۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

مسابقهٔ تسلیحِ سازمانهای مخالف رژیم اسد در سوریه

بر اساس اخباری که در منابع اطلاعاتی و امنیتی منتشر شده اند؛ گویا «جبهة النصرة»  از مواضع «جهاد بین المللی» خود دست برداشته و دیگر برای غرب خطر محسوب نمیشود؛ در همین راستا؛ حتّی پیش از آنکه برنامه های آموزش نظامی نیروهای میانه رو در خاک ترکیهٔ عثمانی آغاز شود؛ کشورهای عربستان؛ امارات؛ اردن؛ اسرائیل و کشورهای غربی در حال تسلیح نمودن سازمانهای مسلح مخالف بشار اسد هستند و این سازمانها اکنون از تسلیحات سنگین نیز برخوردار شده و از هماهنگی اطلاعاتی بیشتری با کشورهای نامبرده؛ برخوردار شده اند و پیشرویهای ماههای اخیر نیز محصول همین روند بوده است. نیرومندترین سازمان سوری مخالف بشار اسد «جبهة النصرة» است که گویا تسلیحاتی از آمریکا نیز دریافت نموده است. موشکهای تاو و توپخانه و مسلسلهای سنگین و تانکهای روسی ؛ تنها بخشی از تسلیحات جدید هستند که گروههای مختلف دریافت کرده اند.
«جبهة النصرة» اکنون مانند «نخ تسبیح» بسیاری از گروههای اسلامگرای سوریه را حول محور خویش گرد می آورد و در آینده شاهد پیوستن بخشهایی از نیروهای داعش؛ بویژه آن بخشهایی که از «جبهة النصرة» جدا شده و به داعش پیوسته بودند به این سازمان خواهیم بود که خود «زوال داعش» را در پی خواهد آورد و بسیاری از «ابو مهاجر»ها باید به مناطق دیگری خارج از سوریه و عراق «مهاجرت» کنند.
ارتش مصر نیروهای زیادی را در مرزهای لیبی مستقر نموده است که هدف آنها حمله به مراکز استقرار داعش در لیبی هستند و منتظر فرمان. امّا زمان صدور فرمان را شاید نتیجهٔ نشست «کمپ دیوید» در ۱۴ ماه مِی تعیین کند.
اکنون نبردهای یمن از زیر «پوشش خبری» بیرون آمده و گزارشهای روزانه؛ بسیاری از تحرکات نظامی را گزارش نمیدهند و اخبار نبردهای یمن از فیلتر «حفاظت اطلاعاتی» نیروهای ائتلاف رد میشوند. در «یمن» جدا شدن بخشهای بسیار مهمی از نیروهای «علی عبدالله صالح» و پیوستن آنها به جبههٔ ائتلاف و همچنین تحویل سلاح از طرف حوثیها به طور پراکنده گزارش شده است.
در رابطه با «معضل عراق»؛ جو بایدن؛ طرحی را به کنگره ارائه داده است که در آن «عراق فدرال» به رسمیت شناخته خواهد شد  که از ۳ اقلیم «کردستان»؛ «اقلیم سنّی» و «اقلیم شیعه» تشکیل میشود. این امر نه تنها قدرت حکومت مرکزی شیعی را به چالش خواهد کشید؛ بلکه دست رژیم انگلهای صفوی مسلک حاکم بر ایران را برای همیشه از رسیدن به مرزهای سوریه قطع خواهد نمود و «بازی ناتمام عراق» به پایان خود نزدیک خواهد شد. اکنون میتوان نتایج ورود دوبارهٔ آمریکا به معادلهٔ عراق و بازگشایی سفارت عربستان سعودی در عراق را به روشنی دید. آن زمان که میگفتم «سلطان بندر» بازی ساز و «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» یک بازیگر است که مانند گربه به دنبال دُم خودش میچرخد؛ خیلی ها باور نمیکردند. امّا در ماههای آینده بسیار بیشتر از اینها را باور خواهند کرد. زیرا دولت مرکزی عراق نیز دیگر نمیتواند نقش دولت «مالکی» را بازی کند؛ نه به این خاطر که نمیخواهد؛ بلکه به این خاطر که دیگر دورهٔ «حاجی بادمجانی» در عراق به پایان رسیده است.
حال میتوانید به روشنی ببینید که چرا «انگل فرزانه» را به «کنفرانس ژنو ۳» در بارهٔ سوریه دعوت کرده اند. حضور نمایندگان «انگل فرزانه» در کنفرانس «ژنو ۳» مانند حضور پیت حلبیهای شناور رژیم در «آبهای بین المللی اطراف یمن» است که نه تنها در «متن» نیستند؛ در «حاشیهٔ بازی» هم نیستند و حضورشان با عدم حضورشان یکسان است و تنها ارزش حضور آنها؛ «تهیهٔ یونجه و کاه» برای مصرف داخلی «حزبلبلی ها» و فریفتن مردم با تولید رؤیای «قدرت نظام اسلامی و صدور انقلاب» است.

به نظر من؛ «نشست کمپ دیوید»؛ دو مسئله را به عنوان «اولویتهای درجه یک» در صدر قرار خواهد داد:

۱- سرنگونی رژیم اسد و بیرون انداختن «حزب الله لبنان» از خاک سوریه و تار و مار «داعش». (یعنی نبردهای بسیار خونینی در راه است).
۲- هماهنگیهای بیشتر در نبردهای یمن و گشودن «جبههٔ زمینی» و شرکت مؤثر تر «آمریکا» در پشتیبانی از «نیروهای ائتلاف».

به نظر من طرح جو بایدن (عراق فدرال)؛ نیاز به پیش زمینهٔ «تار و مار داعش» و از دور خارج کردن موثّر سیاستهای «حاجی بادمجانی» در عراق  دارد. لذا این مسئله به بعد از حلّ ماجرای سوریه موکول خواهد شد.

نشست دوّم؛ که در ۱۷ ماه مِی در «ریاض» برگزار خواهد شد؛ همهٔ گروههای یمنی؛ به جز «حوثیهای انصار اللهی» و نیروهای «علی عبدالله صالح» را در بر خواهد گرفت و تصمیماتی را که در «کمپ دیوید» گرفته خواهند شد را «عملیاتی» خواهند نمود.

پس از «نشست کمپ دیوید»؛ در ماجرای «مذاکرات هسته ای» نیز «انحنایی دیگر» رخ خواهد داد و «انگل فرزانه» با «بازرسی از مراکز نظامی و صنایع موشکی»  نیز موافقت خواهد کرد و به «توقّف قطره چکانی تحریمها» رضایت داده و آنرا در سخنرانیها و «پیامهای تاریخی و تاریخ ساز» آتی خود؛ «یک پیروزی بزرگ» خواهد خواند.

کژدم






۲۵ نظر:

  1. آورین. آورین. کژدم جان. نکنه تو پیت ! ما{بیت} شنود گذاشتی. ما دیگه میترسیم شلوارمونو تو خونه در بیاریم...... . ناشناس میگه . از شوخی گذشته .کژدم عزیز مثل همیشه سوپر عالی . بینهایت. ممنون.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      از هم اکنون به فکر «کنترل بحران» افتاده اند.یکی از خوانندگان که چند روز پیش میگفت: این ساحل خیلی بزرگ است و این موجها و «موجچه» (کژدمها) را از سر خواهد گذرانید؛ پس از چند ماه خواهد دید که آن سواحلی که از آنها داد سخن مداد؛ تبدیل به «سواحل نمکزار » حاشیهٔ «اقیانوس ارومیه» شده اند.

      http://www.radiofarda.com/content/f4_iran_alavai_warning_election_parliamen_tension/26996206.html

      حذف
  2. کژدم گرامی، همان طور که گفتید بازی شروع شد. به گفته رویترز حزب‌الله و جبهه نصرت امروز در مرز با هم درگیر شدند.
    http://www.reuters.com/article/2015/05/05/us-syria-lebanon-nusra-idUSKBN0NQ1FK20150505

    گروهی به نام «جیش الفتح» ظاهرا از دل جبهه نصرت و چند گروه دیگر سر بیرون اورد
    https://twitter.com/qalamon11
    https://twitter.com/gyshfathqalamon

    حزب‌الله ۱۰۰ عدد جیپ از ایران تحویل گرفت. همه در حال آمادگی برای نبرد نهایی هستند.
    http://www.lebanonfiles.com/news/878488




    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینگونه درگیریها؛ در ردیف درگیریهای عادی هستند. امّا آنچه که «جیش الفتح» به دنبال آن است؛ رسیدن به «لاذقیه» میباشد.
      کوههای قلمون که در کنترل حزب الله لبنان قرار دارند؛ زمانی برای انتقال تسلیحات از لبنان به سوریه اهمیت داشت. امّا اکنون مرزهای دیگری وجود دارند که تسلیحات سنگین به مخالفین مسلح از طریق آنها منتقل میشود.
      بلندیهای قلمون برای اسرائیل خطرناک هستند. زیرا حزب الله لبنان بخشی از انبارهای موشکی خود را به آنجا منتقل نموده و سامانه های شلیک موشک در آنجا مستقر کرده است.

      حذف
  3. سودان اعلام نموده است که: در صورت آغاز عملیات زمینی در یمن؛ در آن شرکت خواهد کرد.
    این همان «سودان» است که بخشی از «عمق استراتژیک» ادعایی رژیم انگلهای شیعه مسلک حاکم بر ایران به آن میبالید (یکی از آن ساحلها).
    زمانی که به «الاغ فرزانه» میگویی که با «مزدور پروری» نمیتوان عمق استراتژیک ساخت؛ پاسخ میدهد که : تو نمیفهمی.
    حالا که تو خیلی میفهمیدی.... بفرما که رفت توی پاچه ات.

    پاسخحذف
  4. کژدم فقط سودان نیست، سنگال هم قرار شده ۲۱۰۰ نفر بفرسته.
    https://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2015/May-04/296802-senegal-to-send-2100-troops-to-join-saudi-led-alliance.ashx

    هوتی ها به شهر نجران حمله خمپاره‌ای کردند! شیعیان هوتی به عربستان سعودی حمله خمپاره‌ای کردند. فرودگاه نجران و تمام مدارس شهر تعطیل شدند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      در پاسخ این حملات خمپاره ای؛ عربستان سعودی در برابر دوربینها مقداری «اشک» میریزد و «طفلان مسلم» بازی در می آورد و در سانسور خبری صعده و صنعا را بمباران میکند.

      حذف
  5. حزب الله لبنان به «جبهة النصرة» اعلام جنگ در منطقهٔ «بوقلمون» داد. حال باید دید که چکار خواهد کرد. از قرار معلوم با توجه به یکی از نظراتی که در بالا ذکر شده و فحوای سخن «انگل حسن نصرالله» است؛ در درگیری اخیر در بوقلمون؛ این تنها نیروهای «جبهة النصرة» نبوده اند که دچار تلفات شده اند و نیروهای حزب الله لبنان نیز تلفاتی داشته اند.
    امّا گذشته از این درگیری محدود که احتمالاً نیروهای حزب الله لبنان با یک گروه گشتی - شناسایی جبهة النصرة درگیر شده است؛ حزب الله لبنان به درستی در بوقلمن احساس خطر میکند. زیرا بوقلمون یکی از انبارهای مهمات موشکی حزب الله لبنان نیز هست و باید با چنگ و دندان از آن مراقبت کند.

    http://www.bbc.co.uk/persian/world/2015/05/150505_u04_hezbollah_syria

    پاسخحذف
  6. سلطان عربستان همهٔ کشورهای منطقه را برای مقابله با رژیم «انگل فرزانه» فراخواند... آیا این یک «عربده» مانند «عربده های ۳۷ سالهٔ» رژیم کثیف شیعی حاکم بر ایران است که تا پای بر زمین نگذاشته؛ «راه قدسش از کربلا گذشت» ولی درحالی که بر روی تخت بیمارستان؛ حتی قادر به کنترل «مدفوعش نبود» به درک واصل شد؟ (مانند معصوم رضا اسهال و استفراغی).
    من بارها گفته بودم که «عربستان سعودی» کار خودش را میکند و عربده نمیکشد؛ آیا همین سخن را از زبان «مفعول فرزانه» نشنیدید که گفت: عربستان سعودی قبلاً یک وقاری داشت و.... سپس گلایه میکند که حالا خیلی بد شده اند ... اکبر بهرمانی هم گلایه میکند که حتی رابطهٔ فامیلی او هم دیگر اثر نمیکند....
    پرسش این است که چرا؟
    پس مفهوم دعوت سلطان عربستان باید مفهومی بسیار بالاتر از «عربده های حاجی بادمجان میرزا قاسمی» و «انگل فرزانه» و «سرداران هروئین فروش اسلام شیعی» داشته باشد.
    سخن «ملک سلمان»؛ دعوت کشورهای «سنّی مسلک» به آماده شدن برای جنگ است.
    آیا سلطان عربستان دلیر شده است؟... نه... به هیچ وجه. بلکه سالهاست که روی کتابچه ها و دفترچه های «محاسبات» خوابیده است و این «محاسبات» به او میگویند که «اکنون زمان آن فرا رسیده است».
    پیروزی در جنگ پیش از آنکه به «شجاعتها» وابسته باشد؛ به «محاسبات» وابسته است.
    «شجاعت» یک «غزیزه» است... امّا «محاسبات» به معنی «هوش» است.

    http://www.radiofarda.com/content/f12-saudi-salman-warns-of-iran-threat/26997494.html

    «دنباله در پایین»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همانگونه که گفته بودم؛ مثلث «انگل فرزانه - انگل حسن نصر الله - بشار اسد»؛ به شدت ترسیده اند. البته ترسشان بی دلیل نیست؛ زیرا «ضعف مالی» یعنی «ورشکستگی لجستیک» و «ورشکستگی لجستیک» یعنی پذیرفتن «مرگ لشکرها».
      اکنون «بوقلمون» (نام اصلیش قلمون است) و زاغه های مهماتش به «حزب الله لبنان» تعلق دارد. امّا اگر «جبهة النصرة» به «بوقلمون» دست یابد؛ زاغه های مهمات و موشکی آن نیز متعلق به آنها خواهد بود و آنچه نصیب حزب الله لبنان خواهد شد «فرار» و دادن «کشته و زخمی» و بالاتر از آن «تولید تنشهای درونی» و «پاسخگویی به شیعیان لبنان عزیز از دست رفته» خواهد بود. آیا حق نمیدهید که بترسند؟

      http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/05/06/%D8%B5%D9%81-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D9%84%D9%85%D9%88%D9%86-.html

      حذف
  7. شعارهای توخالی «انگل فرزانه»؛ در حالی که در پشت پرده در حال «کیسه کشی» است.
    http://www.radiofarda.com/content/f2-iran-khamenei-nuclear-against-talks-with-threats/26997638.html

    انگل فرزانه بهتر از همه میداند که این روند؛ «روند مذاکره» نیست....
    بلکه روند «گاییدن» و «گا دادن» است و «حضرت فرزانهٔ کیسه کش» همان «دوّمی» تشریف دارد.
    نمیداند؟
    به او بگویید که از «ساری قولی خان» بپرسد.

    پاسخحذف
  8. رژیم کثیف شیعیان صفوی مسلک؛ با رویای نجات وجود کثیف خود یک میلیارد دلار دیگر از ثروت ملّی ایران را به بشار اسد هدیه میکند تا اوباشان «شبّیحه» برای آماده شدن برای «ذبح آخر» پروارتر شوند. عده ای افغانی و پاکستانی که حتی ۱۰۰ دلار در ۲ ماه را در خواب ندیده اند؛ به ۲۰۰۰ دلار در ماه و یا بسیار بیشتر از آن دست یابند و بگویند «سبحان ربی الاعلی و بحمده».
    انگل فرزانه و مومنین قلّاده به گردنش (مقلدین) نمیدانند که یک میلیارد دلار در مقیاس هزینه های نبردهای پیشِ رو؛ پول خرید یک بستنی قیفی هم نیست.

    http://www.radiofarda.com/content/f2-iran-agrees-to-another-credit-line-one-billion-for-syria/26997684.html

    پاسخحذف
  9. با درود بر کژدم و به امید اینکه جناب کژدم تجربیات بیشتری از ایین شمنی را در اختیار خوانندگان خود قرار بدهد

    تهاجم همه جانبه نیروهای مخالف بشا ر اسد شروع شده و نیروهای بشار کاملا فلج شده اند به عنوان مثال به این خبر که دیروز از خبرگزاریهای رژیم منتشر شده توجه کنید

    محمد الخلیف فعال سیاسی نیز گفت در حال حاضر داعش کنترل بخش عمده‌ای از استان دیرالزور و نیمی از شهر دیرالزور را در اختیار دارد.

    وی افزود: درگیری‌های شدیدی در مناطق شرقی این شهر جریان دارد.

    الخلیف خاطر نشان کرد: این مناطق شرقی با توجه به نزدیکی به فرودگاه نظامی دیرالزور از موقعیتی استراتژیک برخوردارند.

    در صورتی که عناصر داعش کنترل تمام شهر دیرالزور را در اختیار بگیرند، این شهر دومین شهر بزرگ استان دیرالزور خواهد بود که پس از رقه، به دست داعش می‌افتد.

    از سوی دیگر عبدالرحمان تاکید کرد در این درگیری‌ها یک افسر و سه سرباز دولتی نیز کشته شدند. وی به شمار کشته‌های داعش اشاره‌ای نکرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی؛ «آیین شمنی» را فراموش کنید.
      «داعش» بخشی از مخالفان رژیم اسد نیست و اهداف دیگری را دنبال میکند. درگیریهای داعش با رژیم اسد شاید به نفع جنبش ضد اسد بخورد؛ ولی به شرطی که داعش در آینده بخشی از تصویر نباشد.

      حذف
  10. مثل اینکه حوثیهای یمن تونستند کنترل کامل عدن روهم بنا براخبار منتشر شده بدست بگیرند نظر شما چیه؟

    پاسخحذف
  11. ناشناس گرامی
    کنترل کامل عدن نیست. شما هم بهتر است که مدتی صبر کنید. با یک غوره سردی کردن و با یک مویز گرمی کردن همانی میشود که ۳۷ سال است اپوزیسیون مشغول آن است. یعنی دویدن به دنبال خبرهای روزانه.
    گر اندکی صبر کنید؛ بزودی نیروی زمینی به عدن وارد میشود. این حرکات از طرف نیروهای عبدالله صالح و حوثیها؛ آخرین دوندگیهای آنها برای جلوگیری از ورود نیروی زمینی است. در ضمن آن منطقه در اطراف عدن اصلی است.

    پاسخحذف
  12. تنش زادیی از تنشی که «سپاه پاجاهار داران» در خلیج فارس ایجاد کرد و حالا به گُه خوری افتاده است. زیرا انگل فرزانه بعد از رمل و اسطرلاب فهمید که این تنش میتواند به یک بحران جدی تر تبدیل شود.
    کشتی تجاری که توسط «دزدان دریایی» تحت فرمان «انگل فرزانه» دزدیده شده بود. آزاد شد و آمریکاییها هم از گسترش تنش دست برداشتند.. آیا نیازی به این تنش آفرینی و «گُه خوری» بود؟

    http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2015/05/150507_l20_maersk_tigris_freed

    پاسخحذف
  13. ایه جدید نازل میکنم من
    المومنین بالمومنین
    برعکس ایه مفسیدن بالمفسدین
    که معنیش این است خدا مفسدین را باهم دفع میکند
    اکنون مومنان به جان هم افتادند از سوریه تا عراق...نبرد سختی بین حزب الله و النصره ..برقرار است...ازانور هم داعش با شیعیان...
    در داخل ایران اصولگراها با هم و همه با روحانی ...سپاه با هاشمی و مصباح با خاتمی
    اکنون مومنین هم را میکشند یا دعوا میکنند مثل ایران...نتیجه ان صلح امنیت جهانی است چون اتحاد اینها فقط زمینه جنگ فراگیر شبیه عثمانی اموی عباسی و..علیه جهان تمدن فعلی است پس همانگونه که محمد گفت اختلاف امتی رحمت
    این رحمت سبب رشد جهان میشود

    حاج اغا فشارکی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حاج آغا فشارکی گرامی

      تبریزیها میگویند که:
      «مؤسلمان بئکار قالماز؛ بئکار قالسادا ... سیکین کَسَر اؤزونه ایش چئخاردار»

      ترجمهٔ فارسی آن:
      مسلمان هرگز بیکار نمیماند.
      اگر هم بیکار شد
      کیرش را میبُرد (اشاره به ختنه)
      و برای خودش کار درست میکند.
      «مسیحیت» نیز از این قانون مستثنی نیست

      حذف
    2. تبریزیها «ناقلاترین» ایرانیها هستند.
      مثلهای تبریزی اگر در مراسم «اسکار اندیشه ها» (اگر وجود داشته باشد»؛ به میدان بیایند...
      جایزهٔ اسکار همیشه به تبریز داده خواهد شد.
      (من نژاد پرست تبریزی نیستم»
      بلکه فقط :
      تربیزلی هستم

      حذف
    3. آیا پیام مارا دریافت می دارید.
      رها

      حذف
    4. «رها»ی گرامی
      اگر منظورتان همین پیام است که «آیا پیام ما را دریافت میکنید یا نه؟»
      این پیام دریافت شد. امّا اگر پیام دیگری دارید که به آدرس جدید تماس بفرستید.
      سپاسگزارم

      حذف
    5. من به جز این جمله:
      آیا پیام مارا دریافت می دارید.

      پیام دیگری دریافت نکرده ام. و شاید در راه؛ توسط «راهزنان» دزدیده شده باشد.

      حذف
    6. «رها»ی گرامی
      اگر منظورتان پیامهایی است که به نام «کاخ سفید» میرسند.... همهٔ شان را Spam کردم.

      کاخ سفید کجا؟ .... و «کژدم» بیچاره و بدبخت کجا؟ ... که از فرط «گرسنگی»... روزی ۲۰ بطری «ودکا» میخورد تا درد گرسنگی را فراموش کند؟!!!!
      (شوخی کردم؛ هرگز ودکا نخورید؛ ... برای گرسنگی خوب نیست).
      پولش را بدهید و ساندویچ بخورید.

      حذف
    7. «بوف کور» را هم هیچوقت نخوانید.... مخصوصاً اگر ۲۰ بطری ودکا خورده باشید؛ تا درد گرسنگی را فراموش کنید.
      «بوف کور» مثل «الکل صنعتی» یک «مادهٔ شیمیایی کشنده» است.

      حذف