۱۳۹۵ آبان ۷, جمعه

تحلیلی کوتاه بر سخنان اخیر عبّاس عراقچی

عبّاس عراقچی در سخنان اخیر خود به ۲ نکتهٔ کلیدی اشاره میکند :

«اگر ایران مراقبت نکند، چه بسا داعش از سیستم‌های مالی ایران برای تامین نیازهای مالی خود استفاده کند......داعش برای تحقق این مهم [استفاده از سیستم‌های مالی ایران] از حساب های مخدوش استفاده می‌کند.»
سپس می افزاید:
« ممکن است گروه‌های موادمخدر در سیستم‌های مالی ما اقدام به پولشویی کنند.»
منبع: (اینجا)

میتوانم بگویم که این وبلاگ نخستین نشریه ای بود که از همان آغاز دورهٔ فعالیتش به مسئلهٔ هجوم سپاه پاچاهارداران و وزارت اطلاعات و حزب الله لبنان  به بازار مواد مخدّر با فتوای انگل فرزانه و اکبر بهرمانی اشاره کرد.
همچنین سپاه پاچاهارداران و وزارت اطلاعات در «قاچاق نفت برای صدّام حسین» نیز دست طولایی داشت و از سالهای نخست ظهور داعش؛ یکی از خریداران نفت داعش بوده است.
اینگونه درآمدها که به «پول سیاه» مشهورند؛ به آسانی نمیتوانند وارد جریان بانکی و بانکهای بین المللی شوند؛ مگر آنکه از فیلترهای مالی ردّ شوند و نام این مسیر را «پولشویی» نهاده اند.
همهٔ موسسات مالی که در ایران به بسیج و سپاه و بیت رهبری و بنیادهای گوناگون غارتگران صفوی مسلک ارتباط دارند؛ همان فیلترهای پولشویی هستند که با همکاری بانکهای رسمی و بانک مرکزی برای به جریان انداختن پولهای کثیف در عرصهٔ بین المللی با یکدیگر همکاری میکنند.
از همان آغاز پروژهٔ امام حسن و مذاکرات هسته ای گفته بودم که حتّی پس از برجام نیز؛ رژیم کثیف صفوی نخواهد توانست به سیستم بانکی و بازارهای بین المللی دست یابد و انتظار سرمایه گذاری خارجی یک انتظار توخالی است؛ مگر آنکه دست سپاه پاچاهارداران و بنیادهای گوناگوی مالی که در  تجارت مواد مخدّر و درآمدهای کثیف دیگر وغارت و پولشویی دست دارند؛ از افتصاد ایران کوتاه شود. 
سخنان عباس عراقچی نشان میدهد که این مسئله یکی از رئوس مهم مذاکرات با طرفهای غربی است.
«نفت صدّام» دیگر وجود ندارد؛ امّا «کارتل مواد مخدّر خاورمینه» به رهبری انگل فرزانه و همچنین «قاچاق نفت برای داعش»  و «خرید و فروش آثار باستانی غارت شده توسط داعش» به رهبری و فتوای انگل فرزانه؛ همچنان وجود دارند.
حسابهای مخدوش نیز همان بنگاهها و موسسات مالی تحت نظارت انگل فرزانه هستند.

کژدم

۶۴ نظر:

  1. با توجه به قراین از طرفی دامنه مجاری غیرقانونی حمل پول بهجمهوری اسلامی توسط مافیای خامنه ای و سپاه روز به روز محدودتر شده و از طرفی با گسترش دامنه بحران خاورمیانه و درگیری بیشتر جمهوری اسلامی و عدم توانایی در برچیدن موسسات مالی غیرقانونی از نظر وجهه بین المللی بحران بانکی گسترده تر و دامنه رکود عمیق تر خواهد شد و در یک دوره 4 الی 8 ساله باعث فروپاشی مالی جمهوری اسلامی و ایجاد هرج و مرج از جنسی که هم اکنون در ونزولا مشاهده می کنیم خواهد شد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      درآمدهای سپاه پاچاهارداران و دستگاههای امنیتی رژیم انگلهای صفوی که از طریق فروش مواد مخدّر و محصولات داعش (نفت و آثار باستانی) بدست می آیند؛ همگی به صورت پول نقد به ایران وارد نمیشوند. بخشی از آن درآمدها به صورت طلا؛ مشروبات الکلی؛ محصولات الکترونیکی و الکتریکی (از کامپیوتر و موبایل فون گرفته تا یخچال و تلویزیون و ...) و همچنین خرید نقدی مواد غذایی؛ آهن آلات و دهها نوع کالای دیگر که توسط شرکتهای صوری در کشورهای گوناگون به صورت نقدی خریداری شده و به عنوان واردات رسمی و یا از طریق رشوه های گمرکی و یا اسکله های سپاه و دهها روش دیگر به ایران وارد میشوند.
      آن بخش نیز که صورت پول نقد وارد میشود؛ از طریق دلار فروشهای خیابانی؛ صرّافی ها و موسسات مالی گوناگون غیر رسمی وارد بازار شده و پولشویی میشوند.

      حذف
  2. رویترز/ درحالی که تنها 11 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وقت باقی مانده، fbi تحقیقات خود را مجددا بر روی ایمیل های شخصی خانم کلینتون (استفاده از سرور شخصی ایمیل در زمانی که وزیر امور خارجه بودن )رو آغاز کرد و موجبات آسیب زدن به کمپین او را به وجود آورد.
    یکی از دلایل رشد قیمت طلا، علی رغم انتشار مثبت آمار تولید ناخالص داخلی، انتشار این خبر بود. با این حساب احتمالا فاصله انتخاباتی کلینتون از ترامپ کاهش یافته و خانم کلینتون فرصت چندان زیادی برای جبران این فاصله ندارد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      برخلاف تبلیغات رسانه های متعلّق به گلوبالیستها؛ اکنون همهٔ دست اندرکاران میدانند که شانس پیروزی دونالد ترامپ بالا است و مردم آمریکا بیش از حدّ عصبانی هستند و یکی از شعارهای مهم دونالد ترامپ چیزی شبیه «ریشه کنی مالاریا» در سطوح بالا است.
      بدنهٔ FBI به شدّت از ماجرای ساخت و پاخت فرماندهانش ناراضی هستند و احساس سرشکستگی میکنند و میدانند که اگر ترامپ انتخاب شود؛ کار به رسوایی خواهد کشید.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      در این مورد باید به مسئلهٔ دیگری نیز اشاره کنم که شاید مفید باشد.
      جولیان آسانژ ۲ روز پیش در یک مکالمهٔ تلفنی به این امر اشاره کرد که آنهایی که هیلاری کلینتون را حمایت میکنند؛ به این نتیجه رسیده اند که بازدهی هیلاری کلینتون نسبت به آسیبهایی که زده است و خواهد زد؛ کمتر است.
      جولیان آسانژ سپس افزود: شاید در چند روز آینده هیلاری کلینتون دچار سکتهٔ مغزی شود ... (خندهٔ حضّار) .... در دنیای سیاست هرچیزی ممکن است.

      حذف
  3. فک کنم عراقچی هم میخاد کاندید ریاست جمهوری بشه از الان میخاد رای جمع کنه این حرفاش هم برای همین منظوره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به این سادگیها هم نیست. ماجرای موسسات مالی غیر رسمی (غیر قانونی) که با حمایت انگل فرزانه تاسیس شده اند؛ در حال شکستن ستون فقرات اقتصادی رژیم هستند. رژیم انگلهای صفوی مسلک به یک گندزدایی نیاز دارد که مستراح اصلی آن انگل فرزانه و بیت رهبری است.

      حذف
  4. آیا ترکیه اینبار هم بلوف میزنه.نیروهای حشد شعبی (بسیج مردمی عراق) در وب‌سایت خود گفته‌اند که آزادی تلعفر و چند شهر دیگر هدف این عملیات است. همچنین هدف این است که راه تدارکاتی داعش قطع شده و از فرار آن‌ها به سوریه ممانعت به عمل آید.

    رویترز می‌نویسد، حرکت نیروهای حشد شعبی به سمت تلعفر که از اقلیت ترکمن برخوردار است زنگ خطری برای آنکارا به حساب می‌آید.

    خبرگزاری ایسنا نیز نوشته است، ترکیه تهدید کرده که در صورت نزدیک شدن نیروهای حشد شعبی به این شهر وارد عمل خواهد شد.

    گروه شیعه گردان‌های حزب‌الله (کتائب حزب‌الله) اعلام کرده که در عملیات شبه‌نظامیان به سمت تلعفر شرکت کرده است. جعفر حسینی، سخنگوی این گروه شبه‌نظامی گفته است، گروه او به همراه سایر گروه‌های شبه‌نظامی در این مسیر از کمک‌های جمهوری اسلامی برخوردارند.
    http://www.iranpressnews.com/source/201985.htm

    پاسخحذف
  5. ناشناس گرامی
    در شرایط کنونی که هیچگونه جنبشی وجود ندارد با نظر شما موافق نیستم.

    پاسخحذف
  6. درود بر کژدم گرامی
    حرکت هوشمندانه آمریکایی ها در طراحی حمله به موصل و بعد از آن نبرد رقه که پاییتخت خلافت خودخوانده وحوش داعشی ( پسر عموهای وحوش صفوی)که باعث حرکت بقایای این نیرو به سمت حلب و نتیجتا اعمال فشار مضاعف به اسد و همپیمانان منطقه ای خواهد شد نشان دهنده اجرای آخرین سکانس ها در بحران سوریه هست. ماه های اینده بعد از فتح رقه که مصادف با جلوس رئیس جمهور جدید در آمریکا خواهد بود فارغ از فرد منتخب شهر باستانی حلب به محل اخرین زدخوردها تبدیل خواهد شد بسیار بیشتر از آنچه که پیش از آن شاهد بودیم ولی میتوان نتیجه گرفت که بازنده اصلی از پیش مشخص است و پوتین و مزدوران منطقه ای با شکستی خفت بار از گود خارج خواهند شد و البته نتایج این نبرد باعث شکل گیری معادلات جدیدی خواهند شد که دگرگونی های فراوانی را در پی خواهند داشت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      در روزهای آینده روسها به حلب حمله خواهند کرد و احتمالاً حلب را از دست جیش الفتخ و احرار الشام خواهند گرفت. مگر آنکه تسلیحات ضد هوایی به دست نیروهای سلفی برسد.

      حذف
  7. برنی ‌سندرز و دانلد ترامپ هر دو جزو حزب مستقل بودن ولی از ضعیف بودن ۲ حزب اصلی استفاده کردن ترامپ به نام جمهوریخواه ثبت نام کرد سندرز دمکرات حزب جمهوریخواه انقدر ضعیف بود نتونست جلو ترامپ بگیرد و ایشان نامزد انتخابات شد دمکرات با هر کلک قانونی و غیر قانونی جلو سندرز ایستاد ونگذاشتند ‌سندرز نامزد دمکرات بشه همه اینها نشان میدهد که امریکا رو به افول هست چون علت شکوه بودن آمریکا بخاطر سیاست زیبایی که داشتند مثل دمکراسی و گفتگو بین رقبای سیاسی بین ۲ حزب قوی که دیگر وجود نداره نتیجه اش تجزیه شدن این ۲ حزب به چند حزب که انوقت رییس جمهور بوسیله الکترو کالج انتخاب میشه که رهبر یک اقلیت هست و قدرتی نداره تا امریکا را مثل گذشته قدرتمند کند

    پاسخحذف
  8. نيت سيلور توي سايت 538 ، براساس نظرسنجي هاي انجام شده ملي و ايالتي مدلي رو پيشبيني كرده اما مساله اينه كه پس از افشاي خبر اف بي آي هنوز به جز اي بي سي و يكي دو مورد ديگه نظرسنجي خاصي منتشر نشده در سطح ملي و در سطح ايالتي هم تقريبا هيچي نبوده اما براي دوران قبل از انتشار خبر اف بي آي ، نظرسنجي هايي كه انجام شده باعث شده إيالت هاي اوهايو ، آيوا و آريزونا طبق متد ، سايت 538 به سمت ترامپ متمايل بشوند ، اكنون فلوريدا هم به اردوگاه ترامپ پيوسته است و در كارولينا و نوادا هم چون آخرين نظرسنجي ها مربوط به يك هفته بيش است ، و اكنون اختلاف در سايت 538 كمتر از يك درصد به نفع كلينتون است قطعا اوضاع به نفع ترامپ تغيير كرده است.
    حالا سرنوشت انتخابات رو دو ايالت ميشيگان و كلورادو تعيين مي كنند ، با اين تفاوت كه كلينتون براي پيروزي بايد هركو ايالت را ببرد اما ترامپ هر كدام را ببرد برنده است.
    احتمالا طي هفته جاري و با انتشار نظرسنجي هاي جديد 538 هم شانس ترامپ رو بيشتر از كلينتون ارزيابي كند ، در نهايت اگر ترامپ گند ديگري نزد كه البته در آن تخصص دارد و آرام پيش برود ، 45 امين رئيس جمهور ايالات متحده خواهد بود

    پاسخحذف
  9. بنده ساكن ايران نيستم و در کشور انگلستان زندگي مي کنم... چند وقت پيش ما اينجا راي گيري براي برگزيت داشتيم ( يعني ماندن يا خروج از اتحاديه اروپا)...

    تقريبا بر اساس نظرسنجي ها اكثريت مطمين به ماندن بريتانيا در اتحاديه بودند... حتي نظر سنجي هاي دولتي نشان مي داد که ميزان راي هاي مردم 52 درصد براي ماندن و 48 درصد براي خروج هست...

    اما در روز راي گيري و با شمارش آرا در شب همه عافلگير شدند... حتي بزرگترين سياستمداران و اقتصاد دانان... چه شد که اينگونه شد؟

    در روز راي گيري در بسياري از شهرهاي انگلستان بارندگي شديدي بود به خصوص در لندن... طرفداران ماندن در اتحاديه که اكثرا جوان ها بودند با اطمينان از فضايي که رسانه ها براي پيروزي ماندن در اتحاديه ايجاد کرده بودند پاي صندوق نرفتند و در کمال تعجب در بسياري از شهرهاي کوچک سالمندان تا ساعت ها در صف مانند در هواي باراني تا به خروج از اتحاديه راي دهند...

    اگر راي گيري به فاصله 24 ساعت بعد تكرار ميشد مطمين باشيد ماندن در اتحاديه حتي بالاي 60 درصد راي مي آورد...

    حالا چرا اينها رو تعريف کردم؟

    براي اينكه بگم در هفته گذشته زماني که من مي ديدم مطابق نظرسنجي ها فاصله ها زياد شده به نوعي اين ذهنيت که شايد برگزيت تكرار بشه در من بوجود آمده بود و از اين نگران بودم که طرفداران کلينتون همان مسيري رو بروند که طرفداران ماندن در اتحاديه اروپا در انگلستان رفتند...

    اين نزديک شدن شرايط رو بنده به فال نيک ميگيرم چرا که باعث ميشه که طرفداران کلينتون و مخالفان ترامپ احساس خطر کنند و با هر شرايطي پاي صندوق راي حاضر شوند...

    باز هم اشاره کنم که با اين نزديک شدن و حتي با از دست دادن راي هاي الكترال همه اين ايالت هاي نزديک باز هم کلينتون خيلي خيلي راحت تر مي تونه در کرسي رييس جمهوري بشينه... جرا؟

    براي اينكه همين الان مي دونيم در ايالت هايي که صد در صد نتيجه اونها مشخصه مجموعا دموكرات ها 258 راي و جمهوري خواهان 157 راي دارند... بقيه راي ها مربوط به اون 11 ايالتي هست که تحت رقابته که در برخي از اونها کلينتون همچنان با بيشتر از 5 درصد شانس نسبت به ترامپ در اولويت هست با شانس بالاي 80 درصد...

    پس کلينتون از اين همه ايالت و راي الكترال فقط و فقط 13 راي ميخواهد و آقاي ترامپ نياز به 114 راي دارد... براي همين ميگم که متاسفانه تحليلگران دارند مسير اشتباهي رو ميرن و اگر همين سرعت نزديک شدن ترامپ در روزهاي باقيمانده دو برابر هم بشه باز هم شانس کلينتون بسيار فراتر هست...

    به همينه که در بنگاه هاي شرط بندي اون تفاوت هاي عجيب رو مي بينيد چون اونها مستقيما با پول سر و کار دارند... کسي که اعتقاد صد در صد به ترامپ داره و اينكه راي مياره بره بگذاره و يكشبه پولش رو چهار برابر کنه...

    همه چيز احتمالاته و نميشه هيچ احتمالي رو نفي کرد ولي شرايط به گونه هست که من فكر مي کنم اين سناريو اف بي آي توسط خود دولت اوباما طراحي شده براي اينكه با برگزيتي دوباره روبرو نشوند... شما بيانيه اي رو که دولت بعد از اين موضوع در مورد رييس اف بي آي داد بريد نگاه کنيد و متن بسيار جالبش رو...

    وقتي مردم احساس خطر کنند که فردي مانند ترامپ که به نظر من مشابه احمدي نژاد ايران هست داره مياد رو کار همه ميرن پاي صندوق ها که جلوش رو بگيرند...

    باور بفرماييد اينها برنانه ريزي شده است و در کمپ کلينتون خوشحال از اين که اين آمارهاي نزديک شدن و حتي جلوتر افتادن ترامپ در فضاهاي مجازي منتشر ميشه... کلينتون هدفش اينه طرفدارانشويا مخالفان ترامپ رو قانع کنه که بايد بيان پاي صندوق و فقط با 13 راي الكترال ديگر از اون همه راي باقيمانده که تكليفش معلوم نيست ميشه رييس جمهور...

    بارها گفتم ايشان سياستمدار بسيار زيركي هست... بر خلاف ترامپ که بسيار ساده هست و چيزي براي قايم کردن نداره... ترامپ متوجه نيست داره چه بازي ميخوره... ولي همه چيز داره بر اساس برنامه دموكرات ها جلو ميره...
    ////////////////////////////////////////////

    پاسخحذف
  10. دقايقي قبل اولين آمار رسمي از نتايج ايالت نوادا منتشر شد هر چند اين آمار از صبح امروز يه جورايي در فضاهاي اينترنتي مي چرخيد اما با انتشار رسمي توسط دو حزب عملا رسميت يافت و مورد اتكا هست... ايالت نوادا جز اون ايالت هايي بود که هر دو رقيب رقابت نزديک داشتند در اون ...

    در اين ايالت معمولا بيش از نيمي از راي دهندگان قبل از روز موعد راي مي دهند و اين ايالت ازين نظر منحصر به فرد هست... يعني ايالتي که اكثر راي هاش زودتر به صندوق ريخته ميشه و پارتي ها نتيجه خودشون رو اعلام رسمي مي کنند...

    اين ايالت جز ايالت هايي بود که دموكرات ها فقط با يک درصد جلوتر از جمهوري خواهان بر اساس نظرسنجي بودند و بر همين اساس ما کلا فرض رو بر اين گرفتيم که ترامپ بتونه با روند رو به بهبودي که داره اين ايالت رو هم ببره...

    اما آمار بيش از نيمي از راي دهندگان که دقايقي پيش روي خبرگزاري ها اومده دقيقا مويد خوش بيني بنده هست... بر اساس اين آمار دموكرات ها 43 درصد و جمهوري خواهان 37 درصد راي ها رو بدست اوردند... اين آمار بر اساس بيشتر از 500 هزار راي هست که داده شده و اين عدد در حدود نيمي از راي هاي اين ايالت هست... يعني يک گپ 30 هزار نفري به نفع کلينتون...

    معمولا هميشه در اين ايالت که در صدر ايالت هايي هست که راي دهندگان زود به پاي صندوق مي روند نسبت ها تا روز پايان فرق چنداني نكرده...

    بنابراين با مشخص شدن بيش از نيمي از راي هاي اين ايالت و فاصله 6 درصدي تقريبا ميشه کلينتون رو از الان برنده قطعي اين ايالت بدونيم... مگر اينكه در اون نيمي ديگر از راي هاي باقيمانده فرضا ترامپ بياد و هفت درصد پيشي بگيره... امري که خيلي احتمالش کم به نظر ميرسه...

    اين يعني 6 راي الكترال به راي هاي قطعي کلينتون اضافه کنيم... يعني راي هاي قطعي کلينتون ميرسه به 264 راي... فقط 7 راي از از 117 راي باقيمانده در ايالت هاي مردد رو بگيره کار تمام شده هست با اين توضيح که در برخي از اين ايالت ها پيش بيني ها خيلي بهتر از پيش بيني نوادا هست... حتي فراتر از 5 درصد...

    در هر حال واقعا خبر خوبي بود و اگر کمي هوشيار باشيد متوجه ميشيد ترامپ عملا با اين رايي که در نوادا داده شده شانسش خيلي خيلي پايين مياد... يه جورايي بايد هر 117 راي الكترالي رو که دو رقيب رو ايالت هاشون دارند کار مي کنند ببره... شبيه اينه که بگيم بارسلونا و ريال مادريد با هم مسابه بدهند و در هفت مسابقه پياپي همش رو يک تيم ببره...

    شدنيه اما آخه با چه درصد احتمالي؟ دقيقا اتفاقي افتاد که پيش بيني مي کردم و اون اينكه اين فضايي که ايجاد شد عملا به نفع کلينتون داره ميشه تا مخالفين ترامپ رو به پاي صندوق ها بكشونه... فكر مي کنم اتفاق برگزيت عامل طراحي احتمالي اين موضوع بود... اگر بيانيه دولت در مورد صحبت هاي رييس اف بي آي رو پيدا کنم براتون ميگذارم تا خودتون بخونيد و قضاوت کنيد...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من به اینکه چه چیزی به نفع چه کسی تمام شد کاری ندارم. شیوهٔ برخورد من بر اساس آمار نیست.
      در طی ۴ روز اخیر؛ وبسایت «بلومبرگ» که یکی از وزنه های سیاسی اقتصادی است؛ بیش از ۱۰ بار تیترهای خبری خود را پس از کمتر از نیم ساعت پس از انتشار آن حذف کرده و مانند وبسایتهای «پشمک نیوزی» شده است. این نشان میدهد که دست پاچه شده اند و نمیدانند چه بگویند؟ گلوله هایشان تمام شده و خشابهایشان خالی است.

      حذف
    2. دوست عزيز ، نيت سيلور و سايت 538 متدولوژي خربي دارند و همه اين متدلوژي براساس تلفيق نظرسنجي هاي ايالتي و ملي است. سيلور به هر شركت نظرسنجي يك درجه اعتباري مي دهد از a تا d ، و البته خودش نظرسنجي ها رو هم اصلاح مي كنه مثلا در نظرسنجي هاي اخير موسسه نظرسنجي ترامپ رو يك درصد جلو در نظر گرفته بود اما سيلور توي سايتش اون رو تعديل كرده بود و دو درصد و جاي ديگه به حاي سه درصد ، ترامپ رو شش درصد بالاتر ديده است. چون شرمت هاي نظرخواهي اكثرا به طرف كلينتون غش كرده اند و نمي خواهند برتري ترامپ رو بالا نشون بدهند چون برعكس نظر شما كه اعتقاد دارين اين ها همش بأزيه و مي خواهند طرفداران كلينتون پاي صندوق بيان ، كارشناسان و حزب دموكرات از اين مي ترسند كه با مشخص شدن برتري ترامپ اشتياق طرفداران اون براي راي دادن هم بيشتر بشه كه اتفاقا همين داره رخ مي دهد ، مثلا در همون نوادا كه شما مثال زدين براي اولين بار در يك هفته گذشته اين دوشنبه تعداد راي دهندگان جمهوري خواه بيشتر از دموكرات برد و كلينتون نسبت به ميانگين چهارسال قبل اوباما دو درصد عقب است ، الان هم كه نظرسنجي هاي جديد ايالتي از نوادا بيرون آمدند و همه ترانپ رو دو ، سه درصد بالاتر ديده اند و در مدل سايت 538 كه تا يك هفته پيش شانس ترامپ براي پيروزي 20 درصد بود الان به. 46 درصد رسيده است ، و با انتشار نظرسنجي هاي ايالتي و ملي جديد تا آخر اين هفته مطمئن باشين 538 هم نوادا رو در حوزه ترامپ قرار خواهد داد.
      شانس كلي ترامپ هم از دوازده درصد يك هفته پيش الان حدود 30 درصده و چون متداوژي سيلور و سايت 538 برپايه اخبار نيست و برپايه نظرسنجي هاست يكمي زمان مي بره كه پيشبيني خودشون رو تعديل كنند چون نظرسنجي هاي جديد و بعد از نامه جيمز كومي ، مرد بزرگ اف بي آي هنوز منتشر نشده اند

      حذف
  11. گزارش اختصاصی کیهان لندن: تلفات نیروهای مدافع حرم در سوریه به بیش از ۲۸۰۰ نفر

    http://kayhan.london/fa/1395/08/12/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7/

    پاسخحذف
  12. این اقا تو پیش بینی قبلی خودش کلینتون رو برنده و نوادا رو مال ایشون دونسته بود تو تحلیل بعدیش 180 درجه تغییر موضع داد
    اول گفته بود اینجوری میکنن طرفدارای هیلاری بترسن همه بیان پای صندوق الان میگه بالا رفتن ترامپ تو نظر سنجی باعث جری تر شدن طرفدارای ترامپ میشه
    بلاخره قسم حضرت عباس یا دم خروس؟

    پاسخحذف
  13. دم خروس باوركردني تَر هست. هيلاري برنده خواهد شد . شرط بندي راه بنداز دادا كژدم.

    پاسخحذف
  14. کژدم به نظرت چرا خامنه ای از ترامپ حمایت کرد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      خامنه ای و اوباشان اطرافش بدون نوکری روسیه؛ شانس ماندن ندارند. این امر را در ۲ هفتهٔ اخیر در سوریه شاهد بودیم که وقتی بمبارانهای روسیه در سوریه قطع میشود؛ همهٔ شیعیان و علویها مانند سوسک میمیرند و توان مقاومت ندارند. نقش این اوباشان همان نقش «پیاده نظام» روسیه است.
      هر تصمیمی که روسها بگیرند؛ برای خامنه ای نقش «وحی منزل» را دارد. اگر به ماجرای «فوتوکپی مقدّس» بازگردید؛ خواهید دید که برای خامنه ای و اوباشان اطرافش؛ دریوزگی و مجیزگویی «کعبهٔ کرملین»؛ آخرین سنگر برای زنده ماندن است.
      زمانی میگفتند که «محمد رضا پهلوی» سگ زنجیری آمریکا است. امّا نبود.
      امّا خامنه ای به طور واقعی «سگ زنجیری کرملین» است و اگر روسها در خوشبینانه ترین حالت؛ در بازیهای بین المللی برنده شوند؛ سهم سگ چه خواهد بود؟

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      برخلاف تصوّرات و برآوردهای کرملین؛ پیروزی دونالد ترامپ نه تنها میوه ای شیرین برای روسیه و چین به بار نخواهد آورد؛ بلکه آنها تلخترین میوه را به اجبار گاز خواهند زد.
      من (کژدم) در طول این مدّت چند ماهه که مبارزات انتخاباتی آمریکا را دنبال کرده ام؛ اکنون میدانم که اگر دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شود (نخستین پلّه)؛ برای ادامهٔ پیروزیهای «ناسیونالیسم آمریکایی» چه ضرورتهایی را تعریف خواهد کرد؟!
      اکنون در رابطه با این ضرورتها سخنی نمیگویم؛ زیرا بسیار دوست دارم که شطرنجبازان کرملین را در شرایطی ببینم که چگونه در زمان «آچمز»؛ چه تصمیمی خواهند گرفت؟ و تصمیم آنها بر چه «الگوریتم»ی استوار خواهد بود؟

      حذف
  15. اگر خوانندگان این وبلاگ توجّه کرده باشند؛ آنچه که در این وبلاگ در سالهای اخیر و بدون دسترسی به اطلاعات محرمانه ای که توسط «ویکی لیکس» در ماههای اخیر منتشر شده اند؛ منتشر شده است. نشان میدهد که تحلیلهای منتشر شده در این وبلاگ که بر اساس «دیدن نشانه ها» که بخش مهمّی از آیین شمنی در بازگشایی واقعیتها است؛ تا چه حدّی بسیار فراتر از تحلیهای سیاسی منتشر شده در رسانه های مشهور بین المللی بوده اند.
    آنچه که یک «بیننده» (شمن) میبیند؛ بسیار فراتر از آن چیزی است که تحلیلگران نان به نرخ روز خورها میبینند.
    «شمن» پیش از وقوع حادثه میبیند که در میان خرافه گرایان به «پیشگویی» مشهور است و تحلیلگران مشهور؛ تنها قادر به دیدن چیزهایی هستند که در برابر چشمهای «نیمه کور» آنها نهاده شده است.

    پاسخحذف
  16. جولیان آسانژ همان چیزی را میگوید که پیشترها کژدم گفته است و آن اینکه: هیلاری کلینتون یک کاندید بین المللی است (اروپا و ژاپن و چین و کرهٔ جنوبی و استرالیا) حامیان او هستند.

    https://youtu.be/_sbT3_9dJY4

    پاسخحذف
  17. ‏الان چهارراه ولی عصر نیویورک دو دسته دارن شعار میدن:

    1. هم خوشگله هم بوره حتما رئیس جمهوره(ترامپ)
    2. دموكرات زنده باد هیلاری پاینده باد

    پاسخحذف
  18. کژدم گرامی، نظرت در مورد رئیس جمهور جدید لبنان چیست؟
    و چرا سعد حریری از مواضعش عقب نشینی کرد؟

    پاسخحذف
  19. جناب كژدم پيشبيني شما چيست ترامپ يا كلينتون؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      فکر میکنم نوشتن مقالهٔ «ظهور عقاب بزرگ» در ماه آپریل ۲۰۱۶ (تقریباً ۷ ماه پیش) نشانگر پیشبینی من بود و هست.

      حذف
  20. آغاز عملیات آزادسازی رقه از دست داعش بدون حضور ترکیه و نیروهای مورد حمایت آن
    آغاز این عملیات غافلگیر کننده در این مقطع زمانی و در حالی که همگان در انتظار یک حمله تمام عیار از سوی روسها و نوکران منطقه ای به حلب بودند یک متغیر جدید در صحنه شطرنج سیاسی سوریه خواهد بود اکنون پرسش اینست واکنش ترک ها چه خواهد بود آیا به سیاق گذشته به لاف زنی خواهند پرداخت و یا این بار ترک ها مسیری متفاوت پیش خواهند گرفت یکی از احتمالات موجود حضور فعالانه تر نیروهای وابسته به ترکیه در جبهه شمالی حلب برای جبران مافات خواهد بود که امکان برخورد با نیروهای ارتش سوریه و حزب الله و سپاه قدس را افزایش خواهد داد فرار داعش از موصل و همچنین رقه سبب تبدیل حلب به نقطه کانونی زد و خوردها خواهد شد انتقال هوشمندانه نیروهای موسوم به دولت اسلامی فشار بیشتری بر روسها وارد خواهد کرد

    پاسخحذف
  21. كژدم هيچ وقت نگفتي كه أساسا چرا كلوباايزوم اخه و بد است . من ترجيح مي دهم كه در جامعه بشري، خوشبختي و پيشرفت همگاني و كلوبال باشه تا اينكه مردم اتيوپي مورچه ها و پشه ها قتل عامشون كنند ولي مستقل باشند و ناسيوناليسم تخمي داشته باشند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      کژدم که هیچ وقت نگفت گلوبالیسم چیز بدی هستش. کل داستان این هستش که گلوبالیسم اسم رمز عملیات به برده کشیدن انسان (انسان سان ها) بر روی کره زمین هست و در این راستا همه بردگان برابرند و گلوبالیسم فقط اطمینان حاصل میکنه برده اهل آسیای شرقی و برده اهل افریقا مرکزی و برده اهل امریکا شمالی با هم برابر باشند و نیروهای مولد یکسانی باشند. دیگه صحبت از استثمار کردن ممالک عقب مانده توسط دول قدرتمند نیست و راس هرم زور و زر از تمام ملیت ها تشکیل شده.
      کژدم جان شرمنده باز هم کتابی شد.
      پاینده باشید.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      فکر میکنم در سلسله نوشتارهای «انترناسیونالیسم نوین سرمایه داری بین المللی» به اندازهٔ کافی در این رابطه سخن گفته ام. این سلسله نوشتارها را با نوشتارهای «گفتگویی از نوعی دیگر» مخلوط کنید؛ هم بزنید تا «هِموژن» شوند.
      پاسخ شما آنجاست.

      حذف
  22. http://www.huffingtonpost.com/entry/whats-wrong-with-538_us_581ffe18e4b0334571e09e74

    تا فردای انتخابات ببینیم چقد درست در میاد این متن و این نقشه

    پاسخحذف
  23. نخستین خبر دروغ BBC و سایر خبرگزاریهای همسو.
    اصل خبر را نخست آسوشیتد پرس منتشر کرد که متن آن این بود:

    DIXVILLE, N.H. (AP) — Donald Trump is off to a very early lead in the 2016 presidential election, winning over the voters of three New Hampshire precincts by a 32-25 margin over Hillary Clinton.

    Polls in the tiny New Hampshire towns of Dixville, Hart's Location and Millsfield opened just after midnight Tuesday and closed as soon as everyone had voted. These die-hard voters are proud to have the first word on the big vote.
    Clinton won more votes in Dixville and Hart's Location, but Trump was the overwhelming favorite in Millsfield, with a 16-4 edge.

    Libertarian Gary Johnson picked up three votes. Bernie Sanders, John Kasich and 2012 Republican presidential nominee Mitt Romney got write-in votes.

    Under New Hampshire state law, communities with fewer than 100 voters can get permission to open their polls at midnight and close them as soon as all registered voters have cast their ballots.
    صحبت از تعداد زیادی از رأی دهنده ها نیست؛ امّا BBC و سایر شرکا نام ۲ دهکدهٔ را حذف کرده اند. در ۲ روستا هیلاری کلینتون رای بیشتری داشته ولی روستای سوّم از مجموع ۲۰ رای ۱۶ رای به دونالد ترامپ و ۴ رای به کلینتون داده اند و مجموعهٔ آرای این ۳ روستا ۳۲ رای به ترامپ؛ ۲۵ رای به کلینتون و ۳ رای به گری جانسون بوده است.
    آسوشیتد پرس این خبر را پس از مدّتی کوتاه حذف کرد. امّا وبسایت دیگری آنرا به طور کامل منتشر نمود:

    http://www.herald-dispatch.com/ap/ap_nation/trump-clinton-split-early-votes-in-tiny-new-hampshire-towns/article_b10103d1-bc0a-54cc-ac4c-5851c627a6e6.html

    خبر دروغ BBC هم در لینک زیرین مشهود است.

    http://www.bbc.com/persian/live/world-37908485

    این همصدایی برای دروغ پراکنی آنهم برای مجموعهٔ ۶۰ رای چندش آور است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میخوان که طرفدارهای هیلاری جون یه کم هول و ولا بیوفته تو دلشون و یه وقت گشاد بازی در نیارن و حتماً برن رای بدن.

      حذف
  24. کژدم عزیز می خواستم درود بفرستم بر شرافت و تحلیل حرفه ای شما ..امیدوارم که پاینده باشید فقط از شما خواهشمندم یک تحلیل از تاثیر ترامپ بر اینده جهان در بعد کلان از نظر اقتصادی و سیاسی و به صورت جزیی تر کشور ایران بیان کنید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ۲ روز پیش نوشتن چنین مقاله ای را آغاز کردم امّا هم به خاطر مشغولیتهای زندگی (من بُدوُ و نون بُدو) و همچنین دنبال کردن مسائل مربوط به دوران پس از انتخاب دونالد ترامپ؛ همچنان در سطور نخستین یخ زد.
      همینقدر به احترام پرسش شما باید بگویم که:
      دونالد ترامپ بزرگترین رئیس جمهور آمریکا خواهد شد؛ حتّی بسیار بزرگتر از «آبراهام لینکُلن» .... شاید در آینده مجسمهٔ او را در کنار مجسمه های بنیانگذاران آمریکا ببینیم.
      دونالد ترامپ؛ «ناپلئون بناپارت» آمریکا است.

      حذف
  25. پیروزی دیگری برای شمن گزنده. بازم شما بردی و ترامپ رو رئیس کردی. مبارک است این پیروزی ............

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من فقط پیشبینی کردم. این مردم آمریکا بودند که پیروز شدند.
      اکنون نوبت «دلقکهای سیاسی» است که بنشینند و پس از وقوغ حادثه عدّه ای بیکاره مانند خودشان را دور خودشان جمع کنند و مزخرف ببافند که چرا اینجوری شد و چرا آن جوری نشد؟ .... آخه همه میگفتند اینجوری میشه.....
      اکنون نوبت «تقسیم گناهان» است که پس از هر شکستی در میان شکست خوردگاه اتفاق می افتد.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      ورّاجی دلقکها از هم اکنون آغاز شده است.
      وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ را Copy Paste میکنند.... سپس به فارسی ترجمه میکنند .... BBC منتشر میکند....
      نان بر سر سفرهٔ «دلقک» مینشیند.

      http://www.bbc.com/persian/world-features-37917019

      حذف
  26. در نوشتارهای مربوط به «به حاشیه رانده شدگان» (Marginalized People) به دفعات خاطر نشان کرده بودم که یکی از گامهای مهم برای بی خاصیت و زنده به گور کردن «به حاشیه رانده شدگان»؛ قانونی نمودن مواد مخدّر خواهد بود.
    اکنون نتیجهٔ دهها سال کار فرهنگی گلوبالیستها بر روی مردم و بویژه جوانان آمریکا برای رسیدن به هدف «تخدیر به حاشیه رانده شدگان» (حقوق بشریهای دروغین مانند سوروس و پروگرسیوها) که استراتژی هایشان بر اندیشه های آلبر کامو استوار است؛ اکنون «قانونی کردن ماری جوانا» (حشیش) به عنوان نوعی رفراندوم همراه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ در ۸ ایالت آمریکا به رأی گذاشته میشود.
    همزمانی ۳ واقعه که ترکیبی از انتخاب «ناسیونالیسم» و «گلوبالیسم» و «مواد مخدّر» میباشد؛ زنگ خطر نیست؛ بلکه «ناقوس خطر» است.

    یکی از خبرنگاران BBC گزارشی در این رابطه دارد که میبینید:

    (شاید 'مهم‌تر' از نتیجه انتخابات

    امیر پیام - بی‌بی‌سی
    به روزشده در 15:15

    امروز همزمان با رای‌گیری برای انتخاب رئیس جمهوری جدید آمریکا، در نُه ایالت مهم این کشور، رای‌دهندگان در مورد قانونی شدن مصرف ماریجوآنا و یا دست کم قانونی شدن مصرف آن برای مقاصد پزشکی، تصمیم می‌گیرند.

    مهمترین ایالت در این میان، کالیفرنیاست؛ پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا با حدود چهل میلیون سکنه که در جنوب خود با مکزیک هم مرز است. کالیفرنیا قطب کشاورزی و قلب اقتصاد آمریکا است و در صورتی که مردم این ایالت به آزادی مصرف ماریجوآنا رای دهند، آن وقت انقلابی در تاریخ موادمخدر جهان روی خواهد داد.

    کالیفرنیا اگر وارد عرصه کشت و عرضه ماریجوآنا شود، خیلی زود می‌تواند بازار قاچاق مواد را زیر و رو کند و با توجه به این که ماریجوآنا پرمصرف‌ترین ماده غیرقانونی جهان است، خیلی زود بازار جهانی این ماده متاثر از تصمیم کالیفرنیا خواهد شد.

    کالیفرنیا همچنین یکی از ایالت‌های پیشرو در تصیم گیری‌های مدرن است و جامعه آمریکا به طور سنتی به کالیفرنیا به دید پیشگام موفق بسیاری از تصمیم‌ها نگاه می‌کند. بنابراین ، رای مثبت مردم این ایالت که بیش از ده درصد جمعیت آمریکا را در خود گنجانده، خیلی زود دیگر نقاط آمریکا را هم به جرم‌زدایی از ماریجوآنا تشویق خواهد کرد.

    با پیوستن کالیفرنیا به اورگان و واشنگتن، تمامی کرانه غربی آمریکا در حمایت از جرم‌زدایی از مواد هم‌صدا خواهد شد و چنین رویدادی خیلی زود بر کانادا و مکزیک تاثیر خواهد گذاشت. به ویژه، استان بریتیش کلمبیا کانادا که شهر ونکوور را به عنوان یکی از 'بهترین نقاط جهان برای زندگی' در خود جای داده و سابقه طولانی هم در مبارزه با مواد دارد، نخستین شهری خواهد بود که احتمالا از تصمیم امشب مردم کالیفرنیا متاثر می‌شود.

    در جنوب کالیفرنیا هم مکزیک به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیرهای قاچاق مواد به آمریکا، در صورت قانونی شدن ماریجوآنا در کالیفرنیا، با تاثیرات آنی آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.

    چنین تصمیمی به احتمال زیاد زلزله‌ای در میان کارتل‌های بین‌المللی قاچاق مواد به راه خواهد انداخت چرا که "پر فروش‌ترین کالای قاچاق آنها" دیگر در یکی از بازارهای اصلی آمریکا "ارزش صادراتی" نخواهد داشت.

    امروز علاوه بر کالیفرنیا، ایالت‌های نوادا، آریزونا، ماساچوست، فلوریدا، مِین، آرکانزاس، داکوتای شمالی و مونتانا هم در کنار برگ رای هایی که روی آنها نام کلینتون و ترامپ نوشته شده، در مورد سرنوشت ماریجوآنا هم رای‌گیری می‌کنند.

    کارشناسان قوانین بین‌المللی مبارزه با مواد یک سالی است که منتظر چنین روزی هستند و پیش‌بینی کرده‌اند که با پیوستن کالیفرنیا به جمع حامیان جرم‌زدایی از مصرف مواد، باید منتظر تاثیر دومینوگونه آن برسایر ایالت‌ها و پس از آن بر کشورهایی چون کانادا و مکزیک و در نهایت تمامی نقاط جهان باشیم.

    بدین‌ ترتیب، نتیجه انتخابات آمریکا هر چه باشد، به نظر می‌رسد، دست کم تاریخ سیاست‌گذاری در کنترل مواد در این کشور (و شاید جهان) تا ساعاتی دیگر شاهد تولد فصلی جدید خواهد بود.)

    کشتار آزمایشی بیش از ۲ میلیون نفر (یک چهارم جمعیت) در کامبوج توسط خمرهای سرخ؛ شاید آخرین مرحلهٔ عملیاتی گلوبالیستها برای رسیدن به اهداف استراتژیک آنها باشد.

    افکار «لا اُبالی گری آلبر کامو و فروغ فرخزاد» و «پوچ گرایی کافکایی - صادق هدایتی»؛ اکنون «تسلیحاتی» و کاربُردی شده اند.
    آنهایی که هنوز قبلهٔ روشنفکری را در «پانکیسم=کاموئیسم=فروغیسم» و یا در «کافکائیسم و هدایتیسم» میبینند؛ در حال کندن گور فرزندانشان هستند.

    پاسخحذف
  27. جناب كژدم يك سوال ترامپ چه نفعي از نابودكردن رژيم ايران ميبره درحاليكه تاكيد داره به عدم مداخله در جهان ايا رژيم رو به حال خودش رها نميكنه؟

    پاسخحذف
  28. کژدم براوو. واقعا براوو.تا اینجا که پیش بینی ات کاملا عالی بود. و شمن ات جواب داد!اتفاقا چند روز قبل از انتخابات از بس گلو بالیست ها تبلیغ کردند. گفتم کلینتون رای می اورد و کژدم می بازد. اما اکنون به پیش بینی فوق العاده ات تبریک می گویم و حقیقتا لذت بردم.اما این بازی ترامپ-پوتین را سر در نمی اورم.خلاصه بگویم ایا این عقاب تو، عقابی خنثی خواهد بود و یا عقابی جدی و این بازی ها روپوش است؟ متشکرم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آقای پوتین در این بازی شطرنج خواهد باخت. زیرا دونالد ترامپ در لایه های زیرین بازی خواهد کرد؛ در حالی که مهره های شطرنج بر روی صفحه هستند.
      همهٔ هنر آقای پوتین در بازی بر روی سطح خلاصه میشود. اگر کسی بتواند ریشه ها را بزند؛ بازی در سطح را باید «اتلاف وقت برای شطرنج باز» به حساب آورد.

      حذف
  29. هرگز نشانی از چاپلوسی نداشتم و نخواهم داشت ولی تعظیم به پیشگاه شاگرد مکتب شمنیسم درود بر تو که چیزی که از چشم بسیاری پنهان بود را زودتر از همه دیدی امروز که حقیقت ریس جمهور شدن ترامپ همچون خورشید سر براورده کارشناس بودن هنر نیست پیش بینی کردن آن از ماه ها پیش هنر فرزندان مکتب شمنیسم هست
    خاستم تاثیرات انتخاب ترامپ در جبهه سوریه را بپرسم ایا اپوزیسیون سوریه همچون گوشت قربانی در دستان پوتین و نوکران تکه تکه خواهند شد یا ترامپ طرحی نو در سوریه درخواهد انداخت و از ان مهمتر واکنش اروپا چه خواهد بود اکنون در خلا چتر حمایتی گلوبالیست ها پوتین توان بیشتری برای چنگ انداختن به صورت اروپا و علی الخصوص آلمان مرکل خواهد داشت آیا اینان به همراه فرانسه و انگلستان به طرف تشکیل یک اتحادیه نظامی جدای از ناتویی که به هیچ وجه محبوب ترامپ نیست خواهند رفت یا دست ها را به علامت تسلیم در مقابل تهاجم پوتین بالا خواهند برد چنین ضرورتی نه فقط برای اروپاییان بلکه برای کشورهای عربی کشورهایی که آنها هم مانند گذشته نمیتوانند بر روی کمک آمریکا حساب کنند به طریق اولی وجود دارد و همچنین برای ژاپن و کره جنوبی که سگ زنجیری چین یعنی کره شمالی توانایی بیشتری برای به چالش کشیدن انها خواهد داشت.به اعتقاد من در خلا حمایت آمریکا از هم پیمانان مفتخور خود آنها دو راه پیش روی خود بیشتر نخواهند داشت یا تسلیم یا حرکت به سمت پیمان های نطامی منطقه ای و افزایش قدرت ملی برای مواجهه با تهدیدها

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Andromeda گرامی

      دونالد ترامپ نیز مانند همهٔ موجودات باید از نقطه ای آغاز کند که برایش به ارث رسیده است. شاید بتوان آینده را تغییر داد؛ امّا هیچکس نمیتواند از «حال» و «گذشته» فرار کند. امّا میتواند «حال و گذشته» را به «سلاح» تبدیل کرده و آینده را بسازد. آنکه گذشته و حال را انکار کند؛ آینده را نیز خواهد باخت.
      در مطالب پیشین اعم از مقاله ها و بخش نظرات در بارهٔ ۲ نوع از گذشته سخن گفتم.
      ۱- گذشتهٔ مُردگان.(کوروش؛ ناپلئون؛ ستار خان؛ مصدّق و ...)
      ۲- گذشتهٔ زندگان؛ که امواج تاثیرات آن همچنان میتواند در «حال» و آفرینش «آینده» نقش بازی کند. هنرمند سیاسی (آفرینندهٔ آینده) باید چنین نقشی داشته باشد و گرنه «ژاژ خوای» خواهد بود.
      من به هیچ وجه اعتقاد ندارم که دونالد ترامپ خواهد توانست مسئلهٔ «به حاشیه رانده شدگی» را در سطح بین المللی حلّ کند؛ بلکه به عنوان رئیس جمهور ناسیونالیست آمریکا؛ تلاش خواهد کرد تا گلیم آمریکا را برای مدّتی از این سیلاب بیرون بکشد.
      در نوشتار بعدی شاید بتوانم به برخی از پرسشهای شما پاسخ دهم.

      حذف
  30. سلام و تبریک خدمت کژدم گزنده و عزیز ، تا آخرین شب قبل از اعلام نتایج تمامی کسانی که من با آنها بحث و تبادل نظر می کنم تحت تاثیر و القاء رسانه ها و مدیاهای داخلی و خارجی تقریبا از پیروزی کلینتون مطمئن بودند و تنها کسی که پیروزی ترامپ را با وجود نتایج و نظر سنجی های اعلام شده پیش بینی می کرد من بودم که راستی آزمایی شد و شد هر آنچه باید می شد و این دید و بینش رو من بخاطر پیگیری و مطالعه وبلاگ شما در مدت بیش از دو سال پیدا کرده ام خواستم بدینوسیله قدردانی و تشکر کنم . همیشه پاینده باشید

    پاسخحذف
  31. جناب كژدم با توجه به سياست ترامپ كه تحريم هاي خفه كننده خواهد بود آيا اميدي به شورش مردمان ايران خواهيد داشت؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      شورش یعنی چه؟ کجای جهان شورش به جایی رسیده است که ایران دوّمی باشد؟
      شورش بدون رهبری درستکار و نیک پندار؛ به هیچ جایی نمیرسد. به همان تجربهٔ سال ۵۷ بازگردید؛ به کجا کشید و رسید؟

      حذف
  32. دوران بسيار ترسناكي پيشروي ايران است به مراتب بدتر از كلينتون چون در دكترين جنگ سي ساله خاورميانه اي ، گلوباليست ها در كوتاه مدت به جمهوري اسلامي نياز داشتند و در ميان مدت به دنبال براندازي بودند اما اين يكي به اين دكترين اعتقادي ندارد در سال ٢٠١٠ موضعش را راجع به جمهوري اسلامي در كتابش بيان كرده عدم مذاكره با ملاها و خفه كردن آنها با تحريم هاي ويرانگر اما متاسفانه دولت فعلي ما درك درستي از ماجرا ندارد متاسفانه هنوز فكر ميكند با يك دلقك طرف است اما يقين دارم ترامپ در اجماع جهاني از گلوباليستها موفق تر خواهد بود و اگر منويات مقام معظم رهبري راجع به اقتصاد مقاومتي اجرا نشود بدا به حال ما كه تحريم هاي فلج كننده كمرمان را خواهد شكست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      کدام اقتصاد مقاومتی؟ همهٔ این شعارها برای کشیدن تمامی اقتصاد زیر خیمهٔ انگل فرزانه و اوباشان اطرافش است.

      حذف
  33. فرق هیلاری کلینتون با دونالد ترامپ این بود که:1. هیلاری هالیوود در کنارش بود، مردم نبودند...2. وال استریت کنارش بود، مردم نبودند...3. عربستان و قطر کنارش بودند، مردم نبودند...4. میلیاردرهای آمریکا کنارش بودند، مردم نبودند...5. جورج سوروس و مافیای جهانی گلوبالیستها پشتش بودند، مردم نبودند...6. کمپانیهای چند ملیتی و دلارهای آنها حامی اش بودند، مردم نبودند...7. رادیوها، تلویزیونها و روزنامه های گلوبالیستها در کنارش بودند، مردم نبودند...ترامپ تنها با تکیه بر مردم پیروز شد...نه رابرت دنیرو، نه بیانسه، نه لیدی گاگا، نه جنیفر لوپز برای کلینتون ریاست جمهوری آوردند و نه پولهای عربستان و قطر، و نه حمایتهای بی انتهای رسانه های گلوبالیستها...ترامپ مردم رو فراموش نکرد، و مردم به نمایندگی از خودشان انتخابش کردند...تاریخ از دونالد ترامپ به عنوان مردمی ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا یاد خواهد کرد. این پیروزی بر او و ملت بیدارو آگاهش شادباش و گوارا باد...

    پاسخحذف
  34. درود بر استاد کژدم دیروز یک نفر به اصطلاح روشنفکر در سایت گویا نیوز یک مقاله مزخرف با عنوان ترامپ آمد!... خب كه چى؟!؛ ف. م. سخن
    در جواب مانوک خدابخشیان به نکاتی اشاره کرده که شما خیلی وقت قبل اشاره کردید اما خواندن این متن خالی از لطف نیست البته من می دونم از خدابخشیان خوشت نمیاد اما خوندن این مطلب خیلی جالبه
    خب چه كه ترامپ امد ؟
    منتطر باشيدخواهيدديد ...
    يكى درگويا نيوز نوشته بود ؛
    ترامپ امد ! خب چى ؟
    در پاسخ به ف م سخن بايد
    نوشت كه ؛
    دونالد ترامپ هنوز نيامده ؛
    توپ رادر زمين اسلاميستها
    ازتهران تا قاهره انداخت ...
    اخوانى ها جا زدند و برجامىها
    يخ زدند !!
    به نظر برخى امده است ؛
    تقويم شوم تاريخ را از ٩١١
    به ١١ ٩ روز پيروزى انتخابى
    خود تغيير دهد و روند نادرست
    تقويم را درست جا بياندازد !!!!
    اگراز خوش برخوردى ال سيسى
    باترامپ و ژنرال فلين كه از اسلاميستها و اسلاميست بازها بيزار است ؛ فاكتورچندانى نيست ؛
    در تهران همه چه اصلاح طلبان
    خوش خيال هيلارى خواه و
    چه تيم ظريفكاران برجام باز
    پيروى خط اوباما كه شوكه شده
    و به قول كيهانى ها به شوك الكتريكىً نيازدارند ؛
    جناح موشك باز هم عليرغم
    هارت وپورت هاى سردار باقرى
    و تهديدوكركرىً موشكيش مانده
    كه وزير خارجه ترامپ كيست ؟
    چرا كه انها ترس امدن جان بولتون
    همان ديپلمات سيبيلوىًً ضدموشكى
    را دارند كه به دشمن شماره يك

    رژيم ملاتاريا ميماند !!!
    بنابرين پاسخ به اين سئوال ساده
    خب چه كه امد؛ كه به طعنه بي مزه تحليلى ميماند؛ انستكه ؛
    امده است كه به اخرين فصل پرده
    نمايش ؛ شب نشينى درجهنم
    اسلامستان پايان بخشد ؛
    وگرنه هيلارى ميامد ...!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این آدم؛ کارش «بحر طویل بافتن» است.همینطوری مربوط و نامربوطها را به هم بخیه میزنه ...
      هنوز ذهنش در حال و هوای روندهای سیاسی پاکستان و ایران یخ زده است و فکر میکند که گوش یکی را میگیرند و بیرون می اندازند و گوش آن یکی را میگیرند و میگویند بفرما رئیس جمهور باش. ( و گرنه هیلاری می آمد ...).
      مخاطبینش هم مثل خودش «ماموت» های شبه سیاسی هستند.

      حذف
    2. پس نظرتونممنون میشم راجع به چینشهای سیاسی و اقتصادی در منطقه خاورمیانه بالاخص و کل جهان عنوان نمایید

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      زیاد نگران چینشهای کنونی نباشید چونکه ناپایدار هستند. در سال ۲۰۱۷ بسیاری از این چینشها تغییر خواهند کرد.
      امّا اگر میخواهید در رابطه با چینشهای کنونی بدانید:
      ۱- پاکستان در جیب چین است.
      ۲- انگل فرزانه و اعوان و انصارش + بشار اسد+ حزب الله لبنان در جیب روسها هستند و همگی در زمین گلوبالیستها بازی میکنند.
      ۳- عربستان سعودی و اقمارش در زمین گلوبالیستها بازی میکنند.
      ۴- ماموریت قطر و ترکیه در رابطه با آفرینش داعش به پایان رسیده است.
      ۵- افغانستان محلّ تصفیه حساب چین و هندوستان و پاکستان است و انگل فرزانه نیز نمایندهٔ روسیه در افغانستان است.

      حذف
  35. Here Is What Donald Trump Wants To Do In His First 100 Days

    http://www.npr.org/2016/11/09/501451368/here-is-what-donald-trump-wants-to-do-in-his-first-100-days

    https://www.greatagain.gov/

    پاسخحذف
  36. با سلام بر جناب کژدم با توجه به خواندن تحلیلهای جالب و خواندنی شما می خواستم در اینجا تحلیل خودم رو برای شما به اشتراک بذارم فقط گفتن این نکته خالی از لطف نیست که فعلا بر خلاف پیش بینی شما اقتصاد چین و به تبع اقتصاد جهانی دچار شوک منفی سنگین نشده است و بعد از یک روز خود را جمع و جور کرد ممنون میشم نظر خودتون رو عنوان نمایید با تشکر
    چرا ترامپ برای اقتصاد جهان آنقدرها هم ترسناک نیست ؟

    شاید درصد کسانی که پیش بینی می کردند ترامپ رئیس جمهور آینده امریکا شود حدودا 30 درصد بودند اما براستی درصد کارشناسانی که پیش بینی می کردند اونس بعد از انتخاب ترامپ در کوتاه مدت افت خواهد کرد کمتر از یک میلیونیم بودند! جالبتر اینکه بسیاری از تحلیلگران خبره جهانی خبر از فتح 1400 اونس در کوتاه مدت پس از پیروزی ترامپ داده بودند که همین نشان می دهد که ماشین تبلیغات چگونه می تواند حتی ذهن و منطق تحلیلگران خبره جهانی را هم بسان کودکی در اختیار بگیرد.
    اما براستی چرا پیش بینی ما از رفتار اونس این چنین بود که شد.
    در تحلیل قبلی گفتیم ترامپ در مناظرات سه گانه خصوصا در همان مناظره اولی صحبتهای مهمی کرد که متاسفانه طی هیاهوی تبلیغاتی دموکراتها اصلا به چشم نیامد و محو شد.جالب اینجاست که دموکراتها این بار پوپولیسم را معنا کردند.در روز آخر خانم کلینتون حتی دست به دامان خواننده ها و رقاص ها هم شد! اما ماشین تبلیغات همیشه چنان کار می کند که نه تنها در امریکا بلکه در جهان آن روی بهتر ترامپ کلا از نظرها مغفول ماند و صرفا نقاط ضعف شخصی وی بزرگنمایی گردید.
    القصه واقعیت این است که امروز ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده است و بهتر است که بجای آسمان ریسمان بافتن ،آثار اقتصادی سیاسی این موضوع و تاثیر آن بر اقتصاد و سیاست منطقه و کشور عزیزمان ، تحلیل و بررسی شود.البته امید داریم که تحلیلگران که در روزهای قبل از انتخابات تحت تاثیر همین هیجانات ساخته و پرداخته کسانی بودند که نمی خواهند شخصی از بیرون حلقه محرمان وارد سیاست بشود ، در این روزها با منطق بیشتری از واقعیت تحلیل ارائه کنند.
    اما ترامپ در کوتاه مدت و میانمدت با اقتصاد ایالات متحده چه خواهد کرد؟پاسخ این سوال در خوب شنیدن نظریات ترامپ در مناظرات است.
    1-ترامپ نسبت به افزایش نرخ بهره بسیار مشتاق تر است تا دموکراتها.دموکراتها ادای افزایش نرخ بهره را درمی آوردند چرا که از اثر آن بر روی بورس واهمه داشتند.بورسی که همین الان هم در امریکا حباب است.اما چرا اینقدر عجله برای افزایش نرخ بهره؟!
    2-ترامپ خیلی شفاف گفته است که باید اقتصاد امریکا از داخل قدرتمند شود نه از خارج.خب افزایش نرخ بهره یعنی قدرتمندتر شدن دلار و این موضوع خیلی کمکی به صنایع صادرکننده در امریکا نمی کند اما البته برای شروع یک رئیس جمهور بد نیست زیرا در بین مردم مصرف گرا دلار قوی تر بهتر است.
    3-اما ترامپ خیلی هوشمندانه می داند که بزرگترین مشکل اقتصاد امریکا رشد لجام گسیخته بدهی های امریکا و در قبالش بدست آوردن "هیچ" برای مردم امریکاست.بدهی دولت امریکا در زمان اوباما به بیش از 19000 میلیارد دلار رسیده است که رکورد بدهی دولتی در امریکاست.
    4-ترامپ در مناظره اول بوضوح از بازگرداندن دلارهای متواری از امریکا سخن گفت.این یعنی اینکه سیاست چاپ پول و تزریق به بازارها در دستور کار نخواهد بود یا لااقل کمتر خواهد شد.در قبال آن از اهرم دلارهای موجود در جهان استفاده خواهد شد.و البته اگرچه افزایش نرخ بهره به نظر اثر منفی بر روی بورس ها می گذارد – که البته آنقدر که برای دموکراتها مهم بود برای ترامپ مهم نیست و این از خصائص بهتر اوست زیرا بدنبال رشد واقعیست نه صوری-اما خود افزایش نرخ بهره از منظر اقتصادی ،در شرایطی که انگیزه کافی برای تولید وجود داشته باشد می تواند با ایجاد افزایش بهای تمام شده تورم زا هم باشد به شرط اینکه شرایط رکودی نباشد که با مشوق های ترامپ اینگونه است. و این یعنی مشکل تولید را هم اندک اندک حل خواهد کرد و این زمان دو سه ساله برای احیای دوباره اقتصاد امریکا لازم است تا بعد از آن بتوان با افت اندک اندک قدرت دلار مجددا اقتصاد صادرات محور را در امریکا توسعه داد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها

    1. ناشناس «سای بابا» گرامی
      نخست اینکه: «دونالد ترامپ هنوز رئیس جمهور آمریکا نیست» و اگر نوشتار «بحر طویل» شما بر یک دروغ خود خواسته استوار است؛ پیش از دیگران؛ خودتان بر نوشتهٔ تان بشاشید. دوّم اینکه: دونالد ترامپ در اواسط ماه ژانویه ۲۰۱۷ سوگند خواهد خورد و این تازه آغاز کار اوست و در ۱۰۰ روز نخست پس از سوگند خوردن؛ به زمینه چینی برای اجرایی کردن وعده های انتخاباتی خود خواهد پرداخت. لذا اینکه فرمودید با انتخاب دونالد ترامپ افتصاد چین یک شوک ناچیز خورد و به جای خود بازگشت؛ نشانگر «شوک کاذب» است که توسط ترس احمقانهٔ سهامداران و اقدام به فروش ناگهانی سهام تولید گردید. در این میان احمقهای ترسو باختند و خریداران باهوش بازی را بردند و به ثروت خود افزودند و آب به آسیاب بازگشت. زیرا که دونالد ترامپ تا اواسط ژانویهٔ ۲۰۱۷ رئیس جمهور نیست و بهتر است که این واقعیت را در مغز خَرَت فرو کُنی. دلیل آن نیز بسیار ساده است و دَرک آن نیاز به «انشتین بودن» ندارد که در سطور بالا گفته شد. مشکل دیگری که تحلیل بسیار وزین شما دارد؛ این است که نگفتید اینهمه آمار و ارقام و درصدها را از کجا استخراج کرده اید؟ ایا فکر میکنید که این وبلاگ نیز مثل «پشمک نیوزها» است که چشمهای گردانده اش با دیدن اعداد و ارقامی که معلوم نیست از کدام حپروتی استخراج شده اند؟؟!! گِرد شود و احسنت و آفرین و فتبارک الله بگوید؟ ... نه ... عزیز ... اینجا از این خبرها نیست.
      آن ۳۰ درصد از تحلیلگران که پیروزی ترامپ را پیشبینی میکردند؛ کجا بودند؟ بخشی از Fox News در به در به دنبال آنها بود و فقط توانست ۲ موجود را بیابد که یکی از آنها یک «دانشمند علوم سیاسی» بود که با مُدِلی که اختراغ کرده است؛ تا کنون نتیجهٔ ۵ انتخابات ریاست جمهوری را به درستی پیشبینی نموده بود و پیشبینی آخر او در رابطه با پیروزی دونالد ترامپ؛ رکورد او را به ۶ پیشبینی درست ارتقا داد. دیگری نیز یک سوپر کامپیوتر با نرم افزار ویژه که توسط عدّه ای از دانش پژوهان هندی ساخته شده است بود که با مُدِل محاسباتی دیگری؛ پیروزی دونالد ترامپ را پیشبینی کرده بود.
      همانگونه که بارها گفته ام؛ من از اعداد و ارقام و نظرسنجیهای قلّابی که معلوم نیست سر و تَه آنها به کجا و یا ناکجا بند است استفاده نمیکنم و روش ویژهٔ خودم را دارم. اهمیتی هم نمیدهم که سخنم شنیده شود و یا نشود. زیرا میدانم که حتّی بخش بزرگی از «شنوندگان»؛ سخنان مرا برای «جلق فکری» به کار میبرند. لذا تکلیف «ناشنوندگان» بسیار بدتر است.
      برای اینکه با هم دوست شویم؛ فقط بگویید که آن عدد کذایی و ناروشن «کمتر از یک میلیونیوم از تحلیلگران اقتصادی....» را از کجایتان در آوردید؟ و اینکه در متن نوشتار گفته اید که : «در تحلیل قبلی گفتیم ....»؛ اشاره به کدام تحلیل قبلی کرده اید؟ و یا اینکه به احتمال قوی شما با «Copy Paste» کردن بخشی از سلسله مقاله های «پشمک نیوزی» و یا پیاده کردن بخشی از سلسله سخنرانیهای کارشناسان قلّابی را که معلوم نیست چه کسی و در ازای دریافت چه مبلغی نوشته و سخنرانی کرده است؟؟؟ میخواهید آن «Copy Paste» را به عنوان «هنر شخصی خودتان» به خورد خوانندگان این وبلاگ بدهید؟ ..... این وبلاگ نگهبان دارد و مسیر رفت و آمدها و دامها و تله ها را میشناسد. با اعداد و ارقام نیز آشنا است و به نیکی میداند که کدامین اعداد و ارقام ریشه در تحقیقات دارند و کدامین اعداد و ارقام از «سوراخ کون انگل فرزانه» استخراج شده اند؟ مانند آمار و ارقام مشهوراحمدی نژادی که از سوراخ کون مهدی موعود استخراج می شدند.... و البتّه این امر؛ فرهنگ رایج تمامی باندهای کثیف رژیم صفوی حاکم بر ایران در ارائهٔ آمار و ارقام است.
      راستش را بگویید .... این مزخرفات را از کجا دزدیده اید؟ هرچند که همگی تان سر و ته یک کرباسید و فرقی باهم ندارید.
      موجود سوّم نیز که نه پروفسور است و نه سوپر کامپیوتر است؛ پیش از آنکه آن ۲ پیشگوی مشهور؛ اعداد و ارقام و آمار را بدست آورده و در مُدِل های خود (الگوریتم انتخاباتی) جای دهند و نتیجهٔ آنرا در خروجی معادلات خود ببینند؛ بسیار پیش از آنها در ماه آپریل ۲۰۱۶ که هنوز نه به دار بود و نه به بار ... و دونالد ترامپ حتّی از دست دشمنان داخلی در حزب جمهوریخواه جان سالم به در نبرده و کاندید رسمی نشده بود؛ پیشبینی پیروزی دونالد ترامپ را در وبلاگ گمنامش با نوشتن مقالهٔ «ظهور عقاب بزرگ» (The rise of Bald Eagle) مطرح نمود و سپس در مقالهٔ « روز ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶ ... روز به مقصد رسیدن مسافر قطار سکّوی 9 ¾ » در ۸۰ روز مانده به انتخابات؛ با استفاده از استعاره های جادویی برای دلنشین کردن مقاله؛ پیشبینی خود را بار دیگر با اطمینان خاطر مطرح نمودم.

      حذف
  37. -ترامپ در مناظره اول بوضوح از بازگرداندن دلارهای متواری از امریکا سخن گفت.این یعنی اینکه سیاست چاپ پول و تزریق به بازارها در دستور کار نخواهد بود یا لااقل کمتر خواهد شد.در قبال آن از اهرم دلارهای موجود در جهان استفاده خواهد شد.و البته اگرچه افزایش نرخ بهره به نظر اثر منفی بر روی بورس ها می گذارد – که البته آنقدر که برای دموکراتها مهم بود برای ترامپ مهم نیست و این از خصائص بهتر اوست زیرا بدنبال رشد واقعیست نه صوری-اما خود افزایش نرخ بهره از منظر اقتصادی ،در شرایطی که انگیزه کافی برای تولید وجود داشته باشد می تواند با ایجاد افزایش بهای تمام شده تورم زا هم باشد به شرط اینکه شرایط رکودی نباشد که با مشوق های ترامپ اینگونه است. و این یعنی مشکل تولید را هم اندک اندک حل خواهد کرد و این زمان دو سه ساله برای احیای دوباره اقتصاد امریکا لازم است تا بعد از آن بتوان با افت اندک اندک قدرت دلار مجددا اقتصاد صادرات محور را در امریکا توسعه داد
    5-در عوض بخشی از درامدهای مالیاتی دولت کاسته می شود که باز هم ترامپ نشان داد بر خلاف سایر جمهوریخواهان حاضر به هزینه کردن های بی حد و حصر در آن سوی جهان برای حفظ منافع شرکتهای اسلحه سازی نیست!آنجا که گفت: باید از عربستان پول ایجاد امنیت خارجیش را بگیریم!!
    و از دیگر سو شبیه دموکراتها هم نیست که با طولانی کردن و عدم تصمیم گیری شفاف ، هزینه های پنهان اداره درگیری های اقصی نقاط جهان مثل خاور میانه را به کشورش تحمیل کند.
    بنابراین تحلیل بنده این است که بعنوان یک پارامتر کلیدی در زمان ترامپ ابتدا آهنگ رشد بدهی ها کمتر شده و سپس متوقف و احتمالا کاهش بیابد.و مهمتر اینکه تورم به حد راضی کننده 2 الی 4 درصد برسد.شاید بورسهای امریکا در سالهای اول متزلزل باشند که البته ترامپ نشان داد با وجودی که خود سرمایه دار است این موضوع فعلا برایش از اهمیت بالا برخوردار نيست
    دلیل رشد اقتصادی که در دوران ترامپ از ایالات متحده انتظار می رود و سپس این رشد به نقاط دیگر جهان سرایت پیدا خواهد کرد ، احتمالا فلزات اساسی و سایر کمودیتی ها هم افزایش نسبی را در پیش داشته باشند و این یک فرصت خوب برای رشد صنایع ایران است.
    اما از منظر ارتباط با ایران اگرچه راجع به برجام و پاره کردن آن غلو نموده است اما رئیس جمهور ایالات متحده اختیاراتی دارد که به واسطه آن بتواند در مسیر تسهیل ورود ارز به ایران سنگ اندازی نماید.این موضوع مبهم ترین و پیچیده ترین و البته برای ما خطرناک ترین وجهه ترامپ است که البته هنوز واقعا مبهم است و تا روشن شدن بیشتر مواضعش احتمالا سایه آن بر روی بورس سنگینی خواهد کرد و هر از چندگاهی احتمالا با مصاحبه هایی شرایط را نوسانی خواهد کرد.
    به نظر می رسد تا روشن تر شدن مواضع دقیق و واقعی آقای ترامپ در این رابطه و همچنین واکنش مقامات مسوول ما ، دلار همچنان به روند ملایم افزایشی خود ادامه خواهد داد و بانک مرکزی هم احتمال دارد این تک نرخی کردن تا 6 ماه آینده ، که همواره یک شعار قدیمی بانک های مرکزی کشورمان بوده است را به مدت 6 ماه دیگر تمدید نماید!
    در مجموع این شرایط ضدتبلیغاتی بیرحمانه یک طرفه که توسط دموکرات ها برای لاپوشانی نقاط تاریک اقتصادیشان برای ترامپ ساخته اند و برخی جمهوریخواهان که ترامپ را در حد و اندازه سیاسی خودشان نمی دیدند، بیشتر بر آن دامن زدند و از همه بیشتر در توده مردم جهان به طنز و مایه لودگی تبدیل شد ، کم کم از گفتمان ها رخت بربسته و تحلیل های منطقی بیشتری جایش را خواهد گرفت.
    خوش باشید.
    سای بابا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب ناشناس «سای بابا» گرامی
      در بخش دوّم نیز به سیاق بخش نخست؛ دچار اشتباه مفرط شده اید. البتّه مهم نیست؛ زیرا روش حکومتهای از نوع انگلی در تحقیقات و گزارشهای علمی بسیار همسان است. یک نفر از اوباشان بالانشین خط میدهد و «کلاغهای صابون خوار پشمک نیوزی» با صدای بلند و یکسان شروع به قارقار میکنند و آسمان ریسمانهای خوشایند «انگل فرزانه» می سرایند.
      اگر از تعارفات دوستانه که تقدیم خدمتتان شد بگذریم؛ به اصل مطلب بپردازیم که بسیار بهتر است.
      سخن از باز گردانیدن «دلارهای فراری» هیچ ربطی به «چاپ دلار» ندارد و «چاپ دلار» و یا پولهای رایج دیگر یکی از سلاحهای ضرّادخانهٔ مبارزات اقتصادی در سطح بین المللی است و همچنان خواهد بود.
      لذا هر دو تاکتیک میتوانند به موازات هم اجرایی شوند.
      مزخرف دیگری که بافته اید و یا بافته اند و شما به حساب خودتان منتشر میکنید اینکه: در کجای دنیای کنونی و تاریخ دیده شده است که بالا رفتن ارزش «کومودیتی»؛ باعث «رشد صنعتی» بشود که کشور عزیز تان (مستراح صفوی) دوّمی باشد؟ آنهم در شرایطی که حتّی قادر به ساختن دوچرخه بدون واردات قطعات آن از «چین» هم نیستید؟ محصولات کارخانهٔ «ارج» به کجا رفته است؟ شماها باید در گوشهای کرتان فرو کنید که کشوری که در آن دکترها و مهندسهایش برای گرفتن مدارک قلاّبی رسمی؛ مقالات تحقیقی میخرند؛ بالا رفتن قیمت نفت و سنگ آهن منجر به رشد صنعتی نمیشود. اگر قرار است که قیمت فولاد بالا برود و رشد صنعتی ببار آوَرَد؛ پس چرا چینیها حدود یک سوّم تولید فولاد خود را پایین آورده و ۶ میلیون نفر را بیکار کردند؟ در حالی که صنایع دروازه دولابی چین بسیار پیشرفته تر از صنایع «دَرب گجیل» ایران است؟ که صنعت اوتوموبیل سازیش به واردات حلبی وابسته است و محصولات نهایی اش به درد «آنگولا» هم نمیخورد؟
      در بخش 5 ماجرای مسخرهٔ دیگری مطرح شده است که شاید مصحک ترین بخش مطلبی باشد که فرستاده اید و آن «عدم رضایت ترامپ در دفاع از منافع شرکتهای تولید تسلیحات» است. این لخش را باید «معجزهٔ وارونه» نامید؛ زیرا کارخانه های تسلیحات آمریکا در خاک آمریکا هستند و دونالد ترامپ به هر محصولی که در حاک آمریکا تولید شود؛ ارج می نهد. مشکل اصلی شما و یا سخنران این است که یا دچار «اسهال کلام» و یا «اسهال قلم» شده است و همه چیز را بدون هضم و جذب؛ به صورت شُل و وِل به بیرون میریزد (بیماری اسهال).
      در رابطه با مسئلهٔ «محدودیت انتقال ارز به انگل فرزانه» از طرف ترامپ نیز باید بگویم که این امر تنها یکی از گزینه های گوناگون است. گزینه های بسیار موثرتری وجود دارند که چشمهای کور نمیتوانند ببینند.

      حذف
  38. ارمغان گلوبالیستها برای خاورمیانه که «بهار عربی» خوانده شد و انگل فرزانه نیز آنرا «بیداری اسلامی» نامید:

    http://www.bbc.com/persian/world-37953265

    پاسخحذف
  39. اینجور که معلومه یک مشت .......... .نمیدونم چی بهشون میشه گفت . به ایران حمله کردند و دنیا رو میخاستند و میخان پاک کنند.ایرانیها رو بگو از کیا تفلید میکنند.
    چند شوهری زنانِ عرب در پیش از اسلام
    قبل از اسلام، یک زن عرب ممکن بود شیوه چند شوهری پیشه بگیرد و با بیش از یک مرد ازدواج نماید. این شیوه ازدواج را زوج‌المشارکة می‌نامیدند. زن نمی‌توانست بیش از ده شوهر اختیار کند و اگر از این حد می‌گذشت جامعه او را به عنوان یک روسپی می‌شناخت. عایشه زن پیامبر در توضیح دوران جاهلیت می‌گوید: «تعداد شوهران ممکن بود به ده برسد. هر یک از آنان می‌توانست بر زن وارد شود و در او ادخال کند. هرگاه او حامله می‌شد به دنبال مردان می‌فرستاد و هیچ‌کدام نمی‌توانست از آمدن سرباز زند. آنان به دور او حلقه می‌زدند و او به آنان می‌گفت: می‌بینید که چه پیش آمده. من بچه‌ای به دنیا آورده‌ام. او پسر تو است». و او مرد مورد نظر خود را به عنوان پدر و سرپرست بچه تعیین می‌کرد و مرد نمی‌توانست از قبول آن سرباز زند.»(۱)
    https://ghoghnus.org/2016/11/15/before-eslam/

    پاسخحذف