۱۳۹۳ تیر ۱۳, جمعه

نقشهٔ امپراطوری جدید اسلامی چه میگوید؟

انتشار نقشهٔ ژئوپولیتیک جدید از طرف سلفی - جهادیها؛ پیش از آنکه یک جنگ روانی به حساب آید؛ نشان از تصمیم های جدی در رابطه با الغای نقشهٔ سایکس-پیکو دارد و سازمان معروف به «داعش» در وبسایت رسمی خود الغاء آنرا اعلام نموده است و به طور عملی نیز با پیشروی در خاک عراق و سوریه و اتصال متصرفات خود به همدیگرو از میان بردن مرزهای شناخته شدهٔ کشورهایی که بر اساس پیمان نانوشته و سرّی معروف به سایکس - پیکو به عنوان کشورهای بی ریشه و خط کشی شدهٔ هندسی تولید شده بودند؛ به شکل عملی این پیمان نانوشته را به چالش کشید؛ البته ناگفته نماند که مقامهای ارشد آمریکا بارها به این مسئله که این کشورها ساختگی  و از پدیدهٔ «دولت-ملّت» بسیار به دور هستند اشاره کرده و خاورمیانه را به بشکهٔ باروت در حال انفجار تشبیه نموده بودند. در خاورمیانه تنها ۳ کشور عربستان سعودی و اسرائیل و ترکهای عثمانی از نعمت «دولت-ملّت» برخوردارند و متاسفانه ساکنین ایران در طول تاریخ طولانی خود هرگز نتوانسته اند به صورت «دولت-ملّت» ظهور کنند و حتی در دوران کوروش و داریوش بزرگ نیز ایران یک «اتحادیه» بوده است و به همین دلیل نیز در طول ۱۴۰۰ سال ننگین گذشته (ننگین برای ساکنین ایران و پر افتخار برای دشمنان آنها)؛ همیشه در پروسهٔ «از دست دادنها» بوده اند و شاید اینبار آخرین مرحله از این روند باشد.
نقشهٔ جدید امپراطوری اسلامی نیز در پی بوجود آوردن «دولت - ملّت» نیست و فوتو کپی همان پروژهٔ «صفوی» است که در پی ایجاد «امّت» است. پروژهٔ «امت سازی در ایران» در این ۳۵ سال به صورت مفتضحانه ای شکست خورده است و آنهایی نیز که خود را «ذوب شدگان در ولایت» مینامند تنها روسپی زادگانی هستند که منافع کثیف خود را به شبکه های مافیایی-شیعی (خامنه ای-سپاه پاسداران- اطلاعاتی امنیتی ها) گره زده اند. اگر ماجرای خمینی ملعون و اراذل و اوباش قم و نجف که با تبلیغات آمریکایی-اروپایی و تحمیق ساکنین ایران؛ را توفانی بدانیم که در طول این ۳۵ سال ایران را در نوردیده و حتی ته مانده های همبستگی زمان مشروطیت را نیز از میان برده است؛ «داعش» توفان دیگری است که میخواهد بر مناطقی بزرگتر بوزد و «طبیعت توفان این است که نمیماند». این نقشه؛ نقشهٔ امپراتوری اسلامی جدید نیست؛ بلکه نقشهٔ مناطقی است که این توفان آنها را در خواهد نوردید.
اکنون داعش در حال ساختن استحکامات نظامی و پاکسازی در مناطق تصرف شده است و خود را برای نبردهای بعدی آماده میکند و از طرف دیگر سفیران خود را به تمامی مناطق «سلفی - جهادی زده» فرستاده و در پی گرد آوری نیرو در افغانستان و پاکستان و کشورهای آسیای میانه است. این سفیران در شرایط کنونی مشتری هر جریانی که «سکوت» کند و یا «همکاری» نماید و یا «بیعت» کند هستند. اما گذشته از تمامی این تلاشها؛ داعش نیرویی نیست که مورد استقبال اهل تسنن و حتی هواداران «اسلام ابن تیمییه» (سلفی ها) باشد. اما به اندازهٔ کافی خطرناک هست که بتواند بسیاری از شیرازه های ساختارهای کنونی را از هم بگسلد و این آن چیزیست که پشتیبانان داعش از آنها انتظار دارند.
نکتهٔ مهم دیگر اینکه؛ مواضع داعش چندین بار از طرف رژیم بشار اسد بمباران شده است ولی داعش هیچ اهمیتی به آن نمیدهد و تمامی نیروی خود را بر روی عراق متمرکز نموده است.
در طرف دیگر حکومت ننگین صفوی حاکم بر ایران نیز بیکار ننشسته است و تا آنجایی که میتواند از شیعیان افغانی و پاکستانی کمک خواهد خواست ولی راه به جایی نخواهد برد. در روزهای گذشته شاهد بودیم که فتوای جهاد از طرف «انگل مکارم شیرازی» و «انگل سیستانی» مانند تف سربالا بر پیشانیشان نشست و اکنون عراقیهای شیعه مسلک به کمک سپاه قدس؛ نه برای حمله به داعش؛ بلکه در حال ساختن استحکامات برای جلوگیری از سقوط بغداد و نجف و کربلا هستند و حتی نیروهای خود را برای دفاع از بغداد و سایر نقاط شیعه نشین از مرزهای عربستان سعودی فراخواندند.
اعزام هزاران نیروی ویژهٔ نظامی و علاوه بر آن ۳۰ هزار نیرو از طرف عربستان سعودی به مرزهای مشترک عراق؛ دست سپاه پاسداران را ازدخالت مستقیم نظامی در عراق کاملاً بسته است و با فرستادن چند صد نفر به عراق کاری از پیش نخواهد رفت و فرستادن نیرو در مقیاس بزرگتر میتواند موجب گشوده شدن جبهه های دیگری شود. لذا رژیم ایران تنها میتواند برای کنترل و جلوگیری از نفوذ موج بحران به داخل ایران تلاش کند. برآورد آمریکاییها از قدرت دفاعی حکومت شیعی عراق پس از شکست حملهٔ ارتش برای بازپس گیری تکریت؛ برای رهبر فرزانه و شیعیان عراق؛ خبر خوشی در بر ندارد و نتیجه گیری منطقی از سخنان ژنرال مارتین دمپسی میتواند چنین باشد که بغداد نیز سقوط خواهد کرد که میتواند به سرازیر شدن سیل آوارگان شیعهٔ عراقی به سوی ایران بینجامد. از طرف دیگر رژیم انگلهای حاکم بر ایران قدرت بسیج مردم را نیز از دست داده و حتی روی «ساندیس خورها» هم حساب نمیکند؛ به همین دلیل بود که رهبر فرزانه وظیفهٔ فتوای جهاد را به دو انگل دیگر سپرد تا آبروی نداشته اش بیش از این نرود.
در آیندهٔ نزدیک نیروهایی که به نام داعش در عراق میجنگند به مواضع حکومت شیعی حملات بزرگی انجام خواهند داد و سکوت کنونی؛ نشان از تندبادهای آینده دارد. حکومت شیعی ایران نیز راه پیش و پس ندارد و باید راهی که انتخاب کرده  را تا به آخر برود.

کژدم

۳ نظر:

  1. كژدم گرامي
    با تسخير موصل و تكريت توسط داعش. بر اين باور بودم كه وظيفه اين گروه با سه پارچه كردن عراق به پايان خواهد رسيد. وليكن با اعلام تشكيل خلافت اسلامي و اعلام برنامه ريزي پنجساله تشكيل ولايت اسلامي مسئله را كمي جدي گرفتم.
    گفته هاي ژنرال ديمپسي مبني بر اينكه "حكومت عراق بدون كمك نظامي خارجي حتي قدرت بازپس گيري مناطق تسخير شده توسط داعش را ندارد" و اعلام اين مورد "هسته هاي خاموش شورشيان سني و داعش منتظر فرارسيدن ساعت صفر براي شروع عمليات در بغداد هستند" و اعزام هليكوپترهاي آپاچي به بغداد جهت حفاظت ار سفارت آمريكا در منطقه سبز و گسيل بيش از سي هزار سرباز سعودي به مرزهاي سعودي و عراق همه و همه خبر از بازي به مراتب بزرگتر از آن چيزي دارد كه تا كنون مشخص بود.
    گسستن بسياري از گروههاي جهادي از القاعده و پيوستن آنها به خلافت اسلامي. بيعت برخي از گروههاي طالبان در پاكستان و افغانستان با خليفه جديد. درخواست از مهاجرت نيروهاي جهادگر به عراق و سوريه جهت گسترش محدوده ولابت ميتواند شعله ها را بسيار افروخته تر از آن چيزي نمايد كه تا كنون پيداست.
    آمريكا به وضوح مشخص است كه تمايلي به دخالت نظامي به نفع بازيگري خاص را ندارد و همينطور اجازه دخالت از جانب ديگران را نيز در اين بازي نميدهد. در ميان شيعه مسلكان عراقي نيز اختلاف در حال اوج گرفتن است و به نظر ميرسد كه مناطق شيعه نشين جنوب عراق در حال جداكردن خطوط خود از شيعيان كربلا و نجف هستند.
    فغلا كه از همه جهات رژيم صفوي مسلك تحت فشار و ناتوان از هرگونه تصميم گيري وليكن سخن گفتن در مورد آينده بسيار مشكل است و بايد ديد كه بازيگران تا كجا پيش خواهند رفت.

    پاسخحذف
  2. م.ر گرامی
    صفوف شیعیان عراق بسیار به هم ریخته است؛ شیعیان عراق نشان دادند که مرجع عالیقدرشان را تنها در حد فتوا هایی از قبیل اینکه که با پای چپ و یا راست میتوان داخل مستراح شد قبول دارند و نه فتوای جهاد و نه فتوای تشکیل فوری دولت فراگیرش را به پشیزی نخریدند و گویا امروز گفته است که نشنیدن پیشنهادات او مایهٔ تاسف است. احتمالاً اگر دو بار دیگر نیز حرفش را زمین بیندازند؛ دچار بیماری افسردگی خواهد شد.
    امام حسن روحانی هم گویا کلیدش زنگ زده و دیگر کار نمیکند و گویا امروز یک «چتر» خریده است و از تمامی مذاهب و اقوام خواسته است که به خاطر بارندگیهای شدید آینده به زیر چتر او بروند.
    اما هنوز مشخص نشده است که نیروهای مومن خامنه ای فرزانه (برادران قاچاقچی و دلّال) هنوز هم معتقدند که به پشت خیمه های دشمن رسیده اند و با «یک یا حسین دیگر» خیمه و خرگاه دشمن را به آتش خواهند کشید؟
    حکومت ناب محمدی ایران؛ هنوز «بحران انسانی» که در دو قدمی شیعیان عراق است را هنوز تجربه نکرده و باز شدن جبههٔ جدید از قسمتهای شرقی ایران را نیز نمیتواند باور کند. من فکر میکنم که تا زمانی که سران رژیم ناب محمدی حاکم بر ایران به طور علنی (مانند خمینی) به شکست اعتراف نکنند؛ درها در همهٔ جهات به رویشان بسته خواهد ماند و دیگر به این رژیم مانند گذشته کوچه نخواهند داد.

    پاسخحذف
  3. كژدم گرامي
    گفته هايتان كاملا صحيح است و انگار اين تو بميري از آن تو بميري ها نيست. فعلا چنان خفت رهبر فرزانه را گرفته اند كه بايد تمامي شرايط غرب در گفتمان هسته اي را كه خبري از آن درز داده نميشود را بپذيرند و يا آماده پذيرايي از خليفه پنجم گردند.
    در ضمن امروز آمريكا اعلام نمود كه دومين پايگاه هماهنگي نيروها را در اربيل احداث مي نمايد كه به طريقي ميتوان آنرا به بيمه نمودن كردستان عراق در قبال دست اندازي هاي ايران تعبير نمود كه شروع به توپ باران مناطق مرزي كردستان نموده است.
    در مورد فتواي سيستاني نيز شما كاملا درست ميگوئيد و كسي در عراق پشيزي براي آن ارزش قائل نيست.
    ببينيم روزهاي آينده آبستن چه حوادثي خواهد بود.

    پاسخحذف