۱۳۹۶ مهر ۴, سه‌شنبه

استقلال کردستان عراق گرامی باد

آقای مسعود بارزانی به درستی گفت که «همه پرسی استقلال کردستان ... یا امروز و یا ... هرگز». مردم کردستان عراق به درستی «امروز» را انتخاب کردند.
در جامعهٔ دموکراتیک کردستان عراق؛ سالها بود که مسئلهٔ استقلال کردستان عراق و عواقب اعلام استقلال و راه سختی که در پیش دارند؛ مورد بحث قرار گرفته بود و سرانجام مردم کردستان برای نخستین بار تصمیمی «فرا قبیله ای» گرفتند.
اکنون تمامی احزاب و سازمانهای کردستان بزرگ باید تمامی اهداف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خود را در زیر چتر یک هدف بسیار بزرگتر که «استقلال کردستان» است تعریف کنند تا دچار «خیانت» و «تیشه بر ریشهٔ خود زدن» نشوند.
اکنون همهٔ کُردها باید بدانند که فقط یک خدا دارند و آن خدا «استقلال کردستان» است. مانند زمانی که «کوبانی» خدا شد و پیشمرگان قهرمان کردستان همدل و هم زبان؛ «کوبانی» را پرستیدند و دستهای کثیف ترکهای عثمانی را قطع کردند.
اکنون «استقلال کردستان» باید مانند «کوبانی» باشد و میدانم که هست.
استقلال کردستان؛ همهٔ حکومتها را به بازنگری و بازنویسی «الگوریتمهای سیاسی» وادار خواهد کرد.
اگر احزاب سیاسی کردستان؛ اهداف سخیف «عشیره و قبیله گرایانه» را از وجود خود پاک کنند و «نهال استقلال کردستان» را «تنها خدای خود» بدانند؛ این نهال به درختی تنومند تبدیل خواهد شد.
«دیا اُکو» و «فروهر تیش» بزرگ را به یاد بیاورید که چگونه توانستند با متّحد کردن تمامی قبایل «ماد»؛ سرزمین ماد را نه تنها از چنگ «آشوریان تکفیری» نجات دهند؛ بلکه نخستین امپراتوری (امپراتوری ماد) را بنیان نهند که همین «ایران گربه نشان» نیز بخشی از آن بود و به همین دلیل «بنیانگذاران ایران» هستند که به خاطر افکار کثیف اسلامی و سپس اندیشه های کثیف ترِ «صفوی»؛ به فراموشی و«به حاشیه رانده شدگی» کشانیده شدند.
امّا امروز بار دیگر مانند «ققنوس» از زیر آتش و خاکستر سر بر آوردند.
از تلخیهای پیشِ روی نهراسید.
و هرگز فراموش نکنید که:
«اِمه رولهٔ کاوهٔ آسنگریم ... دینمان آیینمان هَر نیشتمان»

استقلال کردستان گوارای وجودتان باد.

کژدمِ بسیار شاد و سرخوش

۱۷ نظر:

  1. این تحلیلگر در ادامه‌ی گفتگو با کیهان لندن می‌افزاید: «اگرچه این نگرانی جدی است، ولی واکنش و پاسخ جمهوری اسلامی کاملا اشتباه است. سرکوب نمی‌تواند همیشه پاسخ درستی باشد، و در بسیاری موارد مساله را پیچیده‌تر می‌کند». امیر طاهری، «جمهوری اسلامی را کشتی‌ای بدون ناخدا در آب‌های متلاطم خاورمیانه» می‌خواند که «نمی‌داند به‌کجا می‌رود». به گفته امیر طاهری «جمهوری اسلامی در عراق و اقلیم کردستان دچار سردرگمی است و حتی قادر به کنترل نیروهای تحت حمایت خود نیز نیست».
    اشاره این تحلیلگر به فاصله گرفتن برخی از نیروهای شیعه عراقی از جمهوری اسلامی و تصمیم دو حزب کرد در حمایت از همه‌پرسی در آخرین لحظات است. حزب «گوران» یا «تغییر» و «جماعت اسلامی»، دو حزب کرد اقلیم کردستان عراق که تا ساعاتی قبل از انجام همه‌پرسی منتقد آن بودند، عصر روز یکشنبه از هواداران خود خواستند در این همه‌پرسی شرکت کرده و در برگه رای «آری» بنویسند.

    شکست جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان

    امیر طاهری این تغییر موضع دو حزب کرد را «شکستی برای جمهوری اسلامی ایران» می‌داند. البته این تحلیلگر می‌افزاید این تجدید نظر دلایل دیگری هم دارد «از جمله اینکه این انتقاد می‌توانست از سوی افکار عمومی اقلیم کردستان عراق نوعی همکاری با دشمن تلقی شود». عبد‌الله مهتدی نیز شک ندارد که اگر «گوران» و «جماعت اسلامی» بر انتقاد خود از برگزاری همه‌پرسی پافشاری می‌کردند «حمایت افکار عمومی کردستان عراق را از دست می‌دادند. عدم دعوت به شرکت در همه‌پرسی و رای مثبت به آن می‌توانست در سرنوشت این دو حزب در انتخابات پارلمانی آینده اقلیم کردستان تاثیر بسزایی داشته باشد».

    پاسخحذف
  2. کژدم گرامی
    برای من که در کردستان روزگار می گذرانم روز گذشته بهترین روز زندگیم بود و آنگاه که برای ادای وظیفه ام به حوزه رای گیری رفتم شوکه شدم. کردو مسیحی. عرب و تورکمان (ترک). یزیدی و شبک همه و همه ربای تصمیم گیری برای موردی به کنار صندوقها میشتافتند تا رویاهای سعید پیران و قاضی محمد و ملا مصطفی بارزانی و تمامی شهدایی را جامه عمل بپوشانند که در این مبارزه طولانی جان بر سر این خاک نهاده بودند.
    از همه چیز مهمتر همدلی و همرایی تمامی احزاب و گروههای کرد بود که علی رغم اختلاف در مدیریت کردستان در این موضوع متفق القول و متحدالرای بودند.
    ولی به قول شما این تازه آغاز راه است و هفت خوانی در پیش و تنها و تنها اتحاد و یکپارچگی خلق کردستان است که میتواند بر مشکلات پیش رو فائق آید.
    نتایج اولیه حکایت از این دارد که بیش از نود درصد رای دهندگان بر جدایی از عراق و ایجاد کشوری مستقل کرد متفق القول هستند و دیگر مایل نیستند بخشی از عراقی باشند که ناسیونالیسم سخیف عربی را با تشیع صفوی مخلوط نموده است.
    راه سخت است و آینده مبهم ولیکن وضعیت منطقه بهترین شرایط را در اختیار کردها نهاده است و من هم به مانند شما امیدوارم احزاب کردستان به دور از تمایلات عشیرتی و با اتحاد و یکدلی بتوانند این روند را به انجام رسانند.
    شادی و سرخوشی شما نشان از آزادگی و انسانگرایی شما دارد و گاه فکر میکنم که شما از ما کردها هم کردترید.

    پاسخحذف
  3. با تبریک به ملت کرد بابت ایجاد کشور جدید
    اینجا نکته ای به ذهنم رسید اینکه مثلا سیاست و اقتصاد در اروپابه صورت فراگیر هست یعنی سفره واسه همه پهنه ! هر کسی تو ساختار سیاسی میتونه بیاد بالا حتی گاگولها . تو کتاب "why nations fail"
    بطور کامل تفاوت های ساختار بسته (exclusive)و فراگیر(inclusive) بحث شده و نشون داده سختار های بسته همیشه شکست خوردن !
    ولی در جهان سوم و ایران خودمون به ساختار ها نگاه کنین . کیا میتونن به ساختارقدرت راه پیدا کنن ؟ خودی ها ! کیا به منابع پولی دسترسی دارن؟
    خودی ها ! اون بدبختی که تو سیستان هست دستش رو از همه چی کوتاه کردن چکار کنه ؟ اون اهوازی که نفت ش رو از زیر پاش میکشن استخون هم
    جلوش نمیندازن تا کی گرسنگی بکشه و تو سری بخوره ؟ داستان کلا همینه ! به طرف بازی ندی میره رفیق جدید پیدا میکنه تا باهم بازی کنن . حالا جمهوری اسلامی احمق
    بیا هی برچسب اسراییلی و منافق و نفوذی و فتنه گر و ... به افراد بزن و فضا رو برای ورود افراد به ساختار بسته و بسته تر کن .
    _____________________________________________________________________________
    کتاب why nations fail تا اونجایی که اطلاع دارم ترجمه شده و نویسنده ش از غول های اقتصادی دانشگاه MIT هست


    پاسخحذف
  4. با درود
    لطفا این "استقلال" را توضیح دهید!
    آیا شامل تکه پاره کردن ایران هم میشود یا خیر!؟
    با احترام علی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. علی گرامی
      «استقلال کامل» یعنی «عدم نیازمندی کامل» به دیگران. در دنیای کنونی چنین استقلالی وجود ندارد و کمترین دلیل آن نیز «گستردگی اقتصاد جهانی» است. اگر شما به کالایی نیاز داشته باشید که قدرت تولید آنرا ندارید و یا سقف تولید شما پاسخگوی سقف مصرف نیست؛ مجبور به خرید آن خواهید شد. فروشنده نیز میتواند بر سر فروش آن کالا؛ با شما بازی سیاسی کُند. بازی گاز ترکمنستان با رژیم ایران و بازی گاز روسیه با اروپا نمونه هایی از آن هستند.
      امّا زمانی که بتوانید روابط ارباب رعیّتی سیاسی و اقتصادی را تا حدّی که میتوانید؛ کم رنگ تر کنید؛ به آنچه که استقلال نامیده میشود؛ نزدیکتر میشوید.
      در دنیای واقعی چیزی به نام «استقلال مطلق» وجود نداد. مفهومی به نام «مطلق» تنها در «ذهنهای بیمار» (فلاسفه و متکلمین) موجود است.
      ایران گربه نشان به خاطر حاکمیّت افکار کثیف صفوی؛ چه به عنوان حکومت و چه به صورت فرهنگ غالب شیعیان؛ به اندازهٔ کافی مردم ایران را «صدپاره» نموده است و حتّی احزاب شیعی نیز مانند کفتار به جان هم افتاده اند. لذا ایران نیازی به تکّه پاره شدن ندارد و فقط یک «تلنگر» لازم است.

      حذف
    2. کژدم
      بعد از استقلال کردستان .. احتمال درگیری ، با عراق ، وجود داره !؟

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      کردستان هنوز مستقل نشده است و همه پرسی تنها در حدّ نخستین گام بود. کردستان باید سالهای سال برای به رسمیت شناخته شدن از طرف سازمان ملل مبارزه ای نفسگیر داشته باشد.
      امّا همین گام نخستین آنچنان مهم است که جیغ های بنفش حکومتهای به رسمیّت شناخته شده را در آورده است.
      در شرایط کنونی احتمال جنگ میان دولت شیعی عراق با کردستان بسیار ضعیف است.
      امّا کارشکنی ها شدّت خواهند گرفت.

      حذف
  5. شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی به نقل از دو مقام آمریکایی گفت تصاویر ویدیویی که جمهوری اسلامی ایران به تازگی از آزمایش پرتاب موشک بالستیک خرمشهر پخش کرد، مربوط به یک آزمایش قدیمی است.

    بر اساس این گزارش که روز دوشنبه سوم مهر ماه منتشر شده است، ویدیوی پخش شده توسط رسانه های ایران متعلق به هفت ماه پیش بوده و در آن آزمایش موشک پس از طی مسافتی در آسمان منفجر شده است.

    این دو مقام آمریکایی گفته اند که نشانه‌ای مبنی برای این که در ایران اخیرا یک آزمایش موشکی انجام شده باشد، در دست نیست.

    این هم از جدیدترین گنده‌گوزی پاسداران مفلوک

    http://www.foxnews.com/politics/2017/09/25/irans-supposed-missile-launch-was-fake-us-officials-say.html

    پاسخحذف
  6. مانور نظامی مشترک ارتش انگل فرزانه و ارتش عراق در «نزدیکی مرزهای اقلیم کردستان» !!!!!؟؟؟

    https://goo.gl/DZshik

    به قول من (کژدم) و موجوداتی شبیه من:

    «نزدیکی مرزهای اقلیم کردستان» ؛ «نشانهٔ» خوبی است.
    هم انگل فرزانه و هم رژیم عراق و هم انگل سیستانی ؛ برخلاف گنده گوزیها .... این مرزها را به رسمیت شناخته اند.

    پاسخحذف
  7. با درود بر جناب کژدم به نظرتون سورپرایز ترامپ برای جمهوری اسلامی چیست که از ارامش قبل طوفان یاد م کنه...قراره چه طوفانی برپا بشه و ساحل امن کجاست...با تشکر

    پاسخحذف
  8. کژدم خایه مالای اغا(عبارت تضاد ادبی داشت!) گفتن باید نظام بشه پارلمانی نه ریاستی این برا خر کردن ملته و جدی نیس یا واقعا از ترسشون میخوان این کار رو بکنن

    پاسخحذف
  9. زهرا خانم کجاست
    که همه شده اند زبان او؟

    نه تنها خود رئیس قوه قضائیه و پیش از او، وزیر اطلاعات برای تکذیب خبر جاسوس انگلیس از آب در آمدن دختر رئیس قوه قضائیه "زهرا" وارد میدان شدند، بلکه بدنبال آن دو، رئیس اطلاعات سپاه "حسین طائب" که کینه ای شخصی نسبت به شیخ مهدی کروبی بدلیل افشای اخراج او از وزرات اطلاعات بواسطه رابطه های خلاف شرع (!) دارد و پس از او، یکی از 5 امام جمعه موقت تهران، یعنی سید احمد خاتمی هم به جمع تکذیب کنندگان پیوست. تکذیب های طائب و بویژه احمد خاتمی که منتشر کنندگان خبر را به شبکه بهائیت جهانی وصل کرده را جداگانه در همین شماره پیک نت می خوانید. ما با تکرار یکی از ضرب المثل های معروف ایرانی که در فقه و اصول و شرع نیست اما بر دهان مردم ایران هست می گوئیم "بز حاضر، دزد هم حاضر" روبرو کنید. یعنی خود زهرا در یک مصاحبه خبری حاضر شود و به سئوالات خبرنگاران (نه ماموران هدایت شده امنیتی بعنوان خبرنگار) پاسخ بدهد. چرا پدر به جای فرزند، چرا امام جمعه به جای متهم، چرا وزیر اطلاعات و رئیس اطلاعات سپاه زبان زهرا؟ خودش مگر زبان ندارد و نمی تواند مانند دختران هاشمی رفسنجانی که مصاحبه می کنند و به انواع اتهامات و سئوالات پاسخ می دهند، به سئوالات و اتهامات پاسخ بدهد؟
    ضمنا رئیس قوه قضائیه هم بگوید که هفته گذشته چرا سه روز در محل کارش حضور نداشته است؟
    دم خروس از زیر عبای دادگاه ویژه روحانیت در آمده
    http://www.pyknet.net/
    نمیدونم کژدم این بازی هست که در تهران براه افتاده. جاسوس بودن لاریجانی ودخترش.

    پاسخحذف
  10. کژدم از نظر من آمریکا با تجزیه در خاورمیانه موافق نیست دلیلش هم اینه که در دراز مدت اون رو به نفع روسیه و حتی شاید چین بدونه در واقع یکسری واحد های کوچک هم برای آمریکا هزینه خواهند تراشید (برای پیگیری استراتژی های جداگانه برای هر واحد) هم جرات آنها را برای ایستادن در برابر روسیه یا چین درصورت خواست آمریکا از بین خواهد برد برای همین آمریکا ترجیح میده تمامیت ارضی در منطقه حفظ بشه برعکس تمام کشورهای منطقه طرفدار استقلال هستند چون هرچه کشورها کوچک تر تعامل با آنها آسان تر برای همین به گمان من آمریکا در زمینه مخالفت با استقلال کردها جدیست اما مثلا اسرائیل طرفدار تجزیه است تا نظر جنابعالی چه باشد

    پاسخحذف
  11. کژدم گرامی شما دیگه چرا گول رفراندوم وتبلیغات بارزانی روخوردید استقلال چی کشک چی من درکردستان زندگی میکنم باورکن کردستان حالا وضعش ازکردستان سال1990بدتر است فکر کن یک سیستم حزبی پرازفساد اداری وناعدالتی بعداز26سال هنوز نتوانسته حتی مشکل آب و برق رو درسه استان حل کند چطوری میتونه یک کشوررواداره کنه همین حال بافروش روزانه نزدیک 1 میلیون بشکه نفتازدادن حقوق کارمندان خودعاجز است بطوری که هر 40 روز تا50روز نصف یا یک چهارم حقوق را به کارمندان میدهدمشکلات دیگه رو نمینویسم نمیخوام وقتت روبگیرم ولی احساس می کنم ازوضع اینجا خبر نداری باورکن افتضاحه احتمال میدم مدتی دیگه سران رفراندم دوباره دست بدامان بغداد میشن و آرای ملت رامانندسال2005 درقبال پول و پست ومقام میفروشند باتشکر

    پاسخحذف
  12. دونالدترامپ توی سازمان ملل 5دقیقه در رابطه با جمهوری اسلامی سخنرانی کرد آخوندا یه هفته توی کشور تظاهرات راه انداختن الآن که قراره پنجشنبه درباره برجام حرف بزنه هنوز پنجشنبه نیومده کلی درگیری و بازداشت تو نظام رخ داده دلار هم رفت بالای 4هزارتومان . بخدا این رییسجمهور آمریکا اگه بخاد با چند سخنرانی میتونه سیستم رو سرنگون کنه.

    پاسخحذف
  13. در پاسخ اجمالی به خوانندگان گرامی که در روزهای گذشته نظرات گوناگونی فرستاده اند باید عرض کنم:

    ۱- اینکه بگوییم آمریکا با قطعه قطعه شدن خاورمیانه مخالف است و دلیل آنرا به دشواری «تعریف استراتژیهای جدید»؛ وصل کنیم؛ کاملاً اشتباه است. زیرا آنچه تصمیم نهایی را تعریف میکند؛ نه دشواریها؛ بلکه «ضرورتهای منافع ملّی» هستند. لذا به معدهٔ تان صابون مراغه نمالید(خیلی بد بو و عقبمانده است).

    ۲- کردستان آینده ای بسیار خوب دارد و مشکلاتی که شما بر شمردید؛ همهٔ عراق را دَر بر می گیرد و محصوص کردستان عراق نیست. لطفاً مثل «اکنونیان» فکر نکنید. زیرا اگر فکر کردن به شیوهٔ «اکنونیان» یک قانون پُر فروغ بود؛ همهٔ موجوداتی که انسان مینامید؛ هنوز هم در عصر حجر زندگی میکردند. امّا موجوداتی به نام «انسان» وجود داشتند که افقهای روشنی را نشان میدادند و سختیهای راه را نیز گوشزد میکردند.
    همین ماجرای «موشک پرانی» سپاه پاچاهار داران را در نظر بگیرید که از موشکهای V1 و V2 در تقریباً ۷۰ سال پیش توسط آلمانها آغاز گردید و اکنون پس از ۷۰ سال تلاش دانشمندان (وَ نَه الاغهای جفتک پران حزبلبلی های سینه و زنجیر و قمه زنِ خاک برسر که بعد از ۴۰ سال با موشکهای نقطه زن فقط توانستند؛ هدفِ مادرشان را بزنند) به اینجا رسیده ایم.
    اگر همه پرسی استقلال کردستان را شادباش گفتم تنها بر اساس احساسات نبود. صبر کنید تا غوره حلوا شود.

    ۳- با وجود آقای ترامپ؛ آیندهٔ حاکمیتِ «تشیّع شنیعه» در تاریکیهاست. متاسفانه این تاریکها؛ آیندهٔ «ایران» هم خواهد بود؛ زیرا ساکنین ایران حاکمیّت «تشیّع شنیعه» را به جان و دل پذیرفته اند و حتّی تار مویی از جدایی؛ میان آرزوهای خود با افکار «فَدَکیِ» انگلهای صفوی ترسیم نکرده اند.

    گوارای وجودشان باد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به این سوسک مستراح نگاهی بیندازید که «گُه» را با «تغار» سَر می کشد.

      https://goo.gl/r6Yra4

      اقلّاً با «قاشق چایی خوری» بخور ... تا از لب و لوچه اَت بیرون نریزد..

      مثلاً میخواهید چه گهی بخورید؟

      حذف