۱۳۹۴ خرداد ۷, پنجشنبه

«جبهة النصرة» از پشت پرده بیرون آمد

بالاخره مذاکرات با جبهة النصرة به بار نشست و این سازمان؛ نخست با سازمان دادن «جیش الفتح» مدتی تحت این نام فعالیتهایش را ادامه داد و سپس با ظاهر شدن در تلویزیون الجزیره؛ مواضع جدید خود را اعلام نمود. با مسیحیان کاری ندارد؛ با دروزها هم کاری ندارد؛ و تنها با علویها و حزب الله لبنان کار دارد و قول میدهد که سوریه به مرکزی برای حمله به منافع آمریکا و اروپا تبدیل نخواهد شد. حرکات عمدی داعش در به نمایش گذاشتن «صدر اسلام»؛ با کشتارهای وحشیانه؛ مرسوم داشتن برده داری؛ ویرانی آثار باستانی؛  تبلیغ و دعوت از هوادارانش به عملیاتهای «گرگ تنها» در اروپا و آمریکا زمینه را فراهم نمود تا شاخهٔ القاعده در سوریه «چهره ای مهربان» جلوه گر شود. جبهة النصرة همهٔ سنی مذهبها را مسلمان دانست  و از ترکیه؛ مصر؛ عربستان سعودی و سوریه و عراق نام برد که منظورش این بود: جبهة النصرة کاری به کار این کشورها نخواهد داشت و تمامی کاری که میخواهد بکند؛ سرنگونی بشار اسد و حزب الله لبنان است. جبهة النصرة در این مصاحبه چهره ای از خود به نمایش گذاشت که میخواهد با جهان از در «تعامل» در آید و هر چند که نامی از اسرائیل نبرد؛ امّا «اجازه ندادن به گروههایی که بخواهند از سوریه بر علیه منافع غرب عملیات انجام دهند» نوعی اطمینان خاطر دادن به اسرائیل هم به حساب می آید.
این سازمان با اعلام آتش بس ؛ منتظر پاسخ گرفتن از کشورهای غربی خواهد ماند و از هم اکنون؛ هیئتهای گوناگون غربی خود را آمادهٔ تنظیم پیشنهادهایی میکنند که اگر جبهة النصرة آنها را بپذیرد؛ از خوان هفتم خواهد گذشت و نخست به طور مشروط و سپس به صورت غیر علنی و در نهایت به صورت آشکار به رسمیت شناخته خواهد شد.
در جبههٔ «انگل فرزانه»؛ نیروهای بشار اسد به عقب نشینی منظم و گام به گام حود ادامه میدهند و اکنون در حال تخلیهٔ پایگاه هوایی «دیر الزور» هستند و نیروهای داعش و جبهة النصرة و سایر سازمانهای مسلح از جهت ها و مسیر های گوناگون در حال پیشروی به سوی دمشق هستند. در صورت فتح دمشق از طرف داعش و جبهةالنصرة و سایر سازمانهای مسلّح؛ چهرهٔ نبرد در عراق نیز به شدت دگرگون خواهد شد.
در جبههٔ عراق؛ با وجود عربده های جنگی؛ عملاً  تمایلی برای بازپس گیری رمادی دیده نمیشود و همانگونه که در بخش نظرات نوشتهٔ پیشین گفتم؛ احتمالاً تلاش اصلی رژیم شیعی عراق دفاع از کربلا و نجف و سامرا و بصره است و «حشد الشعبی»  وظیفه اش نه بازپس گیری رمادی بلکه حفاظت از پایگاه «حبانیه» و مسدود کردن راه پیشروی داعش به سمت کربلا است.
در جبههّٔ «بازجویی» های ۱+۵ از ظریف و عراقچی؛ کار در حال گره خوردن است و زمزمه های عدم رسیدن به توافق تا مهلت مقرر؛ بالا گرفته است و سخنگوی کاخ سفید در گفته های ۲ هفتهٔ پیش خود؛ سخنهای «انگل فرزانه» را به استهزاء گرفت و «حضرت معصوم اکتسابی» را با گفتن جملهٔ «ما لازم نمی بینیم که هر وقت او حرفی زد؛ به او پاسخ دهیم» به شدت تحقیر نمود؛ گویی که به صورت مودبانه و به زبان دیپمانیک گفته باشد: «بابا بشین سر جات؛ زیادی وِر نزن».
گویا سیستم تدافعی S 300 نیز مانند «آقا امام زمان» در چاه گیر کرده است و احتمالاً زمانی به رژیم انگلها تحویل داده شود؛ که دیگر بدرد نخورد زیرا هیچ لزومی نداشته باشد که هواپیمایی به ایران حمله کند و حملات را به «داعش» بسپارند. همانگونه که قایقهای تندرو تبدیل به «پوخ»های شناوری شده اند که بعضی وقتها  برخی شناگران در زمان شنا کردن در دریا از خود به یادگار میگذارند. آخرین عملیات متهورانهٔ این قایقهای سریع السیر «دزدی دریایی» بود و چنین به نظر میرسد که این قایقها در حال بازنشستگی هستند. لذا این احتمال وجود دارد که «انگل فرزانه» بر سر معاملهٔ سیستم دفاعی S 300 دبّه در بیاورد و اینبار ورق برگردد و روسها بر علیه رژیم شکایت و ادعای خسارت کنند. لذا همان بهتر که به سیستم دفاعی S 300 بومی اکتفا کنند.





از این سیستم دفاعی پیشرفتهٔ «بومی» حد اقل میتوان برای استراحت جمعی سربازان به عنوان «مُتکّا»ی دسته جمعی استفاده نمود و بسیار کم هزینه است و فوری میتوان آنرا به تولید انبوه رساند.

کژدم
  

۲۵ نظر:

  1. بیچاره جوان‌هایی که امسال سربازی رفتند،‌ داعش با این همه تجربه و نفرت وقتی به مرز ایران برسه و با سربازهای بی تجربه ایرانی روبرو بشه همه رو مثل گوسفند قتل عام میکنه.

    من فکر میکنم سپاه اسلام در هنگام ورود به ایران چنان خونریزی فجیعی راه بندازه که تا چند تا استان اون ور تر همه خودشون اسلحه هاشون رو بزارن زمین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تاشناس گرامی
      من فکر نمیکنم که حملهٔ داعش به ایران به این زودیها خواهد بود. نخست باید مشکل بشار اسد و حزب الله لبنان و یا معادلهٔ عراق به وضعیت مطلوبی از نظر آنها برسد. سقوط بشار اسد و کشانیده شدن درگیریها به عمق مرکز اصلی حزب الله لبنان یعنی درهٔ بقاع و کشانیدن نبردهای عراق به یک جنگ تمام عیار فرقه ای و کشانیدن رژیم انگلهای صفوی به صورتی گسترده؛ به نبردهای عراق؛ میتواند «زمان منظقی» آغاز حمله به ایران را تعیین کند.

      حذف
  2. تو بچه تخم رجوي اوا خواهر به گور ببري كه كسي حتي به مرز ايران نزديك بشه،،، ايران و رژيم حسابشون جداست،،، همان جور كه كفتار هاي مجاهد را در مرزهاي ايران سلاخي كرديم، هر نجس ديگري هم كه هوس اين غلطها كنه به همان سرنوشت دچار خواهد شد،،،

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من میدانم که شما خیلی شجاع و دلاور هستید؛ هرچه هم که به این داعشیهای پدر سوخته گفتم که به اینها نزدیک نشین؛ اینها یکدفعه دیدی همشون یک میلیون متر مربع کفن پوشیدند و رفتند بندر عباس «یِزله» رقصیدند.... خلاصه اینکه توی مغزشون فرو نمیره و میخوان خودشون به چشم خودشون ببینن. اأان هم فعلاً کاری به مرزهای ایران ندارن؛ فعلاً دارن میرن طرف سامره و کربلا هم زیارت کنن و هم این دوتا شهر رو «نوسازی» کنن. میگَن که چند تا ساختمون بی ریخت اوجاها هست که چهرهٔ شهر رو خراب کرده. حاجی بادمجان هم گفته که اگه وارد کربلا بشن؛ با موشکهای نقطه زن؛ کربلا رو با خاک یکسان خواهد کرد. امیدوارم شما شجاعان و دلاوران درس خوبی بهشون بدین.

      حذف
    2. سپاه اسلام هنوز وارد کربلا نشده اینه. بعد از ورود به شهر کفار بیشتر از این اخبار خواهیم شنید.

      http://www.farhangnews.ir/content/126351افتخاری دیگر برای امت شهید پرور خوزستان سید جاسم نوری از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در الرمادي عراق به خیل شهدای مدافعین حرم پیوست.

      رراستی بی‌بی‌سی هنوز اعلام نکرده نماینده اسلام واقعی،‌ دینی برای تمام زمان ،‌دین صلح و دوستی کدوم یکی از طرفین هستند؟

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      اسلام دین جنگ و غارت و برده داری و کشتار است. بقیه حرف و حدیث برای تولید پدران و مادران خائنی است که موجود خائنی مانند خود تولید کنند و این چرخه ادامه خواهد یافت.

      حذف
  3. کژدم گرامی
    پخش گفتگو با ابومحمدالجولانی از شبکه الجزیره به نوعی به منزله به رسمیت شناختن این گروه از جانب سعودی و ترکیه و مصر است و تصور میکنم نتیجه مذاکرات چندماهه آمریکا و اسرائیل با این گروه که خبرش حدود سه ماه پیش منتشر گردید.
    نتایج در حال برملا شدن است. اریحا به تصرف جبهه فتح درآمده و جنگ شدیدی در اطراف دمشق و منطقه قلمون در جریان است. نیروهای جبهه فتح از طریق جاده حمص - دمشق و نیروهای داعش از طریق شاهراه پالمیرا-دمشق در حال پیشروی به سمت دمشق هستند و هم اکنون لاذقیه را در تیررس آتش خود دارند.
    داعش توانسته نواحی را در اطراف فلوجه . شمال دیاله . شرق تکریت و شمال سامرا به تصرف خود دراورد و حاجی بادمجان مشغول ارسال موشکهای اسکاد به عراق برای دفاع از کربلا.
    سران عشایر انبار جهت مبارزه با داعش شروطی را قائل شده اند که کمترین آنها به رسمیت شناختن اقلیم سنی از طرف حکومت عراق است و با ذکر این نکته که خطر داعش برای مردم رومادی کمتر از حشدشعبی است عملا موضع خود را روشن ساخته اند.
    فرزانه گه گیجه گرفته و هر روز سخنی بر خلاف روز قبل به زبان می آورد. سرداران سپاه در قالب استادان دانشگاه امام حسین با اطلاعیه خود عملا راه را برای دور زدن فرزانه آغاز نموده اند.
    به قول شما شکست استراتژیک حکومت صفوی در تمامی میادین سرعت گرفته و نه راهی به جلو وجود دارد و نه راه بازگشت.
    احزاب کرد ایرانی در عراق در حال ایجاد پایگاههایی در مناطق مرزی کردستان عراق و ایران هستند و در نهایت پ ک ک نیز مجبور به قبول این مسئله شده.
    حال باید دید که در روزهای آینده در مرزهای شرقی ایران چه اتفاقی خواهد افتاد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ر گرامی
      من فکر میکنم که نیروهای داعش میخواهند تا دیر نشده است برای زیارت کربلا بروند. آنگاه باید حاجی بادمجان با موشکهای اسکاد کربلا را «نقطه زنی» کند.

      حذف
  4. کژدم گرامی
    آخرین خبرها حاکی است که در ساعت 12 پ ک ک با زیر پا گذاشتن توافق خود با حدکا و با تیراندازی به سوی پیشمرگ های حدکا باعث درگیری میان دو طرف شده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این امر واقعاً تاسف بار است که پ.ک.ک روی خر لنگی مانند حاجی بادمجان شرط بسته است. آنها در آینده نه تنها بسیار شرمنده خواهند شد؛ بلکه دیگر جایی برای پژاک نیز نخواهد ماند.

      حذف
  5. آیا امام شانزدهم در حال تولد است برای موارد اظطراری؟؟ http://www.tabnak.ir/fa/news/504366/%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      امام شانزدهمی در کار نیست. رژیم انگلها در حال سفت کردن بند تنبانش است. هر کجا هر انگلی باشد که عده ای الاغ به او امیدهای واهی بسته اند؛ در حال جمع آوری شدن هستند تا «حبل المتین» درست کنند و دشمنان دیروز؛ به «دوستان امروز» تبدیل شوند.
      رژیم شدیداً احساس خطر میکند. این شعبده بازیها برای کم کردن حاشیه هست. «انگل حسن خمینی» نیز اینرا میداند که به عنوان «دستمال مستراح» از او استفاده میکنند؛ امّا به همین هم راضی است.

      حذف
  6. «انگل فرزانه» دستور فرموده است که پاسخی «مدیریت شده» در بارهٔ «تحقیقات بر روی ساخت بمب اتمی» به آژانس بدهند. امّا نمیداند که آنهایی که پاسخ را دریافت میکنند؛ خودشان «خدای مدیریت» هستند و گرنه؛ «انگل فرزانه» با آن «عقبه وعمق استراتژیک» مورد ادعایش؛ به این پیسی و ذلّت گرفتار نمیشد و «پروژهٔ امام حسن» راه نمی انداخت.
    «انگل فرزانه» باید همهٔ به همهٔ «پرسشهای» مندرج در «برگ بازجویی» ۱+۵ پاسخ دهد. زمان «مدیریت» کردن و «وارد باشگاه اتمی شدن» و «مدیریت جهانی» خیلی وقت است که تمام شده است.

    http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2015/05/150529_l45_iran_iaea_report

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در گامهای بعدی؛ منتظر ظهور «امام سجّاد» باشید که سجده کنان به درگاه ۱+۵ خواهد رفت و دیگر غلطهای اضافی مانند «پاسخ مدیریت شده» و «بازرسی مدیریت شده»ای در کار نخواهد بود؛ امّا.... باز هم هیچ چیزی بدست نخواهد آورد؛ زیرا بازیها بسیارند و «الدنگ فرزانه» فقط یک «روسپی پیر و خِرِفت» بیش نیست.

      حذف
  7. در رابطه با وقایع اخیر(حدکا و پ ک ک)
    آنچه روشن است درگیری نظامی بوقوع پیوسته است که با توجه به سوابق امر و اوضاع منطقه نمیتواند محدود به بازکردن مقرنظامی وگلوگاه گمرکی ازسوی حزب دمکرات کردستان ایران در منطقه قندیل و مخالفت پ- ک-ک- با این موضوع باشد .دراین میان حزب دمکرات کردستان ایران درعین پیش کشیدن گفتگو و مذاکره، فی المجلس پ-ک-ک را متهم به «خیانت »و «همکاری» با جمهوری اسلامی نموده است. این آن نقطه گرهی است که نشان میدهد مسئله نه مقرباز کردن حزب دموکرات در« نقطه صفر» مرزی ونه «اخاذی» آنها از کاسبکاران محلی وکوله بران زحمتکش ،میتواند دلیل قانع کننده ای برای این درگیری بوده باشد، به نظرمیرسد قضیه ابعاد فراتری داشته باشد که قبل از اظهارنظر باید دید که خود طرفین چه تحلیلی و ارزیابی از آن دارند. حزب دمکرات که خود درمذاکره بارژیم اسلامی ید طولائی دارد و ونزدیک به ۳۰ سال است بنا به قرار و مدارحکومت اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی، اردوگاه نشینی اختیار کرده است ، بدون چراغ سبز حزب دمکرات کردستان عراق نمیتوانست یکباره برای ایجاد مقر و یا احیانا عملیات مسلحانه به مرزهای کردستان ایران نزدیک شود.درشرایطی که رژیم اسلامی حتی اجازه نداد پیشمرگان این حزب درجریان حمله داعش به کردستان عراق به پیشمرگان اقلیم کردستان یاری رسانند، چگونه است که این حزب اکنون اجازه یافته است در مرز شرق کردستان به ایجاد مقرنظامی (لابد بمنظور اجرای عملیات درداخل ایران وگرنه ایجاد گلوگاه گمرکی برای اخاذی اززحمتکشان کوله برکرد، دیگر فاجعه است) اقدام کند؟ حزب دمکرات نمیتواند بدون روشن کردن این ابهامات با طرح این اتهام بدون سند و مدرک که گویا: حزب کارگران ترکیه در«همکاری» با رژیم اسلامی ایران با آنها درگیر شده است، گریبان خودرا ار پاسخ به سئوالات عدیده ای که برای توده های مردم ونیروهای سیاسی ایجاد میشود، خلاص کند. درعین حال پ- ک- ک نیز میباید ابهام گوئی را کنار گذاشته وواقعیات را بطور شفاف بیان کند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به بقیهٔ مسائلی که مطرح میکنید کاری ندارم؛ امّا با توجه به تکرار ۲ بار اتهام «اخاذی از کولبران زحمتکش» میتوانم بگویم که یا اشتباه میکنید و یا «ریگی به کفش» دارید. در ضمن این مقرها برای گرفت آنچه که نام واقعیش «مالیات» است؛ نبوده؛ برای عملیات نظامی هم نبوده است؛ بلکه برای داشتن ارتباط نزدیکتر با هوادان خود در کردستان ایران بوده است.
      در ضمن همهٔ احزاب کردستان در دوره های گوناگون با کشورهای رقیب در منطقه مذاکره کرده اند. همهٔ احزاب کردستان؛ به خاطر تکّه پاره بودن کردستان در ۴ کشور؛ در وضعیت پیچیده و نابسامانی به سر میبرند که از نظر من یکی از پیچیدگیهای مهم «مشکل کردستان» است و مسائل قبیله ای و عشیره ای نیز مشکل بزرگ دیگری است. حزب پ.ک.ک و پژاک بارها با رژیم انگلهای صفوی مذاکره کرده اند. حزب دموکرات کردستان عراق نیز همچنین و اتحادیهٔ میهنی هم همینطور. از نظر من این مذاکرات برای «ادامهٔ حیات» به خاطر تکه پاره بودن کردستان؛ «بخشوده» است. امّا «کشتن پیشمرگان و درگیری نظامی نابخشوده است».
      به هر حال مردم کردستان باید هزینه های جاری احزابشان را پرداخت کنند و در شرایط کنونی یکی از این راهها همین است که شما نام «اخاذی» بر روی آن گذاشته اید. اگر هم از کشورهای دیگر پول بگیرند؛ آنها را «مزدور» خواهید خواند.
      شما از مرحله خیلی پرت هستید و «بازیهای کلامی» را دوست دارید.

      حذف
  8. شما كارتون شده ماست مالي عملكرهاي احزاب كرد،،، يك كم صادق باشيد،،، چون جند سال در انجا در واقع عمر و توانتان را حرام كرده أيد، دليل نمي شود كه مهر تأييد بر عملكرد احزاب كردي بزنيد،، يا از سر ناتواني دست به دامن" خيلي پيچيده است پس ولش كتيد" بشويد،،،،

    پاسخحذف
  9. ناشناس گرامی
    شما هم سواد خواندن و نوشتن دارید و هم احتمالاً با تاریخ کردستان و احزاب کردستان آشنا هستید؛ لطفاً به جای شعار و اتهام؛ عملکرد احزاب کردستان و شرایط حاکم بر کردستان را به طور مفصل توضیح دهید.

    پاسخحذف
  10. ملت پورشه سوار،‌ زرد، سبز، بنفش این ویدیو را تماشا کنید،‌

    http://www.liveleak.com/view?i=678_1432512033

    در ویدیو دومی که از شما منتشر خواهد شد سرتون را خواهند برید و مطمئن باشید که از خواهر و مادرتون به طور شایسته‌ای برای تولید نسل بعدی سپاه اسلام استفاده خواهد شد. مثل اینکه این چرخه پایانی ندارد. دوباره امام زاده و سید و ....

    راستی اون پورشه سوارها همه فرار میکنند اروپا،‌ ‌آمریکا. شما میمونید با عاشقان حُسَین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نظر شما را منتشر کردم؛ تا عاشقان «فرقهٔ صفوی» بدانند که اگر به فرقه گرایی و کثافتکاریهای «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» با کمک به کثیفترین حکومت منطقه (بشار اسد) و بمباران مردم بیگناه با بمبهای بشکه ای؛ و کثافتکاریهای «هادی العامری» (متخصص سوراخ کردن سر اسیران با مته برقی) ادامه دهند. به طور اتوماتیک؛ به گسترش «فرقهٔ سلفی جهادی»ها کمک میکنند.
      شیعیان حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد جمعیت مسلمانان را تشکیل میدهند و موشکهای نقطه زن و قایقهای تند رو به آنها کمکی نخواهد کرد؛ همانگونه که «حزب الله لبنان» با داشتن ۸۰ هزار موشک؛ مثل سگ ترسیده؛ دمش را لای پاهایش گذاشته و در حال عقب نشینی است. اخباری که به گوش حزبلبلی های گور پرست هم نمیرسانند.
      بیداری قبل از مرگ و ویرانی؛ بهتر از بیداری پس از اسارت است.

      حذف
  11. نظر استاد چیست؟http://www.iranpressnews.com/source/187449.htm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      انتخابات نزدیک است؛ عربده ها زیاد شده. همین.
      شاید چندتا «داعش بازی قلّابی» هم در بیاورند.

      حذف
  12. http://www.iranpressnews.com/source/187449.htm لطفا دیگر به این کس شعر ها لینک ندهید. حالمان را خراب کرد. این موجودات ما قبل تاریخی بعد از این همه خرا بکاری و استفراغ دل و روده کثیف خود در این سر زمین ظاهرا باید خیلی بیکار و خیال جمع باشند که در اوج فقر ملت هنوز اویزان این کس شعر بازی و کثافت کاری باشند. حرم و علم و کتل و کس شعر. اخوند یعنی همین. ریدم به هیکل خمینی خوک و همه اخوند های خوک از او بدتر. ریدم به اسلام ناب محمدی. ریدم به حوزه. بطور کلی ریدم به همه اشان . از دم تا اعراب جاهلیت مدینه. ریدم به تمام هیکلشان. لطفا دیگر به این قازورات احمقانه لینک ندهید. که حالملن بهم می خورد.

    پاسخحذف
  13. همانطوریکه کشتی به یمن فرستادند ومجبور شدند با تحقیر کامل به جیبوتی بروند وسپااه اسلام هیچ گهی نتوانست بخورد بازرسان و مصاحبه کنندگان آژانس هم تا توی سوراخ کون رهبر اسلام را هم بازرسی میکنند و ارتش ظفرنمون اسلام بازهم هیچ گهی نخواهد خورد.اصلا زمان این گهخوریها برای این زنازاده ها سپری شده. آنوقت که آمریکا حسابهای بشکه گه (فیروزآبادی) را در آن کشور مسدودکرد این الاغ تهدید کرده بود از دست آمریکا شکایت میکند(به کجا البته مشخص نشد) نشسته بود خداخدا میکرد اوضاع تحریمها عوض شود بلکه دوباره به پولش دسترسی داشته باشه.با این مثال میخواستم بگویم اینها اینقدر دزدی کرده وپول به خارج منتقل کرده اند که چندان استقلال عملی ندارند و گروگان پولهاشون هستند.

    پاسخحذف