۱۳۹۶ تیر ۲۰, سه‌شنبه

نقشهٔ راه (مسیر).

در روزهای گذشته پیش از آنکه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در حاشیهٔ G20 ملاقات کنند؛ مطلبی در رابطه با این ملاقات نوشتم که مربوط به داراییهای روسها برای گذاشتن بر روی میز مذاکره می شد (اینجا). در همان ۴ روز نخست بیش از ۳۵۰ کلیک از روسیه بر مقاله خورد که بی سابقه بود. این وبلاگ به طور متوسط حدّاکثر ۵ کلیک روسی در هفته داشت. لذا بر آورد من این است که آن نوشتار؛ «نقطه زن» بوده است و یا اینکه همهٔ موشکهای شلّیک شده از طرف وبلاگ کژدم به «دیر الّزور» خورده اند و دقّت قابل ملاحظه ای داشته اند.
حال به مسائلی که پس از ملاقات آقایان «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» اتفاق افتاده اند؛ نگاهی بیندازیم و با مطالب آن نوشتار مقایسه کنید.

https://goo.gl/WA5AX1

منظور ژنرال متیس چیست؟ چگونه میتوان حرکتی برای بر اندازی رژیم شیعی حاکم بر ایران انجام داد که ساکنین ایران به خاطر احساسات «ناسیونالیستی دروغین و احمقانه» با رژیم همدست نشوند؟  به احتمال زیاد نظر ایشان این است که نباید به حملهٔ نظامی مستقیم چه از طرف آمریکا و چه از طرف «ناتوی عربی» دست یازید.
پس چه باید کرد؟ که هم از حملهٔ نظامی مستقیم و هم از «تحریمها»یی که قلّادهٔ «برجام» را باز نکنند؛ به دور باشد؟

شاید پاسخ را در این لینک پیدا کنید:

https://goo.gl/d9UQAS

اکنون کاخ سفید میخواهد که ماشهٔ  «تحریمها» در دست دونالد ترامپ باشد و برای کشیدن ماشه نباید به دنبال گرد آوری چند صد رأی مجلسین آمریکا مراجعه نمود. زیرا کشیدن ماشه در هنگام شکار؛ تنها به یک تصمیم لحظه ای نیاز دارد و نمیتوان آن تصمیم را حواله به هپروت (تصویب مجلسین) نمود.

ملاقات آقایان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ؛ یک «ملاقات حاشیه ای» نبود. بلکه تنها ملاقات با ارزش استراتژیک و «قلب تپندهٔ G20 » بود. به همین خاطر است که آقای پوتین ناگهان به «نیروانا» و «روشن بینی» رسید و روسیه میخواهد از پیمان «تقلیل تولید نفت» بیرون آید؛ زیرا «یوری گاگارین» چنین گفته و «مرّیخی ها» در حال صادر کردن «باطری لیتیوم» و «ذغال سنگ سبُک» به کرهٔ زمین هستند.

روسها یک ایران بسیار ضعیف شده (ذلیل مُرده های موشک دار) را؛ برای گسترش و تعمیق سلطهٔ خود ترجیح میدهند. اگر هیچکس هم نداند؛ روسها میدانند که «حاجی بادمجان گروهبان آریو برزن»؛ فقط یک «کرم خاکی خزنده = سینه خیز رو» است؛ و گرنه اگر قدرتی داشت؛ چه لزومی داشت که هر از چند ماهی به روسیه رفته و بر روی زانوی آقای پوتین بنشیند و دعاهای استغاثهٔ  جوشن صغیر و جوشن کبیر بخواند؟ و یا «امیر کبیرِ ظریف» برای ادای هر جمله ای در مذاکرات «برجام» به پابوس آقای پوتین برود؟
مگر همهٔ داستان این نیست که حرکات رژیم ننگین انگلهای صفوی؛ نباید از خطوط قرمز «منافع ملّی روسیه» خارج شود؟

سناریوی احتمالی نهایی

۱- روسیه از پیمان کاهش تولید نفت خارج می شود.
۲- عربستان سعودی و کویت و ابوظبی نیز به بهانهٔ خروج روسیه از پیمان؛ از آن خارج میشوند.
۳- روسیه باید با عربستان سعودی؛ به پیمانی نانوشته برای تسخیر امپراتوری نفتی برسد.
۴- شرکتهای نفتی آمریکا نیز باید به این پیمان نوین  بپیوندند.


پیمان نوین چیست؟

بازار فروش نفت و فراورده های نفتی رژیم شیعی ایران؛ و قطر مورد هجوم قرار گرفته و مشتریانشان را با پیشنهاد قیمتهای بسیار پایین تر؛ از چنگشان خارج میکنند.
لذا نه تحریمی انجام گرفته است و نه «برجام» آسیب دیده است. فقط و فقط رقابتِ آزاد بوده است.
رژیم ننگین صفوی نمیتواند روسها را بازخواست کند. زیرا رقابت در بازار نفت به دلیل سخنان گهربار «یوری گاگارین» و تأثیر  منفیِ صادرات «مرّیخی ها» بر روی بازار نفت و منافع ملّی روسیه؛ امری طبیعی است.

نتایج:

۱- رژیم شیعی حاکم بر ایران قدرت مالیِ خود برای حمایت از مزدوران منطقه ای اَش را از دست می دهد.
۲- رژیم شیعی حاکم بر عراق نیز راهش را از انگل فرزانه جدا میکند.
۳- خانوادهٔ «تمیم» نیز دست و پایش را جمع نموده و از بازیهای دوگانه دست می شوید.
۴- پیوستن کریمه به روسیه جشن گرفته میشود. تحریمهای روسیه نیز آرام آرام لغو شده و به سوی گسترش «تولیدات غیر نفتی»و تکنولوژی مدرن پیش میروند.
۵- روسها میتوانند در سوریه پایگاه نظامی داشته باشند که شاید هیچوقت به دردشان نخورد.

و مهمّ تر از همه:

۶-  ساکنین ایران بدون اینکه به رژیم بپیوندند؛ پس از تماشای این فیلم؛ میتوانند به لیسیدن نمکزارهای «دریاچهٔ باستانی آذربایجان» مشغول شوند. .... خدا خیلی کریم است.

کژدم

۱۷ نظر:

  1. درود بر شما
    گفته میشود ترامپ آمده تا منافع شرکتهای نفتی را تامین کند. لذا توافق پاریس را اجرا نکرد و برنامه ای که تا سال ۲۰۲۲؟ یا ۲۰۲۵ تمام خودروهای سبک و سنگین آمریکا باید برقی میشد را معلق کرد و وزیر خارجه اش را از مدیران شرکت نفتی انتخاب کرد.
    قرار است به زودی در چین و هند و اروپا و آمریکا خودروهای بزرگ و کوچک همگی برقی شوند؛ یعنی مصرف نفت کاهش خواهد یافت و شرکتهای نفتی باید از فرصت فعلی برای سود بیشتر استفاده کنند پس چرا باید نفت را ارزان کنند؟

    توافق ایجاد امنیت در جنوب غرب سوریه یعنی تامین امنیت اسرائیل.

    در سیا مسئول ایران و خاورمیانه یک آمریکایی تازه مسلمان انتخاب شده که زنش افغانی است.

    قبل از ایران پاکستان را جمهوری اسلامی کردند سپس ایران و یک دهه و نیم است افغانستان و عراق هم جمهوری اسلامی شده اند.

    ترکیه دارد آخوندی میشود و سوریه که یک دیکتاتور خوب مثل بشار اسد دارد که تنها بدی اش حمایت وی از ملایان ایران است ولی وی سکولار است و در دولت و ارتش سوریه شیعه و سنی و مسیحی پست بلندپایه دارند و سکولار است و به سیسی مصری پیام داد دوران حکومت اسلامی و دینی به سر رسیده و زنان در حجاب آزادند و ... کلا شبیه شاه پهلوی حکومت می کند ولی شه مثل او برای حفظ حکومتش کشورش را به ویرانی نکشید.

    درباره سوریه گفتم چون تمام مخالفان پرطرفدار اسد می خواهنددحکومت اسلامی ایجاد کنند و این مبارزان اگرذپیروز شوند مردم سوریه به اختناق مذهبی یا حداکثر جمهوری اسلامی شبیه عراق و افغانستان خواهند داشت که پسرفت است.

    به نظرم اگر ترامپ حرکتی علیه ملایان بکند حداکثر هدفش به قدرت رسانیدن جناح چپ خواهد بود. مجاهدین و پهلوی شمشیر داموکلوس هستند.
    ترامپ پایه اش لرزان است شاید دور دوم قدرت به دموکراتها برسد در آنصورت اگر جنگی داخلی برای سقوط ملایان در ایران راه افتاده باشد بلافاصله توسط دموکراتها به نفع ملایان تدبیراتی رخ خواهد داد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ترامپ برای حفظ منافع شرکتهای نفتی نیامده است. در آمریکا برنامه های دولتی برای اینکه فلان چیز نفتی شود و یا برقی شود وجود ندارد. اینگونه سیاستها در کشورهایی مثل چین اتخاذ میشوند.
      کمپانی «تسلا» تولید انبوه اتوموبیلهای الکتریکی را آغاز کرده است.
      اتوموبیلهای الکتریکی؛ نیروی برق را از آسمان نمی آورند. بلکه باطریهایشان باید شارژ شود. در ۲ دههٔ آینده گاز و ذغال سنگ شاید حرف اوّل را برای تولید انرژی الکتریکی بازی کنند. امّا آیندهٔ انرژی در دست نیروگاههای اتمی «فیوژنی» است. این آت و آشغالهایی که به نام انرژی پاک و دایر کردن مزرعه های انرژی باد و یا انرژی خورشیدی به ناف کشورها میبندند؛ منابع غیر قابل اعتماد و گرانقیمت هستند. برای جلب اعتماد نیز به باطریهای غول پیکر لیتیومی نیاز دارند.
      بقیّهٔ سخنانتان داستانسرایی است.

      حذف
    2. پیشنهاد روسها برای آیندهٔ سوریه این است که قانون اساسی جدید سوریه در سازمان ملل نوشته شود. این بدان معنی است که سوریه به مالکیّت بین المللی در می آید.
      در آینده شاید قانون اساسی جدید ایران را نیز در سازمان ملل بنویسند.
      حالا هی بشین داستان ننه کلثوم بنویس.

      حذف
    3. علاوه بر تسلا مدل 3 خودروی شورولت بولت الکتریکی هم به مرحله فروش رسیده که پیمایش 520 کیلومتر دارد. خودرو چینی بی وای دی هم حرفهایی برای گفتن دارد.

      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/BEV_EPA_range_comparison_2016-2017_MY_priced_under_50K_US.png


      https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Bolt

      حذف
  2. جناب کژدم با تشکر از تحلیل پرمغزی که انجام دادین نظرتون رو راجع به کمودیتی ها می خواستم در یک سال اینده بدونم...با تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این نوشتار نه یک تحلیل بلکه ترسیم چهارچوب یک سناریوی احتمالی بود که میتواند به صورت کامل و یا به عنوان بخشی از سناریو های دیگر بکار گرفته شود.

      در رابطه با کومودیتی ها:

      ۱- بازار ذغال سنگ در دههٔ آینده گرم میشود.
      ۲- بازار لیتیوم داغ میشود.
      ۳- بازار نفت سرد میشود.
      ۴- بازار گاز به روال عادی میماند ولی قیمتها اندکی پایین می آید.

      حذف
  3. 8-شرق اوکراین آرام و به اوکراین برمیگردد.

    پاسخحذف
  4. الایندگی ذغال سنگ که بیشتر از نفته ؟ پس چرا باید رونق بگیره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      با مسائل مهم کتابی برخورد نکنید. یکی از مشکلات جامعهٔ روشنفکران در سراسر جهان این است که با مسائل سیاسی - اقتصادی - اجتماعی به صورت کتابی و یا استناد به مقاله های منتشر شده ای که هرچند ظاهراً علمی هستند برخورد میکنند.
      هندوستان حدود یک و نیم میلیارد نفر جمعیّت دارد. از نظر شخص من یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفر از آنها به خودی خود «مصرف کنندگان بی مصرف» هستند و باید در کاتاگوری «آلاینده ها» کلاسه بندی شوند.
      امّا این یک نظریهٔ شخصی است و من حق ندارم که نظر شخصی خود را در رابطه با آیندهٔ «کومودیتی ها» اعمال کنم. زیرا من (کژدم) محور عالم و عالمیان نیستم و ارزش «کومودیتی ها» را پارامترهای دیگری تعیین میکنند.
      هر دولت و حکومتی که بر هندوستان حاکم شود؛ ۲ گزینه بیشتر ندارد:
      ۱- جمعیّت هندوستان را به شدّت تقلیل دهد.
      ۲- خود را با همین وضعیت کنونی (یک و نیم میلیارد شپش ۲ پا) تطبیق دهد.
      گزینهٔ شماره ۲ با توجّه به فرهنگ حاکم سیاسی - اقتصادی- اجتماعی و نظامی (میلیتاری) کنونی؛ گزینهٔ برتر خواهد بود.
      لذا برای این یک میلیارد و اَندی نفر؛ باید «روشنایی»؛ یخچال؛ پنکه؛ و .... تهیه کرد و «فروخت».
      مسئلهٔ دیگر اینکه همین جمعیّت؛ به شدّت مشغول «شب کاری» و «روز کاری» و تولید شپشهایی مانند خود هستند. سازمانهای حقوق بشری و مذهبی نیز میگویند که این شپشها «انسان» هستند و اگر به آنها دست بزنی؛ شب پره نیشِت میزنه.
      نتیجه این میشود که:
      زغال سنگ ارزان ترین منبع برای تولید انرژی الکتریکی است. لذا هندوستان به تنهایی میتواند ضامن «بقای زغال سنگ» در چرخهٔ اجتماعی -اقتصادی باشد.

      ناشناس گرامی

      کتاب بخوان .... مقاله های علمی را هم بخوان .... امّا پیشنهاد من این است که:
      سیخکی فکر نکُن.
      ترکیبی فکر کُن.

      حذف
    2. وقتی از شما پرسیدند که آیندهٔ «کومودیتی» ها را چگونه میبینی؟
      به پرسش مشخّص پاسخ بده.
      افکار و اندیشه های خودت را در پاسخ به این پرسش دخالت مَده.

      حذف
  5. خوانندگان گرامی
    حتماً از «دیپورت» شدن یکی از اوباشان رژیم که با نام پُر طمطراق «پژوهشگر» برای همکاری با «تریتا پارسی» و «شاهین دادخواه» و «موسوی ها» و «اکبر گنجی ها» و «سازگاراها» و «مخمل بافها» ....؛ روانهٔ آمریکا شده بود؛اطلّاع دارید.

    https://goo.gl/JQu1Du

    تریتا پارسی نخست شلنگ تخته انداخت و سپس گفت که نمی دانست این شخص یک «کُس کِش فاطمة الّزهرایی» بوده است!!!.

    هر چه میتوانید؛ این اوباشان را با گزارشهای مستند مانند فیلم؛ عکس؛ سابقهٔ فعالیت؛ داشتن پیوندهای فامیلی با اوباشان بسیجی و سپاهی و اطلاعاتی را در اختیار سازمانهای اطلاعاتی - امنیتی کشوری که در آن زندگی میکنید قرار دهید تا از «اشباع محیط زندگی خود با کوسه ماهیها» جلو گیری کنید.

    این روسپی زاده ها را به هر شکل و شیوهٔ ممکن؛ بتارانید.

    پاسخحذف
  6. زم داره مستند افشاگری میکنه بنظرت اونم پروژه است؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      همهٔ افراد و باندهای رژیم علیه هم افشاگری میکنند. مثل اینکه این دسته هز قاچاقچی های هروئین بر علیه دستهٔ دیگر افشاگری کند.
      الآن ۴۰ ساله که توی این کشور افشاگری مُد و تبدیل به سریالهای گوناگون تلویزیونی شده است. رژیم هم رگ خواب مردم دستش آمده و این سریالها را کِش میدهد.
      نتیجه چه بود؟ ... هیچی.

      حذف
  7. طبق پیش بینی ها نسخه براندازی اسلام سیاسی در منطقه با همکاری پوتین-ترامپ صورت گرفته است. رژیم اسلامی در صف برای تعویض ولی بشار اسد سکولار در جای خود خواهد ماند.
    این بار فقط قرعه به نام حکومت های اسلامی و اسلامگرایان منطقه است.چیزی که از گفتگو بین مکرون و ترامپ پیدا بود. گلوبالیستهایی مثل مرکل ، ترودو ، ملکه انگلیس و ... فعلا رودست بزرگی خورده اند و باید دید چه واکنشی نشان خواهند داد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر منابع این پیش بینی ها را هم در اختیار خوانندگان بگذارید؛ سپاسگزار خواهم بود.

      حذف
  8. اکنون در بلاد کفر؛ تعطیلات آخر هفته آغاز میشوند.

    برای تلطیف روحیه و بیرون آمدن از فضایی که بر این وبلاگ و سایر وبسایتهای سیاسی حاکم است. پیشنهاد میکنم که این فیلم سینمایی را تماشا کنید و با دنیای دیگری ارتباط برقرار کنید.
    البتّه این فیلم پرداختی ضعیف و هالیوودی دارد. امّا ارزش دیدن دارد. حدّ اقل برای گشودن در به دنیایی دیگر.
    نام فیلم Gifted است.

    پاسخحذف