۱۳۹۴ مهر ۱۷, جمعه

پروژه های قدیمی و دروغهای تازه به تازه.

ماجرا از «یوگسلاوی سابق» آغاز شد. روسها «ستون پنجم» خود را در قلب اروپا از دست دادند و صربها به محاصرهٔ کامل در آمدند. سپس عراق و بعدها لیبی را نیز از دست دادند. تسخیر کریمه و بخشهای شرقی اوکرائین که با شعار «جلوگیری از پیشروی ناتو» انجام شد؛ مرزهای برخورد روسها (خطوط تماس) را به «ناتو» نزدیکتر نمود ولی نه تنها دردی را دوا نکرد؛ بلکه «کریمه» و «شرق اوکرائین» در آینده به صورت «طناب دار اقتصادی اجتماعی» برای حکومت مرکزی روسیه در خواهند آمد؛ زیرا بخشهای شرقی اوکرائین از نظر اقتصادی «مردگان» به حساب می آیند. صنعت «توریسم کریمه» (پایهٔ اصلی) نابود شده و بخشهای صنعتی شرق اوکرائین که روس تبارهای بازیچهٔ کرملین به آن می نازیدند؛ تبدیل به «سنگر و خاکریز» گردیده و تبدیل به ویرانه شده اند. پس از باختهای پی در پی روسها  در چهارچوب تعاریف  قدیمی «کمونیسم تزاری - روسی» از «مناطق نفوذ»؛ روسها راههای بسیاری برای انتخاب داشتند؛ امّا راه اجدادی را پیش گرفتند. زیرا راههای دنیای کنونی را «توطئه» مینامند.
زمانی که دنیای کهن فرو میریزد؛ منتظر تغییر فرهنگ متناسب با آن نمی ماند. به همین خاطر است که بخش بزرگی از جامعه به خاطر «نوستالژیای دوران پیشین» از آن با جملاتی از قبیل «یادش بخیر» یاد میکنند و به همان دلیلی که (حماقت ذاتی انسان سانها) هرگز نتوانستند؛ رسیدن دوران جدید را پیشبینی کنند؛ با همان چشمهای کور و ذهنهای عقبماندهٔ «ژنتیکی» به آینده مینگرند و چون چیزی نمیبینند؛ به طور طبیعی میخواهند به «گذشته» بازگردند. این نقطه؛ «نقطهٔ زایش سَلَفی گری» است.
بارها گفته ام و باز هم تکرار میکنم تا زحمت خواننده را کم کنم.
کتاب شعر «حیدر بابایه سلام» شهریار؛ جوهرهٔ ناتوانی فکری و فرهنگی قومی است که میخواهد به «روستا» و عصر «دامداری» بازگردد و اکنون یکی از استوانه های فرهنگ توخالی و پوچ پان ترکیستها شده است که با چسبیدن به مزخرفات «نظامی گنجه ای» و «دده قورقود» و «حیدر بابا»؛ میخواهند آینده ای را بسازند که پایه ها و ستونهایش بر «گوز» بنا شده است.
من گاهی فکر میکنم که اگر مادرقحبه هایی مانند «مولوی» و «عطّار» و «حافظ» وجود نداشتند؛ ساکنین ایران در وضعیتی بهتر میبودند و «استفراغ ادبی» آنها را سرمشق «فالبینی» و پایداری اندیشه های کثیف «یحیی تعمید دهنده» و مسیحیت و فرزند نامشروع عربی آن یعنی «اسلام» را سرمشق زندگی پر از نکبت تاریخی خود قرار نمیدادند.
اگر کسی فکر میکند که بدون مولوی و حافظ و عطّار؛ فرهنگ ایران خواهد مُرد؛ من به آنها میگویم که این استوانه ها؛ چهار دیوار «گور» شماها هستند که ۱۴۰۰ سال در آن خوابیده اید و فرزندانتان را در «گور» میزایید. حتّی آنهایی که از «گور» بیرون زدند (مانند کسروی و فرود فولادوند) دستاوردی نداشتند؛ زیرا ساکنین ایران؛ «گور زادگان» و «گور نشینان» هستند.
این است عصارهٔ فرهنگ «سَلَفی گری» که به جای «روی به آینده بودن» میخواهد هر چه بتواند در «گورهای عمیق تر» بخوابد.

بگذریم ... زیرا تمامی داستان به زبان «نمادین» گفته شد.

اکنون

در میان خبرها آنچه از همه مهم تر بود؛ «فروش مواد رادیو اکتیو» توسط خکومت کثیف روسیه؛ با استفاده از «مافیای نیابتی» به منظور «آلوده کردن خیابانهای چندین شهر» بود.
اینها هستند آن کسانی که «حاجی بادمجان» و «انگل فرزانه» را به استخدام خود در آورده اند. اگر کسی حتی از ذهنش خطور کند که: حاجی بادمجانها و انگلهای صفوی «بالاخره ایرانی هستند» و باید از این خائنین دفاع کرد .... یا «روسپی زادگان بالفطره» و یا «خائنین بالفطره» هستند.
در ایران گربه نشان کنونی؛ در مرحلهٔ نخست؛ ۷ میلیون از این انگلهای صفوی؛ باید حذف شوند ... و گرنه؛ این وطن؛ وطن نشود تا انگلها کفن نشوند.
چی؟ ... گفتی که اینها هم انسان هستند؟ ... پس برو شلوارت را برایشان پایین بکش ... فیلمش را هم در یوتیوب بگذار تا افکار عمومی جهان بدانند که خیلی مظلوم هستی.
با تأیید شدن رسمی خبر «سقوط موشکهای کروز روسی» در ایران که برای نخستین بار به آزمایش عملیاتی در آمدند؛ میتوان فهمید که آیندهٔ «آفریدن حماسهٔ حسینی بر روی کیر پوتین» چه خواهد بود؟
امّا خبرهایی که پیش از آن توسط نیویوک تایمز و واشنگتن پست؛ منتشر شدند و «العربیه» هم آنها را بازتاب داد؛ بسیار خنده دارتر و احمقانه تر از آن بود که باور شود.
- حاجی بادمجان گروهبان میرزا قاسمی؛ پوتین را ترغیب کرده است تا در سوریه عملیات هوایی و موشکی انجام دهد.
- حاجی بادمجان میرزا قاسمی به پوتین گفته است که اگر روسها دست بکار نشوند؛ «سلفی جهادی ها» منطقهٔ قفقاز را تسخیر خواهند کرد.
- پوتین نیز مثل یک گاو به حرفهای حاجی بادمجان گوش سپرده و ناگهان به «فرهیختگی» رسیده و تصمیمی بسیار فوری گرفته است.
حال پرسش اصلی این است که منبع این مزخرفات چه کسانی بوده اند؟ پاسخ این بود: ۲ نفر موجود بی نام و نشان در دولت کثیف شیعه مسلک عراق.
کژدم میگوید: آیا با این «عرّه گوزها» میخواهند حاجی بادمجان شکست خورده و به خود ریده را به «مشاور اعظم پوتین» تبدیل کنند؟ .... گویا  که هم آمریکاییها و هم کشورهای عربی بنا به دلایلی؛ میل زیادی برای انتشار اینگونه مزخرفات نشان میدهند.
واقعیت این است که: «حاجی بادمجان؛ حتی پشم خایهٔ یک استوار روسی هم نیست» چه رسد به اینکه: «پوتین را از راه به دَر کرده باشد». (با الاغهای عجیبی طرف هستیم که آنچه را که آرزو میکنند و دوست میدارند را باور میکنند؛ و نه واقعیتها را).
اکنون زمان «گوشمالی نهایی انگلهای صفوی مسلک» فرا رسیده است. آنهایی که زمانی از «عملیات استشهادی» دم میزدند و اکنون مثل سگهای ترسیده؛ دُمهایشان را لای پایشان گذاشته و به سنگر «روسیه» پناه برده اند.
داستان این احمقها؛ مرا به یاد خاطرهٔ «چه گوارا» در عملیات خلیج خوکها می اندازد که نوشته بود:
مردی در پشت یک ساقهٔ نیشکر سنگر گرفته بود و از فرط وحشت؛ در میان صدای انفجارها و شلیک گلوله ها؛ فریاد میزد:
ساکت ...... ساکت.

به آخرین برگ از کتاب «شکست استراتژیک» رژیم ننگین «انگلهای صفوی» خوش آمدید.

کژدم



۵۵ نظر:

  1. جدا بازی تمام شد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بازی تمام نشده است. بلکه فصل نهایی آن آغاز شده است.
      با تغییر رویکرد آمریکا (تغییر استراتژی)؛ و وارد شدن نیروی هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا؛ و اینکه آمریکا و دنبالچه هایش با روسها همکاری نخواهند کرد؛ نبردهای سوریه به فاز جدیدی وارد میشود که فاز نهایی است.
      با ورود نیروی هوایی آمریکا و شرکایش؛ احتمال درگیریهای مستقیم با نیروهای روسی و بشار اسد و سپاه پاچاهارداران و حزب الله لبنان به شدّت افزایش می یابد. در استراتژی جدید آمریکا تسلیح مستقیم نیروهای ضد بشار اسد پیشبینی شده است که بخش پنهان آن تسلیح جبهّ النصرة هم خواهد بود. این تسلیحات نمیتواند بدون مذاکرات قبلی و قراردادهای اصولی انجام گرفته باشد. بخشی از این تسلیحات باید که تسلیحات ضد هوایی باشند. از طرف دیگر به خاطر استقرار ۶۴ موشک ضد هوایی S-300 بر روی یکی از کشتیهای جنگی روسی؛ به طور طبیعی جنگنده های F-35 رادارگریز آمریکا (غیر قابل پیگیری با سیستمهای S-300 و S-400 روسی) را به میدان خواهد کشید؛ تا امتحان خود را در یک نبرد واقعی پس بدهند.
      روسها در فکر وارد کردن روس تبارهای اوکرائینی به نبردهای زمینی در سوریه هستند. زیرا آنها در روسیهٔ تعریف شدهٔ کنونی خانواده ای ندارند که در صورت کشته شدن موجب بروز تظاهرات و تنشهای داخلی در روسیه شوند. روس تبارهای اوکرائینی به خاطر اینکه؛ اکنون حقوق بگیر روسیه هستند و شهروند روسیه هم به شمار نمی آیند؛ بهترین گزینهٔ پوتین برای کشته شدن در سوریه؛ بدون اعتراضات داخلی هستند. امّا مسئله این است که روس تبارهای اوکرائین پس از مواجه شدن با تعدار کشته شدگان افراد خود در سوریه؛ باید بحران این مسئله را پذیرا باشند و. چه بسا در نهایت؛ از آنچه که تا کنون انجام داده و یا از آن پشتیبانی کرده انمد؛ پشیمان شوند. زیرا پوتین از آنها به عنوان «گوشت دم توپ» استفاده خواهد کرد.
      سوریه در حال تبدیل شدن به «ویتنام» است.
      در ویتنام قبلی؛ «ویتنام» بازی را باخت. آمریکا نیز بازی را باخت و روسها پیروز بودند.
      در ویتنام جدید؛ سوریه بازی را خواهد باخت. رژیم ننگین صفوی حاکم بر ایران و روسها نیز بازی را خواهند باخت و برندهٔ نهایی آمریکا و اسرائیل خواهند بود.

      حذف
    2. در ادامهٔ این نبردها؛ همانگونه که در یکی از کامنتهای مربوط به نوشتهٔ پیشین گفته ام؛ اسرائیل وارد میدان خواهد شد و تاریخ لبنان و سوریه و رژیم انگلهای صفوی مسلک را خواهد نوشت. (البته به قلم اسرائیلی و خط عبری).

      حذف
    3. آنچه که نباید از دید؛ دور نگاه داشته شود؛ مسئلهٔ «چین شبه کمونیستی» است. چینیها با وارد شدن به معادلهٔ سوریه در حال کندن گور اقتصاد بادکنکی خود هستند.
      در دو روز اخیر آمریکا اعلام کرد که «قادر است حملات اتمی کرهٰ شمالی را دفع کند». این بیانیه نشان میدهد که احتمالاً چینیها آمریکا را بوسیلهٔ «سگ زنجیری کرهٔ شمالی» تهدید کرده اند.
      حرکت احمقانهٔ چین باعث خواهد شد که در آیندهٔ نزدیک؛ سرعت فرار سرمایه های آمریکایی و اروپایی از چین شدت بیشتری بگیرد و چینیها را به «باتلاق بحران داخلی» فرو برد.
      شاید مشکل چین نیز به جای حل شدن در «آسیا پاسیفیک» در سوریه حلّ شود.

      حذف
  2. یعنی اسراییل به صورت مسقیم وارد جنگ با ایران میشه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فریاد گرامی
      یعنی اسرائیل نخست حزب الله لبنان را هدف قرار میده و بقیهٔ بازی را به انگلهای صفوی حاکم بر ایران می سپاره. بقیهٔ داستان به حرکت بعدی «عنتر فرزانه» و اوباشان او بستگی داره که تا کجا میخواهند ادامه دهند؟

      حذف
    2. با توجه به اتفاقات اخیر مکه و سوریه و با صف کشی اسراییل و آمریکا و ترکیه و عربستان و امارات و قطر از یک سمت و از طرف دیگه روسیه و چین و ایران و حزب الله و سوریه و عراق در مقابل هم ، احتمال خروج از حالت بازی نبرد نیابتی و شروع یک جنگ رو در رو چقدره ؟

      حذف
    3. با نگاه به گذشته کثیف روسیه در بازی با مهره متحدین برای معامله با اروپا و آمریکا و مثال بازی اس 300 ، روسیه تا کجا به ریسک بازی در سوریه ادامه میده و در اصل بدنبال چه معامله ای با آمریکا میگرده که از یک طرف با مقامهای ایرانی جلسه میزاره و تو سوریه هواپیما در حمایت از اسد میفرسته از اونور با کردهای سوری و اسراییل و عربستان جلسه برگزار میکنه ؟؟؟؟

      حذف
    4. فریاد گرامی
      زمانی که تعداد بازیگرها زیاد است؛ روسها باید به همهٔ آنها وارد گفتگو شوند تا برخی را فریب دهند؛ برخی را خنثی کنند و با برخی معامله انجام دهند. نتیجهٔ این گفتگوها و معامله ها؛ سمت و سوی حرکتهای میدانی را تعیین میکند و جریانی سیّال است. این گفتگوها در میدان نبرد تاثیر میگذارند و میدان نبرد نیز گفتگوهای بعدی را به دنبال می آورد. لذا تعجبی ندارد.
      امّا اینکه این نبردها به رویارویی مستقیم کشیده شود؛ با تغییر راهبرد آمریکا و شرکایش؛ و با توجه به اینکه بالاخره موفق شده اند روسها را به طور مستقیم به میدان بکشانند؛ بسیار بالا است. پوتین تمامی آبروی سیاسی خود را که مانند یک هنرپیشه وارد میدان شده و خود را «ناپلئون» معرفی کرده و ناسیونالیسم روسی را به میدان کشیده است؛ در خطر است. شکست پوتین؛ شکست روسها خواهد بود و عقب نشینیهایشان بسیار سنگین.

      حذف
  3. هشدار پنتاگون و وزیر دفاع آمریکه به روسها مبنی بر اینکه: «در روزهای آینده تلفات سنگینی خواهند داد» را باید نه یک «هشدار» بلکه یک «نهدید» به حساب آورد و روسها نیز پیغام را دریافت کرده اند. چه بسا این تلفات بوسیلهٔ سلاحها و موشکهای روسی منحرف شده انجام گیرد و چهار موشک منحرف شده ای که در ایران سقوط کرده اند؛ زمینه ای برای «موشکهای سرگردان شدهٔ بعدی» باشند.

    پاسخحذف
  4. کژدم گرامی با درود.. با عرض پوزش, تمام نتیجه گیری های شما در این نوشته و بخصوص در بخش پاسخ ها همه, بیشتر به توهم و انشاالله گربه است شباهت دارد تا یک نوشته, بر اساس واقعییت... کجا پنتاگون و ان مردک کج و کوله, وزیر دفاعِ اوا خواهر " Ash Carter " اینو که شما گفتید گفته اند؟ خبرها دقیقا بر عکس نتیجه گیری شماست.. اکثر مردم امریکا از حرکت پوتین و ایران پشتیبانی کرده و نیروی نظامی روسیه و مثلث اطلاعاتی روسیه ایران و عراق را برای نابودی که من ان را کوچ دادن ادم خوران مسلمان و اقعی داعش به عربستان و ترکیه می دانم کارساز و امیدوار کننده می دانند..بیشتر به نظر می اید که هارت و پورتهای نخ نمای امریکا هم جنگ و دعوای زرگری با روسیه است..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      لطف کنید با «کژدم گرامی گفتن»؛ هندوانه زیر بغلهای من ندهید.
      من نظریهٔ خود را پاس میدارم و مطمئن هستم که روسها و چینیها؛ به گرداب کشانیده شده اند. حال اگر مردم آمریکا که نصفشان برای نصف دیگر «جلق میزنند» مخالف باشند؛ مخالفتشان اندازهٔ «شومبول شپش» هم ارزش ندارد.

      حذف
  5. The press and mainstream news has been avoiding this information. It is a scathing , diplomatic account of Russia’s position on the politic behavior and actions in the middle east regarding Syria and ISIS, as well as a reprimand to our press who have failed to do their job.

    Putin’s complete oration to the US Journalists:

    First point. I never said that I view the US as a threat to our national security. President Obama, as you said, views Russia as a threat, but I don’t feel the same way about the US. What I do feel is that the politics of those in the circles of power, if I may use those terms, the politics of those in power is erroneous. It not only contradicts our national interests, it undermines any trust we had in the United States. And in that way it actually harms the United states as well.

    Undermined trust, with the understanding that they are one of the global leaders in politics and in matters of the economy.

    I can stay silent on many things, but as I always say, and Dominic here has mentioned it, “one sided actions” in the continuous search for the next “alliance” and coalitions which are predetermined – this is not a method that seeks to discus and agree on mutual grounds of understanding. These are one sided actions. They are carried out all the time. They lead to crises.

    I’ve said this before, another threat that President Obama mentioned was ISIS. Well who on earth armed them? Who armed the Syrians that were fighting with Assad? Who created the necessary political information and climate that facilitated this situation?

    Who pushed for the delivery of arms to the area? Do you really not understand who is fighting in Syria?

    They are mercenaries mostly. Do you understand they are paid money? Mercenaries fight for which ever side pays more. So they arm them and pay them a certain amount. I even know what these amounts are. So they fight. They have the arms. You can’t get them to return the weapons of course, at the end.

    Then they discover elsewhere pays a little more…so they go fight there. Then they occupy the oil fields.

    Where ever in Iraq, Syria, they start extracting the oil and this oil is purchased by somebody. Where are the sanctions on the parties purchasing this oil?
    پایان بخش یکم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من انگلیسی بلد نیستم. خیلی از خوانندگان هم باید رمل و اسطرلاب بیندازند تا بفهمند شما چه گفته اید؟
      لطفاً به همین خط حرامزاده ای که مینویسیم و به همین زبان حرامزاده ای که حرف میزنیم بنویس. انگیسیت هم خوب نیست؛ زیاد زور نزن؛ فشار میاد؛ خایه هات باد میکنه.
      یکی به من گفت این آت آشغالها رو منتشر نکن.
      ولی گفتم باز هم منتشر کنم ... ببینیم که آیا حتّی یک «مغز ایرانی ادّعایی» پیدا میشود یانه؟

      حذف
  6. Do you believe the US does not know who is buying it? Is it not their allies that are buying oil from Isis? Do you not think the US has the power to influence their allies? Or is the point that they indeed do not wish to influence them?

    Then why bomb ISIS? In areas they started extracting oil and paying mercenaries more in theose areas the rebels from “civilized” Syrian opposition forces immediately join ISIS, because they pay more. I consider this absolutely unprofessional politics. It is not grounded on facts, in the real world.

    We must support civilized, democratic opposition in Syria. So you support, arm them, and then tomorrow they join ISIS. Can they not think a step ahead? We don’t stand for this kind of politics of the US. We consider it to be wrong. It harms all parties, including you (USA).

    When it comes to the consideration of our national interests I would really like it if people like you (US journalists) who posed the questions, would one day head your government. Maybe then we can somehow reverse the situation.

    If that doesn’t happen, I will at least ask you to deliver my messages to your government. To the President of the United States, the Vice President, and all other relevant people. Tell them that we do not want or look for any confrontation whatsoever. When you start to consider our national interests in your actions, any other disagreements we may have they will self-regulate. This needs to be done, not just talked about. You must consider the interests of others, and you must respect other people.

    You cannot “squeeze” others having considered only the benefits that you require from whatever… in economies, in your military activities, in everything. Look at Iraq the situation is terrible. Look at Libya and what you did there, that got your ambassador murdered.

    Was it us that did this?

    You even had a security council decision to establish a no fly zone. What for? It was so that Gaddafi’s air force couldn’t fly over and bomb the rebels. This wasn’t the smartest decision, but okay… what did you proceed to do yourselves? You started bombing the territory. This is in clear contravention of the security council resolution. It is even outright aggression over a state. Was it us that did this? You did this with your bare hands.

    And it ended with the murder of your Ambassador. Who’s fault is it? It is your fault. Is it a good result that your Ambassador was murdered? It is actually a terrible catastrophe.

    But do not look around for somebody to blame when it is you making these mistakes. You must do the opposite; rise above the endless desire to dominate. You must stop acting out of imperialistic ambitions. Do not poison the consciousness of millions of people like there can be no other way but imperialistic politics.

    We will never forget our relationship when we supported the US in the war of independence (civil war). We will never forget that we collaborated in both world wars as allies. I personally believe that the geo strategic interests of Russia and the US are essentially the same. We must focus on this interrelationship.

    پاسخحذف
  7. https://www.youtube.com/watch?v=VbZDyr2LkdI#t=28

    پاسخحذف
  8. https://www.youtube.com/watch?v=nK8s82ny2s0

    پاسخحذف
  9. ایا امکان کوچه دادن غیر مستقیم به نیروهای داعش از طریق روسیه وجود دارد چرا که از زمان اغاز حملات بنا بر اخبار واصله موازنه به نفع داعش در حال تغییر هست(پیشرویی تا 2 کیلومتری حلب)و هدف روسیه ایا می تواند هم تحت فشار قرار دادن غرب از طریق داعش و هم دادن مفری به نیروهای داعش باشد تا از سوریه و عراق به سمت افغانستان و اسیای میانه سرریز نشوند؟:

    پاسخحذف
  10. درست سه روز قبل روزنامه های لبنانی خبر دادند که سردار همدانی به دستور آقای خامنه ای از پست های فرماندهی اش در سوريه برکنار شده و به تهران فراخوانده شده است که به امور لجستيکی بپردازد، و حدس زده بودند که به دليل شکست های متعدد مغضوب واقع شده. حالا هم درست قبل از بازگشتش خبر مرگش می رسد، اين مرگ را شايد بتوان کمی مشکوک هم دانست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      کدام روزنامه های لبنانی؟ یا لینکش را و ترجمهٔ نو.شته را بفرست و یا دیگر حرف نزن.

      حذف
  11. ناشناس 17 مهر ساغت 4/07 دقیقه. بیا اینم جواب حرفات .از سایتی وابسطه به روسیه .پوتین کوتوله بازم مدرسش دیر شد. کار از کار گذشته. اعزام قریبالوقوع 3000 داعشی روس نژاد برای عملیات تروریستی در جمهوریهای متحد روسیه و حتی خود روسیه . امریکا وانگلیس خیلی زرنگتر از این کوتوله متوهم هستند. حرفهای کژدم همیشه بدان عین سنده. باید صبر کنی و نتیجرو ببینی. حاجی بادمجون دیر خر پوتین شده و انگل مفنگی رو بگو. احتمالن به ریپ زدن افتاده. داعش عربستان بره چیکار. زنان بلوند و زیبای روسی در چند کیلومترشون آمادن. http://www.pyknet.net/1394/06mehr/18/page/afghan.php

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در اینکه بالاخره جنگ با داخل مرزهای روسیه و ایران کشیده میشه شکی نیست اما سوال اینجاست که واکنش ایران و روسیه به این معظل چیه ؟
      ایا این درگیری ها طرف مقابل (اسراییل ، امریکا ، عربستان ، امارات ، قطر ، پاکستان ) رو هم وارد معرکه میکنه .
      کلا شرایط منطقه بسیار پیچیده و به مثال مکعب روبیک شده ، باید دید در روزها آتی بعد از کشته شدن فرمانده ارشد ایران در سوریه و بلاتکیفی مفقودین منا چه تحولاتی در منطقه رخ میده .

      حذف
    2. ناشناس 11/58 ایول. حال کردم. میگم کژدم گرامی پس پوتین بی خود رفته سوریه. فقط رفته بگا بره. کشور خودش تو خطره اینجور که معلومه.

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      با عرض پوزش؛ فریب روسها را نخورید. «قندوز» را طالبان افغانستان که نوکر نیروهای نیابتی کثافتستان است که در نهایت برای «چین» یقه می درانند تسخیر کردند. کعبهٔ شیعیان در «کرملین» و کعبهٔ طالبان افغانستان در «پکن» است. شیوهٔ مبارزاتی اوباشان «داعش» با هیچ یک از گروههای زنا زاده ای مانند «الشباب» و «بوکو حرام» و طالبان افغانستان؛ همخوانی ندارد.
      هر گروه سیاسی «اثر انگشت خاصی» دارد. «ملّا اختر» گروه خونش «چینی» است و نوکر ISI کثافتستان و درختزار بهشت نیروهای استشهادی طالبان افغانستان در واقع جنگل پشم خایه های جانشینان «مائو تسه دون» در چین کنونی است.
      نوشته های «پیک نت» بخشی از یک بازی بزرگ تر برای «مشروعیت دادن به روسها و نوکران شیعی مسلک آنها» است که نظریه های FSB آنرا میگرداند.
      اگر پیک نت میگوید که سران تاجیکستان چنین گفته اند؛ بدانید که «قضیهٔ اصلی داستان = سلفی جهادیها در حال حرکت به سوی سازمان شانگهای هستند» درست است. امّا این حرکت مثل درست کردن «نیمرو» نیست و بسیار زمان بر است و اگر پیک نت به نقل از سران تاجیکستان میخواهند چنین بنمایانند که «داعش فردا در مرزهای روسیه مستقر خواهد شد» بدانید که دروغ بی شاخ و دُم روسها برای توجیه دخالت در معادلهٔ سوریه است.

      حذف
    4. یک خبر الان منتشر شد در مورد زدن هواپیمای روسی توسط ترکیه
      اگه این خبر واقعا واقعیت داشته باشه جریان دومینوی منطقه خیلی سریعتر از تصورات ما داره حرکت میکنه

      http://www.express.co.uk/news/world/611157/Russia-Turkey-jet-plane-shot-down-airspace-Syria-ISIS-Islamic-State

      حذف
    5. این خبر منتشر شده ولی فعلا توسط خبرگزاری های رسمی و طرفین ماجرا تایید و یا رد نشده ، البته در صورت واقعیت این خبر هم باز چندان دور از ذهن نیست ، منطقه دستخوش تغییرات اساسی و بنیادین داره میشه که بازی گردانها و بازی سازهای فرا منطقه ای و منطقه ای از حالت جنگ های نیابتی به سمت جنگ های مستقیم دارن تغییر موضع و سیاست میدن ، در یک طرف این معادله آمریکاه ،اسراییل ، انگلیس ، ترکیه ، عربستان ، امارات ، قطر و در طرف مقابل روسیه ، چین ، ایران ، عراق ، حزب الله ، سوریه . هردو طرف درگیر در سوریه و عراق ، یمن ، لیبی و افغانستان در حال جنگ های نیابتی با یکدیگر بودند و هستند ولی شرایط به سرعت در حال تغییر و ورود به یک جنگ رودر رو دار میشه . ورود مستیم روسیه به سوریه ، حادثه منا و مفقود شدن نیروی امنیتی ایران ، حرکت ناو هواپیما بر چین ، استقرار پایگاه های آموزشی داعش در شمال افغانستان و آموزش آنها توسط مربیان اسراییلی و انگلیسی ، و شواهد بسیار دیگه نشان و خبر از انفجار منطقه درآینده نزدیک میده

      حذف
    6. فریاد گرامی
      اگر میشود؛ برای اطلاع خوانندگان؛ منبع خبر «مراکز آموزش برای داعش توسط مربیان انگلیسی و اسرائیلی» را بفرستید تا منتشر شود.
      سپاس

      حذف
    7. لینک های این خبر :

      http://www.pyknet.net/1394/06mehr/18/page/afghan.php

      http://www.iransarfaraz.com/ShowNews.aspx?page=News&id=69468

      http://www.mashreghnews.ir/fa/news/478700/داعش-در-حال-تربیت-3هزار-نفر-برای-عملیات-روسیه

      حذف
    8. در پایان سفر فوری "امامعلی رحمان اف" رئیس جمهور تاجیکستان به مسکو و همزمان با تصرف شهر قندوز افغانستان بدست داعش علام شد: داعش سرگرم آموزش 3 هزار نیروی نظامی در افغانستان است تا آنها را برای عملیات تروریستی وارد جمهوریهای متحد روسیه و حتی خود روسیه کند.

      به این ترتیب مشخص می شود که قندوز را داعش تصرف کرده است و نه طالبان. رئیس اداره دوم آسیائی وزارت خارجه روسیه خبر مربوط به آموزش 3 هزار نیروی داعش را در نشست بین المللی درباره افغانستان در مسکو اعلام داشت و افزود:

      دست‌های پنهان داعش در شمال افغانستان (همجوار با جمهوری های مسلمان نشین افغانستان) فعال شده است. آنها دارای نیروهایی هستند که نه با نظامیان ناتو و نه با ارتش افغانستان درگیر نمی‌شوند.

      نیروهای حاضر در پایگاه داعش در شمال افغانستان غالباً از اتباع روسیه و کشورهای آسیای مرکزی هستند و در این پایگاه‌ها به زبان روسی سخن گفته می‌شود. مربیانی از کشورهای مختلف عربی و پاکستان مسئول آموزش به شبه نظامیان هستند که برخی از آنها پاسپورت‌های آمریکایی و انگلیسی دارند.

      حذف
    9. فریاد گرامی
      منابع روسی و وبسایتهایی که فوتوکپی همان نظرات را منتشر میکنند؛ برای اثبات وجود مراکز آموزشی انگلیسی - اسرائیلی برای تربیت ۳ هزار داعشی؛ کافی نیست. نیروهای داعش؛ دیگر نیازی به ممستشار نظامی» برای تربیت نیروهای پیاده ندارند. داعش بهترین مربیان را در اختیار دارد که حتی میتوانند نیروهای ویژهٔ انگلستان و اسرائیل را آموزش دهند. امّا مسئله تنها آموزش نظامی نیست؛ بلکه مسئلهٔ اصلی «خواستن با تمامی وجود» است. گویا شما «داعش» را نمیشناسید. «داعش سوری و عراقی» اهدافی به جز «داعش آفریقایی» را دنبال میکنند و به همین خاطر است که «بوکوحرام» به سختی به «داعش سوری- عراقی» می پیوندد. و یا اینکه «داعش عراقی - سوری»؛ همچنان در جذب نیروهای «الشباب»؛ ناتوان مانده است.
      مگر در ظاهر همگی «وهابی» و «ابن تیمیه ای» نیستند؟ ... پس این نگرانیها و اختلافات در کجا نهفته است؟
      اینها پرسشهایی هستند که باید به دنبال آنها باشید.
      پیک نت و «رویترز» پاسخگوی این پرسشها نیستند؛ آنها فقط بوق و کرناهای تبلیغاتی (پروپاگاندا) برای پیشنهاد «مسیر» و فریب مردم (انسان سانها) هستند.

      حذف
    10. در مورد تفاوت جنس داعشی ها و بعضی تفاوت دیدگاه های اونا کاملا موافق هستم اما باید در نظر داشته باشیم پذیرفتن پرچم داعش و بیعت با اون در نهایت منجر به تشکیل یک نیروی واحد هرچند با تفاوت سلایق میشه ، به طور مثال در بحث سیاست تبلیغ وحشت همه گروهای داعش چه در عراق و سوریه ، چه در افغانستان ، چه در آفریقا همین روش رو دنبال میکنند اما با روشهای خودشون ( یکی سر میبره با چاقو ، یکی آتیش میزنه ، یکی گردن میزنه با شمشیر ) ، این گروه ها با داشتن تفاوتهایی در نوع خواسته و عملکرد اما دارای پتانسیل یکسان شدن هم هستند و این قابلیت رو دارند که در زمان لزوم به یک نیروی هماهنگ تبدیل بشن ، در مورد خبر کمپ آموزشی در افغانستان هم درسته منابع خبری قابل اطمینان نیستند اما در این که در اون منطقه داعش در حال تجدید قوا هست شکی نیست ( این مطلب رو از خود افغانیها جویا شدم و کاملا تایید کردند ) و در مورد جریانات اتی منطقه هم که بنظر همنظر هستیم که در اینده نزدیک بالاخره این بمب بجا مونده از دوران جنگ سرد میترکه و ترکشهای این انفجار گریبان بخش اعظمی از کشورهای منطقه و فرا منطقه رو خواهد درید .

      حذف
    11. فریاد گرامی
      اینکه این گروهها پتانسیل زیر یک پرچم در آمدن را دارند؛ درست است و «محمد رسول الله دوّم = البغدادی» نیز با خلیفه خواندن خویش میخواهد چنین پرچم واحدی بوجود آورد. امّا هیچ یک از جریانهای اسلامگرا (در مجموع تمامی جریانهای دارای ایدیولوژی) نمیتوانند متحد بمانند. نمونه اش همان ماجراهایی است که در ایران میگذرد و جناحههای گوناگون تازی پرست حاکم بر ایران؛ میخواهند مقل سگهای وحشی همدیگر را بدرند.
      اینکه داعش در افغانستان کمپهای آموزش دادر؛ بله دارد. امّا اینکه توده ایها میخواهند بگویند که قوندوز را داعش گرفته است؛ برای ساختن زمینهٔ مشروعیت بخشیدن به حرکت روسیه است. داعش برای رخنه در آسیای میانه نیاز به زمان دارد. حرکت روسها نیز از یک نظر؛ حرکتی پیشگیرانه است. امّا اینکه آتش را خاموش خواهد کرد و یا به آن بنزین خواهد پاشید؛ امری دیگر است. امّا در مجموع همهٔ نیروهای درگیر در منطقه؛ در حال بازی کردن شطرنج هستند و بازی شطرنج یعنی مدیریت مهره ها (چه مهره های خودی و چه مهره های حریف + داشتن تصویر روشن از تمامی صفحه در تمامی طول بازی).
      نوشته های پیک نت؛ نظر مرا تأیید نمیکند. بلکه اهداف دیگری را در جهت مشروعیت بخشیدن به روسها دنبال میکند؛ امّا حرکتهای روسیه و چین نظر مرا تأیید میکنند.
      (دنباله در پایین)

      حذف
    12. (ادامه)
      ۱- عده ای فکر میکنند که آمریکا نسبت به خاورمیانه و آفریقا بی توجه شده است.
      من میگویم: آمریکا نسبت به خاورمیانه و آفریقا بی توجه نشده است؛ بلکه با کنار کشیدن ظاهری؛ میخواهد نیروها و پتانسیلهای خاورمیانه و آفریقا را از سوراخهایشان بیرون بکشد و در واقع میخواهد بگوید: اینهمه سرباز دارید؛ اینهمه تسلیحات خریده اید؛ اینهمه سازمانهای عریض و طویل اطلاعاتی و امنیتی دارید .... پس همهٔ این پتانسیلها را از زاغه ها بیرون بکشید و نترسید؛ زیرا ما آنرا مدیریت خواهیم کرد. آمریکا این مسئله را در نهایت به صورت علنی مطرح کرد و فراخوان ناوهای آمریکا از دریای مدیترانه در زمانی که قرار بود به نیروهای اسد و حزب الله حمله کند و ناگهان از صحنه خارج شد و دست و پای همه را در گل گذاشت. گویی که یک آموزگار پس از آموزشهای گوناگون؛ دانش آموز را در صحنه رها میکند؛ تا محصول آنهمه تلاشهایش را ببیند.
      تا کی میشودتسلیح کرد؛ آموزش داد؛ حمایت کرد؟ حال نوبت بر سر پای خود ایستادن است. دیدیم که با این حرکت پتانسیلها به عرصه آمدند و در سوریه و عراق شاهد شکستهای مفتضحانهٔ «انگل فرزانه» و اوباشان او بودیم و اکنون نیز روسها و چینیها را که در پشت صحنه بودند را بیرون کشیده است.
      اگر عده ای فکر میکنند که روسها و چینیها «امام مهدی» آنها هستند؛ اشتباه میکنند. زیرا زمانی که «امام غایب» تبدیل به «امام ظاهر» بشود؛ به خودی خود یک شکست است؛ زیرا «خیمه شب باز» از پشت پرده بیرون آمده است تا «خود را هزینه کند».

      حذف
    13. (ادامه)
      ۲- عده ای بنا بر سخنان تبلیغاتی و انتخاباتی که در آمریکا در جریان است به ماجرا می نگرند و مسئلهٔ روسیه - چین - آمریکا را جنگ زرگری میدانند. این سخنان که از دهان گشاد کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بیرون می آید؛ هیچگونه ارزش میدانی ندارند و بیشتر به یک «شو تلویزیونی» شباهت دارند.
      آنچه که ارزش میدانی دارد؛ منافع آمریکا و چین و روسیه بر روی زمین ناهموار و سخت است. اروپا را ول کنید؛ زیرا هنوز هم در حال مکیدن شیر آمریکا هستند. امّا بر خلاف تصور عمومی؛ اروپا با مواجه شدن با مسئلهٔ «پناهندگان» مجبورند که به خودشان تکانی بدهند. این تکانها شروع شده است و بر خلاف تصوّر روسها؛ اروپا با آمریکا زاویه پیدا نخواهد کرد؛ زیرا پوزهٔ پوتین و چین در سوریه و آسیای میانه به خاک مالیده خواهد شد. چینیها دیگر مانورهای هوایی و ادعاهای پر سر و صدا را کنار گذاشته اند و از پشت صحنه بیرون آمده و در سوریه حضور پیدا کرده اند.
      اکنون زمان «هزینه کردنها» فرا رسیده است.

      حذف
  12. من نه وقتش را دارم و نه حوصله اش را دارم که در میان نوشته های خود؛ دنبال مطلبی بگردم که ماهها پیش گفته ام و اکنون رونمایی میشود.
    اگر کسی حوصله و وقتش را دارد؛ مطلب را پیدا کند که دقیقاً همان چیزی را گفته است که اکنون در این لینک؛ «رونمایی» شده است.

    http://www.dw.com/fa-ir/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF/a-18774547

    حالا برو و بگو «کژدم خره» و حرف دهنشو نمیفهمه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آیا این «کژدم نفهم» نبود که برای نخستین بار گفت که: مادر قحبه های داعشی به بهانهٔ مبارزه با «بت پرستی»؛ آثار تاریخی را ویران میکنند تا ارزش آثار باقیمانده را چندین ده برابر کنند و از منبع مالی فروش آثار باستانی؛ هزینه های جنگ کثیفشان را تهیه کنند؟
      اگر در آینده به تحلیلهایی مانند «جنبش به حاشیه رانده شدگان» برخوردید؛ بدانید که «کژدم نفهم» سالها پیش آنرا گفته است؛ امّا چون «کاریزماتیک» نیست؛ حرفهایش خریداری نداشت. شاید هم «مادرقحبه ها»یی به عمد و هزاران تلاش نگذاشتند که صدایش شنیده شود.
      آنهایی که پس از سالها صدای کژدم را خواهند شنید؛ موجوداتی خواهند بود که در «گور» بیدار شده و خواهند فهمید که دیگر؛ بسیار دیر شده است.

      حذف
    2. درود کژدم گرامی، لینکی که اشاره کردید در آدرس زیر قرار دارد:

      http://kajdoum1.blogspot.com/2014/10/blog-post.html

      البته راه ساده‌ای برای جستجوی مطلبی خاص در سایت وجود دارد که با استفاده از آن در موارد ضروری، کار بسیار آسان می‌شود:
      در کادر جستجوی گوگل کلمۀ site: و سپس بدون فاصله نام سایت موردنظر را بنویسید. سپس یک فاصله وارد کرده و کلماتی که به دنبال آن هستید را در ادامه بنویسید. به این طریق خود گوگل نتایج جستجوی آن کلمه(ها) را برای شما نمایش می‌دهد.
      رمز جستجوی صحیح، انتخاب کلمات مناسب برای جستجو است.
      به عنوان مثال، برای جستجوی لینک بالا من به شکل زیر عمل کردم:

      site:kajdoum1.blogspot.com آثار باستانی سوریه

      البته به دلیل راست چین بودن صفحه به درستی مشاهده نمی‌شود. با کپی خط بالا در کادر جستجوی گوگل به شکل صحیح در می‌آید.
      آریو

      حذف
  13. اغاز به کیر رفتن ترکیه جعلی
    آنكارا، پايتخت تركيه به کیر رفت...سي كشته و بيش از سد نَفَر زخمي...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      هیچکس نمیتواند فقط برای گرم شدن به دور آتش بنشیند و یا فقط هیزمها را جابجا کند. در چنین آتشهای اجتماعی؛ یا باید اصلاً وارد نشد؛ و یا باید ریسکها را پذیرفت (مانند گسترش آتش و یا آتش گرفتن دامن و یا سوختن دستها و پاها در گرداگرد آتش).
      ترکهای عثمانی دچار توهم هستند و فکر میکنند که میتوانند با آتش بازی کنند و «دونر کباب» بخورند. سربازی که وارد میدان جنگ میشود؛ نمیتوتند بر روی کلاه خود و جلیقهٔ ضد گلوله حساب بی انتهای «زنده ماندن» باز کند.
      نبردهای کنونی که در خاورمیانه و آفریقا آغاز شده و به سمت آسیای میانه گسترش خواهد یافت؛ دست و پا و دامن همهٔ بازیگران را خواهد سوزاند.

      حذف
  14. کژدم عزیز، من از یک چیز در عجبم! چرا شبیه اتفاقی که در ترکیه افتاد در ایران نمی‌افتاد؟ آیا هنوز زود است یا برادران گمنام واقعاً اشراف دارند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر در ایران چنین اتفاقی نمی افتد؛ به این خاطر است که هیچ حاکت سیاسی در ایران وجود ندارد. و گرنه حکومت اسلامی ایران؛ دست کمی از اسلامگراهای اخوانی حاکم بر ترکیه ندارند. انفجار اخیر در آنکارا مثل انفجارات پیشین؛ از طرف سازمان امنیت ترکهای عثمانی و به دستور حزب حاکم صورت گرفته است و در تمامی موارد هم هدف انفجارات کرهای ترکیه بوده اند.
      ترکهای عثمانی هنوز نمیدانند که فصل خوردن «دونر کباب» به زودی تمام میشود و فصل خونین جدید؛ خواب آنها را بسیار آشفته خواهد کرد.

      حذف

  15. كردستان عراق به دو بخش تقسيم شده. بخشي از ائتلاف بين الملي ضد داعش به رهبري آمريكا حمايت ميكند و بخش ديگر هم از ائتلاف چهارگانه ايران ، عراق ، سوريه و روسيه. دولت حيدرعبادي كه بشدت تحت نفوذ ايران است ، سهم ١٧ درصدي كردستان از بودجه سراسري را به حكومت اقليم به رهبري مسعود بارزاني نميدهد. در تبليغات هم پيمانهاي ايران هم مسعود بارزاني بعنوان مسبب نيامدن بودجه بغداد به كردستان معرفي ميشود. ايران ميتواند اين مشكل را حل كند ولي تمايلي ندارد ، زيرا مسعود بارزاني رييس اقليم حاضر به خروج از همكاري با آمريكا و ائتلاف بين المللي نيست. بخش ديگر اما ، شامل اتحاديه ميهني به رهبري جلال طالباني و جنبش تغيير به رهبري نوشيروان مصطفي ، پس از ورود روسيه به منطقه ، همكاري با ائتلاف ٤ گانه ( ايران ، عراق ، روسيه و سوريه) را علني كرده اند.
    اكنون قرارگاههاي حزب بارزاني در مناطق تحت نفوذ هم پيمانهاي ايران مورد حمله قرار گرفته. در شهر قلعه ديزه ٢ معترض كشته و ١٨ تن زخمي شدند. تظاهرات عليه حزب دمكرات كردستان به رهبري مسعود بارزاني در ساير مناطقي هم كه احزاب هم پيمان ايران اكثريت هستند آغاز شده.
    اين تحريكات و تحركات در شرايطي است كه كردها در حال جنگ عليه دشمن واحد يعني داعش هستند!!
    از ماهها پيش گفته ام ايران محال است دست روي دست بگذارد تا مسعود بارزاني دولت كردي تشكيل بدهد!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بارها گفته ام که مسئلهٔ کردستان به خاطر «چهار پاره شدن» و ساختار اجتماعی عشایری و به حاشیه رانده شدگی بسیار پیچیده است. من در بارهٔ تصمیمهای هیچ یک از عشایر و رهبران آنها قضاوت نمیکنم. کردستان نیز پس از حملهٔ «تازیان عرب» به منطقهٔ تحت نفوذ تبدیل شد و پس از حملات «تازیان ترک عثمانی»؛ چهارپاره شد.
      در ضمن نگویید که بخشی از کردها با ایران همکاری میکنند؛ بلکه بهتر است بگویید که با «حاکمیت ننگین صفوی» همکاری میکنند.
      به یار گیریهای کنونی اهمیت زیادی ندهید. زیرا زمانی که «ستونهای منطقه» را زدند؛ جنگهای ۵۰ تا ۷۰ ساله را در نظر داشتند. که اخیراً هم پس از ظهور «داعش» به رهبری «محمد رسول الله دوّم = البغدادی» جنگهای ۳۰ ساله را پیش بینی کردند.
      آنچه که ۴۰ سال پیش تخمش را پاشیدند؛ اکنون به ۳۰ سال نبرد نیاز دارد.
      به همین دلیل بود که پس از آغاز نبردهای یمن گفتم: «مذاکرات هسته ای با هر نتیجه ای؛ دیگر ارزش ندارد».
      مگر تعداد و تنوع میهمانان این وبلاگ کم بوده اند؟ چرا همگی گریخته اند؟
      من میدانم:
      برای اینکه؛ فراتر از نوک بینی شان را نمیبینند. زمانی که گفتم پیشمرگان کردستان؛ نخواهند توانست در برابر داعش مقاومت کنند؛ بسیاری از خوانندگان؛ فرار کردند. امّا دیدیم که همانگونه که گفته بودم؛ بدون کمک ائتلاف آمریکایی؛ و به تنهایی نمیتوانند و نخواهند توانست مقاومت کنند.
      آیا پیش بینی و گفتن واقعیتها؛ گناه بود؟
      البته که از نظر آنهایی که «آرمان» را با «واقعیت» اشتباه میگیرند؛ گناه است.

      حذف
  16. کژدم ایا پیش بینی می کنی که داعش در افغانستان ابتکار عمل را از دست طالبان در بیاورد؟ در ضمن نتیجه سهمناک رشد داعش در اسیا و اگر فراگیربشود در جهان چه خواهد بود. و نه اینکه مادر قحبه های امریکایی مسئول تمام این بد بختی ها هستند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تلاش آنهایی که در آفریدن و هدایت داعش دست داشتند؛ کشاندن ماجرا به آسیای میانه بود. داعش همان نقشه ای را دنبال میکند که بهار عربی به دنبال آن بود.
      از آفریقا تا خاورمیانه و سپس آسیای مرکزی تا مرزهای چین و روسیه. «خاورمیانهٔ بزرگ» میتوانست خطر اقتصادی بزرگی برای چین و خطر از دست دادن هژمونی برای روسها باشد لذا به پیشنهادات غرب در رابطه با «شراکت در پروژه های اقتصادی» در این پروژهٔ بزرگ را رد کردند (ماجرای شاگرد تنبل آخر کلاس) و بر طبل آزمایشهای موشکی و مانورهای نظامی مشترک کوبیدند. نتیجه این شد که طرف مقابل هم به تولید «لانهٔ زنبور» روی آورد.
      اینکه داعش در افغانستان و کثافتستان بتواند جای طالبان را بگیرد؛ بستگی به مسائل زیادی دارد:
      ۱- هدایت و تسلیح آنها.
      ۲- بیرون کشاندن سرمایه های غربی از چین؛ تا آسیب نبینند. و پیش از بیرون کشیدن این سرمایه ها باید کاندیداهای جایگزین انتخاب شوند.
      این کاندیداها قبلاً کشورهای خاورمیانه و آفریقایی و ایران و آسیای میانه بودند (خاور میانهٔ بزرگ). امّا اکنون با گشوده شدن دروازه های کوبا؛ به احتمال قوی این کاندیداها در آمریکای لاتین خواهند بود.

      به هر حال مسئله خیلی پیچیده است و کارگروههای زیادی میخواهد که تمامی زوایای این حرکات را بررسی کنند.
      از عهدهٔ من (کژدم) به تنهایی نه تنها خارج است؛ بلکه بسیار دور از دسترس است.
      همینقدر هم که میتوانم بنویسم؛ از سر من زیادتر است.

      در مجموع باید بگویم که این نبردها؛ به شیوهٔ نبردهای کلاسیک که «اولتیماتوم» داده میشود و سپس فرمان حمله صادر میشود نیست. بسیار آرام و گام به گام و به شیوهٔ نیابتی و فرسایشی به پیش میرود.
      در شرایط کنونی؛ با ورود مستقیم روسیه و چین به معادلهٔ سوریه؛ هدف اصلی «تحقیر این دو کشور» خواهد بود که با زخمهای عمیق نظامی بر صورتشان منطقه را ترک کنند. اما اگر قضیه بیخ پیدا کند؛ گسترش قدرت داعش در افغانستان و پاکستان؛ به شدت سرعت خواهد گرفت.
      اینکه فکر کنیم گسترش داعش در کثافتستان و افغانستان و آسیای میانه یک مشکل جهانی خواهد شد؛ اشتباه است. این جریان به «مشکل روسیه و چین» و نیروهای تحت الحمایهٔ آنها از قبیل رژیم صفوی حاکم بر ایران و ؛ تبدیل خواهد شد و باید بخش اعظم در آمدشان را هزینهٔ کشتن و کشته شدن و ویران کردن خانه های خود بکنند.

      حذف
    2. از نظر من «داعش» به مکمل طرح دفاعی آمریکا در حوزهٔ «آسیا پاسیفیک» تبدیل شده است و هدف آن درگیر کردن روسیه و چین و نوکران منطقه ای آنها در یک بازی «موش و گربهٔ پر هزینه» و ویرانگر میباشد.
      تا کنون نیز بسیار موفق بوده اند و توانسته اند چینیها و روسها را از سوراخ بیرون بکشند. (تاکتیک دود در لانهٔ روباه).
      بقیهٔ داستان؛ پیشرویها و عقب نشینیهای موقت و تکرار مکرر آن و تبلیغات برای «ما پیروز شدیم» (کارتونهای پیروزی پلنگ صورتی).

      حذف
  17. به نوشته اکسپرس، روسیه طی چند روز اخیر یک سری عملیات هوایی مرگبار علیه گروه های تروریستی در سوریه انجام داده و اکنون ولادیمیر پوتین کارکشته‌ترین یگان ویژه روسیه را وارد منطقه جنگی کرده.

    و اکنون براساس یک سری گزارشات به نظر می رسد که "ارتش آزادی خلق چین" نیز قصد دارد در این عملیات مداخله کند و برخی جابجایی‌های نظامی نیز در منطقه رصد شده. درهمین راستا، یکی از اعضای عالی رتبه دولت چین در نشست سازمان ملل سخنان تندی بر زبان آورده.

    در گزارش های رسیده از خاورمیانه طی هفته گذشته آمده است که چین درنظر دارد "طی هفته های آینده" علیه داعش وارد عمل شود.

    درحالی که پکن ادعا می کند در کنار سازمان ملل در منطقه خواهد ماند، ولی سخنان تند همان عضو عالی رتبه درخصوص موضع گیری علیه تهدیدهای روزافزون تروریست ها، نشان از نیت چین برای انجام عملیات دارد.

    وانگ یی، وزیر خارجه چین، در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک گفت: "جهان نمی تواند دست به سینه بایستد و صرفاً نظاره گر باشد و البته نباید خودسرانه نیز وارد عمل شود."

    او گفت که ملت ها باید علیه "ایدئولوژی افراط گرایانه و خشونت آمیز" با یکدیگر متحد شوند.

    آقای وانگ و همتای روسی اش، سرگئی لاوروف، طی هفته گذشته چندین دیدار طولانی مدت با یگدیگر داشته اند و آقای لاوروف پس از آن اظهار داشت که دو کشور درخصوص بسیاری از مسایل داخلی و بین المللی "مواضع مشابه"ی دارند.

    گفته می شود که جنگنده های J-15 چین برای انجام حملات علیه داعش از یک ناو هواپیمابر برخواهند خاست. آقای ایگور موروزوف، یکی از اعضای کمیته امور خارجه روسیه، تأیید کرد که ناو هواپیمابر چینی به همراه یک ناوگان موشکی درحال ورود به منطقه است و خاطرنشان ساخت که مشاوران نظامی چینی از هم اکنون وارد منطقه شده اند.

    او گفت: "ناوگان چینی وارد دریای مدیترانه شده و ناو هواپیمابر نیز به دنبال آن است." این سخنان ازسوی چین مورد تأیید قرار نگرفته و تصاویر ماهواره ای نیز نشان داده که بندر طرطوس درحال حاضر خالی است.

    سال گذشته، ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، چین را به دلیل سرکوب جامعه اقلیت مسلمانان در غرب این کشور مورد تهدید قرار داد. پکن تأیید کرده که اعضای گروه نظامی "اویگور" به عنوان جنبش اسلامی ترکستان شرقی، با افراط گرایان سوریه و عراق تمرین نظامی می کند.

    داعش از تمایل خود نسبت به افزایش حضورش در چین سخن گفته و یکی از اسنادی که ماه گذشته از این گروه تروریستی به دست آمده نشان می دهد که چین در میان کشورهایی است که داعش قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ تسخیر کند.

    ازسوی دیگر، شرکت نفت ملی چین نیز مجبور شده میادین نفتی خود در سوریه را ترک کند. چین در عراق نیز دارای میادین نفتی است و درصورتی که این میادین به دست داعش بیفتد، شکست مالی سختی خواهد خورد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به همهٔ «ارتشهای آزادی بخش» و «ارتشهای سرخ» «زینبیون» و «فاطمیون» و «حزبلبلیّون» سلام برسانید و بگویید:
      همگی خوش آمدید. هرچه فشفشه و فشنگ بیشتر؛ .... بهتر.
      دهن همدیگر را تا جایی که میتوانید بگایید.

      حذف
    2. هر چه میتوانید موشک آزمایش کنید و «فلّاق» و «شلّاق» و «بالستیک» و جت های جنگندهٔ سوپر سونیک «ساخت دروازه دولاب» تولید کنید. بازار ۸۰ میلیونی «آریایی نژادهای باهوش» هم که «شیر پر چرب با روغن صابون نخل» و «آب لیموی بدون آب لیمو» را دوست میدارند و به «تولیدات داخلی کوروشی و داریوشی و اهورایی» افتخار میکنند؛ مال شما.... هرچه میتوانید و از دستتان بر می آید؛ دریغ نکنید.
      پوزهٔ آمریکا را در «عراق» و «سوریه» به خاک بمالید .... (باور کنید حتی مثل گزیدگی یک پشّه بر روی خایه هایش هم نیست..... باور نمیکنید؟ ... از ظریف بپرسید)
      علی یارتون.
      انشاءالله «ابیلفض» در روزی که از «گور» بر خواهید خواست شفاعتتون بکنه.

      http://www.radiofarda.com/content/f16-iran-tests-new-ballistic/27299971.html

      حذف
  18. در صحنه اخر بازیهای بین المللی بنا به تعبیر جناب کژدم سپاه صفویها به بازی جدیدی از سرناچاری و میان بد و بدتر رو اورده است بازی به نام رولت روسی-سوری بازی به جای شش فشنگ از هفت فشنگ استفاده شده است !!!
    سپاه صفویی به دلیل نداشتن کارت برنده ای و به خاطر از دست ندادن خاکریزها به توهم استفاده از داشته های ارباب پوتین و کارت احتمالی موفقیت روسیه در سوریه و عراق دل بسته است که سرانجام ان بنا بر نقشه راهی که کژدم در نوشته های خود تبین کرده کاملا مشخص است
    در این رولت روسی - سوری سپاه برای ساکنین ایران زمین جایگاهی بیشتر از شورشیان گرسنه در نظر گرفته نشده است که انهم با سلاح قابل مهار است
    ای کاش نیرویی از جنس لایسیته و در مقابل تمامی ارکان صفویی مسلک وجود داشت و شکل می گرفت اما حیف و صد حیف که این مردم در خواب فرورفته فقط با روغن داغ از خواب بیدار می شوند وان وقت خیلی دیر شده است

    پاسخحذف
  19. کژدم حالا بگو ببینم روسیه در سوریه با داعش زمین گیر می شود یا با امریکا و غرب؟ اگر با امریکا و غرب چگونه؟ یعنی داعش به تنهایی یک دام بزرگ است؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      فکر میکنم در یکی از کامنتهای بالا گفته ام که ماجرای داعش؛ «مکمّل خاورمیانه ای» استراتژی بازدارندهٔ «آسیا پاسیفیک» برای «قیچی کردن دُم چین و روسیه است». مشروح این ماجرا را میتوانید در نوشته های پیشین پیدا کنید.
      داعش بسیار فراتر از یک «دام بزرگ» است. دامی که پنتاگونی ها میگویند برای زدودن این نوع از «جذام» باید ۳۰ سال جنگید. البته منظورشان این است که «خاورمیانه ای ها» و روشنفکرانی مانند «عَرعَر شیا» باید بجنگند. حال آنکه چه به دست خواهند آورد و آنرا بوسیده و بر چشم «روشنفکرانه و جهان بینشان» خواهند گذاشت را در این لینک زیرین ببینید که یکی از خوانندگان فرستاده است:

      https://freedomforiranian.wordpress.com/2015/10/10/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/

      حذف
  20. https://freedomforiranian.wordpress.com/2015/10/10/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/ ......کژدم خدا وکیلی صبح اول صبح ناشتا گذاشتی جلوی ما؟ این توپ مرواری است؟ چیست؟ نکند صبحانه حزب الهی هاست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این صبحانه؛ ناهار؛ عصرانه و شام تمامی گونه های «سَلَفی اندیشان» است.
      از «محمد» و «حسن» و «حسین» و «فاطمه» و «کوروش» و «داریوش» و «زرتشت» و «رضا شاه» و «حاجی محمد رضا» و «سید رضا دیبا» و «مهدی چاه نورد» برای خود «آب نبات چوبی - گوشتی» ساخته و در حال مکیدن و لیس زدن آن هستند.
      عجرکم عند ال «آرزوهای نئاندرتالی شان».

      حذف
  21. راستی؛ .....در این چند روز اخیر؛ به وبسایتهای اسرائیلی نگاهی انداخته اید؟
    «دبکا فایل» ساکت است ..... بقیهٔ خبرگزاریهای اسرائیلی هم ساکت هستند.
    به قول آذریها: «از سنگ صدا در می آید؛ امّا از آنها ..... نه».
    راستی چه خبر است؟

    پاسخحذف