۱۳۹۴ فروردین ۱۳, پنجشنبه

اگر اوباما با یک بیانیهٔ مطبوعاتی به خانه برگردد ....

آنچه که در مذاکرات هسته ای برای اوباما مطرح بود؛ نه تنش زدایی و جلوگیری از مسابقهٔ تسلیحاتی اتمی؛ بلکه به یادگار گذاشتن یک پیروزی در پروندهٔ خود به عنوان «نخستین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا» بود و گرنه تاکنون ۲۵۰ هزارنفر در سوریه کشته شده و میلیونها نفر فرای و بیجا شده اند و بهانه هم پیش از این «جبهةالنصرة» بود و اکنون نیز «داعش» است. آقای اوباما تمامی تخم مرغها را در سبد «پیروزی در مذاکرات هسته ای» نهاد و دولت او نیز از افرادی بی بنیه و بی بضاعت تشکیل شده است. حماقت جو بایدن؛ کمتر از جیمی کارتر نیست. اوباما تا کنون ۲ شکست مفتضحانه را در جیب خود دارد:
۱- ماجرای عقب نشینی لحظهٔ آخر در ماجرای خط قرمز «استفاده از تسلیحات شیمیایی بشار اسد».
۲- شکست مفتضحانه در ماجرای «بهار عربی» که میخواست فرقهٔ برادرش (اخوان المسلمین) را به ماتحت کشورهای عربی فرو کند که نشد.
شکست سوّم «بازگشت به خانه با یک بیانیهٔ مطبوعاتی»؛ آنهم پس از اینهمه برو و بیا و فدا کردن ماجرای سوریه به پای «مذاکرات هسته ای» خواهد بود.
اوباما با این «بیانیهٔ مطبوعاتی» در خانه؛ بشدّت تحقیر خواهد شد و حزب جمهوریخواه او را به «تحقیر آمریکا» متهم خواهد نمود و هم حزبی های خودش نیز به همچنین. امّا اگر این تحقیرها را کنار بگذاریم؛ به خاطر اینکه هیچ دست آورد ملموسی در مذاکرات یک سال و نیم اخیر نداشته است؛ آن «یادگار»ی که میخواست به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاهپوست؛ از خود به جای بگذارد نیز به هوا رفته است. در واقع اوباما با ۲ رسوایی؛ هم در درون خانه و هم در «مقابل آینه»؛ روبروست.
مشکل «روسپی فرزانه» نیز بسیار شبیه مشکل اوباما است. او میخواهد به قیمت بربختیهای ایران؛ از خود «یادگاراتمی» به جای بگذارد. مسئلهٔ او هم اصلاً این نیست که آیا «ارزش دارد» و یا «ندارد»؟
«الدنگ فرزانه» نیز در همین یک ماه اخیر با دو شکست مفتضحانه روبرو بوده است:
۱- اشتباه محاسباتی در رابطه با «پیروز شدن در سایهٔ ائتلاف ضد داعش» و پرورش سگهای هار شیعهٔ عراقی و پاکستانی و افغانی برای تکرار فجایع پیشین که تا آخرین لحظات دولت «مالکی» در عراق بوجود آوردند. نتیجهٔ این اشتباه محاسباتی این شد که دُم «حاجی بادمجان» را گرفتند و مثل سگ از معادله بیرونش انداختند.
۲- اشتباه محاسباتی بسیار سنگین تر در «یمن» است که بزودی به یک خفّت و خواری تبدیل خواهد شد.
حال اگر دستور «الاغ فرزانه» این است که با یک بیانیهٔ مطبوعاتی از مذاکرات فرار کند؛ نه تنها چیزی بدست نخواهد آورد؛ بلکه اگر بازهم بخواهد دوباره بر سر میز مذاکرات برگردد؛ باید با التماس برگردد.
هم مسئلهٔ اوباما و هم مسئلهٔ «گاو فرزانه» به شدت با انگیزه های شخصی آلوده هستند و اگر اوباما با یک بیانیهٔ مطبوعاتی به خانه باز گردد؛ حرکت بعدی او انتقام خواهد بود.
او دیگر هیچ مصوبهٔ ضد رژیم کثیف اسلامی  حاکم بر ایران را؛ حتی اگر بتواند؛ «وتو» نخواهد کرد و رژیم ننگین مزدوران و انگلهای حاکم بر ایران را تا جهنم تعقیب خواهد کرد.

کژدم

۴ نظر:

  1. کاش تنفر از رژیم کثیف اسلامی٫ بیش از این باعث تحلیل های تخمی از این دست٫ در این وبسایت٫ که زمانی لایه های پنهان را می دید نشود...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      کاش بیشتر توضیح میدادید. از اینکه بدون اشاره به «گذشتهٔ خوبِ دیدن لایه ها»؛ از آن شمشیری بر گردن «تخمی بودن تحلیلهای کنونی» درست کنید ... حد اقل من چیزی نمیفهمم.

      حذف
  2. کژدم جان انتقاد ایشان به نوعی درست بود وبه نوعی غلط. تحلیل های شما روی هم رفته درستند. عیب شما زبان تند و اتشین است. این نکته که باید در بد ترین موقعیت های روحی و عصبی با زبان پالوده و قوی به جنگ مسائل رفت به زبان و حرف تشخص می دهد. من فکر می کنم.( قبل از ایشان همین چند روز پیش می خواستم این تذکر را به شما بدهم) با فحش و فضیحت و زبان کوچه بازاری متا سفانه مخاطب فرار می کند و تحلیل درست را هم دشمنانه و فحش گونه و مخا لفت خوانه می بیند. پس زبان خود را اندکی ملایم و با اصطلا حات و کلمات موثر تر دق دل خالی کنید. طوری که نه سیخ بسوزد و نه کباب. این نوشته یک موضوع نسبتا شخصی است و می توانید پهلوی خودتان باشد و انرا بار نشر نکنید. متشکرم.




































    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      منتشر کردم؛ زیرا میدانم که خیلیها اینگونه قضاوت میکنند.
      امّا من نمیتوانم «روسپی زاده ها» و «انگلهای قم و نجف» را «شرافتمندان» بخوانم.

      حذف