۱۳۹۶ تیر ۹, جمعه

به دقیقهٔ ۸۰ بازی نزدیک میشویم.

نخستین مسئله

پس از هشدار کاخ سفید به رژیم اسد در رابطه با عدم استفادهٔ مجدّد از تسلیحات شیمیایی و مسئول دانستن روسها و رژیم ایران در چنین صورتی؛ آقای لاوروف در پاسخ به هشدار کاخ سفید گفتند که اگر آمریکا به نیروهای رژیم اسد حمله کند؛ روسیه پاسخی متناسب و شرافتمندانه خواهد داد. آقای لاوروف سپس افزود که ترامپ و پوتین در حاشیهٔ نشست G20 حتماً باید دیدار کنند و دیدار آنها ضروری است. آنچه که من از سخنان آقای لاوروف دریافتم؛ به شرح زیر است:

۱- آقای لاوروف با بکار بردن کلمهٔ «شرافت» تاکید کردند که مسئله برای روسها تبدیل به مسئلهٔ «حیثیتی» شده است و ناچار به پاسخگویی هستند.
۲- آقای لاوروف با مطرح نمودن نشست G20 و ضرورت دیدار پوتین و ترامپ و اینکه اگر چنین دیداری صورت نگیرد؛ احمقانه خواهد بود. در واقع از کاخ سفید خواستند که صبر کنند (خرید زمان) و کار را عجولانه به جای باریک نکشانند.

۳- پس از سخنان آقای لاوروف؛ مشاور امنیتی ترامپ اظهار داشت که: ۸۰ در صد نیروهای رزمی بشار اسد را سپاه قدس تامین میکند. این سخن ۲ معنی مهم دارد:

الف: رژیمی به نام رژیم اسد وجود ندارد. هر چه هست روسها و سپاه قدس است.
ب: اگر میخواهید در حاشیهٔ نشست G20 گفتگوی مؤثری داشته باشیم. سپاه قدس و حزب الله لبنان را نیز در جیب خود بیاورید.

کارتهای روی میز

۱- آقای پوتین میداند که ترامپ تنها شانس او در ۴ سال آینده است. همچنین میداند که ترامپ اهل معامله هست؛ ولی اهل عقب نشینی نیست. اگر کار به خاطر «حیثیّتی» شدن به جای باریک کشیده شود؛ این مسئله برای ترامپ هم جنبهٔ نه تنها «حیثیّتی»؛ بلکه به خاطر بامبول بازیهای دامنه دار و گستردهٔ گلوبالیستهای نشسته در کنگره و سنا و Deep State میتواند جنبهٔ حیاتی داشته باشد و ترامپ نمیتواند با دست خالی به خانه باز گردد.  لذا معامله بر سر «حیثیّت»ها نخواهد بود و حیثیّت هر دو طرف باید حفظ شود.

۲- آقای پوتین میداند که «تحریمهای جدید» با اینکه دچار عطسه و سُرفه شده است؛ امّا میتواند با اشارهٔ کاخ سفید به سرعت بهبود یابد. ترامپ میتواند از گرهگاهی که در مجلس سنا تصویب شده است بگذرد. لازم به یاد آوری است که گره گاه مزبور (همان عطسه و سُرفه) این است که ترامپ حق ندارد بدون مراجعه به کنگره تحریمها را به طور یک جانبه تعدیل و یا لغو کند. به همین دلیل طرح تحریمهای جدید علیه رژیم شیعی حاکم بر ایران را با طرح تحریمهای جدید بر علیه روسیه را به صورت «دوقلوهای به هم چسبیده» در آوردند تا ترامپ را با «رأی به همه و یا هیچ» وادارند. لذا ترامپ میتواند با استفاده از همین کارت عطسه و سُرفه در دیدار خود با پوتین دست بالاتری داشته باشد.
(گویا امروز بیماری عطسه و سرفهٔ طرح تحریمهای دوقلوی به هم چسبیده اندکی التیام یافت).

 https://goo.gl/qgwVdn

۳- آقای پوتین تلاش خواهد کرد که از نیروی سپاه قدس تحت الحمایه اش و وضعیّت میدانی کنونی به عنوان یک مهرهٔ مهم استفاده کند. امّا باید بداند و حتماً میداند که فرشتهٔ مرگ بر بالای سر رژیم حاکم بر ایران در حال پرواز است و قابل مذاکره نیست و اراده ای بزرگ برای سرنگونی رژیم حاکم بر ایران در کار است. این پروژه میتواند از سوریه  و لبنان آغاز شده و به تهران برسد. لذا سپاه قدس نمیتواند به عنوان تهدید بر روی میز قرار گیرد. بلکه باید به عنوان کالا بر روی میز باشد.

۴- روسیه مشکل قیمت و صادرات نفت دارد و در آینده با سرازیر شدن بیشتر نفت شِیل به بازار دچار مشکلات اقتصادی بیشتری خواهد شد و تنها راه برای روسها این است که منابع در آمدهای غیر نفتی خود را گسترش دهند و گرنه در یک دههٔ آینده دچار بیماری «ونزوئلا» خواهد گردید.
این بیماری در کمین ایران و عراق و عربستان نیز نشسته است و اگر رژیم ایران به بازی دفاع از حرمین ادامه دهد. در دههٔ آینده به خودی خود از رده خارج خواهد شد. (پروژهٔ اوباما).

قطر و ترکهای عثمانی

اعلام «بی ارزش بودن مذاکره با رژیم شیعی ایران» از طرف ولیعهد کنونی عربستان سعودی به معنی «بعداً مذاکره خواهیم کرد» نیست. بلکه اعلام عریان حلّ اختلافات از مسیرهای غیر دیپلماتیک است.
همین موضع در رابطه با قطر نیز اعلام گردید و  راه مذاکرات و روده درازیها را با قطر را نیز بستند و به طور ضمنی به ترکهای عثمانی نیز هشدار داده شد که: «یا با ما و یا بَر ما». 

دارایی های قطر

۱- قطر حدود ۳۰۰ میلیارد دلار ذخیرهٔ ارزی دارد. که به نسبت جمعیتش (۲.۷ میلیون نفر) بسیار خوب است و اگر آنرا با ایران که نه تنها هیچ ذخیرهٔ ارزی با حدود ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت ندارد و میلیاردها دلار نیز بدهکار است و حتّی برای خرید سامانهٔ S300 نیز مجبور به قرض و قرارداد صدور ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز با قیمتی بسیار ارزان به روسیه  و آمیخته با اشک و آه و ریزش آب بینی است؛ مقایسه کنید. قطر (بخشی از همان عربهای سوسمار خور) در برابر ایرانیان «شیعهٔ آریایی» .... برای خود؛ خداوندگاری است.
۲- داشتن سهام چند ده میلیارد دلاری در صنایع اروپا (بویژه آلمان).
۳- شرکت هواپیمایی قطر.
۴- صادرات نفت و گاز به عنوان مهم ترین منبع در آمد قطر (حدود ۷۰ درصد).
۵- صنعت جهانگردی.

ریسکهای قطر

۱- با تحریم هوایی؛ در نخستین مرحلهٔ چند ماهه؛ ظاهراً ۳۰ در صد از در آمد ناخالص خود را از دست خواهد داد.  امّا با محاسبه هزینه های نگهداری این صنعت؛  شاید ۴۰ تا ۴۵ درصد از درامد ناخالص این شرکت؛ اُفت کند.
در دنیای به هم پیوستهٔ اقتصادی امروز در جهان؛ شکست در یک بخش میتواند شکستهای دیگر در بخشهای دیگر را نیز به همراه آورد و مانند صادر کردن پسته و کشمش توسّط بقّالهای ی بزرگ نیست که اگر کشمش را نخریدند؛ روی قیمت پسته تأثیر نکند.

۲- تحریمهای جدید که شامل اختلال در صادرات نفت و گاز قطر خواهند بود میتواند این کشور را به شدّت به قهقرا ببرد و شیخ تمیم نابغه بازار را به رقیبانش ببازد.

تُرکهای عثمانی

شاید امر بر تُرکهای عثمانی مشتبه شده است که فکر میکنند؛ استعدادها و نبوغ آنها در هزاران سال قبل (اوبا نشینی و  پاشا بازی)؛ تا ۴۰ سال پیش کشف نشده بود و  استعداد و نبوغ عظیم آنها توسط «گلوبالیستها» برای ساختن «کشور نمونهٔ اسلامی مدرنِ حرمسرایی- اخوانی -کراواتی» کشف شد و اکنون بزرگترین نوابغ تکنولوژی «چئز پئز مانقال» (همان «جز - بز» پزی روی منقل خودمان در تبریز =  تکنولوژی پیشرفتهٔ «جغول بَغول پزی در کشور هسته ای - موشکی تهران») در دنیا هستند.

۱- پس از صادر کردن عدّه ای سرباز به قطر و دفاع از شیخ تمیم؛ شهروندان کشورهای عربی؛ «محصولات بقّالی» و «پوشاک» ترکهای عثمانی را تحریم کردند. در گام بعدی که به احتمال زیاد در چند روز آینده اعلام خواهند شد؛ این محصولات به طور رسمی و حکومتی؛ تحریم  و از ورود آنها به کشورهای عربی متّحد جلوگیری خواهد شد و چه بسا  پای این تحریمهای رسمی به اندونزی و مالزی و پاکستان نیز کشیده شود.
۲- سفر شهروندان کشورهای عربی به ترکیهٔ عثمانی نیز ممنوع خواهد شد (مانند ممنوعیّت سفر ایرانیان به اسرائیل) و ترکهای عثمانی در هتلهای ترکیه باید شاهد زوزهٔ سگها باشند.
۳- با توجّه به برخورد آلمانها؛ ترکهای عثمانی باید بفهمند که دوران ظهور و شکوفایی «نبوغ قلّابی ترکهای عثمانی» به سر رسیده است و باید به دنبال سوراخ دعای دیگری باشند. زیرا به پایان عمر «محمّد مُرسی اردوغان» تنها یک «وَجَب اردوغان» فاصله است.

کژدم

۳۲ نظر:

  1. پیشرفتی بسیار بزرگ در برآورده شدن آرزوهای بیماران «ژنتیک» و «روانی» ....

    http://www.bbc.com/persian/world-40454934

    پاسخحذف
  2. من (کژدم) ... «هیچکس» فرزند «هیچکس» هستم.... امّا تلاش میکنم که شماها «هیچ کس» ها نباشید.

    کاری بکنید.... حرکتی بکنید... نگذارید که آیندگان بگویند:

    پدرها و مادرهایشان .... ابرها و بخارهایی بودند که «بر باد رفته اند».

    https://www.youtube.com/watch?v=mSgnC5eQ5u0

    پاسخحذف
  3. بروید و همهٔ منابع خبری در رابطه با ملاقات «ترامپ - پوتین» را بخوانید. سپس به این خانه باز گردید.
    این خانه؛ حرف آخر را که در پشت پردهٔ مزخرفات «کلامی» و «حقوقی» (دیپلماسی) خوابیده اند را به شما نشان میدهد.
    بی نام و نشان است.
    امّا «فاش گوی» است.

    پاسخحذف
  4. یکی گفت:
    کاش بی تربیت نبود.
    پاسخ:
    همهٔ با تربیتی ها و بهشت ها مال شما.
    و ... همهٔ دوزخها و فاشگویی ها مال من.

    پاسخحذف
  5. درود بر تو ای فرزند آیین روشنایی.. چیزی به مانند اسطوره Prometheus هستی، نسبت به پوچی روزمرگی ساکنان امروزی ایران؛ بسیار اموختیم، ممنون مرد

    پاسخحذف
  6. سالها پیش گفتم که حتّی اگر مذاکرات هسته ای موفق باشد؛ شرکتهای خارجی در ایران سرمایه گذاری نخواهند کرد. زیرا همهٔ اقتصاد را به دست سپاه دادند (توسّط احمدی نژاد). عدّه ای گفتند که مگر شرکتهای خارجی به «سود» فکر نمیکنند؟ گفتم که مسئله سیاسی است. اگر مسئله فقط «سود» بود تحریمی در کار نبود.
    اکنون دعوا بر سر اقتصاد در دست «دولت تفنگدار» و «دولت بی تفنگ تهی دست» است.
    استراتژی «پاکستانیزه کردن اقتصاد ایران» که با پروژهٔ احمدی نژاد با تار و مار کردن سیستمهای بازرسی و روابط بانک مرکزی با موفقیّت به پیش برده شد؛ اکنون مانند طناب دار بر گلوی ساکنین ایران شده است.
    سپاه با بی شرمی میگوید که این شرکتها را به عنوان پرداخت بدهیهایشان به سپاه تحمیل کرده اند.
    چرا همه به سپاه بدهکارند ولی کسی به ارتش بدهکار نیست؟
    این طنابهای دار زمانی باز خواهند شد که این رژیم کثیف سرنگون شود. زیرا فساد ساختاری است و تنها مربوط به چند بخش نمیشود که با عمل جرّاحی «اصلاح» شود.

    پاسخحذف
  7. خوانندگان گرامی
    اگر در چند روز اخیر به مقاله ها و مصاحبه های DW مراجعه نموده باشید؛ جوّی ایجاد میکند که گویی همین فردا جنگ میان ایران و حزب الله لبنان با آمریکا و عربستان و اسرائیل آغاز خواهد شد. البته من مخالف این امر نیستم که این جنگ به صورتی پیش رس نیز میتواند آغاز شود.
    من نمیدانم که DW چه هدفی را دنبال میکند؟ آیا میخواهد «نخستین پیشگو» باشد؟ و یا هدف دیگری را دنبال میکند؟
    امّا نظر من این است که از طرف آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی؛ اراده ای فوری برای آغاز جنگ وجود ندارد. دلایل عدم وجود ارادهٔ فوری را نیز باید در مسائی میدانی جستجو نمود. مسائل میدانی هم تنها این نیست که اگر دهکدهٔ التنف به دست ارتش اسد افتاده است؛ دیگر واویلا شده است. زیرا راههای بسیاری برای زیر و رو کردن نیروهای حزب الله لبنان و سپاه قدس در سوریه وجود دارد.
    آمریکا همانگونه که نیروهای حشد شعبی برای تار و مار کردن داعش در عراق نیاز داشت. در سوریه نیز به مشابه این نیروها نیاز دارد و به صورت غیر مستقیم از آنها سود میبرد (کشتن داعشیهای سُنی و شیعه به دست یکدیگر).
    عربستان سعودی نیز باید سلاحهای پیشرفته ای را که خریداری کرده است و ارسال بخشی از آنها آعاز گردیده است را تحویل گرفته و مستقر نموده و مستشاران آمریکایی نیز باید کادرهای ارتش سعودی را آموزش دهند.
    مسئلهٔ قطر نیز حتّی به صورت نصفه نیمه (حدّ اقلّی) هم که شده باشد باید به نوعی حلّ شود.
    همهٔ این مسائل و تدارکات زمان میبرد.
    آمریکاییها و ائتلاف کنونی که بر علیه رژیم شیعی ایران تشکیل شده است. دلش در گرو مرگ خامنه ای و عشوه کرشمه های خَرَکی امام حسن بنفش و ظریف امیرکبیر نیست.
    بلکه اراده بر این است که رژیم شیعی حاکم بر ایران را سرنگون کنند. اگر در این میانه؛ انگل فرزانه هم نفله شد؛ چه بهتر؛ ولی علمل تعیین کننده نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آنچه که مشخّص است. تغییر رژیم از طریق مسالمت آمیز نخواهد بود و باید منتظر جنگی گسترده که تمامی زیر ساختهای نظامی و سیاسی رژیم را ویران کند باشیم.

      حذف
    2. پس از جنگ و نابودی رژیم چه اتفاقی میوفته ؟
      این مهمه.

      حذف
    3. اژیدهاک گرامی

      نمیدانم تصوّری که از جنگ دارید چیست؟ امّا سناریوهای احتمالی که در ذهن من هستند؛ هیچکدامشان به جنگی طولانی مدّت و تبدیل شدن ایران به عراق و سوریّه منجرّ نمی شوند.
      بلکه جنگی از نظر جغرافیایی گسترده ولی از نظر زمانی بسیار کوتاه مدّت خواهد بود. به اندازه ای کوتاه؛ که حتّی تصورش را نمیتوانید بکنید. سازمانها و احزابی که نیروهای میدانی آموزش دیده دارند؛ در آزاد سازی ایران نقش مهمّی بازی خواهند کرد. برای مدّتی کوتاه فرمان اخیر رهبر فرزانه (آتش به اختیار) اجرا خواهد شد که امری طبیعی است و نمیتوان از مردمی که ۴۰ سال اخیر اینهمه از طرف حاکمیت؛ محبّتها دیده اند؛ انتظاری به جز ناز و نوازش افراد حکومتی را داشت.
      انگلهای سبز اللهی که بخشی از رژیم و بازگشت دوران طلایی امام هستند؛ در حاکمیت بعدی هیچ نقشی نخواهند داشت و بسیاری از آنها که ثروتهای ملّی را به خارج از کشور منتقل کرده اند نیز استرداد خواهند گردید.
      قدرت سیاسی به دست آنهایی که از میهن پرستی؛ تنها به «چهارچوب ارضی قَجَری» معتقدند نخواهد افتاد و میتوانند به عنوان اپوزیسیون به قصّه های خودشان ادامه دهند. امّا چهارچوب ارضی ایران به شیوه ای نوین حفظ خواهد گردید.

      من از این نظر خیالم راحت است. زیرا پروژه های بزرگ منطقه ای نیاز به آرامش دارند. و مانند دورهٔ «جورج بوش -اوباما» نمیخواهند سگهای هار را به جان هم انداخته و در پی راه انداختن جنگهای ۳۰ ساله نیستند تا همه جا را به ویرانه تبدیل و زیرساختها را چنان تضعیف کنند که هرچه «جورج سوروس» ها دیکته کنند پذیرفته شود.

      حذف
    4. این مطلب را از بخش نظرات رادیو فردا مربوط به لینک خبر زیرین را؛ کاپی پیست کرده ام که بسیار جالب است:

      https://goo.gl/aEAJdt

      ((اسم مستعار
      ۰۹ ۰۴ ۱۳۹۶ ۲۲:۲۷
      اگر این فتنه هم مشابه قتنه 88 باشد خامنه ای دستور تصفیه نیرو در برخی سازمانها را صادر خواهد کرد و بسیاری از نیروها اخراج خواهند شد. من در سال 87 کارمند رسمی وزارت اطلاعات بودم و در آن زمان دستوری از خامنه ای صادر شد و بر اساس آن وزارت اطلاعات باید لیست اخراجی هایش را به بیت ارائه می کرد بنابراین با تشکیل کمیسیون ماده 72 قانون استخدامی وزارت اطلاعات، افرادی را که هیچگونه جرم قابل استنادی نداشتند را برای این لیست آماده کردند. کسانی که وجه مشترک همه آنها، احتمال حق گویی و انجام کار اطلاعاتی به صورت تخصصی بود و این نیروها از آن وزارتخانه اخراج شدند بدون آنکه حتی یک برگه حکم کمیسیون به آنها داده شود و یا اجازه پیدا کنند در جلسه کمیسیون مستندان معاونت حفاظت وزارت اطلاعات را درباره خودشان بشنوند. اما از زاویه دیگر تلاش خامنه ای برای ایجاد مشابهت بین خودش و خمینی برای ایران بسیار گران تمام شده است. جنگ خامنه ای با داعش (عراق و سوریه) مشابه جنگ خمینی با عراق، روسای جمهور دوران خامنه ای تمامشان در برهه هایی از زمان به بنی صدر در دوران خمینی تشبیه شده اند و البته برای تکمیل شدن پروسه باید فتنه ای در کار باشد و رئیس جمهوری فراری داده شود. هر چند که قبلا این کار را در سطح وزیر انجام داده اند و مهاجرانی را وادار به خروج از کشور و اقامت در انگلستان کرده اند اما در سطح رئیس جمهوری تا کنون انجام نشده است. تلاشهایی برای شبیه سازی روز قدس یا فراگیر کردن لفظ آقا به جای نام خامنه ای یا آیت الله خامنه ای (معادل لفظ امام برای خمینی) و ... این کارها تماما با پولهای نفت و با هزینه های گزاف برای تولید ولی فقیهی همسنگ خمینی صورت می گیرد که تا کنون هم به جز بخش قلیلی از جامعه، عمده افراد آن به این همسنگ بودن باوری ندارند.))

      این شخص همانگونه که میگوید یک مأمور وزارت اطلاعات است که به قول احمدی نژاد؛ از همین اکنون «زنبیل گذاشته است».
      تعداد این زنبیل گذاران به شدّت رشد خواهد یافت.

      حذف
    5. این بی شرافت برای نفوذ و یا پاک کردن کثافتکاری هایش؛ به دنبال مشتری میگردد.
      این بی شرف مانند «کرم خاکی» است که به قلّاب ماهیگیری می بندند تا ماهیها را شکار کنند.

      این بی شرف؛ که تا سال ۸۸ به «کار اطلاعاتی حرفه ای» معتقد بود.... ناگهان به عنوان کسی که «هیچ سابقهٔ جنایی» نداشته است در لیست اخراجی هایی که مثل او «معصوم» بودند و فقط میخواستند که «کار حرفه ای اطلاعاتی» بکنند؛ قرار میگیرد و اخراج میشود.
      کدامین الاغ میتواند این مزخرفات را باور کند؟
      اگر او را به لیست «پناهندگان» داخل کردند؛ به دنبال ردّ پای «نایاک»؛ «اکبر گنجی»؛ «مخملباف»؛«سازگارا» و «کدیورها» ... وسایر پفیوزهای هم سفرهٔ آنها بگردید.

      حذف
  8. یک پیشنهاد علمی:

    مهاجران به ایران را نپذیرید؛ مگر آنکه تصمیم گرفته اید تا: «آنها را بخورید».

    https://goo.gl/47kZEd

    پاسخحذف
  9. کژدم گرامی،این جنگ برای ساکنین ایران چه پیامدهایی دارد آیا ایران زیر و رو میشود یا اینکه این احمق ها بازهم به زندگی کرم وارشان بدون مشکل ادامه میدهند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ایران مانند عراق و سوریه زیر و رو و ویرانه نمی شود.
      این کرمهای مستراح «محیط زیست» خود را از دست میدهند.
      سوراخ موش .... ۱۰۰ میلیارد تومان.

      حذف
  10. ظریف بدبخت بدجوری آواره غربت شده ولی هیچ کس تحویلش نمی‌گیرد. جمهوری اسلامی دنبال راه نفس است ولی به او داده نخواهد شد.

    پاسخحذف
  11. ناشناس گرامی
    آنچه که در ایران سوخته به نام «دولت»؛ «رئیس جمهور»؛ «وزارت امور خارجه» و .... نامیده میشوند؛ دستگاههایی هستند که برای رفع و رجوع کثافتکاریهای «ولی وقیح» طرّاحی شده اند.
    من همیشه گفته ام که آقای بنی صدر را دوست میدارم. زیرا تنها کسی بود که وقتی فهمید که فریب خورده است؛ شرافت انسانی و ایرانی بودنش را زیر پای ننهاد.
    امّا بی شرفهایی مانند «موسوی» و «کرّوبی»؛ در «جهنّم زهرا» در کنار «روسپی زادهٔ هندی» نشستند و وعده های دروغین او را شنیدند و هرگز نگفتند که آن «روسپی زادهٔ هندی»؛ دروغ گفت. در کنار و مدافع آن روسپی زاده ماندند و اگر به تصاویر «موسوی بی شرف» در آن دوران نگاه کنید؛ موجودی مانند «احمدی نژاد» با موهای پُر پُشت و چرب و چیلی بود.
    اگر مأموریت روسپی زادگانی مانند «موسوی» و «کرّوبی»؛ داشتن نقش «تدارکاتچی» برای «روسپی هندی زاده» بود. خاتمی و احمدی نژاد و امام حسن بنفش نیز؛ نقش تدارکاتچی برای رفع و رجوع کثافتکاریهای «انگل فرزانه» را بر عهده گرفتند.
    خوشبختانه؛ اینبار «رفع و رجوعی» در کار نخواهد بود.
    حانم «کاترین اشتون» به گور رفته است و «زبان ظریف» چیزی برای لیسیدن ندارد.

    پاسخحذف
  12. خوانندگان گرامی

    DW بازی «همین فردا جنگ میشه» را به بایگانی سپرد.

    پاسخحذف
  13. درود كژدم گرامي
    متن مطلب اصلي مثل هميشه گره گشا و روشنايي بخش بود منتها...
    منتها در بخش كامنتها شما تبليغات توده اي ها و چپها را تكرار كرديد. بزرگتمايي نقش سپاه در اقتصاد كه يك دروغ بزرگ است براي فريب مردم. اپوزوسيون. اولا سپاه كه به پشتوانه رهبري، دست بالا را دارد هرچقدر بودجه بخواهد مي تواند داشته باشد و دليلي براي فعاليت اقتصادي ندارد. دوما اقتصاد در ايران به مدت ٢٨ سال از ٣٩ سال دست چپ ها و حاميان امروز روحاني بوده. شما ببينيد قشر تازه به دوران رسيده شمال شهر نشين به چه كسي راي دادند و پشت چه كسي بودند؟ همينطور ببينيد كذام گروه در ايران به دنبال رفع تحريم به هر قيمت براي حفظ وضعيت اقتصادي فعلي بود و كدام گروه ساز مخالف مي زد؟ البته كه همه انها از رفع تحريم خوشحال بودند و به قول شما ظريف وزير خامنه اي بود نه روحاني اما همه مخالفتها و موافقتها هم نمايش و ساختگي نبود. شما ببينيد پتروشيميها خودروسازي ها شركتهاي عظيم زير مجموعه تامين اجتماعي و ... دست چه كسانيست و از چه جناحي حمايت مي كنند؟ تمام دارايي و فعاليت سپاه و استان قدس و امثالهم درصد كمي از دارايي هاي واقعي اقتصاد ايران هستند. احمدي نژاد شايد مخابرات را به سپاه داد اما بخش بزرگ و مهم تري را نيز تبديل به سهام عدالت كرد و بين مردم توزيع كرد تا بعدا بتوانند به خريداراني كه گرانتر مي خرند بفروشند و اين روش خصوصي سازي دقيقا به معناي خارج كردن اقتصاد كشور از انحصار جناح چپ بود. به همين دليل بود كه ميرحسين در سال ٨٨ احساس خطر كرد و ان شورش را رقم زدند و در نهايت معامله كردند كه احمدي نژاد بعد از ٤ سال براي هميشه كنار برود و دولت به انها بازگردانده شود تا شورش را بخوابانند و ديديم كه حرف از دوران طلايي امام زدند و كروبي بحث تجاوز را مطرح كرد تا خايه ها را بكشند و قائله را ختم كنند كه كردند و دولت را هم سال ٩٢ گرفتند و روحاني در ديدار با مديران اقتصادي قسم جلاله خورد كه دوران ٨ ساله احمدي نژاد باز نخواهد گشت و عبدي گفت طبق تعهدات داده شده احمدي نژاديسم قابل بازگشت نيست و خرازي گفت احمدي نژاديسم را نمي گذاريم باز گردد حتي اگر خون بخواهد. اقتصاد ايران و منابع مالي ايران در انحصار حاميان امروز روحاني است و اگر صحبت از دولت با تفنگ مي كنند براي فرا فكني و فرار به جلو است تا از زير بار مسووليت فاجعه اي كه انتظار اقتصاد كشور را مي كشد برهند. به نظر من مهمترين گروهي كه ساختار فعلي نظام را حفظ كرده اصلاح طلبان هستند نه سپاه و نه اصولگرايان گدا گشنه.
    لب كلام اصلاح طلبان در مورد ازادي هاي مدني اين است كه اقا جان كمتر سر به سر مردم بگذاريد و به حجاب و كنسرت گير بدهيد بگذاريد ارام باشند
    اكبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود اکبر گرامی
      با نظر شما در رابطه با خواستهٔ اصلاح طلبان موافق هستم. به قول شما: (لب كلام اصلاح طلبان در مورد ازادي هاي مدني اين است كه اقا جان كمتر سر به سر مردم بگذاريد و به حجاب و كنسرت گير بدهيد بگذاريد ارام باشند ).
      امّا مگر نه این است که بزرگترین بخش اقتصاد ایران؛ «نفت» و «فراورده های نفتی» است؟ سپاه به عنوان یک نیروی نطامی در صنعت نفت چه غلطی میکند؟ سپاه در ساخت و سازهای بزرگ چه غلطی میکند؟ سپاه در صنعت فولاد چه غلطی میکند؟ در مخابرات که یک شرکت پولساز است چه گُهی میخورد؟ در بخش مسافرتهای هوایی چه غلطی می کُند؟
      آیا تا به حال شنیده اید که مثلاً «پنتاگون» بیاید و بگوید که دولت آمریکا به ارتش آمریکا بدهکار بود و مثلاً فلان شرکتهای دولتی را برای پرداخت بدهی هایش به ارتش آمریکا چپانید؟ امّا سپاه برای لاپوشانی کثافتکاریهایش این حرف را میزند.
      سپاه اگر در قدّ و قوارهٔ یک نیروی نظامی باقی بماند به ۲ نوع بودجه نیاز دارد.
      ۱- بودجهٔ رسمی.
      ۲- بودجهٔ محرمانه.
      امّا این ارگان نظامی به خاطر ماهیت و مأموریتهایش به بودجه های کلان دیگری نیز نیاز دارد:
      ۳- بودجه های «مُجرمانه».
      این بخش سوّم با گسترش عملّیاتش میتواند آنرا با کسری بودجه مواجه ساز.
      زمانی که ایرانیان باید پول قند و چای و «مناقیش» لبنانیها را هم بپردازند. باید منابع در آمد دیگر نیز گسترش یابند. این منابع را من از همان آغاز به کار این وبلاگ که هفته ای ۱ و حدّ اکثر ۳ نفر خواننده داشت مطرح نمودم.

      ۱- قاچاق انسان برای روسپی خانه ها.
      ۲- دایر کردن مراکز روسپیگری در داخل و خارج ایران.
      ۳- قاچاق مواد مخدّر.
      ۴- مراکز اقتصادی و مالی برای پولشویی که شامل همان «اسکله های مقدّس» نیز میشود.

      امّا ماجرا به همین جا ختم نمیشود. ما «بنیادها»ی گوناگونی داریم که هر کدام به غارت مشغولند.
      اقتصاد ایران یک اقتصاد کلاسیک نیست. همانگونه که آقای ژنرال پتریوس گفت: حاکمیّت ایران؛«اوباش سالاری» است و این اوباش سالاری در تمامی سیستم؛ از ارگانهای رهبری؛ طویلهٔ اسلامی؛ سیستم قضایی و دولت و اقتصاد ریشه دوانیده است. به همین خاطر است که همهٔ شان همدیگر را افشاء میکنند. اینها افشاگری نیستند و فرافکنی هستند و به همین خاطر است که فرافکنی عمومیّت دارد.
      سهام عدالت و یا یارانه در چنین سیستمی بی معنی هستند.
      امّا در رابطه با رأی دهندگان و تحریم کنندگان:

      اکبر گرامی؛ شما چنان از رأی دهندگان سخن میگویید که گویی حکومتی مثل انگلستان و یا فرانسه داریم.
      کسی که برای نان شب و پول هروئینش؛ دختر و زنش را میفروشد؛ رأی خود را به کمتر از یک گونی سیب زمینی و آرد و یا «سبد غذایی» نیز میفروشد.
      برای «لپ تاپاله دارانِ اندیشمند و ملّی گرا» نیز چندتا استخوان «عَر عَر شجریان» و کنسرت جلوشان بینداز تا ساکت شوند.

      حاکمیّت ایران مثل همان دوران «فتح ایران» توسّط مسلمانان عرب است.
      برای غارت هر بخشی والی گماشته شد (غارت به اختیار).

      اکبر گرامی
      من فکر نمیکنم در تمامی نوشته های این وبلاگ؛ شما حتّی یک جمله پیدا کنید که گفته باشم؛ تقصیر این باند و یا باند دیگر است.
      اگر شما فکر میکنید که اقتصاد ایران در حال رفتن به سوی فاجعه است. اشتباه میکنید. زیرا در طول این ۴۰ سال فاجعه؛ پشت فاجعه بوده است و اکنون در حال رسیدن به پایان خط هستیم؛ که اگر نامش را «آرماگدون» بگذاریم بهتر است و محصول مشترک بازیهای «انگل بنیانگذار»؛ «انگل بهرمانی»؛ «موسوی ها و کرّوبی ها»؛ «انگل فرزانه»؛ سپاه پاچاهارداران؛ بنیادهای گوناگون غارت و .... می باشد.

      حذف
    2. اکبر گرامی
      اکنون میگویند که مسئلهٔ آب در حال وارد شدن به فاز امنیّتی است.
      آیا میدانید کمبود آب میتواند چنان کشتارهایی و بیماریهایی راه بیندازد که همه بگویند: «صد رحمت به قتل عامهای ابوبکر البغدادی»!

      اندکی از فضای داخل ایران که پر از شعار و عربده است بیرون بیایید و از بالا به صحنه نگاه کنید.
      زمانی که امام حسن بنفش در آن سخنرانی که «جنجالی» نامیدند گفت:

      «حتّی سُنّی ها هم امام رضا را دوست دارند .... حتّی ارامنهٔ ایران نیز به او ارادت دارند .....»
      آه و فغان شور و شعف عرفانی از نهاد الاغها بر آمد.
      امّا من از خنده روده بُر شده بودم و میگفتم:

      «آنها به زیارت امام رضای شما نمیروند».... بلکه برای رفع عطش جنسی شان به «روسپی خانهٔ رضا» میروند.

      بگذارید این گند را زیاد زیر و رو نکنیم. هرچه هم میزنی؛ بوی گندش بیشتر بالا می آید.

      حذف
  14. درود كژدم گرامي
    در مورد حضور سپاه در پروژه هاي نفتي و مخابرات و اينها صحبت شما قبول ولي منظورم اين بود كه حجم اينها انقدر نيست كه حسن روحاني بيايد به عنوان مقام رسمي جيغ و داد كند گويي خودش از آن بري است. من منكر نقش سپاه نبودم فقط خواستم نقش حاميان روحاني را ياداوري كنم .
    درود و سپاس بي كران به كژدم گرانقدر
    اكبر

    پاسخحذف
  15. درد سر تازه برای سپاه قدس و حزب الله لبنان و «رانندهٔ اتوبوس» ونزوئلا:

    https://goo.gl/LGr26Q

    پاسخحذف
  16. كژدم چقدر به نظرم اين حوادث شبيه شورش ٥٧ هستش اعتصاب پشت اعتصاب نمي دونم اين آخرشه يا باز عمامه به سرا در ميرن
    https://mobile.twitter.com/amirebtehaj/status/881384303824969729

    پاسخحذف
  17. https://mobile.twitter.com/VaghayeDaily/status/881414829965180928
    https://mobile.twitter.com/mehdimahmudi/status/881407497625534464

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این حرکتها صنفی هستند و ارزش سیاسی ندارند.
      امّا در صورت سرکوب. عمق کینه ها در مردم علیه رژیم را بالا میبرند.
      این حرکات حتّی اگر گسترده نیز باشند. رهبری و سازماندهی میدانی میخواهد.
      من در سال ۸۸ نیز گفتم و امروز هم میگویم:
      «مردم انقلابیون حرفه ای نیستند»
      لذا عامل زمان از آغاز حرکت تا پیروزی بسیار مهم است.
      مردم را نباید برای کتک خوردن به خیابانها کشید. بلکه برای پیروزی سریع.

      حذف
  18. در محافل اطلاعاتی - امنیتی آمریکا نزدیک به مواضع دونالد ترامپ. زمزمه های نارضایتی از مواضع و رفتار آقای رکس تیلرسون بالا گرفته است و ایشان را به عنوان کسی که نظرات دونالد ترامپ را Contradict میکند (نقیض گویی) متّهم میکنند. لذا این احتمال که آقای تیلرسون استعفا دهد وجود دارد.
    اینکه میگفتم آقای تیلرسون در رابطه با «تغییر رژیم ایران به صورت مسالمت آمیز» یک شوخی است. پس از رفتن آقای رکس تیلرسون؛ به یک مسئلهٔ جدّی تبدیل خواهد شد.

    (دنباله در پایین)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. (ادامهٔ بالا)

      رضا پهلوی در این ویدیو؛ بار دیگر میخواهد شارلاتان بازی در آورد و از مزخرف بافیهای گذشته اش درس نگرفته است. این موجود ذاتاً یک شارلاتان است.
      من (کژدم) رضا پهلوی را «نایاک شماره ۲» میخوانم.

      https://www.youtube.com/watch?v=HeJ2n43a4_w&t=331s

      طوری سخن میگوید که گویی همهٔ سناتورها مثل شکلات و پشمک توی جیبش هستند. گویی که آنها منتظر این هستند که بشنوند: «دیگر با رژیم مذاکره نکنید»؛ با مردم ایران وارد دیالوگ شوید تا باز هم برای پیروزی «اتوها را به پریزها وصل کنیم». تا رژیم در ۳ سوت سرنگون شود و سپس رفراندوم کنیم.

      به خلاصهٔ سخنان این «۱۰ سامورایی» نیز گوش کنید که گویی برای «درد دل» کردن آمده اند.

      https://www.youtube.com/watch?v=HeJ2n43a4_w&t=331s

      اینها میخواهند با مقاله خوانی از روی نوشته؛ رژیم تغییر دهند.

      بادا بادا مبارک بادا

      حذف
    2. یا مکُن با فیلبانان دوستی ....
      یا بنا کُن خانه ای .... فیل توش بره

      حذف
  19. ناشناس گرامی
    شما ۳ ویدیو و آدرس یک وبسایت را فرستادید که منتشر نمیکنم.
    برخی مطالب این وبسایت را خواندم. به ویدیوها هم گوش کردم.
    همهٔ مطالب حواله به گذشته است. مزخرفاتی در رابطه با سینما رکس آبادان که تاریخ مصرفش گذشته و یا انتقاداتی که بدون داشتن برنامهٔ مبارزاتی در حدّ «افشاگری = اراجیف» باقی می ماند.
    راهنمائیش هم این است که کاش به نوریزاد و فرح پهلوی رای میدادیم.
    یکی از تاکتیکهای بسیار مؤثر وزارت اطلاعات این است:
    «بروید درونشان؛ همان حرفهایی را بزنید که آنها میزنند. همان شعارها را بدهید... امّا تلاش کنید که آنها را به کوچه پس کوچه ها بکشانید و پراکنده شان کنید».
    این شخص حرفی برای زدن ندارد. کارش افشاگریهای شسته و رُفته برای جذب افراد و کشانیدن آنها به کوچه پس کوچه هاست.
    در پایین لینک ویدیویی را که مربوط به برنامهٔ «صفحهٔ آخر» است و در برگیرندهٔ ۴ یا ۵ مصاحبه با شخصی به نام «دکتر شاهین دادخواه» میباشد را منتشر میکنم.
    من این مجموعه را بارها گوش داده ام. شاهین دادخواه یک ماًمور اطلاعاتی امنیتی (جاسوسی - ضد جاسوسی) کار کُشته و با سابقه است. محافل اطلاعاتی کشورهای دیگر نیز او را به خوبی میشناسند.
    به این مصاحبه ها برای «یاد گرفتن» گوش دهید و ببینید که این شخص چگونه حرف میزند؟ و چگونه بحث را به جایی که میخواهد هدایت میکند؟ آقای فلاحتی نیز در این ویدیو مثل «جوجهٔ پر کنده» بالا و پایین میپرد و به هر دری که میزند جواب نمیگیرد.

    https://www.youtube.com/watch?v=yzeTRDsc_tI

    اگر میخواهید کاری بکنید؛ ماجراهای افشاگری و یا پیوستن به این شخص و آن شخص افشاگر را ول کنید.
    اگر برای ارتقاء آگاهی به وبسایت و یا وبلاگ و یا کسانی برخورد میکنید از نام «حزب» و «جبهه» و «سازمان» استفاده میکنند.
    نخستین چیزی که باید از خود بپرسید این است:
    این وبسایت و یا گروه چه برنامه ای برای «سرنگونی» دارد. اگر دیدید که میگوید برویم انجیل بخوانیم و یا به این و آن رأی دهیم و یا راهپیماییهای ماچ و بوسه راه بیندازیم و یا از شما بخواهد که در فلان تاریخ همگی برای زیارت آرامگاه «امام کوروش بزرگ» برویم. قصدشان به بیراهه کشانیدن و «لو» دادن شماست که در همین چند ماه پیش این اتفاق افتاد و بسیاری را نه تنها به این شیوه لو دادند؛ بلکه بعد هم آنرا ضربه ای کمر شکن بر رژیم دانشتند.
    من به طور شخصی نمیدانم که کدام بی شرف و مزدوری چنین رهنمودی داد و عدّه زیادی را به زندان فرستاد؟
    هر کسی که بوده است؛ برای وزارت اطلاعات و یا اطّلاعات سپاه کار میکند.
    مواظب گامهایتان باشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در همینجا اعلام میکنم که « شاهین دادخواه» برای سازماندهی نیروهای رژیم (بویژه سبزهای مذهبی = حزبلبلی های پیراهن زیر شلوار) در خارج از کشور فرستاده شده است تا به قول خودش؛ «تهدیدهای امنیتی» را که در خارج از کشور برای سرنگونی رژیم انگلهای صفوی شکل میگیرند را «خنثی» کُند.

      از این موجود به شدّت دوری کنید.
      امّا حرکات و روابطش را تا جایی که میتوانید زیر نظر داشته باشید.

      البته میدانم که هیچیک از گروههای «بشکن و بالا بنداز» و «ساموراییها» لیاقت اینکار را ندارند.

      امّا سازمان مجاهدین خلق میتوانند اینکار را بکنند.

      شاهین دادخواه موجود بسیار خطرناکی است.

      حذف
    2. خوانندگان گرامی

      آیا دوست دارید شاهد و خوانندهٔ یک تحلیل درست حسابی؛ البتّه به زبان «با تربیت کژدمی» باشید؟
      راستش را بخواهید؛ اگر شما هم متعلّق به شهری باشید که همه بگویند: «ساکنین آن شهر کونی هستند»؛ حتماً بدون توجّه به اَبری و بارانی و مِه آلود بودن هوا؛ از شرمِ «شهرهٔ آفاق بودنِ شهرتان»؛ زیر چتر و حجاب و مقنعه و نقاب راه خواهید رفت تا شما را «کونی» خطاب نکنند.

      امّا من به خاطر اینکه «شاهین دادخواه» یک «همشهری پفیوز» است؛ زیر چتر و نقاب راه نخواهم رفت. بلکه این مادر قحبه را تا به جهنّم تعقیب خواهم کرد.
      آیا فکر میکند که با چند تاکتیک برای «تو دِل بُرو شدن» ... از چنگ من میتواند فرار کند؟
      کور خوانده است.
      نوشتار بعدی مربوط به این «کُس کِشِ تو دِل بُرو» (به قول آقای فلاحتی: «خوش تیپ خان»)؛ خواهد بود.

      آیا برای یک «تحقیقات کژدمی» و البتّه «با تربیت» آماده اید؟
      پَس: بزن بریم.
      من نمیگذارم که یک بچهّ مزلّف؛ همه چیز را به «گا» دهد. اگر «هم شهری» است؛ ... وای به حال روح بی شرافتش.

      حذف