۱۳۹۴ فروردین ۳۰, یکشنبه

نگاهی گذرا به وضعیت کنونی و «دیدن» آنچه که در آینده اتفاق خواهد افتاد

همانگونه که در آغاز حملات هوایی عربستان سعودی و اقمارش به یمن گفتم؛ مذاکرات هسته ای؛ دیگر ارزش خود را از دست داده و همچنان بر این باور هستم که آن انحنای لازم بوجود آمده است. اگر عربستان و اقمارش نتوانند مسئلهٔ یمن را در این ۷۰ روز باقیمانده حلّ کنند؛ مذاکرات هسته ای را آنقدر طول خواهند داد؛ تا اینکه مسئلهٔ یمن با تسلیم کامل حوثیها و نیروهای علی عبدالله صالح؛ حلّ شود. برای کش دادن مذاکرات هسته ای؛ آمریکا و اروپا نیازی به بهانه تراشی ندارند و این بهانه تراشی به صورت مجاّنی از طرف «الدنگ فرزانه» در اختیار آنها گذاشته خواهد شد و پیشتر نیز به این مسئله اشاره کرده است که «حال ۳ ماه نشود.... ۷ ماه بشود... آسمان که به زمین نمیرسد!».
امّا اینبار؛ با هر روز تأخیر آسمان به زمین نزدیکتر خواهد شد.

یمن

اکنون عربستان و اقمارش در یمن به طور مستقیم؛ درگیر نبرد شده اند. امّا رژیم اسلامی حاکم بر ایران؛ همچنان از «نیروهای نیابتی» استفاده میکند.  شاید تعداد نیروهای سپاه قدس که در یمن حضور دارند؛ زیاد نباشد؛ امّا حضور نیروهای حزب الله لبنان در یمن پر رنگ است که با کشته شدن آنها حزب الله لبنان دچار مشکلات جناحی خواهد گردید؛ همانگونه که در سوریه نیز دچار این مشکلات جناحی شده بود. صدای جیغ و ویغ «انگل حسن نصر الله» هم به همین دلیل بسیار بلند به گوش میرسد.
بنا به گفتهٔ برخی مقامات آمریکایی؛ رژیم صفوی در حال فرستادن چند کشتی جنگی و غیر جنگی به سوی خلیج عدن است. آنچه که از این گفته ها بر می آید این است که کشتیهای غیر نظامی توسط کشتیهای جنگی اسکورت میشوند و دو وظیفه بر عهده دارند:
۱- ارسال تسلیحات و تجهیزات پزشکی و آذوقه به حوثی ها و سایر متحدین آنها.
۲- تخلیهٔ نیروهای سپاه قدس و برخی زخمهی ها و اجساد و اسناد.

امّا به خاطر بلوکه شدن قانونی سواحل یمن؛ این کشتیها نمیتوانند به سواحل یمن نزدیک شوند؛ مگر آنکه رژیم برای درگیری مستقیم در نبردهای یمن؛ آماده شده باشد که این امر یک انحنای واقعی و نقطهٔ عطف مهم خواهد بود.

عراق

حملهٔ نیروهای داعش و اشغال بخشهایی از رمادی و محاصرهٔ رمادی؛ مشغولیت جدیدی برای دولت حیدر العبادی بوجود آورده است و پیشدستی داعش در حمله به رمادی را در واقع باید «حمله به استراتژی دولت عراق» به حساب آورد (حملهٔ پیشگیرانه به استراتژی پاکسازی استان الانبار). چنانچه از ماجرای حمله و عقب نشینی داعش به پالایشگاه «بیجی» بر می آید؛ این عملیات یک عملیات برای منحرف کردن نیروهای شیعه و همچنین دادن یک گوشمالی کوچک به حیدر العبادی (از طرف ترکهای عثمانی و قطر) به حساب می آید.
امّا اکنون  نیروهای شیعی؛ پیش از آنکه به فکر آزادسازی استان الانبار باشند؛ نخست باید فکری به حال «رمادی» بکنند که فکری بسیار «پر هزینه» خواهد بود.

سوریه

در سوریه؛ نیروهای داعش توسط هواداران «حماس» و سایر نیروهای فلسطینی در اردوگاه پناهندگان «یرموک»؛ از این اردوگاه عقب نشینی کردند و اکنون حاکمیت «یرموک» به دست «جبهة النصرة»  افتاده است و سازمانهای بین المللی نیز اذعان کرده اند که وضعیت پناهندگان بهتر خواهد شد. (اینگونه سخنها نشانه های آشکار به رسمیت شناخته شدن «جبهة النصرة» به شمار می آیند).
تصور من این است که «جبهة النصرة» به وعده هایی که به آنها در رابطه با «سوریهٔ پس از اسد و حزب الله لبنان» داده میشود راضی نیست و نیم نگاهی به وضعیت اهل تسنن عراق هم دارد. از سوی دیگر جدا شدن از القاعده و تغییر نام و قانع کردن نیروهایش به سمت گیری جدید نیز کار ساده ای نیست. امّا اگر این سازمان به مسیر جدید روی بیاورد؛ حمایتهای غیر مستقیم غرب که از طریق حامیان اصلی آن اعمال خواهند شد را نیز بدست خواهد آورد و در آینده باید منتظر حاکمیتی مانند عربستان سعودی در سوریه باشیم که شیعیان و علوی ها به «شهروندان درجه ۲» تبدیل شوند.
عربستان سعودی به خاطر حضور در ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا؛ به «خودمختاری کردستان» و چه بسا استقلال آن نیز تن داده است.
لذا اکنون میتوان یک چشم انداز تا حدودی روشنتر را دید.

مذاکرات هسته ای در ابهام

اگر کشورهای عربی بتوانند با «جبهة النصرة» کنار بیایند؛ پس از انحنای «یمن»؛ انحنایی بسیار مهم تر در سوریه به ضرر رژیم در مذاکرات هسته ای؛ بوجود خواهد آمد و با پیوستن کنگرهٔ آمریکا و بویژه راستگرایان حزب دموکراتیک و حزب جمهوریخواه به مذاکرات هسته ای؛ این انحنا (نقطهٔ عطف) بسیار پر رنگ تر خواهد بود.

تسلیحات فوق سرّی سپاه و ارتش

«برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید»




کژدم

۹ نظر:

  1. با درود. یادم هست که این روسپیزادگان ادعا میکردند بهتر از س۳۰۰ را خودشان درست کرده اند زمانیکه روسهاچند سال پیش ازفروش س۳۰۰به این زنازادگان خودداری کرده بود.حالا یادشان رفته چندسال پیش چه گفته اند. من از مردم ایران درعجبم. با این حلبی شکسته ها به جنگ کی میخواهند بروند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تصویر نخست (S 300) یک شوخی بود ولی کیفیت تسلیحات رژیم کیفیتی در همین سطح دارند. ولی تصاویر دیگر واقعی هستند و بسیار گویا.

      حذف
  2. سخنرانی «الدنگ فرزانه» و عربده های اوباشان نظامی؛ همگی نشان از «وحشتی بزرگ از آینده ای مه آلود و نامعلوم» دارد و رژیم انگلهای صفوی از گذاشتن گام به پیش و پس؛ هر دو میترسد.

    پاسخحذف
  3. سخنرانی عبدالمالک الحوثی؛ نشان از پایین آمدن روحیهٔ حوثی ها دارد که نیاز به «اکسیژن» دارند. در ۲ تا ۳ هفتهٔ آینده حوثیها و علی عبدالله صالحی ها نیاز به «اتاق عمل» خواهند داشت.
    جالب این است که همهٔ شان پشت سر هم و به نوبت سخنرانی میکنند و حرفهایشان تکرار سخن سخنران قبلی است.
    اوّل «الدنگ فرزانه» میگوید و میکروفون را میدهد به «انگل حسن نصرالله» و سپس «الدنگ فرزانه» به اوباشان نظامی اش میگوید عرعر کنند و یادش می افتد که مطلبی را فراموش کرده است و میکروفون را از دست «انگل حسن نصر الله» می قاپد و به «حلب سازهای دروازه دولاب» میگوید که هر چه میتوانید از این زیردریایی های پیشرفته بسازید. بعد نوبت «انگل عبدالمالک حوثی» میرسد.

    http://www.radiofarda.com/content/f35_houthi_leader_speech/26966539.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. علی عبدالله صالح (دزد ۸۰ میلیارد دلاری یمن) که رفیق «انگل عبدالمالک حوثی»«انگل فرزانه» شده بود که شعارشان مبارزه با «فساد» در یمن بود.
      گویا به زمین گرم خورده و به «دو دوزه بازی» روی آورده است تا حد اقل بتواند بخشی از ثروت دزدی و خانوادهٔ خودش را از معرکه نجات دهد.
      این نخستین طلایه های آشکار«شکست فرزانه» در یمن است.

      http://www.radiofarda.com/archive/news/20150419/143/143.html?id=26966487



      حذف
  4. پوتین گفته اس300پاداش است به ایرانیها
    پاداش چیه که روسها بدهند؟
    یعنی چون ایران توافق کرد در لوزان روسها باید پاداش بدهند انهم وسیله جنگی...
    اگر پاداش دادن باشد رنو باید چهار تا ال 90 بدهد....
    حالا نوکران و غلامان حلقه به گوش همان کاری کردند که روسیه و وزیر دفاعش بهمن ماه گفتند یعنی ایران را به جان عربستان میاندازیم نفت بالا رود....
    نفت بالا رفت ده دلار و روسها 100میلیون دلار روزی سود میکنند عربستان هم سود میکند ولی ایران که نفت در برابر کالاست ویک میلیون صادر میکند چی؟
    اس300هدیه روسهاست به خوش خدمتی در جنگ در یمن به کمک حوثیها....
    همانگگونه که حمایت از القاعده در زمان حضور امریکاییها در عراق و تجلیل از اقدامات ضد اشغالگری سبب امدن امثال البغدادی از زندان ابوقریب شد و وبال گردن ایران سوریه..همینگونه سقوط ال سعود به احتمال بالای50درصد سبب روی کار امدن نظامی وهابی که دشمن اولش را ایران بداند خواهد شد..و انموقع با انبوه سلاح و پول این کشور کل خاورمیانه را اتش خواهد زد....

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این نوع از ماجرای بالا و پایین شدن قیمت نفت مربوط به حقه بازیهای شرکتهای نفتی و بازار بورس است. مسئلهٔ بازار یک مسئلهٔ Long run هست و با براه انداختن جنگ کوتاه مدت دو یا سه ماهه نمیتوان قیمت را برای مدتی طولانی بالا نگهداشت.
      اگر بین ایران و عربستان جنگ مستقیم در بگیره؛ اونیکه بازنده خواهد بود ایرانه. کار به جنگ ۸ ساله هم نخواهد کشید. مسئلهٔ حد اکثر ۵ ماه خواهد بود.
      لذا پرسش اینه که: بعدش روسها میخواهند چکار کنند؟

      حذف
  5. نقش «کثافتِ الاغ فرزانه» با پروردن روسپی زادگان «بله قربان گو» در عراق که موجبات رشد داعش را فراهم نمودند:

    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1946771/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%DB%8C+%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1+%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9+%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C+.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «الاغ فرزانه» یک «خرِ مرده» است که نقاب «چه گوارا» را به رخ کشیده است.

      حذف