۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

روز شمار گسترش بحران سوریه به عراق و لبنان و سپس ایران

همانگونه که پیشتر گفته ام؛ آن نیروی جنگاور و بسیار آبدیدهٔ ۱۴۰۰۰ نفرهٔ سلفی-جهادی تنها برای سرنگونی رژیم بشار اسد به سوریه گسیل نشده است. لذا از امروز صفحه ای را برای روز شمار و ثبت وقایع مربوطه برای رصد نمودن مسیر حرکت بحران و  شیوه های تدافعی حکومت شیعی مسلک عراق و حزب الله لبنان تا سرنگونی شان را در این صفحه پی میگیریم. به امید همیاری دوستان در انتقال لینکها و مطالبی که در این رابطه در هر رسانه ای مشاهده میکنند.
من این صفحه را بسیار جدی و پیگیر به صورت روزانه؛ به روز خواهم نمود. لذا هر روز مطلب جدیدی به آن افزوده خواهد شد؛ حال چه با کمک خوانندگان و چه بدون کمک آنها؛ زیرا این دیگر مسئلهٔ داخلی سوریه و توفان آتش به سوی ایران می آید. رژیم اسلامی حاکم اینرا نیک میداند؛ اما پنهان میکند. 
نخستین مطلب به نقل از دیپلماسی ایرانی:

(القاعده به حزب الله اعلام جنگ داد

شاخه القاعده در سوریه با انتشار ویدیویی در اینترنت، علیه حزب الله لبنان اعلام جهاد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ؛ نشریه صهیونیستی «ال گمینیر» دیروز گزارش داد "جبهه النصره" شاخه القاعده در سوریه علیه حزب الله لبنان اعلام جهاد کرده است.
این گروه تروریستی در ویدیوئی که در اینترنت منتشر کرده است از تمام سنی ها خواسته است علیه شیعیان، سلاح به دست بگیرند.
جبهه النصره به خاطر حملات وحشیانه و مرگ بار خود در داخل سوریه مشهور شدند، فقط در یک حمله انتحاری در اکتبر، که این گروه مسئولیت آن را به عهده گرفت بیش از 48 نفر کشته و 122 نفر مجروح شدند.
بنابر این گزارش این گروه در حدود هفت هزار عضو در سوریه دارد و تنها گروهی است که توسط القاعده در سوریه مورد پذیرش قرار گرفته است.
دولت آمریکا نیز این گروه را نماینده القاعده در سوریه معرفی کرده و در لیست گروه های تروریستی قرار داده است.)
لینک:  (اینجا)

در این لینک به موردی استراتژیک در رابطه با فروپاشی هلال شیعی اشاره شده است که میگوید:

«جان کری در سپتامبر سال ۲۰۰۷ به قطعنامه ای رای داد که سپاه پاسداران را يک گروه تروريستی معرفی می کرد. در طرح ياد شده تاکيد شده بود که به منظور دفاع از منافع حياتی آمريکا از تلاش ايران برای تبديل شيعيان عراق به نيرويی شبيه حزب الله لبنان بايد ممانعت به عمل آيد.»

در بخشی دیگر از قطعنامه آمده بود که «ايالات متحده با اقدامات خشونت آميز جمهوری اسلامی در عراق  که به منظور بی ثبات کردن آن کشور صورت می گيرد مقابله خواهد کرد و در ضمن اعمال کنترل سعی در وارونه ساختن جريان نفوذی ايران در عراق خواهد داشت.»
لینک مربوطه: (اینجا)

 زمینه ها در عراق فراهم میشوند: (اینجا)
و (اینجا)

گزارش بازتاب از «تشکیل ارتش آزاد عراق» که با اندکی شعارهای طبق معمول وبسایتهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی همراه است:
فرماندار خالص:
کد خبر: ۲۹۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
فرماندار خالص از تکاپوی بقایای حزب بعث عراق برای تشکیل سپاه آزاد در استان دیاله خبر داد.
به گزارش کردپرس عدی خدران، فرماندار ناحیه خالص در گفتگو با "سومریه نیوز" اعلام کرد: عزت الدوری، یکی از سران سابق حزب منحله بعث که از سوی دادگاه عراق تحت تعقیب می باشد در حال تشکیل سپاه آزاد عراق در استان دیاله است.
خدران، هدف تشکیل این سپاه را کودتا برعلیه حکومت مرکزی و انجام عملیات نظامی و ایجاد آشوب و ناامنی در تمامی مناطق عراق دانست.
نامبرده افزود: بقایای حزب بعث، در پی از بین بردن دمکراسی، ایجاد جنگ طایفه ای و قومی و مسلح کردن گروههای مسلح تندرو در عراق و درنهایت بازگرداندن حکومت استبدادی در کشور هستند.
وی از تلاشهای سران حزب بعث و تحریک احساسات طایفی به عنوان تهدیدی علیه امنیت و ثبات عراق نام برد و از حکومت مرکزی خواست اقدامات لازم در این زمینه انجام دهد.
مدتی قبل یکی از نمایندگان وابسته به ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که حزب بعث در تلاش تشکیل سپاه آزاد در عراق همانند کشور سوریه است. ائتلاف دولت قانون پیشتر اعلام کرده بود سران بعث آزادانه در اقلیم کردستان رفت و آمد می کنند.»
لینک خبر: (اینجا)
ادامهٔ تظاهرات ها در عراق؛ گزارش الجزیره در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۲ :
لینک: (ادامهٔ تظاهرات ها در عراق) 


گدایی روسها برای نگاه داشتن جای پا در سوریه. روسها اکنون بیش از ۲۰ هزار نیروی نظامی در سوریه دارند که در سرکوب مردم سوریه به بشار اسد کمک میکنند؛ و از نظر دیپلماتیک و پشتیبانی لجستیک رژیم اسد در ۲۱ ماه گذشته از هیچ چیز دریغ نکرده اند؛ اما اکنون با نزدیک شدن فروپاشی رژیم اسد دست به بازی دیگری زده اند و میخواهند قاتلین وجنایتکاران علوی را از زیر تیغ انتقام و محاکمه فراری دهند و خود نیز با چهرهٔ انسان دوستانه همچنان در منطقه جای پای خود را حفظ کنند؛ گویا روسها حتی از تجزیهٔ مناطق علوی نشین و تشکیل یک کشور علوی نیز نا امید شده اند. در فردای ایران روسها همین نقش را با شدتی بیشتر در سرکوب مردم ایران بازی خواهند نمود . به یاد بسپارید و هرگز فراموش نکنید.
لینک: (اینجا)

رژیم تازی پرستان حاکم بر ایران؛ از هم اکنون در حال سفت کردن کمربندهای ایمنی خویش است. بازیهای خانوادهٔ رفسنجانی و قهرمان سازی از این خانوادهٔ جنایتکار و همچنین تلاش برای حفظ سنگرهای سبز مذهبی برای فرار از بحران نشانگر ترسهای عمیق درونی رژیم است. نظر عسگر اولادی رفیق هم آخور لاجوردی جلاد را در رابطه با موسوی و کروبی بخوانید و به خاطر بسپارید و هرگز فراموش نکنید.
لینک: (اینجا)

طارق الهاشمی معاون سابق نوری المالکی در بارهٔ احتمال جنگ داخلی در عراق و تقسیم آن هشدار داد.
لینک: (اینجا)

علم الهدی هم وارد میدان شد تا موسوی و کروبی (پیام آوران دوران طلایی امام) را از چراغ جادوی حبس خانگی بیرون بکشد. این حرکتها سازمانیافته و در جهت بخیه زدن زخمهای چرکین تفرقه میان نیروهای رژیم است. هر چند که این حرکات از طرف برخی از تحلیلگران در رابطه با انتخابات آینده برای بازارگرمی تعبیر شود؛ اما به نظر من افقی دورتر را مد نظر دارد و آن کنترل بحران فروپاشی هلال شیعی است که امواج آن در آینده ای نه چندان دور به ایران خواهد رسید.
لینک: (اینجا)

نوری المالکی نیز از جنگ داخلی سخن میگوید:
لینک: (اینجا)

تبلیغ «خط انتقام» ظاهراً از همسر بشار اسد؛ ولی اگر همسر بشار اسد به چنین روزی بیفتد؛ سرنوشت شیعیان و علویها بعد از سرنگونی رژیم اسد معلوم است.
لینک: (اینجا)

اینهم خبر مهم دیگری که امروز در وبسایت دیپلماسی ایرانی منتشر گردید که البته جنبهٔ شانتاژ هم دارد: رد پای ارتش آزاد سوریه در تنشهای اخیر عراق
لینک: (اینجا)

تنشها در عراق اوج میگیرد؛ وبسایت دیپلماسی ایرانی که بر خلاف نام آن یک وبسایت اطلاعاتی-امنیتی است  امروز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲ این خبر را در خروجی خود گذاشت: انتفاضهٔ مردمی در راه است
لینک: (اینجا)

وبسایت امنیتی پارسینه این خبر را با عادت دائمی بوقهای تبلیغاتی رژیم که چند پیرزن و کودک کشته شدند (سیاست طفلان مسلم) در خروجی خود قرار داده است که یکی از دوستان برای وبلاگ فرستاده بودند که از ایشان سپاسگذارم و در بخش نظرات نیز منتشر شده است:
(خبر دیگر اینکه عمار یوسف رئیس شورای استان صلاح الدین از یک سوء قصد تروریستی در جنوب تکریت جان به در برد.
کشته و زخمی شدن دهها نفر بر اثر انفجار در مناطق مختلف عراق و جان به در بردن یک مسئول عراقی از سوء قصد تروریستی از مهمترین تحولات امنیتی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه السومریه، یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در منطقه الکراده در مرکز بغداد که عصر امروز رخ داد، سه نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان کرکوک بیان کرد: در اثر اصابت یک موشک در منطقه ای در پشت دفتر جبهه ترکمن در کرکوک، پنج نظامی عراق کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه عمار یوسف رئیس شورای استان صلاح الدین از یک سوء قصد تروریستی در جنوب تکریت جان به در برد.

منابع وابسته به شورای استان صلاح الدین بیان کردند: انفجار خودروی بمبگذاری شده در ناحیه دجله در جنوب تکریت با هدف ترور عمار یوسف رخ داد که وی توانست از این سوء قصد نجات پیدا کند و به محافظان وی نیز آسیبی وارد نشد.

منابع  وابسته به پلیس عراق در استان نینوی نیز از کشته شدن یک پلیس در اثر حمله مسلحانه در یک مرکز ایست بازرسی در موصل خبر دادند.

خبر دیگر اینکه عدی الخدران مسئول منطقه الخالص در استان دیالی گفت : اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد عراق(مشابه گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه) که از بعثی های صدامی و اعضای القاعده تشکیل شده است مسئول انفجار خودروی بمبگذاری شده ضد زائران امام حسین(ع) نزدیک مقام نبی خضر(ع) در چهار کیلومتری شرق الخالص است.

وی افزود: در اثر این انفجار، 9 نفر از زائران از جمله شش کودک زخمی شدند.

منابع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین از زخمی شدن دو نفر در اثر انفجار خودروی بمبگذاری در جنوب تکریت خبر دادند.

از سوی دیگر منابع پلیس از کشته شدن یک پلیس در جنوب سامرا در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده خبر دادند.

منابع عراقی از زخمی شدن دو پلیس عراق در شرق موصل خبر دادند.)
لینک: (اینجا)

تلاش اسرائیل برای شناسایی حزب الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی در کوتاهترین زمان ممکن از طرف کشورهای اروپایی؛ این امر نشان از آن دارد که اسرائیل برای برخورد با حزب الله لبنان؛ در حال یارگیری در اروپاست.
لینک: (اینجا)

گسترش بحران سوریه به سمت عراق وضعیت ژئوپولیتیک و آیندهٔ  سرزمین ماد (کردستان) را به شکل گسترده ای تغییر خواهد داد. برای آشنایی دوستان با چنین شرایط احتمالی این مصاحبه را که در وبسایت اطلاعاتی امنیتی دیپلماسی ایرانی منتشر شده است جلب میکنم. مصاحبهٔ آقای رضا مهرآبادی با  آقای اسعد اردلان. به خاطربی اعتمادی به تمامی سایتهای اطلاعاتی امنیتی نخست متن این گفتگو را در پایین منتشر نموده و سپس لینک آنرا نیز در زیر مطلب ذکر میکنم. مسئلهٔ سرزمین ماد (کردستان) به عنوان بنیانگزاران ایران نه تنها از نظر تاریخ سرزمینی ایران اهمیت بسزایی دارد که متاسفانه در سدهٔ اخیر به خاطر حکومت مرکزی تابع روحانیت شیعه و سپس حاکمیت اسلامی شیعی مسلک تنها به نام «جدایی طلبان» در فرهنگ سیاسی ما تزریق شده است؛ بلکه در اثر تزریق این دیدگاه به عنوان دیدگاه اصلی؛ سایر ایرانیان را از نگاهی واقعی و میهنی نسبت به برادران «ماد» و بنیانگزاران سرزمینی که ظاهراً به نامش افتخار میکنند (ایران)؛ محروم شده و شیوهٔ تفکرشان همچنان در چهارچوب تفکر ناسیونالیسم شیعی تعریف میشود:

( دیپلماسی ایرانی: این روزها و با بالا گرفتن بحران در سوریه، همه کشورهای همسایه سوریه که به نوعی در این بحران تاثیرگذار هستند، از خود این سوال را می پرسند که ترکیب قومی سوریه تا چه اندازه به تشدید بحران کمک کرده است؟ در صورت ادامه بحران در این کشور، همسایگان سوریه که به نحوی شاهد امتداد قومی اقوام درون سوریه در داخل خاک خود هستند، چه تاثیری از این بحران خواهند پذیرفت؟ اما در این میان آن چه بیش از همه ذهن سیاستمداران عراقی، ترک و حتی ایرانی را به خود مشغول کرده مسئله کرد ها است. مسئله ای که در عراق و ترکیه برای دولت مرکزی درد سر ساز شده است. دیپلماسی ایرانی نقش شکاف های قومی در بحران سوریه و آینده تحولات منطقه را در گفت و گو با دکتر اسعد اردلان، تحلیل گر مسائل بین المللی بررسی کرده است که حاصل آن را می خوانید:
بحران در سوریه تا چه اندازه به عمیق و فعال شدن شکاف قومی کردها در منطقه دامن زده است؟ سهم دولت سوریه در این میان چه بوده است؟
وجود بحران در هر کشوری بر همسایگان و منطقه اثرگذار است. به ویژه بحران هایی شبیه آن چه که در سوریه می گذرد. صرف نظر از این که داوری در مورد سوریه چگونه باشد، وضع موجود بسیار نامطلوب و برای منطقه خطرناک است. مطالبات ملی و قومی و مذهبی در جوامع چندملیتی اگر در شرایط عادی و صلح آمیز پاسخ مناسب دریافت نکند، در بحران به سرانجام دلخواه حکومت نمی رسد. شکاف قومی پیش از این رویدادها هم در سوریه وجود داشت منتها امنیت موجود اجازه بازتاب اجتماعی آن را نمی داد. در حالی که محققان و کارشناسان این منطقه همواره نسبت به تداوم وضع سوریه هشدار داده بودند. منتها دولت تا هنگامی که در قدرت بود از درک این هشدارها غافل بود. تمرکز قدرت در دست اقلیت 20 در صدی حاکم همیشه پرسش برانگیز بوده است.
چون پرسش شما مشخصا در مورد کردهاست من یاد آوری می کنم که  قانون اساسی 1969 سوریه که هنوز حاکم است، کسانی را به تابعیت سوری می شناسد که از پدر یا مادر عرب سوری متولد شوند. معنی دیگر این بود که هرکس خود را عرب معرفی نمی کرد و طبق همین قانون نام عربی نداشت تبعه دولت سوریه محسوب نمی گشت و به طریق اولی از حقوق شهروندی مانند داشتن مدارک هویت، تحصیل، استخدام در دولت و سایر موسساتی که به سند هویت نیاز داشت، و از سایر حقوق  اعراب برخوردار نبود. عوارض چنین نگاهی این است که گروهی که شهروند به حساب نمی آیند خود را فاقد هویت رسمی دانسته و در اندیشه کسب هویت به شیوه های مختلف و از جمله رهایی از وضعیت سیاسی و سلطه حاکم باشند.
ظاهرا مسئله ی دولت مرکزی عراق با اقلیم کردستان به بحث مربوط به کرکوک و استخراج نفت از این منطقه بر می گردد. تا چه حد این اختلاف دلیل واقعی وضعیت تنش آلود میان کردستان عراق و دولت مرکزی است؟
مسئله کرکوک یکی از مسایل اصلی است و استخراج نفت فرع. مسئله اساسی این است که  از سال 1957 سیاست تعریب مناطق کردنشین و ترکمان نشین آغاز شده است و ترکیب جمعیتی این مناطق به طور عمدی و طبق یک برنامه مستمر به هم خورده است و دولت نظامی و بعثی اعراب جنوب را جایگزین کردها در مناطقی چون  دیوانیه، انبار، دیاله و کرکوک و موصل نمود. به موجب ماده 140قانون اساسی عراق این مناطق و به ویژه منطقه کرکوک یک منطقه اکثریت کرد و اقلیت ترکمان بوده که باید بر اساس یک همه پرسی از مردمان اصلی ساکن، تحت مدیریت منطقه ای حکومت اقلیم کردستان قرار گیرد. چند سالی است که اجرای ماده 140 به دلایل عدیده به تعویق افتاده است. کردها معتقدند دولت مرکزی مانع اجرای قانون اساسی است و با آن به صورت گزینشی عمل می کند. به نظر کردها اختلاف اصلی این جاست و تا مشکل اجرای کامل قانون اساسی حل نشود نمی توان در مورد فرعیات گفت و گو کرد.
اخیرا دولت ترکیه آمادگی خود را برای مذاکره با اوجالان اعلام کرده است. آیا این به معنای احساس خطر دولت ترکیه در رابطه با کردها و چاره جویی ترکیه برای این مسئله است؟
بعد از روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه که از حمایت بخش قابل توجهی از کردها برخوردار بود و عذرخواهی رجب طیب اردوغان از ژنوساید سال های 38-1937 کردهای منطقه درسیم، رابطه دولت کنونی ترکیه با کردها رو به بهبود گذارده است. حضور قابل توجه و تاثیرگذار اینان در پارلمان و شوراهای استانی و شهری و قدرت انتخاب شهرداران و فراهم آمدن زمینه های مشارکت مدنی برای احزاب و گروه های کردی که با حزب عدالت و توسعه همراه هستند برای دولت اردوغان ثمربخش بوده است. به ویژه موضع او را در برابر ناسیونالیست های افراطی و نظامیان  تقویت کرده است. از سوی دیگر یکی از موانع ورود ترکیه به اتحادیه اروپا کارنامه حقوق بشری این کشور و به ویژه رفتار با کردهاست. برقراری امنیت در مناطق جنوب شرقی هم که طرح بزرگ اقتصاد کشاورزی ترکیه در آن جا باید به ثمر برسد مستلزم  آشتی ملی با اوجالان و هوداران حزب کارگران کردستان است. همچنین توسعه اقتصادی کشور وابستگی زیادی به درآمدهای توریستی دارد که در امنیت بدست می آید. این ها مهمترین مسائل دولت ترکیه است. احساس خطر از فرایند تحولات منطقه ای در مورد کردها نیز یکی از آن هاست.
آیا تغییر در شرایط کردها در هریک از این کشورها، می تواند بر روی وضعیت آنان در کشورهای دیگر اثر بگذارد؟
قطعا تاثیر گذار خواهد بود. ترکیه امروز ادعای دولتی دموکراتیک دارد. دولت دموکراتیک بدون مراعات حقوق اقلیت ها بی معنا و غیر قابل باور است. اگر در سوریه هم دموکراسی برقرار شود مراعات حقوق شهروندی کردها و سایر اقلیت ها از ملزومات است. اگر چنین شرایطی به بهبود و یا  حتی بدتر شدن حقوق اقلیت ها منجر شود بی شک تاثیرات گسترده ای  خواهد داشت.
منطقه آبستن تحولات جدیدی است، بحران سوریه نمی تواند به همین شکل ادامه یابد. به نظر شما مسئله کردی در منطقه چه نقشی در تحولاتی که به نظر دور نیست بازی خواهد کرد؟
پس از بالا گرفتن بحران در سوریه حالت فوق العاده یعنی حکومت نظامی در سوریه پس از چند دهه پایان یافت چرا که کشور وارد یک جنگ داخلی تمام عیار شده است. این وضعیت نه لطف حکومت کنونی سوریه به کردها و نه از روی مآل اندیشی آن ها بلکه، به خاطر انتقال نیروهای مستقر در مناطق کردنشین به شهرهای بزرگ مثل حلب و دمشق بود. در عین حال خروج نیروی های نظامی فرصت می داد که چریک های پ.ک.ک بتوانند از منطقه ی امنی برای خود در خاک سوریه برخوردار شوند. در حقیقت برای دولت ترکیه مزاحمت ایجاد کنند تا آن کشور در سیاست خود در قبال حکومت کنونی سوریه محتاط تر عمل کند. نشانه های کنونی حکایت از دو دستگی در میان کردها در مورد حمایت و یا مخالفت با حکومت اسد دارد. اگر کردهای سوریه متحد شوند و مواضع خود را در قبال نقشی که می خواهند در آینده سوریه یا منطقه ایفا کنند روشن نمایند می توان نقش آن ها را بهتر تخمین زد.
اصولا چه راه کاری برای حل مسئله گریز از مرکز اقوام و ملیت ها کارساز است که هم تمامت ارضی کشورها خدشه دار نشود و به وحدت ملی آسیبی نرسد، و هم شرایطی فراهم شود که اقلیت ها از وضعیت موجود در دولت های چند ملیتی رضایت داشته باشند؟
بی تفاوتی در برابر حل و فصل مسالمت آمیز و دموکراتیک مسایل اقلیت ها دغدغه تاریخی دولت های خاورمیانه است. وقایع  چند دهه اخیر نشان داده است اعتقادی به یافتن راه حل مسالمت آمیز برای مشکلات در این منطقه وجود ندارد.  به نظر می رسد کسی نمی داند راه حل چیست؟ حتی در عراق امروز آن گونه که پیشتر اشاره کردم و یا در ترکیه. حکومت های منطقه باید واقعیت های جغرافیایی و پراکندگی انسانی و تنوع فرهنگی را بپذیرند. خاورمیانه موزاییک اقوام، ملیت ها و فرهنگ ها و ادیان است. مهم نیست در بازی های سیاسی چه سیستمی پیروز می شود مهم این است که دغدغه این حکومت ها از طریق مراعات حقوق  ملت ها برطرف شود و نه به زور داغ و درفش. حکومت های دموکراتیک هنرشان این است که مخالفت های زیر زمینی را به خیابان ها می کشانند و بر آن اساس ساختار سیاسی و ادرای و اجتماعی و اقتصادی خود را بر اجابت نیازها اصلاح و تنظیم می کنند. حکومت های غیر دموکراتیک نیز بر عکس می کوشند مخالفت های علنی را که حل آن ها سهل تر است به زیر زمین هدایت و آنرا پیچیده تر و بحرانی تر کنند.
موجی که به نام بهار عربی آغاز شده است این امیدواری را ایجاد می کند که بر مبنای سیاست های خرد گرایانه راه حل های مناسب برای مسایل منطقه پیدا و اجرا شوند. به باور من رفع تبعیض و توزیع منصفانه و عادلانه قدرت و ثروت راه چاره مشکلات گریز از مرکز می باشد. امروزه شبیه سازی در علوم دقیقه بسیار رایج است و به علوم انسانی و اجتماعی هم سرایت کرده است. یعنی می توان الگوهای مادی را برای حل این مشکلات پیدا کرد. مدلی که من  برای این منطقه در نظر دارم و بر آن نام " الگوی برلین" گذاشته ام بهترین شیوه رفع تبعیض و اتخاذ سیاست نابرابری های جبران ساز است. در بلوک شرق دوران جنگ سرد شهر برلین غربی در قلب آلمان شرقی قرار گرفته بود. غربی ها برای نشان دادن پیشرفت ها و رفاه زندگی مردم آلمان غربی آن شهر را به ویترینی برای تبلیغات ضد کمونیستی و تشویق مردم به وحدت آلمان به سود آلمان غربی تبدیل کرده بودند. گرچه دلایل زیادی برای فروپاشی کمونیسم وجود دارد اما بدون تردید نقش برلین غربی در آن شتاب دهنده و کارساز بود. به همین دلیل هم بود که واگرایی جهان کمونیست از برلین شرقی آغاز شد./ )

لینک: (اینجا)

مقتدی صدر(آخوند بازیگوش عراقی و قاتل عبدالمجید خویی) نسبت به وقوع بهار عربی در عراق هشدار داده است؛ این آخوند هم از توبره و هم از آخور میخورد؛ هم نقش شیعهٔ ناسیونالیست عرب را بازی میکند؛ و هم بر سر سفرهٔ سپاه قدس مینشیند. حرکت و اظهارات اخیر این آخوند بازیگوش؛ نشانگر بازیهای دوگانه ای است که رژیم تازی پرستان شیعه مسلک حاکم بر ایران؛ برای حفظ جای پا در عراق (بخشی از هلال شیعی) طراحی نموده است. اما دُم خروس سپاه قدس در اظهارات او از زیر عبایش بیرون زده است.
لینک: (اینجا)

دولت شیعی وابسته به سپاه قدس مالکی در عراق اعلام کرد که: ترکیه و قطر در حال توطئه در عراق هستند. باید گفت که این تازه اول کار است.
لینک: (اینجا)

تلاش برخی مراجع شیعه؛ برای نجات شیعیان لبنان؛ از خطر قتل عام بعد از فروپاشی رژیم سوریه:
لینک: (اینجا)

گسترش بحران عراق به سطوح دولتی:
لینک: (اینجا)

گسترش تظاهرات عراقی ها بر علیه حکومت شیعی نوری المالکی:
لینک: (اینجا)

در تاریخ پنجم ژانویهٔ ۲۰۱۳ میلادی؛ ائتلاف العرقیه به رهبری عیاد علاوی؛ نوری المالکی را تهدید به انحلال پارلمان عراق در ۴۸ ساعت آینده نمود. در صورت انحلال پارلمان دولت شیعی نوری المالکی که به ضرب و زور تهدید و رشوه های کلان جمهوری اسلامی بر سر کار آمده بود؛ غیرقانونی میشود.
لینک: (اینجا)

مذاکرات دولتمردان ترکهای عثمانی با آقای عبدالله اوجالان رهبر کردستان ترکیه؛ نشان از تلاش ترکهای عثمانی برای کنترل بحران کردستان سوریه از یک طرف و برنامه ریزی برای گسترش کنترل شدهٔ بحران به سوی ایران دارد.
لینک:  (اینجا)

در جمهوری اسلامی چیزی به نام خبرنگاری مستقل وجود ندارد و اکثر هیئت تحریریه ها عناصر امنیتی اطلاعاتی وابسته به باندهای مختلف چپاولگران شیعی مسلک هستندو نقش آنها بیشتر مهندسی اجتماعی است. اراذل و اوباش وبسایت بازتاب امروز مصاحبه ای با خاتمی شیاد‌ انجام داده است که نظریهٔ مرا در رابطه با «نقش اصلاح طلبان به عنوان آخرین سنگرهای عقب نشینی جلادان اسلامی» را نه تنها ثابت میکند؛ بلکه وحشت عمیقی که تا مغز استخوانشان نفوذ کرده است را آشکار میسازد. البته اینگونه وبسایتها قابل اعتماد نیستند و مطالب خود را در آرشیو نگه نمیدارند و بنا بر جهت وزیدن باد میتوانند حذف کنند. با اینهمه لینک مطلب را در پایین میگذارم.
لینک: (اینجا)

هفتم ژانویهٔ ۲۰۱۳ - سیاست مقابله به مثل از طرف حاکمیت شیعی؛ در برابر گسترش بحران سوریه به عراق؛ تظاهرات شیعیان هوادار رژیم مالکی و تهدید نمایندگان مجلس و تعیین جایزه برای دستگیری الدوری از افسران عالی رتبهٔ ارتش صدام. این حرکت حکومتی بخشی از همان چیزی است که مخالفان داخلی و خارجی حاکمیت شیعی عراق برای گسترش بحران به آن نیاز دارند.
لینک:  (اینجا)

نهم ژانویهٔ ۲۰۱۳ میلادی - دولت نوری المالکی قصد داشت که پارلمان را منحل نموده تا بتواند زمینهٔ بحث در رابطه با لایحهٔ تعیین تعداد دوره های انتخاب شدن به مقام نخست وزیری را که در دستور کار مجلس قرار دارد را از بین ببرد تا بتواند برای بار دیگر نیز در مقام خود ابقأ شود که با پیشدستی مخالفین به استیضاح کشیده خواهد شد.
لینک: (اینجا)

دهم  ژانویهٔ ۲۰۱۳ - تدارک راهپیماییهای ملیونی برای مخالفت با سیاستهای تبعیض آمیزشیعی نوری المالکی در عراق
لینک: (اینجا).

یازدهم ژانویه ۲۰۱۳ - حمله به کاروان سفر رژیم اسلامی در دمشق و ۴ ژنرال روسیه و دو تن از کادرهای رده بالای حزب الله لبنان در دمشق.
لینک: (اینجا)

عراق گذرگاههای مرزی خود با سوریه را میبندد تا از نفوذ شبه نظامیان رادیکال سنی مذهب به عراق جلوگیری نماید. ورود این شبه نظامیان به عراق عراق را در آینده به شدت نا آرام خواهد کرد.
لینک: (اینجا)

۱۲ ژانویه ۲۰۱۳ - برگزاری کنفرانسی برای تجزیهٔ استان خوزستان در مصر.
لینک نخست: (اینجا)
لینک دوم: (اینجا)

۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۳ - رژیم شیعی مسلک تازی پرست  در حال خایه مالی اخوان المسلمین و اخوان المسلمین در حال سازماندهی نیروهای تجزیه طلب خوزستان.... آیا باز هم باید دلیلی بیشتر از این لازم است که ایرانیان بیدار شوند و بفهمند که چه آشی در حال پخته شدن برای ایران است؟
لینک: (اینجا)

۱۴ ژانویه ۲۰۱۳ - وبسایت امنیتی و اطلاعاتی «دیپلماسی ایرانی» خبری را در خروجی خود قرار داده است که دارای بخشی تاریک است که به طور عمد این بخش در سایه و تاریکی نگاه داشته شده است. آموزش ترکهای سلفی-جهادی «اویغور» که ظاهراً برای ایجاد نا آرامی در چین و روسیه آموزش داده شده اند آیا میتوانند از آذربایجان ایران سر در آورند یا نه؟ این است آن بخش تاریک خبر.
لینک: (اینجا)

بنا بر گزارش وبسایت اطلاعاتی-امنیتی دیپلماسی ایرانی؛ فعالیت تلویزیون ماهواره ای «پان ترکها» با نام  GUNAZ TV  گسترش یافته و ترکهای عثمانی (پدر خواندهٔ بخشی از پان ترکها) نیز اجازهٔ پخش برنامه های این تلویزیون بر روی ماهوارهٔ «ترک ست» را صادر کرده اند. لازم به یاد آوری است که گردانندگان این تلویزیون در یک برنامهٔ از پیش طراحی شده؛  جمشید شارمهد مسئول گروه مجعول تندر را که فردی بیسواد است را به طور عمدی در برنامهٔ مناظره با فرد خود فروخته ای که نام جعلی «اوغوز تورک» را بر خود نهاده است قرار دادند و شارمهد بیسواد و بدبخت از پاسخگویی به شعارهای توخالی پان ترکها باز ماند. دست اندر کاران تلویزیون مزبور با مطالعهٔ برنامه های مناظرات گذشتهٔ جمشید شارمهد  و برنامه های تلویزیونی گروه تندر و با آگاهی کامل از ناتوانیهای این فرد و گروه؛ او را برای مناظره انتخاب کردند و هر چند که خودشان نیز حرفی به جز شعارهای توخالی برای گفتن نداشتند؛ جمشید شارمهد نیز بازی را ذلیلانه به گردانندگان این تلویزیون واگذار کرد.
در پی این مناظره من از گردانندگان این تلویزیون خواستم که به عنوان یک ترک آذربایجانی در این مناظره شرکت کنم که نخست با استقبال اولیه مواجه شدم ولی بعد از مطالعهٔ وبلاگ تقاضای من مسکوت ماند.
پان ترکهای آذربایجان بستری برای ورود نیروهای بیگانه به درون میهن خواهند بود و در حال گسترش شبکه هایی مخفی هستند که توسط این تلویزیون هماهنگ خواهند گردید.
لینک: (اینجا)
لینک مناظره با جمشید شارمهد: (اینجا)

۲۳ژانویه ۲۰۱۳ - اینروزها خبرهای زیادی را در رابطه با به دست و پا افتادن رژیم جمهوری اسلامی میشنویم که نشان از آن دارد که میدانند رژیم بشار اسد در حال کشیدن نفسهای آخر است. لذا سعی در گفتگو با اخوان المسلمینیهای مصر و استفاده از آنها به عنوان میانجی دارند و در حرکت اخیر نیز از روی دست پاچگی به پخش پتو و غذا در میان بخشی از آوارگان سوری در لبنان نموده اند؛ البته هیچگونه اشاره ای به هویت این آوارگان نشده است که آیا مخالفین رژیم اسد هستند و یا شیعیان و فلسطینها و علویهای طرفدار اسد هستند؟؟؟!!!

لینک خبر: (اینجا)

۲۴ ژانویه ۲۰۱۳ - در دنیای تغییرات سیاسی اوجها و سراشیبی ها را نباید از نظر اینکه دیگر شکست خوردند و یا خوردیم و یا پیروز شدند و یا پیروز شدیم به حساب آورد. برای نمونه شورشهای عراق بعد از مدتی کوتاه از رکود دوباره اوج گرفت و به نتیسجهٔ مطلوبی انجامید؛ یعنی اینکه چندین نفر کشته و زخمی شدند و بحران را عمیقتر میکنند.
لینک: (اینجا)

۲۶ ژانویه ۲۰۱۳ میلادی- کشته شدن چند نفر در تظاهرات فلوجه؛ همانگونه که گمان میرفت؛ به گسترش دامنهٔ بحران منجر شده است و چه بسا موجبات ورود بحران به فاز نظامی را در بر داشته باشد. اکنون تعدادی از قبایل سنی  دولت  شیعی مالکی را تهدید به حملهٔ نظامی به نیروهای ارتش کرده اند.
لینک خبر: (اینجا)

طبق خبری که در وبسایت اطلاعاتی امنیتی بازتاب امروز آمده است یکی از رهبران شیعهٔ عراقی که بر عرب بودن خود تاکید دارد؛  از نظر تعداد هواداران در حال گسترش  است. عمده مرکز تمرکز این جریان شیعی در جنوب عراق است و مخالف سرسخت مراجعی که ایرانی شناخته میشوند هستند. این جریان میتواند به عنوان یک جریان شیعی عراقی در فروپاشی حکومت شیعی نوری المالکی  موثر بوده و دامنهٔ بحران را تا فروپاشی بخشی از هلال شیعی در عراق هدایت خواهد کرد.
لینک خبر: (اینجا)

۲ فوریه ۲۰۱۳ - تلاش بی وقفهٔ رژیم برای مقابله با سقوط دولت مالکی در عراق. اینبار با به راه انداختن کنفرانس وحدت اسلامی با سران شیعه به رایزنی پرداخته اند.
لینک: (اینجا)

حمله به یک شهر مرزی لبنان با سوریه توسط مهاجمان نامشخص.
لینک: (اینجا)

رژیم در حال سفت کردن بند تنبان خود در عراق است و مزدورانش را تحت نام «ارتش مختار» وابسته به حزب الله عراق سازماندهی میکند.
لینک:  (اینجا)

بالاخره در شرایط حساس کنونی  در پنجم فوریه اعلام شد که حزب الله لبنان اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بورگاس بلغارستان را منفجر کرده است. اکنون اینها تمامی دارائیهای شبه نظامی رژیم اسلامی ایران در خارج از کشور هستند. حرکاتی که «بازی را عوض نمیکنند» و حتی عملیات ایذایی نیز به شمار نمیروند و با توجه به نوع افرادی که کشته میشوند (مسافران بی سلاح) تبدیل به پرونده های جنایی میشوند. اینگونه عملیات ها حتی اگر در سطح عملیاتهایی مانند یازده سپتامبر هم که باشند؛ بازی را به ضرر رژیم ایران عوض خواهند کرد. میگویند که آدم هر چه که پیرتر میشود خرفت تر میگردد و رهبر فرزانه بسیار پیر شده است.
لینک خبر: (اینجا)

زمانی بود که ژنرال قاسم سلیمانی؛ برای اینکه آبها را در عراق گل آلود کند؛ به مزدوران شیعه پول میداد که سنی ها را بکشند و به زرقاوی هم پول مکیداد که شیعه ها را بکشند. اکنون ورق برگشته است و دیگر ژنرال قاسم سلیمانی سرش در هزار جا بند شده است و هر روز بیش از روز پیشین حکومت شیعی با عملیتهای بمبگذاری به سوی سقوط کشانیده میشود. البته شاید گفته شود که این وضعیت در صورت ادامه یافتن نه به نفع شیعیان و نه به نفع سنی ها خواهد بود. اما در تصویر بزرگتر آنچه که دیده میشود یک بی ثباتی همگانی است که رژیم اسلامی حاکم بر ایران را دعوت به وارد شدن به معادله مینماید.
لینک: (اینجا)

هشدار در رابطه با خطر تجزیهٔ عراق توسط عمار حکیم (رهبر مجلس اعلای انقلاب عراق).
لینک: (اینجا)

مصاحبهٔ معاذ الخطیب با گزارشگر روزنامهٔ یدیعوت آخرونوت که ظاهراً در رابطه با دادن تضمین در رابطه با کنترل سلاحهای شیمیایی و بیولوژیک و جلوگیری از افتادن آنها به دست القاعده و حزب الله لبنان و عادی سازی روابط با اسرائیل میباشد؛ مفهوم دیگری دارد و در واقع ائتلاف سوریه به زبانی دیگر میگوید که برای کنترل هلال شیعی (عراق و حزب الله لبنان) تلاش خواهد نمود.
لینک: (اینجا)

گزارشی از وضعیت اسفبار سوریه و ایرانیان سکن سوریه که خبرگزاری فارس منتشر و سپس حذف نموده است. گذشته از دروغهایی که خانم حداد طبق معمول باید بزند توصیف ایشان از وضعیت موجود علویها و شیعیان در سوریه؛ عدم توانایی رژیم شیعه پناه حاکم بر ایران در رابطه با عدم توانایی در رسیدگی به وضعیت ایرانیان مقیم سوریه؛ مطالبی بودند که باعث شدند تا از بالا فرمان برسد که این صفحه را حذف کنند. اما تکنولوژی اجازه نمیدهد. در دو لینک زیرین میتوانید هم نظر دیگربان و هم اصل صفحهٔ فارس نیوز را ببینید.
لینک: (اینجا)
لینک کپی صفحهٔ حذف شده در فارس نیوز: (اینجا)

طرح انتقال نیروهای القاعده به بغداد و نصب ۱۳ هزار دوربین در بغداد.
لینک: (اینجا)

آن طرح مشترک سپاه قدس-حزب الله لبنان- علویهای سوریه؛ که پیشترها صحبتش شده بود؛ به مرحلهٔ اجرایی رسید.
لینک: (اینجا)
لینک دیپلماسی ایرانی مانند بچه ای که آب نبات دیده باشد و از خوشحالی در خود نگنجد؛ خبر را با دستکاری ناشیانه منتشر نموده؛ گویی که در عصر اسب و قاطر و راهزنان مدینه زندگی میکنیم و اینترنتی وجود ندارد. (اینجا)
العربیه نیز اینگونه به همان خبری که در دیپلماسی ایرانی به صورت فوتوشاپی منتشر شده؛ پرداخته است. (اینجا) 

کشته شدن یکی از دانه درشتهای سپاه قدس و همراهانش در حلب توسط ارتش آزاد سوریه. یکی دو روز قبل از انتشار خبر کشته شدن حسن شاطری با نام مستعار حسام خوشنویس در مرز ترکیه و سوریه اتوبوس بمب گذاری شده ای منفجر شد که منجر به کشته شدن ۱۳ نفر گردید.گفته میشود که حسن شاطری در زمان جنگ در رسته های مهندسی کار میکرده است. مهندسی در اصطلاحات نظامی سپاه پاسداران به گروههای تخریب و انفجار نیز اطلاق میشود. اینکه این شخص در حلب کشته شده است و سفارت رژیم محل کشته شدن او را نزدیکیهای دمشق ذکر کرده است؛ برای فرار از اتهام ناشی از این پرسش است که یک تخریبچی در حلب چکار میکرده است؟
لینکهای مربوط به خبر: (اینجا) و «اینجا» . لینک بی بی سی با تیتر بودار «ترور شد» نشان از کثافتکاریهای پشت پردهٔ بی بی سی با رژیم دارد. در لینک  دیگربان چندین لینک دیگر مربوط به خبر موجود هستند که خواندنی هستند.   

خبرهای تکمیلی در رابطه با کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه قدس و عده ای از همراهان ایشان در سوریه نشان از تحولی دیگر دارد. گویا طبق اخباری که ارتش آزاد سوریه منتشر نموده است؛ این فرمانده سپاه قدس در حملهٔ هوایی دو هفتهٔ پیش جنگنده های اسرائیل به کاروان حمل تسلیحات پیشرفته به لبنان به همراه عده ای دیگر کشته شده است. به نظر می آید که این خبر منطقی تر از اخباری که پیشتر منتشر شده بود میباشد و باید منتظر انتشار اخبار بیشتری در این رابطه بود. در حملهٔ هوایی اسرائیل به این کاروان بزرگ به طور حتم افراد زیادی از کادرهای سپاه قدس و نیروهای حزب الله لبنان کشته و زخمی شده اند که به دلایل امنیتی (حفاظت اطلاعات) و پی آمدهای دیپلماتیک و همچنین به زیر سوال رفتن عربده های فرماندهان سپاه در رابطه با آرزوی جنگ با اسرائیل و انتظار یک بهانه؛ از انتشار اخبار مربوطه جلو گیری شده است. چندی پیش نیز خبری مبنی بر کشته شدن عده ای از فرماندهان ارشد سپاه قدس و حزب الله لبنان و چند افسر سوری در اثر بمبگذاری منتشر شده بود (اینجا) که هیچ گروهی مسئولیت آنرا به عهده نگرفته بود و شاید حسن شاطری یکی از آن کشته ها باشد.

لینک خبر تکمیلی: (اینجا)

کشته شدن شمار زیادی از نیروهای حزب الله لبنان در سوریه.
لینک: (اینجا)

درگیریهای دوبارهٔ ارتش آزاد سوریه و حزب الله لبنان در مرزهای لبنان.
لینک: (اینجا)

روسیه در حال باز کردن کوچه ای برای فرار از بدنامی هایش در بحران سوریه است.
لینک (اینجا)

همانگونه که پیشبینی کرده بودم؛ بحران سوریه در حال انتقال به سوی لبنان و عراق است. اولتیماتوم ۴۸ ساعتهٔ ارتش آزاد سوریه به حزب الله لبنان صفحهٔ جدیدی در این نبرد باز میکند. از سوی دیگر یکی از پایگاههای مهم ارتش بشار اسد که نقش انتقال تسلیحات اهدایی دولت شیعی عراق به ارتش بشار اسد را داشت نیز به تصرف ارتش آزاد سوریه در آمده است. خبر خنده داری که BBC در خروجی خود مبنی بر تصویب گذشتن خط لولهٔ گاز طبیعی ایران به سوریه از طریق عراق است. گویا این خبر BBC به سفارش وزارت اطلاعات رژیم اسلامی منتشر شده است و بی ارتباط با دستگیر شدن عده ای از خبرنگاران در ایران نباشد.
لینک: (اینجا) اولتیماتوم ۴۸ ساعته
لینک: (اینجا) تصرف پایگاه لجستیکی
لینک: (اینجا) خبر خنده دار لولهٔ گاز در این هیر و ویر و تعبیر آن به نشانهٔ نفوذ بالای رژیم اسلامی ایران در عراق.

گلوبال ریسرچ میگوید بعد از سوریه نوبت حزب الله و رژیم اسلامی ایران است.
لینک:(اینجا)

تهدیدهای جدید ارتش مختار وابسته به حزب الله عراق؛ این تهدیدها نشان از وخیم شدن وضعیت عراق را دارد.
لینک: (اینجا)

وحشت مالکی از پیروزی مخالفان حکومت خاندان اسد وحشت مشترک رژیم اسلامی ایران و عراق و حزب الله لبنان است.
لینک: (اینجا)

تلاش برای گشودن جبههٔ جدید در لبنان.
لینک: (اینجا)

بیش از ۴۰ سرباز سوری و شماری از سربازان عراقی که از آنها حمایت میکرده اند در حمله ای  در خاک عراق کشته شدند.
لینک: (اینجا)

سرگرم شدن و به باتلاق فرو رفتن سپاه قدس در سوریه و لبنان و احتمال حملهٔ هوایی غرب به زخایر موشکی و شیمیایی رژیم اسد و شاید هم دخالت گستردهٔ اسرائیل در معادلهٔ لبنان-سوریه.
لینک: (اینجا)

از سرگیری تنشهای قبیله ای- مذهبی در عراق.
لینک: (اینجا)

فرستادهٔ سازمان ملل به عراق در بارهٔ پتانسیل بالای انتشار موج بحران سوریه به عراق هشدار داد.
لینک: (اینجا)

استعفای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان که اساساً بر اساس فشارهای طرفداران سوریه و بویژه حزب الله لبنان بر سر کار آمده بود؛ نشانگر عمیق تر شدن شکافهای درونی در میان بازیگران سیاسی لبنانی است. خلاء قدرتی که در پی این استعفا بوجود خواهد آمد به گسترش بیشتر بحران خواهد انجامید.
لینک: (اینجا)

ابرهای سیاه فشاربین المللی به سوی لبنان در حرکت است. در اروپا حرکت جدیدی در حال شکل گیری است که بعد از سخنرانی آقای باراک اوباما و دعوت از اروپا برای تروریستی قلمداد کردن حزب الله لبنان به راه افتاده است.

لینک: (اینجا)

دستگیری عناصر حزب الله لبنان در دمشق نشان میدهد که مبارزات نامتقارن به درون دمشق کشانیده شده است و رژیم اسد در پی نجات دمشق است.

لینک: (اینجا)

درگیریها ی اخیر در سوریه نشان میدهد که ارتش این این کشور بیش از آنچه در سکوت خبری به نظر می آید از درون به شدت گسیخته است. به محاصره در آمدن یک لشکر زرهی نشان از پاک شدن یک منطقهٔ وسیع از نیروهای اسد را دارد.
لینک: (اینجا)

موشک باران مواضع انقلابیون سوریه توسط ارتش بشار اسد به یکی از محله های مرکزی دمشق رسید. این خبر نشانگر سقوط و ویرانی گام به گام دمشق است.
لینک: (اینجا)

روسیه به شدت از سقوط قریب الوقوع رژیم اسد نگران است.
لینک: (اینجا)

حزب الله لبنان در ادامهٔ حرکات  خود در رابطه با کنترل دامنهٔ بحران سوریه اجباراً در باتلاق یک جنگ تمام عیارگرفتار خواهد شد. فرقی نمیکند که تو به سراغ جلوگیری از دامنهٔ بحران با آن درگیر شوی و یا بحران دامنه اش را برای تماس با تو گسترش دهد. تماس جنگی همیشه فرساینده و مرگبار است و این بزرگترین اشتباه استراتژیک رژیم اسلامی حاکم بر ایران و سپاه قدس است اشتباهی که لبنان را به کام ویرانی سوق خواهد داد.  به دنبال کشته شدن ۲۰ تن از افراد حزب الله لبنان در ۲۴ ساعت گذشته درسوریه (چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲)؛  ۷۰۰ تن از افراد حزب الله لبنان برای کمک به اسد واردحمص شدند.

لینک: (اینجا)

ترکهای عثمانی برای کنترل بحران هجوم آوارگان جنگی (احتمالی) ایرانی آماده میشود. بستن حسابهای ایرانیان در ترکیه تنها به چنین مسئله ای اشاره دارد.

لینک: (اینجا)

مجلس سنای آمریکا در پی گسترش معاهدات خود با اسرائیل است. آرایش و آمادگی گام به گام و همه جانبهٔ اسرائیل برای روبرو شدن با بحرانهای منطقه ای. این تعهدات به جنگی پیش بینی شده و برنامه ریزی شده در آینده ای نزدیک اشاره دارند.

لینک: (اینجا)


بخشهایی از حمص با عملیات مشترک حزب الله لبنان و ارتش سوریه؛ از دست نیروهای مسلح مخالف رژیم اسد خارج شده است.

لینک: (اینجا)

رژیم شیعی حاکم بر ایران وحزب الله لبنان با چنگ و دندان از رژیم اسد دفاع میکنند و گذشته از شبه نظامیان پرورش یافته توسط سپاه قدس و حزب الله لبنان؛ دو گردان زبدهٔ حزب الله لبنان به طور رسمی در کنار ارتش اسد در حمص میجنگند. بالاخره بشار اسد نیز به طور رسمی به دامنهٔ موج بحران سوریه و نفوذ آن به لبنان اقرار نمود. این بحران هر روز بیش تر از روز پیش به عراق سرایت کرده است.
لینکهای مربوطه: (اینجا)  و  (اینجا) و (اینجا)

با کشته شدن حدود ۳۰ نفر از سنی های عراق که توسط حملهٔ نیروهای حکومتی و استفاده از هلیکوپترهای نظامی انجام گرفته است بحران در عراق عمیقتر خواهد شد.
لینک: (اینجا)

بحران در عراق عمیقتر میشود و رژیم اسلامی حاکم بر ایران باید در چندین جبهه بجنگد و این معنایی به جز زوال تدریجی نیروهای رژیم تا رسیدن به یک نقطهٔ عطف دیگر که آغاز فروپاشی است ندارد.

لینکهای مربوطه: (اینجا) و (اینجا) 

درگیریهای عراق به موصل کشیده شد.
لینک: (اینجا)

نوری المالکی از روزهای خونین تر در عراق سخن میگوید.
لینک: (اینجا)

گزارش الحیات از بحران سوریه. علویها در سکوت میمیرند و حکومت بشار اسد سخنی از تعداد کشته هایش نمیگوید.

لینک: (اینجا)

هشدار نمایندهٔ سازمان ملل در رابطه با وقوع جنگ داخلی در عراق را با توجه به اطلاعات وسیعی که این سازمان گردآوری میکند  میتوان یک هشدار جدی قلمداد نمود.
از سوی دیگر با توجه به خبر سرنگونی یک پهپاد سپاه قدس که توسط حزب الله به آسمان اسرائیل فرستاده شده و توسط اسرائیل سرنگون گردید و خبر درگیر شدن وسیع نیروهای ویژهٔ حزب الله لبنان در بحران سوریه؛ میبینیم که حزب الله دیگر حسن نصر الله از عربده کشیهای خود دست برداشته و مانند کسی که به او تجاوز شده است؛ مالکیت پهپاد را انکار میکند. این امر نشان میدهد که رژیم ننگین صفوی حاکم بر ایران؛  پشم و پیلش ریخته است و بی سر و صدا و آرام آرام مثل شمع در حال ذوب شدن است.

لینکها: (اینجا) و  (اینجا)  و  (اینجا)

انباشته شدن بیمارستانهای بیروت از زخمیهای اعضای حزب الله لبنان  در نبردهای سوریه حرکت موازی حکومت شیعی عراق در جهت سرکوب مخالفان سنی مذهب؛ نشان از اوجگیری شدید بحران در آینده ای نزدیک دارد.
لینکها: (اینجا) و (اینجا)


شرایط کنونی به شدت حساس است و به همین دلیل شیعیان عراق نیز بالاخره به سنی کشی روی آوردند.اما مسئله این است که رهبران سنی مذهی ها همین را میخواهند و تمیمی تلاشهای آنها برای به میدان کشیدن رهبران و سازمانهای شیعه است.
لینک: (اینجا)

درگیریهای شدید در طرابلس لبنان میان علویهای ساکن تپه های «جبل محسن» و سنیهای طرفدار انقلابیون سوریه از روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ تا کنون ۲۰ کشته و ۱۷۰ زخمی در پی داشته است. این درگیری بزرگترین درگیری در نوع خود در رابطه با بحران سوریه بوده است.

لینک: (اینجا)

بمبگذاریهای مرگبار تر در مناطق شیعه نشین عراق در حال شدت گرفتن در عراق است و برای نخستین بار ۳ سرباز ارتش لبنان نیز در رابطه با بحران سوریه به کام مرگ شتافتند.
لینکها : (اینجا) و (اینجا)

انتخابات لبنان بوسیلهٔ پارلمان برای مدت ۱۷ ماه به تعویق افتاد. این امر نشان میدهد که حزب الله لبنان دیگر  توان توسل به تهدید و فشار نظامی بر اقوام لبنانی را از دست داده است و شیعیان لبنان بر روی بشکهٔ باروت نشسته اند.

لینک: (اینجا)

اولتیماتوم ۲۴ ساعتهٔ ارتش آزاد سوریه به حزب الله لبنان و شلیک ۲۰ موشک از سوریه به مناطق تحت نفوذ حزب الله لبنان بعد از ۳ روز نشان میدهد که با توجه به کمبود تسلیحات ارتش آزاد و شدت نبردها در شهر قصیر؛ انقلابیون نتوانستند به طور گسترده ای وارد عمل شوند. فشاری که روسیه با ارسال تسلیحات به رژیم سوریه و استفاده از نیروهای وابسته به خودش در ایران (خامنه ای و دار و دسته های نظامی-امنیتی) و لبنان  بر انقلابیون سوریه وارد می آورد و تلاش میکند که ماجرا را در ژنو پایان دهد؛ ماجرای سوریه را وارد فاز جدیدی کرده است. اگر تا کنون نیروهای شیعی مسلک عراقی و لبنانی و از سوی دیگر نیروهای سلفی-جهادی بدون اعلام رسمی از چهارگوشهٔ دنیا وارد سوریه میشدند و همچنان میشوند؛ آخوند حسن نصر الله با اعلام رسمی آن فاز جدیدی را در سوریه گشود و آخوند قرضاوی با فتوای جهاد اخیر خود فاز دیگری را در وسعتی بسیار بالاتر از تصور الاغ فرزانه (رهبر مسلمین جهان) گشود و نبرد را به سطح نبرد میان یک میلیارد و دویست میلیون سنی مذهب و ۱۰۰ میلیون شیعه مسلک ارتقاء داد. تبعات گشوده شدن این دو فاز جدید سوریه را به افغانستانی دیگر برای روسها و نوکران ایرانی و لبنانی اش تبدیل خواهد نمود و به گسترش بحران شدت خواهد بخشید.
لینکها: (اینجا)  و  (اینجا)
و (اینجا)

طبق گزارش الجزیره؛ نخستین درگیریهای رو در رو میان نیروهای ارتش آزاد سوریه و حزب الله لبنان در داخل خاک لبنان  امروز انجام گرفته است. این درگیری در نوع خود به عنوان نخستین گام برای کشانیده شدن نبرد به داخل لبنان میباشد. آخوند حسن نصرالله بعد از نبرد ۳۳ روزه گفت که اگر میدانست کار به ویرانی لبنان خواهد انجامید به ربودن سربازهای اسرائیلی اقدام نمیکرد. عربده های حسن نصرالله در چند روز اخیر که گفته بود برای دفاع از رژیم اسد حاضر به پرداخت هر هزینه ای هست؛ باید منتظر ماند و دید که تا چه زمانی به گفتهٔ خود وفادار خواهد ماند؟ بویژه آننکه با فتوای جهاد آخوند قرضاوی بر علیه رژیم بشار اسد و حزب الله لبنان و شیعیانی که در سوریه میجنگند؛ باید منتظر سرازیر شدن نیروهای بسیاری برای کمک به انقلابیون سوریه شد. اکنون چهرهٔ جنگ از جنگ داخلی سوریه به جنگ میان شیعه و سنی در حال تغییر است.

لینک: (اینجا) 

طلایه های تازهٔ شدت گرفتن سرعت گسترش بحران به عراق.

لینک: (اینجا)

پس از هشدار تبلیغاتی و دروغین میشل سلیمان به حزب الله لبنان در رابطه با خروج از سوریه به خاطر وخامت شرایط در لبنان؛ با کشته شدن ۶ تن از نیروهای ارتش لبنان گسترش بحران به لبنان یک گام دیگر فراتر رفت.

لینک: (اینجا) 

و (اینجا)

به نظر میرسد که پس از درخواست میشل سلیمان از حزب الله لبنان برای خروج از سوریه و درگیریهای حزب الله لبنان و ارتش لبنان با هواداران یکی از آخوندهای سلفی لبنانی که منجر به کشته شدن حدود ۴۰ نفر از افراد طرفهای درگیر شده است؛ وزیر امور خارجهٔ لبنان به ایران سفر کرده و با حسن روحانی دیدار کرده است. احتمال زیادی وجود دارد که لبنانیها از رژیم میخواهند؛ تا جل و پلاسش را از سوریه جمع کند و اگر میخواهد به بشار اسد کمک کند؛ لبنان را هزینه نکند.

لینک: (اینجا) و (اینجا)

کژدم

۳۷ نظر:

  1. زمینه ها در عراق فراهم میشوند:
    http://www.alarabiya.net/articles/2012/12/27/257375.html

    پاسخحذف
  2. http://www.tabnak.ir/fa/news/294089/%D8%A8%D8%B9%D8%AB%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

    تشکیل ارتش آزاد عراق

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سپاس از لینکی که فرستادید. باید در نظر گرفت که تابناک یک وبسایت امنیتی است و اخبار را با افزودن چاشنیهای تبلیغاتی و دروغ؛ منتشر میسازد.
      در عراق ماجرا بر سر بازگشت بعثی ها نیست. بلکه سرنگونی حکومت فرقه ای است که عراق را در اختیار رژیم شیعی حاکم بر ایران و دار و دسته های حاشیه ای آن قرار داده است.

      حذف
  3. اول عراق یا لبنان؟
    اکبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اکبر گرامی
      دلایلی وجود دارند که عراق را در اولویت قرار میدهند:
      ۱- آسمان عراق که به صورت یک کریدور باز هوایی برای رژیم برای تغذیهٔ حزب الله لبنان از آن استفاده میشود.
      ۲- تشکلها و شبکه هایی که سپاه قدس در عراق بوجود آورده است که در صورت زدن حزب الله لبنان نیروهای آن میتوانند در عراق جذب این شبکه ها شوند.
      دلایلی نیز وجود دارند که حزب الله لبنان را در اولویت قرار میدهند:
      ۱- ایجاد خطر برای اسرائیل.
      ۲- شبکه های وسیع بین المللی که توسط حزب الله لبنان اداره و کنترل میشوند.
      ۳- تغزیهٔ گروههای فشار در کشورها و شیخ نشینهای عربی که حزب الله لبنان هم نقش «پُل» و هم نقش آموزش و سازماندهی را بازی میکند.

      لذا دقیقاً نمیتوان گفت که کدامیک اول و یا دوم است؟ شاید هر دو همزمان.

      حذف
  4. زخمهای چرکین تفرقه ظاهرا قرار نیست به این راحتی بهم بیاد. علم الهدا سخنانش را اصلاح کرد:
    http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=338207
    آریو

    پاسخحذف
  5. ظاهرا ارتش آزاد عراق عملیاتهاش رو شروع کرده است:

    http://www.parsine.com/fa/news/75654/جنایت-ارتش-آزاد-عراق-علیه-زائران-حسینی

    آریو

    پاسخحذف
  6. ارتش آزاد عراق عملیاتهاش رو شروع کرده است:

    http://www.parsine.com/fa/news/75654/جنایت-ارتش-آزاد-عراق-علیه-زائران-حسینی

    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جنایت "ارتش آزاد عراق" علیه زائران حسینی
      خبر دیگر اینکه عمار یوسف رئیس شورای استان صلاح الدین از یک سوء قصد تروریستی در جنوب تکریت جان به در برد.
      کشته و زخمی شدن دهها نفر بر اثر انفجار در مناطق مختلف عراق و جان به در بردن یک مسئول عراقی از سوء قصد تروریستی از مهمترین تحولات امنیتی این کشور است.

      به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه السومریه، یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در منطقه الکراده در مرکز بغداد که عصر امروز رخ داد، سه نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

      از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان کرکوک بیان کرد: در اثر اصابت یک موشک در منطقه ای در پشت دفتر جبهه ترکمن در کرکوک، پنج نظامی عراق کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

      خبر دیگر اینکه عمار یوسف رئیس شورای استان صلاح الدین از یک سوء قصد تروریستی در جنوب تکریت جان به در برد.

      منابع وابسته به شورای استان صلاح الدین بیان کردند: انفجار خودروی بمبگذاری شده در ناحیه دجله در جنوب تکریت با هدف ترور عمار یوسف رخ داد که وی توانست از این سوء قصد نجات پیدا کند و به محافظان وی نیز آسیبی وارد نشد.

      منابع وابسته به پلیس عراق در استان نینوی نیز از کشته شدن یک پلیس در اثر حمله مسلحانه در یک مرکز ایست بازرسی در موصل خبر دادند.

      خبر دیگر اینکه عدی الخدران مسئول منطقه الخالص در استان دیالی گفت : اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد عراق(مشابه گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه) که از بعثی های صدامی و اعضای القاعده تشکیل شده است مسئول انفجار خودروی بمبگذاری شده ضد زائران امام حسین(ع) نزدیک مقام نبی خضر(ع) در چهار کیلومتری شرق الخالص است.

      وی افزود: در اثر این انفجار، 9 نفر از زائران از جمله شش کودک زخمی شدند.

      منابع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین از زخمی شدن دو نفر در اثر انفجار خودروی بمبگذاری در جنوب تکریت خبر دادند.

      از سوی دیگر منابع پلیس از کشته شدن یک پلیس در جنوب سامرا در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده خبر دادند.

      منابع عراقی از زخمی شدن دو پلیس عراق در شرق موصل خبر دادند.

      حذف
    2. آریو گرامی
      نظر به اینکه وبسایتهای امنیتی رژیم گاهی اخبار منتشر شده را به دستور اربابانشان حذف میکنند؛ من عین خبر را از لینکی که شما دادید کاپی و منتشر نمودم. سپاسگزارم.

      حذف
  7. خرسندی قطر از اتفاقات اخیر عراق و اعلام ارتباط قطر با مخالفان عراقی

    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1911271/خرسندی+قطر+از+اتفاقات+اخیر+در+عراق.html

    پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلا نوشت:

    روزنامه الکترونیکی «اوارق الخلیج» طی گزارشی از منابع ویژه خود خبر داد که مقامات قطر از اتفاقات اخیر در عراق و اعتراضات در استان های سنی نشین بسیار خرسندند

    این روزنامه افزوده که خالد عبدالرحمن العطیه، وزیر امور خارجه قطر، وضعیت عراق را وضعیت ایده آل خوانده و آن را هم زمان با تغییرات گسترده در منطقه دانسته است.

    در همین راستا، پایگاه المراقب خبر داده که پرونده عراق و سوریه در دست شخص العطیه است و در تماس دائم با مخالفان نوری مالکی است و او مدتی پیش تماسی مستقیم با خمیس الخنجر، بازرگان عراقی، داشته است و قرار شده که برای دامن زدن به اعتراضات عمل کنند.
    آریو

    پاسخحذف
  8. ارتش آزاد سوریه: پس از اسد نوبت صدر و حکیم است

    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1911311/ارتش+آزاد+سوریه%3A+پس+از+اسد+نوبت+صدر+و+حکیم+است.html

    پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت:

    یکی از سران ارتش موسوم به آزاد سوریه در اظهاراتی وعده داد که این ارتش پس از آزادسازی سوریه و نابودی اسد و سیدحسن نصرالله وارد عراق خواهد شد تا از خاندان حکیم و صدر انتقام بگیرد.

    این فرمانده عالی رتبه در منطقه زبدانی به شبکه الجزیره گفته که آن چه در سوریه می کنیم پیش درآمد ورود به همه کشورهای منطقه و آزادکردن آن ها از نفوذ شیعیان است و بعد از آن که کار سوریه و عراق را تمام کنیم نوبت ایران می رسد.

    او گفته که این ارتش پس از آزادسازی سوریه به سمت لبنان و به جنگ حزب الله لبنان می رود و سپس به جنوب عراق می رود تا پیروان حکیم و صدر را تعقیب کند و بکشد.

    او ضمن حمایت از اعتراضات اخیر در استان های غربی عراق آن را برنامه ای از پیش تعیین شده برای اخلال در امنیت عراق و اختلاف انداختن میان رهبران سیاسی این کشور به منظور مقدمه چینی برای ورود به عراق دانسته است.

    او گفته که پیمان کردها و شیعیان تمام شده و کردها امروز متحدان اهل سنت هستند.
    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپاس از تلاش بی وقفهٔ شما آریو گرامی
      بعد از مدتی این صفحه میتواند به مرجع مسیر حرکت بحران سوریه تبدیل شود.

      حذف
  9. کنفرانس جدایی طلبان عرب از ایران در مصر همزمان با سفر اکبر صالحی به این کشور
    http://www.asremrooz.ir/vdcezf8e.jh87xi9bbj.html
    http://www.asremrooz.ir/vdcizva5.t1auq2bcct.html
    آریو

    پاسخحذف
  10. احتمال طرح ترور مالکی

    http://www.parsine.com/fa/news/78519/طرح-ترور-مالکی-و-تبدیل-عراق-به-لبنانی-دیگر

    پایگاه خبری «کل الاخبار»، «سمیر عبید» نویسنده سیاسی عراقی اعلام کرد که یک طرح محرمانه از سوی ترکیه، قطر، سازمان بین‌المللی الاخوان و جنبش‌های سلفی و برخی شخصیت‌های سیاسی از عراق تدوین شده تا در روند سیاسی عراق تغییراتی ایجاد شود.
    به نوشته عبید، این طرح با تفکیک و شکاف آرام ائتلاف همپیمانی ملی شیعی با دادن وعده و امتیازهای مختلف آغاز می‌شود و همزمان با آن در ائتلاف دولت قانون با اتهام‌زنی‌ها و پرونده‌سازی مختلف شکاف ایجاد می‌شود تا اطرافیان مالکی از اطراف او پراکنده شوند و او مانند «عبدالکریم قاسم» تنها بماند و در نهایت نیز با ترور سیاسی مالکی، پرونده او بسته شود و چه بسا که برخی حتی او را ترور و به طور فیزیکی حذف کنند تا مالکی، حریری عراق شود و این کشور نیز همانند آنچه که در لبنان پس از ترور رفیق حریری روی داد، وارد یک روند سیاسی جدید شود.
    روند سیاسی عراق دچار بحران‌های پیچیده متعددی است. یک بار این اختلافات به جایی می‌رسد که ارتش با کردها در مناطق مورد منازعه درگیر می‌شود و بار دیگر درگیری میان دولت و فهرست العراقیة تشدید می‌شود و مشکل اصلی العراقیه، قدرت است و تنها با بدست گرفتن زمام حکومت آرام می‌شود. برخی حتی تظاهرات‌های اخیر علیه روند سیاسی عراق را بهترین دلیل برای اثبات این مدعا می‌دانند.
    آریو

    پاسخحذف
  11. ترور ناکام وزیر دارایی عراق

    http://www.tabnak.ir/fa/news/297415/ترور-ناکام-وزیر-دارایی-عراق

    برخی منابع امنیتی شب گذشته از ترور ناکام وزیر دارایی عراق در پایتخت این کشور خبر می دهند.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی السومریه نیوز ، "رافع العیساوی" وزیر دارایی عراق شب گذشته از یک عملیات ترور جان سالم به در برد.

    یک منبع امنیتی در این باره در گفتگو با این خبرگزاری عراقی اظهار داشت: شب گذشته در حین عبور کاروان خودروهای حامل وزیر دارایی عراق در غرب بغداد، یک بمب منفجر شد اما به "رافع العیساوی" آسیبی وارد نشد.

    این انفجار آسیبی به خودروهای حامل وزیردارایی عراق وارد نکرد. در پی این انفجار نیروهای امنیتی عراق به طور گسترده وارد عمل شده و در نزدیکی مکان انفجار کمبرند امنیتی ایجاد کردند.

    خاطرنشان می شود اعتراضات اخیر در برخی نقاط عراق در پی بازداشت نیروهای حفاظتی رافع العیساوی وزیر دارایی این کشور آغاز شد.
    آریو

    پاسخحذف
  12. تظاهرکنندگان مخالف مالکی مذاکره با نماینده وی را رد کردند و سطح خواسته‌هایشان به برکناری مالکی بالا رفته است

    http://www.alarabiya.net/articles/2013/01/13/260203.html

    آریو

    پاسخحذف
  13. خبر تکمیلی ترور ناکام وزیر دارایی عراق:
    گویا او از سازماندهندگان معترضین عراقی و از مخالفین مالکی بوده است.
    http://www.alarabiya.net/articles/2013/01/14/260386.html
    آریو

    پاسخحذف
  14. کشته شدن نماینده سُنی پارلمان عراق در انفجاری انتحاری

    http://www.alarabiya.net/articles/2013/01/15/260630.html

    آریو

    پاسخحذف
  15. دو خبر که در مورد دخالت نیروهای خارجی در عراق که منبعش پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای عراق است. البته باید بیشتر بررسی شود. چرا که احتمال دارد که جهت چسباندن مهر نیروهای خارجی به تظاهرات مخالفین عراقی جهت سرکوب راحتتر آنها صورت گرفته باشد.

    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1912117/نقشه+قطر+و+امریکا+برای+به+قدرت+رساندن+اخوان+در+عراق.html
    نقشه قطر و امریکا برای به قدرت رساندن اخوان در عراق
    پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت:
    باقر جبر الزبیدی، رئیس فراکسیون شهروند، خبر داد که اطلاعات موثقی در اختیار دارد که نشان می دهد که حکومت قطر با نیروهای امریکایی توافق کرده اند که قدرت در عراق را از نیروهای شیعه بگیرند و به اخوان المسلمین واگذار کنند.
    او در گفت وگو با شبکه البغدادیه گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد قطر در حال تلاش برای تقویت گروه های وابسته به اخوان المسلمین در عراق است و می خواهد آنان را به عنوان جانشین نیروهای شیعه در عراق معرفی کند.
    الزبیدی بحران اخیر در کشور را نتیجه سیاست های اجرایی غلط دولت و بی اعتنایی اش به مطالبات مشروع معترضان دانست و گفت که این اعتراضات خلئی ایجاد کرده که نیروهای تروریستی می توانند با استفاده از آن برای سرنگونی حکومت فعالیت کنند.
    رئیس فراکسیون شهروند از نخست وزیر عراق خواست که مطالبات معترضان را با جدیت پیگیری کند و برای اجرای آن ها بر اساس قانون اساسی تلاش کند.

    پاسخحذف
  16. http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1912116/ترکیه+در+حال+آموزش+به+«ارتش+آزاد+عراق»!.html
    ترکیه در حال آموزش به «ارتش آزاد عراق»!
    پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلا نوشت:
    یک روزنامه ترکیه ای مدعی ش که ارتش ترکیه در حال آموزش نظامی به گروهی وابسته به حزب بعث موسوم به «ارتش آزاد عراق» است. این روزنامه با اشاره به یک گزارش امنیتی خبر داده که این افراد در پایگاه نظامی گولباسی در آنکارا تحت آموزش هستند و با طارق الهاشمی، معاون محکوم به اعدام رئیس جمهور عراق، رابطه دارند. این گزارش مدعی شده که عزت ابراهیم الدوری، معاون صدام حسین، نیز در این پروژه با ترکیه همکاری دارد و به آنان وعده داده که در صورت موفقیت طرح موصل را به ترکیه واگذار سازد.
    آریو

    پاسخحذف
  17. کژدم گرامی، نظرتان در مورد خبر زیر چیست؟
    <>
    http://www.alarabiya.net/articles/2013/01/30/263471.html

    اگر این خبر درست باشد آیا دولت سوریه در حال از بین رفتن است و دستور گرفته که انبارهای اسلحه‌اش را به حزب الله لبنان بسپارد؟
    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود آریو گرامی
      تقریباً چیزی شبیه آنچه که گفتید.

      حذف
  18. اگر این خبر را در کنار صحبتی که شما در مورد روسیه و اجرای آخرین عملیاتهایش در سوریه داشتید قرار دهیم و اعلام جهاد القاعده در سوریه بر علیه حزب الله را هم درنظر بگیریم، آیا احتمال دارد که روسیه در طراحی این عملیاتش حزب الله را قانع کرده که به یک جنگ پیشدستانه با ارتش آزاد سوریه در خاک سوریه وارد شود و بهمین خاطر از طریق سوریه در حال تجهیز حزب الله بوده است؟
    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود آریوی گرامی

      این بازی دیگری است که روسها آغاز کرده اند و رژیم اسلامی و حزب الله لبنان نیز چون آینده ای برای رژیم اسد نمیبینند؛ میخواهند مایملک خود را از سوریه خارج کنند. سلاحهایی که خارج منیشده اند؛ همگی اموال حزب الله لبنان هستند که از ترس انهدام به دست اسرائیل در زاغه های مهمات سوریه نگهداری میشدند. بشار اسد نا امیدانه به حزب الله لبنان گفته است که با سلاحها و مهمات خودتان هر کاری میخواهید بکنید؛ یا بگذارید همینجا بماند و یا اگر میخواهید به لبنان مکنتقل کنید.

      حذف
  19. http://baztab.net/fa/news/22346/%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D9%81%D8%AA

    ارتش مختار مسئولیت حملۀ موشکی بر کمپ لیبرتی محل اقامت افراد سازمان مجاهدین خلق ایران را برعهده گرفت و اعلام کرده که این عملیاتها بر علیه سازمان مجاهدین ادامه خواهد داشت.
    این گروه در اطلاعیه اش گروه موسوم به ارتش عراق آزاد را که توسط جریانات سنی مذهب عراق (شوراهای بیداری در استانهای سنی نشین) ایجاد شده ارتش سفیانی توصیف کرد و ضمن متهم کردن آن به انجام انفجارها و ترورهای اخیر و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق هشدار داد که هر گونه اقدام آنها به اعمال احمقانه را خنثی کرده و به آنها پاسخ خواهد داد.
    البته از قول یک منبع آگاه دولتی گفته شده که نخست وزیر عراق نوری المالکی به ارگانهای امنیتی عراق دستور داده که دبیر کل حزب الله (نهضت اسلامی عراق) واثق الموسوی البطاط را که اقدام به تشکیل ارتش مختار و تهدید صلح و امنیت داخلی کرده بازداشت کنند.
    جناب کژدم، آیا این فقط یک ادعا است یا اینکه ارتش مختار واقعا ربطی به نوری المالکی و دولت عراق ندارد و بطور مخفیانه توسط ایران پشتیبانی می‌شود.
    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این سازمان واقعاً وجود دارد و توسط سپاه قدس راه اندازی شده است. اکنون رژیم در حال سازماندهی گروههای شبه نظامی در سوریه و عراق است تا بتواند دامنهٔ بحران را کنترل کند. نظر علنی مالکی نیز با ساه قدس هماهنگ شده است تا دولت ضمن حمایت مخفیانه از این سازمان؛ در ظاهر آنرا محکوم کند و فرمان دستگیری او را بدهد. همانکاری که سفیر رژیم در عراق نیز انجام داد و عملیات نظامی علیه سازمان مجاهدین را محکوم نمود. هر کاری که از طرف شیعیان طرفدار حکومت شیعی در عراق انجام میشود؛ مطمئن باشید که با سپاه قدس هماهنگ میشود.

      حذف
  20. ''تشکیل گردان های مشترک ایران و حزب الله در سوریه''

    http://www.alarabiya.net/articles/2013/02/11/265712.html

    آریو

    پاسخحذف
  21. آریو گرامی
    احتمالاً عملیات انفجار اتوبوس که ۱۳ کشته داشت نیز از کارهای همین سازمان باشد.
    سپاس

    پاسخحذف
  22. عراق گذرگاه مرزی با سوریه را بست
    مقامات عراقی، یک گذرگاه مرزی مشترک با سوریه را به دلیل سیطره تروریست ها بر طرف سوری آن، بستند.
    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، منابع آگاه نظامی عراق اعلام کردند که گذرگاه مرزی «الربیعة» با سوریه را تا اطلاع ثانوی بسته اند.
    این اقدام پس از آن صورت گرفت که تروریست ها بر طرف سوری این گذرگاه سیطره یافتند.
    این منابع اعلام کردند که مقامات عراقی به دلیل فقدان سیطره دولت سوریه بر طرف مقابل گذرگاه ربیعه، تا اطلاع ثانوی این گذرگاه را با دیوارهای سیمانی بسته اند و تمام کارمندان اداری این محل را ترک کرده اند.
    بر اساس این گزارش، در حال حاضر در این منطقه مرزی، آرامش برقرار است.
    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1913547/عراق+گذرگاه+مرزی+با+سوریه+را+بست.html
    آریو

    پاسخحذف
  23. ورود قطر به جبهه عراق جهت سازماندهی به نیروهای مخالف تحت عنوان «ائتلاف مخالفان عراق» و سعی در راضی کردن امریکا برای ایجاد این ائتلاف.
    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1913645/امیر+قطر+در+کنار+معارضان+مسلح+عراق+ایستاد+.html

    در استان الانبار برقرار کرده و به صورت همه جانبه از شورشهای اخیر استانهای حوالی بغداد حمایت می کند.
    به گزارش شبکه ایران روزنامه "الناس" چاپ بغداد، از تلاش های قطر برای یکپارچه کردن مخالفان مسلح در عراق خبر داد و نوشت: دولت قطر تاکید دارد گروه های مخالف دولت عراق با تشکیل ائتلافی هم چون "ائتلاف مخالفان سوریه" موافقت کنند که تمامی گروه های مسلح در آن حضور داشته باشند.
    قطر همچنین تاکید دارد که طارق الهاشمی، معاون سابق رئیس جمهوری عراق ریاست این ائتلاف را بر عهده داشته باشد و قطر مسئول قانع کردن واشنگتن برای موافقت با تشکیل این ائتلاف شود.
    روزنامه "الناس" در ادامه آورد: حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر اخیرا با طارق الهاشمی و نمایندگان برخی از گروه های مسلح عراق دیدار کرد و از آنها خواست تا اختلافات کنونی را کاهش دهند تا "ائتلاف عراق" بهتر و استوارتر از ائتلاف مخالفان سوریه ظاهر شود.
    گزارش های دیگر حاکی از این است که گردان های انقلاب "العشرین" که از سوی طارق الهاشمی حمایت می شوند؛ گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق" وابسته به القاعده؛ جنبش "حماس" عراق به ریاست رافع العیساوی، وزیر دارایی عراق؛ گروه "الطریقة النقشبندیة" که از سوی عزت الدوری، معاون صدام حمایت می شود و "هیات علمای مسلمان" به ریاست حارث الضاری از جمله گروه هایی هستند که قطر با آن ها تماس گرفته است.
    گزارش ها حاکی از این است که یکی از برجسته ترین مسائل مورد اختلاف پیوستن طارق الهاشمی به این ائتلاف است چرا که رهبران "الطریقة النقشبندیة" الهاشمی را به سوءاستفاده از قدرت متهم کرده اند.
    از سوی دیگرمنابع نزدیک به اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق اعلام کردند، وی در دیدار با مارتین کوپلر، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق اذعان کرده است که شخصیت ها و گروه های سیاسی که تظاهرات اعتراض آمیز در استان های غربی را به راه انداخته بودند، اکنون کنترل این استان ها را از دست داده اند و زمام امور در دست تندروها قرار گرفته است.
    منابع اعلام کردند، کوپلر از النجیفی به دلیل مصاحبه اخیرش با شبکه الجزیرة و اظهارات وی علیه نوری مالکی، نخست وزیر عراق به شدت انتقاد و اعلام کرد که اظهارات وی به جای آن که باعث آرام کردن اوضاع شود، باعث بحرانی شدن شرایط عراق شده است.
    آریو

    پاسخحذف
  24. پس از مدتها حدس و گمان القاعده عراق وابستگی جبهه النصره سوریه را به خود تایید کرد
    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2013/04/09/القاعده-عراق-وابستگی-جبهه-النصره-سوریه-را-به-خود-تایید-کرد.html
    آریو

    پاسخحذف
  25. عشایر عراق، علیه دولت ارتش تشکیل می‌دهند

    http://www.tabnak.ir/fa/news/315856/%D8%B9%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF


    با بالا گرفتن تنش در استان‌های شمالی و غربی عراق، رهبران عشایر این مناطق اعلام کردند که "ارتشی" از هواداران خود برای رویارویی با نیروهای دولتی تشکیل خواهند داد.

    به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هزاران تن از مخالفان نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق برای چندمین ماه پیاپی در استان‌های الانبار، صلاح الدین، نینوا و برخی از مناطق مرکزی عراق دست به تظاهرات زدند و آمادگی خود را برای رویارویی با نیروهای دولتی اعلام کردند.

    در تظاهرات الرمادی، مرکز استان الانبار و نیز در تظاهرات مخالفان در موصل و کرکوک خطیبان نماز جمعه تاکید کردند که رهبران عشایر و نیز رهبران مذهبی نیروهای نظامی قبایل را متحد کرده و در برابر نیروهای دولتی خواهند ایستاد.

    این اقدام عشایر عراق پس از آن اتخاذ می‌شود که درگیری‌هایی در چند روز گذشته میان ارتش و شبه نظامیان وابسته به عشایر عراق در برخی استان‌ها به ویژه کرکوک و صلاح الدین روی داده که به کشته شدن بیش از 150 تن انجامید.

    در همین حال، ضرب الاجل 48 ساعته عشایر عراق به نیروهای دولتی برای خروج از شهرها و بازگشت به پادگان‌های نظامی امروز (شنبه) به پایان رسید و مقامات محلی بیم آن دارند که بار دیگر درگیری‌های خونین میان مخالفان مسلح و نیروهای دولتی روی دهد.

    از سوی دیگر، مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به عراق از بالا گرفتن تنش‌ها در برخی استان‌های این کشور به شدت ابراز نگرانی و تاکید کرد: در صورتی که اقداماتی فوری و قطعی برای جلوگیری از خشونت در عراق اتخاذ نشود این کشور به سوی آینده‌ای نامعلوم سوق داده می‌شود. وی گفت: عراق اکنون بر سر یک دو راهی است و رهبران دینی و سیاسی باید با دوراندیشی مانع گسترش خشونت در کشورشان شوند. سخنان کوبلر یک روز پس از هشدار نخست‌وزیر عراق نسبت به آغاز جنگ طایفه‌ای در عراق ایراد می‌شود.
    آریو

    پاسخحذف
  26. اسد: مانند حزب‌الله مقاومت خواهیم کرد
    تشکر اسد از حزب الله بخاطر مداخله در بحران سوریه
    http://www.tabnak.ir/fa/news/318393/%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%AD%D8%B2%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
    رئیس‌جمهور سوریه ضمن قدردانی از مداخله حزب‌الله در بحران سوریه قول داد که سوریه را تبدیل به یک ملت مقاوم به مانند آنچه حزب‌الله [در لبنان] آفریده، خواهد کرد.
    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الوطن؛ بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در دیدار با تعدادی از لبنانی‌‌ها ضمن قدردانی از مداخله حزب‌الله در بحران سوریه قول داد که سوریه را تبدیل به یک ملت مقاوم به مانند آنچه حزب‌الله [در لبنان] آفریده، خواهدکرد.
    وی گفت: "ما تصمیم گرفته‌ایم که باید در مسیر آنها حرکت کنیم و به خاطر سوریه و نسل‌های بعدی تبدیل به یک ملت مقاوم به مانند آنچه حزب‌الله [در لبنان] آفریده شویم.
    این دیدار چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک مرکز تحقیقاتی و نظامی در دمشق حمله کردند.
    به گزارش روزنامه الوطن سوریه بشار اسد در ادامه سخنان خود اعلام کرد که دولت یهودی و واشنگتن قصد جنگ با سوریه را ندارند. "سوریه می‌توانست به راحتی با شلیک چندین موشک به اسرائیل به تلافی حمله هوایی اسرائیلی‌ها به دمشق، مردم خود و متحدانش را راضی و خشنود سازد."
    وی گفت، "سوریه می‌داند که اسرائیل خواهان جنگ نیست" و در صورت انجام این تلافی‌جویی از آن تعبیر به یک حمله مقابله به مثل خواهد شد.
    با این حال، بشار اسد اعلام کرد که قصد دارد به روش دیگری تلافی‌جویی کند. "ما خواهان انتقام استراتژیک از طریق باز کردن درب‌های مقاومت و تبدیل سوریه به ملتی مقاومتی هستیم."
    اسد اعلام کرد حملات هوایی اخیر وی را متقاعد کرده که "ما در حال جنگ با دشمن بوده و سربازان [اسرائیلی] اعزام شده به کشورمان را تعقیب می‌کنیم."

    آریو

    پاسخحذف
  27. آغاز درگیری میان مخالفان نوری مالکی و ارتش عراق درانبار
    صدها تن مسلح جهت رویاروی با ارتش در رمادی مستقر شدند
    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2013/05/18/آغاز-درگیری-میان-مخالفان-نوری-مالکی-و-ارتش-عراق-درانبار-.html
    آریو

    پاسخحذف
  28. به گفته سفیر ائتلاف ملی مخالفان در پاریس چهارهزار نفر از نیروهای سپاه پاسدران به سوریه اعزام می شوند
    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2013/06/16/چهارهزار-نفر-از-نیروهای-سپاه-پاسدران-به-سوریه-اعزام-می-شوند.html
    آریو

    پاسخحذف
  29. کشتی‌های جنگی روسی که در بندر «طرطوس» سوریه مستقر هستند به سمت بندر لاذقیه و در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه حرکت کردند.
    http://www.iranpressnews.com/source/168887.htm
    عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه از آماده باش ارتش این کشور خبر داد.
    http://www.iranpressnews.com/source/168925.htm
    آریو

    پاسخحذف