۱۳۹۴ تیر ۲۲, دوشنبه

گمانه زنی کنید

عملیات بزرگ دولت عراق برای بیرون راندن «داعش» از استان انبار آغاز گردید. این خبری است که در خروجیهای خبرگزاریها منتشر شد.
خبر دیگر تحویل ۴ فروند جنگنده بمب افکن F16 آمریکایی از مجموعهٔ ۳۶ فروند هواپیماهای جنگی است که دولت عراق سالها پیش قراردادش را با شرکت «لاکهید» بسته بود. نوری المالکی با اتکّا به این قرارداد گفته بود: زمانی که این جنگنده ها را تحویل گرفت با کردها مذاکره خواهد کرد.

اکنون نوبت شماست که گمانه زنی کنید. از اینهمه خواندن دست بردارید. خودتان نویسنده و تحلیلگر شوید. پوست اندازی کنید و از یک «خواننده» به «تولید کننده» تبدیل شوید. از اشتباه کردن نهراسید؛ هر اشتباه میتواند آموزه ای بسیار کار آمد تر از آنچه که میخوانید در اختیارتان قرار دهد.
برای آسان شدن گمانه زنیها این پارامترها را در نظر داشته باشید:

۱- حاجی بادمجان و نیروهای عراقی تحت امر او؛ ماههاست که در حال سازماندهی؛ آموزش؛ و طراحیهای عملیاتی و انتقال تسلیحات به عراق هستند.
۲- آغاز عملیات همزمان با آخرین دور مذاکرات هسته ای همراه است.
۳- داعش مدّتها است که پس از تسخیر رمادی ساکت است و به جز چند عملیات انتحاری در بغداد و چند عملیات سفارشی از طرف ترکهای عثمانی اخوان المسلمینی؛ کاری انجام نداده است.
۴- ترکهای عثمانی به جز چند رجز خوانی و سفارش عملیات به داعش بر علیه کردهای سوریه؛ تقریباً ساکت هستند و به لاک خود فرو رفته اند.
۵- آیا ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز در این عملیات شرکت خواهد داشت؟ (مهره های مهم آن عربستان سعودی و اقمارش) و اگر شرکت کنند؛ چه معنایی دارد؟
۶- اسرائیل همچنان داد و بیداد می کند. پس کجاست آن افسانهٔ تعیین سرنوشت ملّتها توسط «صهیونیسم جهانی»؟
شاید پارامترهای دیگری نیز در کار باشند.
چه سناریوهایی را محتمل میدانید؟
چرا دولت عراق بالاخره توانست در این مقطع زمانی به جنگنده هایش (به صورت خیلی محدود) برسد؟

این شما؛ و این «مغز» و «قلم» شما ...

کژدم

۶۶ نظر:

  1. درود.خاک بر سره ملتی که در این سالها 600 میلیارد دلارشو بخاطره هوا و هوس چند نفر از دست داده حالا نه به داره نه به باره میخواد جشنه هسته ای بگیره بیاد تو خیابون جفتک پرونی کنه که شاید 100 میلیاردشو مثله گداها بندازن جلوش که یک دلارشم نصیبشون نمیشه...همین دیروز 18 قلم کالارو دوباره گرون کردن...حالا برو جشن بگیر فکر کن آمریکا شعبه مک دونالد برات میاره هرچند که KFC اونم از ترکیه اومده ولی به چه قیمتی؟؟؟یک ساله دیگه که داعش اومد تو خیابونات اونوقتم جشن بگیر...

    پاسخحذف
  2. مغزم قد نمی کشد کژدم. همین قد می دانم که شما دستکم می خواهی بگویی داعش را می خوان بفرستند پاکستان و افغانستان.به هر حال خیر و برکت اسلام زیاد است. و دینی است کاملا الاغ پرور. شاید زمان هجرت انها شروع می شود تا بروند دیگر نواحی را به خیر و برکت خود مزین کنند.اسلام عزیز خیلی خاصیت دارد. تریاکی است که خالصی اش به غرب می رسد و تفاله اش هم به مسلمین. مسلمین اش منو کشته. تا مسلم هست. الاغ هم هست نگران نباش. مثل الا غهای میهنی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      منظورم القاء کردن اینکه میخواهند داعش را به طرف پاکستان و چین فراری دهند نبود.
      در اینجا فقط میخواستم که دری بروی خودمان بازکنیم و به جای خواندن و پذیرفتن نوشته های دیگران (از جمله نوشته های خودم)؛ به پلّه ای بالاتر برویم و هر کسی خودش به تجزیه و تحلیل معادله بپردازد.

      حذف
  3. کژدم گرامی، همه چیز نشان از تقسیم نهایی میان اقوام کرد، شیعه، و سنی است. در نظر قبلی از شما سوال کردم که اگر داعش از این محدوده بیرون رانده شود، جایگزین آنها به عنوان پدافند اقوام سنی عراق چه کسانی خواهند بود؟ شما جبهه النصره را جایگزین قابل اعتمادی برای آن دانستید. ولی این جایگزینی چگونه انجام خواهد شد؟ آیا حمله مستقیم النصره به مواضع داعش برای بیرون راندن آنهااز منطقه و راندنشان به سمت آسیای مرکزی گزینۀ مناسبی است؟ در حالی که در آن حالت نیروهای شیعه در کمال آرامش عملیات خود را برعلیه این دو نیرو سازماندهی کنند؟ یا اینکه برای دیگر کشورها بهترین گزینه حملۀ مستقیم نیروهای شیعه و قاسم سلیمانی با آنها برای بیرون راندن داعش علاوه بر اینکه آنها را تضعیف خواهد کرد، با کشاندن آنها به مناطق سنی، موقعیت بهتری را برای نیروهای النصره جهت ورود به نبرد و گرفتن مناطق سنی عراق ایجاد خواهد کرد.

    احتمال حضور نیروهای ائتلاف همچنان به شکل هوایی بالا خواهد بود، چرا که علاوه بر آنکه مناطق ممنوعه را برای حضور داعش مشخص خواهند کرد، ثابت خواهد کرد که ائتلاف روی جبهه النصره حساب خاصی باز کرده است.

    دریافت محدود جنگنده‌ها نشاندهندۀ چراغ سبز آمریکا جهت ایجاد مناطق شیعی در عراق خواهد بود و این کمک در حدی نیست که بتواند خطری برای دیگر مناطق (سنی و کرد) ایجاد کند.

    آریو

    پاسخحذف
  4. همزمانی حملات اخیر امریکا به داعش و خبر اشاره شده توسط شما قطعا مرتبط با مذاکرات هسته ایست. به گمان من هدف نمایش بی نیازی به کمک ایران در مبارزه با داعش است. ایران قدرت مبارزه با داعش را گروکش گرفتن امتیاز در مذاکرات کرده بود. هفته پیش ظریف در پیام ویدیویی خود تقریبا مستقیما به این مساله اشاره کرده بود. پیام این است که امریکا چندین گزینه مختلف برای مبارزه با داعش در عراق دنبال میکند. این که باقی مسایل چه خواهد شد بستگی به نتیجه مذاکرات خواهد داشت تا مقداری البته در کوتاه مدت. در بلند مدت شرایط متفاوت خواهد بود..
    این گمانه زنی من بود.
    رهگذر

    پاسخحذف
  5. قوهّٔ قضائیهٔ رژیم شیعی - صفوی حاکم بر ایران؛ «کدخدا» را به پرداخت غرامتی ۵۰ میلیارد دلاری محکوم کرده است که «کدخدا» حتماً باید بپردازد و صد البته خواهد پرداخت ....
    برخی مفسرّین خبری میگویند که دلیل محکومیت «کدخدا» به پرداخت غرامت ۵۰ میلیارد دلاری؛ این است که «کدخدا» در مذاکرات هسته ای؛ از «کاندوم» استفاده نکرده و دل رهبر همهٔ «عالم و عالمیان» را رنجانیده است.

    http://www.bbc.com/persian/iran/2015/07/150713_l39_iran_judiciary_us

    پاسخحذف
  6. با درود بر جناب کژدم واقعیتش من دیشب اصلا نخوابیدم در نتیجه نمی تونم روی این بحث و سناریوهای اون تمرکز کنم از طرفی دلمم نمی اد در این بحث شرکت نکنم

    به نظر من باید سناریویی بر اساس اصل غافلگیری چیده شود اینکه ایا جمهوری اسلامی در چه راستایی و به چه شکلی امتیازات لازم را به غرب و جبهه عربستان و اسراییل داده باشد(حمایت نکردن از بشار و یا دولت شیعی عراق....)

    فرضا در مورد عراق ممکن هست که جمهوری اسلامی تضمین داده باشد که در حال و اینده عراق هیچ نقشی را بازی نکند(طرح تجزیه عراق به سه کشور) و در نتیجه تجهیزات امریکایی به دولت عراق داده شده باشد

    از طرفی بازیگران منطقه ای و جهانی نیز بدون سرو صدا در حال تکمیل قعات پازل و چینش نیروهای خود به صورت خزنده هستند (فرضا جبهه النصره تونلهای زمینی خود را به سمت دمشق تکمیل کرده و در فرصت مقتضی برای ورود به دمشق به سر می برند)
    به هر حال در فردای پس از اعلان بیانیه نشست لوزا ن باید به صورت تصاعدی منتظر رو کردن برگهای برنده طرفین باشیم

    با تشکر این تحلیل اماتوری با طرفه العینی به ذهن مشوش بنده رسید و ان را اریه کردم

    اراد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اراد گرامی
      «دشمن خارجی» هیچ تقصیری ندارد.
      «دشمن داخلی» نیز تقصیری ندار.
      آن احمقهای «ضریح لیس» و «انگل پرور» که هر روزه «قرائتی امروزی» از مزخرفاتی به نام «اسلام» را مانند دوغ سر میکشند؛ تقصیر دارند.
      چه انتظاری از مردمی دارید؛ که هر روز به خودشان خیانت میکنند؟

      من میگفتم؛ ... به ریشخند میگرفتند.
      من میگفتم .... میگفتند که مواظب باش انگلیسها تو را ندزدند.

      مگر خامنه ای «کرنشگر و کشتی گیر قهرمان» نمیگفت که با مذاکره مخالف نیستم ولی میدانم که توافق نخواهد شد؟
      آیا «کدخدا» توافق کرد؟ یا «انگل نرمش گر قهرمان و فرزانه»؟
      اینکه در دو هفتهٔ اخیر میدیدید که «انگل فرزانه» طاقت نشستن را از دست داده و مانند کسی که مورچه ها به کونش حمله کرده اند؛ دچار خارش شدید شده و به بهانه های گوناگون هی سخنرانی میکند و کاخ سفید نیز به زبان بی زبانی میگوید: «بابا ... اونو ولش کنید... بزارید هرچی میخواد بگه ... بگه».
      مگر دهها بار نگفتم که تنها «خط قرمز رژیم انگلها» فقط و فقط «ریده نشدن به هیکل فرزانه» است؟
      فقط کافی است که عده ای بپرسند: «ای الدنگ فرزانه» ... تو که قرار بود «امام حسن» و «امام سجّاد بیمار» بشی .... تو را چه به این غلطها؟

      حذف
  7. درود.با این توافق که ننگین ترین معاهده در طول تاریخ ایران محسوب میشود چون با تمامیه خواستهایه طرفه غربی موافقت گردیده است "تعریف دوباره کشورها" کاملا درست از آب در خواهد آمد...ننگ و لعنت بر قومه ظاهربین و ظاهرپسند...از کوزه آنچه طراود که در اوست...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      کسی که عمق استراتژیکش را عدهّ ای «دلار خوار و مزدور» لبنانی و عراقی و سوریه ای و حوثی یمنی؛ تشکیل داده باشد و فکر کند که «الله چشم دشمنان را خواهد بست» (ماجرای غار و محمّد و تار عنکبوت) و با اینهمه کثافتکاری در طی ۳۷ سال همچنان فکر کند که «عزیز دردانهٔ الله» است و چنان جبهه ها را گشایش دهد که خارج از توانایی لجستیک اوست (منظورم لجستیک همه جانبه است)؛ آخر و عاقبت کارش هم همین است و این تازه؛ «نیمهٔ راه» است.
      ساکنین ایران ۱۲۰۰ سال است که «ننگ تازی پرستی» را به جسم و جان خریده و پیروان و مؤمنین مخلص «تجاوزگران به سرزمینشان و نیاکانشان» هستند.
      کدام ننگ؟
      ننگ زمانی معنی دارد که «شرافت» معنی داشته باشد.
      زمانی که ساکنین ایران در دههٔ ۶۰ دختران و پسران همسایهٔ خود را به سپاه و اطلاعات و کمیته لو داده و به شکنجه گاهها و جوخه های اعدام می سپردند؛ شرافت را صدها بار باخته بودند.
      ننگ را فراموش کنید....
      یک سبد غذایی اعلام کنند... تا ببینید که «فرزندان کوروش و داریوش و بابک» چگونه مثل حیوانات همدیگر را زیر پا له میکنند.

      حذف
    2. ایول کژدمی جان. عالی گفتی.

      حذف
  8. سلام به کژدم گرامی.یکی از کلیدهای فهم سمت و سوی تحولات عراق پس از حمله مجدد ارتش عراق به شهر فلوجه نقش نیروهای موسوم به حشد الشعبی یا همون شبه نظامیان شیعی میباشد به این معنا که در صورت حضور این نیروها در پیشانی حمله کنندگان اینگونه استنباط میگردد که جهان به یک توافق بد به تعبیر این روزها با ایران تن داده است اما اگر چنین نبود و انتظار هم همین است و در کنار ارتش عراق نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا صحنه گردان عملیات باشند این بدان معناست که سپاه قدس از روند تحولات کنار گذاشته شده اند کما این که پیش از این هم اخباری مبنی بر مخالفت حیدر العبادی نخست وزیر عراق با ورود مجدد قاسم سلیمانی حتی در سایت ها و خبرگزاری های نزدیک به حاکمیت شیعی ایران منتشر شده بود از مدت ها پیش من در تصور من بین سه موضوع بحران هسته ای،نبرد در هلال شیعی و همچنین مساله جانشینی رهبر حاکمیت دینی در ایران ارتباط تنگاتنگی وجود دارد که امکان حل هر یک از قطعات این پازل بدون دیگری میسر نیست و هر سه مساله را باید در یک تصویر بزرگتر (big picture)کنار هم به نظاره نشست ولی مساله در ماه های گذشته حتی از این هم پیچیده تر شده است.واقعیت مساله اینست که روند امتداد بحران به سمت حوزه های نفوذ مسکو و پکن ضرورت ها و الزامات جدیدی را پیش پای مدیران امنیتی در جهان قرار داده است موقعیت کشور ایران امتیازها و فرصت های فراوانی رو در پیش پای حاکمان ایران جدا از این که این حاکمان متعلق به چه دسته و گروهی باشند قرار میدهد که در صورت وجود یک حاکمیت ملی میتوانست زمینه ساز حضور ایران در باشگاه قدرت های جهانی باشد ولی این موقعیت برجسته از ذهن تیزبین سازمانهای اطلاعاتی بیگانه دور نخواهد ماند.ادامه در کامنت بعدی

    پاسخحذف
  9. ;Cnl ucdc Hdh hdk fhcd f]i ihsj. dh urfi \kihkd nhvn. h,kl fh hdk \v]l. http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/07/14/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%84-%D8%A2%D9%88%DB%8C%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF.html

    پاسخحذف
  10. در نگاه من نوعی مشابهت و همانندی بین وقایع این روزها و سیر تحولات آن با سالهای اخر جنگ جهانی دوم دیده میشود .متفقین در این جنگ از ایران به عنوان پل پیروزی برای علیه دشمن استفاده نمودند واقعیت اینست که موقعیت ژئوپلتیک ایران برای سازمانهای اطلاعاتی غربی برای در هم کوبیدن کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای بسیار ممتاز و بی بدیل است که البته بدلیل نبود و فقدان یک حاکمیت ملی این موقعیت ویژه تبدیل به بزگترین بدبختی ساکنین ایران تبدیل گردیده است موقعیتی که میتواند تبدیل به عامل ویرانی ایران بگردد

    پاسخحذف
  11. ساکنین ایران ۱۲۰۰ سال است که «ننگ تازی پرستی» را به جسم و جان خریده و پیروان و مؤمنین مخلص «تجاوزگران به سرزمینشان و نیاکانشان» هستند.........اورین کژدم.! برای رشد و پیشرفت یک ملت و کشور باید بالا خانه درست شود. بار ها عرض کردیم طی این سالها بالا خانه این ملت را دست کاری کرده اند.اندیشه و فرهی را از انها گرفته اند. بهمین خاطر باید پدافند کرد و برجک عقاید سامی را نشانه گرفت. زبان تفنگ مشکلی حل نمی کند.بکند هم بسا مان نمی رسد. تلاش وسیعی باید صورت بگیرد تا نسل های نو اندیشه سامی و بلا هتش را بشنا سند. امروز نسل جوان در این زمینه خیلی روشن شده. و در اینده نتیجه خوب می دهد. منتهی باید همه با هم متحد تلاش کنند. منتظر این و ان نباشند. و همد یگه رو تخریب نکنند. فراموش نکنید که تلاش سی ساله رژم اخوندی چقدر ماهیت این ملت را عوض کرد.ملتی که در برابر ژنرا لهای شاهنشاهی کم نمی اورد. و کاملا از خود گذشته بود. را تبدیل به ملتی بیمار و تر سو و بیسواد کردند. این اثر کار فرهنگی است. فرانتس کافکا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آفـفرین
      آفـفرین

      نظر بنده به نظر شما نزدیکتر است که کژدم منتشر نکرد

      ریدن تو ایدئولوژی .... مسئله این است

      حبه انگور


      حذف
    2. فرانتس کافکا گرامی
      آنچه در ذهن من است؛ با آنچه که در ذهن شما است؛ از «زمینِ مفهوم» تا «آسمان نا مفهوم» فرق دارد. من از «ریشه کنی مالاریا» سخن میگویم و شما از «تغییر فرهنگ پشّهٔ مالاریا».
      ریشه کنی مالاریا یعنی کاستن جمعیت تا «یک سوّم جمعیت کنونی» (در مرحلهٔ میانی). این روند با «شوخی» و «حقوق بشر بازی» و «احترام به عقاید دیگران» و دهها نوع از «تار عنکبوتهای فلسفی؛ اجتماعی؛ سیاسی؛ اقتصادی و فرهنگی» که «مالاریا» برای «شکار دشمنان» و «دفاع از ادامهٔ حیات خویش» تنیده است؛ امکان پذیر نیست.
      ما در گذشته زندگی نمیکنیم؛ بلکه در حال زندگی میکنیم و آیندهٔ ما به خاطر حاکمیت «مالاریا» در خطر نابودی است.
      ریشه کنی مالاریا؛ از «غروب بتها» آغاز و تا ظهور کامل «مرغوا جانی که به واپس مینگرد و ۲۰۰۰ سال آیندهٔ تو را میگوید» ادامه می یابد. زمانی که آن «مرغوا جان»؛ از «گاو شیرده» و «زرتشت و بودایی با گوزهٔ عسل برای درماندگان»؛ به «تنها موجودات گونهٔ انسانی که بر روی زمین زیست میکنند» و تنها شایستگانِ نامیده شدن به نام «انسان» هستند؛ تبدیل شود؛ «مالاریا قابل بازگشت است».
      ادیان سامی؛ ساختهٔ «پشّه های مالاریا» نیست؛ بلکه برای «مدیریت پشّه های مالاریا» است. ولی به بیراهه نرویم؛ .... این تنها «ادیان سامی» نیستند که به «مدیریت پشه های مالاریا» مشغولند.
      اکنون مدیریت این «تالابها» و «گندابها» را «مدیران بسیار مُدِرن» که از «انسان» به عنوان «گاو شیر ده» و «زنبور عسل» استفاده میکنند؛ به عهده دارند.
      «پشهّ ها» را حذف کنید؛ «گندابها» را بخشکانید ....
      زمین دوباره سبز میشود و اینبار؛ در این «مرغزار» ..... «انسان» خواهد رویید.

      حذف
    3. حبه انگور گرامی
      من کدامین نظر شما را منتشر نکرده ام؟ مطمئن باشید که به دستم نرسیده است.
      دوباره بفرستید.
      سپاس

      حذف
    4. کژدم جان، خیلی بود، کپی برنداشتم، چون فکر میکردم گم نمیشه

      مخلصش این بود که با شما موافقم که خامنه ای اشتباه استراتژیک کرد، اما تمیشه اونو احمق فرض کرد. بلکه میشه بهش گفت یک آدم بزدل و بی هوش که میان یک مشت بدبخت تر از خودش، یک چشمی شهر کورهاست!


      خامنه ای تو سخنرانی اوایل تیرماه امسال میان سران نظام، دنبال شریک جرم بود و از موضع خودش که مسئول تمام بدبختی های حاضر ایرانه، نخواست کوتاه بیاد و میگفت، تئوری هاش درست بوده، مرد عمل نبوده این تئوری ها را پیاده کنه و خواسته بگه، خاک تو سر شما بی عرضه ها که نتوانستید با این همه حمایت های آشکار و پنهان و رانتی که بهتون دادم، از انتخابات 84 تا کودتای 88 و مهندسی 92، استفاده ببرید و تو همه چیز گند زدید

      شاه بیت سخنرانیش، مدیریت جهادی بود که یه جور دهن کجی به مدیریت کلاسیک و مدرنه که خودش به معنای اشراف داشتن بر شرایطه که به عمد، دست تو همه ی سیاست ها برده.

      همه اینها از ایدئولوژی خود ساخته اش برخاسته و خود خامنه ای بهتر از هر کسی میدونه که اسلام دروغه، پس شکست استراتژیکش، بر نمیگرده به اسلامی بودنش، بلکه اونهایی که به اسلام گرویده اند، اصولاً شعور نداشته اند و کسی که شعور نداشته باشه، قادر به اجرای سیاستهای این خبیث ملعون نیست و نمیشه هم، همه چیز رو براشون باز کرد، زیرا نقض غرض میشه و موقعیت دست بالا رو از مجری طرح میگیره.


      پس خامنه ای، اگر روی آورده به یه مشت خائن بالفطره، از ابتدا هم میدونسته که از اینها آبی گرم نمیشه، زیرا هوش ندارند، اما نمیخواد شکست بد مهره چینی اش را پذیرا باشه، پس الان دنبال شریک جرمه و انداختن تقصیر ها بر گردن کارگزارهاش.

      اون سخنرانی و دیگر سخنرانی هاش، یه جور هشدار بوده برای دلواپسان که سنگرها رو خودتون از دست دادید و دیگه از دست من کاری ساخته نیست!

      خلاصه اون سخنرانی و اهم نظراتش در این چند جمله خلاصه میشه

      1- اقتصاد مقاومتی
      2- مدیریت جهادی
      3- اراده برای ساخت بمب با رفتن به سمت غنی سازی 20 درصدی
      4- درست بودن نظریه هاش (ایدئولوژیش یعنی درست بوده ولی کسی قادر به اجراش نبوده)
      5- آرمانهای انقلاب
      6- خطوط قرمز نظام
      7- اطمینان به مذاکره کنندگان

      و طوری سخنرانی رو به پایان رسوند که اگر خلاف این ها نتیجه ای حاصل شد، بدانید به من خیانت کرده اند

      درست مثل الان که تمامی خطوط قرمزها شکسته شد ،فرداش میاد میگه که من به تیم مذاکره کننده اطمینان داشتم، اونها تعبیرات دیپلماتیک رو بکار بردند و مرا فریب دادند (یعنی همون مدیریت جهادی که ازش دم میزد و یک پاش در حقیقت سر سپردگی هست، اینها از این سر سپردگی تخطی کردند، خیانت کردند، پای توافقی امضا کردند که میدونستند نباید امضا کنند، پس من مقصر نیستم، مرد عملی نبوده که از ارمانهای ما دفاع و صیانت کنه)


      کژدم جان، اینها رو دوباره نویسی کردم و با پست اولم قدری فرق داره ولی محتوا کمابیش همونه

      و منظورم از ارائه چنین پستی این بوده که، گمانه زنی من از اوضاع منطقه اینه که، غرب عزمش رو جزم کرده که ایدئولوژی خامنه ای رو از بین ببره و این ایدئولوژی، با اسلامی بودن خیلی فرق داره

      در حقیقت، خامنه ای به خوبی از توازن قوا و قدرت آگاهه ویک استراتژیست قابله که اگر بهش فرصت بدن، ممکنه غیر قابل کنترل بشه و برای خنثی کردن توطئه هاش، هزینه گزاف تری بپردازند

      برای همین به موقع زندند تو دهانش و تخماش رو کشیدند

      این تعریف از خامنه ای نیست، بلکه خریتشه که خودش رو با یک دنیا در انداخته و نفهمیده بضاعتش چقدره و صرف داشتن پول و نفت و سپاه بله قربان گو، قادر نیست به همه خواسته هاش برسه و همین ایران هم از سرش زیاده که ازش دارند میگیرند و این درد توی سخنان اخیرش کاملا آشکاره و میخواد میز بازی رو بهم بزنه که دیگه کار از کار گذشت

      حقیقتش اصلا انتظار نداشتم توافق را امضا کنند، اونهم پس از ترسیم پر رنگتر خطوط قرمز

      اینجاست که به نظرم، روحانی توانسته ابتکار عمل رو از خامنه ای بگیره یا تیم فکری ای که حامی تفکرات ضد خامنه ایست، سنبه پر زور تری پیدا کرده که عاقبت، نه تنها خامنه ای رو از دور خارج میکنه، بلکه اونو حتی به لجن هم خواهد کشید

      بنابراین، تحولات منطقه ای، بی ارتباط با تضعیف خامنه ای و در حقیقت سپاه نیست

      زیرا استراتژی خامنه ای، بر دوش سرداران سپاه عملی شده و اینها با نشانه رفتن مغز متفکر تشکیلات، یعنی علی یه دست، یک راست میزنند به هدف و کل اژدهای چند سر سپاه، زمین خواهد خورد!

      خامنه ای بهتر از هر کسی میدونه که حرفاش 2 زار خریدار نداره و رسییده به آخر خطش و به این سخنرانی ها میگن، تلاش مذبوحانه!

      امیدوارم که این پست برسه به دستت، چون حالشو ندارم دوباره تایپ کنم

      حبه انگور

      حذف
    5. حبهٔ انگور گرامی
      «الدنگ فرزانه» به هر حال یک «رهبر» است. امّا پرسش این است که رهبر «چه کسانی؟» است.
      یک رهبر باید «اندیشکدهٔ یک تنه» باشد و گرنه شناخت «ساختار قدرت» به شیوهٔ «معاویه ای» که متعلق به دوران «شترسواری» است را نمیتوان به «قدرت در زمان کنونی»؛ بخیه زد. هر چند که شباهتهای ظاهری وجود داشته باشند؛ امّا «پارامترها» بسیار پیچیده ترند.

      حبهٔ انگور گرامی
      اگر این آن نوشته ای است که فرستادی . من منتشر نکردم؛ مطمئن باش که به جای من احتمالاً به «دختر خاله ات» فرستاده بودی.

      حذف
    6. حبه انگور

      کژدم جان

      داستان انتشار پست اخیر من، مثل خطوط قرمزه توافق اخیره

      هم اوباما و هم ظریف مدعی هستند که خطوط قرمزشون رعایت شده

      اما پست من یک مقدمه داشت که جلوی انتشار را میگرفت و این بار حذفش کردم و گیر بر طرف شد!

      قصه تمامی آدم ها، در وهله اول، منیت و خودمحوریشونه، هم رهبر فرضانه، هم کژدم یگانه و هم حبه انگور دیوانه

      ایضاً، با توجه به دوران حاضر و مدرنیته، وقتی میشه دم از گمانه زنی زد که تمامی اندیشه ها منتشر شود و نه عین رهبر فرضانه ایران، قیچی دستمون بگیریم و بگیم، آخ، اشتباه کردم و نوشته ات پاره شد به دستم نرسید

      شما هم دقیقاً مثل علی یه دست داری میگی، << حتماً به دختر خاله ات فرستاده ای>> و یعنی، من سانسورش نکرده ام

      و انتظار داری که خوانندگان گرامی از خود نپرسند که مگه میشه؟

      یعنی میشه تو یک قالب پیشفرض که صراط المستقیم به خونه کژدم وصل شده، یهو سر از خونه خاله در بیاره و من هم بپرسم:

      خونه خاله کدوم وره؟

      به هر جهت، بنده مثل رهبر فرضانه، احمق نیستم که فکر میکنه کسی نفهمیده که رهبر یه مشت الاغه!

      به طریق اولی، همه انسانها ذاتاً مثل خامنه ای علیل و ناقص الجسم، یک دیکتاتور هستند، فقط مکانی برای شنا نمی یابند، حتی در حد اداره یک وبلاگ!

      و اینجاست که میگن

      خدا خر رو شناخت که بهش شاخ نداد


      بین دانستن و شناختن و توانستن، فرق بسیاره و وقتی کسی به توانایی میرسه که اقدام عملی کنه و میزان توانایی هاش رو مورد آزمایش قرار بده

      وگرنه در تئوری، همه عاقل و دانا و برتر هستند و تئوریهاشون، بهترینه

      فقط مرد عملی یافت نمیشود که اجراییش کنه

      اینجا یک نکته مغفول مانده و اون اینه که، چرا اون یک نفر، خود نظریه پرداز نباشه؟


      تمامی رهبران برای به عین الیقین رساندن پیروان، باید از خودشون رزومه ملموس به جای بگذارند، یعنی همون معجزه زمان پیامبران و وقتی رهبری صرفاً زر زر میکنه، بدون ارائه راهکاری عملی، میشه یکی مثل .....

      جای این نقاط ، هر کسی که فقط زر میزنه رو میشه گذاشت


      خوش باشید

      حبه انگور


      حذف
    7. حبهٔ انگور گرامی
      شما آن مقدمه را هم بفرستید تا ببینید که «هیچ سخن جدّی» وجود ندارد که منتشر نشود.
      لطفاً «پیش داوری» نکنید.
      به حرفهای دختر خاله ات هم زیاد گوش نده.

      حذف
  12. زمانی که «یک اتفاق» در طول یک هفته تکرار شده و تبدیل به «دو اتفاق» شود.
    دربارهٔ آن «۳ بار» فکر کنید.

    http://www.radiofarda.com/archive/news/20150714/143/143.html?id=27127128

    پاسخحذف
  13. کژدم، آیا منظور تو از ریشه کنی مالاریا، نسل کشی است؟ چه کسانی باید کشته شوند؟ ملاک چیست؟ این کشتار چگونه باید اتفاق بیفتد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      منظور من «نسل کشی» نیست. بلکه «جلوگیری از تولید انسان سانها» است.
      من نظرم را در سلسله مقاله های «گفتگویی از نوعی دیگر» در این رابطه توضیح داده ام.
      اگر مایل باشید در ستون سمت راست صفحه قابل دسترسی هستند.

      حذف
    2. ناشناس گرامی،
      هیتلر به آن می‌گفت "راه حل نهایی"، استالین می‌گفت "ریشه‌کن‌سازی بورژوازی و خرده‌بورژوازی"، خمرهای سرخ کامبوج می‌گفتند "تولید انسان‌های طراز نوین"، داعش می‌گوید "نابودی کافران". خلاصه نام‌ها زیاد مهم نیستند و ممکن است در بسته‌بندی‌های رنگارنگی به بازار عرضه شوند. باید به کارکردها نگاه کرد که همه یکسان هستند!

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      کارکردها یکسان نیستند. احمق سفید؛ با احمق سیاه و یا احمق چشم بادامی و یا احمق سرخپوست؛ همگی همسان هستند؛ اگر یکسان نباشند.
      گزینش گذشتگانی که نام بردید؛ نه بر واقعیتهای «انکار ناپذیری که برتری را نشان دهند»؛ بلکه بر «رویایی احمقانه» استوار بودند.
      در ۵۰ سال آینده؛ شاهد چنان توفانهای سهمگینی خواهید بود؛ که حتی تصورش؛ با «مشاهدهٔ کنونی جذامیان ۱۴۰۰ سالهٔ داعشی و یا صفوی»؛ قابل مقایسه نخواهد بود.
      زمانی که ۱۰ هزار موش را در قفسی که برای ۵۰ موش یک «جای خوب برای زندگی» به حساب می آید؛ قرار دهید؛ آن قفس به کشتارگاه و دوزخی غیر قابل تصور تبدیل میشود (نظریهٔ خمرهای سرخ بر این واقعیت استوار بود)؛ لذا به دور از واقعیت نبود؛ امّ معیاری برای «انتخاب» نداشت.
      امّا اگر «انتخاب» بر اساس «رنگ پوست» و «شکل واندازهٔ استخوانها و جمجمه» بنا شود؛ نشانهٔ «تاریک ترین حماقتها» است؛ حتی اگر به رشد «علم ژنتیک» و فیزیک و مکانیک و شیمی انجامیده باشد (نظریهٔ نئونازی و سایر نظریه های نژادی بر این انتخاب احمقانه استوار هستند).
      امّا آن حماقتی که در «عقاید دینی» برای انتخاب «آنهایی که باید بمیرند و یا زنده بمانند»؛ بکار میرود؛ «بر رستگاری ملکوتی» استوار است.
      ملکوتی که همچنان در حدّ یک «ادعا» مانده است.
      امّا «حماقت استالینی» که بر فریب «انتخاب طبقاتی» و در اصل؛ نخست بر «برتری دبیر کل حزب کمونیست» و بالاجبار در درجهٔ دوّم بر «برتری کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست» (چیزی شبیه همین نظام گندیدهٔ ولایت فقیهی) استوار بود بسیار «تهی تر» از افکار جریانهایی است که بر شمردم.
      در دنیای «دانش»؛ فریب و نیرنگ جای ندارد.
      یک «انسان» برای «کسب افتخار» و «گرفتن مدال» از دست کشانی که به وضوح میداند که حتی «خاک پای او نیستند»؛ تلاش نمیکند. در دنیای «دانش»؛ تنها چیزی که معنی ندارد؛ «چاپلوسی» است.
      پیش ترها نوشته ای داشتم به نام «بهترین خودکشی».

      http://kajdoum1.blogspot.com/2014/08/blog-post_5.html
      چون تازه وارد میدان شده اید و نمیدانید که من به کجا راه میبرم؟ و نه بر «اندیشه» بلکه بر «گونی پر از تفاله های فکری صدهٔ اخیر» تکیه داده اید؛ بهتر است «بهترین خودکشی» را بخوانید.

      حذف
  14. حبه انگور گول مظلوم نمایی و گردن کجی کژدم که
    " من کدامین نظر شما را منتشر نکرده ام؟ مطمئن باشید که به دستم نرسیده است.
    دوباره بفرستید.
    سپاس "
    را نخورید...

    کژدم هم مانند تمام انقلابیون٫ بویژه از دسته ۵۷ اش٫ یک " استالین درون "دارد که هر از گاهی اکتیو میشود و بعضی از دیدگاهها را بدون شنیده شدن, محاکمه و دفاع, بی سرو و صدا به جوخه اعدام می فرستد... احتمالا سرنوشت این دیدگاه هم همان سرنوشت دیگاه قبلیه من٫ یعنی اعدام است...
    رقیه خانم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حبهٔ انگور گرامی

      بفرما... این هم «دختر خالهٔ جیغ جیغو»ی تو.
      این رقیه خانم هم نظرش را برای تو فرستاده و از من انتظار داشته که منتشر کنم.

      من میگم این رقیه خانم را عقدش کن؛ تا دیگه نیازی به این جیغ و ویغ نباشه.
      ):
      ):

      حذف
    2. حبه انگور

      همین که این نوشته ها چک میشه و بعد منتشر میشه، خودش دال بر عدم امکان آزادی بیان است

      خوش خیال اونایی که روی هر دیواری اقدام به نوشتن یادگاری میکنند


      عاقلان دانند

      حبه انگور

      حذف
    3. حبهٔ انگور گرامی
      من نوشته ها به قول شما «چک» میکنم. اگر اینکار را نمیکردم؛ بسیاری نظرها میتوانستند خواننده ها را به وبسایتهایی بکشانند که میتوانست برای آنها مشکل «امنیتی» درست کند.
      امّا صادقانه بگویم که نظر آخر شما به دست من نرسیده بود.
      این «رقیّه» خانم هم بعضی وقتها چون میخواهد «شلنگ تخته بیندازد»؛ برخی نظراتش را منتشر نمیکنم و این کار من «بسیار عمدی» است.
      امّا در مورد نظر شما؛ چنین نبوده است.

      حذف
    4. حبه انگور

      کژدم جان

      بنده زمانی خدا رو از معادلات روزمره زندگیم حذف کردم تا خلاءش رو تجربه کنم. خدمتتون عارضم که تو سخت ترین شرایط هم یادش نکردم و اصلاً نبودش رو حس نکردم، اما خلاء یک چیزی همیشه تو زندگیم حس میشد و فهمیدم که دروغ نیست و اون راستی و راستگوییه!

      فرافکنی، از زیر شاخه های عدم پذیرشه که به صورت ناخودآگاه، انسان رو وا میداره تا فکر طرف مقابل رو منحرف کنه، تا فرد مذکور، به حقیقتی پی نبره، حتی اگر اون حقیقت، وجود خارجی نداشته باشه و برای آن فرد خاص، اهمیت داشته باشه!

      بنده به فیلتراسیون شما اصلا کاری ندارم، اما از فرد زیرکی چون شما هم انتظار ندارم که طرف مقابل رو احمق فرض کنید

      اینکه پیغامی بدست شما نرسد، کاملاً ممکنه، چون بسته های اینترنتی، ممکنه به مقصد نرسه و توی یکی از نودها، گم بشه یا به سرقت بره حتی، اگر وبلاگی تحت کنترل باشه یا هر گونه خطای سیستماتیک رخ بده، به هر جهت، کوآلیتی آو سرویس یعنی همین دیگه، به زبان ساده، یعنی عدم قطعیت و آمار احتمالات در به مقصد رسیدن محتوی

      اما اینکه با قاطعیت به طرف مقابلتون بخواهید بقبولانید که اشتباه کرده و برای فرد دیگری فرستاده مطلبش رو، اسمش یه چیز دیگه است، اون هم تو فضایی که اصولاً اشتباه امکان پذیر نیست، مثل ریپلای کردن به یک ایمیل (فقط فرقش اینه که سندی به دست آدم نمیده تا اثبات کنه که درست ارسال شده، یعنی پیغام ارسال شدی بر نمیگرده به فرستنده)

      به هر جهت، سر خوانندگان را با این اراجیف نمیخوام درد بیارم و ترجیح میدم نظاره گر نظرات باشم

      از شما هم بابت مطللب پر مغز و نغز تون، سپاسگزارم و خسته نباشید میگم

      حبه انگور

      حذف
    5. حبه انگور گرامی
      مثل اینکه شما دوست دارید فقط در چاههای نفت و جویبارهای خونی که راه افتاده اند و بازار مکاره ای مانند ۱+۵ شنا کنیم و «شوخی هم نکنیم».

      امّا اینکه نظر شما که گفتید فرستاده اید به دست من نرسیده است. شوخی و یا دروغ نیست.
      نرسیده است؛ یعنی نرسیده است.

      حذف
  15. با توافق تقریبا شکل گرفته امروز ایران گام بلندی را در جهت خروج از چتر امنیتی مسکو برداشت.این گام نه برخواسته از خواست و اراده حاکمان ایران که ناشی از ضرورت ها و الزاماتی هستند که توسط شعبده بازان بین المللی به آنان تحمیل گردیده است که این هم نه ناشی از خیرخواهی اینان که ناشی از استراتژی مدون آنها برای ترسیم آینده میباشد.اتفاقات در شرف شکل گیری قطعا از چشم مسکو و پکن دور نخواهد ماند و بدون هیچ شک این دو کشور را به سمت تنبیه و گوشمالی حاکمان شیعی ایران سوق خواهد داد مخصوصا روس ها همواره نشان داده اند که از هیچ خطایی گذشت نخواهند کرد و پاسخ خرس روسی را نمیتوان دور از نظر داشت از سوی دیگر باید گفت که غرب هرگز سلاح تحریم هایی که از آن میتوان به مثابه شمشیری بران برای کنترل و مدیریت رفتار ایران استفاده کرد را بر زمین نخواهد گذاشت و خواب ساده لوحانی که در خیال قطع یکباره تحریم ها هستند را آشفته خواهد کرد حتی نمیتوان این مساله را دور از نظر داشت که رهبران جمهوری اسلامی در ازای گرفتن امان نامه از بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای به جای سنگ اندازی های بی فایده ولی پرهزینه در روند اجرایی کردن استراتژی غرب برای ادب کردن روسیه و چین به سطح خاصی از همکاری پنهان  پنهان با آنان روی بیاورند و از تخاصم با داعش در افغانستان و آسیای میانه خودداری نمایند که این میتواند اقدامی بسیار تحریک کننده برای پیمان شانگهای باشد و در ضمن سبب ایجاد قطب بندی ها و بلوک هایی جدید در صفوف حاکمیت شیعه ایران خواهد گردید شما بارها در این وبلاگ که به زعم من از دهها سایت و خبرگزاری با ارزشتر هست گفته اید که تندبادهای مهیبی به زودی شروع به وزیدن خواهند کرد که کیان و کاشانه ساکنین بیچاره ایران را در خواهد نوردید .پوزش به خاطر پرگویی امروز

    پاسخحذف
  16. تصویری از آلبوم تصاویر در «فیسبوک من» (۳ سال پیش):
    تقدیم به «رقیه خانم؛ دختر خالهٔ حبّهٔ انگور»:

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=262842263805184&set=pb.100002382384266.-2207520000.1436891824.&type=3&theater

    پرنده ای که در حال فرار از «معرکه» است را «فیلسوف» مینامند.

    پاسخحذف
  17. دندانهای تیز خارجی برای غارت ۱۲۰ میلیارد دلار بلوکه شده از هم اکنون از زیر لبهای کف آلود گرگهای گرسنه بیرون آمده اند.
    این حد اکثر نتیجه ای است که از «قرارداد ترکمانچای» نصیب «ساکنین ایران» خواهد شد.

    http://www.bbc.com/persian/world/2015/07/150714_me_iran_economy_boost_nuclear_deal

    بقیهٔ حرفها؛ «آرزوها» و «تئوریزه کردن آرزوها» برای فریب «آریایی نژادهای پر افتخار شیعه مسلک» است.

    پاسخحذف
  18. کژدم گرامی چرا تسلیم واقعییت نمی شوید؟

    چرا اسمان و ریسمان می کنید که امیدی نیست؟ یک زمانی انقلابی بودن مد بود حالا پوچ گرایی و گرد ناامیدی پراکندن؟

    در ضمن من زیاد کافکا و هدایت را نمی شناسم
    شاید عقلم قد نمی دهد که احساس گناه وجودی چیست.. فقط این را می دانم که روشن تر از کافکا هیچ کس احساس گناه وجودی را شرح نداده است
    ....

    امتناع فرد از اعتراف به گناه وجودی خویش، و رویاروی شدن با ان، موضوعِ رایج اثار کافکاست و درد بی درمانی که اکثرا به ان دچار هستیم ..
    ...
    داستان محاکمه فرانتس کافکا رو با اینکه از ظرفیت فکریم بالا تر بود و هست سالها پیش خواندم

    حکایت مردی روستایی و دربان...

    کژدم
    من همان دربان داستان محاکمه فرانتس کافکا هستم ...
    ...
    مرد سال ها منتظر می ماند...
    همه زندگی اش...
    پیر می شود و هنگامی که درازکش رو به مرگ است٫ اخرین سوالش را از دربان می پرسد
    " همه می کوشند به دادگاه برسند پس چطور است که در تمامی این سال ها کسی جز من " درخواست "حضور در دادگاه را نکرده است؟ "

    دربان در گوش او نعره می زند

    “کسی جز تو نمی توانست از این در وارد شود. چون این در برای تو تعبیه شده بود. حالا می خواهم ببندمش.”
    ......
    من همان دربان داستان محاکمه فرانتس کافکا هستم ...
    پس
    ” امید فرار خیال باطلی بیش نیست ”

    رقیه خانم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رقیه خانم گرامی
      من بالاخره نفهمیدم که شما با کافکا آشنایی دارید و یا ندارید؟؟؟!!!
      هم آشنایی ندارید و طبق نوشتهٔ خودتان «کافکا شناس» و «مفسّر کتابهای مقدّس کافکا» هستید؟
      البته؛ مهم نیست ولی به موضوع نوشتهٔ اصلی ربطی ندارد.
      برای همین هم هست که بعضی وقتها نوشته های شما را منتشر نمیکنم.
      :)
      :)

      حذف
  19. راستی؛ از کافکا گرفته تا «دختر خاله» و «سانسور» صحبت کردیم. ولی این وسط؛ آن عملیات بزرگ دولت عراق برای گرفتن «فلوجه» و «رمادی» .... چه شد؟
    مثل اینکه این عملیات «بسیار بزرگ» شروع نشده «تمام» شد؟!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم گرامی، آخرین خبر عملیات عراق:

      http://www.tabnak.ir/fa/news/517328/فلوجه-در-محاصره-کامل-ارتش-عراق

      آریو

      حذف
    2. آریو گرامی
      اینها خبر نیستند. پروپاگاندا و دروغ هستند. میگوید که در «الحسبیه» ۷ خودرو بمب گذاری شده را فلان و بهمان کرده اند و یا از بستن راههای ارتباطی فلوجه با خالدیه و .... سخن میگویند. چون این نامها هر از گاهی منتشر میشوند از ذهن خواننده فرار میکنند؛ لذا دفعهٔ بعد اگر بازهم خبری در همان رابطه منتشر شود؛ خواننده متوجه نخواهد شد؛ مگر آنکه «حرفه ای» باشد.
      اگر رهبران داعش (منظور فرماندهان) فرار کرده اند؛ باید مثل اواخر جنگ ۸ ساله تا به حال همهٔ نیروهایشان باید یا کشته و زخمی و یا اسیر شده باشند.
      تمامی شهرکها و روستاهایی که در این خبر آمده اند؛ در همان ۴۸ ساعت پس از تسخیر رمادی توسط داعش به تسخیر در آمدند تا برای ساخت استحکامات در رمادی؛ زمان بخرند و اکنون نیز از محتوای نوشتهٔ «تابناک» چنین بر می آید که جنگ و گریز در همان نواحی حاشیه ای در جریان است.
      اگر داعشها فرار کرده اند؛ پس دیگر نیازی به جنگ برای آزاد سازی نیست و نیروهای دولت عراق میتوانند قدم زنان به داخل شهر بروند.

      حذف
  20. کژدم گرامی من در سه کامنت که کاملا مرتبط با عنوان پست جدید شما بود به دعوت شما لبیک گفتم و امید داشتم بحث از طرف دیگران هم جدی گرفته بشه ولی ظاهرا بساط کافگا بازی هم داره به اینجا کشیده میشه

    پاسخحذف
  21. galaxy گرامی تقصیر من نبود..همه اش تقصر کژدم است.. لطفا یقه او را بگیر با این لینکی که منتشر کرد و ان را لاشه کافکا و هدایت در میان برفها خواند...
    :)
    :)

    رقیه.. دایقزی حبه انگور

    پاسخحذف
  22. http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/jul/14/guardian-editorial-iran-nuclear-deal-farsi

    پاسخحذف
  23. galaxy گرامی
    فعلا کژدم مشغول کل کل با دختر خاله و رقیه خانم و حبه انگور است و منتظریم تا ببینیم که کژدم چه زمانی از این دام آزاد می گردد تا به بحث اصلی بازگردیم.

    پاسخحذف
  24. به نظر می رسد حوادث منطقه خاورمیانه بعد از مدتی فریز شدن و در جازدن وارد مرحله جدیدی شده و هریک از بازیگران جهانی و منطقه ای در حال رو کردن برگهای برنده خود هستند شاید در میان اتمام مذاکرات هسته ای به سیال شدن دوباره جریانات کمک دوباره ای کرد

    به نظر می رسد که مذاکرات و قول و قرارهای پشت پرده فقط مربوط به مسایل هسته ای و نظامی نبوده ست و به قول کمسیونر اروپا خانم موگرینی جمهوری اسلامی قول همکاریهای منطقه ای را داده است ....به نظر می رسد که بشار نباید با این خوشحالی پیام تبریک به سران جمهوری اسلامی می فرستاد چرا که جمهوری اسلامی مجبور شده است که میان انتخاب بد و بدتر بد را انتخاب نماید و به ظاهر قول همکاریهای نظامی توسط غرب به خصوص امریکا در حفاظت از منافعش بشار را طاق زده است و به عبارتی جبهه گسترده ای که سراغاز ان به صورت رسمی از تحریم خارج شدن بعضی سران سپاه قد س و شروع به کمک و دادن ادوات نظامی به دولت شیعی عراق می باشد
    در این میان امریکابا یک تیر نه دو نشان که سه هدف مختلف را نشانه گرفته است:
    1.مشغول کردن داعش در کارزار عراق و قدرت گرفتن جبهه النصره برای یکسره کردن کار بشار
    2.مشغول کردن سپاه قدس و حشد الشعبی با داعش و کشته شدن از هر دو طرف که برای غرب دو سر سود می باشد
    3.فشار به داعش برای کوچ و مهاجرت به سمت سرزمینهای جدید(مورد هدف)
    حالا در این میان نیروهای سپاه قدس وحشد الشعبی نقش حمالان بدون جیره و مواجیب غرب را بازی می کنند و در مرحله بعد کار نیروهای حزب الله لبنان یکسره خواهد شد و در بهترین حالت به صورت یک نیروی سیاسی در خواهد امد و قسمت نظامی ان با ارتش لبنان ادغام خواهد شد در مورد سوریه نیز به سه قسمت تقسیم می شود البته امروز امریکا با تشکیل کردستان مستقل سوریه مخالفت کرده(اما به نظر من این موضوع جنبه تاکتیکی داشته و برای راضی کردن ترکیه می باشد)و جبهه النصره هم که در قالب یک حکومت اخوانی پوست اندازی خواهد کرد و در اینجا علویانی که به حوزه نفود خود غقب نشینی کرده و حتی در انجا اینده نامعلومی خواهند داشت
    روسیه اخیرا سعی کرده که یک اتلاف از چند کشور عربی(فکر کنم عربستان اردن و..)در مقابل داعش ایجاد کند که با وارد شدن جبهه النصره در معادله سوریه توسط امریکا ناکام ماند و در این حوزه نفوذ به شدت تضعیف شده است
    عربستان هم در اینده نزدیک در تیررس نیروهای داعش قرار خواهد گرفت چرا که هماره داعش با شکست در جبهه ای سعی در تقویت خود در جبهه دیگر خواهد داشت و چه جایی بهتر از عربستان به خصوص قست شرق ان و شیعیان رافضی!!!
    فعلا تا اینجای کار رو داشته باشیم
    ..............................
    اراد

    پاسخحذف
  25. دادا کژدمی انقدر مارو سانسور کردی .که خود ما خود سانسور شدیما. آ . دیگه چیزی نمیفرستیم./

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر شما همان کسی هستید که میخواهید با فرستادن لینکهای «اطلاعاتی - امنیتی» خوانندگان این وبلاگ را به این لینکها بکشانید تا IP Address آنها با مراجعه به این وبسایتهای سپاه سایبری؛ کشف و مورد حمله قرار گیرد. صدها میلیون بار هم تلاش کنید؛ سانسور خواهید شد.
      دادن نظر یک چیز است ..... فرستادن لینک «سپاه سایبری» تحت عنوان نظر؛ چیز دیگریست.
      این نظر شما را که میگوید:
      (دادا کژدمی انقدر مارو سانسور کردی .که خود ما خود سانسور شدیما. آ . دیگه چیزی نمیفرستیم./)
      از «هرزنامه» بیرون کشیدم. تا به خوانندگان بگویم که اگر سانسوری میشود؛ بر دو اساس است:
      ۱- کسانی که میخواهند «خوانندگان» را شکار کنند.
      ۲- کسانی که در میانهٔ میدان؛ یا به خاطر حماقت ذاتی؛ و یا به خاطر اینکه مسئلهٔ مورد بحث را به طور عمدی به بیراهه بکشانند را حذف میکنم.

      بارها به آن دسته که در گروه دوّم جای میگیرند گفته ام که اگر نظریه ای دارید؛ به صورت یک مقالهٔ منسجم بنویسید و من آنرا منتشر خواهم کرد؛ اگر ذهن شما آنقدر «تنبل» است که نمیتواند چنین نوشته ای را تولید کند؛ و یا انگشتان شما حوصلهٔ نوشتن ندارند .... لطف کنید و «فرستادن پارازیت» را در میانهٔ هر بحثی کنار بگذارید.

      یا رومی؛ روم
      یا زنگی؛ زنگ

      حذف
    2. کژدم گرامی، به تازگی، با بعضی از نرم افزارهای فیلترشکن مشکل ارسال پیام داشته‌ام. با تغییر نرم‌افزار مشکل حل شده است. احتمال دارد عدم ارسال نظر دیگر دوستان به همین دلیل بوده باشد.

      در یکی از نظرات نوشته شده بود که (پس از ارسال نظر تاییدی جهت اطمینان از ارسال داده نمی‌شود). من هرزمان که ارسال درستی داشته‌ام پیغام (نظر شما پس از تایید منتشر خواهد شد) نمایش داده شده است و پس از دیدن این پیغام، موردی نبوده است که نظری فرستاده باشم و نمایش داده نشده باشد. ولی گاهی اوقات هم پس از ارسال پیام هیچ تاییدی برای من ارسال نشده است که یعنی باید دوباره پیام بفرستم.

      در صورت طولانی بودن نوشته نیز، برای از دست ندادن پیام، بجای تایپ نظر در بخش پاسخ نظرات، آن را در نرم افزاری مثل Notepad نوشته و ذخیره کنید تا اگر مشکلی در ارسال بود، بتوانید دوباره ارسال نمایید. و اگر کژدم باز هم گفت برای دخترعمه یا دخترعمویتان فرستاده‌اید، آنقدر بفرستید تا دیگر هیچ قوم و خویشی نماند تا بتواند بهانۀ او را بیاورد.

      آریو

      حذف
  26. کژدم گرامی، به تازگی، با بعضی از نرم افزارهای فیلترشکن مشکل ارسال پیام داشته‌ام. با تغییر نرم‌افزار مشکل حل شده است. احتمال دارد عدم ارسال نظر دیگر دوستان به همین دلیل بوده باشد.

    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریو جان

      کسیکه در چنین محیط های اقدام به ارسال مطلب میکنه، باید یه حداقل هایی رو بدونه و رعایت کنه و تمام مواردی که شما نوشتید، جزء همون حداقل هاست!

      هر کی هم نمیدونه، حقشه که هر بلایی سرش بیاد.

      جواب اصلی رو خود کژدم داد، سرش دست خودشه، هر طرف دلش بخواد میچرخونه

      انگور
      حبه
      شنگول
      منگول

      حذف
    2. انگور گرامی
      اگر کسی لینکهای مشکوک و یا لینکهای مربوط به وزارت اطلاعات را نخواهد به عنوان منبع خبر بفستد؛ نظرش نه حذف میشود و نه به «هرزنامه» میرود. چون نظری که به هرزنامه رفت؛ نظر بعدی آن شخص به طور اتوماتیک به هرزنامه میرود.
      نظر شما را نیز از «هرزنامه» بیرون کشیدم.
      اینجا «فضای مجازی» است. اگر من یک طرف قضیه هستم؛ طرف دیگر قضیه هم «سپاه سایبریها» هستند. از من هم انتظار نداشته باشید که فرستادن لینک وبسایتهایی که فقط برای «شکار» درست شده اند را به عنوان «وبلاگ دموکراتیک» منتشر کنم.
      اینکه نظر شما نیز در هرزنامه بود؛ حتماً تاریخچه دارد و با تغییر اسم نمیتوان از دست «گوگل» فرار کرد.

      حذف
  27. بعد از این توافق در داخل ایران تاثیراتی خواهد داشت.من به شخصه فکر می کنم این تغییرات و تحو لات منفی باشد.یعنی کشور در امور فرهنگی-اجتماعی-سیاسی وارد یک دوره قبض گردد.و واپسگرایی تشدید شود.بجای سئوال کژدم که نگرفت و استقبال چندانی نشد. این سئوال را پاسخ دهید.ایا کسی گشایشی از حالا به بعد در امور نامبرده می بیند؟ و چنین چیزی میسر است. اول کژدم. . فرانس کافکا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فرانتس کافکا گرامی
      پاسخ شما در نوشتهٔ بعدی داده خواهد شد.

      حذف
  28. مثل اینگه گمانه زنی بنده با این خبر قوت بیشتری گرفت
    http://www.iranpressnews.com/source/188994.htm
    .................................................
    اراد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اراد گرامی
      مسئله تنها به سوریه ختم نخواهد شد. در یمن نیز ؛ نیروهای عبد الله صالح و حوثیها در «عدن» عقب نشینیهای سنگینی داشته اند.
      شکست استراتژیک رژیم اسامی ایران؛ از ماجرای بحرین و ورود نیروهای نظامی عربستان به بحرین و بسته شدن دست و پای رژیم در رابطه با «عکس العمل» نسبت به آن آغاز شد و پس از آن هر روزه شاهد «از دست دادنهای بزرگ و کوچک» بوده ایم. این قصه همچنان ادامه خواهد داشت و بر خلاف تصور آنهایی که فکر میکنند متوافق همه جانبه پایان بازی» است. سخت در اشتباهند.

      حذف
  29. با درودی دگر بار بر جناب کژدم مثل اینکه نشانه های قویی تر شدن فعالیت داعش را در عربستان می توان مشاهده کرد
    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/07/16/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C.html
    ............................
    اراد

    پاسخحذف
  30. فعلا که داعش تونسته به کشتی مصری حمله موشکی کنه.

    پاسخحذف
  31. کژدم مطلب کوتا هی نوشتم. گوگل انرا بلعید. جریان این بلعیدن چیست. به کجا می رود؟ نکند به بیت می رود.

    پاسخحذف
  32. ناشناس گرامی
    این چندمین بار است که چنین سخنی گفته میشود. من فکر میکنم که بهتر است همانگونه که آریو گرامی کفتند؛ مطلبتان را روی Notepad بنویسید و سپس آنرا «کپی پیست کنید» که اگر بلعیده شد؛ بتوانید دوباره بفرستید.
    راه دیگر نیز این است که بعد نوشتن مطلبتان در بخش نظرات؛ قبل از اینکه بفرستید؛ آنرا کپی کنید.
    اگر قرار باشد به بیت رهبری برود؛ باید «گوگل» را هک کرده باشند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. for mr kajdoum

      https://productforums.google.com/forum/?hl=en&fromgroups#!category-topic/blogger/6Y4oCwjBeWI[1-25]

      http://www.tech.spoilertv.com/2012/05/troubleshooting-comments-for-blogger.html number 3 might help you

      if you dont know what you are not sure what you are doing. make a back up of your whole blog posts and settings before to proceed to manualy touch the html code.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      سپاسگزارم. شاید بتواند مشکل را حل کند.

      حذف
  33. کژدم چرا اپدیت نمی کنی؟ لابد در حالت شمنی در یک خواب زمستانی بسر می بری ؟ عدن را که به عربها سپردند. صلح حدیبیه هم که برقرار شد. عصای موسی را که هم نفهمیدیم چی بود و چی شد. فقط بلدی من و صادق هدایت را به سخره بگیری؟ مردیم از بس رفرش کردیم. ا ده زود باش یه چیزی بگو. از راه دور بوس. کژدم این به بیت رهبری رفت. الان اطاف فکر شان مشغول رمز گشایی است. ولی فکر نکنم بتوانند رمز گشایی کنند. فرانتس کافکا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فرانتس کافکا گرامی
      زمانی هست که به دنبال خبرها میدوی که در واقع خبر نیستند؛ بلکه بخش انتهایی تاریخ هستند که اتفاق افتاده اند. آنگاه هر روز میتوانی بنویسی.
      زمانی هست که مثلاً میگویی «حوثی ها اشتباه کردند و شکست سختی خواهند خورد». دیگر خبری را قرار است دیگران از رادیوها و خبرگزاریها مرحله به مرحله در آینده بشنوند؛ چند ماه پیش از آن یک جا گفته ای. یعنی تنها کسی بودی که «خبر میداد». به همین دلیل می نشینی و لحظه به لحظه اتفاقات را دنبال میکنی؛ تا ببینی که چقدر خبری را که داده بودی؛ به واقعیت نزدیک بوده است؟ امّا چون همه چیز را پیش ترها یکجا گفته ای؛ دیگر حرف کمتری برای زدن داری.

      حذف
  34. جناب کژدم لااقل دلیل سکوت این مار غاشیه (داعش) را بیان کنید؟!!!من که نتوانستم گمانه ای بزنم...عقرب جراره (جمهوری اسلامی)هم که نیشش کشیده شد
    ..............................................
    اراد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اراد گرامی
      در رابطه با وضعیت کلّی داعش در عراق و سوریه و اینکه «دشمن دوست داشتنی» چه کشورهایی است و چه کسانی میخواهند همچنان به حضورش در سوریه ادامه دهد . چه کشورهایی دوست دارند که از سوریه کوچ کند و به عراق و افغانستان برود؛ توضیخ داده ام. حرکت داعش برآیند مجموعه ای از پارامترهایی است که بخشهایی از آن در همان نوشتار توضیخ داده شده است و بخش دیگر آن «قدرت آتش داعش» است.
      به نظر من داعش نمیخواهد به سرعت از سوریه خارج شود و اینرا نیز میداند که «ناتوی عربی» پس از فیصله دادن به مسئلهٔ «حوثیها» به حلّ مسئلهٔ سوریه روی خواهد آوربد و عملیاتهای نظامی داعش در کویت و عربستان سعودی نیز نوعی عملیات پیشگیرانه در برابر «ناتوی عربی» بوده اند.
      حدس من این است که در آیندهٔ نزدیک؛ باید منتظر یک عملیات بزرگ از طرف داعش در عراق باشیم. اگر این «حدس» درست باشد؛ داعش مجبور خواهد شد که بخش بزرگ دیگری از نیروهایش را از سوریه به عراق منتقل کند.

      حذف