۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

آیا شکستهای «سد موصل» و «آمرلی» داعش را از ادامهٔ جنگ باز میدارد؟

بگذارید اندکی به دور از جنجال و هیاهو صحبت کنیم. در این چند روز منتظر بودم تا گسترهٔ آنچه را که از طرف دستگاههای تبلیغاتی غرب و خبرگزاریهای «نعلین لیس» حاکمیت شیعیان صفوی؛  پیروزی بزرگ در «آمرلی» نامیده شده است را ببینم.
اعداد بسیار بهتر از «تبلیغات دروغین برای پیروزهای بزرگ» سخن میگویند. در تمامی تبلیغاتی که از روز نخست برای «آمرلی» مطرح بود؛ سخن از «پانزده هزار جمعیت» می شد. اگر هر خانوادهٔ عراقی را حد اقل ۶ نفر فرض کنیم (که البته از فرهنگ قبیله ای عشیره ای عراقی بدور است)؛ «آمرلی» روستای بزرگی است که حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ خانوار در آن زندگی میکنند. (یک محلهٔ تهران).
زمانی که از «شهر آمرلی» سخن میگویند؛ چیزی مانند «نیویورک» و یا «پکن» و یا «تهران؛ تبریز؛اصفهان» و یا حد اقل «مشکین شهر» و یا «علمدار» به ذهن خطور میکند؛ امّا «آمرلی» تنها یک «روستا-شهرک» بسیار کوچک است که به زبان ما قدیمیها به آن «قصبه» میگویند. روستایی که در کنار یک جاده قرار گرفته و چند مغازهٔ جگرکی و کباب پزی دارد که اهالی روستا به خاطر این مغازه ها افتخار «شهرنشینی» دارند.... یعنی: هیچ.
اما پیروزی در این «هیچ بزرگ تبلیغاتی» و گنده گوییهای «عصائب اهل الحق» که «ما ۸ روز است که اینجا هستیم و پیشمرگه ها تازه رسیده اند»؛ مسخرگی داستان فتح «رُم» را چندین برابر میکند.
به هر حال سپاه پاسداران و اوباما نیاز به یک پیروزی بزرگ «فوتو شاپی» داشتند که با بوق و کرنای تبلیغاتی؛ بدست آوردند.
«آمرلی» روستایی بود که حتی برای کشتار ترکمانهای شیعه؛ آن ارزش را نداشت که نیروهای داعش به آن حمله کنند و به حال خود رها شده بود تا مردمش از گرسنگی و تشنگی بمیرند. اما زمانی که به پیروزیهای فوتوشاپی و «عربده های عصائب اهل الحقی» نیاز باشد؛ «آمرلی» تبدیل به «شهرمقاوم» میشود.
خوش شانسی مردم آمرلی در این بود که  روستا-شهرکشان در چهارچوب ارضی اقلیم کردستان تعریف شده است و مردم آن اهالی واقعی کردستان نیستند و در راستای سیاستهای صدام حسین مبنی بر «بر هم زدن ترکیب جمعیتی» به آنجا کوچانیده شده اند.
دوبار شکست مفتضحانه و همراه با بوق و کرنای «سعید الصحافی» در حمله به تکریت و سپس دوبار شکست در «جلولا»؛ هم ارتش پیزوری عراق و هم سپاه توانمند پاسداران خامنه ای و هم شبه نظامیان شیعه را تشنهٔ یک پیروزی در «ناکجا» کرده بود که به کمک «شیطان بزرگ» و «شیطانهای کوچکتر» به دست آمد.
باید منتظر ادامهٔ حملات داعش بود؛ زیرا این سازمان بدون ادامهٔ حملات؛ هم دچار رخوت و فروپاشی از درون و هم دچار کمبود بوق و شیپور پیروزی برای جهان اسلام خواهد شد. داعش بدون جنگها و کشتارهای سهمگین؛ نمیتواند به زندگی خود ادامه دهد.

کژدم

۱۱ نظر:

  1. مثل اینکه قاسم سلیمانی رو فرستادند امرلی یه چند تا عکس تبلیغاتی بگیره تا یه کم با دور شدن از تهران بتونه خاطره تلخ گرفتن پرونده عراق رو به فراموشی بسپره

    پاسخحذف
  2. حدود چهار ماه مانده بود به انتخابات 2008 آمریکا.مک کین و اوباما شانه به شانه هم جلو میرفتند.مک کین دو درصد جلو افتاده بود.و وضعیت رو به رشدی را میان نظر سنجی ها داشت.ناگهان خبر رسید همه بانکهای جهان ورشکست شده اند.یادم میاد چپهای کودن و ابله ایران تحلیل میکردند بله پیش بینی میشد اقتصاد سرمایه داری فرو خواهد ریخت و نقشه بانکهای کمونیستی فردایشان را ترسیم میکردند و میگفتند شنیده ایم حزب کارگر بریتانیا درباره تغییرات در بانکهای جهانی پیشقدم شده!! بعد یادتان حتما هست این سقوط یک شبه اقتصادجهانی و ورشکست شدن وال استریت را گردن بوش انداختند و اوباما هم سریع آمد وسط گفت این وضعیت را باید ترمیم کرد و اجازه نخواهد داد مردم آمریکا در این ورشکستگی جهانی به مردمی فقیر بدل شوند.سوت و کف و هورا.از آن طرف بمب های رسانه ای از سی ان ان تا بی بی سی و حتی فاکس دست راستی و مرداک همیشه جمهوری خواه هم دموکرات شده بودند و جایزه نوبل صلح می تراشیدند.مک کین آمارش سقوط کرد اوباما رفت بالا.یک هفته بیشتر طول نکشید هیچ کس از آن زلزله ده ریشتری اقتصادی حرفی نزد.نفهمیدیم ترمیم شد.چیکار کردند؟چرا بانکهایی که میگفتند فردا صبح باید دربشان تخته شود با قدرت هستند؟
    داعش چندین هزار سوری بیگناه را گرفته،لخت میکند،کنار هم ردیف میکند،می کشد.یکی یکی.این حاصل آن صلح طلبی بود.کل تاریخ معاصر به اندازه همین شش سال اوباما صلح نوبلی،کشتار انسان بی گناه را در خود و منطقه طلایی خاورمیانه ندیده.جان کری که خلال دندان را به یاد مزه خوب شامهای خانوادگی با بشاراسد در دندان می چرخاند پروژه مشروعیت دادن به بشار اسد را به بهانه داعش و فرستادن هواپیماهای شناسایی بر فراز سوریه کامل کرده!همان هواپیماهایی که ارزش کمک نظامی ندارند بلکه در سالهای اخیر وظیفه بهانه و ابزاری برای لاس زدن میان ابرقدرتها و دیکتاتورهای منطقه را برعهده داشتند.اکثریت جمهوری خواه کنگره میگوید برای مقابله با داعش باید امریکا نیرو وارد سوریه و عراق کند.ولی صلح طلبی تیم دموکراتها و اوباما نباید فدای چندهزار جان بی ارزش انسانها در سوریه و عراق شود.جنگ طلبی باید همیشه محکوم شود گور پدر زن و کودکان معصوم ایزدی و عراقی و سوری و ... به درک کشته شدن دسته جمعی انسانها.ارتش آمریکا نباید وارد منطقه شود این صلح طلبی است و مهر و عطوفت داشتن.(غزه استثنا است البته)یادم هست جااندازان نظام اسلامی و لابی ها در امریکا چه پولها خرج نکردند و چه هوارها که نکشیدند بر ضد مک کین و به سود صلح طلبی اوباما.اصلا مردم امریکا متحیر مانده بودند که اصلا به شما چه که چنین برای اوباما یقه درانی میکنید؟این آمریکای امروز همان شده که بسیارانی می خواستند.البته یادم هست علاوه بر افراد معلوم الحال که وظیفه شان حرکت درجهت حفظ منافع جمهوری اسلامی می باشد بسیاری از افراد با تجربه که شاهد گذر تاریخ بوده اند و صادق هستند برای اوباما چه هوراها کشیدند که زنده باد صلح و آرامش در منطقه،میگفتند با این سیه چرده معصوم صلح نوبلی ،کشورهای منطقه ما شاخه گل نثار هم میکنند در آرامش و دوستی بدور از جنگ.اتفاقا کسانی اینقدر ساده لوح و معصومانه بر ضد جمهوی خواهان جنگ طلب و اوبامای صلح دوست می نوشتند که دستی بر حیطه خبر و تحلیل و سیاست دارند.ایرانیها تقریبا دو دسته اند یا گرگهای خائن و درنده یا بره های نادان و ساده لوح و البته مطیع و معصوم و دریده! متوسط نداریم،یا توپ جمع کن بازیها می شویم یا روی سکوها،بازی تماشا میکنیم و از نتیجه متحیر می شویم.بازی بلد نیستیم.کلا گناه داریم خیلی پرتیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      شاید بتوان گفت که دولت آقای جورج بوش؛ احمق ترین دولتی بوده است که در طول تاریخ آمریکا به حکومت رسید. جورج بوش مذهبی با تفکرات «آخرالزمانی» (آرماگدون). مسائلی را که مطرح نمودید وهمگی درست هم هستند (هم به صورت تک به تک و هم مجموعهٔ آنها)؛ نشانگر یک عزم ملی در آمریکاست که میخواستند دامنهٔ بحرانی را که دولت بوش بوجود آورد را محدود و کنترل کنند؛ اما انتخاب محمدعلی کلی دوم نیز یک اشتباه «ملّی» برای آمریکاییها بود. البته منظورم این نیست که اگر «مک کین» انتخاب میشد؛ معجزه میکرد؛ بلکه میتوانست بهتر از اینها باشد. با اینکه انتخاب اوباما در دور نخست برای «بحران زدایی و یا حد اقل کنترل بحران» بود اما بحرانهایی که آقای اوباما در دور دوم حکومتش بوجود آورده است؛ کمتر از نتیایج حماقتهای دولت بوش نخواهند بود.
      دولت اوباما دولت «شومن» و شارلاتانهای حرّاف است.

      حذف
  3. رند پاول، سناتور جمهوری خواه، گروه «خلافت اسلامی» (داعش سابق) را يک تهديد خواند و خواستار رهبری ايران، سوريه و ترکيه برای برخورد با اين گروه شد.

    او روز چهارشنبه در مصاحبه راديويی با شون هنيتی گفت نيروهای منطقه ای نظير ايران، سوريه و ترکيه رهبری مبارزه با داعش را برعهده بگيرند چرا که به گفته او اين کشورها توانايی، ابزار و انگيزه لازم برای مبارزه با داعش را دارند.
    .......................
    خوب تله ای دارند برای ج.ا و اردوغان و بشار درست می کنند باتلاقی که راه برگشتی نداشته باشند البته سخنان هنری کسینجر به عنوان یکی از لیدرهای سیاست وزارت خارجه امریکا هم بسیار مهم هست خامنه ای هم که دوزاریش افتاده با صحبت از نظم نوین جهانی اما بنده خدا فعلا در توهم هست فکر می کنه ج.ا دارای عمق استراتژیک در اسیا و امریکای لاتین !!!!!!! هست حالا اسیبا یه حرفی اما امریکای لاتیبن چه گلی به سرشون میزنه اینو فقط عظما جون میتونه جواب بده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      افکار احمدی نژادی رهبر فرزانه و عمق استراتژیک آمریکای لاتینی؛ ریشه در لبنانیهای آمریکای لاتین دارد. همانگونه که القاعده و داعش در بیغوله ها و مناطق بحران زده و فراموش شده متولد میشوند و رشد میکنند؛ نسخهٔ تقلبی و شیعی آن هم به همینگونه است.

      حذف
  4. قر تو کمرم فراوونه
    نمی دونم کجا بریزم

    http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2014/09/04/ویدو-شادی-و-پایکوبی-قاسم-سلیمانی-در-آمرلی-عراق-پس-از-شکست-داعش.html

    پاسخحذف
  5. ناشناس گرامی
    زمانی نه چندان کهن؛ همین گروهبان قاسم سلیمانی به «ژنرال پترئوس» پیامی SMS فرستاده بود و گفته بود: «من قاسم سلیمانی هستم و مسئولیت خاورمیانه با من است». این پیام نیز نوعی «رقص» بود. اما اکنون او را در حال رقصی دیگر (رقص هالیوودی) در یک روستا-شهرک به سبک عراقی میبینیم.
    من مطمئن هستم که گروهبان قاسم سلیمانی هر لحظه چه روز و چه شب؛ از خود میپرسد:
    از کجا تا به کجا؟

    پاسخحذف
  6. فقط یک جمله برای گروهبان قاسم سلیمانی:

    مریشکَ کان حاتو وا
    یاخوا به خیر دِئتاوا

    پاسخحذف
  7. آیت‌الله خامنه‌ای تحت عمل جراحی قرار گرفت

    آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، صبح روز دوشنبه تحت عمل جراحی قرار گرفته است؛ دلیل این عمل جراحی «عارضه پروستات» عنوان شده است.
    ..............................
    کژدم مثل اینکه دعات داره براورده میشه ای ناقلا

    پاسخحذف
  8. ناشناس گرامی
    من دعا نکرده ام و نمیکنم. آنچه که گفتم یک رویای در بیداری بود.

    پاسخحذف
  9. خداى بارك تعالىٰ كه نتوانست شر ايشان را از سر ما كم كند اميدواريم كه لااقل پروستات ( خایه ) ايشان است اين كار را بكند !

    پاسخحذف