۱۳۹۶ دی ۶, چهارشنبه

۲۰۱۸ سالِ آغاز تنبیه های بزرگ

با پایان یافتن تعطیلات کریسمس و سال نو مسیحی؛ پرونده هایی که بر روی میز دونالد ترامپ قرار دارند؛ وارد مرحلهٔ اجرایی خواهند شد. این پرونده ها مثلّث «روسیه ـ ایران ـ کرهٔ شمالی» را مورد تهاجم سنگین اقتصادی قرار خواهد داد. البتّه ترکهای عثمانی نیز بی بهره نخواهند ماند و دلیل دُم تکان دادن اردوغان برای اروپا را میتوان در همین مسئله جستجو کرد.
روسها با پروپاگاندای مهاجرت داعش به افغانستان توسّط هلیکوپترهای ناشناس و عدم پاسخگویی آمریکا میخواهند بر روی روابط خود با طالبان سرپوش گذاشته و به طور مکرر از آمریکا میخواهند که تو را خدا بیایید ما به شما کنک کنیم. ولی در جایی که آمریکا از آنها کنک میخواهد؛ میگویند که با کرهٔ شمالی روابط سطح بالا ندارند و سپس میگویند که میتوانند میانجیگری بکنند.
گویا آقای پوتین نمیخواهد قبول کند که دوران تاکتیکهای KGB تمام شده است.
دو پردهٔ آخر نمایش آقای پوتین نشان میدهد که قطع امید کرده است.
۱- پردهٔ نخست: «ما در سوریه تروریسم را شکست داده ایم و نیروهایمان را بیرون میکشیم»!!!
این پرده از نمایش با نگاه بسیار سرد و یخزدهٔ آمریکا روبرو شد. لذا روسها مجبور شدند تا دروغ خود را بپذیرند و اظهار کنند که در سوریّه حضور دائمی خواهند داشت.
آمریکا نیز با اعلام سازماندهی ارتش ۱۰۰ هزار نفرهٔ کردستان سوریه؛ پاسخ مناسب را داد.
۲- پردهٔ دوّم: «حضور آمریکا در افغانستان؛ کمک بزرگی بود و گرنه وضعیت در افغانستان؛ بسیار بدتر از اینها بود.».
این در حالی است که طالبان از طرف چین و پاکستان و رژیم ایران حمایت مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی میشود و روسها نیز هم از طریق رژیم ایران و هم از طریق چین؛ دستی بر آتش دارند.
بهانهٔ رژیم ایران و روسیه برای حمایت از طالبان؛ شکست دادن داعش در افغانستان است. در حالی که این حمایتها؛ تاریخچه ای بیش از ۱۰ سال دارد و طالبان یکی از مراکز تهیّهٔ مواد مخدّر برای سپاه پاچاهار داران بوده و هست .

مشکل روسها و رژیم ایران این است که ظاهراً نمی خواهند بپذیرند که دوران موشک بازی و طالبان بازی را میتوان با تحریمهای سنگین اقتصادی (بمباران صلح آمیز) به نقطهٔ پایان رسانید. نه موشک اسکندر و نه موشکهای نقطه زن؛ پاسخگوی «بمباران اقتصادی» نیستند. موشک اسکندر نمیتواند از پایین آمدن ارزش «روبل» جلوگیری کند؛ بلکه به عنوان یک عامل تحریک کننده میتواند وضعیّت را برای روسها بدتر کند.
روسها برای جلوگیری از پیامدهای تحریمهای اقتصادی؛ شاید یک راه بیشتر نداشته باشند و آن اینکه: «مشوّق جنگ در خلیج فارس» باشند تا قیمت نفت و گاز بالا برود. امّا اینکه روسها «نوکر فرزانه» را بفروشند؛ بستگی به شدّت بمباران اقتصادی دارد.
اگر جنگی در خلیج فارس اتفاق بیفتد؛  ورود نیروهای داعش به ایران بسیار راحت خواهد بود. زیرا رژیم انگلهای صفوی حتّی قادر به پرداخت حقوق ماهیانهٔ نظامیان نخواهد بود و کافی است که شعلهٔ این جنگ را ۸ ماه زنده نگهدارند. پراکندگی نیروهای سپاه در کشورهای گوناگون آنها را ناچار به فراخوان نیروها از سایر کشورها خواهد نمود.
سال ۲۰۱۸ سال بسیار عجیب و پر ماجرایی  برای روسها و «جیرجیرک فرزانه» خواهد بود.
برخی کارشناسان اقتصادی میگویند که سالِ ۲۰۱۸ سالِ شکوفایی و رشد اقتصادی خواهد بود و حتّی «امپراتوری صفوی» نیز از آن بهره خواهد برد.
من به اینگونه و به صورَت «فلّه ای» فکر نمیکنم. اقتصاد آمریکا شکوفا خواهد بود. اقتصاد اروپا زیر سوال است. اقتصاد ایران خواهد مُرد. روسها نیز باید تصمیم بگیرند که آیا دوست دارند قیمت نفت بالاتر برود؟ یا نه؟ ترکهای عثمانی نیز باید تصمیم بگیرند که آیا میخواهند همچنان پنجه های دو دستشان را باز و انگشت شَستشان  را کج کنند؟ یا دستهایشان را بالا ببرند؟

کژدم
 


۱۵ نظر:

  1. با تشکر از کژدم عزیز...نظرتون در مورد اقتصاد چین در سال جدید چیه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      رشد اقتصادی چین اگر بخواهد در همان جایگاه فعلی خود بماند؛ باید از دو دوزه بازی در رابطه با کرهٔ شمالی دست برداشته و حمایتش از طالبان را کاهش دهد و از آتش بیار سرِ معرکه بودن میان هندوستان و کثافتستان نیز بکاهد و نقش تهاجمی در دریای چین را نیز کاهش دهد. وگرنه بازارهای زیادی را از دست خواهد داد.

      حذف
  2. کژدم با احترام فکر میکنم آمریکای ترامپ تمایلی به حضور داعش در ایران نداشته باشد او دنبال یک خاورمیانه آرام است اگر ایران دچار فروپاشی شود چیزی به نام خاورمیانه ارام دیگر وجود نخواهد داشت و ایران می شود یک پل ارتباطی بین تروریست های شیعه و سنی منتها برخلاف الان بدون پاسخگویی و افسار پاره کرده به نظر من سیاست ترامپ حمله به متحدان جمهوری اسلامی خواهد بود یعنی لبنان و عراق و سوریه و یمن و در این درگیری ها جمهوری اسلامی را شکست خواهند داد از نظر من این داستان مشخص کردن اموال سران رژیم برای اینست که انها این سرمایه را به داخل ایران برگردانند حالا دیگر راهی نخواهند داشت قبلا امیدوار بودند که حتی در صورت نابودی سرمایه ای برایشان باقی خواهد ماند اما اکنون با ضربه خوردن ایران همه چیزشان را از دست خواهند داد و برای همین راحت تر تسلیم خواهند شد گمان میکنم هیچ عملیاتی ضد ایران تا زمان انتقال ثروت سران به داخل ایران اغاز نشه اونها دارند صبر میکنند تمام دارایی وارد بشه بعد تهدیدها اغاز میشه مثلا در مورد حزب الله خواهند گفت باید مکان تمام ذخایر موشکیش رو گرا بدید از طرفی حزب الله هم حق جواب گویی ندارد وگرنه به فلان بخش که ثروتت نگه داری میشه حمله خواهد شد یا مثلا درانتخابات سال دیگر عراق باید طرفداران ایران شکست بخورند و موارد دیگر برای همین از نظر من ترامپ و تیمش علاقه ای به جنگ گرم ندارند برای همین هم مانع عربستان میشن که به صورت گرم جواب ایران رو بده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به نظر من دولت ترامپ تا جایی که میتواند؛ نخواهد گذاشت تا داراییهای رژیم به ایران برگردد. از طرف دیگر هزینه های رژیم را باید افزایش دهد. چه به لحاظ نظامی و چه از طریق تحریمها. با این سخن شما موافقم که دولت ترامپ علاقه ای به ورود داعش به ایران ندارد. امّا اگر جنگ در خلیج فارس آغاز شود؛ چنین اتفاقی با درجهٔ احتمال بالا میتواند بیفتد و برای آمریکا قابل کنترل هم هست. چین نیز به پروژهٔ کنترل داعش در ایران علاقه نشان خواهد داد. دیدیم که دولت ترامپ توانست داعش را به سرعت از میان بردارد. امّا مسئله این است که دولت ترامپ میداند که ساکنین ایران نمیخواهند بساط این رژیم را برچینند؛ لذا بهتر است که هزینهٔ افتخارات قلّابی شان را بپردازند و قدّ و قوارهٔ خود را نیز بسنجند. از طرف دیگر اینرا نیز فراموش نکنید که دولت ترامپ قصد دارد رژیم ایران و رهبرانش و گروهبان سردارانش را «بی حیثیت» کند.
      اگر به انتقادات ترامپ به سیاستهای اوباما دقّت کنید؛ تمامی سخنش این است که وقتی دیدید رژیم ایران به بدبختی افتاده است؛ باید فشارها را افزایش میدادید تا خفه شوند. آن زمان بود مکه میتوانستید مذاکرات بهتری داشته باشید.
      اینکه میگویید دولت ترامپ اهل جنگ مستقیم نیست؛ یک آیهٔ شریفهٔ مقدّس نیست. در صورت لزوم میتواند بسیار نیز جنگی شود. امّا همسایگان خلیج فارسی تشنهٔ خون هستند و حتّی اگر در یک جنگ محدود؛ ویرانیهایی به ایران تحمیل کنند کافی است. زیرا اگر این ویرانیها را در کنار بسته شدن خلیج فارس قرار دهید؛ تبدیل به یک فاجعه خواهد شد.خلیج فارس مثل مرزهای عراق در جنگ ۸ ساله نیست؛ بلکه شریان حیاتی رژیم ایران است. اگر اکنون میبینید که دولت ترامپ به عربستان سعودی میگوید «صبر کنید»؛ منتظر انتخابات عراق و بیرون ریختن سپاه قدس از عراق هستند تا مرزهای عربستان سعودی امن شود. به این میگویند: «آهسته و پیوسته رفتن»

      حذف
    2. اگر به حرکات اخیر دولتهای فرانسه و آلمان توجّه کنید که از موشک بازی و مسئلهٔ یمن ابراز نگرانی میکنند؛ تنها و تنها به این خاطر است که نمیخواهند جنگی رُخ دهد و خلیج فارس بسته شود. امّا آمریکا و روسیّه در رابطه با بسته شدن خلیج فارس منافع مشترک دارند.
      اگر چنین جنگی آغاز شود. اروپا نیز برای پایان دادن به جنگ از طریق سرنگونی رژیم ایران چراغ سبز خواهند داد.
      منطقه با وجود رژیم حاکم بر ایران هرگز آرام نخواهد شد. لذا این رژیم باید با حقارتِ تمام برود و هرگز صدایی از آنها بر نخیزد.

      حذف
    3. راستش را بخواهید در طیّ این چند سالی که مینویسم؛ با پدیده های زیادی روبرو شده ام که در خاورمیانهٔ اسلام زده بسیار شبیه همدیگر هستند:
      ۱- نظری ندارم. اگر هم داشته باشم از ترس اینکه دایناسورها مرا بخورند؛ وحشت دارم. (حماقت + خفقان گرفتن) ... نترس ... دایناسورها مشکلات زیادی دارند و «خوردنِ تو» دردشان را دوا نمی کند.
      ۲- آشِ نذری خوری ... تو بنویس ما هم آفرین میگوییم.
      ۳- ما میخوانیم .. ولی اگر «بابِ میلمان نبود» میگوییم : برو گُم شو ای خائن پست فطرتِ وطن فروش. (من در آن وطن حتّی «یک متر مربع» زمین نداشتم.... پس کجا را میتوانم بفروشم؟) .... فروشندگان در بیت جیرجیرک فرزانه و سایر باندهای رژیم لانه دارند و تحتِ رهبریِ انگل فرزانه؛ هم خوب و هم ارزان میفروشند.
      ۳- امیدهایی که نه بر «توانایی ها و تلاشهایِ خود» بلکه بر «آویختن از خایه های دیگران» شکل گرفته و همهٔ «آویختگان» برای خود «ناپلئون» و «ژاندارک»ی هستند.
      Good on You
      یعنی «مبارکشون باشه».
      بگذریم ....

      همین چند روز پیش بود که روسها ادّعا کردند که یک گروهِ پدرسوختهٔ داعشی که میخواستند در «سنت پترزبورگ» روسهای بیگناه را بکشند را دستگیر کرده اند. خبرگزاریها نیز گفتند: «روسها هر از گاهی» (مانند پریود زنانه) از این ادّعاها میکنند.(باور ندارید ؟ لحنِ نوشتارهای وبسایتهای فارسی زبانِ غربی را دوباره بخوانید).
      امّا ناگهان ورق برگشت و آقای پوتین به طور شخصی از کمکهای دونالد ترامپ و CIA قدردانی کرد.
      آیا آقای پوتین میخواست که بگوید ارزشِ نان و نمک را میفهمد؟؟؟!!!
      نه ... هرگز.
      آقای پوتین و اطرافیانش فکر میکنند که این گروه از «زنبورهای ۷ نفره» را آمریکاییها به سنت پترزبورگ فرستاده اند و با اطّلاع رسانی به روسها میخواهند نه تنها روسها را مدیونِ خود کنند؛ بلکه میخواهند پیغام بفرستند: «ما هر زمان که لازم باشد میتوانیم داعش را توی گلخانهٔ حیاطتان بکاریم» ... حالا این یک نمونه را به عنوان «هدیهٔ کریسمس» و برای دست گرمی خنثی کنید و خوشحال باشید؛ تا ببینید که چه ها میتوانند اتفاق بیفتند؟

      به همین خاطر بود که ناگهان آقای پوتین از ترامپ و CIA تشکّر کرد تا پیامی به «داعشیها» بفرستد.
      مضمونِ مخفی این پیام این بود:
      «آهای داعشیها ... آمریکا میتواند شما را فریب داده و به خانهٔ ما بفرستد... امّا میتواند شما را «بفروشد» .... لذا به آمریکا اعتماد نکنید».
      تشکّر آقای پوتین از آمریکا؛ واقعی نبود.

      نتیجه اینکه:

      روسها به شدّت ترسیده اند و آنچه که راهنمای راهشان است؛ واقعیتها نیستند؛ بلکه Emotional interpretations هستند.
      نتیجهٔ نهایی اینکه:
      روسها در تاریکی میجنگند.

      حذف
  3. امیدوارم گوشهای کَرِ «جیر جیرک فرزانه» و «امیر کبیرِ ظریف» نیز بشنوند.

    https://goo.gl/hQphYN

    تا میتوانید هر چه زودتر پروژهٔ «امام زین العابدینٔ بیمار و دائم السجده» را کلید بزنید.
    سال ۲۰۱۸ در یک چشم بر هم زدن؛ در حال رسیدن است.

    پاسخحذف
  4. جناب کژدم درود
    اسنودن کیست و چرا این افشاگری ها را میکند ؟
    از کجا پشتیبانی میشود و منبع مالی او کجاست ؟
    اخیرا اپلیکیشن ضد جاسوسی منبع باز ! ارائه کرده از کجا میشود دانلود کرد
    ظاهرا خفاش فرزانه مقابل گنده گوزی های عنتری نژاد موضع گرفته آیا امکان دارد ازشرآن ها خلاص شویم تا آخوند بعدی پدرمان را درآورد ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب ناشناس
      اسنودن جاسوس روسها بود و عدّه ای احمق هم از اینکه حریم خصوصی روابط جنسی شان را در «خطر احتمالی» دیدند هوادار دل چاکش شدند.
      از بقیّهٔ داستان نیز اطلاعی ندارم.
      تا زمانی که از شرّ «ضریح لیسی» رها نشده اید؛ باید بین «کون کُنها» یکی را به دلخواه انتخاب کنید. اصطلاح شیعی «کون کُنها» «مجتهد» است.
      سُنّی ها هم «مُفتی» میگویند.

      حذف
  5. به نظر می رسد رژیمِ «امپراتوریِ فخیمهٔ صفوی»؛ بندِ تُنبانش شُل شده است و به دنبال قهرمانی میگردد که نقشِ «امامِ دائم المریض و سجّاد» را بازی کند تا سلالهٔ «ائمّهٔ اطهار» ادامه یابد.
    و جالبتر اینکه گویا قرعهٔ فال به نام «احمدی نژاد» افتاده است. همانی که ترمز قطار هسته ای اش بریده بود و در نهایت جایش را به «امام حسن» داد. البتّه تقصیرِ او نبود. زیرا انگل فرزانه؛ ندای افتخارِ امام حسن شدن را ماهها پیش از انتخابِ امام حسنِ بنفش در وبسایتش در بوق و کرنا نموده بود.
    اوضاع در عراق قمر در عقرب است؛ زلزله زده ها پناهی ندارند؛ غارت شدگان و مالباختگان توسط اوباشان رژیم خشمگین هستند..... تحریمهای سنگین فقط یک ماه فاصله دارند و برکت از آسمان می بارد.
    انگل فرزانه نیاز به «امام بیمار» دارد.
    شاید احمدی نژادِ رادیکال و تُرمز بریده؛ بهترین کسی باشد که به ترامپ بگوید:
    «ما همگی گُه خورده ایم و پشیمانیم».
    پرسش این است که آیا ترامپ به «گُه خوردن نامه» رضایت خواهد داد؟ یا اینکه از انگلهای صفوی خواهد خواست که:
    «اگر راست میگویید ... غیبت کبری کنید».

    پاسخحذف
  6. کژدم نمیدونم /حتمن خبرها رو شنیدی. در ایران اشغالی 7 / 8 شهر شلوغ کرده اند . ولی بجز مشهد شهرهای کلیدی و بزرگ نیستند. و سرکوب خاهند شد/ مگر تبریزیا قیام کنند که پشت بندش حتمن آذریهای تهران قیام کرده و شورش کور مردم حتمن و یقینن ملا ها رو نابود میکنه و دیگه قابل سرکوب نیست///
    http://www.iranpressnews.com/source/210441.htm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این تظاهراتها کور نیستند؛ حد اکثر اینکه یا مالباختگان مؤسسات مالی قلّابی هستند که بخشی از مردم نیز به آنها پیوسته اند. این حرکتها حتّی اگر به شورش نیز تبدیل شود فاقد رهبری و سازماندهی است. شعار مرگ بر روحانی نیز قضیّه را بودار میکند و احتمال اینکه «دول واپسان» در پشت آن و رهبری واقعی در دست باندهای درونی رژیم باشد زیاد است.
      اگر در روزهای آینده چند عملیّات داعشی نیز به نمایش در آید؛ تعجّب نکنید.

      حذف
    2. به هیچ حرکتی که اوباشان رژیم رهبری آنرا در دست داشته باشند؛ امید نبندید. حتّی اگر ظاهراً از رژیم جدا شده باشند.

      حذف
  7. من هم موافقم که اسنودن جاسوس بوده.
    چرا ویکیلیکس چیزی در مورد روسیه بیرون نمیده؟؟؟؟؟؟
    یا چین؟؟؟؟؟؟؟
    خر سایت ویکیلیکس نشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اسنودن و ویکی لیکس موضوعات نامربوطی هستند.

      حذف