۱۳۹۴ اردیبهشت ۲, چهارشنبه

توقف عملیات گسترده هوایی و آغاز جنگ داخلی قبایل در یمن

شاید «انگل فرزانه» هنوز به اندازهٔ کافی پوزه اش به خاک مالیده نشده است و او را دوباره در یک محفل و مجلسی ببینیم که باز هم عربده های انقلابی میکشد و میگوید: دیدید که عربستان سعودی تسلیم خواسته های بر حق مردم مظلوم یمن (یعنی حوثیها) شد ....؟؟
به هر حال «الدنگ فرزانه» و همهٔ مسلمانها «همیشه پیروزند»؛ حتی اگر به «دَرَک» فرستاده شوند. ... نام «دَرَک» نیز در فرهنگ اسلامی همان «شعب ابیطالب» است. البته اینکه شخصی یک یا دوبار در زندگی شکست بخورد و راهش به «شعب ابیطالب» بیفتد؛ پذیرفتنی است؛ امّا اگر شخصی در تمامی طول زندگیش؛ یک پایش در «زندگی» و پای دیگرش در «دَرَک = شعب ابیطالب» باشد؛ باید گفت که «کونش لَقّ» شده است. مانند همین «مفعول فرزانهٔ حمّام چرخی و آشنای خودمان». که به قول خودش «ما که عادت کرده ایم».........

امّا ماجرای یمن «یک شبه»  با «توقّف» حملات گستردهٔ هوایی؛ به مسیر «گفتمان سیاسی در پشت میز» باز نخواهد گشت و نام عملیات «بازگشت امید» نیز همینطوری و «فی البداهه» سروده نشده است؛ بلکه هم عملیات و هم نام آن بسیار پیشتر از اینها «سروده» شده اند.
عملیات «بازگشت امید» که از امروز آغاز میشود؛ یعنی: ادامهٔ کار را به «قبایل مسلّح ضدّ حوثی» میسپاریم و حمایت هوایی و حمایت تسلیحاتیشان میکنیم؛ تا زمانی که «علی عبدالله صالح» و «عبدالمالک حوثی» (انگل نصرالله یمنی) پوزهٔ شان به خاک مالیده شود.
البته «امیر عبداللهیان از حاشیه به مرکز» که اینهمه پیشگو شده بود؛ باز هم  «رهبر فرزانه اش» مانند ماجرای مذاکرات هسته ای «اشتباه محاسباتی» فرموده و فکر میکرد که یا «فاتح باب المندب» میشود و یا «دُرّ و گوهر حوثی» را به بیشتر از «آبنبات چوبی» خواهند خرید. امّا  اکنون «حوثیها» و «علی عبدالله صالح ۸۰ میلیاردی» پس از تحمّل ضربات سنگینی که تقریباً تمامی «زاغه های مهمّات» و سایر منابع استراتژیکشان را از دست داده و «الدنگ فرزانه»شان  نیز «حلبیهای شناور نظامی اش» مانند «لوله های گّه» بر سطح خلیج یمن شناور مانده و هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.... دیگر این حوثیهای کشک خوار؛ چه امیدی برایشان مانده است؟
سرنوشت حوثیها پس از این در نبرد قبایل تعیین خواهد شد و اگر «عبد المالک حوثی» زنده بماند؛ مانند یک برده به سر میز مذاکرات خواهد رفت. (آیندهٔ انگل حسن نصر الله و شیعیان لبنان).
امّا هیچ یک از اینها مهم نیست ....
آنچه که مهم است اینکه:
همهٔ این خفّت ها و خواریها ؛ باید تا پایان «ژوئن» بر سر «الدنگ فرزانه» فرود آیند؛ تا «نتیجهٔ مذاکرات هسته ای» به خفّتی فراتر از «بیانیهٔ مشترک» منتهی شود. (به قول «دلواپسان درآمدهای هرویین و کوکایین»: بدتر از کاپیتولاسیون و ترکمانچای و گلستان).
ماجرای یمن تمام نشده است... بلکه وارد فاز دیگری شده است.

کژدم

۵ نظر:

  1. گفتم که هنوز «پوزهٔ فرزانه» کاملاً به خاک مالیده نشده است...
    عربستان سعودی مانند اوباما برای به جای گذاشتن «یادگار سیاسی = مذاکرات هسته ای» به میدان نیامده است؛ بلکه برای «کنترل بحران» به میدان آمده است.

    http://www.bbc.co.uk/persian/world/2015/04/150422_l30_yemen_saudi_air_strikes

    اکنون تا به خاک مالیده شدن کامل «پوزهٔ فرزانه» دو ماه و ۱۰ روز باقی مانده است.

    پاسخحذف
  2. درود مجدد بر کژدم نازنین و زجر دیده من به عنوان یکی از خواننده های همیشگی مطالب شما وظیفه خود می دانم برای بهتر و پویا شدن محیط اینجا تلاش کنم اولا من یک کرد هستم و مطلبی که اینجا لینک ان را خواهم گذاشت رو نباید به حساب حس جانبدارنه اینجانب نسبت به ترکها و پان ترکیسم گذاشت و دوما چون اینجانب در محیط اسلام زده ایران بزرگ شده ام همواره نسبت به ترکیه اتاتورک و معیارهای لایسیته ان دارای حس خوب وبوده و به عبارتی به عنوان الگو هم به ان نگاه می کنم و در سفری که به ترکیه(استانبول داشته ام)این حس قویی تر شده است و اینجا با بعضی مطالبی که نسبت به ترکها و ترکیه(عثمانیسم)نسبت می دهید مخالفم
    http://kayhanlondon.biz/fa/1394/01/29/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF%D8%9F-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D9%84/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من مطلبی را که فرستاده بودید مطالعه کردم. بسیار مطلب پاره پوره ای است. مطلبی که باید به تیتر بچسبد؛ نصفش را خاطرهٔ یک میهمانی و حرکت احمقانهٔ یک افسر ترک پر کرده است. «آتا تورک» نمونهٔ یک تلاش بزرگ؛ پس از شکست استراتژیک امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اوّل است. بیشتر وقتها من از «ساکنین ایران» و یا «آریایی نژادهای باهوش صفوی مسلک» سخن میگویم و حیفم می آید که آنها را «ایرانی» بخوانم؛ برای اینکه نشان داده اند که «نیستند».
      مطلبی هم که فرستاده اید هیچ رنگ و بوی «پان ترکیستی» ندارد. حتی ارزش یک مقالهٔ تحلیلی را هم ندارد.
      زمانی که ترکهای استانبول و آنکارا را «عثمانی» میخوانم آنرا معادل «صفوی مسلکی»؛ بدانید که هر دو از یک قماشند.
      «پان ترکیسم»؛ لنگهٔ «پان ایرانیسم» است. بنیاد فکری آنها هم از نظر مذهبی یکی است و افتخاراتشان نیز «مال گذشتگان» است و خودشان لیاقت «آفرینش افتخارات» را ندارند. آنچه هم که شما در ترکیه دیده اید؛ از نظر «پیشرفتها» (ظاهراً منظورتان همین است). یک میلیونیوم پیشرفتهای دهکوره ای به نام «سنگاپور» نیست. اگر «سنگاپور» را با این ایران صفوی زده و ترکیهٔ عثمانی مقایسه کنید؛ حواهید دید که چه میگویم.

      حذف
    2. چون تعدادی از خوانندگان به این لینک مراجعه خواهند کرد و چه بسا این نوشته را پیشتر خوانده باشند؛ یک مطلب را لازم میدانم که ذکر کنم و آن اینکه اگر ایران در جنگ جهانی «پل پیروزی» نامیده شد؛ به خاطر موقعیت جغرافیائیش در جنگ جهانی دوّم بود؛ وگرنه اگر ترکهای عثمانی هم در این سرزمین زندگی میکردند؛ همان بلا سرشان می آمد. یا اگر به جای آلمان؛ هندوستان یک طرف معادله بود؛ بالطبع خلیج فارس هم در اشغال آنها قرار میگرفت و اگر میخواستند که به روسیه کمک کنند؛ به احتمال زیاد از کشور دیگری به عنوان «پل پیروزی» استفاده میکردند. به هر حال این نوشته؛ همانگونه که گفتم بسیار پاره پوره است.

      حذف
  3. حالا ظاهرا در یمن توقف عملیات هوایی شد ..جالب است ایران میگوید دخالت نداریم ولی صبح زودتر از عربستان اعلان کرد اتش بس میشود امروز!!!!!!پس حتما یک مذاکره ای در کار بوده که خبر داشته....خصوصا ظریف قبلش گفته بود هسته حل شود در سایر موارد همکاری میکنیم...الان امرکیا شده حکم بین کشورهای عرب یهود ایران...تا جنگ جدل اینها از بین برود(سیاست تفرقه بنداز چی شد خدا داند...مثل باقی توهمات سوخت رفت)
    البته کار جنگ هم سخت شده بود یک ناو هواپیما بر امرکیا رفته بود انجا ...دیگر لنجهای ایران روسیه نمی شد مانور بدهند....
    کلهم خبر خیلی خوب برای مذاکره بود

    در عراق مالکی چسبیده بود به صندلی قدرت وقتی داعش عراق را گرفت....مردک کنار نمی رفت....ظاهرا بعدا گفتند خامنه ای شخصا دستور داده برود کنار...
    چنین دستوری عملکرد خوبی بوده است...منشا این تصمیم تحولات سوریه بوده است چون وقتی اسد کنار نرفت در سوریه قیام مردم انجا را با خاک یکی کرد...., و فهمیدند رویای تشکیل ورزن هخامنشی در قالب صفویی شدنی نیست(انچه رحیم صفوی گفته بود که تا مدیترانه تحت سلطه ماست..توسط داعش دو نیم شد...)
    کلهم نظام بعد از تحریمها تصمیمات عقلانی تر گرفته است...در واقع سال 90 عطف تاریخ توهم سوزی شد...

    پاسخحذف