۱۳۹۴ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

یمن از زاویه ای دیگر

بر طبق بر آوردی که منابع اطلاعاتی غرب در رابطه با «پایان ناگهانی عملیات هوایی عربستان سعودی» به دست میدهند؛ این آمریکا بوده است که عربستان سعودی را به متوقف کردن عملیات گستردهٔ هوایی قانع نموده است و  رژیم اسلامی ایران در این معادله تنها نقش «ریزه خواری» داشته است (مانند ریزه خواریهایی که در عراق به نام پیروزی به اسم خود چاپ میزند).
امّا دلیل اصلی تلاشهای آمریکا برای متوقف کردن حملات گستردهٔ هوایی؛ «رشد بیسابقهٔ متصرفات القاعده» در یمن؛ در طی یک ماه بمبارانهای گسترده بوده است. پیش از آغاز حملات هوایی عربستان سعودی؛ سازمان «القاعده» در یمن مناطق تحت نفوذ داشت؛ امّا از متصرفات کلیدی برخوردار نبود ولی اکنون برخوردار است.
در طی یکماه گذشته آمریکاییها نه تنها حتی یک عملیات در یمن بر علیه القاعده نداشته اند؛ بلکه پایگاه نظامی که این عملیاتها را سازمان میداد را از دست داده و نیروهای آمریکایی چنان به سرعت پا به فرار گذاشته اند که بسیاری از اسناد نظامی و اطلاعاتیشان به دست القاعده و حوثیها افتاده است. دولت اوباما مانند موارد دیگر؛ در این رابطه نیز برخوردی «دلآل مآبانه» داشت و دودش نیز در آینده به چشم خودشان خواهد رفت. هر چند که اعضای دولت اوباما با نمایشنامهٔ «کشتن بن لادن» و تماشای لحظه به لحظهٔ آن از «پیروزی کاذب» لذّت بردند و آمریکاییها را با این «شو انتقام سیاسی» به وجد آوردند؛ امّا ناتوانیهای دولت اوباما و شخص او؛ به رشد القاعده انجامید. احمقهایی که فکر میکردند با کشتن «بن لادن بازنشسته» دنیا جای بهتری خواهد شد (شیوهٔ شعار پردازیهای هالیوودی رهبران آمریکا)؛ دیدیم که نشد.... بلکه بدتر هم شد. ویرانیهایی که «دلّال بازیهای اوباما» به بار آورده است؛ حتّی با؛ بروی کار آمدن راست گرا ترین جناحهای حزب جمهوریخواه نیز به این سادگیها قابل جبران نخواهد بود و آن احمقهایی که فکر میکنند اگر جمهوریخواهان بر سر کار بیایند؛ چنین و چنان خواهند کرد؛ دچار مالیخولیا هستند. بی لیاقتیهای دولت جورج بوش (سوپر راستگرا)  و ظهور «دکترین کوندالیزا رایس» برای شستن «گّه کاریهای بوش» به «اوباما» انجامید که به نوبهٔ خود نه تنها تا کنون نتوانسته است کاری از پیش ببرد؛ بلکه مهره های دومینو همچنان در حال افتادن هستند.
اینکه آمریکاییها چکار میکنند خارج از ارادهٔ ما است؛ امّا دودش به چشم ایرانیان نیز خواهد رفت. شیرازهٔ کار از دست آمریکایی ها در رفته است و حکومتی که بتواند آمریکا را از این بحران فراگیر بین المللی نجات دهد؛ باید شامل «نوابغ» دربالاترین رده های تصمیم گیری باشد و متاسفانه؛ نوابغ به مسائل سیاسی اهمیت نمیدهند. لذا آمریکاییها تنها با «دلال بازی» و «لحیم کاری» به پیش خواهند رفت تا اینکه همان اتفاقی برایشان بیفتد که برای امپراتوری رُم و امپراتوری ساسانیان افتاد.

حوثیها که به طور عمده در فقیرترین بخش یمن (یمن شمالی) زندگی میکنند؛ به دلیل  بیماری خاورمیانه ای «حماقت نهادینه شده» بازیچهٔ بازی دیگران شده و به خاطر استفاده از تاکتیکهای حزب الله لبنان (تبدیل مدارس و مراکز درمانی و کارگاهها و کارخانه ها به پایگاههای نظامی)؛ در بمبارانهای اخیر خسارات «زیر ساختی» سنگینی متحمل شده اند که در نهایت «انگل فرزانه» (از جیب مردم ایران) مانند محصولات پیروزی حزب الله  لبنان در نبردهای ۳۴ روزه (خسارتهای چند میلیارد دلاری)؛ باید  متحمّل هزینه های آن شود و تمامی امید رژیم صفوی - شیعی هم به باز شدن مسیر بازگشت یکصد میلیارد دلار بلوکه شده اش و کاهش تحریمها است تا بتواند چنین ولخرجیهایی انجام دهد. همانگونه که پیشتر گفته ام؛ برای پولهای بلوکه شده دندانهای زیادی تیز شده اند و «دندانهای حوثیها» نیز به آن اضافه شد.
البته هنوز کار به مرحلهٔ «ولخرجیها» و «دوباره سازیها» نرسیده است و ویرانیها کماکان ادامه خواهند یافت. کشتیهای جنگی رژیم اسلامی ایران هنوز جرأت تکان خوردن در خلیج یمن را ندارند کشتیهای جنگی عربستان و مصر راه را بر روی آنها بسته اند. با ورود ناوهای آمریکایی به به آبهای یمن؛ مشکل بیشتر و غیر قابل حلّ تر گردیده است و چنانکه به نظر میرسد؛ برای مهار حوثیها و القاعده؛ بلوکه شدن سواحل یمن؛ همچنان ادامه خواهد یافت. امّا پرسش اصلی این است که : تا چه زمانی؟ به طور مطمئن این محاصرهٔ دریایی ابدی نخواهد بود.

همانگونه که گفته ام؛ موضوع حوثیها برای رژیم صفوی ایران؛ بسیار مهم تر از عراق و سوریه و لبنان است و اگر برای حل معادلهٔ ؛ موضوع «عصای موسی» در معادله گنجانیده نشود. عربستان سعودی و آمریکا و اسرائیل و مصر بازی را خواهند باخت و حکومت شیعی ایران بازی را خواهد برد.

کژدم

۲۸ نظر:

  1. کژدم گرامی، درود. بنظر نمیرسد دلیل این توقف ناگهانی این عملیات، رشد القاعده بوده باشد. دقت کنید که تنها یک روز قبل از اعلام پایان عملیات، ملک سلمان دستور وارد شدن گارد ملی را به این عملیات می‌دهد.
    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/04/21/پادشاه-سعودی-دستور-حضور-گارد-ملی-در-توفان-قاطعیت-را-صادر-کرد-.html
    ---پایه اصلی این نیرو بر اساس نیروی زمینی است و احتمالا عربستان قصد پیشروی زمینی را داشته است. و ملک سلمان نیز طبق برآورد قبلی این دستور را صادر کرده است. تنها دلیل توقف این عملیات، می‌تواند آگاه شدن عربستان از مسئله مهمی باشد که تا آن زمان به آن توجهی نشده بوده است و احتمالا آمریکا، عربستان را از این امر آگاه کرده است.
    آریو

    پاسخحذف
  2. http://www.washingtonpost.com/world/national-security/pentagon-loses-sight-of-500-million-in-counterterrorism-aid-given-to-yemen/2015/03/17/f4ca25ce-cbf9-11e4-8a46-b1dc9be5a8ff_story.html

    کژدم نظرت راجب این خبر چیه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      پنتاگون با ارازل و اوباشانی که طرف معامله است؛ باختهای بسیاری دارد که این رقم در پیش آنها صفر است. امّا اگر میخواهند این تسلیحات را پیدا کنند به «القاعدهٔ یمن» و نیروهای «علی عبدالله صالح» و حتّی «حوثی ها» مراجعه کنند.
      آمریکاییهای کنونی مثل روسپی هستند و هیچ «پرینسیپلی را نمیشناسند» همانگونه که گفتم «دلّال صفت» شده اند و با هر کس و ناکسی جفتگیری میکنند.

      حذف
  3. کژدم جان همانتور که قبلن گفته ای من هم فکر میکنم هیچکس بداد ملت ایران نخاهد رسید جر خودشان. امریکا و غرب هم ملاهارو میخان ! چرا چون اگه یک حکومت دمکراتیک سکولار تو ایران سر کار بیاد . دیگه عربها مثل الان میلیادر میلیادر سلاح نمیخرن و متمنن مردم کشورهای منطقه از حکومت سکولار ایران تقلید کرده و خاورمیانه به آرامش خاهد رسید . انوقت در کارخانه های اسلحه سازی امریکا و شرکا تقریبن بسته خاهد شد. پس به یک حکومت قرون وستایی متوهم و خونریز مثل جمهوری اسهالی و رهیر شاسکول آن حتمن نیاز است. این حاج حسین گروباچف { اوباما} هم میگن اومده ترتیب امریکارو بده و یک روز صبح امریکاییها که از خاب بلند میشن . میبینن امریکا بفرمان حسین گورباچف شده 50 تا کشور کوچک. چون داداش اوباما مسامونه {اونم از نوع وحشیهای خونخارش }و جز اخوان المفسیدین و طرفدار مرسی و دارو دستشه. نظرتون چیه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من قبلاً به طور مکرر نظرم را در بارهٔ اوباما گفته ام. من به «سکولاریسم» معتقد نیستم. به «لائیسیته» از نوع فرانسوی هم معتقد نیستم. به «تبدیل کردن مسجد به طویله» به شیوهٔ کمونیستها هم معتقد نیستم.
      من به «ریشه کنی مالاریا» معتقدم. و تمامی نظراتم را در مجموعه مقاله های «گفتگویی از نوعی دیگر» مطرح کرده ام.
      تا «احمق» در جهان است... «موسی شپشو» و «مسیح چاخان» و «محمد بچّه باز» و «اوباشان انگل» (کشیش و ربای و آخوند و مفتی) نیز حضور خواهند داشت.

      حذف
  4. اینکه گفتم آمریکا با این سیاستمداران دلّال و روسپی مآب به سرنوشت امپراتوری رُم و امپراتوری ساسانی گرفتار خواهد شد؛ شوخی نبود.
    این نوشته را هم اکنون داشتم میخواندم؛ شما هم بخوانید.. «قلنجون .. و سولنجون» ... افاقه میکنه....

    https://www.stratfor.com/weekly/chinas-new-investment-bank-premature-prophecy

    پاسخحذف
  5. در رابطه با نظر ناشناس بالا که برادر اوباما مسلمونه . نظرتظرتونو به لینک زیر که از سایت ماله کشی محسن رضاءی هست جلب میکنم. راستیکژدم رضایی رفته سپاه رو آماده زهر خوری آغا کنه و یا تسویه در سپاه مجددن شروع شده.؟؟ http://www.tabnak.ir/fa/news/494053/%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%A7%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%85%DA%A9%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%AA

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      همهٔ اعضای خانوادهٔ اوباما مسلمان هستند و برادرش یکی از مشاورین «ابوبکر عمر البشیر = سلّاخ دارفور» است که یکی از اعضای بلندپایهٔ «اخوان المسلمین = فراماسونری مسلمانها» میباشد.
      احمقهای مسلمان؛ زمانی که نام «قرآن و اسلام» به میان می آید به خاطر «بیماری حماقت خاورمیانه ای» آب از لب و لوچه و دهانشان میریزد و ذهنهای «جذام زدهٔ آنها» نمیتواند بفهمد که «اسلام» = « لجنزار» است و غرب میخواهد هر چه بیشتر مردم منظقه را به این لجنزار بکشاند.
      در دنیای اقتصاد همه نمیتوانند تولید کننده باشند و اگر هم بتوانند؛ نباید گذاشت که «تولید» کنند... بلکه باید یک عده (غرب) تولید کننده باشند و عده ای دیگر «مصرف کننده و خریدار» (خاورمیانه ای های بدبخت جذامی) باشند.

      حذف
  6. این که میگویید "حکومت شیعی ایران بازی را خواهد برد"، آیا این تنها یک پیروزی موقتی خواهد بود و آیا باید آن را در چهارچوب "روند شکست استراتژیک" بررسی کرد؟
    یا این که این پیروزی باعث تغییر روند شکست استراتژیک، به نفع حکومت خواهد شد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بُردهای رژیم به باندهای رژیم تعلق دارد و «باختها»ی رژیم به مردم ایران.
      رژیم اسلامی انگلهای حاکم بر ایران در لبنان «حزب الله لبنان» را دارد که برایش «بُرد» محسوب میشود؛ امّا وجود این سازمان انگلی برای مردم ایران یک باخت تمام عیار است که باید هزینه های بی در و پیکرش را بپردازند.
      این رژیم تنها به باقی ماندن در قدرت باندها و صنف انگلی آخوندها فکر میکند و یک رژیم نظامی - امنیتی است. لذا افزایش عمر رژیم نه به معنی پیروزی ایران؛ بلکه به معنی غارتهای بیشتر است.
      روند شکست استراتژیک حتی با به کرسی نشانده شدن «عصای موسی» به نفع ایران نیست؛ بلکه ایران را به تنگناهای بسی خطرناکتر خواهد کشانید.
      تسخیر کویت توسط صدام حسین و عکس العمل بین المللی در رابطه با آن را در ذهنتان بیاورید؛ تا بفهمید چه میگویم.
      بردن بازی توسط رژیم شیعی ایران در «یمن»؛ بازی را به نفع ایرانیان تغییر نخواهد داد؛ بلکه کشورهای بازنده و حامیانش را به بازیهای خطرناکتری علیه ایران خواهد کشانید.
      کاری که میتوانست به سادگی انجام گیرد؛ با دشواریها و کشتارها و ویرانیهای بزرگتری به پایان خواهد رسید.(نمونهٔ سوریه و عراق)
      به همین خاطر است که من میگویم «خطاب به احمقهایی که در تل آویو و ریاض نشسته اند»
      اگر حتی برای یک لحظه می اندیشیدم که «عصای موسی» به نفع ایران است؛ نه تنها پای «انگل فرزانه» را میبوسیدم؛ بلکه حتی حرفی در این رابطه نمی زدم. پروژهٔ «عصای موسی» (نامی که من بر آن نهاده ام)؛ مرگ ایران خواهد بود.

      حذف
  7. آیا دوستان این ویدیو را دیده‌اند؟ قدیمی است، جنرال کلارک در مورد برنامه آمریکا برای سرنگونی حکومت های منطقه و در آخر ایران صحبت میکند.

    https://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw&spfreload=10

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ویدیوی بسیار جالبی بود. امّا مشکل این است که در زمان تولید این «شو تلویزیونی»؛ «نفت خاورمیانه» ارزش داشت. امّا حالا ... «نداردددددد». امّا Aftermaths آن بازیهای کشتارگرانه؛ همچنان وجود دارند.
      خاورمیانه و «تفکّر جذام زدهٔ خاورمیانه ای»؛ همچنان در دوران «نفت» و «رضاخان» و «محمد رضا پهلوی» و «آتاتورک» و «مصدق» یخ زده است ....
      ما باید به دوران پس از «عصر یخبندان» فکر کنیم.

      حذف
  8. http://yemen.usembassy.gov/tw_040115.html

    آیا مسخره نیست که دولت اوباما توانایی فرستادن یک هواپیما و یا کشتی برای خروج شهروندانش از یمن را نداشته؟ و در آخر روسیه آنها را نجات داده است!

    http://rt.com/news/249345-yemen-evacuation-russia-gratitude/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      چه مسخره باشد و یا نباشد... چه پروپاگاندای روسی باشد؛ همین است که هست. من میگویم که حتی به «تخم ایرانیان» نیز نباید باشد که چه تعداد سرباز آمریکایی و در کجا؟ به گا رفتند... همچنان که نباید به تخمشان باشد که چه تعداد پاسدار مادر جنده در کدامین کشور برای نجات یک «امامزادهٔ دروغین» به گا رفته اند.

      حذف
  9. «کیر مبارک پوتین» و دهان «سوراخ فرزانه»

    http://www.radiofarda.com/content/f14_russia_says_s-300_unlikely_to_be_supplied_to_iran_in_nearest_future/26974489.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هاهاها واقعا خنده داره. به طور رسمی دارند به الدنگ فرزانه توهین میکنند یا اینکه اونا هم دوست دارند بخندند و فرزانه رو اوسگول کنند.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      مگه من نگفتم که S -300 از ردهٔ تولید خارج شده؟ از همان اولش هم معلوم بود که پوتین میخواهد «رهبر فرزانَنی سیکینه سَرییّه»

      حذف
  10. «کثافتستانیها» پس از سرمایه گذاری چند ده میلیاردی «چین» در «کثافتستان» به حضور سلطان عربستان رفتند؛ تا شاید چند میلیاردی هم از او بگیرند.

    http://www.radiofarda.com/archive/news/20150423/143/143.html?id=26974475

    نتیجه اینکه خیلی بی تربیتی میشود که بگویم: «چین» نیز به کون «مفعول فرزانه» رحم نمیکند.

    پاسخحذف
  11. پس از توسّل به «کُس فاطمه»... توسل به «کیر بدنساز سیاهپوست آمریکایی» موجب هضم کباب ۶۰ سانتی میشود...
    «کیر بدنساز سیاهپوست آمریکایی» مغز پیچ پیچ خورده و سیاه شیعیان مؤمن صفوی مسلک را به یاد «کیر بلال حبشی» می اندازد ...

    اجرکم عندالله...

    http://www.dw.de/%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D8%B1-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF/g-18403975

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سفره پهن شده چرا این آقا نخوره؟ مگه خواهر تونی بلر مسلمون نشد واسه پرس تی وی کار نکرد ؟
      یه ذره هم این آقا بخوره. حداقل عرق ریخته برای اون عضلاتش.

      حذف
  12. جناب کژدم نظرتون راجع به این مقاله چیه؟

    http://www.ettelaat.net/15-april/news.asp?id=85923&sort=Iran

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مقاله را خواندم.همینکه « منصور راستایی» در آخر خود را پی اچ دی معرفی میکند. نشان از بی محتوایی نوشته اش دارد.
      دوست داشتم این «شیّاد» را رو در رو در یک مناظره میدیدم؛ تا که همه ببینند که «شیّاد بازی» یعنی چه؟

      حذف
  13. مثل اینکه شناور حلبی های ایران آروم سر خر کج کردند.

    http://www.usatoday.com/story/news/world/2015/04/23/iran-yemen-us-navy-warships/26264393/



    پاسخحذف
  14. خوب این کلمن رفته بود سر قبر فلسطینیها...از کشور انداختنش بیرون...
    انقدر روابط با اسرائیل امریکا خوب شده کسی نمیتواند بهم بزند............

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برو جلو بوق بزن ... بابا

      حذف
    2. آقا شما وبلاگ نویسی رو شروع کنید ما بیشتر با نظرات شما آشنا میشیم. این جوری که حیفه!

      حذف
  15. یاد آور کیر «بلال حبشی» برای «شیعیان مؤمن» از ایران خارج میشود و قرار است که «خواهران زینب» در عزای رفتن او؛ جامه های خود را «چاک چاک» کنند و به «سینه زنی» بپردازند...

    http://www.bbc.co.uk/persian/sport/2015/04/150424_l43_ronnie_coleman_cancelled

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. احتمالا یکی از آقایون شب که رفته خونه زنش بهش گفته فلانی تو چرا مثل کلمن نمیتونی ارزشی و هیکلی باشی. اینام دیدن خودشون که دارند به پوتین میدن، اینجوری پیش بره زنشون هم به کلمن میخواد بده.

      حذف