۱۳۹۴ آبان ۲۶, سه‌شنبه

روسها و داعش

روسها قبلاً داعش را خیلی دوست داشتند؛ به شرطی که در سوریه ماندگار شوند و با دیگر گروههای مخالف رژیم اسد بجنگند. تا در حاشیهٔ این نبردها؛ رژیم اسد را به عنوان بهترین گزینه بنمایانند. امّا دیر زمانی است که داعش با سایر گروههای مخالف رژیم اسد درگیر نمیشد و یا نسبت به گذشته کمتر درگیر میشد. دلیلیش هم بسیار ساده بود: « بگذار گروههای دیگر با رژیم اسد بجنگند و دستاوردهای آنها در نهایت به داعش خواهد رسید.». داعش در کنار این استراتژی؛ حملات موثری نیز به مواضع رژیم اسد انجام میداد؛ بدون اینکه نیروهای خود را به «پراکنده کاری» وادار کند. در واقع نقش دیگر سازمانهای مسلّح  سوریه؛ همان نقش «فدائیان خلق» و «مجاهدین خلق» در سال ۵۷ برای آخوندها بود که در نهایت همهٔ سودها به جیب انگلها ریخته شد و سهم نهایی این دو سازمان؛ «بیشه زار شهیدان با ستارهٔ سرخ بر روی تصاویرشان» بود.
نتیجهٔ فروکش کردن درگیریهای خونین داعش با سایر گروههای مسلح؛ و تشدید سرازیر شدن تسلیحات مدرن تر به طرف گروههای مسلح در سوریه از طرف حامیان منطقه ای آنها و عقب نشینیهای پی در پی رژیم اسد و دار و دسته های تحت فرماندهی حاجی بادمجان؛ باعث شد که روسها به این نتیجه برسند:
«اگر قرار بود که داعش را در سوریه نگاهداریم؛ تا پایش به آسیای میانه کشیده نشود؛ حال اگر آنها در سوریه پیروز شوند؛ بسیار آسانتر به آسیای میانه خواهند رسید».
شاید این پرسش در ذهنها باشد که پس چرا روسها؛ در آغاز به مواضع سایر گروهها حمله کردند و حتی جنگنده هایشان بر فراز خاک ترکهای عثمانی به پرواز در آمدند و چندین بار نیز با جنگنده های آمریکایی مواجههٔ هوایی داشتند؟
پاسخ این پرسش نیز به نظر من ساده است.
استراتژی نخست روسها بر این بنا شده بود که نخست گروههای دیگر را که دارای حامیان منطقه ای هستند را از میان بردارند و همزمان با آن نیروهای تحت الحمایهٔ روسیه (حاجی بادمجان و شرکاء) نیز مناطقی را آزاد کنند و سپس در پایان داستان؛ روسها از همه بخواهند که در «ائتلاف فراگیر ضد داعش» به هم بپیوندند و «پوتین» برندهٔ اصلی میدان شود.
در این میان باید گفت که: یا «محمد رسول الله دوّم» (البغدادی)  بسیارباهوش بود و یا اینکه فرشتگان حامی و نامرئی داعش؛ از استراتژی پوتین؛ پرده برداشتند؟!
حمله به هواپیمای مسافربری روسیه؛ و حمله به جنوب بیروت؛ نتیجهٔ پرده برداری از استراتژی روسها بود و رویاهای  پوتین و نوچه هایش (حزب الله لبنان و حاجی بادمجان) را به هم زد.
روسها تا کنون ۳ ضربهٔ حیثیتی خورده اند:
۱- موشکهای کروز ساخت روسیه؛ درست عمل نکردند.
۲- پهپادشان در آسمان ترکیهٔ عثمانی سرنگون شد و صدایشان در نیامد.
۳- هواپیمای مسافربری شان سقوط کرد.
سکوت دو هفته ای روسها برای اعتراف به سرنگون شدن هواپیمای مسافربری شان به دست داعش؛ به هیچ وجه دلیل کارشناسانه برای تشخیص علّت سقوط نداشت و همان روز نخست فهمیده بودند که چه شده است؟ بلکه در این مدّت در کرملیین روی این مسئله بحث شده است که اگر اعتراف کنند که داعش این عملیات را انجام داده است؛ دیگر نمیتوانند به داعش حمله نکنند. این بحثها در نهایت به آنجا رسیده است که استراتژی پوتین «لو رفته است» و سرنگونی هواپیمای مسافر بری روسیه؛ پیغام «لو رفتن استراتژی روسیه» بوده است و باید بازی دیگری بسازند. اگر این فرضیه درست باشد؛ «پوتین» بازی دور نخست را به «محمد رسول الله دوّم» باخته است؛ حتی اگر چند روستا را در سوریه گرفته باشند. زیرا این بازی؛ یک بازی کوتاه مدت نیست و دست به دست شدن روستاها و جاده ها اهمیتی ندارند؛ زیرابخشی از روند طبیعی اینگونه بازیهاهستند.

کژدم

۲۰ نظر:

  1. روسها مجبور شدند تا استراتژی نوجوان خود را با حرکت «بازی ساز» داعش؛ تغییر دهند. بمبارانهای سنگین امروز روسها که میگویند از «بمب افکنهای استراتژیک» نیز در این بمبارانها استفاده کرده اند؛ اگر نتواند ضربات متناسب با «تبلیغاتی که براه انداخته اند» به همراه داشته باشد؛ یک آبرو ریزی دیگر برای «ژنرالوفها» ببار خواهد آورد.

    http://www.bbc.com/persian/world/2015/11/151117_an_russia_plane_terror_act

    در گذشته نیز چنین بمبارانهای سنگینی از طرف اسرائیل به مواضع حماس صورت میگرفت که تعداد تلفاتش «صفر» بود. زیرا مراکزی را بمباران میکردند که «حماس» در آنجا حضور نداشت.
    در رابطه با بمبارنهای فرانسه نیز؛ خبرگزاری رویترز از زبان ساکنین «رقّه» گزارش داده بود که بمبارانها خیلی دقیق بوده اند. امّا هیچ یک از این ساکنین «رقّه» اشاره ای به تلفات نیروهای داعش نکرده بودند.
    شاید هم افراد داعش خواسته بوده اند تا «رویترز» را سر کار بگذارند؟؟!!

    در هر صورت؛ روسیه مجبور شد تا به بازی جدید و دلخواه «بازی سازان» بپیوندد (البته به شیوهٔ روسی = اگر همه را بکشی؛ حتماً داعشی ها هم در میان آنها خواهند بود).

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با انتشار خبر «هماهنگی نظامی روسیه و فرانسه» بر علیه داعش؛ باید تقریباً مطمئن بود که روسها از ایفای نقش «شاگرد تنبل آخر کلاس» دست خواهند کشید و معاملات بیشتری با غرب خواهند داشت. عربستان و ترکیهٔ عثمانی نیز «جیش الاسلام» و «احرار الشام» خود را تا تثبیت وضعیت؛ خواهند داشت.
      این دو سازمان سلفی مسلک حملات داعش در پاریس را نیز به شدت محکوم کردند و مورد توافق کشورهای عربی و ترکهای عثمانی و مورد اغماض آمریکا نیز هستند. (تا کنون هیچ حمله ای به مواضع آنها از طرف ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا انجام نگرفته است).
      اگر داستان به همین روال پیش برود و روسها باز هم «جِر زنی» نکنند. پذیرفتن ادامهٔ وجود پایگاه نظامی روسیه در سوریه نیز امری مورد توافق خواهد بود و هیچ ضرری برای منافع غرب نخواهد داشت. زیرا آن گفتهٔ «انجلا مرکل» که گفته بود «پوتین در دنیایی دیگر سیر میکند»؛ دیگر وجود نخواهد داشت و روسها نیز میتوانند به «شرکای جدید» تبدیل شوند.
      اگر این سناریو پیش برود؛ سهم حکومت اسلامی ایران از تمامی این ماجراهای چند صد میلیارد دلاری؛ همان چیزی خواهد بود که در توافق هسته ای با ۱+۵ بدست آورد.
      تمامی رؤیای «هلال شیعی» به باد میرود و تمامی سینه خیز رفتنهای صدها میلیارد دلاری حاجی بادمجان نیز نقش بر آب میشوند و حزب الله لبنان نیز خلع سلاح شده و به یک سازمان سیاسی در لبنان تبدیل میگردد.
      امّا همهٔ اینها یک شبه و یا در طی چند ماه بدست نخواهند آمد و روسها با «نوکر پاستور نشین» و سپاهیان غیورش (دار و دستهٔ گروهبانها) به بازی شُل کُن سِفت کن ادامه خواهند داد؛ تا از انگل فرزانه به عنوان «اهرم فشاری» برای ادامهٔ بازی استفاده کنند (روسها هنوز به سربازان پیاده ای مانند حاجی بادمجان نیاز دارند) و در پایان نیز مانند همان امضاهایی که بر «تحریمهای پایه» در سازمان ملل بر علیه رژیم انگلهای حاکم بر ایران نهادند که از آنها به عنوان کاغذ پاره یاد میشد؛ امضای لازم را بر پای اسناد بعدی مورد توافقشان با غرب بنهند. روسها اینرا نیز میدانند که چینیها آیندهٔ اقتصاد خود را به ماجراجویی نخواهند سپرد (بیانیهٔ هشدار آمیز حزب کمونیست چین به روسیه)؛ لذا در این راه تقریباً تنها خواهند ماند.
      اگر چنین شود؛ «پروژهٔ هدایت داعش به آسیای مرکزی» نیز تعطیل شده و «محمد رسول الله دوّم» نیز باید فکری برای خودش بکند.

      حذف
  2. فرمانده کرد از قصد ایران برای تصرف کرکوک و موصل پرده برداشت
    http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2015/11/17/%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D8%B1%DA%A9%D9%88%DA%A9-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%B5%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینها همه اش پروپاگاندا است. حاجی بادمجان اگر بتواند شلوارش را به پایش نگهدارد؛ هنر کرده است. روسها تغییر مسیر داده اند و سر حاجی بادمجان بی کلاه خواهد ماند.

      حذف
  3. مرسی کژدم.تحلیل پا قلمی ات تکخال درشت و برجسته این ماجرای سوریه هست.روسها تغییر مسیر داده اند.از این رو که جهان دارد به سمت یکنواختی می رود. ارکستر سمفونیک نا موزون دارد موزون می شود.اندیشه های قلابی انقلابی که سر وته هیچکدام، نمی تواند به گوز هم وصل شود، یکی پس از دیگری در اندیشه های مدرن و منطقی گم می شوند.موجودات احمق عقب مانده ای مانند اقای انگل و اقای بادمجان چیان سالهاست که دارند گوز درو می کنند.البته این گوز درو کردن از همان اغاز هم مشهود ،مشخص و نا گزیر بود. ولی یک سوسک کور تا سرش به دیواره سنگ توالت نخورد. موقعیت خودش را نمی داند.دلم برای امت احمق و همیشه در صحنه ایران می سوزد.برای خودم نه. چون همان سی سال پیش همه این بدبختی ها را مثل پرده سینما حدس می زدم.من خر نیامدم که گاو بروم.به اندازه خودم درک داشتم.بدبخت ملتی که دل به این چو پا نها خوش کرده اند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      البته پوتین هنوز هم از ادا و اطوارها و قرتی بازیهای «کیم جونگ اون»ی دست بر نداشته است. برای بمبارانها از بمب افکنهای استراتژیک استفاده کرده است که نامش پر سر و صدا تر از عملکردش بر روی زمین است.
      گویا حرفی که زده بودم درست بوده است و جنگنده های فرانسه و موشکهای کروز و بمب افکنهای روسیه؛ اهداف تخلیه شده را هدف قرار داده اند.
      اینها باید از «کدخدا» بپرسند که کجا را بمباران کنند. ژستهای توخالی هدر دادن وقت و تسلیحات و هزینه های کلان آن است.
      البته هم پوتین و هم رئیس جمهور فرانسه؛ در شرایط کنونی به اندکی ژست و ادا و اطوار «ناپلئون بناپارتی» نیاز دارند.

      حذف
  4. خواندن نظرات «انگل فرزانه» در رابطه با «سیاستهای کلّی برای محیط زیست» در این هیر و ویر؛ خالی از تفریح نیست.

    - انرژی پاک؟ کدام انرژی پاک؟ منظورت «چرنوبیل بوشهر» بود؟
    - اقتصاد سبز؟؟؟ «منظورت اقتصاد دلّالی» و واردات از چین توسط رانت خوارها و بنیادها و هیئتهای مؤتلفه بود؟

    امّا «انگل فرزانه» به یک مورد درست اشاره کرده است و آنهم «نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی» است.
    به زبان ساده به آریاییهای باهوش شیعه مسلک باید یاد داد که:
    مانند «کثافتستانی ها» و «بنگلادشی ها»؛ در کوچه ها «نشاشید» .... کنار دیوارها «نرینید».
    هر وقت خواستید قضای حاجت کنید؛ به «مسجد محل» تشریف ببرید؛ چون هر چیزی هم که نداشته باشد؛ مستراخ دارد.

    «انگل فرزانه» هم مثل «کیم جونگ اون» سخنان داهیانه زیاد میفرمایند.

    پاسخحذف
  5. «جبهة النصرة» دو هواپیمای شناسایی بدون سرنشین روسی را در استان ادلب سرنگون کرده اند.

    پاسخحذف
  6. بدون شرح جادوگرانه

    http://www.radiofarda.com/content/f35_obama_said_russia_cunstructive_partner_in_syria_talks/27372148.html

    http://www.radiofarda.com/content/f35_medvedev_russia_west_terrorism/27372098.html

    دل بده .... قلوه بستون.

    پاسخحذف
  7. ناشناس گرامی
    مطلبی را که فرستاده بودید؛ خواندم. امّا به خاطر اینکه یک بار به من پیشنهاد کردید از فلان شیوه استفاده کنم و من سکوت کردم. اینبار مطلبتاتن را به همان شیوه ای که به من پیشنهاد کردید فرستادید لذا من شیوهٔ فرستادن لینک از طرف شما را به نوعی «حقنه کردن» روش تعبیر میکنم و اگر لینک استاندارد آنرا بفرستید؛ منتشر خواهم کرد.
    در ضمن من بحث این شخص را با اسم پر طمطراق «آینده پژوه» میخواهند توی مقعد خواننده فرو کنند و عده ای نیز آنرا با خوشان خوشان میپذیرند را درست نمیدانم.
    به هر حال اگر مایل بودید؛ لینک استاندارد را بفرستید.

    پاسخحذف
  8. با عرض معذرت از کژدم گرامی، به خاطر مطلب خارج از موضوع بحث، خدمت آن دسته از دوستانی که با ساری قولو خان آشنا نیستند، باید عرض کنم که ساری قولو خان را همه ترک ها نمی شناسند، اکثرا تبریزی ها او را می شناسند. برای اطلاعات بیشتر این لینک ها را ببینید:

    اشک لر قهوه سی، پاتوق ساری قولو خان:

    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87%E2%80%8C%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87_%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%86

    میر محسن مستجاب الدعوه:

    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%D8%B1_%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%B9%D9%88%D9%87

    متن مصاحبه با اسفندیار قره باغی (پسر ساری قلی خان و خواننده سرود معروف آمریکا، آمریکا، مرگ به نیرنگ تو ...) که در بخشی از این مصاحبه از پدرش گفته است:

    http://urmulutaymaz.blogspot.com/2011/07/blog-post_22.html

    بنده در مورد مطالبی که قره باغی در مورد پدرش گفته و این که تا چه اندازه گفته های وی صحیح است، اطلاعات دقیقی ندارم. شاید خود کژدم گرامی، بهتر از من ایشان را بشناسند. :D
    البته در این لینک ها هیچ اشاره ای به آن چه ساری قولو خان را در تبریز مشهور کرده، نشده است. منظورم همان گرایشات جنسی خاص وی و جوک هایی است که در مورد او ساخته بودند. در ضمن علاوه بر ساری قولو خان، شخصیتی به نام حاج تقی (حاش تغی) هم در تربیز شهره عام و خاص است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      سپاس از تحقیقاتی که کردید. «ساری قولو خان» (به لهجهٔ تبریزی) پس از ستارخان و باقرخان؛ فرد سوّم مشهور تبریز است. شهرت او نیز به خاطر جوکهای «مستجاب الدعوه» میباشد. آخوند «ناصر زاده» با مستجاب الدعوه رابطهٔ خوبی داشت و یکی در «اشّک لر قهوه سی» و دیگری در «منبر» جوکهای ۱۸+ به دو شیوهٔ «منبری» و «غیر منبری» میگفتند. «ساری قولو خان» یکی از شخصیتهای جوکهای «مستجاب الدعوه» بود که بیشتر بر اساس استفادهٔ «استعاری» از گرایش ویژهٔ جنسی او و فریب «طعمه ها» استوار بودند.

      حذف
    2. در ضمن آنچه که در رابطه «اشّک لر قهوه سی» در ویکی پدیا از طرف فرزند ساری قولو خان؛ نوشته شده است درست است.
      تبریزیهای اصیل به ۲ صفت مشهورند:
      ۱- شوخ طبعی گزنده.
      ۲- تلخ بودن. (یعنی اگر سوالی بپرسی؛ چنان جوابی میدهند که از «گه خوردن خودت» پشیمان شوی). (البته باز هم با طنزی تلخ و گزنده).

      حذف
    3. باز هم در ضمن:
      تبریزیهای اصیل به خمینی (انگل کبیر) و اکبر بهرمانی و «انگل فرزانه» و تمامی آنهایی که به مقام «امام جمعهٔ تبریز» گماشته شدند؛ به زبان ترکی: «حتّی ایت ئوزو دَه وِرمَدیلَر». یعنی حتی رفتاری که با سگ میشود (انداختن تکه استخوان) را نیز از آنها دریغ کردند.

      تبریزلیلر هارای ... هارای

      حذف
  9. آیا اینها میخواهند «داعش» را نابود کنند؟ یا قلقلک بدهند؟
    در طی ۳ روز بمباران و موشک های کروز باران و استفاده از «بمب افکنهای استراتژیک روسیه» که در زمان بمباران «زمین را با بمب فرش میکنند»؛ حد اقل ۳۳ داعشی و لابد حد اکثر ۴۰ داعشی کشته شده اند؟؟!!!!
    باید به رئیس جمهور فرانسه و «ناپلئون پوتین» گفت که: زیاد به خودتون فشار نیارید ....
    خدای ناکرده... تُخمتون باد میکنه ):):)))):

    http://www.reuters.com/article/2015/11/18/us-mideast-crisis-syria-raqqa-idUSKCN0T710Y20151118#0ZMgTRckeAOEufiA.97

    پاسخحذف
  10. درود کژدم گرامی
    روسیه اول نمیپذیرفت که سقوط هواپیما کار داعشه و حالا هم که پذیرفته اصرار داره که بگه بمب گذاری بوده در حالی که اگر به خاطر بمب گذاری بوده روسیه چرا فقط پروازهای به مقصد مصر رو متوفف کرده؟؟؟ به نظر میرسه روسیه و غرب یا شاید هم عربستان همگی با هم خودشونو زدن با اون راه.
    سوال اینه که موشکهای ضد هواپیما توسط چه کشوری به داعش داده شده؟؟
    اکبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اکبر گرامی
      هواپیمای مسافربری روسی حد اکثر در ارتفاع ۹۰۰ متری پرواز میکرده است. همانگونه که در همان روز نخست با اندکی شک گفتم که این عملیات احتمالاً کار داعش است. به وجود موشکهای سام در دست داعش (شاخهٔ مصر) اشاره کردم. گفته میشود که این موشکها از غارت زاغه های تسلیحاتی لیبی پس از سرنگونی قذافی به دست سازمانهای سلفی - جهادی افتاده است و بُرد آنها ۱۵ کیلومتر است. به غیر از روسیه؛ همهٔ کشورهای غربی نیز پروازهای هواپیماهای مسافربری به «شرم الشیخ» را به حالت تعلیق در آورده اند.
      تصویر مسخرهٔ قوطی آبجو که از طرف داعش منتشر شده است؛ برای تشجیع هوادارانش میباشد.
      اینکه کشورهای غربی و عَرَبی خودشان را به آن راه میزنند؛ کاملاً درست است. امّا روسها به خاطر این خودشان را به آن راه زدند که این عملیات داعش Game Changer بود و رفتار روسها را تغییر داد که در همین نوشتار به آن پرداخته ام.

      حذف
  11. با عرض پوزش از تمامی روسپیان 2 عالم . این حزب روده ایها و سایر حرامزادگان و روسپیان تاریخ مثل اسهال طلبان نمی دونم چه جور جانوری هستند. اینهارو این آخوندا تو زندانها و حتی بیرون هزاران بار گائیده اند ولی این بازم میخان کون بدن . درپاراگراف پایانی متن کپی پیست شده ببینید اینا چه جوری هنوزمال آخوندارو ساک میزنند . بابا زخمشون کردین ول کنین روده ایها خائی وطن فروش.
    شهاب آبی- شرایط عینی
    سلام
    با صحبتی که با یکی از کادر های حزب کارگزاران اراک داشتم ایشان شرایط عینی جهت وقوع انقلاب را کاملا آماده می بینند و به همین دلیل نیروهای خود را جهت دردست گرفتن رهبری اعتراض ها در شبکه های اجتماعی بطور ناشناس بسیج نموده اند. اینها حساب خاصی برصنایع نفت و پتروشیمی ایجاد نموده اند. تکلیف چیست؟

    راه توده- دوست گرامی. نه اراک همه ایران است و نه فلان عضو کارگزاران در اراک رهبر این حزب و نه رهبری کارگزاران چنین بی درایت و بی تجربه. چنان که شاهد هستید این حزب اکنون در جبهه اصلاحات و شورای رهبری اصلاحات کاملا فعال است و خود را برای انتخابات اسفند ماه آماده می کند.
    اما سئوال شما از ما که تکلیف چیست؟
    فرض را بر صحت نشر فلان عضو کارگزاران در اراک گذاشته اید و آنگاه سئوال کرده اید و این غلط است. شما می توانستید بپرسید شرایط انقلاب چیست؟
    دراینصورت ما این پاسخ را برایتان می نوشتیم:

    انقلاب دو شرط اصلی باید داشته باشد که با تحقق آن گفته می شود شرایط انقلابی است.
    1- "مردم نخواهند". یعنی وسیع ترین توده مردم یک کشور حکومت را نخواهند. در حالیکه ما در ایران شاهدیم هنوز "نخواستن" در چنین وسعتی که یکی از دو شرط شرایط انقلاب را پاسخ بدهد وجود ندارد. و تازه اگر هم وجود داشته باشد نیازمند شرط دوم است زیرا شرط اول به تنهائی کافی نیست.
    2- "حکومت نتواند". یعنی حکومت دیگر هیچ نوع امکان مانور، ابراز قدرت، توان اقتصادی و نیروی اجتماعی حامی خود را نداشته باشد. یعنی وضعی که در سال 57 در ایران بوجود آمد. یعنی یک ملت شاه و سلطنت را نمی خواست و شاه و حکومت و رژیم او نیز تمام فرصت های مانور و رفرم و بگیر و ببند و بکش را از دست داده بود و هیچ اعتمادی در جامعه نسبت به آن وجود نداشت. یعنی "نمی توانست".
    آیا شما در جامعه امروز ایران این دو شرط را حاکم می بینید؟
    یعنی عموم مردم ایران مانند انقلاب 57 حکومت را نخواهند و حکومت نیز هیچ امکانی برای بقای خود نداشته باشد که بتواند آن را به میدان بیآورد.
    ما می گوئیم این دو شرط حاکم نیست. شما اگر خلاف این تصور می کنید استدلال های خود را برای ما بنویسید.


    http://www.rahetudeh.com/rahetude/2015/novamer/529/payamha.html

    پاسخحذف
  12. ناشناس گرامی
    با عرض پوزش نظری که فرستاده بودید؛ به صورت اشتباهی حذف شده بود که کپی آنرا منتشر میکنم


    گفتگوهای وین؛ در اتوبوس روسی ٬ حسن هاشمیان

    http://news.gooya.com/index.php

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      متاسفانه این لینک به مقالهٔ آقای حسن هاشمیان هدایت نمیشود. لینک اصلی مقاله به صورت زیر میباشد:

      http://news.gooya.com/politics/archives/2015/11/204983.php

      حذف