۱۳۹۹ مرداد ۲۱, سه‌شنبه

چه باید کرد؟ و چه نباید کرد؟ (۱)

با گسترشِ «جنبش آتش سوزیها»؛ رژیمِ ننگینِ شیعی قافیه را باخته است. زیرا «پلیس» همیشه بعد از وقوعِ حادثه به صحنه می رود و این امر به این معنی است که پلیس همیشه «بازیگرِ خنثی» است و «حادثه ساز» همیشه «بازی ساز» بوده است.
این مثال را زدم تا فرق و ارزشِ «بازیگری» و «بازی سازی» رایاد آوری کنم. فیلمِ سینمایی «Minority Report» تلاش میکند تا برایِ تغییرِ این چرخه راهی ارائه  دهد. چینیها با  بکار گرفتنِ دوربینهایِ پیشرفته و شناسایی بر اساسِ مشخّصاتِ «Bio metric» راهِ دیگری پیشنهاد میکنند. امّا تا آن زمان که بتوان «بازی سازان» را پیش از «براه انداختنِ بازی» متوقّف نمود؛ فاصلهٔ بسیاری داریم.
پلیس نمیتواند «آنچه که اتّفاق افتاده است» را  «Delete» نموده و «انجام شده» را به «نا انجام شده» تبدیل کند. بلکه تلاش میکند تا بوسیلهٔ دستگیری و قوّهٔ قضائیّه از «بازی ساز» انتقام بگیرد و محیطِ «رُعب و وحشت» ایجاد کند.
در حکومتهایی از نوعِ رژیمِ شیعی؛ شما اگر بگویید که «حقوقتان کم است» جنایتکار هستید. امّا با گفتنِ این جمله نه تنها حقوقتان اضافه نخواهد شد بلکه «اسیر» خواهید شد. یعنی اینکه «بازی ساز» بدونِ «گُل زدن» پایش شکسته میشود و برایِ یک خواستهٔ کوچک باید تلفاتِ زیادی متحمّل شد.
امّا «سرنگونی رژیم» بازی بسیار بزرگی است و  هیچ رژیمی در دنیا «تنها» نیست و حامیانِ زیادی دارد. به همین «امارات» نگاه کنید که ظاهراً از دشمنانِ رژیمِ شیعی به شمار می آید امّا یکی از مهمّ ترین مراکز پولشویی رژیمِ شیعی و همچنین «کمربندِ امنیّتی رژیم»  است.  لذا در آغاز؛ «بازی ساز» باید همهٔ موانع را «دُور» بزند (مانندِ دُور زدنِ تحریمها) و در مرحلهٔ بعدی باید به صورتِ عملی  حامیانِ را در داخل و خارج «نا امید» کُند.
«بازی ساز» باید بداند که  «جیغ و ویغ» و «شعار»ها هرچند که با صدای بلند گفته شوند؛ «بادِ هوا» هستند و هیچ ارزشی ندارند و نه تنها «حامیانِ رژیم» را «نا امید» نخواهند کرد؛ بلکه هیچ حکومتِ دیگری که مخالفِ رژیمِ شیعی ایران است نیز آنها را جدّی نخواهد گرفت.
این واقعیّت را در دورانِ پس از انتخابِ ترامپ دیدید و من (کژدم) تنها کسی بودم که در همان آغاز این مسئله را به همه گفتم. ولی موردِ توجّه قرار نگرفتم و بسیاری از آنهایی که فکر میکردند «ترامپ» مشتریِ آنها خواهد بود در عمل به شدّت متضرّر شدند و به جای «ملامتِ خویش» به ملامتِ ترامپ روی آوردند. در حالی که «ملامتِ خویش» میتواند اشتباهات را نشان دهد و زمینه را برایِ رهیافتهایِ جدید باز کند؛ امّا ملامتِ ترامپ نه تنها مشکلی را حلّ نمیکند بلکه به «دشمن تراشی» می انجامد.

آیا رژیم در حالِ سرنگون شدن است؟

این پرسشی است که باید پاسخی شفّاف به آن داده شود و «آرزوها» نباید به عنوانِ «واقعیّت» انگاشته شوند. به نظرِ من (کژدم) حتّی اگر ۱۰۰٪ ساکنینِ ایران با سرنگونیِ رژیم موافق باشند؛ ستونهایِ دیگرِ «پروژهٔ سرنگونی» همچنان می لنگند.

۱- «سرنگونیِ رژیم» هنوز در میانِ مردم به «گفتمان» تبدیل نشده است. زیرا سرنگونی به «جایگزینی» نیاز دارد و اگر «جایگزین» و یا نامزدهایِ جایگزینی نتوانسته باشند نظرِ مردم را به خود جلب کنند؛ چنین آرزویی به «گفتمان» تبدیل نخواهد شد.
۲- «جایگزین» و یا «نامزدهای جایگزینی» در حدّ یک «جوک» هستند. نَه با «روندِ سرنگونی» آشنایی دارند؛ نَه میتوانند در کنارِ همدیگر بنشینند و به حرفهایِ یکدیگر گوش کنند. حرفها نیز ارزش شنیده شدن ندارند. زیرا سخنانی تکراری و ملال آور هستند که از زمانِ «رضا شاه» به کرّات تکرار شده و هیچ ارزشی برای پی ریزیِ «آینده» ندارند و این مسئله به خودیِ خود بقاء رژیمِ شیعی را تضمین میکند. مزخرفاتی از قبیلِ «خودمختاریِ قومی با احزابِ قومی مسلّح» و از سویِ دیگر «تمرکزِ قدرت در کشورِ تهران» و یا «دموکراسی بر مبنایِ هر نفر یک رأی» و «کمونیسم اسلامی»؛ داستانهایی هستند که موجودیّتِ متشتّط کنونی را بوجود آورده اند.
۳- سالها پیش گفته ام که رژیم نخست باید در پروژه هایِ خارجیِ خود (تشکیلِ هلال شیعی و کانونهای بحران) شکست بخورد و آن هیبت و صلابتِ قلّابی که میلیاردها دلار برایش هزینه کرده است؛ ریخته شده و به موجودیّتی «شرمسار» و «تحقیر شده» تبدیل شود تا  نا امیدی و حسّ حقارت در میانِ «سردار گروهبانها» و آنهایی که این موجودات را «قهرمان» میدانند بوجود آید و آنگاه است که رژیمِ شیعی به طورِ واقعی و گسترده با ریزشِ نیرو به صورتِ «برگشت ناپذیر» مواجه خواهد.
این روند مدّتی است که آغاز شده است؛ امّا هنوز در آغازِ راه است و مدّتی طول خواهد کشید تا به نتیجه برسد.
۴- حامیانِ خارجی رژیم نه تنها هنوز نشانه هایِ «ضعفِ واقعی» را در رژیم نمیبینند؛ بلکه «نیرویِ جایگزین» نیز وجود ندارد. لذا تلاش میکنند که از ضعفهایِ کنونیِ رژیم برای معاملاتِ سود آور استفاده کنند و تا جایی که میتوانند رژیم را سرِ پا نگاهداشته و حوزهٔ نفوذ خود را گسترش دهند.

۵- رژیم لشکری آراسته دارد و از نظرِ بین المللی به رسمیّت شناخته میشود و میتواند ضربات را همچنان تحمّل کند و برایِ ادامهٔ بقاء به هر کاری دست بزند.

بحث را در بخشِ نظرات ادامه میدهیم. البتّه کیفیّتِ بحث را «کیفیّتِ پرسشها» تعیین میکنند. زیرا یا باید پرسشها را حذف کنم و یا منتشر کرده و به آنها  پاسخ دهم. کیفیّتِ پرسش؛ کیفیّتِ شنونده و خواننده را نیز نشان میدهد.

کژدم

۱۱۳ نظر:

  1. به نظر شما نیروی جایگزین چه ویژگیهایی باید داشته باشد و اولین اهدافی که باید انتخاب کند چیست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود این مسئله ای است که شما و سایر خوانندگان باید بنویسید و اگر من میخواستم که «متکلّلم الوحده» باشم؛ همه چیز را یکجا مینوشتم.

      حذف
    2. به نظر من ویژگی عمده این گروه باید ناشناس بودن و غیر متمرکز بودن باشد که در آتش‌افروزیهای اخیر استراتژی موفقی نشان داده است. موقعی که سال گذشته پست مربوطه در این وبلاگ را انتشار می‌دادم احتمال کمی می‌دادم کار به اینجا بکشد ولی کشید پس گروهها خودشان تشکیل می‌شوند.
      اهداف باید مراکز پولشویی رژیم در اروپا و کانادا و خاورمیانه باشند. این مراکز را می‌توان در دفاتر همکاریهای اقتصادی و بازارهای ایرانیان و رستورانهای ایرانی و دفاتر برگزاری کنسرتهای ایرانی پیدا کرد، بسیاری از اینها نوکران ۱۰۰ درصد جمهوری اسلامی هستند و محل کسب و کار و خانواده شان باید هدف باشند.
      فعلا حمله به نوکران رسانه ای را به جز موارد پراکنده خوب نمی‌دانم در مقابل سر و صدایی که به پا می‌کند ارزش کافی ندارد و می‌توان به تدریج انجام داد. ولی زدن بازرگانهای بیت و اموالشان در اروپا کمتر سر و صدا دارد. به هر حال برنامه ریزی خوب نیاز دارد هدف این استراتژی بالابردن هزینه همکاری با رژیم و نشان دادن وجود داشتن گروهی مقتدر بین تعدادی از ایرانیان به همه دنیا است از جمله مردم داخل ایران. آیا صدای خورشید خفته ایران در دنیا رسا خواهد شد؟

      حذف
    3. خوکچه گرامی
      تمامی کشورهایِ غربی از همهٔ شهروندانِ کشورهای دیگر که دارایِ مشکلاتِ سیاسی هستند و به آن کشورها پناهنده شده و یا مهاجرت کرده اند میخواهد که:
      «مشکلاتِ کشورتان و تصفیه حسابها را به کشورِ ما نکشانید».
      اگر از طرفِ رژیم این مشکلات به کشورِ آنها کشانیده شود؛ تا حدودی «اغماض» میکنند. امّا اگر از طرفِ مخالفینِ رژیم انجام گیرد؛ سخت میگیرند.امّا حلقه هایِ «خود مختار» چون وابستگی تشکیلاتی و ایدئولوژیک به سازمانِ خاصّی ندارند؛ در صورتِ داشتنِ توانایی در پاک کردنِ «ردّ پا» میتوانند فعالیّتِ مؤثری داشته باشند.

      حذف
    4. گاینده ننه امام حسین۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۸

      درود بر کژدم.
      من فکر کنم شما در خارج هستید و در ایران نیستید.هر کس در ایران هست گزارشاتی درباره مردم و نه حکومت میدهد که به نتازج زیر میرسیم:
      ۱- مشکل اصلی بد بودن حکومت نیست بلکه مشکل بد بودن مردم است.
      ۲- چون مردم خیلی بد هستند دموکراسی یعنی دادن حق رای به الاغ و گاو و گرگ.

      ۳- پس من اگر امروز برم خیابان و برای دموکراسی شعار بدم و کشته بشوم جان خودم را تلف کرده ام و ملت را از چاله به چاه انداخته ام.
      ۴- ببینید ملت اهمیت احتیاط در رانندگی ر دنمیدانند و ملت اهمیت رعایت بهداشت کرونا را رعایت نمیکنند و دیگران را در خطر می اندازند پس این ملت خیلی خر هستند.
      ۵- تا یکی پیدا میشود میگوید مردم ایران وحشی و بی عقل هستند طرفداران دموکراسی و افسارداران مردم با عصبانیت میگویند به مردم توهین نکن آنها فهمیده و دانا هستند و تو غرض و مرض داری. آنها میخواهند مردم خر باقی بمانند تا راحت چپاول خزانه ملی انجام شود.
      ۵-راه حل عدم حضور مسلحانه و راهپیمتیی است و روشنفکران باید بی رودربایستی به مسلمانان و اررشهای آنها فحش های رکیک بدهند تا بت شکنی شود. یک وبلاگ رزمنده بود که همش به زنان دوچرخه سوار فحش میداد میگفت دوچرخه سواری بانوان یعنی فحشا. من بی انکه دوچرخه سواری بانوان را مطرح کنم شروع به فحش های رکیک که برازنده حضرت زهرا و زینب و امامان دجال شیعه و حضرت محمد راهزن است.کامنتهایش را پرذاز فحش به ارزشهای مسلمانان کردم. این بسیجیذتحت نظر یک تیم بود.بررسی های رفتار روزانه اش در خیابان و نوشته های وبلاگش نشان میدهد دیگر دقدقه مبارزه با دوچرخه سواری بانوان ندارد و از بی خدایان شاکی است. این یعنی اصلاحات سازنده از طریق تهاجم ناب به ارزشهای مسلمانان. امریکا ایران را شدید تحریم کرد دقدقه ایران قبلا ایجاد شرارت برای اسرائیل بود از وقتی محکم مورد هجمه ترامپ قرار گرفته اند دفدفه شان بقای خودشان شده. فحش به ارزشهای اسلام مثل یک ضربه برنده و تاثیر گذار است.

      حذف
    5. درود
      من اعتقاد ندارم که با دامن زدن به بحثهای مذهبی و ضد مذهبی بتوان روشنگری کرد. زیرا همهٔ این بحثهای کلامی هستند و بر اساسِ «پیش باورهای بی پایه» استوار میباشند.
      امّا معتقدم که با ریدن به مقدّساتِ مذهبیها میتوان فرهنگِ مذهبی را به گوشهٔ رینگ انداخت.
      دیروز با یک مذهبیِ «تک خدایی» شوخیهایِ جدّی میکردم. از او پرسیدم که «بی خدایی» خوب است یا «خدا باوری»؟ گفت «خدا باوری». پرسیدم که «چند خدایی» خوب است یا «تک خدایی»؟ گفت: «تک خدایی».
      گفتم که: وقتی اگر آنکه خدا می نامی فقط «یک عدد» باشد و همهٔ سرنوشتِ تو را او نوشته باشد؛ یعنی همهٔ بلاهایی که بر سرت می آید از طرفِ اوست.
      اگر این «خدایِ یگانه» دارَد «کونت میگذارد» و از طرفِ دیگر «قاضی القضاة» است؛ دیگر کاری از دستت ساخته نیست. امّا اگر «چند خدا» داشته باشیم... از دستِ «این مادر قحبه» میتوانیم به «مادر قحبه های دیگر = خدایانِ دیگر» شکایت کنیم.... یعنی وضعمان از اینکه هم «کون کُن» و هم «قاضی» یک نفر باشد خیلی بهتر است.
      در همین رأی گیریِ اخیرِ «شورایِ امنیّت» نیز داستان همین بود. اگر «کون کُن» و «قاضی» فقط «آمریکا» بود؛ دیگر چیزی به نامِ «دیپلماسی» وجود نداشت. امّا چون «چین» و «روسیه» نیز خدا هستند؛ میتوان با «کون دادن» به آنها از «کون کُنِ دیگر» شکایت کرد که نامش را «دیپلماسی فعّال» گذاشته اند.

      حذف
    6. گاینده کون ننه امام زمان عج۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۸:۵۸

      دقیقا فحاشی به ارزشهای مسلمانان بهتر است. مثلا ملا به مردم بی حجاب و افراد اهل موزیک فحاشی می کند ما هم به حضرت زهرا و امام علی فحش خواهر و مادر میدهیم در اینترنت و لینکش را برای آن ملا یا پاسدار میفرستیم این سازنده تر است که به خود همان ملا یا پاسدار فحش دهیم صاف میرویم سراغ همان دجالی که سازنده اعتقادات آن ملا است یعنی فاحشه زهرا بت رسول جده جنده سیدها و خود مادر قحبه ای به نام امام حسین. مثل فیلم جنگ ستارگان رآکتور سیاره دشمن را منهدم میکنیم. مبانی ارزشهایشان را.

      حذف
  2. سلام کژدم
    امروزه به دلیل قدرت وسایل و ابزارهای الکترونیکی کنترل رفتار شهروندان بسیار آسان و گسترده شده و این وسایل از دوربینهای نظارتی تا آدمهای خبر چین بی جیره و مواجب کار را خیلی سخت کرده است .
    و عدم اعتماد به همدیگر در میان مردم و ترس از اینکه در راه اقدام تنها بماند بخش بزرگی از تحول خواهان را زمینگیر کرده است.
    ریزش نیرو نیز بر اساس تجربه سوریه و ونزوئلا. تاثیری در بقای نظام ندارد .
    فقر و عدم توان تامین حداقل زندگی برای ۶ ماه خانواده در صورت نبود نان آور همه را به بردگی کشانده است .
    امید به قدرت خارجی در دنیای امروز کاری عبث است . نمونه های بشار اسد و مادرو. که حاکمان کشورها هرچند به ظاهر مخالف هم باشند یاد گرفته اند با مذاکره و دادن باج به یکدیگر بقای خود را تضمین کنند و در ضمن امروز هیچ مسئله غیر قابل مذاکره و حل بین کشورها وجود ندارد .
    در نهایت مردم ایران تا زمانیکه همین حماقت را داریم کاری از پیش نمی بریم مثلا با واگذاری دماوند به اوقاف دیگر یک نماد ملی نیست و لی پست فطرتهای ظاهرا با سواد عکس دماوند با پرچم پروفایل تلگرام قرار داده اند و تا زمانیکه این حاکمیت و مردم در عاشورا با هم هستند امید بیهوده است .
    امید به رهایی نیست وقتی همه دیواریم نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      مثال زدنِ بشار اسد و مادورو در رابطه با ریزش نیرو؛ مثالهای اشتباهی هستند و به نوعی «بازیِ کلامی». مسئله فقط ریزش نیرو نیست؛ هر کسی که تخم مرغهایش را در سبدِ «ریزش نیرویِ حریف» بگزارد و یا آنرا تنها عامل معرّفی کند؛ یا احمق است و یا شارلاتانی که با کلمات بازی میکند. امیدوارم که شما یکی از این دو گروه نباشید.
      من از «امید به نیرویِ خارجی» سخن نگفتم. این شما هستید که سخنِ مرا به بیراهه میکشانید. از بکار بردنِ کلمهٔ مرکّبِ «تحوّل خواه» نیز تقریباً معلوم است که از کجا می آیید.

      یعنی اینکه:
      خَر خودتی

      حذف
  3. سلام مجدد کژدم گرامی
    خر که هستم شک نکن. ولی تنها گزینه ای که مومن به آن هستم کژدم است . من نمیدانم چه واژه ای بکار ببرم. . بر انداز که نداریم چون هیچ گروه اپوزسیون و نخود چی خارج نشین با پسته و آبجو خوردن و شلوارک لم دادن که برانداز نیستند . منظورم از تحول خواه نیز هرکس که خواهان تغییر این حکومت است .و در ضمن گفتم که از الان همه خود را برای مراسم محرم و نیت شفای کرونا و سرطان از آش نذری آماده میکنند . لذا میگویم عبث.
    در ضمن من اخراجی هستم که در حال حاضربخاطر فقر و بیکاری چوپانی میکنم . دو سه ماه پیش. در کنار گوسفندان در صحرا مهندسی دیدم در حال نمونه برداری خاک که چندان ماهر نبود . راهنمایی کردم برای انتخاب محل نمونه و برداشت از تمام افقها. تعجب میکرد .
    گفتم که بدانی نه اپوزسیونی هستم نه جمهوری خواه . نه چپ و سلطنت طلب. نه ساندیس خور .
    اگر اعتقادی دارم به یادگیری از کژدم
    نزدیک بین

    پاسخحذف
  4. درود بر کژدم گرامی
    درباره موضوع «چه باید کرد» من یه نظر کلی میدم. چون در یک کامنت نمیگنجه فقط می خوام بحثو باز کنم.
    برای شروع باید گروهی تشکیل بشه که مثل این وبلاگ به مسائل مهم بپردازه ولی خب سطحش باید بالاتر از یک وبلاگ باشه و کار حرفه ای انجام بدن. به نظرم هسته اولیه این گروه باید خارج از کشور باشن (بدلیل مسائل امنیتی)
    و اینکه باید تلاش کنن اندیشه ها و ایده های خودشونو تبلیغ کنن تا « ایرانی ها» با اونها آشنا بشن ( جمع کردن یار) البته نه مثل «شاهین نجفی» که داره گله جمع میکنه. به نظر من کیفیت مهم تر از کمیت هستش.

    این گروه باید کاری بکنه که ایرانی ها رو(و نه ساکنین ایران) که پراکنده هستن، بتونه دور هم جمع بکنه و یک حذبی، انجمنی یا هر چی که اسمشو میخوان بزارن تشکیل بدن
    و نکته ای که وجود داره شاید پنجاه سال پیش رسانه ها دست آخوندا بود (مسجد، منبر) و ده سال پیش دست تلویزیون ها
    ولی الان با وجود پیشرفت علم دیگه الان تلویزیون ها انحصارگرا در رسانه نیستن و شبکه های اجتماعی بخش مهی از رسانه هستن.
    اینو خواستم بگم که این گروه اگه رادیو و تلوزیونی نداره میتونه از این شبکه های اجتماعی استفاده کنه.

    با سپاس اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اشکان گرامی
      نظر شما در رابطه با استفاده کردن از شبکه های اجتماعی و در مجموع «اینترنت» مشکلاتِ «مِیدانی» دارد. زیرا این امکانات در ایران «عاریه ای» هستند و در آبانماه دیدیم که همهٔ اینگونه ارتباطات را از ریشه زدند. امّا رادیو و تلویزیون را نمیتوانند قطع کنند و حدّ اکثر اینکه پارازیت می اندازند. لذا میبینیم که شانسِ «ارتباطاتِ اَمن» میانِ کسانی که برایِ سرنگونی رژیم فعالیّت میکنند بسیار ضعیف است زیرا حتّی در زمانی که وجود دارند؛ بسیاری از رابطه ها رصد میشوند. امّا رژیم از همهٔ این امکانات برخوردار است.
      مهمّ ترین مسئله در رابطه با ضرورتِ داشتنِ ارتباط این است که «حرفی مهمّ» برای گفتن وجود داشته باشد. اگر سخن و پیامِ مهمّی وجود نداشته باشد؛ ارتباطاتِ گسترده ضرورتِ خود را از دست میدهد.
      در رابطه با «سازمانهایِ هِرَمی» همین مشکل به صورتِ گسترده وجود دارد. به همین دلیل در زمانِ نوشتنِ یادداشتهایِ پراکندهٔ خودم که به صورتِ سلسله مقالاتِ «هنر جنگیدن» منتشر کردم؛ به ضرورتِ «سازمانهای اُفُقی» اشاره کردم.
      در سازمانهایِ افقی هیچ یک از حلقه های سازمانی با یکدیگر رابطه ندارند و هر «حلقه» بنا بر تواناییهایِ خویش به صورتِ «خود مختار» حوزهٔ مشخّصی از فعالیت را برای خود تعریف کرده و در آن زمینه کار میکند. «هستهٔ مرکزی» هیچگونه رابطهٔ سازمانی با حلقه ها برقرار نمیکند و در صورتِ اسیر شدن نمیتواند حلقه ها را به خطر اندازد. لذا «هستهٔ مرکزی» فقط پیامهایِ عمومی صادر میکند و حلقه هایی که در رابطه با آن پیام تعریف شده اند؛ وظیفهٔ تاکتیکی شان مشخّص میشود و پیام را اجرا میکنند. برایِ ضربه زدن به چنین سازمانی؛ رژیم باید تعدادِ عناصر اطّلاعاتی خود را بیش از ۱۰ برابر گسترش دهد و در نهایت نیز موفّقیتهای بسیار ناچیزی بدست آوَرَد.
      همهٔ حلقه ها به صورتِ «خُفته» کار میکنند و در دورانِ «خواب» عملیّاتهای گوناگونی را طرّاحی کرده و به صورتِ آماده در جیبشان دارند و زمانی که «پیام» را دریافت کردند «بیدار» شده و بنا بر توانایی خود یک و یا چند عملیّات انجام داده و دوباره به خواب میروند. همه میفهمند که کارِ چه نیرویی است؛ امّا نمیدانند چه کسانی هستند.
      خبرگزاریها نخست این پیامها را جدّی نمیگیرند؛ امّا پس از انجام شدنِ عملیّاتها این پیامها را با «وَلَع» منتشر میکنند. این پیامها میتوانند از طریقِ «اینترنت تاریک» نیز بدونِ به جای گذاشتنِ ردّ پا در وبسایتهای گوناگون بارگذاری شوند که وارد جزئیّاتِ آن نمیشوم.
      امّا آنچه که مهمّ است «هستهٔ مرکزی» است که نمیتواند در حدّ یک گروهِ چند نفره بماند و باید تلاش کند تا در «قامتِ حکومتی» ظاهر شود. ظاهر شدن در «قامتِ حکومتی» یعنی داشتنِ «کار گروهها»یِ گوناگون و برداشتنِ گامهایی با تواناییهای یک «حکومت».
      به عنوانِ مثال؛ رژیم میخواهد ۱۰ نفر از دستگیر شدگان را اعدام کند. «هستهٔ مرکزی» پیام می فرستد که «آنها را آزاد کنید». «حلقه ها» میفهمند که اگر این ۱۰ نفر اعدام شوند؛ باید عدّه ای از اوباشانِ رژیم را «اعدام» کنند.
      اینگونه است که همه «میفهمند» و «هیچکس نمیداند». اینگونه است که «اعتمادِ مردم» جلب میشود. زیرا «دستاوردها» توسّط مردم «لمس» میشوند.
      نَه «هستهٔ مرکزی» و نَه «حلقه ها» هیچ پاسخی به بیانیّه ها و اظهاراتِ گوناگون نمیدهند و در رابطه با آنها اظهارِ نظر نمیکنند. گویی که «وجودِ خارجی» ندارند. امّا همه میدانند که آنها وجود دارند. در «آیینِ شمنی» به این میگویند:
      «قدرتِ سکوت».

      حذف
    2. (ادامهٔ بالا)
      «هستهٔ مرکزی» باید شاخ و برگهایِ زیادی داشته باشد که برخی از آنها «مخفی» و برخی دیگر «علنی» هستند و از مسائلِ «اطّلاعاتی» گرفته تا «مسائل اقتصادی» را موردِ مطالعه قرار داده و در «بولتن ها» منتشر میکنند.
      «هستهٔ مرکزی» و بدنهٔ آن یک «حزبِ سیاسی» نیست و فقط برایِ «سرنگونی رژیم» تشکیل میشود. تا جایی که بنا بر تجربیّاتِ شخصی و مطالعهٔ احزابِ گوناگون به آن رسیده ام؛ «احزاب» و «سازمانها»یِ سیاسی لانه های «کثافت» هستند.

      حذف
    3. درود
      نظر من درمورد استفاده از اینترنت برای شروع کارِ «هسته مرکزی» بود(که هنوز در قامت حکومتی ظاهر نشده).
      ولی در کل اگه «هسته مرکزی» به سطحی برسه که به قول شما در قامت حکومتی ظاهر بشه و بتونه برای خودش رادیو تلوزیون بزنه ‌‌‌‌؛ چه بهتر.
      به نظر من مشکل اصلی در حال حاضر نبود هسته مرکزی ای که در قامت حکومتی ظاهر بشه، هستش. وگرنه به قول شما «سرباز» زیاده.

      در مورد سازمان‌های افقی با شما موافق هستم. بزرگ ترین مزیتش اینه که : "ما دشمن رو می‌شناسیم ولی دشمن مارو نمیشناسه"
      در واقع دشمن در تاریکی میجنگه.


      می تونیم اینجوری نتیجه گیری کنیم که مشکل اصلی در حال حاضر نبود «هسته مرکزی» هَستش.
      و در اینجا چند سوال پیش میاد :

      اگه هسته مرکزی وجود نداره، ما میتونیم این « هسته» رو بوجود بیاریم؟؟
      برای بوجود اومدن «هسته مرکزی» چه کار هایی رو باید انجام بدیم؟؟
      چه کار هایی رو باید انجام بدیم تا هسته مرکزی در قامت حکومتی ظاهر بشه؟؟
      و...


      با سپاس اشکان


      حذف
    4. درود
      پرسشهایی که شما دارید را کسانی که بخواهند چنین کانونی را بوجود آورند باید برایش «پاسخِ عملی» داشته باشند. این پاسخها عَلنی نمیشوند زیرا برای براه انداختنِ «چرخهٔ باطل» با نامی دیگر نیستند.
      من فقط «ایدهٔ اوّلیّه» را مطرح کردم. شاید کسانی پیدا شوند که این ایده را مورد علاقه قرار داده و آنرا مطالعه کنند.

      حذف
  5. درود بر شما من فکر میکنم در شرایط فعلی که اینترانت خوب کار میکنه ما فرصت نشستن و مطالعه کردن رو ایده ها رو ندارین فرصت ما برای پیدا کردن ایده های آماده و سریع برای تشکیل این کانون ها و اعلام حضور میدانی خیلی کم است تا زمانی که از طریق اینترانت به مبارزان داخل کشور وصل هستم میتونی از طریق اینترانت ایده های مبارزاتی بی خطری برای برندازان داخل ایران ترسیم کنیم این کار را تا زمانی میتونیم انجام بدیم که اوباش انگل فرزانه احساس خطر نکنند چون بلافاصله اینتیرنت رو مختل میکنند اگر ما بتوانی با مبارزان داخلی از طریق اینتیرنت در تماس باشیم و ایده ای عملی و بی خطر پیشنهاد کنیم برنده ایم چنین کانون های میتواند با شرکت یک و دو نفر احیا بشوند و مثلا یکی از ایده های بی خطر برای شروع حضور میدانی و به وحشت انداختن اوباش انگل فرزانه و امیدواری دادن به مابقی کانون ها و مردم برندار این است که مثلا فرضا ده کانون آتش تشکیل میشوند و اعلام وجود می کنند در آن زمان به دستور و فرمان همان هسته مرکزی هرچند کوچک شکل گرفته در این پروسه به همه کانون های که مثلا نام کانون آتش ۱ کانون آتش ۲ و کانون آتش ۳ و.. دارند. دستور میدهد در ساعت های گوناگون شب از فراز پشت بام های بلند بالون های هوا کنند که فانوسی های رنگارنگ دارد این اینکه کانون ها در تاریکی هستند در گوشهای گوناگون شهر و کشور و شب های به مردم و به اوباش انگل فرزانه و مابقی کانون های آتش ااعلام حضور میدانی میکنند این عمل بالون هوا کردن میتواند همراه با فیلم
    بردای باشد..فکرش را بکن فیلم پرواز بالون ها در شب به فضای مجازی برسد و سر از رسانه ها در خواهد آورد این کار یعنی عملی کردن ( قدرت سکوت ) که شما گفته اید اگر فرضان طی یک ماه پنج هزار نفر به این ایده بی خطر عمل کنند این یعنی اصلاح طلب اصولگرا انگل فرزانه تمومه مجرا..یادتان باشد برای اینکه به قد و اندازه نیروهای اطلاعاتی انگل فرزانه برسید باید چند بار تمرین کنید برای انجام هر کاری ورزشی وغیره ساعت هادتمرین میکنند و بازی های تدارکاتی انجام میدهند یادتان باشد در تاریک شب ها که اوباش اطلاعاتی فانوس های روشن شما را میبیند اما شما همچنان در تاریک ایستاده اید. .در آخر فراموش کنید رژیم گذشته را الله اکبرهای بالای پشت بام به لرزه انداخت پیروز باشید..ع ب

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ع ب گرامی
      من مخالفِ هیچ اندیشهٔ عملیّاتیِ «میدانی» نیستم.
      هر شخص و یا کانونی «خود مختار» است تا «سیاستهایِ مِیدانیِ خود» را بر اساسِ تواناییهای خود تعیین کند. شاید فقط ۱۰٪ و یا کمتر از کانونها بتوانند عملیّتِ نظامی انجام دهند؛ لذا این ایده را که همه باید رویِ تاکتیکِ «آتش سوزی» متمرکز شوند را «ناروا» میدانم. از طرفِ دیگر محکوم کردنِ هر عملیّاتی که بتواند به رژیم ضربه بزند را نیز «ناروا» میدانم. اگر کانونی این توانایی را داشته باشد که چند بسیجی و یا پاسدار را زنده زنده آتش بزند؛ نباید مورد انتقاد قرار بگیرد. زیرا هدایتِ نیروها به سویِ یک کانون (همان کانونِ ذرّه بین) را مختلّ میسازد و موجبِ اتلافِ وقت و انرژی میشود.

      حذف
  6. درود مجدد این ایداه بالونی که در بالا گفتم از بالون های آتش سازی که مادر قهوهای فلسطینی به سرزمین اسرائیل میفرستند اختباس شده..تروریست های فلسطینی که راه نفوذ به سرزمین های اسرائیل را ندارند با فرستادن بالون های آتش زا مزاره اسرائیل ها را به آتش می کشند بیایم از این ایده استقبال کنیم اما کار بالون های ساخت مبارزین داخلی ایران فقط برای اعلام حضور میدانی بی خطر و ایجاد امید در جامعه و وحشت در دل اوباش حکومتیست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مزخرفات فرمودید.
      منتشر کردم تا هیچکس به دنبال این کُس شعرهایِ ظاهراً مبارزاتی نرود.

      حذف
  7. یکی از مسائل بسیار مهمّی که همیشه حرکتهای ناسیونالیستی ایرانیان را به کژراهه برده است مسئلهٔ دورانِ امپراتوریهایِ «هخامنشی»؛ «پارتها» و «ساسانیان» است.
    ناسیونالیسمِ احمقانه که تولیدِ مشترکِ «ناسیونالیسمِ اُمّت شیعهٔ صفوی» و «پان ایرانیستهای شیعهٔ هیتلری» که با اینکه میدانند حتّی نمیتوانند شلوارشان را به تنشان نگهدارند و حتّی این ایرانِ «گربه نشان» از یک «کشور مستراح»؛ حدّ اقلّ به یک محیطِ زیست سالم برایِ شهروندان تبدیل کنند؛ غوره نشده مویز شده و عربدهٔ «امپراتوری» میکشند.
    این از حکومتِ ننگینِ صفوی مسلکها که در حالِ کون دادن به روسیه و چین هستند؛ آنهم از «ناسیونالیستهایِ قلّابی» که که هرکدامشان در کشوری به عنوانِ «پناهنده» زندگی میکنند و چند نفری دورِ هم جمع شده اند و در فکرِ جلبِ نظرِ کشورهایِ غربی و یا اسرائیل به سویِ خود هستند تا به آنها کمک کنند که «امپراتوری» بسازند.
    این احمقها گویا معنیِ «امپراتوری» را نمی فهمند.
    اسرائیل کشورِ کوچکی است که تنها گناهش بازگشت یهودیان به سرزمینهایِ آباء و اجدادی است. امپراتوری نیز نساخته اند امّا همینقدر که بیش از هزار سال از سرزمینِ خود دور بوده اند؛ کسانِ دیگری در آن ساکن شده اند و خود را صاحبِ آن میدانند.
    در ۷۰ سالِ گذشته مردم اسرائیل حتّی یک ماه نیز نشده است که آبِ خوش از گلویشان پایین برود.
    حال تصوّر کنید که این «غوره هایِ گُنده گوزِ آریایی تبار» بخواهند چند «کشور مستراحِ دیگر» را با تمامی «مدفوعاتِ ذهنی و عقبماندّ شان» را نیز که اکنون برایِ خودشان تاریخی ساخته اند را به ایرانِ گربه نشان کنونی ملحقّ کنند.
    آیا میتوانید تصوّر کنید که برای چنین ایده و آرزویِ احمقانهٔ «شوم» چه بهایی باید پرداخت؟
    از سوی دیگر چگونه میتوان از کشورهایی که میتوانند یاری رسان باشند؛ با این مزخرفاتِ فکری انتظارِ کُمک داشت؟؟!!
    آیا آنها مغزِ خر خورده اند که از «چالهٔ رژیمِ شیعی» بیرون آمده و به «چاهِ مدّعیانِ امپرتوری ساسانی» بیفتند؟ آیا تلاش برایِ برپاییِ «امپراتوریِ ساسانی» یک روندِ صلح آمیز خواهد بود؟ ...
    هر احمقی میتواند بفهمد که نه تنها صلح و آرامشی در کار نخواهد بود؛ بلکه دورِ جدیدی از جنگهای خانمانسوز به راه خواهد افتاد و تمامی ثروتهای منطقه را به «چاهِ مستراحی پُرخون» خواهد ریخت. البتّه انکار نمیکنم که چنین موجوداتِ مخبّطی مشتری خواهند داشت؛ البتّه که مشتری خواهند داشت. مگر ترکهایِ اخوانی عثمانی و اوباشانِ حاکم بر قطر و گلوبالیستهامشتریانِ پَر و پا قُرصِ بنیانگذارانِ «امپراتوریِ نوینِ اسلامی = داعش» نبودند؟
    مبارزهٔ فرهنگی علیه چنین بیماریهای روانی و حماقتهای ضدّ میهنی باید به شدّت دنبال شود.

    پاسخحذف
  8. حذف حزب الله لبنان از منطقه مبارزاتِ بر مبارزاتِ مردم ایران برایِ داشتنِ حاکمیّتی ملّی تأثیرِ بسزایی دارد.
    به نظرتان چگونه طرحی میتواند حزب الله لبنان را از معادلات منطقه حذف کند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مسابقه هوش هستش؟

      حذف
    2. نَه.
      تیز کردنِ شمشیرِ ذهن است.

      حذف
    3. ۱-می دانیم که تحریم اسلحه توسط چین و روسیه وتو می شود. جبهه ی امریکا بهترین کاری که می تواند انجام دهد فشار برای وارد کردن «حزب الله لبنان» در فهرست گروه های تروریستی «اتحادیه ی اروپا» و وارد کردن تحریم های جداگانه علیه آن است. ممکن است امریکا بتواند فرانسه را با خود همراه کند و سپس اتحادیه ی اروپا با آن همراه می شوند.
      ۲- گذاشتن حزب الله در فشار و وادار کردن به اقدامات پرخاشگرانه همانند کاری که با رژیم آخوندی انجام دادند.

      حذف
    4. اگر این قطعنامه وتو شود؛ آمریکا مجبور خواهد شد که به اقداماتِ یکجانبه روی آورد. آنچه که شما گفتید بخشِ «تیتیش مامانی» برخوردهایِ بعدی آمریکا خواهد بود.

      حذف
  9. سلام کژدم
    یک جمله از مارکس را به یاد دارم «تمام فعالیتهای بشر برای پر کردن شکم است به وسیع ترین معنای آن» . به نظر من ذات این گروه قائم به پول و اسلحه ای است که برای این مزدوران تهیه می شود . لذا شناسایی منابع دریافت پول و منابع در آمدی مثل سکس و مخدر و کازینو های این گروه در یک هفته قطع شدن باعث انهدام سریع ساختار آن میگردد.
    این کار با ۱.اسرائیل در صورت دشمنی اقدام به نابودی و اخراج این گروه از بازار فوق نماید .
    ۲.آمریکا برای جلوگیری از ورود مخدر به کشور ش همکاری عملیاتی و اطلاعاتی نماید و کشورهای آمریکای لاتین را مجبور به قطع رابطه با آنها نماید .
    در خاور میانه متاسفانه عربها همه نوع خدمت بانکی و لجستیک دارند .
    در ایران هم ما توان نداریم اما افراد و سازمانهای خارج با لو دادن های بزرگ و کوچک و نا امن کردن فضای کسب و کارشان اقدام کنند .
    چوپان ۵

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      روشهایی که شما مطرح میکنید؛ روشهای معمولی هستند و در دورهٔ ترامپ شدّت گرفته اند و سپاه قدس و حزب الله لبنان به پیسی افتاده اند.
      امروز پارلمانِ لبنان اختیاراتِ گسترده ای به ارتش لبنان برایِ سرکوب داد که فقط برای دفاع از حزب الله لبنان است.
      اکنون در لبنان شرایط ویژه ای بوجود آمده است که اگر ارادهٔ واقعی برای حذف حزب الله لبنان وجود داشته باشد؛ میتوانند در کمتر از ۳ ماه بساط حزب الله لبنان را جمع کنند.
      معترضین و تظاهر کنندگان به شدّت اشتباه میکنند و با تظاهرات نمیتوان به این سازمان ضربهٔ مهمّی زد.
      اکنون حزب الله مشغولِ وقت کُشی است و کارِ کثیف (سرکوب) را به ارتش سپرده است.
      این در حالی است که با یک و یا ۲ حرکتِ مهمّ میتوان به طورِ کامل بازی را تغییر داد.
      این حرکتها را نه من و شما بلکه فقط لبنانیها میتوانند انجام دهند. امّا به نظر می رسد که قصدشان واقعی نیست و فقط برایِ «یزله رقصیدن» به خیابانها میروند.

      حذف
    2. حتّی اسرائیل نیز دروغ میگوید که میخواهد از شرّ حزب الله لبنان خلاص شود. اگر به عملیّاتهای ارتش اسرائیل نگاهی بیندازید؛ همگی جنبهٔ باز دارندگی دارند.
      امّا لبنانیها میتوانند کاری کنند که همه را در برابرِ «کارِ انجام شده» قرار داده و پروندهٔ حزب الله لبنان در مدّتِ کوتاهی بسته شود.

      حذف
  10. سلام کژدم
    ارسال اسلحه به لبنان و توافق امارات و اسرائیل به نظرت باعث اقدام حزب الله و حماس در ایجاد درگیری محدود با اسرائیل و گرفتن ژست مبارزه و تسلیم ناپذیری و نیز برپایی راهپیمایی ضد توافق در کشورهای عربی و ترکیه و اروپا و آمریکا توسط تمام انگلهای مسلمان و چپ های پست فطرت با پول قطر و هدایت اردوغانیان وایران آغاز خواهد شد .
    خرزوغان که در حال جفتک اندازی به اطراف از سوریه و عراق و لیبی تا ارمنستان و چچن را دارد و از این توافق کونش میسوزد.
    هر چند خودش دوست و عامل اسرائیل است و اسلحه زیادی از اسرائیل میگیرد اما به شدت جفتک پرانی خواهد کرد . و الجزیره و تی آر تی و نیویورک تایمز و سی ان ان و سی ان ان ترک همراه و آتش بیار معرکه خواهند بود .
    چوپان نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حزب الله لبنان فعلاً خایه هایش زیرِ گلویش پاپیون شده است و توانِ حرکت ندارد.

      حذف
  11. با این اختیارات داده شده به ارتش لبنان اگر مردم لبنان در این هفته مقابله نکنند بدبختی دچار خواهند شد که ناپیدا. راه علاج حمله به مجلس و انحلال آن و قوانین جدید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مجلس «پوخی» نیست.
      سَرِ مار در «ضاحیه» است.

      حذف
  12. اولین راه سنجش هوش یک رهبر آن است که به افراد مورد اعتمادش نگاه کنی.

    ― نیکولو ماکیاولی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      نیکولو ماکیاولی ستاره ای برای همیشه درخشان است و «نامه به شهریار» اثری جاویدان و همسنگ به «هنر جنگیدن» اثرِ «سان زو».
      امّا پرسش این است که:

      اگر کسی؛ به هیچکس اعتماد نداشته باشد چه؟

      حذف
  13. كژدم حزب الله سرنگونيش به حكومت خامنه اي وصله.تا زماني كه پول و سلاحشون از ايران تامين بشه بعيد ميدونم از سوي نيروي خارجي شكست بخورن.در رابطه با اين كه جوانان لبناني كاري كنن من اين موضوع رو منتفي ميدونم مگر اينكه رهبري داشته باشن كه جهت مبارزات رو از شعار به نبرد مستقيم تبديل كنه.احتمال داره كه اعضاي ارشد و سابق حزب الله رهبري مبارزات رو به عهده بگيرن.هر چي باشه اعضاي حزب الله هم تو لبنان زندگي ميكنن.

    براي نابودي حزب الله تنها گزينه نبرد مستقيم و به اتش كشيدن ثروت و دارايي هاشونه.حزب الله تا زماني كه پشتوانه خارجي داشته باشن اعتصابات و راه هاي خشونت گريز نميتونن تاثير عميقي بزارن چه برسه به اينكه باعث نابوديشون بشن.دشمنان خارجي هم حزب الله با تكيه بر آموزه امام حسن ميتونن باهاش كنار بيان.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. راهی که پیشنهاد کردید (رفتن به طرفِ نبردِ مستقیم) باید «حلقهٔ دوّم» از زنجیرهٔ «حزب الله زدایی» باشد. حزب الله اکنون خود را به موش مُردگی زده است و در پشت پرده در حالِ شناسایی مخالفینِ «مؤثر» و کنترل بحران است.
      به نظرِ من حرکتِ اصلی (حلقهٔ نخست)؛ کشانیدنِ بحران به «ضاحیه» است تا هم اسرائیل و هم کشورهای غربی و بویژه شیعیانِ لبنان را در دو راهیِ «انتخابِ فوری» قرار دهند.
      در شرایط کنونی نباید اجازه داد که حزب الله در کمالِ آرامش و رفتارِ «موش مُردگی» بتواند حتّی به کوچکترین مسائل فکر کند. اینچنین است که دچارِ سر در گُمی شده و قافیه را می بازد و برایِ همیشه حذف میشود.

      حذف
  14. كژدم ساكنان ايران با توجه به تجربه هاي گذشته شون تحت هيچ شرايطي حاضر به از دست دادن منافع شخصيشون نيستن.من به اين نتيجه رسيدم كه تنها راه سرگوني مبارزه مسلحانه اقليت بر عليه اكثريت خائن ايران هست.يعني اقليتي كه با تكيه بر قدرت سكوت و قدرت اسلحه و پروپاگاندا بازي سازي رو در زمين دشمن انجام بدن و رژيم رو وادار به پاسخگويي كنن و پس از رسيدن درگيري به اوج خودش مبارزات بقيه بازي رو به هيچكارگان و بسيارتر از بسياران بسپاره.اين سيستم مبارزاتي كمترين تلفات رو براي مبارزان ازادي خواه و بيشترين تلفات رو براي بازيگران صحنه در پي داره.رژيم با تمام وجودش خطر خشونت مردم رو حس ميكنه براي همين هميشه سركوب رو در سكوت انجام ميده تا مردم به سمت آروم شدن حركت كنن.مبارزان بايد عليه اين كار كنن

    پاسخحذف
  15. کژدم من گزینه اعتصابات مسلحانه رو هم فراموش کردم اضافه کنم.این شکل از اعتصابات که در موازات سیاست سازمانی بر اکثریت چیره بشه هم بسیار موثر هست.اعتصاباتی که اقتصاد رو با زنجیر اسلحه و تهدید جان به زانو در بیاره و فضای رعب و وحشت بسیاری رو بوجود میاره که نیروی های دشمن با ریزش سنگین مواجه میشن و همچنین باعث انگیزه و به تکاپو در آوردن نیروهای خودجوش و ازادیخواه در جهت پیوستن به سازمان رو داره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوب شده بود که فراموش کرده بودید و بسیار بد شد که به یاد آوردید.
      این ایده ساده لوحانه است.

      حذف
    2. کژدم متأسفانه ما از کودکی فقط با زبان زور بزرگ شدیم شما هم کمی کمک کنین

      حذف
    3. من در رابطه با حلقهٔ نخستینِ «پروژهٔ سرنگونیِ» رژیمِ شیعی؛ حدود ۱۰ ماهِ پیش؛ آنچه را که در حدّ یک وبلاگ میتوان مطرح کرد را در نوشتارِ «آتش» مطرح نمودم.
      به نظرِ من این «حلقه» هنوز در آغازِ راه است و هنوز به منابعِ اقتصادیِ مهمّ رژیم ضربه نزده است. هیچ ایرادی نیز نمیتوان گرفت؛ زیرا کارِ بسیار دشواریست. امّا میتوان پیشنهاد داد و پیشنهادها باید در یک مسیر باشند که «تکمیلِ حلقهٔ نخست» است. وگرنه پیشنهادهایِ پراکنده و تلاش برایِ گشودنِ راههایِ «تخیّلی» نه تنها کارساز نیست؛ بلکه میتواند پراکندگیِ فکری بوجود آوَرَد.
      به کاری که یک «ذرّه بین» در تولیدِ آتش میکند توجّه کنید. همهٔ شعاعهایِ نور (Light Beams) در یک نقطه (کانون) متمرکز شده و آتش تولید میکند. اگر این شعاعها پراکنه باشند؛ شاید گرما تولید کنند؛ امّا «آتش» تولید نخواهند کرد. بحرانِ «گرما» را میتوان با بادبزنِ دستی و یا کولِر حلّ کرد. امّا حتّی اگر «آتش» مهار شود؛ آنچه که بر جای گذاشته است؛ قابلِ بازگشت نیست.
      مبحثِ «آتش زدنِ اموالِ رژیم» یک مبحثِ عملیّاتی و مِیدانی است. زمانی که نمیتوان مردم را به میدان کشانید و اگر به میدان کشیده شوند؛ کشته و اسیر خواهند شد؛ لذا این مبحث (اعتصاباتِ سیاسی - تظاهراتهایِ گلّه ای) را باید از «گفتمانِ مِیدانی» خارج نمود.
      امیدوارم که کمک کرده باشم.

      حذف
    4. فراخوان برایِ تظاهراتِ احمقانه و یا «اعتصاباتِ مسلّحانه» به یک جا ختم میشود و آن نقطه این است:
      شما مردم را به جایی میکشانید که به یک «هدف» تبدیل شده و موردِ هجومِ بیرحمانه قرار گرفته و کشته و اسیر میشوند. این آن چیزی است که رژیم میخواهد و این آن چیزی است که نیروهایِ ضدّ شورش برایش آموزش دیده اند.
      «سازمانِ افقی» همهٔ این آموزشها و برنامه ریزیهایِ رژیم را به هم میزند. هیچ هدفی برای حمله و کشتار وجود ندارد. هیچ گروهی هیچ عملیّاتی را با شعارهایِ پُر طمطراق امضاء نمیکند. نیروهایِ رژیم پس از «وقوعِ عملیّات» به محلّ حادثه میریزند و باید به جستجویِ «اشباح» مشغول شوند. لذا تمامیِ تاکتیکها و استراتژیها و آموزشهایِ «ضدّ شورش» و تمامی ماشین آلات و «تک تیر انداز»هایشان تبدیل به «تاپاله» میشوند.

      حذف
    5. شرایط در لبنان فرق میکند. وضعیّت به شدّت بحرانی است. اگر این بحران به «ضاحیه» کشانده شود؛ همان شیعیانِ جنوبِ لبنان؛ دختر و زنِ «انگل حسن نصرالله» را جلو چشمهایش میگایند.
      وظیفهٔ حزب الله و سایرِ اوباشانِ حاکم؛ کنترل و فرو نشاندنِ بحران است. کانونِ کنونیِ بحران فقط «بیروت» است. اگر حتّی بتوان این «کانونِ بحران» را زنده نگاه داشت؛ به تُخمِ چپِ «انگل حسن نصرالله» نیز نیست. لذا باید و حتماً این بحران به «ضاحیه» کشانده شود.

      حذف
  16. قراردادِ «ابراهیم» گامی مثبت در جهتِ بیرون آوردنِ منطقه از ارزشِ احمقانهٔ «ژئوپولیتیک» است. این قرارداد دستهایِ کثیفِ «گلوبالیستها» را نیز از منطقه قطع میکند تا دیگر نتوانند به جنگهای «شیعه و سُنّی» دامن زده و استراتژیِ «جنگهایِ ۳۰ ساله» گلوبالیستها را به گور می سپارد.
    این قرارداد همچنین پروژه هایِ ننگینِ «هلالِ شیعی» و «اخوان المسلمینی کردنِ منطقه» را نیز به گور خواهد سپرد.
    دونالد ترامپ بالاخره توانست نقشهٔ شومِ گلوبالیستها برایِ ویران کردنِ خاورمیانه و شمالِ افریقا را برایِ «بازتعریفِ منطقه» از طرفِ گلوبالیستها برای استقرارِ «نظمِ نوینِ جهانی = دهکدهٔ جهانی» که با پروژهٔ «اتّحادیهٔ اروپا» به عنوانِ نمونه (Prototype) اُلگو سازی شده بود و تلاش داشت با «پروژهٔ خاورمیانهٔ بزرگ» که به عنوانِ بخشی از «پروژهٔ مادر» تعریف شده بود و قرار بود که از رویِ جنازهٔ میلیونها نفر و ویرانی منطقه در جنگهای حداقلّ ۳۰ ساله به سر انجام برسد و «جایزهٔ صلحِ نوبل» این پروژهٔ خونین نیز پیشاپیش به «اوباما» تقدیم شده بود. آقای ترامپ توانست این پروژه را «مسدود» و سپس الگویی آمریکایی از این پروژه را پیشنهاد کند که ۳ سالِ پیش از آن با عنوانِ «سرقتِ استراتژیِ خاورمیانهٔ بزرگ» توسط ترامپ یاد کردم.
    فکر میکنم که پیش بینیِ بدی نبوده است و به واقعیّت تبدیل شد.

    من (کژدم) این قرار داد را به همهٔ طرفینِ امضاء کنندهٔ آن شادباش میگویم.

    پاسخحذف
  17. حکایتِ ساختنِ «امپراتوریِ صفوی»:

    https://www.youtube.com/watch?v=02SfttYtWbc

    پاسخحذف
  18. یک افسر پیشین در واحد مهندسی ارتش اسرائیل اعلام کرد بر اساس اطلاعات زلزله‌شناسی، پیش از انفجار بزرگ بندر #بیروت، شش انفجار کوچک، اما با فاصله منظم و پی‌درپی در این محدوده رخ داده است.

    @iranintltv

    پاسخحذف
  19. اگر این قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی توسط چین و روسیه وتو بشه که به احتمال زیاد میشه، مکانیزم ماشه فعال میشه و پرونده رژیم میره شورای امنیت فصل هفتم. سوال من اینه که تو این فرآیند زمانبر که تحریم ها برمیگرده چون برجام وجود نداره و کنترل هسته ای رژیم عملا روی هواست رژیم میتونه با شدت تمام به سمت ساخت بمب اتم بره؟ و واکنش اسرائیل و آمریکا چیه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مبانی حقوقی اینکه آمریکا بخواهد مکانیسم ماشه را فعّال کند مورد اختلاف است. امّا اگر بتواند این مکانیسم را فعّال کند؛ زمانبر نخواهد بود و تحریمها اتوماتیک باز میگردند.
      اگر رژیم به سمت سلاح هسته ای برود. برخوردِ نظامی میکنند.

      حذف
    2. در رابطه با وتو شدنِ این قطعنامه من هنوز شکّ دارم.

      حذف
    3. تقاضای آقای پوتین برای مذاکرهٔ فوری ۱+۵ نشان از آن دارد که تهدیدِ مهمّی در کار است که اگر نه در فردای وتو کردن تقاضای آمریکا؛ بلکه در آیندهٔ نه چندان دور امکانِ عملی شدنِ آن وجود دارد و این تهدید مهمّتر از به کار افتادنِ مکانیسم ماشه می باشد.
      شاید نیز آقای پوتین بخواهد رأی ممتنع داده و مسئولیّت «وتو» را به گردن چین بیندازد تا روابطش با آمریکا را بیش از این تیره نسازد.
      زمانی که یک رأیِ وتو کافی است؛ لزومی ندارد که روسیه دُم به تله بدهد و مسئلهٔ «نورد استریم» و یا «معاهدهٔ صلح ابراهیم» را به خطر بیندازد. چینیها نیز که آب از سرشان گذشته است و شاید به یک یا دو وجب بودنش اهمّت ندهند و یا با دیدنِ حرکتِ روسیه و تنها ماندن و پذیرفتنِ همهٔ مسئولیّتها؛ آنها نیز رأی ممتنع بدهند.
      در هر حال؛ پیشنهادِ آقای پوتین نشان میدهد که روسها احساسِ خطر میکنند و به احتمال قوی چین را نیز مطّلع کرده اند.

      حذف
  20. گزارش وضع هوای امروز فردا و پس فردای ایران شنوندگان عزیز در چند روز و چند هفته آینده تا انتخابات آمریکا ممکن است چند فروند هواپیمای اف فلان از آسمان جنوبی و غربی کشور وارد شده و چند پایگاه اتمی و نظامی ایران را بمب باران کنند پس بعد از شنیدن صدای انفجار راحت باش و بدون حکومت اسلامی خشک میشه میرفته....

    پاسخحذف
  21. درود بر شما خودم و بقیه خواننده گان این وبلاگ...! البته بجز حرمزادگان و اوباش انگل فرزانه اما بعضی وقت ها که نوشته شما به قصه و داستان حاج آقا آریامهر می رسد یاد اون جلسه ای میفتم که تازه خرشچف بعد از استالین روی کار آمدن بوده.. خرشچف
    وقتی بعد از استالین به عنوان رهبر حزب کمونیست اتحاد شوروی انتخاب شد تو اولین جلسه حزب کمونیست شوروی از جنایت استالین و به مکه رفتنش سخن راند خروشچف سرگرم سخنرانی علیه حاج آقا استالین بود که یه احمقی از تهی سالن وبلاگ داد زد ..پس تو آن وقت کجا بودی...ا خروشچف صحبتشو قطع کرد و گفت کی بود؟ ما صدای از کسی در نیامد خروشچف یه بار دیگر پرسید کی بود؟ باز صدایی از کسی در نیامد... خرشچف که خیط شده بود در ادامه گفت من همانجایی بودم که تو امروز هستی ..!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر میکنم زمانی که ایشان فریضهٔ حجّ را به جای می آوردند؛ کژدم ۶ ماهه در شکم مادر بود. به همین دلیل نتوانست کاری بکند. زیرا اوّل باید متولّد می شد و مدّتی در قنداق می رید و می شاشید ...الی آخر....

      حذف
  22. با رأی شورای امنیّت اکنون میتوانید ببینید رژیمِ شیعی دوستانِ قدرتمندِ زیادی دارد و آنچه که «اپوزیسیون» نامیده میشود؛ تا چه حدّ ضعیف است و گویی که اصلاً وجود ندارد.
    از اروپا و چین و روسیه دلخور نباشید و فرافکنی نکنید و این واقعیّت تلخ را باور کنید که چیزی به نامِ اپوزیسیون مگر در حدّ «شعار = گوز» وجود ندارد.
    اگر به این درکِ واقعی برسید؛ شاید و فقط شاید کورسویی از امید برایِ آینده باشد.

    پاسخحذف
  23. درود بر شما چهل و چند ساله که از هیچکس بجز خودمون دلخور نیستیم اما از پرزیدنت ترامپ مچکریم که تو این شرایط گوزی ما رو تنها نگذاشت

    پاسخحذف
  24. درود بر کژدم....خوب خیلی طبیعیه که بچه ها تا یکی دو سالگی تو قنداقش برینن.. من خودم تا هشت سالگی تو جام بعضی شب ها میشاشیده اما شما نگفته در زمان عنقلاب اسلامی تو سال۵۷ کجابودی؟ تو کجاها شاشیدید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من در این خیانت ملّی شرکت نداشتم. بارها گفته ام.

      حذف
  25. سلام کژدم
    ۱. انتظار رای شورای امنیت با ممتنع بقیه یا رای مثبت در هر صورت با وتوی چین و روسیه نتیجه مشخص بود و برای آمریکا هم که قبلا کژدم مواضع ماکرون و مرکل را شفاف بیان نموده بودی. از سوی دیگر خودت بیان کردی که هنوز حکومت دوستان زیادی دارد و ارتشی آراسته و دولتها با دولتها معامله میکنند . فقط این وسط آمریکا باید روش برخورد با اروپائی ها را باز از نو تعریف کند .
    ۲. عن قلاب ایران با تبلیغات بی بی سی. و پول ,حافظ اسد و قزافی و طرح و سیاست و فشار دمقراطهای آمریکا و خیانت توده ای ها و منافقین خلق و اشتباه شاه در آدم حساب کردن ایرانی ها بدون توجه به اصالت و اعزام نمک نشناسها به اروپا و آمریکا و تشکیل کنفدراسیون و انجمن اسلامی و رواج تحصیل و تغذیه رایگان به ملتی که ۲۰۰۰ سال در زیر سلطه بودند باعث عنقلاب شد .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      خیلی قَر و قاطی نوشتی. از حضرتِ آدم تا حالا را در یک پاراگراف ریختی.

      حذف
  26. خیانت ملی به کی؟ حاج آریامهر؟

    پاسخحذف
  27. کژدم جان امکانش هست قضیه این سازمان کاملا فرمالیته بود وعملا با هماهنگی امریکا رای ممتنع دادن تا امریکا بتونه وضعیت ماشه فعال کنه یا اینطوری بگیم که شکار در تریرس شکارچی اوردن تا مشت اهنین بزنه اخه با نبودن اپوزیسون یا رهبریت قاطع بهترین راه این باشه یا میشه گفت که گاو وحشی رخمی کردن تا خون از بدنش بره الان وقت سر بریدن اون هست؟

    پاسخحذف
  28. البته این رای به نظرم به خاطر اتفاقات واشنگتن هست حقیقتا خیلی ها گمان می کنند که قراره بایدن جای ترامپ رو بگیره و چون گفته می خواد برگرده به برجام نمی خوان از خوان نعمت بی بهره بشن اما به نظرم ترامپ از عمد این قطعنامه رو به شورا فرستاد شاید بخواد ازش در انتخابات آمریکا استفاده کنه و اینکه از نفرت مردم آمریکا از نهاد های بین المللی برای خودش رای جذب کنه به نظرم بخش بزرگی از مردم آمریکا از این نهاد ها متنفرند و شکست آمریکا رو تقصیر ترامپ نمی دونند بلکه اون رو نتیجه خیانت و سو استفاده متحدین آمریکا میدونند و اگر قضیه شکست مطرح بشه توسط بایدن برای منزوی نشون دادن آمریکای ترامپ احتمالا ترامپ ژست مخالفت با این نهاد ها رو خواهد گرفت و تلاش میکنه که بایدن رو حامی این نهاد ها نشون بده از نظر ترامپ اتفاقا مردم آمریکا در حال حاضر انزوا طلب هستند و اتفاقا از اینکه پلیس دنیا باشند خسته شدند حالا هم که ترامپ گفته از مکانیسم ماشه استفاده میکنه باز هم دو نشون رو میزنه اگر کار بکنه که رژیم ایران به خاک سیاه میشینه و میره در همون طبقه بندی ورشکستگی و اجبار به تسلیم اگر هم دنیا مقاومت کنه این رو نتیجه بی لیاقتی بایدن در بستن قرارداد میدونه و اینکه در زمان اون سر آمریکا کلاه گذاشتند و ژست این رو خواهد گرفت که آمریکا مظلوم واقع شده و متحدین آمریکا دارن ازش سواستفاده میکنن چیزی که از نظر ترامپ عمده مردم آمریکا باهاش موافقند و ازش ناراحت و ترامپ معتقده اگر بایدن در دفاع از متحدین آمریکا بر بیاد بخش زیادی از رای ها رو از دست خواهد داد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      اینکه دولتِ ترامپ بهتر از همه میدانست که این قطعنامه رأی نخواهد آورد و با این دانش؛ قطعنامه را به شورایِ امنیّت بُرد؛ وجه دیگری از قضیّه است. ترامپ در سالِ ۲۰۱۶ مشخّص نمود که تلاشِ او برایِ ساختنِ آمریکا از مسیرِ «باز تعریفِ همهٔ سازمانها و نهادهایِ بین المللی» میگذرد. او توانست قراردادِ «آمریکا - کانادا - مکزیک» را باز تعریف کند و از قراردادِ تجاریِ آسیا پاسیفیک خارج شود. ترامپ در ۴ سالِ آینده به تمامیِ نهادهایِ بین المللی یورش خواهد برد تا یا «باز تعریف» شوند و یا آمریکا از آنها خارج خواهد شد. لذا نظرِ شما بخشی از این استراتژی را پوشش میدهد (داشتنِ جنبهٔ تبلیغاتی برایِ انتخابات ۲۰۲۰). امّا این مسئله افقهای بسیار دورتری را نشان میدهد و آن نبردِ جدّی گلوبالیستها بر علیه ناسیونالیسمِ آمریکایی در سطح بین المللی است که میدانند با انتخابِ دوبارهٔ ترامپ با چالشهایِ بسیار بزرگی روبرو خواهند شد. امّا این وجه قضیّه که قدرتهای بین المللی با «برگِ ایران» بازی میکنند؛ یکی از چالشهایِ اساسی را در برابرِ کسانی قرار میدهد که خود را «اپوزیسیون» مینامند و تا کنون نتوانسته اند از حدّ «تماشاچی» فراتر روند و با آنچه که من (کژدم) میبینم؛ هرگز نخواهند توانست. زیرا حتّی الفبایِ مبارزه را نیز نمیدانند و هیچگاه نیز شرمگین نیستند که چرا نتوانسته اند به عنوانِ یک موجودیّتِ تأثیر گذار مطرح باشند و به دنبالِ دلایلِ شکستهای خود نیستند و همچنان مبارزه را دایره و تُنبک زدن در سطحِ افشاگری و «آخ» و «اوخ» و «اِی وای» میدانند.

      حذف
  29. گفتمانی که چین و اروپا و روسیه و رژیمِ گورپرستانِ شیعه به نامِ «۱+۴» (پس از خروج آمریکا از برجام) براه انداختند؛ پایهٔ حقوقی ندارد. امّا این گروه دوست دارند که این دروغ را آنقدر تکرار کنند تا به یک باور تبدیل شود.
    زمانی که ۲ نفر با همدیگر ازدواج میکنند؛ به ۲ امضا نیاز است امّا «طلاق» فقط به یک امضاء نیاز دارد و طرفِ مقابل نمیتواند ادّعا کند که من همچنان «همسر» هستم.
    قراردادِ ۱+۵ با «۱+۵ امضاء» ارزشِ حقوقی دارد و موجودیّتِ آن با همان تعداد از امضاء رسمیّت دارد. با خروجِ یک امضاء این قرارداد به «۱+۴» تبدیل نمیشود بلکه باطل میشود. در واقع «مکانیزمِ ماشه» از همان زمانِ خروجِ آمریکا از «۱+۵» باید اجرایی میشد. امّا آمریکایِ ترامپ صلاح دید که با پروژهٔ «۱+۴» به بازی ادامه دهد و فعّال کردنِ مکانیسمِ ماشه را برایِ استفاده در زمانِ مناسب در جیبش نگاه داشته بود.

    پاسخحذف
  30. درود.
    در رابطه با ایجاد کلمات رمزی برای برقراری رابطه امن میان کاربران شبکه های مجازی آیا پیشنهادی دارید؟ برای مثال در تلگرام یا توییتر چند کاربر در چندین شهر متفاوت و دور از هم به صورت هماهنگ در یک گروه فعالیت میکنند فرض مییگیریم یکی از این کاربرها دستگیر میشه حالا سوال اینجاست که چه ساز و کاری باید ایجاد بشه تا کاربر دستگیر شده توسط رژیم بتونه به همقطارانش اطلاع بده که دستگیر شده. ساختن چنین رمزهایی باید چه ویژگی هایی داشته باشه سوال رو منتشر نکنید چون فکر میکنم ارتباطن امن نیست. سپاس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اینگونه روابط باید میانِ کانونها ارزیابی و تصمیم گیری شود. من با ارتباط برقرار کردن میانِ کانونها مخالف هستم. زیرا «سازمانِ اُفقی» از قوانینِ سازمانهایِ «هِرمی = عمودی» استفاده نمیکند.لذا اسیر شدنِ یک شخص و یا فرو پاشیدنِ یک کانون؛ نمیتواند «دامنه» داشته باشد. به پیامهای شخصی که دستگیر شده است نمیتوان اعتماد کرد زیرا سقفِ تحمّل افراد پس از اسیر شدن؛ با یکدیگر تفاوت دارد.
      نظرِ من این است که به جایِ اینکه سیستمی طرّاحی کنیم که یک کانون و یا شخص پس از اسارت بتواند دیگران را آگاه کند؛ از سیستمِ «عدمِ ارتباط تشکیلاتی» استفاده کنیم تا نیازی به «شامورتی بازی» نباشد.
      این «دکترین» برایِ اغازِ کار است و زمانی که نیروهایِ رژیم تضعیف شدند و جنبش توانست خود را به رژیم تحمیل کند؛ ارتباطاتِ تشکیلاتی به صورتی طبیعی با ضریبِ امنیّتِ بالا شکل خواهند گرفت و رهنمودِ شما در رابطه با «رمز نگاری» میتواند در آن مرحله مفید باشد.
      امّا در شرایط کنونی اگر کانونی احساس کند که میخواهند با آن تماس بگیرند؛ باید فرض را بر این بگذارد که «سوخته» است و عناصرِ رژیم میخواهند با برقرار کردنِ تماس به تعقیب و مراقبتِ کانونهایِ دیگر بپردازند و از آن کانون به عنوانِ «سَر پُل» و «طعمه» استفاده کنند و دستگیر نشدنِ آنها دلیل بر امنیّت آنها نیست.
      در این مرحله؛ هرگونه تلاشی برایِ ارتباط را باید از طرفِ رژیم دانست. هیچ کانونی نباید برای ارتباط گرفتن با کانونهایِ دیگر تلاش کند.

      حذف
    2. یک موضوع مهم دیگر مسائل سایبری است. شبکه های اجتماعی مقدار بسیار زیادی از اطلاعات یک شهروند نگه می دارند . بسیاری از اپلیکیشن ها همین وضع را دارند. در حالی که ممکن است کاملا بی فایده باشند. شما از «وب تاریک» سخن می گویید. اما سازندگان «وب تاریک» می گویند اگر آن را روی سیستم نا امن اجرا کنید بی فایده است.

      حذف
    3. اگر بر اساس راهنماییهای «وب تاریک» از آن استفاده کنید؛ بسیار امن است. «وب تاریک» هر چند دقیقه آدرس IP را برای شما تغییر میدهد و مانندِ یک VPN فرّار عمل میکند. «وب تاریک» هر چند روز نسخهٔ جدیدی را پیشنهاد میکند که با Update کردن ریسکها را تنزّل میدهد.
      امّا همانطوریکه گفتم؛ هیچ کانون و یا حلقه ای نباید تلاش کند تا با حلقه هایِ دیگر تماس بگیرد و اگر کسی با آنها تماس گرفت؛ باید حتماً بداند که یک دام است.
      اگر چند حلقه وجود داشته باشند که یکدیگر را برای مدّتی طولانی میشناسند؛ میتوانند در زمانی که اینترنت وجود دارد؛ «در صورتِ ضرورت» از «وب تاریک» استفاده کنند. امّا نباید حلقهٔ جدیدی را برایِ پیوستن پیشنهاد کنند. هر حلقهٔ جدیدی که بخواهد به شما وصل شود؛ یک «دام» است. حتّی اگر از طرفِ مادرتان به شما پیشنهاد شود.
      امیدوارم که مطلب را گرفته باشید.

      حذف
  31. لطفا موضوعات مهم در زمینه ی «بقا» را هم در «هنر جنگیدن» بگنجانید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      «هنر جنگیدن» مجموعهٔ یادداشتهای پراکندهٔ من بود. امّا مسائل مهمّ در رابطه با «بقا» را حتماً توضیح خواهم داد.

      حذف
  32. این نوشتار در فضایی جدید که برآمده از «انفجارِ بیروت» و روندِ عادی سازی روابط کشورهایِ عربی با اسرائیل است نگاشته شد. این فضا با عملیّاتی شدنِ «مکانیسم ماشه» به اوجِ جدیدی خواهد رسید و آن سکونِ سیاسی که برخی از «تحلولگرانِ ناشکیبا» آنرا به «کاسهٔ زیرِ نیم کاسه میانِ ترامپ و انگل فرزانه» تفسیر مینمودند به فضایی داغ تبدیل خواهد شد و دعوتِ آقایِ پوتین برای نشستِ اضطراری نیز تلاشی برایِ «آتش نشانی» بود. پاسخِ ترامپ به این نشست؛ فضا را ملتهب تر میکند و روسها باید منتظرِ فازِ جدیدی باشند که به نظرِ من حتماً پیش بینیهایی در رابطه با آن داشته و آمادهٔ برخورد با آن هستند. امّا سخنانِ آقای پوتین در رابطه با «اطفاء حریق» نشان از آن دارد که نمیتواند بدونِ سوختنِ دهان؛ «آشِ داغ» را سر بکشد.

    چینیها نیز چه بسا بوسیلهٔ پروازهایِ مشکوکِ «ماهان» به چین تحتِ پوششِ انتقالِ چینیهای سرگردان؛ به انتقالِ تسلیحات و همچنین سیستمهایِ امنیّتی برای مقابله با شورشهایِ داخلی پرداخته اند و فروش و انتقال برخی «تسلیحات» پیش از رد شدنِ قطعنامهٔ آمریکا در رابطه با «ادامهٔ تحریمِ تسلیحاتی»؛ انجام گرفته است.

    اگر برداشتِ من درست باشد؛ ساکنینِ ایران چه بخواهند و یا نخواهند؛ در منطقهٔ «Cross Fire» قرار گرفته اند و متحمّلِ تلفات خواهند شد و برایِ رژیمِ شیعی و چین و روسیه و اروپا به هیچ وجه مهمّ نیست که این تلفات چه ابعادی داشته باشد. بالاخره رفتن به حجلهٔ عروسیِ «امپراتوریِ صفوی» با استفادهٔ استیجاری از کیرِ «پوتین» و «ژی جین پینگ» (کیرِ همسایه)؛ تبعاتی دارد که نمیتوان دیگران را به آن متّهم کرد. وارد شدن به میدانِ جنگِ قدرتها؛ تجربه ای ایست که «رضا شاه» در جنگِ جهانی دوّم طعم آنرا چشید و ایران اشغال گردید و پل پیروزی نامیده شد. در جنگِ جهانیِ اوّل نیز ایران بدونِ اینکه کاری کرده باشد در منطقهٔ «Cross Fire» قرار گرفت و ۳۰٪ از جمعیّتِ ۱۰ میلیونی ایران در اثر قحطی و شیوعِ بیماریهای گوناگون به صورتی دردناک کشته شدند.

    رژیمِ شیعی چنین تبلیغ میکند که اگر کشورهایِ عربی دست از پا خطا کنند؛ آنها را به خاکِ سیاه خواهد نشاند. امّا نمیگوید که دامنهٔ ویرانیهایی که ایران متحمّل خواهد شد چه خواهد بود؟ اینکه کشورهایِ عربی دچارِ ویرانی شوند؛ ویرانیهایِ ایران را ترمیم نخواهد کرد. داشتنِ تسلیحاتِ روسی و چینی نیز نمیتواند نقشی در ترمیمِ ویرانیها داشته باشد و اگر جنگ به داخلِ مرزهایِ ایران کشیده شود؛ طرفهای متخاصم (نیروهایِ رژیم و نیروهایِ بیگانه)؛ ایران را بمباران و موشک باران خواهند کرد و روسها و چینیها و آمریکاییها از گزندِ ویرانی در امان بوده و به درآمدهای خود از طریقِ فروش تسلیحات خواهند افزود. و ایران تبدیل به «ویتنامِ قهرمانِ سوخته» میشود.

    احتمالِ بسیار بالایِ دیگری که وجود دارد؛ این است که چین دندانهایش را برایِ الحاق تایوان تیز کرده و رژیمِ شیعی را برایِ ایجادِ کانونِ دروغین و فرعی بحران (Decoy) موردِ استفاده قرار دهد. زیرا مسئلهٔ تایوان در شرایط بحرانیِ کنونیِ چین همان ارزشی را برایِ «ژی جین پینگ» دارد که «کریمه» برایِ پوتین داشت.

    عملیّاتی کردنِ «مکانیسم ماشه» بحرانِ موجود میانِ اروپا و چین و روسیه از یک طرف و آمریکا از طرفِ دیگر را به شدّت افزایش خواهد داد. امّا چین و اروپا امیدوارند که ترامپ در انتخابات شکست بخورد و در نوعی از خوابِ خرگوشی به سر میبرند. زیرا جنگِ اقتصادیِ واقعی با انتخابِ مجدد ترامپ آغاز خواهد شد و حتّی «بوریس جانسون» نیز در این جنگ زخم برخواهد داشت.
    آنهایی که اکنون «۱+۴» خوانده میشوند سعی دارند که برجام را مانندِ یک «خانهٔ اجاره شده» که از طرفِ «۱+۵» اجاره شده بود قلمداد کنند که یکی از مستأجرین از قرارداد خارج شده است و حقّ استفاده از خانه را ندارد. امّا دولتِ ترامپ میگوید که این قرارداد فقط با ۶ امضا ارزش دارد و بدونِ امضایِ آمریکا موجودیّت قانونیِ خود را از دست داده است. به احتمالِ زیاد این بحث در میانِ طرفهایِ برجام بارها مطرح شده است. لذا آمریکا دیگر تلاشی برایِ ادامهٔ «بحثهای کلامی» انجام نخواهد داد و به صورتِ یکجانبه واردِ میدان خواهد شد.
    در آینده شاهدِ جیغ و دادِ مرکل و پوتین و ماکرون و ژی جین پینگ خواهیم بود و بازندهٔ میدان کسانی خواهند بود که به عنوانِ «ویتنام» تعریف شده اند.

    پاسخحذف
  33. 🌕 آمريكا چگونه مي خواهد مکانیسم ماشه را فعال كند؟

    ✍هادی خسروشاهین
    1⃣ آمريكا براي پيشبرد سياست يكجانبه خود عليه #ايران و #برجام بر چند موضوع تكيه مي كند:

    الف- قطعنامه ٢٢٣١ سندي مستقل از #برجام است
    و بدليل عضويت آمريكا در شورای امنیت برغم خروج از توافق هسته اي ، اين كشور مي تواند با توسل به اين قطعنامه اسنپ بك را فعال كند.

    ب-در قطعنامه2231 از لفظ (participant states)دولت هاي مشاركت كننده يا شركت كننده در برجام به جاي (members of JCPOA)اعضاي #برجام استفاده شده است
    و آمريكا هم يكي از دولت هاي مشاركت كننده در برجام بوده است.


    2⃣ با در نظر گرفتن اين مفروضات
    واشنگتن با تكيه بر بندهاي ٩ تا١٢ قطعنامه ٢٢٣١‌ كه ذيل بند٤١ منشور ملل متحد تعريف شده است،وارد فاز فعال سازي بند اسنپ_بک مي شود
    اما چگونه؟
    ۱ _ آمريكا بر اساس بند ١١قعطنامه به عنوان دولت مشاركت كننده در #برجام اخطار و گزارش هشدار آميز (notification) خود در مورد عدم اجراي قابل توجه تعهدات برجامي را به #شورای_امنیت ارايه مي دهد.
    • اعضاي #شورای_امنیت از زمان دريافت اين گزارش ١٠روز فرصت خواهند داشت در مورد راي به پيش نويس يك قطعنامه تصميم گيري كنند.در اين بازه زماني ممكن است روسيه،چين و اروپا نوتيفيكيشني در مقابل ارايه دهند كه آمريكا بدليل خروج از #برجام نمي تواند مدعايي در اين زمينه داشته باشد و پيش از ايران ناقض #برجام بوده است
    • آمريكا در اينجا مي خواهد دست به يك اقدام جديد حقوقي بزند تا نوتيفيكيشن اين كشورها را خنثي كند.با توجه به اينكه اين شكايت #روسيه ،#چين و #اروپا نوعي تفسير جديد از قطعنامه ٢٢٣١ است و بر عدم مشاركت آمريكا نه عضويت تاكيد دارد ،در قالب نوتيفيكيشن قابل پيگيري نيست و بايد بصورت پيش نويس قطعنامه ارايه شود.
    • برداشت #آمريكا اين است كه :
    اگر اين روند را محقق سازد،قادر خواهد بود قطعنامه مشترك اين سه قدرت جهاني را #وتو كند.

    ٢- اگر اعضا پس از ١٠ روز در ارتباط با راي گيري در مورد پيش نويس #قطعنامه تنظيم شده بر اساس نوتيفيكيشن آمريكا به تفاهم نرسند،آن هنگام رييس #شورای_امنیت موظف به ارايه يك پيش نويس قطعنامه جهت راي گيري است.اعضا تا ٣٠روز فرصت خواهند داشت اين پيش نويس را به راي بگذارند.

    ٣- بر اساس بند ١٢قطعنامه٢٢٣١در صورت عدم موفقيت در زمينه راي به #قطعنامه پيشنهادي در اجراي بندهاي ٧و١١قطعنامه ، در شامگاه سي امين روز به وقت گرينويچ از زمان دريافت نوتيفيكيشن آمريكا به #شورای_امنیت تمام قطعنامه هاي تحريمي قبل از قطعنامه٢٢٣١دوباره بازخواهد گشت.



    3⃣ اين پروسه طراحي شده توسط #واشنگتن با مخالفت شديد قدرت هاي جهاني روبرو خواهد شد اما چرا؟

    الف- تفسير #روسيه،#چين و #اروپا از واژه مشاركت كننده يا شركت كننده در برجام همان عضويت است و به همين دليل تاكيد مي كند كه #آمريكا بدليل خروج از #برجام ديگر عضو اين معاهده بين المللي نيست و به همين دليل نمي تواند از مفاد آن استفاده كند

    ب-قطعنامه #شورای_امنیت سند مستقلي از #برجام نيست بلكه مكمل آن است و كشوري كه از يكي از اين دو سند خارج شده است نمي تواند از سند مكمل عليه سند ديگر استفاده كند.


    4⃣ نتيجه:
    • در دو هفته آينده شاهد يكي از سهمگين ترين نبردهاي سياسي و ديپلماتيك ميان قدرت هاي بزرگ در #شورای_امنیت خواهيم بود
    • نبردي كه از زمان پايان جنگ جهاني دوم بدين سو بي سابقه است و مي تواند اعتبار شوراي امنيت را به عنوان نهادي تصميم گير در مناقشات بين المللي بطور جدي زير سوال ببرد.همين اتفاق مي تواند نشانه اي از دگرديسي عميق در نظام بين الملل باشد.
    • اختلاف و شكاف ميان قدرت هاي بزرگ در زمينه #اسنپ_بک آنچنان حدت و شدت دارد كه حتي مي توان تصور كرد درصورت پيشبرد پروژه واشنگتن در فرداي سي امين روز حداقل #روسيه و #چين به مفاد قطعنامه هاي پيشين شوراي امنيت در مورد ايران تن ندهند يعني از نظر آمريكا،ايران ذيل فصل هفتم منشور ملل تعريف شود و از نظر ساير قدرت هاي جهان همچنان مناسبات برامده از #قطعنامه٢٢٣١ ساري و جاري باشد.
    • در اين صورت خود تصور كنيد آيا از اعتبار #شورای_امنیت چيزي باقي خواهد ماند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این بهترین موقعیّت برای ترامپ است تا سازمان ملل را به مرحلهٔ «باز تعریف» سوق دهد.
      برای حرکتهایِ بعدی ترامپ بر رویِ این «باز تعریفها» فشار خواهد آورد.

      حذف
  34. درود بر کژدم...پیشبینی کرده اید..در آینده شاهد جیغ وداد مرکل و پوتین و ماکرون و ژی جین پینگ خواهیم بود و نتیجه گیری کرده اید که بازنده میدانی کسانی خواهند که به عنوان ویتنام تعریف شده اند...سئوال من اینه که اگر پرزیدنت ترامپ و ناسیونالیست های آمریکایی از آخرین برگ خودشون برای برنده شدن در انتخابت نوامبر استفاده کنند و به ماشه فشار بیاورند و..با تجربه ای که در کره و ویتنام کسب کردنند مییتوان امید داشته به جای عنوان ویتنام از عنوان شبه جزیره کره برای بازنده گان میدانی استفاده کرد..؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      ترامپ نمیخواهد ایران را تکّه پاره کند. مگر اینکه «انگل فرزانه» با ادامهٔ جفتگیری با «ژی جین پینگ» کار را به آنجا بکشاند.

      حذف
  35. به نظر من زیاد نباید به پیروزی پرزیدنت ترامپ تو انتخابات نوامبر خوشبین باشیم..چرا که طرف های مقابل ترامپ کسانی هستند که تجربه برکناری شاه در ایران قذافی در لیبی ..و مبارک در مصر و....رو تو جیبشان دارند و امپراطوری رسانه ای اگر خودمون رو به خواب خرگوشی بزنیم و تو دلمون بگیم انشالله گربه است فقط سر خودمون رو کلاه گذاشتیم به نظر گلولبالیستا دو ماه دیگه بر میگردنند تا انتقام شکست شون رو تو ۲۰۱۶ از ناسیونالیستها بگیرنند (البته باید در نظر بگیرید که شکست ۲۰۱۶ خیلی تصادفی بود و گلولبالیستا آماده جشن گرفتن برای کلینتون بودنند) باید فراموش نکنیم که در نوامبر امسال شاهد بازی برگشت بین ناسیونالیستی آمریکایی به نمایندگی از تمامی ناسیونالیست ها با نماینده گلوبلیستهای جهانی +روس چین ایران به نامزدی جو بایدن آمریکایی خواهیم بود و البته نباید از نقش اوباما در مدریت این مسابقه برگشت چم پوشی کرد فراموش نکننید مار زخمی بسی خطرناک تر از مار بی زخم است..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پیروزی ۲۰۱۶ تصادف نبود. بلکه محصولِ مسائل عمیقی بود که اکنون نیز پا برجا هستند.
      دموکراتها با این بامبول بازیها فقط به پای خودشان شلّیک میکنند.
      ترامپ در ۸۰ روزِ باقیمانده خرگوشهایِ دیگری از آستین و کلاه بیرون خواهد آورد که چشمِ همه را خیره خواهد کرد.
      پیروزی ترامپ در ۲۰۲۰ بسیار چشم گیرتر خواهد بود.

      حذف
    2. در دورهٔ دوم ریاست جمهوری ترامپ؛ جفتک پرانیهایِ اخوان المسلمینیهای عثمانی و اوباشان حاکم بر قطر نیز پایان خواهند یافت.
      همهٔ این حرکتها موقعیّتی طلایی در برابر آنانی که خود را «ایرانی» مینامند قرار میدهد؛ به شرطی که لیاقتِ بهره برداری از این موقعیّت را داشته باشند.
      اگر چنین لیاقتی نداشته و یا کسب نکنند؛ به «آغام ابیلفض» سپرده میشوند تا برایِ آوردنِ آب دو بازویش را از دست بدهد و «امام حسینِ شجاع» با آن آب کیر و خایه اش را واجبی بمالد.

      حذف
  36. https://tinyurl.com/y4yutev3

    معلوم نیست که چه گُهی میخورند؟؟!!
    با کلمات بازی میکنند تا «قهرمان» باشند.
    این آخرین محموله بود و بعد از این نه «رانندهٔ اتوبوس» و نه «سردار گروهبانها» چنین گُهی نخواهند خورد.

    پاسخحذف
  37. بارها گفته ام که پروژهٔ «خاورمیانهٔ بزرگِ ترامپ» پروژهٔ کوچکی نیست که چند سردار گروهبان که دست چپ و راستشان را نمیشناسند؛ بخواهند جلو آنرا بگیرند.
    عربستانِ سعودی نشان داده است که توانایی حلّ مسئلهٔ «یمن» را ندارد و برایِ حلّ این معضل باید به جمعِ کسانی که اسرائیل را به رسمیت شناختند و خواهند شناخت بپیوندد؛ تا ماجرایِ «یمن» به سرعت خاتمه پیدا کند.
    آمریکایِ ترامپ در حالِ ساختنِ «بلوکِ خود» است که از اروپایِ شرقی گرفته تا خا خاورمیانه را در بر میگیرد. اگر دوست داشته باشید میتوانید آنرا «امپراتوریِ نوین آمریکا» بنامید.
    به «انگلِ فرزانه» بگویید که امپراتوری را اینگونه میسازند و با اجیر کردنِ «مزدور» و «اراذل و اوباش» نمیتوان امپراتوری ساخت.
    نه تنها رژیمِ انگلهایِ صفوی مسلک؛ بلکه آنهایی نیز که خودشان را «اپوزیسیون» مینامند همچنان با افکارِ دورانِ دایناسورها به مسائل سیاسی می نگرند.

    - مسابقهٔ افزایش جمعیّت ....
    - ریختنِ پولهای بی زبان در چاهِ مستراحِ کربلا برای ساختنِ «کعبهٔ شیعه» ...
    - جفتگیری با «ژی جین پینگ» به عنوانِ «آخرین سرپناه» ....
    - هزینه هایِ سرسام آور برای ساختنِ «ارتش مزدوران» و «عقبه» نامیدنِ آن ...
    - حماقتهایِ اتمی....

    همگی نشان از عقبماندگی فرهنگی دارند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تلاشهای ۴۰ سالهٔ «عقبمانده هایِ ذهنی صفوی مسلک».

      https://www.youtube.com/watch?v=02SfttYtWbc

      حذف
  38. گفته میشود که عدّه ای پولشان را در چاههای مستراحِ مسکن در ترکیه میریزند و خیال میکنند که ترکیه جایِ امنی برایِ فرار است.
    ترکیهٔ عثمانی پس از انتخابِ دوبارهٔ ترامپ نا امن خواهد شد. اروپا به این نتیجه خواهد رسید که پروژهٔ «اخوان المسلمین بازی» به پایان رسیده است. لذا ترکهایِ عثمانی که پاهایشان را بیش از گلیمشان دراز کرده اند؛ با پرداختِ هزینه هایِ سنگین و بِدِهیهایِ سنگین ترِ مالی به بانکهای بین المللی و در نهایت ورشکستگیِ کامل؛ مانندِ ساختمانی با ستونهایِ پوسیده فرو خواهد ریخت.
    ساختنِ «امپراتوریِ عثمانی» با «کیرِ کرایه ای از گلوبالیستها» نتیجه ای بهتر از آنچه که نصیبِ «امپراتوری صفوی» خواهد شد؛ ندارد.
    روسها نیز منتظر چنین فرایندی هستند

    پاسخحذف
  39. تَرک برداشتنِ «هژمونیِ چین» در آسیا:

    https://tinyurl.com/y4eqmu3d

    پاسخحذف
  40. با درود منظورم از تصادفی بودن انتخاب پرزیدنت ترامپ در سال ۲۰۱۶ این بود که تمامی نظر سنجی ها از پیروزی کلینتون حکایت می کرد ( مثل الان که حکایت از پیروزی یایدن میکنه) من حتی در فیلمی دیدیم ( اسم فیلم یادم نمی آید اما میشود پیدایش کرد) که فردی به عنوان رئیس جمهوری ایران به نام حسن در میز مذاکره با رئیس جمهور آمریکا قرار میگیرد که رییس جمهوری آمریکا یک زن است و نماد هیلاری کلینتون ...پس پیشبینی های گلولالیستها حکایت از پیروزی هیلاری کلینتون داشت حتی یادم در ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون هزاران تن جمع شده بودنند تا پیروزی هیلاری را حشن بگیرند که بعد از اعلام نتایج و پیروزی ترامپ بسیاری از آنها مقابل دوربین ها گریه میکردند منظور من این است که طرف مقابل را دستکم نگیرید و زیاد به یار گیری در اروپایی شرقی امیدوار نباشیم این گونه حکومت ها در اروپایی شرقی ممکن است طی یک سال سرنگون بشوند اما حکومت های مثل مکرورن تو فرانسه با وجود جنبش جلیقه زرد ها پیروز میشوند فقط یادتان باشد ۳ نوامبر آخرین شانس ما برای ادامه و پیروزی بر افعی هست که سرش در تهران است یادتان نرود یک زمانی مثلان ده سال پیش به جمهوری اسلامی لقب بانگ مرکزی تروریست را میدادن ولی امروز این بانگ مرکزی با تلاشها های ترامپ و سیاست فشار حداکثری به ورشکستگی افتاده و فکر فروش نفت مملکت به مردم مملکت رو داره ..ما تا جای که یادمان میاد در دوران حکومت قبلی یه عده به عنوان نفتی محله تو کوچه ها را میفتند و بشکه های نفت سفید رو میفرختند مثلا داد میزنند که نفته ای اگر یادت باشه پنجاه سال پیش آب گرمکن ها و بخاری های با نفت سفید کار میکردند یعنی روز ها نفتی محل می آمد بیست لیتر نفت میفرخت و مثلان ده تومان میگرفت و میرفت الان دادند نفت داخل چاه رو به مردم می فروشند و البته به نظرم ممکن است برنده هم بشوند چرا که ملتی که داخل چاه به دنبال منجی بگرده ممکنه است نفت داخل چاه را با موجودی حساب بانکی اش عوض کند ..البته باید منتظر بود و زود قضاوت نکرد..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظرم شما آدرس را اشتباهی آمده اید. من (کژدم) در سالِ ۲۰۱۶ تنها کسی بودم که با اینکه میگفت ترامپ پیروز خواهد شد؛ امّا به همه میگفت که به او امیدوار نباشید و فکر نکنید که امام زمان است و سفرهٔ دموکراسی برایتان باز کرده است.
      من پیروزیِ ترامپ در دورِ دوّم را نیز در سال ۲۰۱۶ پیشبینی کرده ام و بر اساس آمار و ارقام و نظر سنجیها و جیغ و دادها پیشبینی نکرده ام.

      اکنون نیز همان حرف را میزنم.
      آنهایی که فکر میکنند اگر ترامپ پیروز شود؛ رژیم را برایشان سرنگون خواهد کرد و خواهد گفت:
      بفرمایید آقای «سناتور چوخ بختیار» ... روی صندلیِ مجلس سنا بنشینید تا «خیلی پولدار شوید»...
      بفرمایید آقای «شازده حاجی زاده» ... بر تختِ سلطنتی جلوس بفرمایید ....

      هیچ هم از این خبرها نیست... به شکم خود صابون نزنید.

      حذف
  41. با چسبیدن به تعریفِ کُهن از «انسان» ....
    این موجودات را «انسان» مینامند که دارایِ «حقوق بشر» هستند و چه بسا در آینده به عنوانِ «نوعی از جنسیّت» به رسمیّت شناخته شده و نامشان به «پرچمِ رنگین کمان» اضافه شود که بخشی از خدماتِ فرهنگیِ «جورج سوروس» است.

    https://www.bbc.com/persian/world-53815441

    پاسخحذف
  42. کژدم.. اگر یک سیستم بخواهد یک خمپاره انداز و ده گلوله آن انبار نفت شهران که در آن بنزین استان دپو شده میتوان یک جهنم برای رزیم درست کرد که لبنان در مقابل آن چیزی نخواهید بود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چنین تفکّری ضدّ میهنی و خائنانه است.

      حذف
    2. شما که به توپ و خمپاره دسترسی دارید چرا این همه تاسیسات بیرون شهر مثل پالایشگاه و پتروشیمی ها رو به عنوان هدف انتخاب نمیکنید؟ و به جای اون به انبار بنزین داخل شهر گیر دادید؟

      حذف
  43. بالاخره دادگاهِ لاهه بعد از ۶ سال «قُد قُد قُدا» کردن «تخم طلای دو زرده» کرد.

    https://tinyurl.com/y2yalbzh

    از این نوشتار چه دستگیرتان شد؟

    رهبرانِ «خمرهای سرخ» نیز پس از کشتارِ ۲ میلیون نفر از شهروندانِ کامبوج زیرِ چترِ حمایتیِ حزب کمونیستِ چین همچنان بی حُکم مانده اند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گویا هیچکس متوجّه این نکته نشد که بشار اسد و انگل حسن نصرالله با دستهای خود بمب را منفجر نکردند و از اعضای تیمی که بمب گذاری را انجام دادند نبودند؛ به همین دلیل «نقش مستقیم» نداشتند. امّا نکتهٔ مهمّتر اینکه لبنانیها باید حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای این «کُس شعر» پرداخت کنند.
      نتیجه اینکه:
      کسانی که بخواهند پس از سرنگونی رژیم؛ این مادرقحبه ها را به «دادگاه لاهه» بکشانند؛ فقط «خائنین» هستند.
      این مادرقحبه ها باید بدست مردم کوچه و خیابان سلّاخی شوند.
      مگر نه این است که ما به «ریشه کنی مالاریا» نیاز داریم؟

      حذف
    2. مگر اینها با قانون حقوق بشر و کنوانسیونهای ژنو با ما رفتار کردند ؟.
      در ضمن این مردم لبنان نبودند که به دادگاه لاهه پناه ببرند . این ضعف و بی عرضگی سعد حریری و عربستان و دو دوزه بازی کردن ترکیه بود . مگر بشار در قتل مستقیم مردم سوریه مورد بازخواست قرار گرفت ؟ چوپان

      حذف
  44. هر جایی که دموکراسی بر اساسِ «حزب یازی» تعریف شده است؛ پُر از «کثافت و لجن» است.

    https://tinyurl.com/y3ajejxf

    اینهم نمونهٔ اسرائیلی آن.
    مگس هم پر بزند؛ میخواهند بهره برداری حزبی کنند.

    پاسخحذف
  45. «مورچه هایِ روی فرش» (فرشگرد) میگوید که پول بنزین را بدهید ما بخوریم.

    https://www.radiofarda.com/a/30790179.html

    این بی شرفها حتی از انجام یک کارِ ساده به جز حرّفیهایِ شبیه «خاتمی شیّاد» عاجزند و فکر میکنند که «پومپئو» نمیداند که مسیرِ واقعیِ سرنگونی رژیم چگونه است؟
    هر وقت بوی پول می آید این اوباشان فوری بیانیّه میدهند تا «یک عالمه پولدار شوند».

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تظاهراتها و اعتصاباتِ گسترده در «ونزوئلا» را دیدید. اکنون همان تظاهراتها و اعتصابات را در «بلاروس» شاهد هستید.
      آیا میخواهید این «روندِ سِتروَن» را که هیچ محصول و دستاوردی ندارد را دوباره تکرار کنید؟

      پزشک بی سواد یعنی:
      تشخیص دادنِ نادرست بیماری و تجویز دارویِ اشتباهی.
      پزشکِ بی سواد یعنی: پزشک سهمیه ای.

      حذف
  46. «عمو سیبیلو» هم میگوید که اشتباه ترامپ این بود که ایران را به «عراق» تبدیل نکرد تا از یک حکومتِ شیعی به یک حکومتِ شیعی دیگر (سازمان مجاهدین) برسیم.

    https://www.bbc.com/persian/iran-53828640

    من فکر نمیکنم که ترامپ اشتباه کرد. بلکه بهترین کارش خوابانیدنِ توفانی بود که توسّط گلوبالیستها (بوش - اوباما - اتّحادیهٔ اروپا) برای ویرانی منطقه طرّاحی شده بود.

    پاسخحذف
  47. سلام کژدم
    ۱.بارها شما گفته اید و هرکس اگر۲ واحد درس در دانشگاه دارقوزآباد هم خونده باشه میفهمد میفهمد این فرشگردی ها چه شارلاتانی هستند. در بحبحه هجوم کرونا حداقل یک بولتن آموزشی برای مردم ایران بعنوان بیانیه اعلام وجود در یک رسانه پخش میکردند تا آن هیکل و هیبت علمی شان مشخص میشد . این عوضی ها بر اساس ذهنیت آبادانی دوره پهلوی اول که نه توسط ایرانی جماعت که توسط پرورش یافته گان نظم و دیسیپلین نازی ها اقداماتی انجام شد خواستند چنین شمایل در ذهن مردم ایران تداعی کنند . و پمپئو نظری در خصوص امکان خرج پول بنزین آن هم پرداخت به خانواده سربازان آمریکایی مطرح کرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      اینهم وبسایتشان:

      https://www.farashgardfoundation.com/

      در این وبسایت «باد می وزد».
      همه چیز به زبان انگلیسی است. البتّه چیزی وجود ندارد فقط یگ سری تیتر و عنوان هستند.

      اینهم از صفحهٔ اینستاگرام:

      https://www.instagram.com/iranfarashgard/?hl=en

      پُر از مزخرفات است. نمیدانم مخاطبان این اوباشان که ها هستند؟
      همهٔ اوباشانی مانند «فرشگرد» و «سیّد رضا حاجی زاده» نوکرانِ «جورج سوروس» هستند.
      فکر میکنم که یادتان نرفته است که «اوباش سیّد رضا حاجی زاده» همیشه دفترچهٔ راهنمای انقلاب به شیوهٔ «مخملین» (اُتوها را به پریز برق بزنید تا فیوزها بپرد) در جیب داشت و معرّفی میکرد.
      این اوباشان فقط «پول بده بخوریم» هستند و فکر میکنم که «جورج سوروس» هم بالاخره عُذرشان را به خاطرِ بی کفایتی هایشان خواهد خواست.

      اینکه پومپئو گفت این پول میتواند به سربازان و خانواده هایشان برسد؛ به این خاطر است که هیچ یک از این اوباشان را به رسمیّت نمیشناسند. زیرا «جورج سوروس» و «Black Lives Matter» و «ANTIFA» را خوب میشناسند و میدانند که محصولاتِ دیگرِ «جورج سوروس» چه صیغه ای هستند.

      حذف
    2. «جورج سوروس» به دنبالِ آزادی ایران و سرنگونیِ رژیمِ شیعی نیست؛ آنها همان چیزی را میخواهند که «اوباما» و سایر گلوبالیستها میخواستند و میخواهند... آنها «جنگهای ۳۰ ساله» میخواهند و به رژیمِ شیعی برایِ بر افروختن و زنده نگاه داشتنِ این جنگها نیاز دارند.
      اگر به یادتان مانده باشد؛ «اوباش ظریف» در گزارش خود به «طویلهٔ شیعیان» گفت که با مؤسسهٔ سوروس مذاکره کرده اند و به آنها گوشزد کرده اند که کدام بخش از فعّالیتهای مؤسسهٔ سوروس به دردِ رژیمِ شیعی نمیخورد و آسیب میرساند و به توافق رسیده اند.
      نمیدانم چه زمانی میخواهید بیدار شوید و «جورج سوروس» و «تصویرِ بزرگِ اهداف» او را ببینید؟
      در این تصویرِ بزرگ از «رژیمِ شیعی» و «داعش» و «اخوان المسلمین» گرفته تا «کمونیستها» به عنوانِ موجوداتی که «آشوب» بپا کنند؛ جای میگیرند. برای ایجادِ نظمِ نوین جهانی (حکومتِ جهانی) آنچه که بیش از هر چیز در این مرحه از کارزارِ «سوروس» مهمّ است .... «تولیدِ آشوب» است.
      «آشوب نردبانی است که باید از آن بالا رفت»

      این قطعه از بازی تاج و تخت را ببینید که یک گفتمانِ بسیار آموزندهٔ سیاسیِ کاربُردی است.

      https://www.youtube.com/watch?v=iRS8a8HjqFs

      جملهٔ «Chaos is't a pit, Chaos is a Ladder» یک جملهٔ طلایی است که باید به «هنر جنگیدن» (اثرِ «سان زو») اضافه شود.
      در بخش دوّم از این گفتار به آن خواهم پرداخت.

      حذف
  48. انفجار بیروت، نشان دادن

    دندان به ایران نبود؟

    http://www.pyknet.net/1399/08mordad/29/page/titre.htm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با توجّه به اینکه رژیمِ شیعی بخشهایی از «مواد رادیو اکتیو» را در مناطق مسکونی انبار و به قولِ خودش «پنهان» کرده است تا از «سپر انسانی» استفاده کند و این «تاکتیکِ نظامی» از همان آغاز بوسیلهٔ «حماس» و «حزب الله لبنان» نیز بکار گرفته شده اند.
      انفجارِ بیروت میتواند این پیام را داشته باشد:

      «استفاده از سپرِ انسانی؛ دیگر یک گزینهٔ خوب نیست و مسئول ویرانیها و کشتارها کسانی هستند که انبارهایِ مهمّاتشان را در مناطق مسکونی جای داده اند.»
      به همین خاطر اکنون در میانِ اوباشانِ رژیم حتّی انبارهایِ نفتی که در میانِ مناطق مسکونی و تجاری قرار دارند؛ تبدیل به کابوس شده است.
      اگر چنین انفجارهایی در ایران بوقوع بپیوندد؛ میتوان رژیم را نیز متّهم دانست؛ زیرا با شلّیک به هواپیمایِ مسافربری که اکثرِ مسافرانشان ایرانی بودند؛ نشان دادند که به تاکتیکِ «بکُش؛ منفجر کُن و به گردنِ آمریکا بینداز» علاقهٔ فراوانی دارند.
      چندین بار گفته ام که برخی چیزها «مقدّسات» هستند. مانندِ «آمبولانسها»؛ «مدارس»؛ «بیمارستانها»؛ «هواپیمایِ مسافر بری» و ....
      اگر حرمتِ این مقدّسات شکسته شود؛ دیگر سنگ بَر رویِ سنگ بنا نمیشود(Chaos).
      شرکتِ «ترابریِ هوایی ماهان»؛ تقدّس «هواپیمایی مسافربری» را شکسته است و با مانورِ جنگنده هایِ آمریکایی در هفته هایِ اخیر در مسیرِ یکی از این هواپیماهایِ به ظاهر مسافر بری؛ آمریکا پیام فرستاد که «تقدّس» را شکسته اید و از ما انتظار نداشته باشید که آنچه را که مقدّس نمیدانید را «مقدّس» بدانیم.
      سخنِ ترامپ در رابطه با اینکه اگر انتخاب شوم با رژیمِ ایران به سرعت به توافق میرسیم؛ اشاره به این مسائل دارد و به زبانِ بی زبانی میگوید که : «اکنون رژیم میداند که چقدر وضعیّت جدّی است و پیامها را گرفته است».
      فکر میکنم که روسها و «پیک نت» به عنوانِ «سفارتِ مجازی روسیه» پیام را خوب گرفته اند. دعوت پوتین برای «آتش نشانی» (نشستِ اضطراری ۱+۵) نیز به خاطر دریافتِ این پیامها است.

      حذف
    2. چند روز پس از انفجارِ بیروت؛ یکی از کارشناسانِ برجستهٔ تسلیحات انفجاري اسرائیل؛ با رصد کردن زمین لرزه ها؛ خاطرنشان ساخت که پیش از انفجارِ بزرک ۶ انفجار با فاصلهٔ زمانی ۱۱ ثانیه به ۱۱ ثانیه (در مجموع ۶۶ ثانیه) اتّفاق افتاده اند که در نهایت منجر به انفجارِ اصلی شده است.
      شاید رژیمِ شیعی «عصایِ موسی» (ماشهٔ اتمی) را نه در «یمن» بلکه در زیرِ انبارِ نیتراتِ آمونیوم در بیروت پنهان کرده بوده است.
      شاید بخشی از آن «عصایِ موسی» که من (کژدم) زمانی فکر میکردم که در «یمن» است؛ در بیروت بود و بخشهایی نیز همچنان در «یمن» و «سوریه» و «عراق» باشند.
      در هر حال؛ «انفجارهایِ مداوم با زمانبندی ثابت» اشاره به یک «ساختارِ انفجاری» دارد که انفجارِ اصلی بوسیهٔ زنجیره ای از انفجارها انجام میگیرد و ظاهراً اشاره به «ماشهٔ اتمی» ساخته شده در «پارچین» دارد.
      اشارهٔ «امام حسینِ روسپی زادهٔ شریعتمداری» در کیهان به این مطلب که شاید انفجارِ بیروت یک «انفجارِ اتمی» بوده است را نشانهٔ «ترس رژیم» از افشا شدن مطلب از طرفِ مقابل دانست که به این وسیله میخواهد با علنی شدنِ آن مقابله کند.
      امّا در شرایط کنونی فکر نمیکنم که اگر چنین اتّفاقی افتاده باشد؛ کسی بخواهد آنرا علنی کند و از «پنهان نگاهداشتن» سودِ بیشتری خواهد برد.

      حذف
  49. https://www.newsweek.com/dont-trust-polls-trump-will-prevail-opinion-1525645

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «نایجل فراژ» تنها شخصیّتی است که مردم انگلستان در چند دههٔ اخیر داشته اند. به نظرِ من «نایجل فراژ» بسیار فراتر از سیاستمدارانِ «روزمرّگی زده»ای است که اکنون انگلستان را اداره میکنند.

      حذف
  50. اتّحادیهٔ اروپا گفته است که نتایج انتخاباتیِ «بلاروس» را به رسمیّت نمیشناسد.
    معنی این گفتهٔ اتّحادیهٔ اروپا این است که تا انتخاباتِ جدید آقای «شکلاتوشنکو» همچنان رئیس جمهور میماند و این درست همان چیزی است که هم نتیجهٔ انتخابات است و هم آقای «شکلاتوشنکو» آنرا دوست میدارد.

    پاسخحذف
  51. درود
    به نظر من تا اون «هسته مرکزی» بوجود نیاد مبارزات به جایی نمیرسه و رژیم با خیال راحت اعتراضات رو سرکوب میکنه.

    پاسخحذف
  52. كژدم جان ايا كفتن اينكه ترامب جندين بار تكرار كرد طي يك ماه به مذاكره با ايران ميرسم وهمچنين صحبت هاي قبلي ترامپ طي جند سال بدون دروغ وبيشتر شبيه عمل بوده ميشه اينو حدس زد تو شهريور ماه يا مهر ماه اتفاقاتي همجون جنك بصورت محدود يا بمباران ايران شروع كرد كه با راي اوردن پس از انتخابات اون توي يك ماه جمع كنه كه حرفش درست باشه وهمجنينين باورود به جنك احتمال راي اوردن تبديل به يقين بشه وهمجنين انقدر سريع اسراييل به حوزه خليج فارس به توافق رسيد نشان از حمايت اسراييل وفروش اسلحه تو منطقه باشه ؟وهمجنين بابالا رفتن نفت فروش نفت امريكا كمك بالاي به اقتصاد ترامپ كنه ومحبوبيتش بيشتر كنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریا گرامی
      من نمیتوانم اتّفاق خاصّی را پیشبینی کنم. فقط میتوانم بگویم که ترامپ مکانیسمِ ماشه را فعّال خواهد کرد و با چنگ و دندان آنرا به پیش خواهد برد.

      حذف
  53. با درود به نظر شما (کژدم) خیلی گله ای به نظر نمیرسه؟ که تو یه وبلاگ علنی صحبت از تشکیل یه هسته مرکزی برای براندازی اوباش اسلامی بشه..که ظاهرن داره میشه اما سئوال اینکه این هسته مرکزی چگونه عملیاتی میشود از پشت لب تاب ها و بر اساس نوشته ها..ظاهران که نه یقیننان این وبلاک مبارزاه تی از سویی نیروهای امنیتی رصد میشود و چه بسا نویسندگانی همیشه گی هم دارد که با نوشته هایشان گاهی نقل مجلس میشوند...اما چند نکته قبل از دادن ایده های خوب و قبل از عملی کردن هر ایده ای اینکه ما ایرانیان برای پیروزی بر اوباش اسلامی باید بعضیاز عادت و رفتار های خودمان که از نسل های قبلی به ارث برده ایم را تغییر بدهیم و این پیش ضمیمه هر کاری است ۱_ اولین کار به نظر من این است که نام هسته مرکزی را به تیم براندازان تغییر دهید چرا باید همچنان از شیوه های گذشت گان برانداز استفاده کنیم هسته مرکزی یا تیم براندازان گروهی خواهند بود که در خارج از ایران تشکیل میشود تا بر اساس نقشه راه ای که در گفته گوی فرمانده و دیگر افراد ترسیم میشود عمل کرد در این ضمینه باید کمی علنی تر اقدام شود هرگز نمیشود یه برانداز را از پست کامپیتوتر انتخاب و جذب کرد...تیم براندازان به مانند یه تیم ورزشی انتخاب میشه..یه مربی برای اجرای طرح ها و اهداف تاکتیکی و استراتیکیش به بازیکنان فنی و با دانش روز احتیاج داره توی تیم ورزشی هرکس مسئولیت خودش را در زمین مبارزه به‌عهده دارد اما تنها مربی است که طرح و برنامه بازی رو مشخص میکنه و هرکس هم در تیم در هر جناحی که بازی میکنه فقط تمرکز رو کار خودش داره فکر و پیشنهاد رهبری جمعی در بین ایرانیان فقط حرف مفت است البته من با گفتگو و دیالوگ خیلی موافقم فقط میگم برای پاسخ آتشین به اوباش اسلامی فقط یک نفر میگوید آتش و بس و او فرمانده ارتش آزادی ابران خواهد بود این نتیجه وضعیت وجود و یا همان حالت گوزی ما ایرانیان است پرداخت به حاشیه و عدم تحمل و صبر یکه از آن عادت هاست که باید کنار گذاشته باشند برای شناخت بهتر از ایرانیان نگاهی به شعار های طرفداران تیم های بزرگ بیندازی مثل یه مربی با سابقه چند بار قهرمانی تیم الف در دو و سه بازی می بازد و هواداران فریاد حیا کن رها کن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      نظر شما در رابطه با اینکه سخن گفتن از «هستهٔ مرکزی» در یک وبلاگ نوعی رفتارِ «گلّه ای» است؛ زمانی درست است که من (کژدم) این هسته را تشکیل دهم. امّا آنچه که در این وبلاگ مطرح میشود؛ فقط «طرّاحی ایده» است.
      در رابطه با نامِ «هستهٔ مرکزی» نیز مهم نیست که چه نامی انتخاب شود. زیرا «هستهٔ مرکزی» یک نام تشکیلاتی خاص نیست؛ بلکه نامی است که برای این ایده گذاشته ام و تلاش کردم که این نام یک نامِ عمومی و قابل درک برایِ همه باشد و بویِ ایدئولوژی خاصّی را نیز نداشته باشد.
      امّا در رابطه با اینکه باید اشخاص اسم و رسم داری به صورتِ علنی و به عنوانِ «اعضایِ هستهٔ مرکزی» فعالیّت کنند؛ به شدّت مخالفم.
      به تجربهٔ «ویکی لیکس» نگاهی بیندازید؛ زمانی که «جولین آسانژ» به طورِ رسمی مطرح شد؛ فوری تحتِ تعقیب قرار گرفت. اکنون رهبرِ جدیدِ «داعش» فردی غیرِ علنی است لذا مانندِ «ابوبکر البغدادی» یک هدفِ روشن و مشخّص نیست. همه به دنبالش هستند امّا نمیدانند که کیست؟ و همهٔ آنچه که در دست دارند فقط در حدّ حدس و گمان است.
      در ضمن نباید اینچنین ساده اندیش بود که اگر این هستهٔ مرکزی از اعضای اسم و رسم دار (عَلَنی) استفاده کند؛ فقط رژیمِ شیعی به دنبالِ آنها خواهد بود. به هیچ وجه چنین نیست و بسیاری از دستگاههایِ اطّلاعاتی مانند چین و روسیه و ترکیه و اروپا و دموکراتهایِ آمریکا (اوباماییها)به دنبال سرنگونی این هستهٔ مرکزی خواهند بود. حتّی «جایزه بگیرها» نیز میتوانند برایِ گرفتنِ پول و جایزه استخدام شده و در تعقیبِ این اشخاص باشند.
      از سویِ دیگر اعضایِ این هستهٔ مرکزی نمیتوانند اشخاصی مانندِ من (کژدم) باشند و باید بسیار باهوش و با درکِ بالای سیاسی باشند.
      تنها کاری که من میتوانم انجام دهم؛ میتوانم بیانیّه های آنها را منتشر کنم.

      حذف
  54. سلام کژدم
    با این تفسیر و نظر شما در رابطه با در معرض تهدید بودن رهبران برانداز این تهدید مخالفین امروز و موجود مانند موجاهدین خلق و سلطنت طلب و احزاب قومی را شامل میشود ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      مجاهدین خلق و رهبرانِ احزابِ قومی را شامل میشود. امّا «سیّد رضا حاجی زاده» تقریباً از خودشان است.

      حذف