۱۳۹۴ خرداد ۱۵, جمعه

نگاهی از نوعی دیگر به «تخت جمشید»

تخت جمشید را دوست دارید؟ خیلی زیباست .... آره؟ ....  به آن افتخار میکنید؟ ....لابُد و حتماً؛ ویرانگران تخت جمشید را «نفرین» میکنید .... از اینکه میگویند «اسکندر مقدونی» یک «همجنس گرا بوده است» نیز برای تبلیغات «ناسیونالیستی» خودتان استفاده میکنید.... مگر چنین نیست؟
تخت جمشید را نشانهٔ شکوه و عظمت «امپراتوری ایران» میدانید.... مگر چنین نیست؟
حتماً حکومت «سلوکیان» را نیز به عنوان «حاکمیت انیران» نفرین میکنید....

امّا.... و فقط «امّا»....
تا کنون از خود پرسیده اید که چرا؟ و فقط این پرسش که چرا؟ آنهایی که «اشکانیان» و یا «پارتها» نامیده شدند؛ .... دلیری ها کردند.... نبردهای «پارتیزانی» براه انداختند که حتی افتخار نام اینگونه نبردها هم به خاطر «آفریدن شیوهٔ جدیدی از نبرد» به آنها تعلق دارد؛ (و ... نه به تو)؛ ... و سلوکیان و ارتش «رُم» را از این سرزمین بیرون راندند و پس از آن امپراتوری بزرگ «ساسانیان»  رویید ... که به تعریف «ایرانشهر» انجامید نیز افتخار میکنید.... مگر چنین نیست؟
مگر همهٔ تاریخ نویسان و حماسه سرایانی که «راز بقای فرهنگ ایرانی» را می سُرایند؛ به «تو» اینگونه نگفته اند؟
پس چرا هیچگاه از ذهن پر از آشغال و تنبل خود نپرسیده ای که چرا هیچ یک از آنهایی که به آنها افتخار میکنی (البته افتخار مجّانی) ... هرگز به فکر «بازسازی تخت جمشید» نیفتادند؟ .... چرا همهٔ این افتخار آفرینان؛ همیشه به تخت جمشید؛  به عنوان یک «ویرانه» نگریستند؟ ... 
چرا «جشنهای ۲۵۰۰ ساله» داشتیم؟ امّا همین سلاطین پهلوی که به دروغ «پادشاهان» نامیده شدند؛ حتّی نیم نگاهی به این ویرانه ها نینداختند؟
چرا پس از حملهٔ تازیان؛ هیچ آسیبی به این «ویرانه» نرسید؟

پاسخ بسیار روشن است: ویرانه؛ نیازی به ویران شدن ندارد.

اکنون حد اکثر خلاّقیت افکار «ناسیو نالیستی قلّابی» این است:

اِوا ... خاک عالم .... میدونی اگه این «ایکبیریها» از ایران بِرَن ....  میشه از «ویرانه های تخت جمشید» و «جاذبهٔ توریستی» آن چقدر پول در آوُرد؟....

من میگویم: خاک بر سرت.

کژدم

۲۸ نظر:

  1. ظاهراً چنین به نظر میرسد که این نوشته؛ پرسش دل آزاری مطرح کرده است و هیچکس پاسخی برای آن ندارد!!!
    به انگلستان؛ به آلمان؛ به فرانسه و به ایتالیا نگاه کنید و ببینید که همیشه در حال ترمیم آثار باستانی خود هستند....
    آیا این شرم آور نیست که ایرانیان در طول بیش از ۲۱۰۰ سال پس از پایان دادن به سلطهٔ سلوکیان؛ حتی یک قاشق «کاهگل» هم به ویرانه های تخت جمشید نمالیده اند؟ و حتّی ساسانیان به ویران کردن همهٔ آثار اشکانیان مشغول بوده اند.
    و حالا عدّه ای «بزمجّه» هر روز از ناسیونالیسم ایرانی دَم میزنند و حتّی مفهوم واقعی ناسیونالیسم را نمیدانند؟
    «ناسیونالیسم قلّابی» ارزشی بیشتر از افتخار به حاجی بادمجان آریو برزن عارف صفوی مسلک و خایه لیس «ابیل فض» ندارد.

    پاسخحذف
  2. کژدم گرامی،
    ما هنوز "ناسیون" نشده‌ایم که بتوانیم ادعای "ناسیونالیسم" بکنیم. ما پیش از اینکه ایرانی باشیم، "اصلاح‌طلب" و "اصولگرا" و "سبز" و "بنفش" و "کارشناس" و "تحلیلگر" و "فرهیخته" و "دانشمند" و "مجاهد" و سلطنت‌طلب" و "ملی‌مذهبی" و "توده‌ای" و "فدایی" و "کرد" و "بلوچ" و "فارس" و "آذری" هستیم و در پایان اگر چیز دیگری گیر نیاوریم "پرسپولیسی" و "استقلالی" و "تراکتوری" و "سپاهانی" و غیره. برای ما همه‌ی این‌ها به "ایرانی بودن" ارجحیت دارد! به همین دلیل سال‌ها پیش وقتی یک هموطن در اشاره به حاکمان جمهوری اسلامی از من پرسید: "این‌ها بالاخره کی ساقط می‌شوند؟" من بی‌تعارف در پاسخ او گفتم: "خودت را فریب نده، این‌ها، خود ما هستیم"!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تیرداد گرامی
      پاسخ شما؛ هستهٔ مرکزی پریشان حالی ساکنین ایران است. به همین خاطر نیز من بسیار بر نام «ساکنین ایران» تکیه میکنم و میدانم که نام «ایرانیان» را بر این جماعت نمیتوان نهاد.

      حذف
    2. چه جمله زیبایی گفتی تیرداد گرامی.
      ..."اینها خود ما هستیم"
      عالی بود. اکبر

      حذف
  3. جنوب سوريه درعا :جنگ داعش با النصره و النصره با اسد
    شمال سوريه حلب و ادلب: جنگ داعش با النصره
    استان حمص:جنگ اسد با داعش
    غوطه شرق دمشق:جنگ اسد با النصره
    بندر لاذقيه:جنگ النصره با اسد
    در واقع الان بشار اسد بيشتر با النصره ميجنگه و در مناطقي كه داعش پيشروي ميكنه اينا عقب نشيني ميكنند مثل پالامير ه بدون مقاومتي ارتش عقب نشيني كرد.
    داعش هم بيشتر با النصره ميجنگه
    ..

    مهمتر اينكه داعش روزانه320هزار بشكه نفت سوريه را به تركيه ميفروشه و حال نفت موصل عراق و الانبار و...و ميعانات گازي رو هم در سوريه و عراق حساب كنيم روزانه1.5ميليون بشكه نفت و ميعانات گازي(عراق و سوريه) را ميفروشه در كنار اين فروش آثار باستاني و...هم حساب كنيم جمعا سالانه داعش بيش از15-20ميليارد دلار درامد داره

    اين براي يك ارتش150هزار نفري داعش درآمد خيلي خوبيه در ليبي هم روي ميدانهاي نفتي دست گذاشته و در نقطه مقابل بشار اسد هيچ منبع درامدي نداره حتي حقوق كاركنان و ارتش و سوخت تانك و جتهاشو ايران داره ميده و اگر توافق نشه حزب الله لبنان و بشار اسد بيشتر از خود ما ضربه خواهند خورد شايد بهمين خاطر كه حكومت تا اين حد به در و ديوار ميزنه توافق بشه و سريع تحريمهاي بانكي و نفتي برداشته بشه تا 100ميليارد دلار پول بلوكه شده در چين و هند و...آزاد بشه

    همچنين در اين سالها رشد قيمت نفت و گاز سبب شد تا درامدهاي ارزي عربستان و قطر و امارات به اعداد نجومي برسه عربستان و قطر و امارات جمعا بالاي 1000ميليارد دلار ذخاير ارزي دارند و اين 3-4سال جمعا240ميليارد دلار سلاح از فرانسه و انگليس و امريكا خريداري كرده اند با اين جنگهاي فرقه اي مذهبي در خاورميانه امريكا كاري خواهد كرد جنگ فرسايشي ادامه پيدا كند تا ذخاير ارزي كشورهاي عربي ته بكشه

    براي همين غرب تمايلي به نابودي گروههاي تروريستي داعش و القاعده و ...نداره امريكا 3سال ديگه بزرگترين توليد كننده نفت و گاز دنيا خواهد شد اگر ذخاير ارزي اين كشورهاي عربي ته بكشه نياز دارند كه قيمت نفت دوباره بالا بكشه همين خواسته اي كه امريكا دنبالش هست و روسيه هم ازش استقبال ميكنه

    اين وسط فقط مردم خاورميانه هستند كه زندگيشون سياه خواهد شد و غرب و اروپا هم هر وقت دچار ركود و بحران اقتصادي شدند با يه جنگ جهاني تونستند ازين ركود اقتصادي خارج بشند به لطف همين عربستان و قطر الان فرانسه بيشترين كسري بودجه خودشو با فروش سلاح جبران كرده غرب هم همينطور........

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نوشتهٔ شما در رابطه با چندین مسئله ساکت است:
      ۱- این آمار فروش نفت و میعانات گازی را چطوری محاسبه کرده اید؟
      ۲- عربستان سعودی که روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت میفروشه؛ چطوری ذحایر ارزیش تمام خواهد شد؟
      ۳- این تئوری که جنگ جهانی اوّل و دوّم اروپا و آمریکا را از رکود اقتصادی در آورد؛ بر اساس کدامین اسناد استواره؟ اگر بعد از جنگ جهانی دوّم طرح مارشال نبود هم اروپا و هم ژاپن و حتّی اتحاد شوروی؛ به آخر خط رسیده بودند. کدام بیرون آمدن از درون بحران و رکود اقتصادی؟ خیلی کلیشه ای و کیلویی نوشته اید. (کلیشه های مارکسیستی)
      ۴- اگر عربها با ۱۰۰۰ میلیارد دلار ذخیرهٔ ارزی؛ ورشکست بشوند؛ ایران چه بلایی سرش خواهد آمد که هیچ ذخیرهٔ ارزی ندارد؟
      ۵- چه کسی گفته که با وارد شدن آمریکا به عنوان صادر کننده به بازار نفت؛ قیمت نفت بالا خواهد رفت؟ که روسیه و آمریکا هم همین رو بخواهند؟

      حذف
    2. اگر این جنگ ۳ تا ۴ سال دیگه ادامه پیدا کنه؛ سوریه و عراق و ترکیه و ایران تجزیه میشوند و جنگ به آسیای مرکزی کشیده میشه وتا مرزهای چین و روسیه میرسه. «سازمان شانگهای» از هم میپاشه. چین و روسیه هم تضعیف میشن. یعنی همون چیزی که اروپا و آمریکا میخواهند. تمامی تلاش آمریکا در حوزهٔ آسیا پاسیفیک برای کنترل چین؛ بدون کشاندن جنگ مذهبی به آسیای میانه؛ منجر به جنگ رو در رو خواهد شد. لذا جنگ نیابتی برای غرب بهتر از جنگ مستقیم است و حضور آمریکا در آسیا پاسیفیک؛ برای کنترل بحران است و نه جنگ مستقیم.
      اگر این جنگهای مذهبی ادامه پیدا کنند؛ پاکستان و هندوستان و افغانستان هم تجزیه خواهند شد. حال بنشینید و ببینید.
      جنگی که جورج بوش براه انداخت؛ فقط نقش کلید زدن به آغاز این جنگها را داشت و عراق هم با شیر یا خط انتخاب نشده بود.

      حذف
  4. روزنامه اسرائیلی « یدیعوت احرنوت» به نقل از یک مقام نظامی گزارش داد، شمار کشته های حزب الله لبنان در سوریه، به 2000 نفر رسیده است. به گفته این روزنامه 100 نفر از آنها تنها طی دو هفته اخیر در قلمون سوریه کشته شده اند.

    این مقام نظامی اسرائیلی گفته که سخنرانی های اخیر حسن نصرالله، رهبر شبه نظامیان حزب الله لبنان در نتیجه فشارهای زیاد خانواده های قربانیان صورت می گیرد، چرا که آنها نصرالله را مدافع رژیم بشار اسد به شمار می آورند.

    برخی تحلیگران می گویند که افزایش شمار قربانیان حزب الله لبنان در سوریه، در نتیجه در پیش گرفتن تاکتیک های جدید از سوی مخالفان مسلح از جمله حملات غافلگیرانه و سریع، به وقوع پیوسته است.

    بر اساس این گزارش، برخی از گروه های مسلح مخالف اسد، جنگ های کلاسیک و مستقیم را با حزب الله لبنان رها کرده و به حملات غافلگیر کننده، روی آورده اند.

    این روزنامه اسرائیلی به نقل از یک افسر بلند پایه سوری از رسیدن هزاران جنگجوی ایرانی و عراقی به سوریه جهت جلوگیری از سقوط دمشق خبر داد.

    « یدیعوت احرنوت» می نویسد که برخی گزارش های سری نشان می دهد که حزب الله به دلیل از هم پاشیدن نیروهای رژیم اسد، زیر فشار شدید است.

    بر اساس گفته های منبع نظامی اسرائیلی که « یدیعوت احرنوت» از آن نقل قول کرده، حزب الله لبنان شمار نیروهای خود در سوریه را به 8 هزار نفر رسانده است.
    .........................
    صرفا جهت اطلاع و گریز به تفاسیر قبلی کژدم در این رابطه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      کار سوریه به جایی رسیده است که حکومت انگلهای صفوی باید بیشتر از ۵۰ هزار نیرو و بیش از ۶۰ میلیارد دلار هزینه کند و آخرش هم برگردد به نقطه ای که همین الآن در آن ایستاده است. بحران سوریه و کار رژیم انگلها در لبنان و سوریه و عراق تمام است و مثل جنگهای ۸ ساله فقط به دنبال «افسانه و رؤیای» یک «پیروزی چشمگیر» هستند. این رؤیا طور دیگری تعبیر خواهد شد.

      حذف
  5. همانطوریکه استاد گژدم گرامی گفتند . باد عربده کشان شعه خالی شده و به ریپ زدن افتادن. بزودی هم خاموش و از به سوراخهای خود میرن. لینک زیر را ببینید. البته خیلی اراجیف گفته این بشکه حسن. اما از عربده کشی همیشگیش دیگه خبری نیست. اطلاعات قابل بازیافت هم تو حرفاش پیدا میشه. نفسهای آخرشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      هندوانهٔ «استاد» برای زیر بغل من خیلی بزرگ است. من هم مثل بقیّه در این وبلاگ فقظ «ذِقّ و ذِقّ» میکنم. همین.

      حذف
  6. آیا این یک نامه تاریخی هست؟؟ جالب است سپاه رو طبل تو خالی معرفی کرده اند.http://www.pyknet.net/1394/10khordad/16/page/rahbar.php

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      در ایران هیچ نامه و یا حتی حرکتی که ارزش تاریخی داشته باشد؛ اتفاق نمی افتد. پرداختن به دعوای سگها و گربه ها برای «خود روشنفکر پنداران» فارسی زبان نوعی زمینه برای دست یافتن به «نام آوری» است و خوانندگان و شنوندگانشان را به دنبال نخود سیاه میفرستند؛ استوانه های آیندهٔ خاورمیانه و جهان در جاهای دیگری ساخته و پرداخته میشوند و ما هنوز اسیر رصد کردن دعوای سگها و شغالها هستیم.
      در سال ۲۰۱۱ نوشته های من در رابطه با دادن یک تصویر عمومی (هرچند ناقص و مقداری اشتباهات)؛ حتی یک نظر هم زیر پایشان نمیبینید؛ دلیلش هم خیلی ساده است؛ چون خواننده ای وجود نداشت؛ زیرا همه سرگرم «رای منو پس بگیر» و باد به غبغب انداختنهای «سید رضا دیبا» و مزخرفاتی از این قبیل بودند. زمانی که ساکنین ایران و روشنفکرانشان سرگرم خبرهایی از قبیل: «سکینه دستگیر شد».... «منیژه به مرخصی رفت» و .... بودند و همه تعجب میکردند که چرا «اوباما با آنها نیست»؛ به این واقعیت اهمیت نمیدادند که «اوباما یک کارمند» است و برای کارهایی که میکند حقوق میگیرد. اوباما آنجا ننشسته است که به جیغ و دادها گوش دهد و «سبد عسل» هم برای کسی نخواهد آورد. اوباما و یا جرج بوش آنجا مینشینند که بازیهای بزرگ را پیش ببرند و از همهٔ «برگها» استفاده کنند. حتی برگ آزادیخواهیها و یا برگ داعش و القاعده. هر وقت لازم باشد؛ دروغ بگویند و اگر لازم شد عذرخواهی کنند.
      اکنون در میانه های ۲۰۱۵ هستیم؛ دو نوشته از این وبلاگ را برای انهایی که جدّی تر فکر میکنند و در سال ۲۰۱۱ نوشته ام را معرفی میکنم. هر چند که ملال آور هستند و از توپ و تفنگ و فتح تپّه ها و انفجارها در آنها خبری نیست؛ اما در آن نوشته ها تلاش شده است که شالودهٔ آنچه که اکنون شاهد وقوع آنها هستیم ترسیم شود. البته اشتباهاتی نیز به خاطر محدودیت اطلاعات و جوّ حاکم در آن دوره؛ در این دو نوشته خواهید یافت ولی شالودهٔ اصلی بسیار به دور از احساسات ترسیم شده است. در این نوشتارها شاید بتوانید دلیل اصلی آنچه که توسط «ادوارد اسنودن» به عنوان «شنود گسترده» افشا شد را نیز پیدا کنید.

      http://kajdoum1.blogspot.com/2011/09/blog-post_03.html

      http://kajdoum1.blogspot.com/2011/06/blog-post_15.html

      اگر میبینید که من گاهی حتي بی ربط ترین نظریات و حتی خاطرات خانوادگی را هم در بخش نظرات منتشر میکنم کاملاً عمدی است. تا آیینه ای باشد که ببینیم؛ عکس العملها نسبت به یک نوشته چقدر متفاوت هستند و تصویری از خودمان داشته باشیم.

      حذف
    2. کژدم شما چه طور از من انتظار دارید که این مطالب را بخونم و همجنان خودم را آدم صدا کنم؟

      چطور ما قبول میکنیم که فلان نژاد سگ شابک‌تر، کوچکتر، بزرگتر،‌ باهوش تر و قوی تر.... است ولی فکر میکنیم همه نژاد انسان‌ها با هم برابرند؟

      چطور قبول میکنیم که فلان نژاد انسان قدبلند تر،‌ قد کوتاه تر، رنگین پوست، چشم بادامی، چشم آبی و ... است ولی تفاوت ذهنی بین انسان ها را قبول نمیکنیم و فقط در صورتی قبول میکنیم که نژاد خاک تو سر ایرانی با هوش ترین نژاد باشه. باور نمی‌کنید؟ همه می‌دونند فلان ایرانی در ناسا کار میکنه!

      جدی فرق ما و فلسطین و سایر جانورهایی که در خاورمیانه می‌لولند با سایر مردم دنیا چیه؟‌ هیچ دقت کردین چقدر قیافه مردم خاورمیانه شبیه «نئاندرتال» ها هست؟

      نژاد سفید و زرد سازندگی میکنه و نئاندرتال خاورمیانه و نژاد سیاه فقط در حال نابودی هست.

      در جایی دیگر از شما سوال کردم آیا فکر میکنید همه انسانها توانایی رسیدن به کمال معنوی را دارند و یا اینکه بیشتر ما محکوم به زندگی در قلعه حیوانات هستیم که شما پاسخی ندادید. اینجا از شما سوال دیگری میکنم که آیا فکر میکنید ما توانایی زندگی به صورت انسانی تکامل یافته را داریم و یا اینکه هنوز چندین و چندین نسل دیگه باید این مسیر را طی کنیم تا به نقطه‌ای که سایرین در حال حاضر هستند برسیم؟‌ طبیعتاً سایر نژادها منتظر ما نخواهند نشست و همچنان رو به جلو خواهند رفت. آیا ما توانایی ذهنی سازندگی را نداریم؟ آیا ما محکوم به این زندگی هستیم؟

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      ما زادهٔ «جفتگیریهای تصادفی» هستیم. به ندرت گاهی عناصری از «نژاد پنهان» از «جفتگیریهای تصادفی» زاده میشود. ما گوجه فرنگی را «اصلاح نژادی» میکنیم؛.... پرتقال و سیب و گندم و برنج را هم همینطور.
      امّا زمانی که صحبت از «اصلاح نژادی» خودمان برای «ظهور انسان» سخن میگوییم؛ گوش شنوایی یافت نمیشود.
      همهٔ ژنها و DNA «نژاد پنهان» در میان اعضای شاخهٔ تناور «گونهٔ انسانی» پراکنده است. تنها تحقیقات لازم است تا یافت شوند و در «همسان سازی»(Cloning) آزمایش شوند؛ تا به نتیجه برسد.
      امّا تا زمانی که چنین طرح و استراتژی زیست شناسانه ای وجود نداشته باشد؛ تعداد «انسان سانها» همیشه بیش از ۹۹ درصد و «انسانها» در حدّ کمتر ازیک درصد خواهد ماند.
      آنچه که تا کنون به عنوان «کاتاگوری نژادی» به خورد ما داده اند؛ دروغهایی بوده است که برای مطامع خاصی تولید شده اند.
      امیدوارم پاسختان را گرفته باشید.

      حذف
  7. کژدم گرامي پيشبينيهاي 2سال پيش شمادرمورداتحاد امنيتي وسياسي عربستان واسراييل درست ازاب درامداينباردوکشور ديدارهاي مقامات خودراعلني کردند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      سپاسگذارم که به نوشته های سالهای پیش مراجعه میکنید. من همیشه از خوانندگان این وبلاگ خواسته ام که اینکار را بکنند. زیرا من همیشه تلاش کرده ام که پراکنده گویی نکنم و نوشته هایم؛ تا جایی که بتوانم؛ مسیر خاصی داشته باشند و البته این مسیر را خودم «نبافته ام»؛ بلکه آنرا «دیده ام» و به آنچه که «دیده ام» باور دارم. حتی به آنچه که در رویای بیداری دیدم و تصویر «انگل فرزانه» و «محمد رسول الله دوّم» (البغدادی) در کنار هم ظاهر شدند و عمّامهٔ «انگل فرزانه» را باد بُرد نیز باور دارم و میدانم که «محمد رسول الله دوّم»؛ عمّامهٔ «انگل فرزانه» را به باد خواهد داد.

      هر کسی از ظنّ خود شد یار من
      از درون من نجُست اسرار من

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      الآن که این رابطه را علنی کرده اند؛ پرسشی را پیش می آورد که چرا؟
      اکنون باید به دنبال دلیل علنی شدن این رابطه بود و رویش فکر کرد. در دنیای بسیار جدّی اطلاعاتی؛ هر کاری که انجام شود؛ باید بر اساس یک «ضرورت» تعریف شده باشد و هیچیک از این عناصر؛ حتی اگر باز نشسته هم شده باشند؛ برای حضور در رسانه ها کاری انجام نمیدهند و همه چیز «مدیریت شده» است. حتی خبرهایی از قبیل «سکینه دستگیر شد» و «منیژه به مرخصی رفت» نیز «مدیریت شده» هستند.

      حذف
  8. وقتیکه رییس جمهول قبلی امریکا و زنش نامزد فعلی ریاست جمهول امریکا خاین به امریکا میشوند. یا سیاستهای امریکا اینگونه هست> https://www.facebook.com/begoonah/photos/a.119858851507696.24581.117891865037728/464299620396949

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بخشی از این افشاگریها بازیهای تبلیغاتی پیش از انتخابات هستند. امّا چون «ساکنین ایران» چشم امیدشان به «منجی» است و «اوباما» هم با آنها نبوده است؛ از این بازیها خوششان می آید.
      با آن غلظتی که شما اینها را «خائن» میخوانید؛ در آمریکا که صاحب اصلی اینها هست؛ اینها را «خائن» نمیخوانند.
      ما به ظاهر «ایرانیان» همه را «خائن» مینامیم؛ آنهم به خاطر اینکه «آرزوهای ما را بر آورده نکرده اند» بدون اینکه از خودمان بپرسیم؛ خودمان در جهت آرزوهایمان چه حرکتی کرده ایم؟ آیا بیل کلینتون و یا بنیاد کلینتون سوگند خورده است که به نفع ساکنین ایران کار کند؟ یا اینکه قرار است که ساکنین ایران را سرکیسه کند و برای سرگرمی آنها و آفریدن غرور دروغین و کاذب ملّی به «جدایی نادر از سیمین» جایزهٔ اسکار بدهند و سپس «داعش» را به طرف کشورش هدایت کنند؟
      بزرگترین خائنین به «ایران» خودِ «ساکنین ایران» هستند.
      بیگانگان نیز از این خیانتها؛ سودهایشان را میبرند.

      حذف
  9. نظر شنا کژدم گزامی چیست. آیا از جایی ج.ا چنا تا تکمیل شده نخریده است>

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر منظورتان کلاهک هسته ای است؛ فکر نمیکنم که خریده باشند.
      امّا پولهای کلانی به «بشکهٔ کُره ای» برای تحقیقات مشترک پرداخته اند.

      حذف
  10. این خبر برای هضم غذا خوب است:
    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1948446/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4+%D8%B1%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AA+%D8%B1%D8%A7+%D8%AE%D8%B4%DA%A9+%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF+.html

    پاسخحذف
  11. گویا قبل از اینکه «حاجی بادمجان گروهبان میرزا قاسمی» چشمهای جهانیان را خیره کند؛ جیش الفتح در حال خیره کردن چشمهای «انگل فرزانه» و «حاجی بادمجان» و «انگل حسن نصرالله» است. دیروز و امروز درگیریهای شدیدی در مسیر حلب و جثرالشغور بین نیروهای اسد و جیش الفتح اتفاق افتاده است که نیروهای دلیر تحت فرمان حاجی بادمجان؛ برای عقب نماندن از ارتش عراق در مسابقهٔ فرار؛ از برابر جیش الفتح فرار نموده و خودروهای نظامی وتسلیحات و مهمات زیادی را به عنوان «هدایای جنگی برای جیش الفتح» جای گذاشته اند.

    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/06/06/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AF.html

    نمایندهٔ «جهاد اسلامی فلسطین» در تهران نیز؛ با سخنانش مودبانه به «انگل فرزانه» گفته است که «شعار نده». موقعیت طوری نیست که بتوانی کرانهٔ غربی را مسلح بکنی.
    اگر یادتان باشد؛ یکی از عربده های توخالی «سرداران رشید پاچاهاردار» و «انگل فرزانه» تسلیح کرانهٔ غربی بود:

    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1948470/%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81+%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AD+%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%DB%8C+%D9%81%D8%B9%D9%84%D8%A7+%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1+%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یکی نیست به «الاغ فرزانه» بگه که:
      آخه مَردَک: حرف زدن بلد نیستی... اقلّاً حرف نزدن که بلدی......
      چرا باید هِی شعارهای توخالی بدی و آبروی نداشته ات بره؟
      گفتی ۱۹۰ هزار سو لازم داری... گفتند جونِ حاجی ؛ بیشتر از ۵۰۰۰ سو صرف نمیکنه.... گفتی کرانهٔ غربی رو مسلّح میکنی... نوکرِت گفت: حاج آقا نمیشه...
      «حاجی بادمجان میرزا قاسمی دوّم روضه خوان» هم گفته که:
      داعشیها عملیات انتحاری را از ما یا گرفتند. کسی هم ازش نمیپرسه که آن همه ادا و اطوار و قرتی بازیهای کفن پوشان استشهادی براه انداختید و اسمش را گذاشتید «استشهادیون» و گفتید بیش از ۸۰ هزار بادمجان ثبت نام کرده اند؛ از آن زمان تا به حال؛ چندتا عملیات استشهادی داشته اند؟ که یکی هم از شما «بُزدلها» یاد گرفته باشه.
      من به «انگل فرزانهٔ دهان گشاد» پیشنهاد میکنم که به سپاه قدس ماموریت بده که کفن بپوشند و بروند «بشقاب ماهواره» جمع کنند و چندتا دختر و پسر را تو خیابانهای تهران و تبریز و اصفهان کتک بزنند و به روی دخترها اسید بپاشند... آیا لیاقتشان بیشتر از اینهاست؟ فکر نمیکنم .

      http://www.digarban.com/node/22137

      حذف
  12. این حاجی بادمجون نمیخاد دنیا رو به حیرت وا داره. ما شبها هم نمیخابیم تا خبر بهت آورشو بگیریم. شاید اینکه در مقابل فتح همه چیرو جا گذاشتن و با شورت فرار کردن خبر مهمش بوده.!! که حاجی بادمجون انقدر خاکیه و منش داره . روش نشده اعلام کنه بابا خبر حیرت اور همینه.

    پاسخحذف
  13. اسگورپین گرامی من 2 لینک بالا که از نوشتهای قبلی شماست رو خوندم .چندین بار. کیا تسمیم میگیرم مسلن پروژه دهکده جهانی بشه خاورمیانه نوین . ویا تسمیم گیریها برای سالهای بعد. لتفن راهنمایی بفرمایی. میدونم. مشکل آی کیو دارم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      استراتژیستهای کمپانیهای بزرگ مالی و صنعتی بین المللی.
      خاورمیانهٔ بزرگ بیشتر یک طرح اروپایی است. امّا دهکدهٔ جهانی یک پروژهٔ انگلیسی - آمریکایی

      حذف