۱۳۹۴ خرداد ۱۰, یکشنبه

«انگل فرزانه» برای بستن پیمان دفاعی رسمی با حکومت شیعی عراق تلاش میکند

سخنرانی «حاجی بادمجان» در کرمان و سخنان حیدر العبادی در دفاع از داشتن رابطهٔ نظامی با حکومت شیعی حاکم بر ایران؛ نشانگر تلاشهای پیگیر «انگل فرزانه» برای بستن پیمان دفاعی با حکومت عراق است.
منطقی که در پشت این تلاشها قرار دارد عبارت است از:

۱- ارتش عراق؛ وجود خارجی ندارد.
۲- حشد الشعبی و سازمانهای شبه نظامیان شیعی  با توجه به تعداد محدود نفرات آموزش دیده و تسلیحاتی که دارند؛ به تنهایی  نمیتوانند به پیروزیهای چشمگیر دست یابند.
۳- پیروزیهای احتمالی شبه نظامیان شیعه و تلفات سنگین نبردها و از سوی دیگر  مرحلهٔ «حفظ پیروزیها» شبه نظامیان شیعه را زمینگیر خواهد نمود و قدرت حرکت آنها را برای عملیاتهای بعدی خواهد کاست.
۴- مرزهای مشترک سوریه و عراق به طور کامل در دست داعش است و حزب الله لبنان به محاصره در آمده و این محاصره لحظه به لحظه تنگتر میشود. لذا برای نجات حزب الله لبنان باید بخشی از گذرگاههای مرزی از داعش پس گرفته شود.
۵- نیروهای معروف به «ائتلاف ضد داعش» به رهبری آمریکا؛ از نبرد شبه نظامیان شیعه حمایت نخواهد کرد که نتیجهٔ آن  شکست کامل ارتش وارفتهٔ عراق و کشتار شبه نظامیان شیعه و ویرانی اماکن مذهبی شیعیان (چهار شهر معروف) و چه بسا گسترش نبرد به جنوب شرقی عراق (بصره) و حمله به بغداد خواهد بود که میتواند به آوارگی گستردهٔ شیعیان عراق و بحرانهای ناشی از آن بینجامد.
۶- ظرفیت فرستادن نیرو در لباس پیشمرگان کُرد و یا شبه نظامیان عراقی؛ پُر شده است ولی نبردهای آینده به نیروهایی بسیار بیشتر و ارتقاء سطح نبرد نیاز دارد که با استفاده از روشهای کنونی نمیتوان به آن دست یافت.
۷- لذا بهترین دفاع؛ حملهٔ گسترده  و ارتقاء سطح نبرد است که تنها سپاه پاسداران قابلیت آنرا دارد.

مشکلات راه:

۱- ترکهای عثمانی و سایر بازیگران منطقه ای در مرحلهٔ نخست با اعمال فشار بر دولت شیعی تلاش خواهند نمود که چنین پیمانی بسته نشود.
۲- بازیگران منطقه ای همزمان با تلاشهای خود برای جلو گیری از بسته شدن چنین پیمانی؛ به سرازیر کردن سیل آسای تسلیحات مدرن تر  و پول به نیروهای داعش و جبهة النصرة؛ فشار را بر بشار اسد و حزب الله لبنان شدیدتر خواهند نمود تا با سرعتی بیشتر و در زمانی کمتر؛ قائلهٔ بشار اسد و حزب الله لبنان را به پایان برسانند و چه بسا نبرد را به جنوب لبنان بکشانند و از سوی دیگر به نیروهای داعش در خاک عراق برای تحکیم متصرفاتش یاری رسانند.
۳- سناریوی «حاجی بادمجان»  برای «حملهٔ پیشگیرانه»؛ تنها در آغاز به نیرویی بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی رزمی و انتقال تسلیحات پیشرفته و استفاده از نیروی هوایی نیاز دارد و در مراحل بعدی به تزریق نیرویی به حجم بیش ۱۰۰ هزار نفر خواهد انجامید.
۴- احتمال چراغ سبز قلّابی از سوی بازیگران منطقه ای به این طرح و در کنار آن تسلیح داعش برای مقابله با سپاه پاسداران نیز وجود دارد؛ تا بتوانند رژیم انگل فرزانه را به باتلاق جنگی فرسایشی کشانده و مسیر تبلیغات ضد شیعی در میان مردم کشورهای سُنی مذهب را برای پیوستن به نیروهای جهادی سوریه و عراق را هموار سازند.
۵- با اجرای این سناریو؛ امکات تغییر تاکتیکهای داعش از «تصرف» به «ویرانسازی» وجود دارد. بدین معنی که دیگر نه به تسخیر «پالایشگاه بیجی»؛ بلکه به ویرانی آن روی آورند و زیر ساختهای اقتصادی که در دست شیعیان است را با حملات چریکی ویران سازند.
۵- سناریوی «حاجی بادمجان» به تسریع در رشد داعش در افغانستان و پاکستان انجامیده و در شرایطی که سپاه پاسداران در عراق در باتلاق دست و پا میزند؛ حملات از مرزهای شرقی به ایران آغاز شود.
۶- سناریوی «حاجی بادمجان» که ظاهراً از ستون فقرات منطقی نظامی برخوردار است؛ امّا در عین حال بخشی از استراتژی قدرتهای منطقه ای نیز به حساب می آید. برای تصور آن به اجرای عملیات «کربلای ۴» فکر کنید که دشمن در انتظار نشسته بود و نتیجه را همگان میدانند.
۷- رژیم «انگل فرزانه» که با «پروژهٔ امام حسن» نشان داده است که در حال رسیدن به افلاس کامل اقتصادی است؛ و حتی از پرداختن هزینه های نبردهای سوریه نیز عاجز مانده و پیشنهاد عقب نشینی نیروهای بشار اسد و حزب الله لبنان را صادر نموده است؛ معلوم نیست که هزینه های چنین جنگی را چگونه پرداخت خواهد نمود؟ 

کژدم

۴۵ نظر:

  1. با پوزش از کژدم برای ارسال لینک بی‌ارتباط (مستقیم) با مقاله. خواندن گزارش زیر را به همه دوستان توصیه می‌کنم.
    ایران در میان بیست کشور منطقه در شاخص «اقتصاد دانش بنیان» رتبه پانزدهم را دارد. اسرائیل و امارات و بحرین اول تا سوم هستند. حتی سهم ترکیه از طریق صادرات فن‌آوری پیشرفته چند برابر ایران است. همه‌ی عر و تیزهای رژیم درباره‌ی «پیشرفت‌های تکنولوژیک و علمی ایران» باد هواست.

    http://www.isna.ir/fa/news/94031006038/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-15-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B2

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تیرداد گرامی
      با این حساب اگر با «آنگولا» مسابقه دهیم؛ اگر مدال طلا هم نگیریم؛ حتماً مدال نقره را میگیریم.

      حذف
  2. به گزارش العربیه، حسن شمشادی، مدیر دفتر تلویزیون دولتی ایران در دمشق، در تحلیل از اوضاع سوریه پس از پیروزی‌های اخیر مخالفان رژیم بشار اسد گفته که آینده این کشور مبهم و پیچیده است. او افزوده که نیروهای مخالف رژیم اسد اکنون بیش از ۱۵ هزار "نیروی تازه نفس" وارد میدان کرده‌اند که "آموزش‌های ویژه" دیده‌اند و "تجهیزات جدیدی" به آنها رسیده است. شمشادی همچنین اعتراف کرده که "در جبهه ارتش سوریه هم شکاف‌هایی به وجود آمده است و سوریه هر لحظه آبستن حادثه‌ای است که شب تا صبح ممکن است شرایط منطقه‌ای به طور کامل تغییر کند."

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر این گزارش پروپاگاندای جنگی نباشد؛ باید گفت که در ۳ ماه آینده؛ جنوب لبنان صحنهٔ نبرد خواهد بود و بزودی باید منتظر تخلیهٔ بندر طرطوس از طرف روسها باشیم. اختلاف درونی در ارتش بشار اسد نیز؛ حتی اگر به کودتا بینجامد؛ کارساز نخواهد بود. چون داعش و جبهة النصرة اهل شوخی و مذاکره نیستند و چه کودتا بشود و یا نشود؛ نتیجهٔ اختلافات به فرارهای دسته جمعی نیروهای ارتش خواهد انجامید.
      تنها شاخصی که میتواند پایان کار اسد و حزب الله لبنان را نشان دهد؛ آغاز تخلیهٔ شهروندان روس از سوریه است.

      حذف
  3. تیرداد گرامی رتبه بندی که شما لینکش را فرستادید هیچ ربطی به پیشرفت فن اوری این کشورها ندارد و در واقع سخن از عقب ماندگی کشورهای عربی در زمینه فناوری است و در دنیای امروز دیگر سیستم های صنعتی هم کار نمی کند چه برسد به سیستمهای ما قبل تاریخ که در این کشورها بخاطر دین ( اقتصاد اسلامی ) نهادینه شده . مثل اینکه بگوییم در زمینه جلوگیری از کتک زدن زنان یا تجاوز به دختران ۹ ساله ( بلوغ در اسلام ) در دنیا,
    "عربستان سعودی و قطر و کویت " و بقیه کشورهای اسلامی صدر نشین هستند.

    پاسخحذف
  4. سخنرانی دکتر کردوانی در اهواز:
    کردوانی : آقایان چرا نمیفهمید آب نیست ! ایران در حال نابودی است
    چند سالی هست که سازمان ملل درباره مدیریت آب توسط حکومت ایران اخطارهای شدید میدهد ولی کو گوش شنوا. در سالهای اخیر اما زنگ خطر در داخل هم بصدا در آمد اما حکومت بجای فکر چاره و قبول مسئولیت اشتباهات احمقانه خود تقصیر را به گردن ملت انداخت و گفت مردم باید در مصرف صرفه جویی کنند !!
    مدیران حکومتی گفت چرا نمیفهمید دیگر آب نیست؟!؟ مرتب مرا به کنفرانس دعوت میکنند اما نمیروم چون دیگر فایده ای ندارد و کار از سمینار و کفرانس گذشته است دشتهای کشور نشست کرده و بخاطر توهم تولید
    [۵/۱۷،‏ ۲۳:۱۸] 837-188: چون دیگر فایده ای ندارد و کار از سمینار و کفرانس گذشته است دشتهای کشور نشست کرده و بخاطر توهم تولید همه چیز توسط خودمان در سراسر کشور کارخانه های پر مصرف صنعتی ساخته ایم که تکنولوژی ندارند و فقط آب را حرام میکنند بطور مثال سطح آب در جهرم ٥٧٠ متر، در رفسنجان ٤٥٠ متر و در شهریار ٣٠٠ متر پایین رفته است!!!!
    در جلسه دوم اما حرفها بسیار شدید الحن تر بود ،محسن رنانی استاد دانشگاه علنا نظام را به خیانت متهم کرد . او در این جلسه هشدارداد تا 5 سال آینده در ایران جنگ بین استانها و شهر ها بر سر آب علنی خواهد شد ،او گفت بحران آب ایران را خواهد بلعید. امروز میدان واقعی جنگ در حوزه آب است. آمریکا و هسته ای و عربستان و یمن تهدید دراز مدت نیست

    ..................................................

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ساکنین ایران برای «خربزه» و «اقتصاد» انقلاب نکردند؛ بلکه برای «اَسلام عزیز» انقلاب کردند تا بتوانند «ضریح های شفابخش» را بهتر لیس بزنند.
      «انگل خائن کبیر» از وعدهٔ «آب و برق و اتوبوس مجانی» ناگهان به نفی اقتصاد پرش کرد و گفت: «اقتصاد مال خران است».... بعد هم سخن از «اقتصاد اَسلامی» و معجزات آن سخن رفت... که همین اصلاح طلبان مادر قحبه؛ آنروزها به خاطر «پیامهای تاریخی امام» فرزندان ایران را سلّاخی میکردند و در سال ۸۸ هم مردم را به بازگشت به دوران طلایی «انگل کبیر» دعوت مینمودند. مردمی که نمیخواهند بفهمند؛ همان بهتر که به «لیس زدن ضریح های شفا بخش» پناه ببرند.
      میگویند که ۵ میلیون نفر از جمعیت ۷ میلیونی «زیدیهای یمن» جزو «سادات» هستند. بهتر است که مرده های آنها را به ایران منتقل نموده و «امامزاده های شفابخش» تولید کنند.

      حذف
  5. سخنان امروز حیدر العبادی نشان میدهد که تلاشهای انگل فرزانه برای بستن پیمان دفاعی برای صدرور اجازه به سپاه قدس برای ورود نا محدود به نبردهای عراق کارگر نیفتاده است و این سخنان به صورت غیر مستقیم؛ پاسخ منفی به این تلاشهاست.
    حیدر العبادی گفته است که اگر میان رژیم انگلهای حاکم بر ایران و عربستان سعودی درگیری بوجود آید؛ بغداد در آن دخالتی نخواهد کرد. این سخن شبیه سخنی است که رژیم انگلهای صفوی؛ سالها پیش از «حماس» شنید که اگر بین رژیم ایران و اسرائیل درگیری پیش آید؛ حماس به نفع رژیم ایران وارد معادله نخواهد شد. موضع گیری حیدر العبادی نشان میدهد که نمیخواهد روی «خَرِ لَنگ» شرط بندی کند و آیندهٔ خوبی برای رژیم «انگل فرزانه» متصور نیست.

    http://www.radiofarda.com/content/f35_iraq_pm_iran_saudi_arabia/27046197.html

    پاسخحذف
  6. کژدم گرامي درودباتحليل شمانتيجه ميگيريم که فرارارتش عراق ازرمادي وجاگزاشتن ان همه سلاح تحت نفوذودستور حکومت کثيف جمهوري اسلامي بوده تابتوانند مزدورهاي خودرادراين ارتش عقب افتاده بگونجانن البته باهدف تسلط کامل بردولت وارتش عراق براي دفاح ازمناطق شيعه نشين کاري بسياراحمقانه که دراين 36سال زيادديده ايم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      منظور من این نبود. این نظر شماست. ارتش عراق در واقع ارتش ملّی نیست و ارادهٔ جنگیدن نداره.

      حذف
    2. این نظری را که شما مطرح کردید؛ نظر یکی از فرماندهان کُرد ارتش عراق بود که میگفت؛ احتمالاً نوری مالکی (در واقع حاجی بادمحان) به نیروهای مستقر در رمادی دستور داده اند که عقب نشینی کنند؛ تا آبروی حیدر العبادی برود. که در وبسایت «روداو» این مصاحبه وجود دارد و من بخشهای مهم آنرا به فارسی ترجمه کردم. ولی من این نظریه را قبول ندارم.

      حذف
  7. به گزارش مشرق، پايگاه خبري «پانوراما الشرق الاوسط» اعلام کرد: قاسم سليماني گفت: در چند روز آينده جهانيان از آنچه ما با همكاري فرماندهان نظامي سوريه در حال آماده کردن مقدمات آن هستيم غافلگير خواهد شد.
    ............................
    کژدم نظرت در مورد ادعای حاجی بادمجان چی هست اینم نره قاطی باقالیا!!!


    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نخست اینکه این وبسایت ها (شرق و پانوراما الشرق الاوسط)؛ از همان «تشتک نیوز»ها و «پشمک نیوز»ها هستند؛ که یکی خبر می سازد و دیگری از آن نقل و به آن استناد میکند (تار عنکبوت خبرهای قلاّبی که عنکبوتهای سایبری در آن پشتک و وارو میزنند) و بدین گونه پول در آورده و در گلوی زنا زادگان و روسپیهای «النکاحی»شان میریزند... این چرخهٔ زندگی «حزبلبلی»هاست.
      بگذار چند هفتهٔ دیگر نیز بگذرد... پاسخ خود را خواهی گرفت.
      نیازی به «فال بینی کژدمی» نیست.
      کژدم سرنوشت نوشته شدهٔ «حزبلبلی ها» را پیش تر از اینها گفته است.

      حذف
  8. چگوارا تاجیکستانی

    http://www.dana.ir/News/328637.htm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این لینک باز نمیشود و وقتی هم که باز میشود هیچ چیزی در آن نیست به جز
      dana.ir

      حذف
  9. پانوراما الشرق الوسط نوشت منابع عربی گزارش دادند قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس وعده داد جهانیان از تحولات چند روز آینده در سوریه شگفت زده خواهند شد.
    به گزارش مشرق، پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط» اعلام کرد: قاسم سلیمانی گفت: در چند روز آینده جهانیان از آنچه ما با همکاری فرماندهان نظامی سوریه در حال آماده کردن مقدمات آن هستیم غافلگیر خواهد شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      حاجی بادمجان؛ مثل بوکسوری که به گوشهٔ رینگ افتاده و از بس مشت خورده که به اسهال و استفراغ گرفتار شده؛ نمیتواند معجزه کند. خودتان را گول نزنید. حاجی بادمجان اگر به «اسهال خونی» دچار نشود؛ باید کلاهش را هوا بیندازد.

      حذف
  10. http://qasemsoleimani.ir/article/3476.html

    پاسخحذف
  11. بل پوزش از ناشناس گرامی بالا. اینا چاخانهای سر پشمک حاجی بادمجانیه .و ارزشی نداره. میگه پس از 3 روز در صفوف داعش رخنه کردن.!!! دروغهای همیشکی. خدا اصغر قاتل رو بیامرزه. اگه بود تمام نفرات این رژیم از بالا تا پایین مشتریش میشدن.مخسوسن سرداران پق کرده.

    پاسخحذف
  12. آنهایی که عربده ها و رجزخوانی های رژیم انگلهای صفوی مسلک را همچنان قبول میکنند؛ هرگز بیدار نخواهند شد. همینکه میبینند که نصف سوریه در دست داعش و بخش وسیع دیگری در دست سایر مخالفین است؛ همچنان با حماقتی وصف ناپذیر؛ فتح یک تپّه و یا روستا را یا خودشان در بوق و کرنا میکنند و یا؛ بوق و کرنای دیگران را با هلهله و کلکله؛ پیروزی مینامند. زمانی که حماقت تا بدین حدّ؛ ژرف باشد؛ تنها راه؛ بیدار شدنِ پس از مرگ است؛ که آنهم امکان ندارد.

    پاسخحذف
  13. درود بر کژدم گرامی. من یک نفراصلا سر از اوضاع سوریه در نمیاورم. العربیه مینویسد داعشیان خود را به مرزهای ترکیه نزدیک میکنند و در این مسیر از روی کشته های ارتش آزاد سوریه عبورمیکنند. مگر ارتش آزاد در شمال و جنوب سوریه بترتیب توسط ترکیه واردن حمایت ومسلح نمیشوند؟ یا اینکه ترکیه بشدت دودوزه بازی میکند و در عمل داعش ودر حرف ارتش آزاد را حمایت میکند؟ اگر در اینجا کسی از این اوضاع سر در میاورد برای کمی توضیح سپاسگزار خواهم بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      داعش اهداف خودش را دنبال میکند و هر جایی که لازم باشد؛ هم با ارتش آزاد و هم با جبهة النصرة درگیر میشود. ارتش آزاد سوریه هرگز نتوانست خود را زیر چتر یک فرماندهی واحد تعریف کند؛ لذا جزو «نیروهای شیتیلی» به حساب می آید. دلیلش هم از آغاز این بود که نیروهایی که از ارتش اسد جدا شدند؛ به جای گرد آمدن زیر یک «چتر ملّی» به راه گرایشهای عشیره ای و قبیله ای کشانده شدند. تا زمانی که داعش و جبهة النصرة ظهور کردند که فرماندهی واحد داشتند و توانستند در دو جبهه نیروهای متحد المرکز بوجود آورند که در ضمن اینکه هدف مرحله ای هر دوی آنها بر انداختن رژیم اسد است؛ ولی به خاطر اهداف بلند مدت سازمانی؛ با هم اختلاف داشته و در سوریه رقیب همدیگر به حساب می آیند. ارتش آزاد که زمانی میتوانست نور امیدی باشد؛ به خاطر حماقت زاییده از وابستگی قومی و قبیله ای فرماندهانش؛ نتوانست از عهدهٔ رهبری بر آید و اکنون داعش و جبهة النصرة با این «مهره ها» بازی میکنند. به این شکل که هر جایی که به وجود آنها نیاز دارند؛ آزادشان میگذارند و در جایی که باید خودشان حضور داشته باشند؛ به آنها حمله میکنند. چه داعش و چه جبهة النصرة هیچکدام نیرویی غالب نیستند؛ لذا بازیگران بزرگتر از آنها نیز به عنوان «مهره» استفاده میکنند. حزب الله لبنان هم همینطور است و هرگز فکر نکنید که متعلق به رژیم انگلهای صفوی است؛ زیرا همهٔ نیروهای درگیر؛ از انگل حسن نصرالله نیز به عنوان «مهره» سود میبرند؛ حتّی اسرائیل نیز انگل حسن نصرالله را بسیار دوست میدارد.
      فعلاً در سوریه و عراق؛ وضعیت همچنان «خر تو خر» است؛ هر چند که در مقایسه با مثلاً ۳ سال پیش؛ گرد و غبارهای زیادی؛ فروکش کرده اند. بدین معنی که اگر ۳ سال پیش؛ ۷۰ الاغ جفتک پرانی و گرد و خاک افشانی میکردند؛ اکنون ۳۰ الاغ جفتک پرانی میکنند؛ لذا گرد و خاک و غبار و مه آلودگی فضا کمتر شده است.
      بازیگران منطقه ای و بین المللی نیز اگر تا چندی پیش با عدد ۷۰ بازی میکردند؛ اکنون با عدد ۳۰ بازی میکنند.
      لذا تعجب نکنید. در سیاست؛ دشمنان و دوستان دائمی وجود ندارند؛ بلکه «منافع دائمی» وجود دارند.

      حذف
  14. ناشناس گرامي راه نجات از گيجي اين است كه شما قبول كنيد كه ارتش ازاد وجود ندارد و انچه هست داعش است و انكه كوشه رينگ گير افتاده است كدو و بادمجان نيست بلكه رجب طيب اردوغان و ان سلطان عربستان است،

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من فکر میکنم که در گوشهٔ رینگ گیر افتادن «نوبتی» است. حالا قرعه به نام «حاجی بادمجان» افتاده است. بعد از اینکه کار او تمام شد؛ باز هم «آسیاب به نوبت» است و بستگی دارد که کدامیک «زنبیل» را جلوتر از دیگری در صف نانوایی و «تنور» قرار داده است.

      حذف
    2. در اين دوره و زمانه، اگر كره زمين را يك پيكر فرض كنيم، خاورميانه همان عضو شريف كون يا همان قمبل خودمان است در ان پيكر، كه كارشان فقط ريدن است ....اين كار ريدن را شما دست كم نگيريد كه بسيار مهم است. يعني تا كون نباشد دگر عضو ها را نماند قرار،،، مي گويند اعضاى بدن تصميم ميگيرن براى خودشون رئيس جمهور تعيين كنن.
      مغر و قلب رو كانديد ميكنن.
      كون ميگه منم نامزد ميشم.
      رأى گيرى شروع ميشه وقلب با اكثريت آرا رئيس جمهور ميشه ًبه كون بر ميخوره وميگه:
      من بايد رئيس جمهور بشم وأعضاء قبول نميكنن....
      كون هم ميگه حالا كه اينطور شد منم ديگه كار نميكنم ونميرينم...
      ديگرون بهش ميگن نرين
      روز اول همه تحمل ميكنن و روز دوم هم همينطور روز سوم ميبينن نميشه به همه جا داره فشار مياد كليه. كبد. قلب. مغز همه داره از كار ميافته ميرن پيش كون ميگن برين ميگه نميرينم ميگن بابا برين همه داريم از كار ميافتيم كون ميگه به شرطى كه رئيس جمهور بشم
      همه ميگن باشه تو رئيس جمهور
      كون ميگه خوب حالا من بايد چيكار كنم
      أعضا ميگن هیچی تو فقط برین!!!

      حذف
  15. با سپاس از توضیحاتتان آیا مشکل ارتش آزاد صرفا نداشتن رهبری بودو بهمین دلیل نتوانستند قدرت بگیرند یا اینکه بازیسازان علاقه ای به آنها نداشتند زیرا مثلا خواسته های بازیسازها چیز دیگری بود وبه همین دلیل حمایت نشدند.مثلا اگر هدف ویرانی کامل سوریه بود این کار توسط دیگران که هیچگونه تعلق خاطری به سوریه نداشتند بهتر قابل اجرا بود تا به دست ارتش آزاد. چگونه میتوانیم از اهداف بازیسازان سر دربیاوریم.زیرا تا آنجا که من میفهمم آنها اهداف درازمدت تری دارند. در این میان ما ایرانیان چه درسهایی میتونیم یاد بگیریم. اوضاع خاورمیانه مرا یاد جنگهای سی ساله در آلمان میاندازد که نهایتا بخاطر فرسودگی وخستگی عمومی از جنگ پایان یافت ونه به دلیل قراراد صلح بین طرفهای درگیر. مثال دیگری که میتوام بیاورم از دنیای جوشکاریست که چند فلز به هم جوش داده شده باید بعد از جوش مورد حرارت عمومی قرار بگیرند تا تنشهای موجود زاییده از روند جوشکاری از بین بروند. با معذرت ازشما به خاطر این مثال که از دنیای فلزات به جامعه منتقل کردم اما چیز دیگری به ذهنم نرسید که نشان از تنشهای بین شیعیان واهل سنت را که اتفاقا در جوامعی مثل عراق و سوریه به هم جوش داده شده اند را داشته باشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به همین اپوزیسیون قلاّابی خودمان نگاه کنید؛ هر کسی سازی میزند و خود را کسی میپندارد که رهبر بالقوّهٔ انقلاب است؛ در حالی که هیچ یک از گروهها به تنهایی هیچ پوخی نیستند و تمامی وجودشان به اندازهٔ یک بسته «تربچه» هم ارزش ندارد؛ امّا وقتی میخواهند مذاکره کنند؛ چنان تاقچه بالا میگذارند؛ که گویی دهها «ناپلئون» بر گرد میز نشسته اند. در حالی که به اندازهٔ «تاپالهٔ خشک شده» هم ارزش ندارند. سوریه هم همینطور شد و ارتش آزاد هرگز به صورتی واقعی تشکیل نشد. در همین آذربایجان به این «بوز گورد»ها نگاه کنید؛ من به شما قول میدهم که اگر همین امروز بگویند بفرمایید این آذربایجان و این شما؛ بعد از ۱۰ سال سیل آذریهایی که از آذربایجان خواهند گریخت؛ به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید؛ زیرا دریاچهٔ آذربایجان خشک خواهد شد و بخش وسیعی از آذربایجان به کویر نمک و شوره زار تبدیل شده و سیل فرار از کویر آذربایجان آغاز خواهد شد. امّا همین احمقها چون با واقعیتهای سخت زمینی آینده روبرو نشده اند؛ و هنوز در تبریز کبابهای ۶۰ سانتی «بناب» میخورند؛ فکر میکنند که زندگی به همین روال است. به قول یکی از خوانندگان؛ ایران نیز مانند کشورهای عربی «قبیله زار» است و چه بسا بدتر است.
      ایرانیان نیز لازم نیست که از سوریه درس یاد بگیرند؛ فقط کافی است که تصور کنند؛ اگر تمامی خانواده هایی که در یک کوچه زندگی میکنند؛ با هم دشمن باشند؛ هیچکس روی آرامش نخواهد دید و در زمانی که یکی از همسایه ها به کمک نیاز داشته باشد؛ همسایگان دیگر به جای کمک کردن آرزوی مرگش را خواهند داشت و چه بسا حمله کنند و از زندگی خلاصش نمایند.
      فهمیدن اینگونه مسائل نه سواد میخواهد و نه تجربه و مطالعات سیاسی... بلکه اندکی «فهم» میخواهد.

      حذف
  16. قابل توجّه الاغهایی که فکر میکنند؛ آمریکا و رژیم انگلهای صفوی در کنار هم هستند و به نظریهٔ من یعنی «کنترل و هدایت بحران» از طرف آمریکا و هم پیمانانش به عنوان «خیالپردازی» مینگرند.

    http://www.bbc.co.uk/persian/world/2015/06/150601_l10_sss_ramadi_is_us

    نویسندهٔ این مقاله به طوری احمقانه و یا به طور عمدی به «سیاست دوگانهٔ آمریکا» اشاره میکند. در حالی که سیاست آمریکا «دوگانه» نیست. بلکه بر اساس «کنترل بحران در بعضی مناطق دست چین شده؛ و هدایت بحران به سمت حاکمیت انگلهای صفوی مسلک و در مراحل بعدی و ادامهٔ آن به سمت اهدافی دیگر» است.
    حال اگر «حاجی بادمجان» حتی اگر کونش را روزانه بیست بار پاره کند؛ در نهایت چیزی به جز «کون پاره» برای او و «انگل فرزانه» باقی نخواهد ماند.
    حال هم «حاجی بادمجان» و هم «انگل فرزانه» و هم طرفداران رنگهای سبز و بنفش؛ گوشهای درازشان را باز کنند و بشنوند که «پیشرفتهای هسته ای» در زیر سایهٔ «کوچه دادن آمریکا و اروپا» میسّر شده است تا تمامی دارایییهای این سرزمین برای یک امید واهی و احساس «بمب اتمی حق مسلّم ماست» که یک فریب و یک «کلاه اتمی» بوده است که در نوشتار «کلاهک اتمی و یا کلاه اتمی» به آن پرداخته ام.
    برای آمریکا و اروپا؛ اکنون «فصل درو» فرا رسیده است؛ تا آنچه را که در کشتزار «مغزهای پر از پِهِن» حزبلبلی ها و ناسیونالیستهای پان ایرانیستی شیعه مسلک کاشته اند را «برداشت» کنند.
    آنهایی که با پروپاگاندای «آمریکا در جنگ با داعش به حاجی بادمجان نیاز دارد» میخواهند خود را قدرتمند جلوه دهند؛ باید بدانند که تمامی «سپاه قدس» و «داعش» به یک «گوز» بند هستند. اگر در چند سال پیش؛ «ژنرال پترئوس» توانست همهٔ این اوباشان «شیعی مسلک» و «سلفی مسلک» را به سوراخها براند؛ اکنون نیز میتواند در حد اکثر ۱۰ ماه آنها را به چاههای مستراح فرو کند.
    «توفان داعش» یک پدیدهٔ «کنترل شده» و در حال «هدایت» به سوی اهداف مشخصی است.
    نه خود را فریب بدهید و نه احساس کاذب قهرمانی کنید. دهها بار یک تپّه را فتح خواهید کرد و از دست خواهید داد؛ تا روزی بیدار شوید تا ببینید که آن «تپّه» برایتان میلیاردها دلار خرج برداشته و هنوز هم در دستتان نیست و «دریاچهٔ آذربایجان» به طور کامل خشک شده و صاحب یک کویر شده اید.
    هم «کویر جغرافیایی» و هم «کویر سیاسی».

    پاسخحذف
  17. A Night At Peshmerga Frontlines, Firefight with IS

    https://www.youtube.com/watch?v=SUiu4cKCMWE

    پاسخحذف
  18. حاج قاسم با ترکیبی از موشک زلزال و حشد الشعبی در راه بازگشت...چه شود؟!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      اولّش این میشود:

      http://www.bbc.co.uk/persian/world/2015/06/150601_l16_iraq_attack_anbar

      خدا از «دوّمش حفظ کند»

      حذف
  19. داعش بزرگترین لطفی که کرد به اسد کرد
    در واقع گروهی که در سوریه می جنگید یک شبه سمت عراق منحرف شد و تمام توانش رفت روی عراق...بعلاوه گروههای دیگر که سمت اینها امدند نیز سمت عراق رفتند....
    سرزمینهای کردها و اکثرا سنیها نیز ویران شد ...
    باید دید اگر توافقی بود یا نبود دو ماه بعد از ان سر داعش چه می شود..انموقع ماهیتش معلومتر می شود

    الان داعش امده به ارتش ازاد حمله ور شده...
    جالب است در حالیکه میتوانست با ایجاد جبهه جدید فشار بر اسدوارد کند دو کار رکده اول جنگ را به عراق کشانده و کلی از نیروها را برد انور...دوم الان با ارتش ازاد و..درگیر شده!!!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینها ارتش آزاد را قبول ندارند. میخواهند خودشان باشند.

      حذف
  20. کژدم گرامی
    انگار قاسم رمبو یا همان حاجی بادمجان زده به سیم آخر و شروع به ارسال موشکهای زلزال برای جنگ با داعش نموده. فکر کنم قراره همان بلایی را که سر سوریه آوردند در عراق نیز تکرار کنند. شاید همان راست زاستی حاجی بادمجان استراتژی جدیدی در جنگ چریکی ابداع نموده و آن استفاده از موشکهایی با برد سیصد کیلومتر برای مبارزه با داعش است.
    تلفات سنگین امروز نیروهای ایرانی که پانزده نفر ذکر شده فقط در یکی از عملیت داعش بوده. به به اخبار شبکه های اینجا داعش امروز سه عملیات انتحاری انجام داده که فقط در نزدیکی فلوجه بیش از چهل و دو نفر از نیروهای عراقی و ایرانی کشته شده اند و بمباران شهر فلوجه و بازار این شهر توسط بمبهای بشکه ای در حقیقت انتقام کشته شدن بیش از یکصد نفر از نیروهای ایرانی و حشد شعبی در عملیات امروز داعش بوده است.
    برنامه ریزان کنترل بحران به خوبی در حال پیاده کردن طرحهای خود هستند و آرام آرام نارضایتی عمومی از دخالت ایرانیان در عراق در منطقه کردستان و حتی در میان شیعیان در حال پدیدار شدن است.

    پاسخحذف
  21. http://www.reuters.com/article/2015/06/02/us-mideast-crisis-syria-iran-idUSKBN0OI0UF20150602

    کژدم گرامی این که امام حسن گفته «ما تا آخر خط پشت بشار اسد هستیم» چه معنی در این شرایط دارد؟

    آیا این به معنی اعلام رسمی شروع پایان بازی است و یا اینکه برای مصرف داخلی دوباره باد معده خالی کرده؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      «هلال شیعی» تمامی دارایی حکومت انگلهای صفوی است. انمتظار دارید که چه بگویند؟ اگر بگویند که دیگر از این پروژه دست کشیده اند؛ یعنی اینکه تسلیم شده اند. بشار اسد دیگر وجود ندارد و یک مترسک است. اگر وجود داشت؛ یکی از افسرانش زیر مشت و لگد افراد حزب الله لبنان لت و پار و سپس در بیمارستان با مسمومیت کشته نمیشد.
      نام بشار اسد؛ در واقع «اسم رمز» دیگری برای «حزب الله لبنان» است. همگان نیز میدانند که «حزب الله لبنان» و «عصائب اهل الحق» و «سازمان بدر» چه معنی و مفهوم سیاسی - نظامی دارد.
      این سخن امام حسن بنفش؛ فقط برای مصرف داخلی نیست. بلکه دفاع از تمامی دارایی انگلهای صفوی مسلک است.
      پایان بازی هنوز فرا نرسیده است و این بازی نیز فقط یک بازی منطقه ای نیست.
      اگر به همین سپاه پاچاهارداران و امکاناتش نگاه کنید؛ میبینید که بسیاری از آنها در مورد داعش بی اثر هستند. مثل زیر دریاییهای روسی و قایقهای تند رو و «بمب اتم حق مسلّم ماست». این ماجرا میتواند به روسها و چینیها نیز نشان دهد که ناوگان دریایی و زیر دریاییهای اتمی و زاغه های اتمی و هواپیماهای استراتژیک؛ در برابر نیرویی مانند داعش نه تنها بی اثر هستند؛ بلکه به جای اینکه بتوان از آنها استفاده نمود؛ باید نیروهای زبده ای نیز برای حفاظت از آنها گماشت. اگر این توفان به مرزهای روسیه و چین برسد؛ «سازمان امنیتی شانگهای» و حکومتهای چین و روسیه با یک بحران وسیع روبرو خواهند شد.
      البته من نمیگویم که بحران داعش؛ حتماً اهدافی فراتر از خاورمیانه را دنبال میکند؛ ولی این امکان نیز وجود دارد.
      آنچه که اکنون به صورتی مه آلود دیده میشود این است که داعش ظاهراً پدیده ای خاورمیانه ای برای تعریف دوبارهٔ خاورمیانه است. امّا اگر پایش به پاکستان و افغانستان کشیده شد؛ ابعاد بسیار گسترده تری خواهد گرفت. که میتواند به بازتعریف هندوستان و چین و روسیه بینجامد.

      حذف

  22. http://www.jewishpress.com/news/breaking-news/report-islamic-state-excavating-destroyed-syrian-nuclear-site/2015/06/01/

    نمیدونم چقدر میشه رو اخبار این سایت حساب کرد چون یک مقدار رنگ و بوی فارس نیوز مدل اسرائلی دارد. که داعش را مشغول کندو کاو در سایت منهدم شده اتمی سوریه دیدند و احتمال این است که داعش مشغول ساخب بمب کثیف است. اگر خبر درست باشد، گور جنرال قاسمی در حال کنده شدن است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      هر وبسایت خبری در لابلای اخبار؛ مقداری آت و آشغال هم به خورد مردم میدهند. بعضی از وبسایتها هم کارشان «تولید آت و آشغال» است. حتی اگر بمب کثیفی ساخته شود؛ موقع انفجار بین کودکان و قاسم سلیمانی فرقی نمیگذارد. شاید قاسم سلیمانی به خاطر آموزشهایی که دیده و تجربیات و امکاناتی که دارد؛ زنده بماند؛ ولی مردم عادی حتماً خواهند مُرد و یا معلول و بیمار خواهند شد.

      حذف
  23. لین غاسم کوتوله چیزی جز شارگرد بنایی بدبخت و عقده ای نیست. هیچ آموزسی ندیده .جز آجر بالا انداختن و گچ درست کردن. تازه اونم خوب بلد نیست. زمان جنگ گردان مارو بباد داد. و من و حذودن 7 نفر زنده برگشتیم.

    پاسخحذف
  24. ظرف سه ماه اخیر وضعیت سوریه کاملا به زیان رژیم اسد تغییر کرد. دقیقا پس از زمانی که نیروهای دولتی به همراه شبه نظامیان شیعه با امیدواری و تبلیغات فراوان در حال به پایان رساندن محاصره ی حلب بودند: تنها منطقه ی کوچکی مانده بود به نام ملاح، اما نیروهای دولتی نتوانستند از آنجا جلوتر بروند. عملیات بزرگی هم که در استان درعا (جنوب، مرز اسرائیل و لبنان) وعده داده بودند، هرگز به تحقق نپیوست. شرایط امیدوار کننده ای که موجب شده بود دولت سوریه اعلام کند سال 2015 سال پیروزی و پایان جنگ داخ...لی است، به سرعت به پایان رسید.
    مخالفین استان ادلب را تصرف کرده و با استان لاذقیه یکی از سه دژ اصلی حکومت اسد هم مرز شدند. آنها موفقیت های کوچکی هم در درعا، حلب و مرز اردن داشتند. به علاوه ضعف روحیه ی ارتش و نیروهای موسوم به دفاع وطنی کاملا محسوس است. هر جا که تهاجم سنگین باشد آنها به سرعت فرار می کنند. این موضوع را می شد به روشنی در جریان تصرف اریحا آخرین شهر استان ادلب، سه روز پیش مشاهده کرد.
    اما عوامل این تغییر وضعیت چه بود؟ احتمالا بیش از همه اتحاد عمل و استراتژی مشترک ترکیه، عربستان و قطر تاثیرگذار بود. آنها بالاخره اختلافات خود را کنار گذاشتند و جبهه ی مشترکی از انبوه گروه های نسبتا کوچکی پدید آوردند که پیش از این بخشی از وقت و انرژی خود را صرف درگیری با یکدیگر می کردند. سپس این گروه ها با تسلیحات بیشتر مجهز شدند. به خصوص موشک های ضد تانک تاو در تعداد بسیار بیشتر که سبب می شد مخالفین در استفاده از آنها احتیاط نکنند. موشک های تاو قادرند از فاصله ی سه کیلومتری تمام انواع تانک ها و تجهیزات زرهی حکومت را با دقت بالا منهدم کنند.
    عامل مهم دیگر کاهش توان لجستیک ایران برای پوشش سه جبهه ی سوریه، عراق و یمن بود. جنگ سوریه دیگر با مخارج سابق برای ایران قابل تداوم نیست، به علاوه با شروع تهاجم وسیع داعش در عراق بخش زیادی از شبه نظامیان شیعه ناچار شدند سوریه را ترک کرده و به عراق باز گردند. نیرو های حزب الله لبنان گرچه با روحیه و زبده اند اما تعدادشان معدود است و نمی توانند جبهه های متعددی را پوشش دهند. آنها بیشتر نیروی خود را در نواحی نزدیک به لبنان یعنی استان درعا و کوه های قلمون متمرکز کرده اند.
    در حال حاضر مخالفین برای حمله به دژهای اصلی حاکمیت اسد یعنی دمشق، لاذقیه و طرطوس آماده می شوند. اما آنها یک مشکل بزرگ دیگر هم دارند: داعش. دو روز قبل در شرایطی که مخالفین در حال تدارک حمله ی سرنوشت ساز خود بودند. نیروهای داعش در منطقه حلب حمله ی سنگین و موثری را به مواضع آنها صورت دادند. داعش همچنین از هماهنگ کردن نیروهای خود در جنوب و منطقه ی دمشق با مخالفین خودداری می کند. کسی از اقدام بعدی داعش آگاه نیست. آنها ممکن است بنا بر صلاحدید خود به نیروهای حکومت یا مخالفین حمله کنند. در منطقه ی شمال شرقی نیز بخش کوچکی از مخالفین با نیروهای کرد علیه داعش متحدند. در سه ماه اخیر، بدون آنکه رسانه ها توجه زیادی داشته باشند، نیروهای کرد YPG با حمایت هوایی آمریکا در نبرد های سنگین و دشواری موفق شده اند داعش را از کانتون کوبانی تا مرز استان رقه عقب برانند. کرد ها به هدف بزرگ اتصال کانتون کوبانی به کانتون بزرگ حسکه نزدیک شده اند.
    شواهد و قرائن نشان می دهد که داعش علاقه ی چندانی به سرنگونی اسد ندارد. داعش می داند که در صورت سرنگونی اسد، دست ایالات متحده برای مداخله ی نظامی بیشتر باز شده و تمام نیروی گروه های مخالف با حمایت موثر غرب صرف مقابله با داعش خواهد شد.

    پاسخحذف
  25. کژدم گرامي درودکاربشاراسدتمام است سايت گويانيوزبه نقل ازديپلوماسي ايراني گزارش داده است که اسراييل به واسطه فرانسويهابه اسدتوصيه کرده است که هرچه سريعتربه مناطق ساحلي علوينشين عقب نشيني کندامااينکه اسراييل چنين توصيه اي رابه بشاراسد کند عجيب است البته ميدانم که دردنياي سياست معادلات عادي نيستندنظرشماچيست؟سپاسگذارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      در اوایل جتگ داخلی؛ زمانی که تنها گروههای مسلح جدا شده از ارتش با بشار اسد میجنگیدند؛ خبرهایی در رابطه با ایجاد دژهایی برای روز مبادا در نوار ساحلی از طرف علویها منتشر شد. در نهایت نیز اگر بشار اسد شکست بخورد؛ مجبور است که به نوار ساحلی پناه ببرد. ولی جنگ تا زمانی که مناطق سنّی نشین؛ به سواحل مدیترانه نرسند؛ ادامه خواهد یافت. من فکر میکنم که این پیشنهاد بیشتر به یک پیشنهاد روسی شباهت دارد تا به یک پیشنهاد اسرائیلی. همچنین این جنگ تا تارانیدن حزب الله لبنان در خاک لبنان و خلع سلاح آن ادامه خواهد یافت و شاید «انگل حسن نصرالله» از ترس برادران دینی خود (داعش) به اسرائیل پناهنده شود.

      حذف
  26. لیبنک زیرو رو ببینید و کامنت گذار جهارم خرفهای جالبی زده. فک کنم سپاه هم برای خودشان حکومت خان خانی درست کرده اند و پاستارا از مرکز دیگر دستور نمیکیرند.خر تو خری شده. http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2015/06/01/%D8%A7%D8%AD%D8%B6%D8%A7%D8%B1-50-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%AE%D8%AA%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D9%89-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%89-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%D9%89-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D8%A8-%D9%83%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86.html

    پاسخحذف
  27. این هم گل سر یبد قوانین اسلام. لینک زیر را ببینید . شرمنده اگر خالت تهوع گرفتید. http://www.tabnak.ir/fa/news/505682/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AD-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D9%84%DB%8C%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%AD-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تشیع صفوی جعفری؛ بر یک پایه استوار است و آن اینکه:
      «به هر کس که بر علیه ما است؛ چنان تهمت و ناروا بگویید تا بی آبرو شود»
      این حکم مادر قحبه ای است که شیعیان «حُقّهٔ جعفری» او را «ملهم به الهامات الهی» میدانند و مذهب خود را مدیون او هستند. مطمئن باشید که مذهب تشیع؛ بسیار کثیفتر از آن چیزی است که به تصوّر آید.

      حذف