۱۳۹۴ مرداد ۸, پنجشنبه

ترکهای عثمانی و جهت وزش باد

این نخستین بار نیست که ترکهای عثمانی در ۵ سال اخیر تغییر موضع میدهند. از برادری با اسرائیل تا «ماوی مرمره» و دوستی با بشار اسد تا خواستار شدن سرنگونی رژیم بشار اسد. از حمایت شدید مالی؛ لجستیکی؛  حمایت اطلاعاتی و تسلیح داعش تا آغاز جنگ ظاهری با داعش. از سخنان آتشین علیه رژیم صفوی حاکم بر ایران؛ تا پولشویی برای همان رژیم و گرفتن رشوه های کلان؛ در همهٔ رده های حکومتی. شاید حاکمیت اخوان المسلمینی ترکهای عثمانی؛ خودشان را بسیار زرنگ میدانند و البته بسیاری دیگر از ظاهراً تحلیلگران که میخواهند ترکیهٔ اخوانی را به عنوان یک نمونهٔ پویای حکومت اسلامی جا بزنند و ثابت کنند که اسلام هنوز در پاسخگویی به مسائل جهان کنونی «نمرد ه است و همچنان زنده است» نیز چنین میپندارند که حکومت اردوغان به خوبی خود را با شرایط جدید وفق میدهد. امّا همهٔ دارندگان چنین تفکّری؛ یک مسئلهٔ مهم را فراموش میکنند و در محاسبات خود نمیگنجانند؛ و آن مسئلهٔ «کوچه دادنها» است. همان «کوچه دادن»هایی که رژیم انگلهای صفوی را به اینجا کشانید. 
نتیجهٔ سیاستهای ۲ دههٔ اخیر ترکهای عثمانی برای همهٔ بازیکران منطقه ای و اروپایی و آمریکا نشان داده است که به هیچ وجه نمیتوان به ترکهای عثمانی ؛ چه سکولار و چه اسلامگرا اعتماد نمود
امّا پرسش این است که ترکهای عثمانی؛ چگونه باز هم یک شبه موضع خود را تغییر دادند؟ آیا سرعت و شدت تغییرات در سوریه و منطقه تا آن حدّ است که ترکهای عثمانی از قافله عقب مانده و در آخر داستان متوجّه تغییرات شده اند؟
پاسخ این است که: بله؛ و ترکهای عثمانی مانند تغییر مواضع ناگهانی مکرر در چند سال گذشته و رفتن به دنبال نخود سیاه های «رؤیای امپراتوری»؛ نه تنها باز هم از قافله عقب مانده اند؛ بلکه باز هم به دنبال نخود سیاه خواهند رفت.
بی آبرو شدن ترکهای عثمانی در عرصهٔ بین المللی در رابطه با حمایتهای آشکار از «داعش» و خرید نفت قاچاق از داعش و بوجود آوردن مسیر امن برای آثار باستانی عراق و سوریه که توسط داعش به بهانهٔ «ویران کردن بُت ها» به سرقت رفته و از مسیر ترکیهٔ عثمانی  (البته با پرداخت سهم حکومت دزدان سرگردنهٔ اخوانی حاکم بر ترکیه) و کمکهای رژیم ترکهای عثمانی به اخوان المسلمین مصر و شاخهٔ داعش در صحرای سینا و حمایت از عملیاتهای مسلحانه در صحرای سینا و عدم پذیرفته شدن آنها از طرف عربستان سعودی و اقمارش به خاطر مسئلهٔ نژادی و بدنام بودن حکومت (دزدیهای میلیاردی و پیمان شکنی های سیاسی) و همچنین داعیهٔ بازگردانیدن امپراتوری عثمانی که با کاخ جدید اردوغان به صورت آشکاری از آن رونمایی شد.
اینها بخشی از شکستهای سیاست خارجی «دزدان سر گردنهٔ عثمانی» است که در آینده نیز برایشان بسیار گران تمام خواهد شد. زیرا داشتن تاریخچهٔ پر از « فساد» و «غیر قابل اعتماد بودن» یک کشور و ملّت را میتواند به «ملعبه» تبدیل کند. حتی شیخ نشین قطر نیز به خاطر رابطه با ترکهای عثمانی؛ با تمامی «کرنشهای قهرمانانه» به درگاه آمریکا و اروپا و عربستان هنوز نتوانسته است جایگاه سابق خود را بازسازی کند.

به نظر من این تحولّات که در پی می آیند؛ منجر به تغییر موضع جدید و ناگهانی ترکهای عثمانی گردیده است:

۱- ترکهای عثمانی بالاخره فهمیدند که داعش باید از خاک سوریه بیرون رود و تلاشهای آنها برای تقویت داعش؛ به جز بی آبرویی و انزوای سیاسی ثمری نخواهد داشت. بویژه آنکه همهٔ هواداران اروپایی داعش در مسیر رفت و برگشت از اروپا به سوریه و بالعکس؛ از مسیر «اردوغان» گذاشته اند.
۲- حوثیها در یمن در حال عقب نشینی هستند و در ماههای آینده به طور کامل شکست خواهند خورد و شاید «ائتلاف عربی» همانگونه که یکی از مقامات بلندپایهٔ امنیتی عربستان گفته بود؛ پس از حل مسئلهٔ یمن به حلّ مسئلهٔ سوریه روی بیاورند.
۳- سوریه در حال تجزیه  است و سیاستهای رژیم اسد و انگل فرزانه در سوریه شکست خورده و عربستان سعودی و اقمارش و اسرائیل  در سوریه دست بالا را دارند.
۴- رژیم اسلامی ایران برای داشتن جای پا در سوریه در جهت حمایت از شیعیان لبنان و مزدورانش و جلوگیری از تشکیل کردستان مستقل در عراق وارد مذاکره با «اتحادیهٔ میهنی» و «پ.ک.ک» و نیروهای کُرد سوریه شده است (اعتراض انگل حسن نصرالله به حملات ترکهای عثمانی به مواضع پ.ک.ک و نیروهای مدافع خلق سوریه نیز از همین مسئله سرچشمه میگیرد). لذا برای ترکهای عثمانی؛ آینده ای بدون وجود داعش در سوریه متصور نیست و حد اکثر کاری که ترکهای عثمانی میتوانند انجام دهند؛ معاملهٔ داعش در برابر کردستان خودمختار سوریه است تا دُم خود را از تله بیرون بکشند. امّا دُمی که لای تله رفته باشد؛ بدون زخم بیرون نخواهد آمد.
۵- مسئلهٔ مرگ ملاّ عمر (رهبر طالبان افغانستان)؛ هر چند که یک ماه پیش توسط شاخهٔ خراسان داعش اعلام شده بود؛ امّا با تأیید رسمی آن از طرف مقامات حکومتی افغانستان که حتماً خبرش پیش از آنکه در رویترز و رادیو فردا و بی بی سی منتشر شود؛ به گوش دستگاههای اطلاعاتی از جمله «میت» رسیده بوده است و به احتمال قوی در رویکرد جدید ترکهای عثمانی تاثیر داشته است.
هر چند که شاید تأیید مرگ ملّا عمر به طور رسمی؛ در جهت راغب کردن بیشتر طالبان برای صلح با دولت افغانستان باشد؛ امّا یکی دیگر از پیامدهای آن میتواند پیوستن گروههایی از طالبان افغانستان به داعش گردد و زمینهٔ مهاجرت داعش از سوریه به افغانستان و پاکستان و عراق را قطعی تر کند.
از طرف دیگر کشته شدن رهبر سازمان «لشگر جنگهوی» در بازداشت نیز نشانه ای دیگر بر افزایش فشارهای دولت واقعی پاکستان (نظامیان) در جهت مقابله با رشد داعش به شمار می آید. زیرا این سازمان در تلاش بود تا بتواند در برابر مزایایی به داعش بپیوندد.

پ.ک.ک بازی را باخته است و پس از این همه چیز را خواهد باخت

هرچند که پ.ک.ک دست آوردی ندارد و همهٔ دست آوردش سازمانی است که درست کرده اند (سازمانی که پس از ۴۰ سال تمامی دارایی مبارزاتی اش؛  خودش است)؛ امّا به خاطر حماقت نهادینه شده در افکار آنها (استالینیسم دهاتی واری) و عدم درک درست از «مبارزهٔ سیاسی»؛ در طول تاریخ حیات خود؛ همیشه به عنوان یک نیروی «نیابتی» عمل کرده است و «منافع سازمانی» خود را بر منافع کردستان ترجیح داده است. نمونهٔ اخیر آن را نیز در درگیری با پیشمرگان حزب دموکرات کردستان ایران میتوان دید که از نظر من یک خیانت آشکار از طرف پ.ک.ک بود.
هر سازمان سیاسی؛ به عنوان یک «موجودیت» حق دارد که از سازمان خود دفاع کند؛ به شرطی که آن سازمان کارایی داشته باشد. پرسشی که یک پیشمرگ پ.ک.ک باید از خود بپرسد؛ این است که در طی ۴۰ سال مبارزه؛ کدامین دست آورد ملموسی داشته است؟ کدام منطقه را از دست ترکهای عثمانی آزاد کرده است؟ زمانی که پ.ک.ک حاضر به مذاکره با دولت ترکهای عثمانی شد؛ چه اهرمی در دست داشت که به آن ببالد و روی میز مذاکره قرار دهد؟ مگر مذاکره میان دشمن تا دندان مسلح و عضو پیمان ناتو و پذیرفته شده به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل (بنگاه معاملاتی بین الملل) و یک سازمان سیاسی نظامی که تمامی دارائیش چند قبضه کلاشنیکف و آر- پی - جی  و چند تُن مواد منفجره است؛ امکان پذیر است؟
احمقهایی که کادر رهبری پ.ک.ک را تشکیل میدهند؛ آیا آنقدر شعور ندارند که بفهمند؛ با تکیه بر فرانسه و آلمان و بشار اسد ؛ نمیتوان مبارزه را به پیش برد؟  آیا نمیفهمند که آنچه را که تاکنون مبارزهٔ مسلحانه نامیده اند؛ مبارزهٔ مسلحانه نبوده؛ بلکه بازی کردن نقش «موی دماغ مسلحانه» بوده است؟ در طی این ۴۰ سال حتی یک روستا نیز آزاد نشده است. ۴۰ هزار نفر کشته شده اند (حدود ۴ لشکر پیاده)؛ امّا نتیجهٔ نعره های «فیل در حال زایمان» چه بوده است؟ این فیل غرّان حتی «موش» هم نزاییده است.
آقای اوجالان چگونه دستگیر شد؟ چه تعداد دولتهایی که به آنها اعتماد کرده بودند؛ در این دستگیری دست داشتند؟ مگر آقای اوجالان فدای «وحشت رژیم اسد» و «جفتگیری اسرائیل با ترکهای عثمانی» نشد؟
پ.ک.ک باید پاسخ دهد که در طول زندگی «شبه سیاسی» و «موی دماغ نظامی» خود؛ تا کنون با چند حکومت «جفتگیری» کرده است؟ مگر نوچهٔ ایرانی پ.ک.ک (پژاک) همین ۲ سال پیش نبود که به رژیم انگلهای صفوی پیشنهاد داده بود که اگر از طرف آنها به رسمیت شناخته شود؛ «حافظ منافع رژیم در کردستان = جاش» خواهد شد؟ براستی تا کنون چه تعداد از اینگونه پیشنهادهای «جفتگیری» به این و آن داده اند؟
مردم کردستان عراق که «میهماندار» پ.ک.ک هستند؛ بارها روستاهایشان از طرف سپاه قدس گلوله باران شده است. حال این سازمان با چه رویی میخواهد با سپاه قدس بار دیگر و برای چندمین بار «جفتگیری» کند؟ آیا کادر رهبری این سازمان و «نوچهٔ ایرانی آن» چیزی به نام «شرم» میشناسند؟ یا مانند آخوندها و «استالین» چیزی در بارهٔ «شرم» نشنیده اند؟
این سازمان به خاطر «موی دماغ نظامی» بودن؛ به عنوان یک سازمان «تروریستی» شناخته شده است تا زمینهٔ سرکوبش آسانتر شود. لذا پرسشی که باید برای یک پیشمرگه مطرح شود این است که اگر ما را تروریست مینامند؛ پس چرا باید فقط «موی دماغ باشیم؟».... چرا نباید به شیوه ای گسترده بجنگیم و زندگی را بر کام آنهایی که زندگی را بر کام کردستان تلخ کرده اند؛ تلخ نکنیم؟
آیا تا کنون بلد نبودید؟ .... حالا باید از شیوه های مبارزاتی «داعش» یاد گرفته باشید. باور ندارید؟ مشغول کار شوید تا ببینند که «تروریست» یعنی چه؟ به آنهایی که «موی دماغ نظامی» را «تروریست» میخوانند؛ نشان دهید که سخت در اشتباهند.
ترکهای عثمانی در صورت بوقوع پیوستن یک مبارزهٔ مسلحانهٔ واقعی؛ بسیار آسیب پذیر هستند.
ترکهای عثمانی؛ دارای عمق استراتژیک اقتصادی نیستند.
اگر اردوغان میگوید که «روند صلح پایان یافته است» یعنی اینکه «جنگ میخواهد» و جنگ را عملاً به بهانهٔ «داعش» شروع کرده است؛ پس به «اردوغان و حامیانش جنگ بدهید».
پیشمرگان پ.ک.ک باید بدانند که به خاطر «جفتگیریهای متعدد کادر رهبری» با هر کس و ناکسی؛ اکنون انباشته از جاسوسانی است که برای حکومتهای گوناگون کار میکنند. اگر اینطور نیست؛ پس این خبر چیست؟


پ.ک.ک برای اینکه از یک سازمان «دهاتی - استالینی» به یک سازمان سیاسی تغییر یابد؛ به خانه تکانی نیاز دارد؛ وگرنه تنها یک کادر رهبری متشکل از «احمقها» است که میتواند پس از ۴۰ سال سابقه  بدون هیچ دست آوردی و بدتر از آن به نفع «دشمن» کار کرده باشد.

کژدم



۷۸ نظر:

  1. پ.ک.ک. اصلا اینطوری مبارزه می‌کند چون یک سازمان «دهاتی استالینیستی» است. البته بهتر بود می‌گفتید «دهاتی مائوئیستی». چون افکار استالین دست کم اندکی رنگ و بوی شهری داشت ولی افکار مائو یکسره روستایی بود و استراتژی اصلی مبارزه‌اش هم «محاصره شهرها از طریق روستاها» بود. تمایل پ.ک.ک هم بیشتر به «سوسیالیسم چینی» است تا «سوسیالیسم روسی». حالا اگر پ.ک.ک. بخواهد از این حالت بیرون بیاید باید چگونه مبارزه کند و کدام سازمان کنونی مبارزاتی را الگو قرار دهد که دیگر «دهاتی» نباشد؟ در منطقه‌ای که بافتش روستایی و قبیله‌ای است چگونه می‌توان تشکیلات مدرن سیاسی ساخت برپایه کدام نظر و خط مشی سیاسی؟ آیا پ.ک.ک. باید «داعش» و «جبهه نصرت» و «طالبان» و «حماس» و «حزب الله لبنان» را الگو قرار دهد که همه دارند پیگیرانه و رادیکال برای اهدافشان مبارزه می‌کنند؟ اساسا یک الگوی مدرن مبارزاتی «غیر دهاتی» به نظر شما کدام تشکیلات رزمنده کنونی در جهان است؟ آیا می‌توانید یک نمونه ذکر کنید تا ما هم با آن آشنا شویم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تمامی سازمانها و احزاب کردستان؛ باید نخست بر یک مشکل فرهنگی غلبه کنند و آن هم «افکار عشیره ای» و «قبیله ای» است. در شرایط کنونی تنها راه گذار به آینده برای کردستان؛ گذشتن از این مشکل فرهنگی و روانی است.
      احزاب کردستان؛ همگی باید «ناسیونالیسم» را پرچم فکری خود قرار دهند. تا زمینه های فکری «قوم واحد؛ هدف واحد» . «همه برای یکی .... یکی برای همه» بوجود آید. این اندیشه؛ زمینه های فکری شکوفایی اقتصادی اجتماعی آینده را بارور خواهد نمود.
      در رابطه با «رادیکالیسم» گفتید. بله باید رادیکال باشند و تا زمانی که «اهرمی در دست ندارند» وارد مذاکره با هیچکس نشوند.
      کسی که هیچ ندارد؛ چگونه با کسی که همه چیز دارد میتواند مذاکره کند؟
      بازی احمقانهٔ «سازگارا - مخملباف» را به یاد می آورید که جوانان ایران را در سال ۸۸؛ مسخرهٔ دنیا کردند؟

      .....
      بچّه ها برید توی خیابونها.... ما هم داریم با اروپا مذاکرات دیپلماتیک میکنیم.....
      یادتان هست؟
      خنده دار نیست که عدّه ای احمق هم این مزخرفات را باور میکردند؟
      من هم در همان زمان گفتم که بروید کاسه کوزهٔ تان را جمع کنید...
      یک فیلم ساز «کُپی کار» میخواهد خودش را رنگ زده و «خر را به جای بلبل» بفروشد.
      تصور کنید که «ابراهیم تاتلی سَس» برود در پارلمان اروپا سخنرانی کند ...
      بعد هم به همه وعده بدهد که کار دارد تمام میشود.... واقعاً مسخره نیست؟
      حماقت «شبه سیاسی» که در میان ۹۰ در صد ساکنین ایران به نام «دانش سیاسی» نامیده میشود؛ نشانهٔ «بلاهت ملّی» است.
      این بیماری در خاورمیانه «اپیدمیک» است.

      حذف
    2. در رابطه با «مائو» هم اشتباه نکنید. استراتژی «محاصرهٔ شهرها از طریق روستاها» در روند جنگ میهنی علیه ژاپن و بخشی از ارتش که هوادار «ژنرال چیانکای شک» گرد آمده بودند شکل گرفت. مانند «راهپیمایی طولانی». «مائو» با رهبران شپشوی پ.ک.ک هیچ قرابتی ندارد. مائو مردی پیگیر و رادیکال بود. به همین دلیل است که او «مائو» بود و اینها «مائوئیستهای پیزوری» هستند.
      شعار اصلی مائو این بود:

      تعداد کشته های دشمن را بشمارید.

      حذف
    3. مگر «ویتنام» یک کشور پیشرفته بود؟
      نبرد «دیِن بیِن فو» به فرماندهی «ژنرال جیاپ»؛ یکی از شاهکارهای نظامی است.
      شما فقط یک نمونه در طول تاریخ مبارزاتی کردستان چیزی را نشان دهید که یک صدم بوی «نبرد دین بین فو» را بدهد.
      جنگ قبیله ای عشیره ای در میان عشایر کردستان؛ بسیار بیشتر و بی رحمانه تر وکشتارگرانه تر از جنگهای آنها با دشمنان مشترکشان بوده است.
      این شاخص ترین بیماری اجتماعی - سیاسی در کردستان است.
      حزبی که بتواند این بیماری را درمان کند؛ نخستین حزب واقعی کُردی است.

      حذف
    4. این نوشته را در اوج کمکهای رژیم کثیف اخوانی ترکهای عثمانی نوشتم. زمانی که ترکهای عثمانی از رسیدن کمک به «کوبانی» به شدت جلو گیری میکردند و کردستان ترکیه به شدت ملتهب بود.

      http://kajdoum1.blogspot.com/2014/10/blog-post_7.html

      حذف
  2. کژدم جان جون به لب شدم تا مطلبی در مورد ترکیه بنویسی! حالا چند سوال:
    1- درسته که قراره خط لوله جدید گاز از ایران ترکیه رو دور بزنه و از مناطق کرد نشین عراق و سوریه برسه به اروپا و خیلی از جلز و ولزهای ترکها سر این قضیه است؟
    2- چرا عملکرد یپگ و پکک اینقدر متفاوته؟
    3- اگر حزب کردهای ترکیه غیرقانونی بشه امکان داره طرفدارانش جذب پکک یا یپگ بشوند؟

    پاسخحذف
  3. ناشناس گرامی
    این نخستین مطلب نیست که در رابطه با ترکهای عثمانی نوشته ام.
    پاسخ سوال نخست شما را نمیدانم.
    پاسخ پرسش دوم شما را باید در رابطه با شرایط سوریه جستجو کرد. ی. پ.گ برای مرگ و زندگی میجنگد؛ آنهم با دشمن خارجی (داعش). امّا پ.ک.ک تبدیل به یک نیروی تنبل و مفت خور شده است. رهبرانش هم سرشان با کونشان بازی میکند و شالوه های فکریشان بسیار در هم و بر هم و مالیخولیایی است (مالیخولیایی در حد مالیخولیاهای حکمتیست ها و نه شبیه آنها) اگر یک سری به وبسایتهای پ.ک.ک بزنید و نوشته ها را بخوانید همه اش مزخرفات و آسمان ریسمان بافی و بازی با کلمات است. پ.ک.ک از اوّل هم «پوخی نبود» و فقط «در شهر کوران؛ مرد یک چشم پادشاه است». باور ندارید؟ به نتیجهٔ کارنامهٔ ۴۰ ساله شان نگاه کنید. پ.ک.ک بعد از ۴۰ سال فقط چندتا آرپی جی و کلاشنیکف و مقداری مواد منفجره و «پیشمرگه های سیّار» است. همیشه هم همین بوده است.
    پاسخ پرسش سوم شما نیز نخست «آری» است. زیرا عده ای از هواداران حزب دموکراتیک خلقها؛ هواداران پ.ک.ک هم هستند. امّا شاید در پ.ک.ک انشعاب بوجود آید و یک نیروی رادیکال که بتواند از «آپوئیسم مقدّس» عبور کند؛ بوجود آید. امّا چسبیدن به ی.پ.گ دور از ذهن است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنون از پاسختون. منظور من مطلبی در مورد وقایع یک هفته اخیر بود.
      به عنوان پیشنهاد اگر در توییتر هم فعالیت کنید عالی می شود.

      حذف
  4. کژدم گرامی - قسمت اول
    سخن شما در مورد در دست داشتن ابزاری جهت ورود به مذاکره کاملا درست و بجاست.
    حال میخواهم به بحثی بپردازم که ممکنست در بخشهایی با مخالفت شما روبرو شوم ولیکن این موارد نیز منطبق با واقعیتهای و رویدادهای جاری در کردستان عراق است که به دلیل درگیر بودن نزدیک فکر میکنم که بیشتر با راستی ها منطبق است.
    1- پس از موضعگیری های شدید ترکهای عثمانی در قبال خودمختاری و زمزمه های ایجاد حکومتی محلی در کردستان عراق که با لشکرکشی ترکها به مرزهای کردستان در سال 2005 همراه بود. سلسله مذاکراتی با ترکها از جانب حکومت کردستان آغاز گردید که در نهایت منجر به سازشی میان آنها گردید. در قبال این سازش امتیازها و تسهیلات اقتصادی زیادی در اختیار ترکها قرار گرفت و عملا تمامی سرمایه گذاریها و مبادلات بازرگانی و پروژه های بزرگ عمرانی در اختیار شرکتهای ترک قرار گرفت. حقی شبیه به کاپیتولاسیون به شهروندان ترک اعطا گردید و تسهیلات اقامتی ویژه ای در اختیار آنها قرار گرفت. در عمل با شرایطی خفیفتر این حق در اختیار حکومت ایران نیز قرار داده شد البته بصورت محدودتر و در ناحیه جغرافیایی سلیمانیه.
    در خلال سالهای 2006 تا 2014 بیش از یکهزار و هشتصد شرکت ترک و پانصد شرکت ایرانی در کردستان عراق به ثبت رسید که عمدتا در فعالیتهای بازرگانی و پیمانکاری فعالیت داشتند.
    ترکها بصورت عمده ای توانستند بخش عمده ای از فعالیتهای بازرگانی و اجرای پروژه های عمرانی را در قبضه بگیرند بخصوص در استانهای اربیل و دهوک.
    شرکتهای ایرانی نیز توانستند به شریک دوم تجاری در کردستان عراق تبدیل گردند و در سال 2007 بخش بزرگی از اجرای پروژه های عمرانی در استان سلیمانیه و با حجمی کمتر در اربیل به آنها واگذار گردید.
    2- متاسفانه شرکتهای ایرانی به همان راهی رفتند که در آسیای میانه پیموده بودند. بد قولی ها در اجرای پروژه ها. کیفیت بسیار نازل کار. تقلب در اجناس صادراتی به کردستان. و از همه مهمتر وارد نمودن نیروهای اطلاعاتی در قالب کارمند و نیروی کاری در شرکتهای ایرانی سبب گردید که در سال 2009 بیش از یکصد و پنجاه شرکت ایرانی خلع ید شده و پروژه ها از آنها گرفته شده و بسیاری نیز دیپورت گردند با شیوه ای محترمانه و ندادن کار بدانها.
    از سال 2010 روند کارها به گونه ای دیگر گردید. شرکتهای ترک با سرمایه گذاری در تولید و شراکت با سرمایه گذاران محلی توانستند بخش بزرگی از تولید محلی در کردستان عراق را در اختیار خود بگیرند و با بکارگیری نیروهای کاری ترک چه بصورت کارگر یا تکنیسین و یا متخصص عملا ضرباهنگ تولید و پیمانکاری و همینطور تجارت و گردشگری و مسکن را در کردستان عراق در اختیار خود قرار دادند.
    شرکتهای ایرانی نیز با خالی کردن میدان بدلیل عملکرد خود عملا تبدیل به تامین کننده نیروی کاری در کردستان گردیدند ب ه نحوی که در سال 2013 در مقابل وجود بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر مقیم ترک در اربیل چیزی در حدود بیست هزار نفر مقیم ایرانی به ثبت رسیده بود که عمدتا از کردهای ایرانی تشکیل شده بود که به گچ کاری و لوله کشی و سیمانکاری و عمدتا عملیات مرتبط به ساختمان سازی در پروژه هایی مشغول بودند که بخش عمده ای از آنها به نحوی به ترکها متعلق بود.
    در سال 2013 حجم مبادلات تجاری میان کردستان عراق و ترکیه از هشت میلیارد دلار گذشت که چیزی بیش از چهار برابر حجم مبادلات میان کردستان عراق و ایران بود. در همین سال ترکها عملیات اجرایی در بیش از هفتصد پروژه عمرانی را در کردستان عراق به عهده داشته اند که بودجه آنها بیش از سه میلیار دلار بوده و در برابر شماره پروژه هایی که ایرانیها در اختیار گرفتند به چیزی بیشتر از تعداد انگشتان یک دست نمیرسد. در سال 2013 ترکها در بیش از سیصد پروژه تولیدی در کردستان عراق بصورت مستقیم سرمیه گذاری نموده اند در حالیکه شماره این پروژه ها در طرف ایرانی چیزی کمتر از چهل پروژه بوده که آنهم کارخانه هایی کوچک که تاثیر گذلری خاصی را در درآمد ناخالص کردستان ندارند.
    خلاصه کلام آنکه ترکیه به نحوی بسیار فزاینده به بازار کردستان عراق وابسته است چه در راستای ارسال نیروی کار و چه در جهت بازار مصرف کالاهای خود و صد البته این وابستگی کاملا دو طرفه است.
    ایران جهت مقابله با سیاستهای ترکیه و درجهت ضربه زدن به پیمان میان حکومت کردستان و ترکیه عملا به حمایت از "پ ک ک" و جناحهایی از اتحادیه میهنی و جدیدا جنبش گوران برخاسته و با استفاده از تضادهای قبیله ای - عشیرتی در صفوف نیروهای کردستان عراق عملا به اختلافات داخلی میان کردها دامن میزند. هرچند که در عمل سبب تقویت موضع حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری بارزانی و اقزایش محبوبیت بارزانی در میان توده های مردمی گردیده است.

    پاسخحذف
  5. کژدم گرامی - قسمت دوم
    دومین حربه کردها وجود ذخایر نفتی و گازی در کردستان عراق بود که انتقال آن از طریق ترکیه تاثیر بالایی را در اقتصاد ترکیه خواهد داشت و قرارداد بیست و پنج ساله و یا به قولی پنجاه ساله این کشور با حکومت کردستان عراق به قولی تضمین کننده و تامین کننده منافع اقتصادی زیادی برای ترکیه خواهد بود و در اختیار داشتن فروش بیست درصد از محموله گذری یکی از شروط قرار داد است.
    بی جا نیست که حکومت ترکیه با افزایش زمزمه های تشکیل کشور مستقل کردستان در شمال عراق مخالفت چندانی با آن ننمود و حتی به نوعی از این فکر استقبال نمود.
    برخورد ترکیه با مسئله کردستان سوریه در نمودی معکوس با سیاستش در کردستان عراق قرار دارد. پیشمرگهای "ی پ گ" در کردستان سوریه مواضعی کاملا نزدیک به "پ ک ک " دارند و به هیچ حزب دیگری کردی نه تنها اجازه فعالیت نمیدهند بلکه اقدام به دستگیری و در حالاتی اقدام به ترور سرانشان مینمایند و حتی در جریان جنگ کوبانی اجازه شراکت در نبرد را به آنها ندادند. زمزمه های تشکیل حکومتی خود مختار در شمال سوریه و توقف ادامه عملیات خطوط انتقال نفت کردستان عراق اولین نشانه های ترس را در ترکیه بوجود آورد. تشکیل چنین حکومتی در شمال سوریه و در نهایت اتحاد اقتصادی مابین کردستان عراق و کردستان سوریه میتواند از نظر اقتصادی ضربه ای مهلک برای ترکیه تلقی گردد. چنین اتحادی میتواند وابستگیهای کردستان عراق یه ترکیه را به نحو چشمگیری تقلیل دهد و مسیر انتقال کالا و نفت را و همچنین تامین بخش عمده ای از مواد خوراکی را تغییر دهد و سبب قدرت اقتصادی دو کردستان گردد.
    سخن درست است و ترکیه در قبال فروش داعش در حال ممانعت از شکل گیری حکومتی خودمختار کرد در شمال سوریه است.
    هرچند حماقتهای هر دو گروه "پ ک ک" و "ی پ ک" با وابسته نمودن خود به ایران و سوریه در شکل گیری این موضوع بی تاثیر نیست ولیکن ایجاد لشکری نسبتا بزرگ از کردهای سوری در کردستان عراق و آموزش و تجهیز آنها از طرف نیروهای ائتلاف ممکنست این خیال ترکیه را نقش بر آب کند همانگونه که در عین حال به عمر تفکراتی چون "پ ک ک " و "ی پ ک" پایان خواهد داد.
    مسئله ترکها و "پ ک ک" قابل پیش بینی بود و ملاقات نیروهای ائتلاف با سران احزاب کردهای ایرانی در عراق و جایگیر نمودن آنها در مناطق مرزی ایران در قلمرو اشغال شده نوسط "پ ک ک" نشانه ای از برنامه هایی بود که هم اکنون به مرحله اجرا رسیده است.
    "پ ک ک" نیز اکنون به وخامت اوضاع پی برده است و علی رغم مخالفتهای اولیه با پیشنهاد بارزانی مبنی بر آتش بس و شروه مجدد مذاکرات آشتی با ترکیه هم اکنون با این مورد موافقت نموده ولیکن ترکیه در حال حاضر جز به خلع سلاح نمودن "پ ک ک" راضی نیست و در این میان روستاهای مرزی کردستان عراق و کردهای این منطقه زیر آتش ترکیه از یکسو و "پ ک ک" از سوی دیگر قرار گرفته اند.
    از جانب دیگر "ی پ گ" در شمال سوریه اعلام نموده که مایل به جدایی از سوریه نیست ولیکن شرط اصلی برای آنها نیز جدایی از بشار اسد و رفتن به زیر چتر ارتش آزاد سوریه قرار داده شده و عزم ترکیه جهت ایجاد منطقه پرواز ممنوع و چراغ سبز آمریکا به اینمورد عملا به معنای سلطه ترکیه بر شمال سوریه تلقی میگردد ولیکن لااقل در این مرحله.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ر گرامی
      اینها مسائلی نیستند که من با آنها مخالف باشم. به هر حال کردستان عراق باید از یک جایی شروع میکرد؛ ولی در هر صورت اینها مسائل داخلی کردستان عراق هستند. این کردهای عراق هستند که باید تصمیم بگیرند که در آینده نیز آیا میخواهند فقط هتل بسازند و دایره و تنبک بزنند و توریست جمع کنند و در کنار آن خرت و پرت بفروشند؟ (تخصص اصلی ترکهای عثمانی همین است) و یا اینکه به مسیر دیگری بروند؟
      مسئلهٔ اصلی در این نوشتار پ.ک.ک است که با اینکه خودش در کردستان عراق «پناهنده و میهمان» است؛ حتی احترام صاحبخانه را هم نگه نمیدارد.
      به نظر من اندیشهٔ عهد بوقی و استالینیستی پ.ک.ک مثل یک غدّهٔ چرکین؛ باید کنده شود و گرنه مانند «مار در آستین پروردن» است و به خاطر حفظ سازمان خود؛ میتواند به نوکری هر حکومتی به جز مردم کردستان؛ تن در دهد. تاریخچهٔ سازمانی پ.ک.ک نیز چیزی بیشتر از این نشان نمیدهد.

      حذف
    2. امّا در رابطه با «رابطهٔ پ.ک.ک با کردستان ترکیه» و سایر بخشهای کردستان نیز باید گفت که این رابطه صادقانه نیست.
      یا رومی روم؛ یا زنگی زنگ.
      اگر میخواهی بجنگی؟؟ از داعش یاد بگیر و بجنگ. اگر نمیخواهی بجنگی؛ ذق و وق نکن. زیرا ذق و وق کردن؛ زمینه ای را فراهم میسازد که دشمنان بتوانند برای گل آلود کردن آب و ماهی گرفتن؛ از آن استفاده کنند.
      من فکر نمیکنم که اگر پ.ک.ک تصمیم جدی بگیرد که با ترکهای عثمانی؛ به صورت تمام عیار بجنگد؛ سپاه قدس جرأت کند که آنها را مسلح کند. امّا اگر پ.ک.ک بخواهد همچنان نقش «موی دماغ» را بازی کند؛ مشتریان زیادی خواهد داشت. گویا پ.ک.ک بیشتر به فکر مشتری است؛ تا «حیات آزاد کردستان» (شعار دروغین پ.ک.ک).

      حذف
    3. م.ر گرامی
      آیا نیروهای کّردی سوریه که توسط آمریکاییها در کردستان عراق آموزش داده میشوند؛ از این دست هستند؟ که تا وارد نشده یا کشته و یا اسیر میشوند؟

      http://www.radiofarda.com/content/f35_us_backed_rebel_com_abducted/27162165.html

      حذف
    4. کژدم گرامی
      ـا آنجا که می دانم بخشی از این نیروها به عنوان پیشمرگه در نبردهای کوبانی دخالت داشتند که با فشار ترکیه به کردستان عراق بازگشتند و بخشی نیز در مناطق ربیعه و جنوب فیشخاپور مستقر هستند . حتی در اینجا نیز اخبار واقعی به مشکلی قابل دسترسی است. از نظر من در شرایط کنونی اتحاد تمامی نیروها و جنگاوران کرد سوری امری لازم و حیاتی است هرچند که در میدان عمل مشکل و به علت وجود پارامترهای خارجی متعدد بسیار پیچیده.

      حذف
    5. م.ر گرامی
      کردهایی که توسط نیروهای غربی آموزش دیده و تسلیح میشوند؛ نباید فرالموش کنند که غرب میخواهد از آنها به عنوان «سرباز مجانی» برای اهداف خود استفاده کنند.
      لذا هر جوان کُرد باید این جمله را دهها بار هر روز تکرار کند:
      من یک کُرد هستم و میدانم که آنها چه قصدی دارند.
      من کُرد هستم و از این موقعیت استفاده میکنم تا در خدمت سرزمین و مردم کردستان باشم.

      حذف
  6. ترکهای عثمانی جنگ میخواهند؟... پس به آنها جنگ بدهید.
    کاری کنید که «تخم توریست» را ملخها بخورند.

    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/07/30/%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-.html

    اندیشه های خود را از «استالینیسم تفرقه افکنانه» پاک کنید.
    بالاخره باید تصمیم بگیرید که «کُرد» هستید و یا «کرمانجی»؟
    «کُرد» هستید یا «شِکاک»؟
    «کُرد» هستید و یا «جلالی»؟
    «کُرد» هستید و یا «زازا»؟

    بهتر است «کُرد» باشید؛ تا همهٔ «کردستان» را داشته باشید.

    پاسخحذف
  7. سلام کژدم عزیز .پیشاپیش بگویم که شما برای من حکم اموزگار و معلم استثنایی را داری ولی با عرض معذرت احساس میکنم تنفر شما از کشور ترکیه برای من قابل هضم نیست ترکیه امروزی که با مشکلات بسیاری گریبانگیر هست در بین ملل عقب مانده خاورمیانه و علی الخصوص ساکنین ورشکسته و بی نوای ایران نه یک سر و گردن بلکه فرسنگ ها جلوتر هستن در طی تمام سالیان گذشته این کشور حرکتی رو به رشد داشته دمکراسی در حال نهادینه شدن در ترکیه حتی شاخه ترکی اخوان المسلمین را مجبور به رعایت قواعد بازی نموده و تمام ارزوهای احتمالی برای برپایی عمارت اسلامی را نقش بر آب کرده.در ضمن من برخلاف شما اعتقاد دارم که در دهه اینده فرایند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تکمیل خواهد شد اتحادیه اروپا با پیوستن ترکیه هم مرز با خاورمیانه خواهد شد و این همسایگی توان اروپا را برای ایفای نقش های مهمتر (مانند مساله امنیت خطوط انتقال انرژی )افزایش خواهد داد در نگاه من تشکیل کشور کردستان که در حکم نوعی لیان شامپوی سیاسی (اشاره به افسانه ای چینی)برای ایرانیان واقعی و نه صفوی ها در نهایت به نفع ترکهای عثمانی نیز هست زیرا که کردستان واحد و مقتدر به مثابه یک سپر دفاعی مستحکم بین مرزهای ترکیه و همسایگان عرب آن در عراق و ترکیه نیر میباشد و نگرانی اروپاییان را از مشکلات امنیتی در مرزهای ترکیه که در آن زمان نه مرزهای ترکیه بلکه مرزهای اروپا میباشند را کاهش خواهد داد فقط مساله باقیمانده به اعتقاد من مساله همسایه دردساز شرقی یعنی حاکمیت شیعی -صفوی حاکم بر ایران است که با توجه به بحران های پیش آمده در مسیر تسلیم و سازش قرار دارد که نقطه اغازین در تسلیم نامه هسته ای به وضوح نمایان گردید همان طور که پیش از این گفته بودید طرح خاورمیانه بزرگ که طراحی شرکت های صنعتی و بنگاه های بزرگ مالی در اروپا هست در مراحل نهایی قرار دارد که میتوان از تشکیل کشور کردستان و همچنین مهار و در هم کوبیدن و تسلیم کردن حاکمیت صفوی ایران به عنوان پیش زمینه های آن نام برد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. galaxy گرامی
      ترکهای عثمانی به خاطر داشتن اندیشهٔ «عثمانی» دشمنان ایرانیان هستند. من کسی را سراغ ندارم که بتواند دشمنانش را دوست بدارد.اینکه حکومتهای ترکهای عثمانی از «کوچه های داده شده» استفاده میکنند؛ نشانهٔ هوشمندی آنها نیست. بلکه نشانهٔ آشکار «موش و پنیر» و «تله» است.
      ترکهای عثمانی اگر کثافت معدهٔ اسلام را نگاه دارند؛ هرگز عضو اتحادیهٔ اروپا نخواهند شد. نگاه اروپا به ترکیهٔ عثمانی؛ به عنوان «کشتزار گیاه و گوشت» (منبع فراورده های کشاورزی و دامداری) است.
      بقیهٔ سخنانتان در رابطه با «خاورمیانهٔ بزرگ» تا حدودی درست است. امّا ترکیه باید «ترکیه» باشد و نه کشوری به نام ترکیه که کردستان نیز بخشی از آن است.
      البته این مسئله دقیقاً با «لیاقت» و یا «بی لیاقتی» کردهای ترکیه در ارتباط مستقیم قرار دارد. اگر کردهای ترکیه به این بازیهای عقب ماندهٔ خود ادامه دهند؛ حذف خواهند شد. دیر و زود دارد؛ ولی سوخت و سوز ندارد.
      ساکنین ایران نیز همینطور.

      حذف
    2. با درود بر شما دوست گرامی اوالا اینجانب در این یک و سال و اندی از اطلاعاتی که جناب کژدم در اختیار من نوعی قرار داد بسیار بهره بدم انگونه که در دستگاه جهانبینی من به صورت ساختاری تغییر و تحول بنیادین ایجاد شد و باگهای که در سیتم فکری من وجود داشت را پر کردند به هر حال با این محتوا خواستم ضمن همنظر بودن با صحبتهای شما این را هم اضافه بکنم که نفت و گاز نیز هم اکنون در معادلات جهانی و بین المللی از وزنه سنگینی برخوردا است البته جناب کژدم بیشتر به دانشهای بنیادین و تک اعتقاد دارند که در جای خود صحیح است اما با دید بلند مدت این خبر هم خواندنش خالی از لطف نیست
      با آغاز ورود گاز ال.ان.جی آمریکا به بازار اروپا بعد دیگری از جنگ روسیه و آمریکا در عرصه بین المللی نمایان شده و نقش روسیه به عنوان یکی از بازیگران اصلی سیاست در قاره سبز کم رنگ خواهد شد.

      به گزارش ایسنا و به نقل از "اویل پرایس"، دسامبر 2015 می تواند مطلعی برای یک عصر جدید در حوزه انرژی باشد؛ شرکت نفت و گاز «شنیر» آمریکا که در زمینه تولید گاز ال.ان.جی فعالیت می‌کند در نظر دارد تا با شروع صادرات از پایانه «سبین پاس ال.ان.جی» خود، آمریکا را به بازیگر بازار ال.ان.جی در جهان تبدیل کند.

      اما گویا این شرکت طرح‌های بلندپروازانه دیگری هم در سر دارد؛ بر اساس گزارش رویترز، این شرکت نفت و گاز آمریکا که در ایالت هوستون مستقر است قصد دارد تا به وسیله صادرات ال.ان.جی طی چند سال آینده به تامین کننده گاز اروپای شرقی نیز تبدیل شود.

      پایانه شناور در ساحل کرواسی یکی از مقاصد ال.ا.جی این شرکت است. این طرح گاز آمریکا را به بخش‌های مرکزی و شرقی اروپا

      می‌رساند.

      اویل پرایس در ادامه آورده است: بنا به گزارش رویترز، «شنیر» به این دلیل یک پایانه شناور را انتخاب کرده است که صادرات به پایانه در خشکی هزینه بر بوده و با موانع زیادی برای رسیدن به موفقیت رو به رو است.

      یک منبع آگاه به رویترز گفته است که ال.ان.جی به کشورهایی مثل آمریکا اجازه می دهد که در بازار جهانی گاز ایفای نقش کنند: "هدف «شنیر» این نیست که جلوی ایفای نقش روسیه را بگیرد، بلکه می خواهد بازار این فرآورده را از انحصار خارج کند."

      جلوگیری از ایفای نقش روسیه در بازار جهانی گاز ممکن است هدف «شنیر» نباشد، اما می تواند نتیجه اجتناب ناپذیر ورود آمریکا به بازار گاز اروپا باشد.

      بازیگران صحنه سیاست در اروپا، به ویژه با آغاز بحران اوکراین در سال گذشته، به دنبال راهکاری هستند تا نقش روسیه را در تامین گاز قاره سبز کاهش دهند.

      در حال حاضر روسیه یک سوم گاز وارداتی اروپا را تامین می کند.
      ..........................
      اراد

      حذف
  8. کژدم عزیز به درستی فرموده اید که امّا ترکیه باید «ترکیه» باشد و نه کشوری به نام ترکیه که کردستان نیز بخشی از آن است این حرف شما هم کاملا درست است فقط یه نکته که این فرایند که به اعتقاد من ابتدا ذیل عنوان خودمختاری و فدرالیسم آغاز خواهد شد فرایند بسیار پیچیده ای خواهد بود از این جهت که به اعتقاد من نقشه ترکیه امروزی با پیوستن بخشی هایی از عراق و سوریه دست کم به عنوان اقمار اقتصادی به این کشور و سپس خودمختاری کردستان ترکیه در قالب یک معامله پایاپای انجام خواهد گرفت دستخوش تحول خواهد گردید حتما مطلع هستید که ترکیه به حلب به عنوان بخشی از کیک قدرت در سوریه چشمداشت دارد و اخیرا اخباری مبنی بر جایگزینی لیر ترکیه به جای پول سوری در این شهر در رسانه ها منتشر گردیده است حتی میتوان گام را از این فراتر نهاد و مدعی شد که سکوت غرب در ماجرای کریمه و کوچه دادن به حکومت خرس های روسی که شبیه به الاغ در گل کریمه و فضاحت آن گرفتار شده اند به نوعی حق السکوت و در عین حال مشروعیت بخش برای شروع دامنه گسترده ای از تغییرات جغرافیایی در مرزهای معاهده سایکس -پیکو خواهد بود روندی که با هزینه بسیار سنگین توسط حاکمان روسیه در ماجرای اوکراین استارت زده شده روند آغازین یک پروژه گسترده بین المللی است که به تغییرات گسترده در جغرافیای ترکیه سوریه و عراق و احتمالا ایران منتهی خواهد شد که نیازی به گفتن نیست که این خمیر آب بسیار زیادی خواهد برد

    پاسخحذف
  9. خوانندگان گرامی
    آنگونه که شنیده میشود؛ بخشی از عملیاتهای پیشمرگان کردستان ترکیه؛ مسئولیتشان را پ.ک.ک به عهده نمیگیرد. این آتش زیر خاکستر؛ حد اقل به انشعاب در پ.ک.ک خواهد انجامید؛ امّا این پیشمرگان که به طور مستقل عمل میکنند؛ صحنهٔ سیاسی کردستان ترکیه را به شدت تغییر خواهند داد.

    پاسخحذف
  10. بعد از پخش خبر مرگ ملاعمر رهبر طالبان، حالا اعلام شد که رهبر شبکه حقانی هم یکسال پیش مرده است! آیا پخش همزمان این اخبار تصادفی است یا فراخوانی است به ابوبکر بغدادی که کرسی های خالی «ریاست» را در افغانستان اشغال کنه؟!

    http://www.bbc.com/persian/afghanistan/2015/07/150731_fm_jalaluddin_haqqani_died#orb-banner

    پاسخحذف
  11. https://www.youtube.com/watch?v=mygqX8Z-xcI#t=3211

    پاسخحذف
  12. خبر مرگ ملا عمر و رهبر شبکه حقانی در یک هفته از آب نمک خارج شد.
    حالا هم اختلاف در طالبان بالا گرفته.
    www.bbc.com/persian/afghanistan/2015/08/150801_mar_taliban_split
    احتمالا طی یکی دو ماه آینده رونمایی داعش رو در افغانستان شاهد خواهیم بود. جالب این است که سرعت وقایع اینقدر سریع است، حتی شاید کمی با عجله!
    رهگذر

    پاسخحذف
  13. انگار بارزانی و پکک اختلافاتشون خیلی عمیقه که توییتر اداره خارجی حزبش به همچین روشهایی برای خراب کردن پکک متوسل می شه:
    https://twitter.com/kdpfro/status/627477698772758528

    پاسخحذف
  14. هم سانسورچی هستی٫ هم قبیله ای عشیره ای فکر می کنی.
    تنها راه نجات ساختن ایرانی دوباره است. ایرانی که کردستان تکه پاره شده هم قسمتی از ان است. یکی شدن زیر پرچم ایران .
    ان زمان است که هیچ قدرتی توان نگاه چپ به و هیچ رژیمی جرعت سرکوب مردمان ان سرزمین پهناور بنام ایران را ندارد.
    در غیر این صورت همان گونه که گفتید غرب میخواهد از آنها به عنوان «سرباز مجانی» برای اهداف خود استفاده کنند و نهایتا کشته یا اسیر خواهند شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بفرمایید؛ بسازید.

      حذف
    2. اگر شما ٥٧ ها و رابينهودهاي ساده لو خود را ورشكستهٓ بازنشسته قلمداد كنيد و بيشتر از اين سر جوانان پر شور را براي " هيچ " بر باد ندهيد ايران بزرگ را دوباره خواهيم ساخت كه اين يك ضرورت تاريخ است،،،

      حذف
    3. ناشناس گرامی منم جوان هستم .اما پدرم 57 هست. یک سئوال دارم. گیریم 57 تیهای تک سلولی شارلاتان بوقلمون صفت طرفدار رژیم سر کارند و همچون جغد زوزه میکشن و همچون خفاش خون آشام خونخاری میکنند. اما اگثر نیروهای سرکوب رژیم همه جوان هستند. جوانانیکه یا تک سلولی و زالو صفت که یا بخاتر نفهمی دنبال 14 تا عرب 1400 سال پیشند و آدن میکشن و یا بخاتر چندر غاز ادمخوری میکنند.؟؟یدونه از این توله های نجس ملاها اینجا مشغول عیاشیه. همیشه میگه تا خران عرب پرست در ایران هست .ماها سوار ایرانیها هستیم و پیاده نمیشیم. درد/ درد . نفمیست. ضمنن نکنه شما هم از اونجوانها هستی .که سال 88 موسوی در روزهای درگیری سر ساغت 7 شب پیام میداد. جوانان عزیز مامان شام درست کرده . برید خونه شامتون سرد نشه. و اینجوری نیروهای معترض رو طی چند هفته با زرنگی خاض خودش دلسرد و مایوس کرد.و شبها هم کفتاران رژیم /سران جوانان معترض رو دستگیر و ایزوله میکردند ختی با کشتن. بنظر من وقایع سال 88 همچون کودتای نوژه که طراحی آن بنیت نابودی ارتش و مهیا شدن شرایط حمله عراق به ایران از سوی غرب بود . فتنه ای بود با کمک سبز بولاقیها از سوی رژیم بود برای نابودی روح گریز از اسارت مردم ایران و ترساندن و قلع و قمع آنان تا سر حد مرگ.

      حذف
  15. با سلام مجدد در کامنت قبلی من از احتمال نوعی تغییر در مرزهای ترکیه امروزی در قالب پیوستن بخشی هایی از خاک سوریه و حتی عراق در قبال اعطای خودمختاری به کردستان ترکیه البته در یک فرایند بسیار زمان بر و پیچیده صحبت کردم با توجه به عنوان پست جدید شما که مربوط به رفتارهای ترک های عثمانی هست ممنون میشوم که دیدگاه خودتان را بیان نمایید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. galaxy گرامی
      من فکر نمیکنم که ترکیه بتواند حتی یک وجب به خاکش اضافه کند. من همچنان فکر میکنم که ترکیه تجزیه خواهد شد.
      اگر پ.ک.ک نتواند به استقلال کردستان جامهٔ عمل بپوشاند؛ دلاوران کردستان سازمانی دیگر پایه گذاری خواهند کرد.
      تاریخ مصرف اندیشه های استالینی دیر زمانی است که گذشته است و هرگونه اندیشهٔ سیاسی قبیله ای عشیره ای در سرزمینهای جدا افتادهٔ کردستان؛ دیگر یک اشتباه به حساب نمی آید؛ بلکه یک خیانت است.
      حیات آزاد کردستان زیر چکمه های «استالینیستهای دهاتی»؛ نه تنها یک دروغ است؛ بلکه دشمنی با روند تبدیل شدن مردم کردستان به یک «ملّت» است.

      حذف
    2. با درود و عرض پوزش
      من این موضوع را هنوز نتوانسته ام خوب متوجه شوم که اقوام کرد در کشورهای سوریه و عراق و ترکیه دارای ملیتی متفاوت با آن کشورها دارند چرا که از لحاظ فرهنگی جدا از مردمان ترکیه عثمانی و عرب های سوریه و عراق شناخته می شوند اما همین اقوام کرد به دلیل تشابهات زیاد فرهنگی با ملت ایران،فکر نمی کنم ملتی جداگانه شناخته شوند به عبارت بهتر اقوام کرد که همراه سرزمین خود از ایران جدایشان کرده اند آیا دارای ملیتی جدا از ملیتی ایرانی دارندو آیا کردهای ایران هم دارای ملیتی جدا از ملیت ایرانی دارند؟
      اگر یکبار دیگر تعریف قوم ،ملیت و ملت را (حتی نه صرفا در رابطه با اقوام ساکن ایران بلکه در رابطه با اقوام جدا افتاده از ایران )از نظر پیشگامان فراخوان انجمن پادشاهی ایران ،بیان بفرمائید ممنون خواهم شد.
      پیروزباشید
      نارین

      حذف
    3. بادرودمچدد
      این دومین پیام است ارسال میشود.آیادریاقت میکنید.
      برای پرسشم پاسخی بگذاریدلطفا
      نارین

      حذف
    4. نارین گرامی
      پیام کنونی تان دریافت شد.

      حذف
  16. زمانی که آقای اوجالان طی یک برنامهٔ طراحی شدهٔ بین المللی دستگیر شد و به ترکهای عثمانی تحویل داده شد؛ پ.ک.ک از آن ماجرا درس نگرفت. تعدادی از هواداران پ.ک.ک متاسفانه دست به نوعی از مبارزه (خودسوزی) زدند تا به خیال خام کادر مرکزی پ.ک.ک بتوانند در افکار بین المللی تأثیر بگذارند. این تاکتیک حتی در «هندوچین» نیز شکست خورده بود. زیرا زمانی که دشمن تصمیم خود را گرفته است؛ جایی برای «تظلّم» نمیماند. بلکه به جای «خود سوزی» در همان زمان نیز؛ همین تاکتیکی که اکنون بکار گرفته میشود؛ باید بکار گرفته میشد.

    http://www.radiofarda.com/archive/news/20150802/143/143.html?id=27165448

    امّا پ.ک.ک هنوز هم در رویای «بازگشت به مذاکرات مزخرف» به سر میبرد.
    این تاکتیک مبارزاتی؛ نه تنها باید پر حجم تر؛ بلکه باید مراکز اقتصادی و مناطق ترک نشین را هدف قرار دهد.

    پاسخحذف
  17. درود کژدم گرامي درسردشت واطراف اين شهردرگيري شديدي بين نيروهاي گريلاومزدوران سپاه درگرفته طبق اخرين خبرهاگريلاهاي مبارز5نفرازمتجاوزهاي سپاه رابه جهنم فرستادنددرود به شرفشان کژدم عزيز سردشت را حتمن يادتان هست که حکومت کثيف اسلامي با سلاهاي شيميايي ناجوان مردانه دردهه 60به اين شهرحمله کرد......تهراني

    پاسخحذف
  18. حرف شما رو گوش کردند کژدم جان!
    http://www.reuters.com/article/2015/08/02/us-mideast-crisis-turkey-attack-idUSKCN0Q702W20150802

    2 تن ماده منفجره، 2 کشته؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این آغاز کار است.کشته ها برای رژیم اردوغان هزینه ای ندارند. امّا زخمی ها بسیار پرهزینه هستند. تعداد زیاد زخمیها بویژه اگر زخمهایشان عمیق باشد؛ تعداد مصرف کنندگان بی مصرف و پر هزینه را که مانند داغ بر پیشانی حکومت عثمانی خواهند چسبید؛افزایش میدهد و بسیار بهتر از تعداد کشته هاست.
      مرده دفن میشود. معلول دردسر است.

      حذف
    2. در ضمن این خبر را خواندم. باید بگویم که خبرگزاری «رویترز» نه به طور مستقیم از خبرنگار در صحنهٔ خودش این خبر را منتشر کرده است و نه کارشناس نظامی و مواد منفجره در آنجا داشته است که بگوید مواد منفجره چند کیلو بوده است؟ لذا این خبر یک خبر غیر حرفه ای است. این اطلاعات را سازمانهای پروپاگاندای ترکهای عثمانی در اختیار رویترز گذاشته اند تا هم بگویند که پ.ک.ک خیلی خطرناک است و هم بگویند که پیشمرگه ها در استفاده از مواد منفجره ناشی هستند. رویترز هم این پروپاگاندا را مثل گاو بلعیده است. در ضمن به خاطر داشته باشید که خبرگزاری رویترز متعلق به «خانوادهٔ روثچایلد» است.
      این خانواده خیلی مشهور است. حتماً آنها را میشناسید.

      حذف
  19. امت مسلمان همیشه در صحنه ایران بدانید آغا امام زمان وگشایش دهنده مشکلات شما پنج سال پیش ظهور کرده و در نتیجه ی همان طلوع مبارکش بود که توانست پیش زمینه ی باب مذاکرات بین نظام مقدس جمهوری اسلامی و شیطان بزرگ آمریکا را فراهم آورده وبین حق و باطل پیوند(جفتگیری) ایجاد نماید. او کسی نیست جز"برایان ناهید"به همراهی یکی از یاران پاک و صدیقش"مهدی ظریف". باشد تا بدینوسیله ایمان هایتان به سوی ما برگردد تا شما هارا کام روا گردانیم،و می گردانیم.
    همه با هم دم بگیرید

    اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بن ِرِضا والاناهید
    صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
    فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ
    وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً
    حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا

    ***آمو:شُماهم شَبا دوعای " فرج " بخون سی سلامتید خوبه ها به مولا***

    پاسخحذف
  20. ناشناس گرامی
    نظر شما را نه به خاطر مخالفت در رابطه با «تخم هیز ها»؛ بلکه به خاطر لینک مشکوک گروه سایبری سپاه پاچاهارداران (جوانان نواندیش ایران) که کارشان جمع آوری اطلاعات است. منتشر نکردم. این وبسایت با چند تصویر مزخرف فقط در حال جمع آوری اطلاعات و رصد کردن ایرانیان است.
    پوزش

    پاسخحذف
  21. با تشکر از کژدم عزیز . خودم نمیدونستم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      همیشه با استفاده از Tor Browser وارد اینگونه وبسایتها (همهٔ وبسایتهای ایرانی) شوید تا IP شما محفوظ بماند.

      حذف
    2. زمانی که بوسیلهٔ Tor Browser واردذ اینگونه وبسایتها میشوید؛ Tor Browser به شما هشدار میدهد که این وبسایت میخواهد کامپیوتر شما را ردیابی کند و از شما میخواهد که آیا اجازه میدهید؟
      گزینهٔ «هرگز» را انتخاب کنید.

      حذف
    3. با سپاس فراوان از کژدم عزیز. حتمن منبعد رعایت میکنم. سرفرازو پاینده باشید.

      حذف
  22. آنچه که از سال ۸۸ (۷ سال پیش) میگفتم را اکنون روشنتر میبینید و در آینده نیز بسیار روشن تر خواهید دید که سپاه قدس و وزارت اطلاعات رژیم کثیف انگلهای صفوی و اوباشان منطقه ای آنها مانند سپاه بدر و حزب الله لبنان بخشهایی از کارتل مواد مخدر منطقه؛ که «عمق استراتژیک» آن تا کلمبیا و ونزوئلا میرسد میباشند.این پروژه را «اکبر بهرمانی» کلید زد و اکنون رهبری این کارتل مواد مخدر «انگل فرزانه» است.

    http://www.bbc.com/persian/world/2015/08/150710_me_ketamine_crystal_meth_china_iran

    پاسخحذف
  23. بعد از توافقنامه اخیر برجام انگار خاومیانه از جنس دیگری شده است!!!تقریبا به جز رخدادهای ترکیه که صحنه کشاکش اردوغان پاشا با نیروهای مخل پاشایی او می باشد در کشورهای دیگر منطقه و نیروهای تاثیرگذار خبری نبود و حتی این تردید را برای من بوجود اورده بود که با قطع دستان اختاپوس جمهوری اسلامی با توافقنامه اخیر همراه بوده است !!!و خبرهای فرستادن پالس مثبت توسط عربستان با صحبتهای پاسدار عبدالهیان !!و تایید توافقنامه بوسیله قطر شک من دوچندان شد!!!
    تا اینکه امروز خبر تهاجم نیروهای زرهی امارات به پایگاه بسیار مهم العند در یمن نشان داد که شرایط منطقه به صورت اتش زیر خاکستر تا به حال باقی مانده بود و از طرفی نشان دهنده باختن قافیه توسط جمهوری اسلامی می باشد
    ................................
    اراد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اراد گرامی
      هر آنچه که در رابطه با حاکمیت انگلهای صفوی میبینید؛ هیچ تعجبی ندارد.
      من زمانی تعجب خواهم کرد که: انگلهای صفوی مسلک حاکم بر ایران؛ از این معرکهٔ «شکست استراتژیک»؛ جان سالم بدر ببرند.

      حذف
    2. یعنی امکان داره. کژدم جان. امکان داره؟؟

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      پروژهٔ «امام حسن بنفش» برای همین منظور؛ یعنی جلوگیری از «شکست استراتژیک» طراحی شد. نه تنها امکان آن بسیار زیاد است؛ بلکه میتوان گفت که یکی از «زشت ترین آرزوها» برای یک ایرانی میتواند باشد (مانند آرزوی حملهٔ نظامی گسترده به ایران که تب آن در میان سلطنت طلبان بالا رفته بود). شکست استراتژیک یک حاکمیت؛ مساوی شکست استراتژیک ملّی - سرزمینی است. مانند آنچه که بر سر آلمان در جنگ جهانی دوّم آمد.

      حذف
  24. کژدم، tor browser برای اندروید هم مناسبه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من اندروئید استفاده نکرده ام. ولی اگر نسخه ای از tor browser برای اندروئید هم وجود داشته باشد؛ حتماً مناسب است.

      حذف
    2. Tor on Android

      https://www.torproject.org/docs/android.html.en

      حذف
  25. ه گزارش این روزنامه، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با انتشار مقاله‌ای نخستین تصورات ایران پس از توافق هسته‌ای را نشان داد و از نقشی سخن گفت که تهران می‌تواند برای تسهیل حل بحران سوریه و یمن عهده‌دار شود.

    بنا بر این گزارش، به احتمال زیاد راه حل بحران یمن از چند ماه پیش با توافق ایران و آمریکا در یک ورودی سیاسی قرار گرفته است که موازنه را حفظ می‌کند و به دور از راه حل نظامی است. ولی با دادن وقت بیشتر به نیروهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات که به وضوح در خیابان‌های عدن می‌جنگند تا یک موازنه جدید را تحمیل کنند سبب می‌شود که همه امتیاز دهند و عربستان نیز دست از لجاجت بردارد و همه قانع شوند که برای مذاکرات به ریاض بروند نه در مسقط و ژنو. در واقع این برگه‌ای است که ایران و همپیمانان این کشور می‌توانند ارائه دهد.

    روزنامه السفیر با اشاره به اظهارات «حسن روحانی» و « حسین امیرعبداللهیان» رئیس جمهور و معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره طرح تهران برای حل بحران سوریه ادامه داد: پس از سه سال انتظار تهران طرح خود را در شرایط بهتر و با اصلاحاتی مبنی بر ایفای نقش بیشتر در مبارزه با تروریسم ارائه می‌دهد. این مسئله نیز چیزی نیست که آمریکایی‌ها یا سعودی‌ها بر سر آن مجادله کنند. این طرح همچنین شامل باقی ماندن بشار اسد در مسندش است که اکنون مورد اعتراض عربستان و آمریکا نیست؛ چرا که در حال حاضر اولویت «مبارزه با تروریسم» و «کنترل داعش» است و به گفته یک دیپلمات آمریکایی، واشنگتن پرونده سوریه را در اختیار مسکو قرار داد.

    بنا بر این گزارش، از این روی به نظر نمی‌رسد که دیدارهای روز گذشته وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در قطر فقط فرصتی برای تضمین امنیتی واشنگتن به این کشورها پس از توافق هسته‌ای، بود و نبود توافقات سیاسی آمریکا و ایران و موقعیت تهران در نظام منطقه‌ای بوده باشد بلکه هدف میزان این توافقات است که در واقع دغدغه اصلی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

    انتهای پیام/ص


    ....................
    نظرتون؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به نظر من هیچگونه مخرج مشترک مثبتی در معادلهٔ عراق و سوریه وجود ندارد که بازیگران را به دور یک میز بنشاند.
      امّا مخرج مشترک منفی وجود دارد که همهٔ بازیگران را به ادامهٔ نبرد و «شخم زدن» مشغول سازد.

      حذف
  26. https://scontent-atl1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11229685_479499682217456_3715849497078696408_n.jpg?oh=a88c70c3261553b9db87fc57258a22a7&oe=563648F2

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقا این چه طرز لینک فرستادن هست؟‌! اسکرین شات از سر تیتر یه خبر از یک سایت (‌AWDNEWS.com) با آدرس اینترنتی فیسبوک؟ انگار تو توالت مدرسشون دارند یادگاری می‌نویسند. یک لینک مستقیم بفرستین با یک خط توضیح. با تشکر!

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      بعضی ها دوست دارند به سبک «پُست مدرنیسم» با سیاست برخورد کنند؛ بعضی ها میخواهند من و شما را سر کار بگذارند.
      اگر هم منتشر نکنم؛ میگویند که این کژدم هم یک «استالین» و یا «پینوشه» است.
      من عمیقاً با نظر شما در رابطه با اینکه برخی نظرها مانند
      (انگار تو توالت مدرسشون دارند یادگاری می‌نویسند)
      موافقم.
      نقطه سر سطر.

      حذف
  27. حتمن قبلن دیدید این مطلبو- بمب خبری عباس فخرآور ملقب به عنصر اطلاعاتی جمبولی اسهالی.جالبه که فخراور تمامی قتلها و بمب گذاریهای پس از عن قلاب رو به خامنه ای وتیم آدمکشش و اونو مامور شوروی معرفی میکنه. نظرشما چیست؟ مشتاقم بدونم. http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2015/08/04/-%D8%B1%D9%81%DB%8C%D9%82-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%B4%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بله این مطلب را دیده ام. این کتاب که قرار است بنا بر ادعای آقای فخر آور؛ دروازهٔ جدیدی در تاریخخچهٔ «تاریخ نگاری» ایران بگشاید!!!؛ حتی در صورت درستی ادعای ایشان؛ به درد «متخصصین تاریخ شناسی» میخورد تا درستی و یا نادرستی ادعاهای این شخص را روشن کنند. اینکه بیاییم و بگوییم که «بادام هندی» موجب بیماریهای فراوان میشود؛ اگر در سطح عمومی مردم منتشر شود؛ میتواند رسوبات زیادی بر جای بگذارد. اما اگر این سخن را در میان متخصصین مطرح کنیم؛ شاید خریداران زیادی نداشته باشد و یا اگر هم داشته باشد؛ با نظر «تحقیقی-انتقادی» به آن نگاه خواهند کرد.
      اگر به مجموعه مقاله های «هنر جنگیدن» نگاهی بیندازید؛ ردّ پای «روسیه» را در «دفاع از کیان اسلامی - صفوی» خواهید دید. همین اکنون هم این رد پا را در مناطقی که از طرف رژیم انگلهای صفوی مسلک «عمق استراتژیک» نامیده میشوند را میتوانید به روشنی ببینید و برای من مسئلهٔ تازه ای نیست که رژیم انگلهای صفوی و بویژه «سپاه قدس» حامیان منافع استراتژیک روسیه هستند و در جای جای این وبلاگ این مسئله را میتوانید به روشنی ببینید.
      امّا انگشت گذاشتن بر روی یک فرد مشخص و «جاسوس و نوکر» نامیدن او؛ کاری است که باید با مستندات کافی آن را اثبات کرد.
      حال فرض کنیم که آقای فخر آور؛ این اسناد را یافته است و «خامنه ای فرزانه» نیز نوکر روسها است.
      پرسش این است: ... که چه بشود؟ حال چکار باید بکنیم تا این جاسوس نسناس و شبکه های اختاپوسی روسها را از میان ببریم؟
      آقای فخر آور به این بخش از مسائل علاقه ای ندارد. ایشان دوست دارند که یک «تیله» را قِل بدهند تا همینطوری برود و مشتریانش را پیدا کند؛ تا هم «مشهور» شود؛ هم به «نانی» برسد و هم در رویای فرش قرمزی که مخالفین برون مرزی رژیم (کشورهای بیگانه) به زیر پایش می اندازند فرو رود.
      اگر کسی بیاید و اسناد بسیار محکمی ارائه دهد که مثلاً «مصدق» را «مریخی ها» و «مدرّس» را «ارواح خبیث ساکن کرهٔ نپتون» به تاریخ ایران تزریق کرده اند؛ همانقدر بی ارزش است که در جنگ جهانی دوّم یک میلیارد «سوسک» هم در طی ۲ سال کشته شدند.
      به اینگونه مزخرفات؛ حتی در صورت «درستی» آنها میگویند:
      Useless Informations

      یعنی اینکه: حالا بیایید .... همه با هم.... آدامس خروس نشان با مزهٔ «کرفس» بجویم.

      حذف
  28. ارباب سید علی دیگه. عسبانی شده از دست اوسمانیها.

    پاسخحذف
  29. British SAS Special Forces “Dressed Up as ISIS Rebels” Fighting Assad in Syria

    http://www.globalresearch.ca/british-sas-special-forces-dressed-up-as-isis-rebels-fighting-assad-in-syria/5466944

    پاسخحذف
  30. این چندمین بار است در طول چند ماه اخیر که گفته های شما و بقولی پیش بینی هایت با 360 درجه تغییر چیزی دیگر از آب درمی اید.. در اینکه ترکیه از جهاتی حامی داعش بوده و هست .حرفی نیست اما شما داستان و ادامه رفتار ترکیه با داعش را این طور پیش بینی نکرده بودید. شما مثل کسی میمانید که برای پیش بینی هوا تمام گزینه ها را میگوید و در نهایت یکی از آن چند گزینه به وقوع میپیوندد و درنهایت میگوید دیدید گفتم ...
    سیاوش

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سیاوش گرامی
      ۳۶۰ درجه که مخالف نیست... ۱۸۰ درجه مخالف کامل است. بهتر بود میگفتید که باید منتظر بود. زیرا ۳۶۰ درجه همان نقطهٔ آغاز است.
      آیا انگل فرزانه در «یمن» در حال پیروزی است؟
      آیا حزب الله لبنان و بشار اسد در حال پیروزی هستند؟
      حاجی بادمجان و آن وعده های «چنین و چنان خواهیم کرد» چطور؟
      آیا ترکهای عثمانی در حال پیروز شدن هستند؟ یا گام به گام در باتلاق فرو میروند؟
      آیا پ.ک.ک در حال پیشروی است؟ یا دارد مثل گربه با دم خودش بازی میکند؟ و روی «خایه های دیپلماتیک اردوغان» جفتک و چهارپشت میزند؟
      آیا خطر داعش درپاکستان و افغانستان فروکش کرده است؟ یا اینکه این خطر در حال رشد است؟
      آیا حکومت ننگین شیعی حاکم بر ایران؛ در حال بازیافت شکستهای خود در چند سال اخیر است؟ یا در حال از دست دادنهای مداوم است؟
      آیا حرفهای «دول واپسان» را باور میکنید که اگر آنها بودند؛ بهتر از این «کون میدادند؟».... I Do not think so
      «دول واپسان» باید باور کنند و شما هم باور کنید که انگل فرزانه در این رابطه خیلی خبره تر از «دول واپسان» است. امّا مشکلش این است که فکر میکند: آیا «مهریه اش» را درست پرداخت کرده اند؟ یا نه؟
      گر صبر کنید.... ز غوره حلوایی بسازند که یک وجب روغن روش باشه.

      فکر میکنی که چرا دیگر نمینویسم؟ آیا مرکّب قلمم تمام شده؟ قلمم شکسته؟
      هیچکدام.
      نشسته ام و در حال تماشای تصویر هستم و بسیار جدّی تر از شما میخواهم درستی و نادرستی پیش بینیها و علل آنرا بررسی کنم.
      آیا شما واقعاً ساده هستید؟ یا اینکه میخواستید مرا به حرف آورید؟
      من که حرفها را زده ام.... پس بنشینید و تماشا کنید....
      من ستون نویس رادیوها و روزینامه ها که نیستم؛ تا برای گذران زندگی اسهال قلم داشته باشم و برایشان لاطایلات ببافم؟؟!! (لاطایلات های سطری ۲۰ دلاری)
      من حرفم را میزنم و میگذرم....
      در خانه کس است .... یک حرف بس است.

      حذف
  31. قانون احتمالات میگه هیچ چیز بطور مطلق و صد در صد نیست. حتی پروژه های عملیاتی و جنگی غرب و امریکا دارای طرحهای احتمالی و جایگزین و فرعی هست و این یک قانون پذیرفته شده است. بارها بین غرب و امریکا و کشورهای تک سلولی و تک مذهبی و یا تک عقیدتی جنگ در لحظه های آخر شروع شدن بخاطر مسائلی / عملیات متوقف شده و گریزی از قانون احتمالات نیست. نظرهای کژدم رو با اتاق جنگ پنتاگون اشتباه نگیریم / زیرا پنتاگون هم تصمیماتش و طرخهاشون سد در سد نیست.شمن /شمن است . و قابل احترام.

    پاسخحذف
  32. رها کردن حکومت اسد؛ روسیه بازهم خیانت کرد

    http://www.iranpressnews.com/source/189728.htm

    راشا تودی اعلام کرد: مسکو به مرکز تلاش‌ها برای پايان دادن به بحران سوريه تبديل شده است

    روزنامه الحیات چاپ لندن نوشته به زودی با یک راه حل سیاسی خانواده بشار اسد از قدرت کنار زده می شود. گفته مي‌شود روابط روسيه با رژیم ايران نیز به دليل نزدیکی مسکو به عربستان سرد شده است.

    به گزارش نامه نیوز، روزنامه العرب، چاپ لندن نیز نوشته: حکومت سوريه در وضعيت سخت و ويژه اي به سر مي برد. اين روزها مقام هاي سوري اخباري را مي شنوند که مفاد آن حکايت از کوتاه آمدن روس ها از مواضع سابق خود در حمايت از حکومت سوريه است.

    این منبع نوشت: ميزباني از عادل الجبير، وزير امور خارجه عربستان و هم زمان هيئتي از مخالفان سوري شايد ابتداي آغاز اجراي سناريوي روس ها براي توقف حمايت ها از حکومت بشار اسد باشد.

    ناظران مي گويند که مقام هاي روسي تمايل خود را به نزديکي به مواضع عربستان در قبال پرونده هاي مختلف منطقه اي پنهان نمي کنند. يکي از دلايل اين ابراز تمايل دلارهاي نفتي عربستاني است که مي تواند صرف خريد سلاح هاي روسي در زمينه هاي نظامي و امنيتي شود.

    شکي نيست که مواضع قاطع عربستان در قبال اسد بدون پشت گرمي نيست. رياض توانسته از جانب روسيه به وعده هاي اطمينان بخشي برسد و مواضع آمريکا نيز که از اول مانع از کنار رفتن اسد از قدرت و تشکيل حکومتي انتقالي که بتواند جاي او را بگيرد، نبوده است. به ويژه حالا که ارتش سوريه از بعضي مناطق مهم عقب نشيني کرده بيش از هر زماني روشن است که توافقي بر سر آينده حکومت سوريه و احتمالا امن نگه داشتن مناطق علوي و مسيحي نشين در قبال توقف جنگ سوريه در راه است.

    پاسخحذف
  33. کژدم، روزه سکوت گرفتی؟ خوب یه چیزی بگو.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من روزهٔ سکوت نگرفته ام؛ بلکه از تکرار آنچه که تا کنون گفته ام؛ بیزارم.
      آیا انتظار دارید که هر روزه شکستهای انگلهای صفوی در سوریه و یمن و لبنان و عراق را گزارش کنم؟
      اگر گزارشگر شوم؛ دیگر «کژدم» نیستم.
      کژدم یعنی دیدن آینده.
      مانند مار «بوآ» که یک فیل را می بلعد و به طور ظاهری مدتها میخوابد تا آن فیل هضم شود.
      آیا آنچه را که تاکنون برایتان هدیه آورده ام را بلعیده اید؟ و اگر بلعیده اید؛ آیا هضم کرده اید؟
      اگر نبلعیده اید.... نیازی به غذای بعدی نیست.

      حذف
  34. قیمت نفت بازم پوکید ..شاید کف38 دلاری بگیردش....
    در بهترین حالت چراغ سبزی قرار باشد نشان داده شود روسیه است...و گرنه ایران با چنگ دندان این کشورها را قصد دارد نگهدارد
    یعنی عربستان ایران را عددی حساب نکرده با روسها تبانی کرده
    این از ماه قبل و قرار داد ساخت16 راکتور اتمی در سفر وزیر دفاع عربتسان یحتمل شروع شده
    در واقع احتمال دارد روسها وعربستان با رفتن بشار اسد موافقت کنند ولی روسیه در سوریه بماند ولی جمهورس اسلامی نباشد اینطوری عربستان روسیه راضی هستند چون برای روسیه بندر سوریه و ناوگانش مهم است نه موشک زدن به اسرائیل و تشکیل هلال شیعی....در واقع احتمالا سوریه بدون بشار اسد و باز در سیطره روسیه باقی می ماند منتها جمهوری اسلامی در ان نباشد...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      قیمت نفت به تنهایی تعیین کننده نیست؛ بلکه باید «هزینه ها»ّ را نیز در نظر داشت. هزینه های رژیم انگلهای صفوی بسیار کوتاه تر از درازای پاهایشان است و به همین دلیل پایشان همیشه خارج از گلیمشان است.
      پایی که درازتر از گلیم باشد؛ میتواند در سرمای زمستان به «گانگرین پاها» و نهایتاً «بریده شدن پاها» بینجامد.
      پاهایی که بریده شدند؛ مانند گیاه نمیتوانند دوباره روییده شوند. لذا «شخص بی پا» به صندلی چرخدار پناه میبرد و سر از «خانهٔ ناتوانان» و یا «خانهٔ سالمندان» در می آورد.
      من همیشه مسیرها را «می بینم». جزئیات را به «رویترز» و «بی بی سی» و .... بسپارید.

      حذف
  35. آیا مقدمه شروع عملیات داعش است. یا یک انفجارمعمولی .معمولی! http://www.iranpressnews.com/source/189804.htm

    پاسخحذف
  36. با درود به کژدم ناظر . دیدم بد نیست حرفهای زیبا کلام جمهولی اسهالی رو بخونید. البته ایژان قبلن با بصیرت بودند ولی الان فریب امریکا وغرب وکژدم رو خوردند و دارن فتنه بپا میکنند. تمام سیاستهای ج . ا رو با تاپاله یکی کرده و بهشون گفته نئشه اید؟. ساقیتون کیه؟ .و از این حرفها. { شاید هم یک دکتر نوری زادی شدن برا خودشون!!. ما که هاج و واج موندیم!!!!}. البته شما دیگه کژژ ندید. http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2015/08/16/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B8%D8%B1%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%89-%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%89-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%83%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%89-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%89.html

    پاسخحذف
  37. بد نیست این دگتر زیبا کلام تمامی دکترین رژیم رو توی این 3 و چند سال با تاپاله یکی کرده. اختمالن اینم مثل نوریزاد بی بسیرت شده. یحتمل فریب امریکا و غرب و کژدم عزیز رو خورده.

    پاسخحذف
  38. منکه فک میکنم پوتین بازم این تک سلولیهای خونخار رو سر کار گذاشته. کژدم گفته بود . پوتین کوتوله نمیده. http://www.iranpressnews.com/source/189955.htm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گکرامی
      اینکه روسها ماجرای S300 را هر از گاهی علم میکنند؛ هیچ ربطی به دادن و یا ندادن آن به رژیم دلقکهای صفوی مسلک ندارد. بعد از این باید رژیم را در حدّ دلقک ببینید؛ زیرا پس از این؛ هر چه در این «سیرک» ببینید؛ همگی نقاشی و رنگ خواهد بود. اگر پیشترها «هلال شیعی» و «شبکه های مزدوران دلار خوار» داشتند؛ اکنون در حال از دست دادن کامل آن هستند و تنها چیزی که مانده است؛ «افتخارات فوتو شاپی» است.
      بحرانهای آیندهٔ منطقه؛ «بحرانهای زمینی» خواهند بود و S300 به درد برخورد با «بحرانهای زمینی» نمیخورد.
      روسها بیش از هر چیزی به «تقسیم دوبارهٔ کرهٔ زمین» فکر میکنند و نظر خود را در ۲ ماه اخیر در این رابطه بیان کرده اند. پوتین به عنوان یک «استراتژیست» برای من همیشه قابل احترام بوده است همانگونه که «سلطان بندر» به عنوان یک «بازی ساز» قابل احترام است. امّا باید پذیرفت که هیچ یک از این دو گویا متوجه نیستند که چرا Google که یک Search Engine بود که در آمد اصلی آن بر روی تبلیغات تعریف شده بود؛ ناگهان از تکنولوژی بسیار پیشرفتهٔ AI سر بر آورد و سرمایه گذاریهای بسیار سنگینی در این زمینه انجام میدهد؟؟!!!!!
      شاید Google بداند که چه خبر است؟ و یا؛ شاید در حد یک «عنصر تعریف شده» و اندکی فراتر از آن؛ بفهمد «عنصر کدامین بازی» است؟
      Amazon همه چیز فروش را هم دست کم نگیرید؛ زیرا بسیار هم دست بالا است.
      «دلقک فرزانه» را فراموش کنید. زیرا ارزش او در حد «مدفوع یک رهگذر» در «پای یک دیوار» است؛ که بزودی در اثر نور آفتاب؛ خشک خواهد شد.

      حذف
  39. یکی از خوانندگان نظری فرستاده بودند که به خاطر لینک مشکوک اطلاعاتی- امنیتی؛ منتشر نکردم. نام لینک که به وبسایت مشکوکی به نام «کافه فراز» مربوط میشود که ظاهراً یک وبسایت «شبه علمی وشبه سیاسی» است؛ ولی در واقع یک وبسایت «القایی» است که اهداف وزارت اطلاعات (انتشار مزخرفات و جمع آوری اطلاعات افراد» را دنبال میکند؛ منتشر نکردم.
    امّا اگر کسی بخواهد در بارهٔ Outer net چیزی بداند؛ میتواند وبسایتهای سالم زیادی را پیدا کند.
    من هر آنچه مربوط به «علوم و تکنولوژی» باشد را پاس میدارم. امّا مادرقحبه های نشسته در «کافه فراز» از این مسائل به عنوان «تور پلیسی» و «شکار» استفاده میکنند.
    هیچگاه به این وبسایت مراجعه نکنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با تشکر از حذف لینک مشکوکی که فرستاده بودم. شرمنده.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      مطلب به خودی خود؛ یکی از مسائل مهم و تاثیرات آن قابل بررسی است. امّا لینکی که در رابطه با این مسئله مطلبی منتشر کرده است؛ در واقع از آن به عنوان «طعمه» استفاده میکند.

      حذف