۱۳۹۴ خرداد ۳۱, یکشنبه

سوریه و لبنان در آستانهٔ تحولاتی دردناک و احتمال گسترش بحران به سلطان نشین «عمّان»

هفتهٔ پیش بود که گفتم: «سکوتی که بزودی خواهد شکست.». اکنون تقریباً همه منتظر یک تحول بزرگ هستند. رژیم اسد در حال تخلیهٔ پایگاه نظامی بزرگ «السفیرا» است که زمانی بزرگترین مرکز نگهداری تسلیحات شیمیایی رژیم اسد بود. جبهة النصرة  و گروههای همسو که در «جیش الفتح» گرد آمده اند؛ در حال تدارک حمله ای بزرگ به بخشی از حلب که همچنان در اختیار رژیم اسد است؛ آماده میشوند و نیروهای اسد نیز در حال بستن بار و بندیلهایشان  و آماده شدن برای یک عقب نشینی گسترده هستند.
دروزیهای جنوب سوریه نیز با جریانهای «سلفی - جهادی» به توافق رسیده اند که به نیروهای بشار اسد؛ اجازهٔ استفاده از مناطق خود برای عملیات ندهند و از نیروهای دروزی که سرنوشت خود را به رژیم اسد و حزب الله لبنان گره زده اند؛ دوری جسته و در عوض؛ مورد حملات انتقامجویانهٔ «نیروهای سلفی - جهادی» قرار نگیرند. کشورهای اردن و اسرائیل نیز آغاز به تسلیح دروزیهای جنوب سوریه نموده اند.
طبق گزارشی که در «دیپلماسی ایرانی» منتشر شده است؛ (اینجا) رئیس جمهور مصر نیز به احزاب لبنانی هشدار داده است که پیش از اینکه دیر شود؛ به حلّ اختلافات خود بپردازند؛ زیرا در صورت سقوط ناگهانی رژیم اسد؛ دیگر فرصتی باقی نخواهد ماند و احتمالاً لبنان به طور کامل در آتش جنگ خواهد سوخت.
گزارشهای دیگری وجود دارند که خاطر نشان میسازند که به خاطر سخت بودن جنگ دمشق؛ نیروهای سلفی جهادی به «جنگ تونل» روی آورده اند و در حال حفر تونلها به صورتی گسترده برای رسیدن به داخل دمشق هستند. در صورت واقعی بودن این گزارشها؛ بخشهای قابل توجهی از نیروهای «سلفی - جهادی»؛ بدون درگیری با مدافعین دمشق؛ خواهند توانست؛ وارد شهر شوند و وعده های دروغین و عربده های «حاجی بادمجان گروهبان میرزا قاسمی» در رابطه با «عملیات خیره کننده»  و حتی سازمان دادن نیروی ۱۰ هزار نفره برای دفاع از دمشق نیز عقیم خواهد ماند. نیروهای مسلح مخالف رژیم اسد؛ دیر زمانی است که در زیرزمینها زندگی میکنند و بمبهای بشکه ای ساخت سپاه پاچاهارداران؛ به آنها هیچ آسیبی نمیرساند و تنها مردم عادی را قتل عام میکند. حال میتوانید تصور کنید که چه کینه و نفرت عمیقی در انتظار علویها و شیعیان سوریه و لبنان است.
با اینکه تا کنون نیروهای سلفی - جهادی به تسلیحات سنگین و پیشرفته تری مجهز شده اند؛ امّا هنوز دارای تسلیحات ضد هوایی نیستند که اگر اینگونه تسلیحات نیز به صورت محدود در اختیارشان قرار گیرد؛ نیروی هوایی رژیم اسد نیز از کار خواهد افتاد و نیازی به «منطقهٔ پرواز ممنوع» نخواهد بود و دمشق در حال آماده شدن برای «شخم زده شدن» توسط نیروهای «سلفی - جهادی» است.
تحولات یمن نشان از یک جنگ داخلی بسیار گسترده در آینده دارد و نیروهای داعش و القاعده در یمن در حال رشد بی سابقه ای هستند و مناطق تحت نفوذ خود را به سرعت به طرف شمال غربی و جنوب یمن گسترش میدهند.. البته هر چند که تاکنون تاکتیکهای نظامی مورد استفادهٔ آنها مشابه تاکتیکهای داعش در زمان پیش از تسخیر بخش وسیعی از عراق که به انفجارهای انتحاری گسترده محدود میشد؛ مانده است؛ امّا در صورت گسترش نبردها و غلتیدن یمن به سوی یک جنگ داخلی گسترده؛ کشورهای عربی بر روی نیروهای القاعده و داعش سرمایه گذاری های گسترده ای انجام خواهند داد.
«سلطان قابوس» رئیس «عمّان» که تا چند ماه پیش توانسته بود به عنوان یک منطقهٔ بی طرف ؛ نقش «خانهٔ امن برای مذاکرات» را در منطقه به عهده گیرد؛ اکنون به خاطر گسترهٔ نبردها؛ در حال از دست دادن «نقش بی طرف» خویش است و اگر نیروهای داعش و القاعده بتوانند به صورت نیروهایی قدرتمند در صحنهٔ نبردها مطرح شوند؛ به طور حتم؛ دامنهٔ این جنگ را به «عمّان» نیز خواهند کشانید. «سلطان قابوس» در حال فرو افتادن به دامن «اشتباهی استراتژیک» است.
در مرزهای شرقی ایران؛ رژیم انگلهای صفوی؛ به «جفتگیری با طالبان افغانستان» کشانیده شده است که به خودی خود «اعلام جنگ به حکومت افغانستان» نیز به شمار می آید. این تحوّل نه تنها از رشد داعش و بلعیده شدن «طالبان افغانستان» جلو گیری نخواهد کرد؛ بلکه مردم افغانستان را نیز به سوی دشمنی با ایران سوق خواهد داد. کشور افغانستان؛ به خودی خود از هزاران مشکل رنج میبرد و ورود پارامتر «جفتگیری خامنه ای با ملّا عمر» به معادلهٔ افغانستان؛ تنور جنگ در مرزهای شرقی علیه ایران را شعله ور خواهد ساخت. من همانگونه که پیشتر به «حاجی بادمجان»  در رابطه با سوریه هشدار دادم که حرکاتی که انجام میدهد؛ همهٔ تلاشهایشان را نه تنها بر باد خواهد داد؛ بلکه موج بحران به ایران کشیده خواهد شد و هرچند که «بزمجه های اطلاعاتی» با خواندن مطالب وبلاگ از آن هشدار آگاه بودند ولی آنرا به «سخره» گرفتند و اکنون نتایجش را با سوزش استخوان حس میکنند.
اکنون نیز به «الاغ فرزانه» و «حاجی بادمجان» هشدار میدهم که هیچ فایده ای از «جفتگیری با ملّا عمر» نصیبشان نخواهد شد؛ مگر ویرانی استانهای شرقی ایران و سپس گسترش بحران تا «کشور تهران» را نیز شاهد خواهند بود.
ساکنین ایران هم در زمان «حملهٔ مغول» و هم حملهٔ «محمود افغان» و هم در «شیعه شدن زیر ضربت شمشیر و تبرزین صفویان» نشان داده اند که چگونه دلاورانی هستند. بار دیگر نیز این دلاوریها را نشان خواهند داد. بویژه که پس از ۳۷ سال سرکوب مداوم؛ «اعتماد به نفس» در ساکنین ایران مُرده است. ماجرای «سبد غذایی امام حسن بنفش» و برخورد ساکنین ایران با این مسئله و همچنین ماجرای «یارانه ها» که حتی میلیاردرها هم از آن چشم نمیپوشند؛ به روشنی از روحیهٔ حاکم بر ساکنین ایران پرده بر میدارد. آن «شرافتی» که خمینی کثیف به ایرانیان وعده داده بود؛ اکنون ساکنین ایران را به «قلّه های رفیع شرافت انسانی» رسانیده است.

کژدم


۲۲ نظر:

  1. ما تو محلمون قاچاق فروش مواد داریم اکثرا هم میدونن خیلی هم شرورن خودم شخصا مراجعه کردم پاسگاه اطلاع دادم براایجاد مزاحمت نتنها رسیدگی نکردن بلکه بهشون خبر هم دادن فقط شانسی که آوردم این بود که آدرسه غلط خودموداده بودم وگرنه تا حالا کشته بودنم...این وضعیته مملکته البته اگه بشه اسمشو مملکت گذاشت...وقتی یارو رو میگیرن خودشونم اعتراف میکنن از مواد فروشی ماهی 12 میلیون تومن درآمد داشته دیگه چه توقعی میشه داشت.تعداده اعدامی هایه موادو ببینید برا چی اینقدر زیاده برا اینکه یه شبه رهه صدساله میرن.یارو حاظره برا پول دارشدن از جونش بگذره آیا شانسش بزنه یا نزنه ولی حاظر نیست برا حقش جون بده...برا اینه که رو این مسائل مهندسیه روانی شده فکرشده بعدشم تزریق شده به بدنه اجتماع.انشتین میگه دوچیزلایتناهیه اولیش جهانه هستیه دومیش "حماقته آدما" آخرشم میگه راجع به اولیش مطمعن نیستم...میزانه دانشه که سرنوشتوتغییرمیده...همین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      همهٔ اینها به این خاطر است که یکی از منابع در آمد سپاه پاچاهارداران؛ تولید و فروش مواد مخدّر است. سپاه پاچاهارداران و وزارت اطلاعات رژیم انگلها و حزب الله لبنان؛ یکی از بزرگترین کارتلهای مواد مخدر هستند.

      حذف
  2. در بخش مربوط به سبد مواد غذایی در مقاله، «یارانه» به اشتباه «رایانه» نوشته شده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      سپاس از تذکّری که دادید. اصلاح شد.
      یکی از مشکلهای نوشتاری من این است که «فی البداهه» مینویسم. کیبورد من هم عمری ۷ ساله دارد. شاید چندتا شپش و سوسک هم پیدا بشه. وبلاگ نویسی اینطوریه دیگه.... «مامان جون و پاپاجون رانت خوار» هم ندارم که هر ماه بگه: «آخ قربون اون روی ماهت برم.... برو یه لپ تاپالهٔ آخرین مدل بخر»..... آدم باید «به روز» باشه...

      حذف
  3. «صنعت نفت ملّی ایران» که حدود ۷۰ سال پیش «خیلی ملّی» شده است. «خامنه لی قهرمان» نیز گفته است که: آمریکاییها من که حالا خیلی «خَمِش و نرمش» کرده ام .... بیایید بدون محدودیت ... هرچقدر خواستید بکنید.

    http://www.radiofarda.com/archive/news/20150621/143/143.html?id=27083624

    پاسخحذف
  4. آیا این مادرقحبه را میشناسید؟ که برای نوشته هایش هر کلمه ای ۲ دلار پول میگیرد؟
    خاورمیانه را شخم میزنند... آفریقا را شخم میزنند... این روسپی زاده در فکر نوشتن «تحریف حجاب» است.
    این جنده زاده را به خاطر بسپارید:

    http://www.radiofarda.com/content/article/27083993.html

    میگویند: نامش مجید محمدی است.
    از سلالهٔ «محمد بچه باز و برده دار»....
    میگویند که خیلی روشنفکر است و ۵ نوع تحریف «حجاب» را کشف کرده است ....
    میگویند که کشفیات این «کونی» در حد کشف «تعریف فلسفی و ترمودینامیک بازرگانی و تعریف باغ «فدک» فاطمة الزهرایی» است و قرار است که «جایزهٔ نوبل کیر کلفت محمدی» را در کونش فرو کنند.

    «کژدم بسیار مؤدّب»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چرا باید زمانی که فکر میکنیم «حرفی برای گفتن داریم» موهای خود را به شکل «انشتین» آرایش کنیم و «ریش بُزی» بگذاریم؟
      این کثافت مادرزاد که از طرف خمینی «پتیاره زاده» به عنوان نخستین رئیس دانشگاه تهران؛ برگزیده شد؛ در حالی که عمق آبهای زیر زمینی ایران تا ۶۰۰ متر پایین رفته اند؛ حرفی بهتر از اینکه: «نمیگذارند با فرزندانم وداع کنم» برای گفتن ندارد؟
      براستی این کثافتها کیستند؟

      با این کثافت مادر زاد آشنا شوید:

      http://www.radiofarda.com/content/f8-maleki/27083919.html

      هر چند که میدانم او را میشناسید. باری دیگر دربارهٔ این روسپی زاده قضاوت کنید.
      آیا باید با او همدردی کرد؟
      یا....
      باید او را «حذف» نمود؟

      حذف
    2. باید او را «کمی» کشت و بعد با او همدردی کرد!

      حذف
  5. با درود. نظرتان را راجع به وبلاگ پایین جویا هستم.از ینکه وقتتان را میگیرم عذر میخواهم اما من هیچگونه شناختی از نویسنده وبلاگ زیر ندارم اما بنظرم جریان مشکوکی میآید.
    http://bayanerochan.blogspot.fr/2015/06/blog-post.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به گوشهٔ راست تیتر این وبلاگ نگاهی بیندازید که نوشته است:
      ("این وبلاگ به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسدود شده است" )
      همین جمله نشان از «بازاریابی» برای این وبلاگ دارد.
      این وبلاگ را حتی نه طرفداران «تئوری توطئه»؛ بلکه آنهایی که برای فرستادن مردم به دنبال «نخود سیاه با استفاده از تئوری توطئه» ساخته اند.
      آدمهایی مانند کثافتی مانند «عبدالله شهبازی» که در سایهٔ تلاشهای او جوانان ایران به جای بیدار شدن و اندیشیدن در رابطه با آنچه که به خشکیده شدن «آبهای زیر زمینی»؛ «خشکیدن دریاچهٔ آذربایجان»؛ «کارتل بین المللی تهیه و خرید و فروش مواد مخدر سپاه پاچاهارداران»؛ کشانیده شوند. به سوی «ناسیونالیسم قلّابی و مبارزه با امپریالیسم حپروتی» روی آورند.
      حتماً شنیده اید که میگویند: «آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم».
      من این مثل را اینگونه اصلاح میکنم:

      «دشمن و خائنین و توطئه گران؛ در خانه و ما گرد جهان میگردیم».
      وبلاگ من مسدود است و گاهی «از ما بهتران ها» به آن رجوع میکنند. عده ای هم با فیلترشکن. امّا من از این سلاح هرگز استفاده نکرده ام؛ تا با براه انداختن جنجال و هیاهو به تعداد خوانندگان بیفزایم.
      وزارت اطلاعات نیز با وبلاگ من بازی میکند و من هم به بازیهای آنها پاسخ میدهم. ولی نه ریش پروفسوری مانند: "این وبلاگ به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسدود شده است"
      میگذارم و نه موهایم را آرایش «انشتینی» میکنم.
      من مثل دیگران نیستم که «خانقاه» درست کنم و عده ای را در آن به دنبال «هوووو» کشیدن سرگردان سازم.
      اگر «شمنی هست» مرا خواهد یافت.
      اگر نیست؛
      کار سرزمینش تمام است و بهتر است به فکر نوشتن «سوگنامهٔ ایران گربه نشان» باشد.

      ناشناس گرامی این وبلاگ را افرادی مانند «عبدالله شهبازی» و «فارس نیوزی ها» راه انداخته اند.

      حذف
  6. اول باید او را به سلمانی برد و موهایش را از ته تراشید تا دیگر اینشتینی نباشد و بعد با موچین دانه دانه ریش‌های بزی‌اش را کشید و آخر سر هم او را «حذف» نمود تا کمی آدم شود!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینهمه زحمت نکشید. حذف کنید. نه تنها او را بلکه بسیجیها و پاسدارهای روسپی زادهٔ «عقد نکاحی» را.... اکبر گنجی و سازگارا و مخملباف را ... سید رضای دیبا را .... همهٔ این خائنین باید «حذف شوند»... چه با «کراوات»؛ چه با ته ریش ... چه با «عروسی خوبان» و چه با هر سلاحی که برای ویرانی ایران به کمر بسته اند....

      حذف
  7. حرام زادگان مثلن آریایی تازی پرست سود جو.75 میلیون دزد با هم روزه میگیرن و خاهر و مادر همدیگرو بگا میدن.ببینید.مادر تمام مسئولان وزارت بهداشت رو باید گایید. با این نظارتشون. http://www.dw.com/fa-ir/%D8%A2%D8%A8%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA/a-18529497

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آب لیموی تقلبی را ول کن. آذربایجان دارد کویر میشود.... صحبت از ویرانی گسترده و مهاجرت حد اقل ۱۰ میلیونی مردم و بی خانمانی است.

      حذف
  8. کژدم جان منظور من از افشای به اصطلاح اسناد ویکی لیکس ماهیت اسناد نبود. انها که چیز تا زه ای نیستند. پاتک های عربستان به ایران هست. منظور من انتشار انها در این زمان و اینکه دمب اسانژ به کجا وصل است. و کلا چه هدفهایی را دنبال می کنند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نکند دمب آسانژ به «بیت رهبری» وصل است؟!

      حذف
  9. کژدم گرامی چرا این سایت آسانژ رو هک نمیکنند. نکنه مثل داعش برای پروژه های بخصوصی حمایت پنهانی هم میشه. کی و یا چه کسانی پشت پرده هستن.؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آسانژ یکی از ورزیده ترین پیشکوستهای «هک کردن» است. «آسانژ» و «هکرهای ناشناس» را دست کم نگیرید. امّا همانطور که پیشتر گفتم؛ «ویکی لیکس» اکنون به «بانکهای سوئیس و لیختنشتاین» تبدیل شده است و برای «پولشویی» بکار میرود.

      حذف
  10. کژدم گرامی این فقط یک نفر نیست که با مشکل حجاب ور میره. بهاین لینک هم نگاه کنید ظاهرأ میخواهندآخوندها را از راه رفته برگردانندوقانع کنند که اینقدر سخت نگیرند..

    https://www.enghelabe-eslami.com/component/content/article/19-didgagha/maghalat/15039-2015-06-16-08-12-10.html?Itemid=0

    پاسخحذف
  11. خیلی وقته که اون شمن پیدات کرده
    فقط ادامه بده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      زمانی که «مرکز دنیا نیستی» و میدانی که تو یک «رقصنده ای»؛ پس به «بهترین وجه» برقص؛ مانند «هوا» باش که مقاومتش در برابر «وارد شونده»؛ بسیار کمتر از «آب است». ....
      امّا «وارد شونده»؛ چه در آب و چه در «هوا» وارد شود. محاصره میشود؛ مگر آنکه خود نیز از «جنس آب» و یا «هوا» باشد. پس بیش از آنکه «کُشنده» باشد؛
      «در آمیزنده» است....... مگر آنکه «گازی سمّی» باشد.
      برای «رقصنده در میانهٔ میدان»؛ چه «شعله» و چه «آب و هوایی از جنس خویش» و چه «گاز سمّی» فرقی ندارد.

      اینچنین رقصی در میانهٔ میدانم آرزوست ....

      آنکه دیر زمانیست که «مرده» است ....

      از سرزنش خار نترسد ...

      حذف
  12. آن بخش از دروزیهای احمق که با بشار اسد هم پیمان شده اند؛ در حال به خطر انداختن جان میلیونها دروزی هستند.

    http://www.dw.com/fa-ir/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%A8%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%85%D8%AC%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C/a-18535539

    پاسخحذف