۱۳۹۶ آبان ۱, دوشنبه

تفسیر آیهٔ مبارکهٔ «رژیم شیعی ایران را تا میتوانید بدوشید» از سورهٔ مبارکهٔ «اصابة المصیبة»

مدّتی است که اتفاقاتی می افتند که ظاهراً چنان پر رمز و رازند که هیچ یک از تحلیلگرانِ نامدار؛ بدون «گوز پیچ شدن» نمیتوانند از کوچه پس کوچه های تنگ و تاریکِ آن بدون ریخته شدنِ پشم و پیل و دریده شدن پوستشان بگذرند و در نهایت نیز تحلیلهای مشعشع خود را با نخهای صد پارهٔ «مَلَچ مولوچ» به هم بخیه میزنند.

دونالد ترامپ به صورتی کاملاً محرمانه که عَلَنی شود؛ در یک گفتگوی بسیار خصوصی میگوید: «تا میتوانید رژیم ایران را بدوشید و پولهایشان را بیرون بکشید».
یک روزِ بعد؛ همهٔ این «پِچ پِچ های محرمانه» به صورت تیتر بزرگ «خبر گوزاریها» تبدیل میشود. که البتّه از طریق افرادی که نمیخواهند نامشان فاش شود؛ افشا شده است تا بر «نمک و زردچوبهٔ گوزارش» بیفزایند.
اگر BBC مدّتها است که به «پشمک نیوز» تبدیل شده است؛ DW در حال سقوط آزاد  در مسیر تبدیل شدن به «تشتک نیوز» است.

https://goo.gl/t8fRua

این مقالهٔ بسیار وزین که نویسنده اش گاهی میگوید: «میخواهند سرمایه گذاری کنند» و در چند سطر بعد میگوید که «سرمایه گذاری کرده و وام میلیاردی داده اند»  و ادبیاتش بسیار کم وزن تر از وبلاگ کژدم است و نمیداند که بالاخره باید «بجَوَد» یا «غورت بدهد» و یا «تُف کُند»؛ همینطوری با «اسهال قلم» کنار آمده و خوانندگانش را «احمق» فرض میکند تا هر کَسی بنا بر نیاز خود؛ «نخود» و «لپه» و «لوبیا» را از این «اسهالِ آشِ نذری» برگزیند و خوشحال باشد که DW (نمایندهٔ فرهنگ مهندسی آلمانی)؛ این اسهال را ریده است و اگر DW نبود نمیدانست که در این وانفسای تحلیل های درست؛ برای ادامهٔ «جلقِ سیاسی» چه خاکی بر سرش بریزد؟؟!!!

برویم سرِ اصل مطلب

۱- رژیم شیعی عراق میداند که  مسیر صادرات نفت عراق  از خلیج فارس و تنگهٔ هرمز بسته خواهد شد. لذا چاره ای ندارد که سرِ تعظیم فرو آوَرَد و بشقابی را که با احترام دیپلماتیک جلوش میگذارند؛ لیس بزند.

۲- عربستان و حیدر العبادی در حال نزدیک شدن به قرارداد آزاد شدنِ خط لولهٔ نفت عربستان - عراق هستند. که میتواند بخشی از نفت عراق را بدون نیاز به ترابری از طریق خلیج فارس به اروپا و یا هر کشور دیگری صادر کُند.

۳- خط لولهٔ نفتی کردستان که روسها در حال سرمایه گذاری بر روی آن هستند که میتواند بخشی دیگر از نفت عراق را بدونِ نیاز به خلیج فارس و تنگهٔ پُر ابهامِ هرمز به اروپا صادر کند.

گزارشِ منطقی کژدمی:

۱- «خلیج فارس اهمیّت نفتی خود را برای عراق و عربستان و سایر شُرَکا از دست خواهد داد.».
۲- روسها از ماجرا با خبرند و میخواهند از «صادرات نفت عراق از طریق کردستان» سهمی داشته باشند.
۳- در همین راستا؛ روسها سیستم S-400 را به عربستان فروختند. زیرا میدانند که تاریخ مصرف رژیم شیعی ایران گذشته است.
۴- تنها کشوری که مجبور است نفت خود را از طریق خلیج فارس و تنگهٔ هرمز صادر کند؛ رژیم ننگین صفوی مسلکِ حاکم بر ایران است.

نتیجهٔ منطقی کژدمی:

اگر تنگهٔ هرمز با یک و یا ۲ کشتی که به طور تصادفی در تنگهٔ هرمز غرق شوند؛ و یا هر صانحهٔ دیگری  بسته شود. نه «برجام» از نظر حقوقی آسیب دیده است و نه «تحریمی درکار بوده است» . امّا در عمل صادرات نفتی و غیر نفتی و واردات ایران و همچنین گشت و گذار دریایی «ناو - لَگنها»ی رژیم صفوی؛ در یک لحظه تعطیل خواهند شد.
البتّه این مطلب را پیش ترها گفته و بسته شدنِ تنگهٔ هرمز را «نام رمز حملهٔ نهایی  به رژیم ایران» نامیده ام.

به نظر من (کژدم)؛ این سناریو از مرحلهٔ بحث و بر رسی گذشته و در حال انجام است. لذا اگر دونالد ترامپ میگوید که در این طرح به همگامی اروپا نیازی ندارد و آنها هر چقدر که میخواهند میتوانند رژیم انگلهای صفوی را بدوشند؛ راست میگوید. زیرا در این سناریو؛ وظیفهٔ «دوشیدن» به عهدهٔ اروپا گذاشته شده است.

کژدم



۴۸ نظر:

  1. واقعا ممنون از تحلیلتون...عجب سورپرایزی...به نظرتون این سناریوی چه قدر طول می کشد تا زهر خود را در داخل بریزد چون بالاخره در داخل هم به سمت حکومت نظامی خواهیم رفت که با ذخیره ارزی و خشونت عیانی که دارند چند صباحی می توانند دوام بیاورند...به نظرتون صحنه داخلی به چه شکلی تغییر خواهد کردبا توجه به اپوزسیون بی خاصیت مفت خور...و مردمی که هیچ ارقیت و همبستگی ندارند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نمیتوان زمانبندی تعیین کرد؛ امّا زمان منطقی آن را عدم نیاز کشورهای حوزهٔ خلیج فارس به تنگهٔ هرمز تعیین میکند..

      حذف
    2. اگر به ادبیات دولت ترامپ توجّه کرده باشید؛ بیشتر در پی «انتقام» هستند و من مطمئن هستم که انتقام ۱۱ سپتامبر؛ انفجارهای بیروت و کنیا و ظهران عربستان؛ سربازان آمریکایی کشته شده در عراق و .... را خواهند گرفت.
      دولت ترامپ دولت «انتقام» است.

      حذف
  2. پستانی نیست که دوشیده شود.

    پاسخحذف
  3. ادبيات ترامپ و دولت ترامپ خيلي متفاوت است، ترامپ پالاسي ندارد فقط مِي داند كه چطور از اب گل الود ماهي بگيريد ، در ضمن جنگجويان سناريوي بالا كه بيشتر به يك ارزو شبيهه هست را چه كساني تشكيل مِي دهند ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تا دلتان بخواهد در دنیا «سربازان خفته» وجود دارند. کافی است که بیدارشان کنند.
      دیدید که چگونه «سربازان خفتهٔ داعش» را بیدار کردند؟
      نگران سرباز نباشید.

      حذف
  4. خودشان اقایان را اوردند خودشان هم باید ببرند

    پاسخحذف
  5. جوری مسائل رو باز میکنید که چیز زیادی برای گفتن نمی مونه :) . ایمیل هاتون رو چند وقت یک بار جواب میدید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر منظورتان ایمیل «آدرس جدید تماس» میباشد؛ ماهها پیش از خوانندگان گرامی خواستم که با آن ایمیل تماس نگیرند.
      زیرا پَسوُرد را فراموش کرده بودم و نتوانستم ثابت کنم که این ادرس مال من است و از دسترس من خارج شد.

      حذف
  6. کژدم این موشکافی عالیست فقط یک جای کار برای من مشکل پیش اومد اونهم راجع به قطر و کویت و بحرینه که تا الان خط لوله ای برای دور زدن خلیج ندارن و برنامه ای هم برای ساخت نداشتن جز کویت که اونهم گفت شدنی نیست و با توجه به فواصل حداقل پنج شش سال زمان میبره و متوقفش کرد
    کویت:
    https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Kuwait-Decides-to-End-Plans-for-a-Pipeline-to-Bypass-the-Strait-of-Hormuz.html
    یا مثلا قطر:
    https://www.ft.com/content/b7951a1c-5bc5-11e1-a447-00144feabdc0
    سوال من اینه اونا چیکار میکنن شاید هم با توجه به ذخیره ارزی بالا اون ها ناچار باشن مدتی دووم بیارن بدون صادرات نفت یا نه صبر میکنه آمریکا تا اونها هم خلاص شن نظرت چیه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نخست باید ببینیم که «گردانندهٔ بازی» کیست؟ و سپس ببینیم که «بازیگران» چه کسانی هستند؟
      بازیگر اصلی «آمریکای ترامپ» است.
      اینهمه سرمایه گذاریهای کلان بر روی «نفت شیل» در آمریکا (بگذریم از بازیگران نفتی کوچک) اکنون به ثمر رسیده است و آمریکا میخواهد بخش بزرگی از بازار انرژی اروپا را به دست آورد. این امر نفس روسیه را خواهد برید.ایران و قطر و عراق و کویت نیز به عنوان رقیبهای کوچک چاره ای به جز رقابت و ارزان فروشی ندارند اگر عربستان و اقمارش میخواهند شهرهای تفریحی ـ تجاری بسازند؛ به این خاطر است که آینده ای برای نفت به عنوان منبع اصلی در آمد نمی بینند.
      اجرایی شدن چنین پروژه های بزرگی نیاز به منظقه ای آرام دارد و تلاش آمریکا برای تشویق و نزدیک کردن دولت کنونی عراق به کشورهای عربی نیز در همین راستا است تا اتّحادیه ای بزرگتر بوجود آید.
      اگر از این دریچه به مسائلی که اتفاق می افتند نگاه کنید ماجرای قطر و ترکیه و رژیم ایران و روسیه و ..... مانند پازل به صورتی درست در کنار هم قرار میگیرند.
      بحرین و کویت نیز چه بسا مجبور شوند؛ برای مدّتی روزه بگیرند و از طرف عربستان تأمین مالی شوند.

      حذف
  7. با درود به جناب کژدم گرامی
    اجتمالا شومن حسینی را که از دست رژیم به تنگ آمد و به آن ور آب پناهنده شد را میشناسید مدعی شده که جنبشی به نام " ریستارت " تشکیل داده و همه روزه ا طریق ستالایت و کانال تلگرامی مدعی بر اندازی رژیم شده و مدعی هست که طرفدارانش همه روزه به تخریب اموال عمومی و مساجد میپردازند ومن تا کنون بارهای بار آرم این جنبش را که عموما نوجوانان هستند روی دیوار ها و K .V های مخابرات مشاهده کرده ام وی تا کنون 125 برنامه ارائه داده لطف بفرمایید نظر خودتان را ابراز نمایید .
    ایرانی گم نام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی
      با تخریب اموال عمومی و با فرو کردن دوشاخهٔ اطو به پریز برق؛ رژیم سرنگون نمیشود. آتش زدن مسجدها کار درستی است؛ البته به شرطی که فقط دَرب مسجد را به صورت نمایشی آتش نزنند و خبرش را هم «باشگاه خبرنگاران وزارت اطلاعات» منتشر نکند. اگر میخواهند مسجد را آتش بزنند؛ چرا فقط درش را آتش زدند؟ حدود ۳ دهه پیش از این وزارت اطلاعات «مقعد مطهّر رضا اسهال و استفراغی شفا بخش» را منفجر کرد. اگر سازمانی و یا گروهی و یا هر کس و ناکسی را دیدید که هر کاری میکند و رهنمودهای صدتا یه قاز میدهد؛ الّا «کُشتن بسیجیها و پاسدارها» بدانید که «قلّابی» است. جریانی که بخواهد رژیم را سرنگون کند؛ باید بتواند «بسیج عمومی» برای آتش زدن خانه ها و کشتار بسیجیها و پاسدارها بدهد. آنهم نه به عنوان یک حرکت نمایشی بلکه یک حرکت ادامه دار و موًثر.
      اعلام روز ۷ آبان به نام «روز کوروش» حرکت خوبی است ولی نباید به مراسمی مانند «حجّ» تبدیل شود؛ بلکه باید نقطهٔ آغازی برای براندازی قهرآمیز رژیم باشد. سال پیش نیز که عدّهٔ زیادی در این مراسم دستگیر و زندانی شدند؛ گفتم که دستگیر شدن به خاطر «زیارت رفتن»؛ نه تنها هیچ ارزشی ندارد؛ بلکه «فدا کردن نیروها» برای «هیچ» است.
      اگر مراسم «روز کوروش» در همین حدّ بماند؛ رژیم با آن کنار خواهد آمد و حتّی سناریوهای موازی تولید کرده و کوروش بزرگ هم به «کوروش چفیه پوش» تبدیل شده و مانند یک صندلی در گوشهٔ اتاق قرار خواهد گرفت و «ارزش قدرت محرّکه» بودن را از دست خواهد داد.
      اگر یادتان مانده باشد؛ زمانی که احمدی نژاد شروع به «امام زمان بازی» کرد؛ آخوندها هشدار دادند که «امام زمان بازی» را کنار بگذارید؛ زیرا مسئلهٔ «تبوتی» نیست و همهٔ این اسطوره بر اساس «فلانکس گفت» و «بهمان کس چنین نقل کرد» استوار است و اگر ماجرای «مهدی» از درون صندوق بیرون بیاید؛ مردم خواهند فهمید که تمامی داستان قلّابی است و «امام زمان» ارزش خود را از دست خواهد داد.
      خوشبختانه «کوروش بزرگ» قلّابی نیست و «ثبوتی» است. به همین دلیل نباید کوروش را نیز با رفتارهای «شیعه گونه» مانند «به زیارت رفتن» بی ارزش کرد.

      حذف
  8. جناب کژدم دلیل دوبرابر شدن قیمت نفت از کف خود (در زمان رقابت عربستان و روسیه) با این اوصاف ربطی به زد و بند بین ترامپ و پوتین ندارد و می توان ان را یک ارامش قبل از طوفان برای اجرای دکترین ترامپ برای بدست گرفتن بازار نفت عنوان کرد؟شاید هم فرجه ای برای کشورهای نفتی دوست برای سر و سامان به وضعیت اقتصادی خود قبل از به زیر کشیدن قیمت نفت دانست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      روسها از ۲ چیز وحشت دارند:
      ۱- پایین آمدن درآمدهای نفتی که ستون فقرات اقتصاد روسیه است.
      ۲- تحریمهای آمریکا.
      به همین خاطر است که در نفت کردستان عراق و نفت ایران و قطر و عربستان سرمایه گذاری میکنند تا در آینده بتوانند بخشی از درآمدهای نفتی آنها را به روسیه سرازیر کنند.
      دیدیم که آمریکا حتّی در نفت کردستان سرمایه گذاری نکرد و اگر هم در جایی سرمایه گذاری میکنند؛ برای «کنترل بازار نفت» است. زیرا به برتری سهم «نفت آمریکا» در بازار انرژی فکر میکنند و میخواهند هژمونی بازار انرژی را بدست گیرند. به همین خاطر نیز برخی از کارشناسان میگفتند که تعجّب میکنند که چرا با اینکه قیمت نفت پایین است؛ صنعت نفت شیل همچنان به رشد خود ادامه میدهد؟ آنزمان نیز گفتم که جای تعجّب ندارد.
      صاعقهٔ تحریم شرکتهای نظامی و اطلاعاتی امنیتی روسیه هم بر سر روسها فرود آمد. این تحریمها دست روسیه را از بخش دیگری از منابع اقتصادی کوتاه کرده ضربات سیاسی نیز به روسها وارد میکند.
      روسها تلاش میکنند که تا جایی که میتوانند؛ جلو این صاعقه ها را بگیرند؛ اگر شد با «موشک اسکندر بازی» و اگر نشد؛ «با معامله».
      دولت ترامپ نیز دولتی نیست که «نفت آمریکا» را فدا کند. تیلرسون نیز از «خدایان بازار نفت» است و میداند که چگونه «بازی سازی» کند.
      به حرفهای ترامپ هم نباید زیاد توجّه کرد و به قول «سباستیان گورکا»؛ ترامپ خدای زدنِ حرفهای عجیب و غریب و ناهمخوان است و اینکار را عمداً انجام میدهد.
      قیمت نفت چه بالا برود و چه پایین بیاید؛ در میان مدّت به ضرر روسها است (تا چه رسد به دراز مدّت).

      حذف
    2. در پایان باید بگویم که در طیّ ۱۰ ماه گذشته (از زمان روی کار آمدن ترامپ)؛ بر ارزش بازار سهام آمریکا؛ ۲۳ و نیم تریلیون دلار اضافه شده است. ثروتی که ۳۰ درصد آن میتواند تمامی اقتصاد ایران از زمان آغامحمد خان قاجار تا کنون را بپوشاند.
      بخشی از «الیتها» آیندهٔ خود را در خظر میبینند و ترجیح میدهند به جبهٔ «براندازی ترامپ» بپیوندند و اکنون تبلیغاتشان شبیه حرفهای صدتا یه قاز اپوزیسیون ایران شده است و به «اسهال افشاگری» افتاده اند.
      آن سخن «مارکو روبیو» را در زمان استعفا از کاندیداتوری زد؛ فراموش نکنید:

      «من کنار میروم؛ برای اینکه دارد سونامی می آید».

      حذف
    3. به کشور چین در دوران اوباما نگاه کنید که حتّی مجبورش کردند از پلکان خدمهٔ هواپیما بیرون بیاید و اکنون به همان چین با همان رهبری نگاه کنید.

      https://goo.gl/LFF2e3

      حذف
  9. جناب کژدم پس این سری بر خلاف سلف قبلیش حاج حسین اباما ...عظمی با معامله جناب پوتین هم به رستگاری نخواهد رسید و دوران سخت نقاهت را باید با یک جام شوکران به اتمام برساند که منجر به فوت مریض می شود

    پاسخحذف
  10. این که میگن عدو سبب خیر شود اگر ... خواهد/یا یه دیوانه یه سنگ میندازه تو چاه صد تا عاقل نمیتونن درش بیارن رو شنیدی؟ مراسم هفتم آبان امسال دقیقا مثل همینا شد!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ح.ک گرامی
      منظورتان را نفهمیدم؟؟!!!

      حذف
    2. منظورش اینه با فضای امنیتی و ازار و اذیت شرکت کنندگان حساسیت ها رو خیلی بالا برد در جامعه

      حذف
  11. کلیت جمهوری اسلامی بعد برنده شدن ترامپ سعی داشته پشت نقاب ملی گرایی حمایت مردمی رو داشته باشه که بعد اتفاقات اخیر میشه گفت این نقشه اشون دود شد رفت هوا! مثلا خامنه ای گفته بود ارتشی ها جای شعار جانم فدای رهبر بگن ارتش فدای ملت و یا استفاده از نماد های ملی به جای ن مذهبی در نیرو های مسلح بخشی از این برنامه بوده
    https://kayhan.london/fa/1396/08/04/%d8%a8%d8%a7-%d8%b5%d8%af%d9%88%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%d8%b2%d9%87-%da%a9%d9%84%d9%85%d9%87%e2%80%8e%e2%80%8e%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ح.ک گرامی
      من (کژدم) نظر کیهان لندن را در حدّ «شعار» و آسمان ریسمان بافی ارزیابی میکنم. اگر برگزاری «روز کوروش بزرگ» را یک «جنبش» بنامیم؛ یک حرکت «چند میلیونی» نیست. بلکه در شرایط کنونی در حدّ «آغاز جنبش» است.
      متاسفانه وقتی که جرقّه ای زده میشود؛ کیهان لندنیها و سایر تحلیلگران میخواهند آنرا «آتشفشان» جا بزنند.
      در ماجراهای یوتیوبی ۸۸ هم دیدیم که با اینکه حرکتها چند میلیونی بود؛ امّا از درون «تُهی» بود و «خائنینِ دوست داشتنی» رهبری آنرا به دست داشتند و به شکستِ «احمقهای آرزومند» (همان تظاهرات کنندگان) انجامید. به همین کردستان عراق نگاهی بیندازید؛ همه جایش پُر از «آرزوها» است. ۱۴ سال است که خود مختار بودند؛ امّا از درون «تُهی» هستند ... اگر تعداشان چند میلیون است؛ فقط «تعداد» هستد .... «اعداد» هستند و هیچ ارزش واقعی ندارند. همین خودمختاری نیم بند را نیز به حملهٔ «جورج بوش پسر» مدیونند.

      حذف
  12. در رابطه با سناریوی مطرح شده از طرف شما در مورد بسته شدن تنگه هرمز و ایجاد اپوزسیون مسلح از طرف ترمپ سپاه هم دست به تحرکاتی زده که احتمالا در پس ذهن سرانشون نشان از اماده شدن برای مقابله با رویدادهای پیش رو از طریق کودتا را دارند
    در راستای کودتای احتمالی سپاه، گردان‌های امام‌ علی (ع) به سلاح‌های کلاشینکف تاشو، ادوات و ماشین‌های ضد شورش، لانچر و فشنگ مجهز شدند. چندین بیمارستان صحرایی در اطراف تهران ایجاد شد

    پاسخحذف
  13. مردم باید روز تجمع در مقبره کوروش را روزی قرار بدهند که نیروهای امنیتی آنجا را تخلیه کردند و نرده ها را برداشتند. یعنی همه جا جار بزنید که به محض خالی شدن آنجا، مردم بریزند دور مقبره.
    دوستان محلی باید نگاه کنند که وقتی نیروها آنجا را تخلیه کردند، به مردم خبر بدهند که مردم دوباره هجوم ببرند مقبره کوروش.

    یا بهتر بود به جای یک روز 14 روز یا 1 ماه مردم به آنجا بروند. اینطوری حکومت مجبوره کلی هزینه بده. چون یک ماه ماندن در آنجا کلی دردسر داخلی و خارجی ایجاد میکنه.

    پاسخحذف
  14. خیلی جالب شد پنجشنبه روز اجرایی شدن قانون کاتسا که اون رو به سیاهچاله ای تشبیه کرده اند که اقتصاد ایران رو می بلعه و ارباب فرزانه هم سفرش رو جلو انداخته و چهارشنبه از کرملین راهی تهران میشه...یعنی چه خطری رو احساس کرده جلو جلو اومده

    پاسخحذف
  15. زمان تجمع در مقبره کوروش عوض شد. ۱۲ آبان
    https://www.instagram.com/p/Ba6w5JmhwmL/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ضمن قدر دانی از شما و خوانندهٔ گرامی دیگر که در ۲ کامنت بالاتر پیشنهاد کرده بود:
      (مردم باید روز تجمع در مقبره کوروش را روزی قرار بدهند که نیروهای امنیتی آنجا را تخلیه کردند و نرده ها را برداشتند. یعنی همه جا جار بزنید که به محض خالی شدن آنجا، مردم بریزند دور مقبره.
      دوستان محلی باید نگاه کنند که وقتی نیروها آنجا را تخلیه کردند، به مردم خبر بدهند که مردم دوباره هجوم ببرند مقبره کوروش.

      یا بهتر بود به جای یک روز 14 روز یا 1 ماه مردم به آنجا بروند. اینطوری حکومت مجبوره کلی هزینه بده. چون یک ماه ماندن در آنجا کلی دردسر داخلی و خارجی ایجاد میکنه.).....
      باید خدمتتان عرض کنم که کاشتنَ نهالی به نام «روز کوروش بزرگ» زمانی میتواند ارزشمند باشد که آبیاری شده و به درختی تنومند تبدیل شود.

      من (کژدم) پیشنهاد میکنم که نوشته های مربوط به دوران سال ۸۸ (جنبش یوتیوبی) را مطالعه کنید و مرا به تکرار گویی سخنان چند سال پیش وادار نکنید. زیرا آنچه که به عنوان «وظایف واقعی جنبش»؛ در آن نوشته ها مظرح نموده ام؛ همچنان بر روی زمین مانده اند و هیچکس؛ حتّی نیم نگاهی به عنوانِ «راهِ تجربی» به آنها نینداخته است.
      این وبلاگ را شخم بزنید؛ هر آنچه مربوط به «سازماندهی»؛ «تظاهرات سازمان یافته» است را بخوانید. نگران نباشید؛ ... با «خواندن»؛ چیزی از دست نمیدهید ... امّا با «نخواندن» و «حرکت گلّه وار و سازمان نیافته» میتوانید همهٔ «آینده» را ببازید.
      پیشنهادهای من (کژدم) برای «جنبشِ سازمان یافته»؛ همچنان در «گور» خفته اند.

      بیدارشان کنید.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      هرگز فراموش نکنید که:
      ۱- مردم انقلابیون حرفه ای نیستند. لذا به میدان کشیدَنِ مردم؛ نباید به شکستهای روزمرّه و کتک خوردن و دستگیر شدن و در نتیجه به «احساس پوچی» و «بی نتیجه بودنِ جنبش» بینجامد. زیرا اگر چنین شود؛ خاکستر «نا امیدی» بر تمامی استوانهٔ جنبش؛ که «مردم» هستند؛ پاشیده خواهد شد.

      ۲- هدفِ جنبش «شهید دادن» و «مویه و گریه و زار زدن برای شهیدان و اسیران» نیست. «شهید» و «اسیر» نمایانگر «شکستهای روزمرّه» است. من از «جنبشهای شهید پرور» (کارخانه های جنازه سازی) نفرت دارم.
      هر «شهید» و «اسیر» باید به عنوانِ «نتیجهٔ اشتباهات نابخشودنی» ارزیابی شود.

      ۳- مردم؛ سازمانیافته نیستند؛ امّا دشمنانِ مردم سازمانیافته و ثروتمند هستند و از «ثروت ملّی» برای آموزش و تسلیح سربازانِ خود برای کشتار و سرکوب مردم استفاده میکنند.
      لذا در فکر بیرون آوردنِ «گوسفندان» و سپردَنِ آنها به «گرگها» نباشید.
      بلکه «گرگهای خاموش» تربیت کنید.

      آیا به یاد دارید که چگونه «گرگهای خاموش»؛ «موصِل» را در ۲۴ ساعت تسخیر کردند؟

      آیا میفهمید که چه میخواهم بگویم؟
      یا اینکه میخواهید ... داستانِ شکستِ ننگینِ «۸۸» را با نام «کوروش بزرگ» تکرار کنید؟

      حذف
    3. من از اسیر و شهید شدنِ «ایرانیان» نفرت دارم.
      امّا طرفدارِ اسیر و شهید شدن خائنینِ صفوی مسلک هستم.

      آیا به «شهید» و «اسیر» نیاز داریم؟

      پس دشمنان ایران را اسیر و شهید کنید.

      حذف
    4. هرگز مسئله ای به نام «بُحران» را فراموش نکنید.
      اگر در هر عملیاتی پیروز شوید؛ نتیجه ای جانبی و بسیار مؤثر دارد که نامش «بحران» است که مانند امواج سونامی در اردوگاههای دشمن رخنه می کُند و آنها را دچار اضطراب می سازد.
      اگر شکست بخورید؛ قضیّه برعکس شده و بحران به درون اردوگاه شما رخنه میکند.

      به کردستانِ عراق نگاه کنید. ... شکست خوردند؛ زیرا بی لیاقت بودند ... اکنون «آتشِ بحران» در خانه هایشان خزیده است.
      همدیگر را ملامت میکنند .... منشعب میشوند .... با همدیگر میجنگند ....
      آیا آنهایی که مطالب این وبلاگ را دنبال میکرده اند؛ فکر میکنند که حرفِ تازه ای میزنم؟ .... یا اینکه میبینند که این سخنان فقط تکرا گفته های پیشین؛ برای بیدار نمودنِ «ذهنهای تنبل» است؟

      من(کژدم)؛ دیگر به دنبال «احساسات و آرزوها» نیستم؛ بلکه به دنبالِ «شکستها و پیروزیها» هستم.

      -اگر شکست خوردی؛ بدان که: مبارز نیستی؛ بلکه «پوخ» (مدفوع) هستی.
      -اگر پیروز شدی؛ بدان که «میفهمی» ... ولی «مغرور نشو» .... زیرا تنها زمانی میتوانی «مغرور» باشی که تمامی موجودیتِ دشمن به گور سپرده شده باشد.
      - «تمامی موجودیّت دشمن» ..... یعنی: همهٔ طرفدارانِ حکومت اسلامی؛ چه به نام «اصولگرایی» و چه به نام «اصلاح طلبی».
      زیرا هر ۲ جناح (جناح یعنی بال) ... «بالهای یک پرندهٔ شوم» هستند.

      حذف
    5. به همین ماجرای «نیکنامِ زرتشتی» نگاهی بیندازید.
      رژیم انگلهای صفوی؛ میخواهد که از این ماجرای «خود آفریده»؛ برای بسیاری از «خود روشنفکر پندارانِ قلّابی»؛ مشغلهٔ فکری دست کُند. به زبانی مؤدبانه؛ میخواهد مردم را «کیر» کُنَد.
      این مَردَکِ زرتشتی یک «کیرِ بزرگِ دیگر» است که به نام «اصلاح طلبی» و «ضدّ اصلاح طلبان» به ماتحتٔ «خود روشنفکر پنداران» فرو رفته است. این «نیکنامِ زرتشتی» ... در واقع نقشِ «کیر» را بازی میکُند.
      براستی تا کِی میخواهید به «کیر بازی» ادامه دهید؟ ... روزی «سکینه» ... روزی دیگر «کیر و یا کُسی دیگر»؟
      دیدید که بازی کیری به نام «طبرزدی»؛ «گنجی» فراموش شده اند؟
      آیا از خودتان پرسیده اید که چرا؟
      اگر نمیدانید ... من به شما میگویم:
      طبرزدی و گنجی؛ ارزش «کیر کردنِ مردم» را از دست داده اند.

      اکنون نوبت به «کیر زرتشتی» رسیده است. به همین دلیل نیز «کیرِ نیک» .... زبانزد شده است.

      کژدمِ باتربیت

      حذف
    6. به طور حتم؛ جویندگان و پویندگان «تاریخ ایران» با نامهای «بردیا» و «بردیای دروغین»؛ آشنا هستند.
      پرسشها:
      ۱- آیا «بردیا» حکومت کرد؟ ... تا بدانید که «اهورایی» و یا «اهریمنی» بوده است؟
      ۲- آیا «بردیای دروغین» توانست حکومت کند؟ ... تا بدانید که «اهورایی» و یا «اهریمنی» بوده است؟
      ۳- آیا آنهایی که «بردیا» را کشتند و «بردیای دروغین» را عَلَم کردند را میشناسید؟ آیا میدانید که در پشتِ این ماجراها؛ چه خواسته های «عشیره ای» خوابیده بود؟
      آیا میدانید که «بردیای دروغین» و حامیانش که «بردیا» را کُشتند؛ چه سیاستی را میخواستند؛ به پیش بَرَند؟
      ۴- آیا از ماجراهای پس از پایان داستانِ کشته شدن «بردیا» و رسوا شدنِ «بردیای دروغین»؛ و وضعیّت امپراتوری هخامنشی که به دست قاتلانِ «بردیای دروغین» افتاد خبر دارید؟ که به سراشیبِ قهقرا و یا سربالایی پیشرفت گام نهاد خبر دارید؟
      اگر نمیدانید؛ پس چرا اینهمه مانند «بع بعی ها»؛ «بردیا ... بردیا» میکنید؟
      آیا ماجرای «بردیا» و «بردیای دروغین» به ذهنتان تلنگُر نمیزند و نمیگوید که فرق میان «پادشاهی» و «سلطنت» چیست؟
      «دیا اُکو» پادشاه بود. «فَرَوَهَرتیش» پادشاه و شاهنشاه بود. کوروش بزرگ نیز پادشاه و شاهنشاه بود. داریوش بزرگ نیز پادشاه و شاهنشاه بود.
      آیا داریوش سوّم و یزدگرد سوّم نیز پادشاه و شاهنشاه بودند؟
      آنها حتّی «کیر خر» هم نبودند. فقط بنا بر «رسوم اشتباه» .... وارث بودند (سلطنت). ماجرای «حسین» نیز همین بود و خود را «وارث» میدانست.

      درکِ سیاسی؛ باید از این ماجراها درس بگیرد و هر کَس و ناکَسی را که ادّعای «لیاقتِ حاکمیت» را دارد؛ به چالش بکشد.
      اینگونه است که فرق «پادشاه» و «شاهنشاه» با «وارثین» نمایان میشود.
      معنی بی پیرایهٔ «وارث» این است:
      «وارث» میگوید:
      «من محصول فلان کیر و یا کُس هستم؛ لذا حقّ با من است».(داستانِ حسین و داریوشِ سوّم و یزدگرد سوّم)
      پادشاه و شاهنشاه نمیگوید که:

      «من باهوش ترین و لایق ترین» هستم؛ پس سزاوار هستم؛ ... بلکه در عمل نشان میدهد که «آنچنان است».

      حذف
  16. نخستین «گُه خوردن نامه» از طرف «مقامات عالی رتبهٔ رژیم صفوی» که به معنای «گُه خوردن نامهٔ انگل فرزانه» به صورت غیر مستقیم است.

    https://goo.gl/emB5cF

    گروهبان «باقری» گفته است که: جنگی با آمریکا در میان نیست.
    این ۲ را با هم مخلوط کنید تا چهرهٔ سجّادِ «امام زین العابدین همیشه بیمار و ریغو» را ببینید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آیا به یاد دارید که زمانی گفته بودم:
      «موشکهایی که هرگز شلّیک نخواهند شد».

      شاید اشتباه کرده بودم و ۷ فروند از این «لوله های پرندهٔ نقطه زَن» شلّیک شدند و به جای مواضع داعش؛ به هدفِ «مادرِ خامنه ای» خوردند.
      این اشتباه را بر من ببخشایید.

      حذف
  17. جناب کژدم ایا برجام 2 در حال شکل گیری است و مذاکرات پشت درهای بسته در شرف وقوع است...با توجه به درخواستی که تیلرسون برای مذاکره رودروی روحانی و ترامپ داشته؟...یا اینکه ترامپ به کمتر از نابود شدن نیروی سپاه و حتی نظام جمهوری اسلامی رضایت نخواهد داد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      چیزی به نام برجام ۲ وجود ندارد. آنچه که وجود دارد؛ امنیّت منطقهٔ خاورمیانه برای حضور گستردهٔ اقتصادی ـ سیاسی آمریکا است. از قبیل:

      ۱- کنترل شریان انرژی.
      ۲- ایجاد منطقهٔ آزاد و امن برای فروش کالاهای آمریکایی.

      این ۲ مسئله؛ قلب تپندهٔ استراتژی آمریکا است که تبعات جهانی زیادی به دنبال خواهد داشت.
      وگرنه؛ «لوله های پرنده» (موشکهای نقطه زن) و حضور رژیم انگلهای صفوی در سوریه و عراق؛ هیچ ارزش نظامی برای آمریکای ترامپ ندارند. بلکه دولت ترامپ میخواهد از آنها به عنوان تخته پرش استفاده کند. در ضمن باید بگویم که دولت ترامپ بدون انتقام از رفتارهای رژیم انگلهای صفوی؛ از کنار آن نخواهد گذشت و میخواهد کار را یکسره کُنَد.
      حضور پوتین در تهران؛ برای «سرکیسه کردنِ» انگل فرزانه؛ برای ادامهٔ حیات است.
      اکنون در درون حاکمیّتِ صفوی یک بحران عمیق ناشی از وحشت وجود دارد و منتظرند که ببینند «پوتین» چه راه حلّی برای «برون رفت» به آنها «دیکته» خواهد کرد. نگفتم «پیشنهاد» ... گفتم : «دیکته».
      زیرا رژیم انگلهای صفوی میدانند که بدون آقای پوتین؛ «گوز» هم نیستند؛ چه رسد به اینکه «بو» داشته باشند.

      حذف
    2. زمانی که ترامپ در انتخابات پیروز شد؛ بر اساس نصایح «پوتین فرزانه»؛ همهٔ اوباشان حاکمِ صفوی میگفتند: «نباید در رابطه با ترامپ زود قضاوت کنیم». زیرا همهٔ این اوباشان «فکر» نمیکردند و هرچه از «مخرج» پوتین بیرون می آمد را «قرقره» می فرمودند و منتظر گشایش بودند. البتّه گشایش انجام شد .... ولی نتیجه اش «گشاد شدنِ کونِ فرزانه» بود.
      حالا میبینند که «چین» عقب نشینی کرده و «سگِ هارِ کرهٔ شمالی» زبان در ماتحتش فروبرده است.
      سگهای هارِ ۳ قوّهٔ دروغین (لاریجانیها و امام حسنِ بنفش) در کنار هم نشستند و به «چه کنیم؟ ... چه کنیم؟» افتاده اند.
      قرار است که لوله های پرنده؛ دیگر بیشتر از ۲ هزار کیلومتر پرواز نکنند؛ در حالی که لوله های پرنده ای که قرار بود ۷۰۰ کیلومتر پرواز کنند؛ به «داشّاخ آباد» اصابت کردند.
      همهٔ اینها نشانه های «اصابةالمصیبة» هستند.
      امّا برجامی به نام ۲ در کار نیست.
      استراتژی ترامپ در رابطه با داعش؛ در رابطه با انگلهای صفوی نیز تکرار خواهد شد.
      امروز «امّ القرای رقّه» را در هم کوبیدند..... فردا نوبتِ «امّ القرای شیعه» خواهد بود.
      استراتژی آمریکا بر «بی آبرو کردنِ اُمّ القراها» استوار است؛ تا دیگر و هرگز تکرار نشوند.
      دولت ترامپ قوانین جنگی (Rules of Engagement) را نیز تغییر داده و از کشتارِ «سپرهای انسانی» نیز اَبایی ندارد.
      «اُمّ القرای رقّه» تقریباً با خاک یکسان شده است و «داعشیهای قهرمان» فرار را بر قرار ترجیح داده اند.

      حذف
    3. در روزهای اخیر؛ چند اتفاق مهمّ روی داده است.
      ۱- خایهٔ حماس کشیده شده و حاکمیّت غزّه را به «مشرکین» تحویل داد.
      ۲- تونل «جهاد اسلامی» را از ما بهتران «لو» دادند و زمان تجمّع مزدوران در تونل را نیز لو دادند و نتیجه این شد که: هم تونل و هم دانه درشتهای جهاد اسلامی به «لقاء الله» پیوستند و شرّشان از روی مردم کَم شد.
      یادتان باشد که همهٔ اتفاقاتی که میبینید؛ نتیجهٔ ۱۰ ماه تلاش شبانه روزی دولت ترامپ است.
      لذا آینده را نیز میتوانید حدس بزنید.
      کافی است که رادیوها را خاموش کرده و خودتان فکر کنید و نگذارید که «اخبار دَر هم بَر هم»؛ ‌‌ذهنتان را به «گَند» بکشد.

      حذف
  18. سلام. در مورد جایگزینی دلار با یوان که امروزا مطرح شده نظرتان چیست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      سلام بر شما.

      در حال نوشتن مطلبی هستم که به این مسئله نیز اشاره دارد. امیدوارم که مفید واقع شود.

      حذف
  19. کژدم ماجرای ترامپ و تیلر سون چیست؟ کدامیک راه بهتری می پیمایند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آقای تیلرسون؛ نقش «پلیس خوب» را بازی میکرد.
      دونالد ترامپ دیگر نیازی به «پلیس خوب» ندارد و هر آنچه که باید از روابط آقای تیلرسون میباید می آموخت؛ آموخته است. ۱۰ ماه برای این امر کافی بود.
      برای ترامپ؛ آقای تیلرسون نقش «میانجیِ گذار مسالمت آمیز» از «ارثیهٔ اوباما» به «دورانِ واقعی و دلخواهِ ترامپ» را بازی می نمود. اگر «دورانِ گذار» پایان یابد؛ آقای تیلرسون حذف خواهد شد.
      آقایان «استیون بنن» و «سباستیان گورکا»؛ هر چند ظاهراً در کاخ سفید به صورت فیزیکی وجود ندارند؛ امّا نظرات آنها با آقای ترامپ بسیار همسان است.
      ترامپ یک «دولتِ ساکت» ... (هیسسسس!!!) لازم دارد که واقعاً «غیر قابل پیشبینی» باشد.
      متاسفانه من در کاخ سفید حضور ندارم و با ریزه کاریها آشنا نیستم؛ امّا میدانم که آقای ترامپ بسیار باهوش است و میداند چکار میکند.
      جای آقای «ژنرال پترئوس» در کابینهٔ ترامپ بسیار خالی است. اگر این جای خالی پُر شَود؛ ... دلیلِ درست بودن شناختِ من از ترامپ خواهد بود.
      من نمیگویم که نظرات آقای تیلرسون اشتباه است؛ بلکه ایشان را بهترین شخصیّت در برههٔ زمانی ۱۰ ماههٔ اخیر از زندگی سیاسی ترامپ میدانم.
      دولتِ ترامپ؛ پُر رمز و راز ترین دولتِ تاریخ آمریکا خواهد شد.

      حذف
  20. كاملا اشتباه مي كني، تيلرسون از استبليش منت ها نيست و از همان دارو دسته ترامپ و استيون بنن هست كه سالها از دزذي و حال كردن استبليشمنت ها حرص خورده اند ، البته حرص انها از دزدي انها بطور جنرال نيست بلكه از اين است كه چرا ما نباشيم ،،، شما اگر دقت به مگس هاي أطراف ترامپ داشته باشيد ، همه مشتي شكم گنده و سير و اكثرا جهود با بكگراند ماب و كلاه برداري،،،،،وجود تيار سون براي ترامپ خيلي مهم و بايستني است ولي از انجا كه ترامپ بر خلاف اعتقاد شما بسيار احمق تشريف دارند با دست خود گور خود را يواشيواش خواهد كند،، آمدن نيكي هيلي بجاي تيلرسون خبر خوبي براي ترامپ نيست، البته كنترل از دست ترامپ در امده و اشتباه پشت اشتباه امري اجتناب ناپذير است ،، هر كاري بكند دست و پا در بإتلاق است،،، احتمال چارج كردن ترامپ به جرم هاي مختلف زياد است...

    پاسخحذف
  21. حق با شما است، تیلرسون رفتنی است.

    پاسخحذف
  22. طرفداران استبداد ولایت فقیه بدجور برای تضعیف دلار و حذف شدن اون از چرخه مالی به خصوص با اقدامات جدید چین کیسه دوخته اند و امید دارن نظر شما چیه

    پاسخحذف
  23. در گذشته هم برای حذف دلار تلاشهایی انجام شد اما بدون نتیجه. نمونه ان محمد رضا شاه در دهه ۷۰ و بعد از انقلاب هم صدام در دهه ۹۰ میلادی. حالا هم اقایان پا در رکاب ان دو گذاشتند که نتیجه ان واضح هست . دلار همچنان قوی و سلطه خودش را در جهان حفظ میکند . تا نظر شما چه باشد کژدم گرامی

    پاسخحذف