گرفتن اجساد افراد خود با طالبان داشت؛ در ازای باج کلانی که دادند؛ اجسادی را تحویل گرفتند؛ که ۲ تای آنها متعلق به افغانها بود و بدینوسیله اکبر بهرمانی را به شدت تحقیر کردند. و در برابر اعتراض رژیم ایران؛ گفته بودند: «اینجا جسد زیاد است؛ بیایید خودتان پیدا کنید». مطلب دوّم همکاری رژیم اسلامی ایران با آمریکا در بر اندازی حاکمیت طالبان است. پس از آن معاملات زیادی میان سپاه قدس و طالبان انجام گرفته است (مواد مخدر از طالبان و اسلحه از  سپاه قدس).
برای طالبان که در «قطر» دفتر دارد و «قطر» یکی از حامیان داعش است؛ میتواند پذیرش پیشنهادات رژیم شیعی از طرف طالبان افغانستان را بسیار پیچیده کند و شاید غیر ممکن سازد. امّا این مذاکرات به خودی خود نشانگر این است که «انگل فرزانه» میبیند که «عمق استراتژیکش»؛ مانند دریاچهٔ ارومیه در حال خشک شدن است و خطر در حال نزدیک شدن به مرزهای شرقی ایران است. داعش نیز نیرویی است که به «آثار باستانی» و «مرقدهای مطهّر امامان شیعیان» بسیار علاقه مند است.

مزخرفگویی پنتاگون و مانور نظامی در اردن

سخنگوی پنتاگون از بی ارزش بودن تسخیر رمادی سخن گفت و اکنون مانورهای مشترک ارتش اردن و نیروهای آمریکایی مستقر در اردن؛ با شرکت هواپیماهای B52 آغاز شده اند. لذا «رمادی» آنچنان هم که میگویند بی ارزش نیست.

کژدم

۱۱ نظر:

  1. همانگونه که از زمان آغاز حرکت کشتی «ایران شاهد» گفته بودم که این کشتی برای بازرسی به «جیبوتی» خواهد رفت و یا به بندرعباس باز خواهد گشت و عربده های «ما اجازه بازرسی نمیدهیم» و «ناوگان حلبی نشان» از این کشتی باربری حفاظت میکنند و هر کی به این دست بزنه شب پره نیشش میزنه؛ همگی عربده ها و اراجیف توخالی بودند. بدبختی انگل فرزانه به جایی رسیده است که «عربستان سعودی» کشتیهایش را باز رسی میکند. حالا هم بار دیگر دور برداشته که اجازهٔ بازرسی از مراکز نظامی را نمیدهم. بهش بگید: زیاد ناراحت نباش؛ وقتش که رسید؛ اجازهٔ آنرا هم میدهی و اجازهٔ بالاتر از آنرا هم خواهی داد. زیرا دیگر اجازه دست تو نیست.

    http://www.radiofarda.com/content/f14_iranian_ship_will_go_to_djibouti/27027010.html

    پاسخحذف
  2. ترکی الفیصل؛ وزیر اسبق اطلاعات عربستان؛ در آخرین اظهارات خود گفته است:
    "مشغول امور یمن هستیم، و به زیاده خواهی های ایران در لبنان، سوریه و عراق هم رسیدگی خواهد شد." و سپس افزوده است:
    "کشورها و مردم ما دوران بهمریخته، همراه با دخالت ها و تغییرهای زیانبار را تجربه می کنند. ما، کشورهای عربی و مسلمان، برای حفظ مرزهای خود، باید هرچه بیشتر به خودمان اتکا کنیم. زیرا خداوند با آنانی است که متکی به خود هستند."
    این سخنان نشان میدهند که وعده های سر خرمن اوباما به کشورهای عربی؛ در نشست کمپ دیوید؛ از طرف مقامات امنیتی و نظامی عربستان؛ با سردی روبرو شده است و لذا میخواهند به سرعت در حال تبدیل شدن به «اپوزیسیون فعال» هستند که در نوشته های پیشین به آن اشاره نموده ام.
    ترکی الفیصل پیشتر نیز گفته بود: «برای ما اهمیتی ندارد که نتیجهٔ مذاکرات هسته ای چه باشد؟ ... نتیجه هرچه که باشد؛ ما نیز همان را برای خودمان میخواهیم».

    پاسخحذف
  3. سید علی و نوکران امروز عجب فیلمی بازی کردند تو سخنرانیش لافهای زیادی اومد که مثلا پروتکل الحاقی رو هم قبول کرد (که بنا بر دستور ارباب باید بکنه)یک راه فراری داشته باشه که به طرفداراش بگه دیدیدن نذاشتم با دانشمندان هسته ایتون صحبتی بشه!!!شیعیان اهل ریا و تزویر هستند مثلا کشوری که70میلیون بسیجی دارد بجز فرماندهان سپاه قدس که اجبارا از اول کارشان برون مرزی بود و فرت فرت کشته می شوند...کسی نمیرود
    چرا میلیونها بسیجی و میلیون جماعت نماز گزار در روز جمعه نمی روند
    اهل سنت فعل و عقیده عملشان یکی است
    یارو اعتقاد دارد با منفجر کردن خودش میرود بهشت میرود می جنگد و منفجر میکند اینجا میگویند می جنگیم..بعد افغانی اجیر میشود
    اگر به کردستان سلاح بدهند به تنهایی نه تنها موصل رقه را هم پس میگیرد
    کردها هم سنی هستند هم جنگی و رزمی...
    منتها با سلاحههای دهه 1970دارند میجنگند...
    مجلس عراق هم نگذاشت کمکهای امریکا مستقیم به دست عشایر سنی و کردستان برسد ..از ان طرف شیعیان توسط ایران تجهیز میشوند...
    حتی اگر امریکا ایزدیان فرری را تجهیز میکرد یک ارتش صد هزار نفری ساخته میشد که هم سنیها هم کردها قبول داشتند...و انها هم قادر به جنگ با داعش بودند
    منتها بوروکراسی و قانون های مسخره که هر چیزی به تصویب دولت عراق برسد مانع اقدام میشود و فقط از هوا جنگ امریکا یا تنها چند صد نیرو برای اموزش و غیر رزم وجود دارند
    کشوری که5میلیون کارمند و کلی باز نشسته و 70درصد مواد غذا دارویش واردات است
    کشوری که دو سال است با افزایش حقوق 20درصدی اقلا تا50و بیشتر دهن مردمش بسته
    ایا میتواند تحمل تحریمهایی که صدام در14سال داشت بکند
    ایا میتواند تحمل انهمه بمبم وشکی که صدام خورد در کویت بکند
    پول نباشد قاسم سلیمانی که زمانی جنوب لبنان مانور میداد بعد 3سال قبل رفت حومه دمشق الان مجبور است بجنگند سامرا سقوط نکند ..باید شاهد این باشمی اهواز را از شورش اعراب و بلوچستان و..را باز پس بگیرد
    سید علی هارت و پورت اضافی می کند

    پاسخحذف
  4. با پهلو گیری کشتی جمهوری اسلامی در سواحل جیبوتی بر خلاف هارت و پورتها
    چنین حکامی لایق چنین مردمی
    چنین مردمی لایق چنین حکامی هستند
    و لاغیر....
    اگر اینها نباشند یک دیوانه ای می اید که چنین شعار میدهد و عمل میکند
    عجم در فکر امپراطوری های از دست رفته قدیم است همانطور که سرخپوستان در چنین فکری هستند
    اگر یک نفر عاقل و کار بلد در این کشور به قدرت برسد و صنعت و..را بالا ببرد ایران سوئد نمیشود
    میشود استالین هیتلر و....ضعف و وابستگی و نا توانی و تنها شعار دادن موهبت الهی است که مردم قدرش بدانند
    وقتی یک بچه و بزند ویروس مرگبار منتها ضعیف شده اش وارد بدنش میشود و چون ضعیف است بدن پادتن تولید کرده غلبه میکند و برای ورود ویروس اصلی اماده است
    اینها هم همان واکسن هستند اینها سبب میشوند توهم ابر قدرتی مردم ارضا شود و برای ارضایش به جنگ با عراق و اشغال سفارت و.کارهای دیگر بپردازند....و اگر ویروس قوی اصلی بیاید بجای اینها میشود یهو شبیه جنگ کویت که صدام به جنگ امریکا رفت و لت پار شد....
    خداوند سایه اینها را از سر ملت کم نکند...

    مشکل ملتند با توهماتشان...هرچند در خط نیرد پیروزی های عظیم برای کفار پدید امده ماهواره ها از هوا اینترنت از زمین در حال درهم کوبیدن اخرین خطوط دفاع سنت 1400و طاغوت2500ساله هستند
    هرچند خطر این است شبیه استفاده داعش از اینترنت برای یار گیری اینجا هم کمی عکس جواب دهد...ولی بعید است

    پاسخحذف
  5. رحیم صفوی: بیش از ۸۰ هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است
    http://alef.ir/vdccxiqi02bqmx8.ala2.html?272004
    تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰
    دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از قدرت ایران و حزب‌الله آگاه هستند و می‌دانند بیش از ۸۰ هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است.
    ================================================== ================================================== =========

    80000 موشک با برد بیش از 1500 کیلومتر و وزن بیش از 5000 کیلو
    هر کدام 2 تا 3 میلیون دلار

    = 200 میلیارد دلار

    این 200 تا از اون 800 میلیارد دلار معروف

    150 تاش هم در بانکهای خارجی گیر کرده

    350 تاش را در 8 سال واردات کردند

    جمعا" میشه 700 میلیارد دلار

    می مونه 100 میلیارد دلار که خرج بشار اسد و عراق و .... و ذخیره حاکمیتی شده

    ==================================================

    بالاخره موضوع 800 میلیارد دلار تا حدودی حل شد.

    !!!!!!!
    حزب الهی سابق

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حزب اللهی سابق گرامی
      شما در محاسبات خود؛ «رانتها» و «رشوه های کلان نجومی» و «دزدیهای نجومی» را نیز اگر بگنجانید؛ خواهید دید که محاسباتتان اشتباه است.

      حذف
  6. حالا به قول ظریف 120کشور پروتکل الحاقی را پذیرفتند لولو نیست...
    صالحی که میگفت غربیها دبه کردند باید بداند خود ایران دبه کرده....مگر پروتکل الحاقی را قبلا نپذیرفته بود در لوزان؟ مگر بازدید نظامی جزوش نیست؟
    کلهم انقدر بازی در بیاورد ایران تا یهو امریکا مذاکرات را ول کند ....مثل زمانیکه سر4درصد مذاکره میکردند یهو گفتند20میخواهیم...انها هم خندیدند اینها هم رفتند غنی کردند نتیجه اش تحریم...قبلا هم طرف خارجی بحث موشک را حذف کرد تا ایران بهانه نداشته باشد
    سخنان امروز بخشیش هم شاید بخاطر تغییر مسیر کشتی بود ...تا نشان ضعف تلقی نشود....ظاهرا دوست دارد ایران شور حسنی همیشه باقی ماند..چون بدون این شور حکومت بر ملت ممکن نیتس انوقت ملت مبارزه با دزدی و تورم بیکاری میخواهند که اینها عرضه اش ندارند لذا باید همیشه لولوی خارجی باشد تا با ایجاد ترس از او بر ملت حکومت شود....

    تام کروز

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تام کروز گرامی
      مسئله عمیقتر از «مصرف داخلی» است. پروژهٔ «امام حسن» همانگونه که پیش تر گفته ام؛ با ماجرای «یمن» بی ارزش شده است و در آینده خواهیم دید که مذاکرات هسته ای مانند طناب دار بر حلقوم انگل فرزانه فشار خواهد آورد.
      مذاکرات هسته ای از طرف رژیم بسیار جدی گرفته میشوند. امّا به نظر من از طرف آمریکا و اروپا یک بازی به حساب می آیند و نقش مهم آن ؛ در «بیم و امید نگهداشتن» رژیم انگلهای شیعی است.

      حذف
  7. کژدم گرامی
    سخنان امروز فرزانه نشانگر ترس و وحشت عظیمی است که دارودسته گروهبان گارسیا و حاجی بادمجان را فراگرفته است. ضربه ها پی در پی است و فرصت فکر کردن را از همه شان گرفته است.
    از سویی در سوریه ارتش فتح به پشت دروازه های لاذقیه رسیده است. از جانبی در حزب الله لبنان مخالفت با اعزام نیروها به سوریه و عراق در پی شماره انبوه تلفات به اوج رسیده است و از جانب دیگر عراق مستاصل از اعزام حشد شعبی به میادین جنگ در نبرد سرنوشت برای بقای بغداد و کربلا و نجف قرار گرفته است.
    آواره هایی که از رومادی و هیث آمده اند نقل می کنند که در پی شکست شیعیان برای گردآوری نیروها مجبور به اعزام جوانان چهارده ساله به حبانیه شده اند.
    حکومت عراق از مسلح کردن عشایر سنی و کردها خودداری می کند ولیکن بیش از دهها تانک و بیش از یکصد زره پوش و توپ های دور زن و مقادیر بسیار متنابهی سلاح را دو دستی تقدیم داعش نموده که از دیشب پادگان حبانیه را به توپ بسته و بمباران هوایی آمریکا نیز تا کنون ثمری نداشته است.
    سخنان امروز فرزانه در مورد رسیدن خطر به مرزهای ایران سخنان شما را در مورد نقشه های پیش رو برای کردها یایران و همینطور بلوچ ها و عرب های اهوازی تایید می کند. شکستهای خارجی نتیجه ای جز سرکوب های داخلی را در پی نخواهد داشت.
    این سخنان نشان داد که دیگر فرزانه به اوباما نیز امیدی ندارد و به خوبی فهمیده که دست و پای او را نیز در پوست گردو گذاشته اند.
    کنفرانس دوم ژوئن در فرانسه نیز که به ابتکار فرانسه در مورد وضعیت خاورمیانه قرار است برپا گردد در عمل دهن کجی واضحیست به سیاستهای اوباما در خاورمیانه و همچنین سخنان ترکی الفیصل نشانه ای از عزم جزم دیگر جناح تصمیم گیرنده در مورد حل و فصل اوضاع.
    خاورمیانه در لبه پرتگاهیست که در نهایت چیزی جز حرمان و اندوه برای فرصت سوزی ها ارمغان دیگری برای ایرانیان نخواهد داشت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ر گرامی
      من دیگر فکر نمیکنم که اوباما دارد اشتباه میکند و در چند نوشتهٔ پیشین در توضیح دو سنایو و سناریوی سوّم که خودم پس از مدتهای طولانی به این نظریه رسیده ام؛ توضیح داده ام که تمامی قصد استراتژیستهای آمریکا پس از رسیدن به بن بست؛ طراحی سناریوی جدیدی بوده است که منطقهٔ خاورمیانه؛ خودشان مسائل خودشان را حلّ کنند و از آمریکا به جز «حمایت» انتظاری نداشته باشند . نوک پیکان این استراتژی به ذلّت کشاندن رژیم انگلهای صفوی است. لذا فکر نمیکنم که فرانسه به صورت اوباما سیلی میزند؛ بلکه فکر میکنم که تمامی این حرکات Orchestrate و هماهنگ شده اند. پس از رسیدن به این تئوری؛ اکنون مسائل را روشنتر و شفافتر میبینم.
      جریمه های سنگین شرکتها و بانکها برخلاف آنچه که برخی تحلیلگران زپرتی ارائه میدهند؛ «سهم خواهی آمریکا» از سودهایی که شرکتها و بانکها در ازای کمک کردن به رژیم صفوی حاکم بر ایران برای دور زدن تحریمها بدست آورده اند نیست و نبوده است. بلکه برای تضمین استراتژی اجرایی شدن کامل استراتژی نوین طراحی شده است که «سر باز زدن و عقب نشینی اوباما از بمباران سوریه» نخستین گام آن بوده است.
      فرانسه در حال بازی کردن نقشی است که در این استراتژی بزرگ به عهده دارد. از یاد نبریم که فرانسه یک پای «پیمان سایکس پیکو» است و برای باز تعریف خاورمیانه؛ به خاطر روابط تاریخی که با کشورهای خاورمیانه دارد؛ میتواند همچنان نقش سنّتی «برادر بزرگ مهربان» را بازی کند.
      ایرانیان دارای «ستون پنجم ها» و «کرمهای درخت» هستند که در حال خوردن ایران از درون میباشند. متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد. همانگونه که در سالهای پیش گفته ام؛ ایرانیان شاید پس از انداخته شدن در دیگ روغن مذاب؛ از خواب بیدار شوند؛ که بسیار دیر خواهد بود و نه خدا و نه مسیح و نه شیطان نخواهند توانست آنها را نجات دهد.

      حذف
    2. م.ر گرامی

      با توجه به اطلاعاتی که شما در رابطه با تسلیحات به جا مانده از «جان برکفان ارتش عراق» که جانشان را بر کف گرفته و فرار کردند و هدف قرار دادن پادگان حبانیه که یکی از مراکز تجمع نیروهای «حشد الشعبی» (دانش آموزان آیین حاجی بادمجانی) میباشد و با توجه به اظهارات مقامات عراقی که از اعلام آمادگی ۲۵۰۰۰ نفر برای باز پس گیری رمادی که حد اقل نیاز به ۲۵ هزار جفت پوتین و قمقمه و سلاح سبک دارند؛ و تا آماده شوند؛ امام زمان ظهور خواهد کرد؛ و با توجه به سخنان «ترکی الفیصل» من فکر میکنم که رمادی به یک «قتلگاه تمام عیار» برای «حشد الشعبی» و داوطلبان بی تجربهٔ شیعه تبدیل خواهد شد و همان بلایی سرشان خواهد آمد که بر سر «سپاه ۱۰۰ هزار نفرهٔ محمد رسول الله» در نبردهای ۸ ساله آمد و بیش از ۱۰ بار بازسازی شد.
      آنچه که اکنون پس از فرار ارتش عراق در ذهن شیعیان بزرگنمایی میشود؛ نیروهای «حشد الشعبی» هستند. من از هم اکنون میبینم که این نیروها که آخرین امید رژیم شیعی عراق و شیعیان عراق هستند؛ نیز تار و مار شده و نبردهای بعدی در «دیاله» و «نجف و کربلا» و «بغداد» خواهند بود.
      «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» که سال پیش جوش آورده بود و میگفت که اگر داعش به کربلا و نجف حمله کند؛ سپاه پاچاهارداران نماز ظهر را در مدینه خواهند خواند و شعار داده بود که «شیعه هرگز شکست نمیخورد»؛ بعد از چند ماه به چشم خود خیلی چیزها را خواهد دید.
      «گروهبان وَزَغ جعفری» نیز که از ۸۰ هزار موشک سخن میگوید؛ خودش بهتر از همه میداند که اگر «جنگ نیابتی» همانگونه که در این نوشتار گفته ام؛ دیگر بی ارزش شده است؛ وارد شدن به «جنگ مستقیم» پایان ماجراست و باید در «خیابان پاستور» بجنگد.

      حذف