۱۳۹۱ دی ۱, جمعه

مسابقهٔ تسخیر کارخانهٔ سلاحهای شیمیایی و بیولوژیکی در السفیره

بزرگترین کارخانهٔ ساخت سلاحهای شیمیایی و بیولوژیکی رژیم اسد در منطقهٔ السفیره (حومهٔ حلب)؛ در پی شکستهای پی در پی نیروهای رژیم اسد در نبرد های حلب که بشار اسد آنرا «مادر جنگها» نامیده بود؛  اکنون به منطقهٔ غیرقابل کنترل تبدیل شده است.
بخشی از نیروهای رژیم اسد در قسمتهایی از حلب مستقر هستند و بخشهای بزرگتری برای درگیریهای پراکنده در اطراف دمشق و جلوگیری از سقوط دمشق و بخشهایی نیز در حال تدارک خط عقب نشینی به سوی مناطق ساحلی و ساختن برج و باروها در مناطق علوی نشین ساحلی هستند. در مجموع ارتش رژیم علویهای سوریه چنان قافیه را باخته است که هر لحظه باید منتظر یک نقطهٔ عطف در روند نبرد بود و آن سقوط دمشق است.
حملهٔ نیروهای انقلابی سوریه و نیروهای خارجی جهادی-سلفی برای دست یافتن به سلاحهای شیمیایی و بیولوژیک بازمانده در انبارهای کارخانهٔ السفیره میتواند به یک فاجعه انجامیده و یا از یک فاجعهٔ بزرگ جلوگیری کند.
طبق اخباری که در منابع اطلاعاتی غرب منتشر شده است؛ نیروهای سلفی-جهادی همسو با القاعده تا کنون چندین بار تلاش کرده اند تا به این انبارها دست پیدا کنند و استفادهٔ رژیم اسد از موشکهای «اسکاد» برای جلو گیری از پیشروی نیروهای همسو با القاعده به سوی این کارخانه و انبارهای تسلیحاتی آن بوده است.
بنا بر خبرهای جدید؛ بخشی از نیروهای انقلابی سوریه در اردن تحت آموزش قرار گرفته اند تا بتوانند با ورود به این کارخانه؛ مواد بازمانده را خنثی نمایند. از این روی؛ اکنون یک مسابقهٔ بزرگ میان نیروهای انقلابی سوریه از یک طرف و نیروهای خارجی سلفی- جهادی از طرف دیگر برای رسیدن به کارخانهٔ السفیره در گرفته است و روز جمعهٔ گذشته نیز درگیریهای سنگینی در شعاع ۲ کیلومتری کارخانه گزارش شده است.
اگر این سلاحها به دست سلفی-جهادیها بیفتند آنها را نخست در کشتار شیعیان و علویان سوریه؛ و سپس در عراق و مسکو و افغانستان و ایران خواهیم دید.

کژدم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر