۱۳۹۴ اردیبهشت ۳۱, پنجشنبه

انفجار مهیب در سفارت رژیم کثیف انگلهای صفوی در «دمشق»

چند ساعت پیش انفجار مهیبی سفارت رژیم ننگین اسلامی حاکم بر ایران در «دمشق» را تقریباً با خاک یکسان کرده است. تعداد کشته ها و زخمیها بسیار زیاد هستند. احتمال اینکه «علی اکبر ولایتی» نیز به درک واصل شده باشد بسیار بالاست.

این احتمال که «جبهة النصرة» این عملیات را انجام داده باشد مطرح شده است.

کژدم

خبرهای تکمیلی:

هنوز مشخص نیست که علی اکبر ولایتی در میان کشته ها و زخمی ها است و یا نه؟!
تعداد زیادی از فرماندهان سپاه قدس و فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و فرماندهان ارتش سوریه در میان کشته شدگان و زخمیها هستند.

بالاخره بعد از مدتی طولانی  یک مادر مرده ای پیدا شد که خبر را منتشر کنه. (اینجا)

بیشتر خبرگزاریها یا خواب هستند و یا ارتباطاتشان قطع شده است.


کژدم

توضیح در رابطه با این خبر:

خوانندگان گرامی؛ «دبکا فایل» این خبر را نه تنها ازصفحهٔ نخست؛ بدون هیچ توضیحی حذف نموده است؛ بلکه از آرشیو صفحهٔ نخست وبسایت نیز بدون هیچ توضیح و پوزشی؛ حذف کرده است. امّا اگر بر روی لینک کلیک کنید همچنان در یک جایی از آرشیو این وبسایت حفظ شده است. لذا این خبر از همان نخست یک دروغ بوده است که توسط عده ای به طور همزمان به خورد این وبسایت و عده ای از سوریها داده شده و به خاطر اشتباه و اعتماد من از این وبلاگ سر در آورده است.

من ضمن پوزش از خوانندگان؛ به خاطر انتشار این خبر؛ آنرا حذف نمیکنم تا یادگاری از «اشتباه»  و «فریب خبری» باشد.
اعتبار «دبکا فایل» به خاطر انتساب این خبر به «منابع اطلاعاتی  خود»  و سپس حذف بدون توضیح آن؛ آسیب میبیند.

کژدم 

۳۹ نظر:

  1. هنوز این خبر رو هیچ خبرگذاری نیست (رویترز-الجزیره-...)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بالاخره دبکا فایل خبر را منتشر کرد. روی تصویر (اسکرین شات) کلیک کنید تا قابل خواندن باشد و یا به لینک مراجعه کنید.

      حذف
  2. منبع خبر شما همین دبکاست پس نفرمایید "بالاخره" دبکا هم منتشر کرد. به نظر برای پوشاندن خبر کشته شدن 28 سعودی در مرز یمن ساخته شده باشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این خبر را نخست به صورت تلفنی از یکی از دوستان سوریه ای ام که قبلاً هوادار اخوان المسلمین بود و پس از آشکار شدن همکاری اخوان با رژیم اسلامی ایران؛ از اخوان بریده است و دیگر هوادار هیچ گروهی نیست ولی معتقد است که تنها جریانی که واقعاً علیه بشار اسد میجنگد؛ «جبهة النصرة» است. این خبر را به عنوان «One hundred percent sure الحمدُ لله» (عین جملهٔ آخر ایشان) به من دادند و گفتند که علی اکبر ولایتی به احتمال قوی کشته شده است. من خبر را منتشر کردم ولی دیدم که هیچ یک از خبرگزاری ها حتی رویترز هیچ چیزی در این رابطه منتشر نکردند. خودم نیز مشکوک شدم و همینطوری خبرگزاریها را چک میکردم که دیدم «دبکا فایل» منتشر کرده است.
      امّا میبینیم که حتی سازمان دفاع از حقوق بشر سوریه به ریاست «عبدالرحمن رامی» نیز هیچ اشاره ای به این مطلب نداشته است.
      مهم تر اینکه وبسایتهای امنیتی رژیم مانند دیپلماسی ایرانی و تابناک که همیشه دنبال «گاف» میگردند نیز این خبر را تکذیب نکرده و به ریشخند نگرفته اند. اگر این وبسایتها کاملاً سکوت کنند و هیچ اشاره ای به مطلب نکنند نیز «بودار» است؛ زیرا یکی از پروتوکولهایشان این است که برخی مطالب را اصلاً به هیچ عنوان مطرح نکنند.
      این احتمال هم وجود دارد؛ که سفارت رژیم فدای درگیریهای درون رژیم اسد که برخی از آنها مخالف حضور سپاه قدس و حزب الله هستند و یکی از آنها نیز چند هفتهٔ پیش کشته شد؛ شده باشد.
      امّا تا حالا که هیچ گزارشی به جز گزارش دبکا فایل در دست نیست.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      مطلبی را فراموش کردم و آن اینکه کشته شدن ۲۸ سعودی در مرز یمن؛ اساساً پوشش خبری ندارد که بخواهند رویش سرپوش بگذارند. با اینهمه خمپاره و کاتیوشا و تیربارهای سنگین؛ اگر ۲۸ نفر کشته شده است؛ حتی ارزش یک عدد«سنجد» را هم ندارد که آنهم اسرائیل بیاید رویش سرپوش بگذارد. اینگونه تصورات و توهم ها را حکومت شیعی حاکم بر ایران راه می اندازد. مثل توهم پیشرفتهای آنچنانی علمی و این توهم که غرب چشم دیدن آن پیشرفتها را ندارد. اینهمه تانک «فلاق» و «شلاق» درست کرده اند و آنرا «نسل آیندهٔ تانکها» مینامند. جرات دارند این آت آشغالها را ببرند توی نمایشگاههای نظامی؛ اگر حتی توانستند یک عددش را بفروشند.
      اگر اسرائیل را از حاورمیانه جدا کنید؛ بقیهٔ کشورهایش همگی «تَوَهّمستان» هستند.

      حذف
  3. با درود خدمت شما
    تاکنون بعد از گذشت 10ساعت هنوز هیج خبرگذاری بغیر از دبکافایل این خبر را منتشر نکرده است.در صحت خبر هیچ شکی نیست چون دبکا فایل خبرگذاریه معتبری است.
    نظر جنابعالی در این مورد چیست...؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من به تحلیلهای دبکا فایل؛ بسیار با حساسیت نزدیک میشوم؛ و همیشه نیز گفته ام که تحلیلهای وبسایتهای امنیتی و اطلاعاتی را باید با مواظبت مطالعه نمود. ولی در رابطه با اخبار؛ دبکا فایل؛ دروغ به این بزرگی نمیگوید؛ زیرا این وبسایت برای خودش کیا و بیایی دارد و سالانه صدها هزار دلار در آمد دارد و حد اقل منافع مالی خود و آبرویش را با دروغ پراکنی؛ فدای هیچ و پوچ نمیکند. امّا سکوت همگانی و وجود تنها یک مدعی (دبکا فایل) و سکوت رژیم اسلامی ایران نیز قضیه را پیچیده تر میکند و تنها یک راه میماند که اندکی صبر کنیم و ببینیم که چه خبر شده است و اگر دیدیم که هیچ خبری نشده است (علی اکبر ولایتی که نمیتواند یکدفعه غیبش بزند و اگر زنده و یا سالم باشد؛ به هر حال در انظار ظاهر میشود) و اگر شد؛ باید گفت که منابع اطلاعاتی دبکا فایل؛ برایش دروغ فرستاده اند.

      حذف
    2. هنوز هم که هنوز است دبکا فایل؛ خبر را حذف نکرده است و اگر به متنی که توسط دبکافایل نوشته شده دقت کنید؛ منبع خبر را «منابع ضد تروریستی» خود معرفی میکند.

      حذف
    3. در ضمن وقتی یک خبرگزاری یک خبر را Exclusive (ویژه) میخواند میخواهد قدرت خودش را به رخ بکشد.
      به عنوان مثال به این خبر دقت کنید که میگوید سازمان امنیت ترکیه بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به انتقال تسلیحات از خاک ترکیه به اسلامگراین افراطی سوریه کمک کرده است. ویژگی آن هم در این است که این خبر را نتیجهٔ تحقیقات خودش میداند و به زبان بیزبانی میگوید که اگر دیگران «حدس» میزدند؛ ما «سند» داریم.

      http://www.reuters.com/article/2015/05/21/us-mideast-crisis-turkey-arms-idUSKBN0O61L220150521

      حذف
  4. با سپاس از شما ...
    نظره جنابعالی کاملا صحیح میباشد ...

    پاسخحذف
  5. این خبر در تابناک به نقل از دبکافایل
    http://www.tabnak.ir/fa/news/502183/%D8%AF%D8%A8%DA%A9%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%B4%D9%82

    تکذیبیه خبر:
    http://www.tabnak.ir/fa/news/502192/%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%B4%D9%82

    البته باید منتظر بود و اخبار تکمیلی را بررسی کرد.

    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریو گرامی
      سپاس از زحمتهایتان.

      حذف
    2. آریوی گرامی
      به این خبر هم از همان منبع تابناک که به نقل از فارس نیوز منتشر کرده؛ برخلاف منبع اصلی خبر (دبکا فایل) گفته که دبکا فایل به صدمات جانی اشاره ای نکرده است. در حالی که دبکا فایل میگوید که در گزارش اولیه تلفات سنگین گزارش شده است و سپس نیروهای امنیتی سوریه منطقه را قرق کرده اند و مسئله را بسیار سرّی نگه میدارند. همچنین فارس نیوز گفته است که صحت و سقم خبر را نتوانسته است به صورت مستقل تشخیص دهد و ..... (دروغپردازی در ترجمهٔ خبر دبکا فایل).

      http://www.tabnak.ir/fa/news/502183/%D8%AF%D8%A8%DA%A9%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%B4%D9%82

      حذف
  6. قبلا این لینک را دیده بودم ولی باور نکردم:
    https://www.balatarin.com/permlink/2015/3/12/3821303

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      باز هم باور نکنید. بیشتر به یک شوخی میماند.

      حذف
  7. به نظر من ۳ حالت وجود دارد:
    ۱- خبر دروغ است.
    ۲- سفارت را مخالفین حضور سپاه قدس و حزب الله لبنان؛ به انتقام یکی از افسران ارشد اطلاعاتی که توسط افراد حزب الله لبنان زیر مشت و لگد گرفته شده و در بیمارستان نیز از «مسمومیت» مرده است. انجام داده اند.
    ۳- جبهة النصرة این عملیات را انجام داده است. ولی این گروه تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است. لذا یا خبر کاملاً دروغ است و یا نتیجهٔ کشمکشهای سپاه قدس و حزب الله لبنان با مخالفین حضور آنهاست.
    در هر صورت این علی اکبر ولایتی؛ در آنجا بوده است و باید دید که غیبش زده است و یا بازهم درس «جوش هسته ای» خواهد داد.؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در این وبسایت بسیار معتبر هم که همیشه به روز میشود؛ هیچ خبری از به عهده گرفتن عملیات از طرف جبهة النصرة وجود ندارد. این وبسایت خبرها و فعالیتهای تمامی گروههای جهادی را تعقیب میکند.

      https://ent.siteintelgroup.com/

      حذف
    2. ۴- سفارت روسیه مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفته بوده، خبر اشتباه گزارش شده ظاهرا.

      حذف
  8. این هم خبر حمله خمپاره ای به سفارت روسیه در دمشق!
    http://www.tabnak.ir/fa/news/502201/یک-کشته-در-حمله-خمپاره‌ای-به-سفارت-روسیه-در-دمشق
    آریو

    پاسخحذف
  9. منبع خبر حمله به سفارت روسیه از راشا تودی

    http://rt.com/news/260809-russian-embassy-damascus-shelled/

    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریو گرامی
      خبر حملهٔ خمپاره ای به سفارت روسیه مال چند روز پیش هست که از یکی از محله های دمشق پرتاب شده بود. این خبر اشاره به شب چهارشنبه به وقت سوریه دارد.

      حذف
    2. کژدم گرامی خبر مربوط به 21 may است. ظاهرا در این هفته این دومین حمله به سفارت روسیه بوده است و حمله قبلی مربوط به سه شنبه بوده است:

      It is the second time in a week that shells have fallen near the Russian embassy. No one was killed or injured in the previous incident on Tuesday, when one shell hit an administrative building and another struck near the main entrance.

      آریو

      حذف
    3. دقت کنید که تکذیبیه تابناک غیرقابل اتکا است: (یکی از توی سفارت گفته همه چی امنه).

      اگر اخبار آینده حمله به سفارت ایران را تایید کند نشان می‌دهد که کنترل دمشق نیز از دست اسد خارج شده است.

      آریو

      حذف
    4. آریو گرامی
      من فکر میکنم که خبر یک شایعهٔ عمدی بوده است و به همین خاطر هم هیچ یک از منابع خبری هیچ اشاره ای هرچند کوتاه و یا با نظری متفاوت در رابطه با شدّت انفجار و یا عوامل احتمالی (گروههای مظنون) سخنی نگفته اند. امّا همانگونه که خودتان با فرستادن لینکهای گوناگون به آن اشاره کردید؛ شلیک حمپاره به طرف سفارت روسیه در منابع گوناگون خبری آمده است. ولی این خبر که من نیز فریبش را خوردم؛ تنها یک شایعهٔ سازمانیافته بوده است.

      حذف
  10. يك احتمال ديگه هم هست كه دبكا فايل به هر دليلي اين خبر دروغ را گذاشته و بزودي به گردن" هكر ها " مي گذارند،،، پس هر چه فرياد داريد بر سر كزدم برنيد كه زود اكسايدت شده... اين دوست اخوانييت هم اگر واقعا وجود دارد و من در لوردي نيست و اولين بار او به شما گفتي مواطبش باش خيلي مشكوكه.. و

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این دوست اخوانی من نه تنها واقعیت داره؛ دوستان سلفی مسلک من هم واقعیت دارند. همهٔ شان را نیز بیش از ۱۰ سال است که میشناسم. ایشان که به من زنگ زدند؛ از روی ذوق زدگی بود. احتمالاً خبر را هم از مسجد و یا قهوه خانه گرفته بود. آدمی است بسیار خوش سیرت. بی آزار و زحمتکش.
      دبکا فایل هم مثل «العربیه» نیست که از یکطرف هکر بفرستد و توئیتر حزب الله لبنان را هک کند و خبر دروغ بگذارد و منتشر کند. العربیه ها مثل فارس نیوزها حکومتی هستند. دبکا فایل یک کمپانی اطلاعاتی امنیتی خصوصی است؛ مثل «استرتفور».
      یک چند روزی صبر کنیم بهتر است تا ببینیم که قضیه چی هست؟
      یک وقتی؛ فیلمبردار بیت رهبری به آمریکا پناهنده شد و خبرش را منتشر کردم و سناریوهای مختلف را بررسی کردم؛ عده ای نیز همینطوری مثل شما حرف میزدند. آخر سر گفتم که اگر دیدید که این آدم رفت توی این رادیو و آن تلویزیون نشست؛ بدانید که همه اش کشک بوده ولی اگر دیدید که آب شد رفت توی زمین بدونید که جاسوس بوده. از آن زمان تا حالا؛ حتی یک خبر هم در بارهٔ آن فیلمبردار بیت رهبری شنیده نشده است.
      الآن هم بهتر است ببینیم چه خبر است؟

      حذف
  11. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3087696/The-feared-Iranian-general-supports-Assad-Hamas-hated-America-Iraq-s-hope-saving-Baghdad-ISIS.html

    پاسخحذف
  12. کژدم حالا این ولایتی چی هست که کشته بشه یا نه. تاریخ مصرف او در همان اغاز به کارش هم گذشته بود! حالا بعد از این همه سال؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تنها ارزش آن «ارزش تبلیغاتی» کشته شدنش به عنوان مشاور اعظم خامنه ای میتواند باشد و ارزش دیگری ندارد.

      حذف
  13. من با اینکه اساساً با دیدگاههاتون مخالفم اما لازم دونستم از موضعگیریتون در مورد این حرکت دبکا تقدیر کنم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من هنوز هم به این حرکت دبکا فکر میکنم و امروز یک سناریوی دیگر به نظرم رسید؛ و آن اینکه دبکا فایل نه در پی انتشار خبر دروغ و پراکندن شایعه بوده؛ بلکه صفحهٔ اولش را برای ۲۴ ساعت به «موساد» کرایه داده است و مطلبی که منتشر کرده بود و به صورت شایعه نیز در میان بخش از مردم سوریه منتشر شده بود؛ در واقع «گِرا دادن» به مخالفین مسلّح بشار اسد؛ برای انجام یک عملیات فوری بوده است؛ تا در مدت زمان کوتاهی که علی اکبر ولایتی نیز آنجاست به همراه مستشاران نظامی رژیم شیعی ایران و احتمالاً فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و فرماندهان ارتش بشار اسد (ستاد جنگ)؛ کشته و یا زخمی شود و یک ضربهٔ روحی و تبلیغاتی بسیار بزرگ برای رژیم شیعی حاکم بر ایران و رژیم بشار اسد باشد.
      اینکه این خبر یک دروغ و شایعه بود؛ در آن شکّی نیست؛ ولی آنچه که مهم است «سناریویی است که این شایعه بخشی از آن بوده است. به نظر من تنها سناریویی که میتواند پشت انتشار این شایعه به عنوان خبر باشد؛ سناریویی است که در بالا عرض کردم.
      اگر نیروهای جهادی در آن اطرافحضور داشت و «کُد» را میگرفت؛ میتوانست نتیجهٔ مثبت بزرگی داشته باشد:
      ۱- دبکا فایل اعتبارش بالا میرفت و شایعه اش تبدیل به خبر واقعی میشد.
      ۲- یک ضربهٔ نظامی - سیاسی- به رژیم شیعی ایران و رژیم بشار اسد وارد میشد.
      ولی از بد شانسی دبکا فایل کسی در آن اطراف نبوده است و اگر هم بوده است «کُد» را نگرفته است. به همین خاطر هم خبر از صفحهٔ اوّل بعد از ۲۴ ساعت برداشته شد.

      حذف
    2. دوست شما چه هدفی از دروغ گفتن داشته؟

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      دوست من نه قصد دروغ گفتن داشت و نه میدانست که این خبر یک شایعهٔ جهت دار است. او باور داشت که این خبر درست است.

      حذف
  14. دوست شما هم از دبكا اين خبر را گرفته بود يا از يك منبع ديگر؟ اين يك موقعييت خوب براي شماسا كه از طريق اين دوست خيلي از كانكششن ها را پيدا كنيد . شما بايد سر اين رشته را بگيريد تا اينكه ته رشته را پيدا كنيد ،

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. زمانی که من خبر را گرفتم هیچ جایی منتشر نشده بود ولی بعد از چند ساعت دبکا منتشضر کرد. ولی من به دنبال کانکشنها نیستم. نه وقتش را دارم و نه علاقه.

      حذف
  15. دبکا رو دوباره اجاره دادند:
    http://www.debka.com/newsupdate/11473/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      حالا ایندفعه اقلاً گفته که «خبر تأیید نشده» است. منو یاد فیلم مارمولک میندازه که آن جوان از پرستویی هی دربارهٔ احکام شرعی مربوط به جنگ با کفاّر در قطب جنوب و شمال میکرد و آخرش پرستویی بهش میگه که چرا گیر دادی به قطب شمال و جنوب؟ حالا میشه بری جاهای دیگه با کفار بجنگی؟
      دبکا هم گیر داده به منفجر کردن .

      حذف