۱۳۹۹ فروردین ۲۹, جمعه

بازیهای آینده پس از بحران کورونا

از زمانِ اعلامِ شیوع بیماری «ویروس طلایی» در چین تا اکنون که نشانه هایِ فروکش کردنِ شیوع بیماری در برخی از کشورهایِ پیشرفته  دیده میشود؛ با اینکه این وبلاگ به منابعِ  اطّلاعاتی دسترسی نداشت؛ امّا توانست در حدّ توانِ خود در رابطه با مسائلی سخن گوید که بسیاری از رسانه هایِ با «یال و کوپال» حتّی از مطرح کردنِ آن وحشت داشتند. دلیلِ این وحشت نیز بسیار ساده است. این خبرگزاریها در واقع یک «زیر مجموعه» در دِلِ «نهادهایِ مالی - سیاسی» هستند که وظیفهٔ اصلیِ انها «خبر رسانی» نیست بلکه به پیش بُردنِ «پروپاگاندا» در جهتِ منافعِ «نهادِ مادر» است.
در این نوشتار تلاش بر آن است که ضمنِ باز نشرِ مطالبی که پیشتر گفته شده اند؛ ارزشهایِ جدید آنها را در مجموعهٔ معادله هایِ احتمالی آینده نیز موردِ بررسی قرار دهیم. 
در اینجا باید منظورم از «معادله هایِ احتمالی آینده»  را اندکی توضیح دهم تا بعدها دچارِ خلط مبحث نشویم.
من (کژدم) در این وبلاگ به دنبالِ گزارشهایِ اقتصادی و سیاسی روزمرّه نیستم. زیرا در توانِ این وبلاگ نیست که به دنبالِ قراردادها و قیل و قالهایِ روزمرّه برود و آنها جمع آوری و دسته بندی کرده و گزارشهایِ جامع تولید کند. اینگونه فعالیّتها در چهارچوبِ فعّالیتهایِ خبرگزاریها نیز نمیگُنجد بلکه به گروههایِ زبردستی نیاز دارد که به نامِ «اندیشکده ها» و یا «اتاقهایِ فکری» میشناسیم که البّه موفقیّتِ این گروهها نیز در گِرو زاویهٔ نگرشِ تحلیلگرانِ این گروهها است. لذا آنچه که برایِ این وبلاگ اهمیّت پیدا میکند؛ گمانه زنیها در رابطه با «استراتژیهایِ احتمالی» و رصد کردنِ منابعی است که آن استراتژیها برای عملیّاتی شدن به آنها نیاز دارند. 
امّا در نهایت باید اذعان کنم که این بحثها به جز خوابانیدنِ «عطشهایِ روشنفکرانه» هیچ ارزشی ندارند و زمانی میتوانستند ارزش پیدا کنند که توسّط یک «کار گروه» به عنوانِ یک زیر مجموعه در یک اتاقِ فکریِ متعلّق به یک نهادِ مبارزاتیِ بزرگ (اپوزیسیون در قامتِ حکومتی) موردِ بررسی قرار میگرفتند و بر راهِ اپوزیسیون نور می افکندند تا در تاریکی حرکت نکند و طبعاً به خاطرِ تلاشهایِ «گروهی»؛ همین مسائلی که در این وبلاگ در چند سطر به صورتِ بسیار خلاصه مطرح میشوند؛ میتوانستند به صورتی بسیار گسترده تر و حرفه ای موردِ بررسی قرار گیرند.

آمریکا

در دنیایِ پَسا کورونا؛ آمریکا موضعی به شدّت تهاجمی خواهد گرفت. آغازِ این تهاجم را از همین اکنون نیز میتوان دید.
آنچه که این تهاجم  هدف قرار خواهد داد اساساً اقتصادِ چین و آلمان و بازتعریفِ نهادهایِ اقتصادی و سیاسی بین المللی خواهند بود. در این تهاجم حکومتِ چین به عنوانِ «دشمنِ فعّال» و دولتِ المان به عنوانِ «مویِ دماغ»  و نهادهایِ بین المللی به عنوانِ «دلّالانِ دشمن و رقیبان» تعریف میشوند. لذا باید منتظرِ فروپاشیِ «سازمانِ تجارتِ جهانی» باشیم. زیرا در اولویّت قرار خواهد گرفت.
آمریکا در این تهاجم برایِ رشدِ اقتصادی و صنعتیِ «هندوستان» اقدام خواهد نمود.

عوارض جانبی:
۱- چین و آلمان تلاش خواهند کرد از رژیمِ شیعی حاکم بر ایران  در مواجهه با آمریکا سود ببرند.
۲- سپاه پاچاهارداران تلاش خواهد کرد تا به عنوانِ «نوکر» برایِ انجامِ کارهایِ «کثیف» از طرف چین استخدام شود و همان نقشی را بازی کُند که «خوکِ چاقالو» برایِ چین بازی میکند. هرچند که این تلاشها وجود داشته اند؛ امّا چینیها تا کنون به داشتنِ چنین نوکری احساسِ نیاز نکرده اند. زیرا چنین رابطه ای میتواند به مجموعهٔ روابط بین المللی چین ضربه بزند.
پیشبینی عوارض جانبی میتواند آمریکا را برایِ «حذفِ نوکر» و یا حدّاقل «تضعیفِ شدیدِ نوکر» تشویق کُند. هرچند که هم اکنون نیز پروژهٔ تضعیفِ رژیمِ شیعی در جریان است؛ امّا اگر رژیمِ شیعی بخواهد «قلّادهٔ چینی» بر گردن بیندازد؛ اجازهٔ ظهورِ کرهٔ شمالیِ دوّم داده نخواهد شد و باید منتظرِ درگیریهایِ مستقیم میانِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران و آمریکا باشیم. تغییرِ سیاستِ کنونیِ چین و اقدام به «اجیر کردنِ انگلِ فرزانه» میتواند  زمان و شدّتِ درگیریهای مستقیمِ آمریکا با رژیمِ شیعی را تحتِ تأثیر قرار دهد.  در چنین صورتی آلمانها از بازی کنار خواهند رفت و عطایِ رژیمِ شیعی را به لقایش خواهند بخشید و چه بسا برایِ رفعِ کدورت به آمریکا بپیوندند.
هندوستان نیز باید خود را برایِ روزهایِ «تلخ و شیرین» آماده کند.

چین

حکومتِ چین در حالِ آماده شدن برایِ رویارویی با تهاجمِ آمریکا است. لذا باید منتظرِ شاخ و شانه کشیدنهایِ بیشتر از طرفِ «خوکِ چاقالو» و اوباشانِ «پاچاهاردار» و همچنین تحرّکاتِ چین در دریایِ چین و همچنین علیهِ تایوان و ژاپن و همچنین تنش در میانِ «هندوستان» و «کثافتستان» (نوکرِ چین) باشیم. زیرا حکومتِ چین به جز این برگها؛ چیز دیگری در دست ندارد. اگر تا کنون «تعدادِ جمعیّتِ فراوان» را میشد «پاشنهٔ آشیلِ چین» نامید؛ ابا آغازِ تهاجمِ آمریکا؛ این «پاشنهٔ آشیل» مبتواند به یک غدّهٔ عفونیِ کُشنده تبدیل شود. زیرا جمعیّتِ چین نمیتواند پس از سالها رشدِ اقتصادیِ مداوم و چشیدنِ طعمِ زندگی «لاکچری» ناگهان به به «گدا خانهٔ قبلی» رویِ خوش نشان دهد.

روسیه

روسیه از گزندِ این جنگها در امان است. زیرا کشوری نیست که ارزشِ اقتصادیِ بین المللی و گسترده داشته باشد و همچنان «پمپِ بنزین» مانده است. لذا روسها به همان روالِ سابق به صورتِ «فرصت طلبانه» و «معاملاتِ کوچک» از ماجراها سود خواهند برد. امّا نگرانیِ بزرگِ آنها از فروشِ نفت؛ شدّت خواهد گرفت و چه بسا برایِ کاهش تنشها به صورتِ «میانجی» ظاهر شوند و با بازیهایِ چند لایه (دوجانبه بازی) در این میان سودهایِ کوچکی نیز به جیب بزنند.

آلمان

آلمانها احمقانه عمل خواهند کرد و پس از ضربه خوردن به «توبه» روی خواهند آورد. البتّه دیر خواهد بود. زیرا «توبه» نمیتواند ضررهایِ گذشته را جبران کُند.


کژدم

۱۹۸ نظر:

  1. چینی های حرامزاده
    https://www.dailymail.co.uk/news/article-8228607/Chinas-Wuhan-raises-virus-death-toll-1-290-50.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دولت چین با افزودن بر آمارِ تلفات در شرایط کنونی میخواهد ادا و اطوارِ «شفّافیّت» در آورد. اگر دولتِ چین آمارِ تلفات را حتّی ۱۰ برابر کُند؛ باز هم دروغ گفته است زیرا این آمار فقط در ایالتِ «هوبی» بیش از ۵۰ هزار نفر است و عدّه ای نیز دز قرنطینهٔ نظامی از گرسنگی مُرده اند. اگر آمارِ تلفات در استانهای دیگر را نیز به آن اضافه کنند شاید به رقمی در حدود ۷۰ هزار نفر برسد.
      امّا اضافه کردنِ تعدادِ تلفات در شرایط کنونی فقط بالا بُردنِ «اعداد» است و هیچ ارزش کاربردی برایِ پیشگیری ندارد. شفّافیّت زمانی ارزش داشت که بتواند سایر کشورها را در رابطه با خطرِ واگیری بیماری هشیار کند. امّا دولتِ چین به طورِ عمدی اجازهٔ انتشار از طریقِ مسافرتهایِ خارجی مردم ووهان را داد و چه بسا از این موقعیّت به عنوانِ یک «مانورِ واقعی حملهٔ بیولوژیک» استفاده کرده باشد.
      سازمانِ بهداشت جهانی و رئیس «اوباش - کمونیست» این سازمان نیز پاسخگو خواهند شد.
      مطرح شدنِ «آزمایش هسته ای چین» در سالِ ۲۰۱۹؛ بخشی از هشدارهایی است که به دولتِ چین داده میشوند و دولتِ چین با هشدارهاي دیگری نیز روبرو خواهد شد.
      سقوط ۷ درصدیِ اقتصاد چین از این رقم بسیار بالاتر خواهد رفت. زیرا به کشورهایِ آفریقایی نیز خیانت کرده و بیماری را در آفریقا نیز رواج داده است.

      حذف
    2. زمزمه هایِ پایان دادن به روندِ کنونیِ «گلوبالیسم» از زبانِ یک «نوکرِ گلوبالیستها» هشداری به چین و همچنین آلمان است.

      https://tinyurl.com/ya9kczwo

      دولتِ «ماکرون» از همین اکنون خود را برایِ خروجِ تدریجی از شراکت در اقتصادِ چین آماده میکند تا اگر ورق به نفعِ گلوبلیسم برگشت؛ بتواند دوباره به این حلقه باز گردد. سخنانِ «ماکرون» نه از رویِ میهن پرستی؛ بلکه در وحشت از اوجگیریِ «ناسیونالیسم» ریشه دارد.

      چین و آلمان بهایِ سنگینی خواهند پرداخت.

      حذف
    3. در آیندهٔ نزدیک شاهد خروجِ بسیاری از سرمایه هایِ کمپانیهایِ غربی از چین خواهیم بود. این امر نباید به به «فرو ریزیِ گلوبالیسم» تعبیر شود. زیرا تعدادی از این کمپانیها پس از خروج از چین؛ به کشورهایِ دیگری که قیمتِ کارگر ارزان است کوچ خواهند کرد. امّا این حرکت را میتوان به «مرگِ سیاسیِ گلوبالیسم» که قلبِ تپندهٔ آنرا سیاستمدارانی که برایِ ماندن در «چین» تلاش میکنند تعبیر نمود.
      در هر صورت فرارِ سرمایه ها از چین و همچنین سیاستهای شدیدِ تدافعی - تهاجمی آمریکا؛ رویایِ «امپراتوریِ جهانیِ چین» را مانندِ «دود» پراکنده خواهد نمود.
      گلوبالیستها در آینده به آفریقا و کشورهایِ آمریکایِ لاتین و خاورمیانه و همچنین به هندوستان توجّه بسیار بیشتری خواهند داشت.

      حذف
    4. آیا جنگ چین و آمریکا در عرصه اقتصادی به سود آمریکا تمام خواهد شد؟

      حذف
    5. ناشناس گرامی
      اوّلاً اسمی که انتخاب کرده ای با پسوندِ «گرامی» خیلی خنده دار میشود. من نیز چون «روضه خوان» هستم و دوست ندارم مردم بخندند.... گفتم: ناشناس گرامی.

      چینیها به خاطر داشتنِ جمعیّتِ بزرگ و تضمیمگیریهای سریع حزبی؛ ظاهراً «کار آفرین» هستند امّا در واقع «زباله ساز» هستند. ولی از نظرِ زیربنایِ علمی بسیار عقبمانده تشریف دارند و به همین خاطر فقط به «دزدیدنِ تکنولوژی» فکر میکنند. اینکه «چین» را بسیار بزرگ و پیشرفته مینامند بخش بزرگی از آنرا «پروپاگاندا» برایِ اهدافِ سیاسی تشکیل میدهد. در رابطه با «ویروس طلایی» نیز حتّی نمیدانند که چگونه از دارویِ «ابولا» استفاده کنند و نتیجهٔ استفادهٔ «میمون وار»شان این شد که بگویند این دارو شکست خورد و BBC نیز که زیرمجموعهٔ گلوبالیستها است گفتهٔ چینیها را در شیپور کرد.

      https://www.bbc.com/persian/science-52407197

      امّا آمریکاییها از آن نتیجهٔ خوبی گرفتند که میتوان فرق «میمون» و «انسان» را در این رابطه مشاهده کرد.
      اکنون آمریکا در حالِ بوجود آوردنِ یک «اجماعِ جهانی» برای خُرد کردنِ استخوانهای چین است.
      امّا همانطور که پیشترها و بارها گفته ام؛ اگر جمعیّت زیادِ چین؛ نقطهٔ قوّتِ آنها بود؛ «پاشنهٔ آشیل» چین نیز هست.
      چین ضرباتِ بسیار سنگینی خواهد خورد.

      حذف
  2. بسیار عالی گفتی

    پاسخحذف
  3. سلام کژدم
    تمام اقدامات پیش بینی شده توسط شما از آرزوهای قلبی من است و اما به نظر من
    1.آمریکا متاسفانه کند و بد اقدام میکند . نباید به چین وچینی اجازه دستیابی به تکنولوژی سطح بالا داده میشد . و نباید تا این اندازه به چینی ها اجازه تحصیل وکار در آمریکا .
    ۲. ما در خرابه ای مانند ایران حداقل از جهت تامین پوشاک از زمانی که پوشاک چین به ایران رسید و قیمتها پایین آمد از دست گرانفروشی ترکیه تا اندازه ای راحت بودیم که ممکن است دوباره تکرار شود .
    ۳. کثافتستان دارد فرمانها را اجرا میکند . تحریک مسلمانان هند و ایجاد جنگ فرقه ای برای اذیت هند. و نیز تقویت. سپاه صحابه در جاموو کشمیر .
    الان هم خوک چاقالو دوباره شروع به گوز گوز کرده.
    اما به نظر من اگر ترامپ میخواهد سریع نتیجه بگیرد باید دوکار را برق آسا انجام دهد.
    ۱.حمله برق آساونیز تغییر حکومت در ایران. چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه همجواری با پاکستان و ترکیه و عراق. میتواند با پاکستان در راستای منافع چین هم افزایی ایجاد شود
    با ارسال مواد مخدر و مهاجر غیر قانونی ایرانی افغانی. چینی و پاکستانی همرا با تروریسم صادر کند .
    همچنان آمریکا را در عراق و خلیج فارس به بازی وادا ر کند .
    لذا آمریکا با حذف ایران از معادله کار بزرگی انجام میدهد

    در مرحله بعد تکلیف چاوز را بعنوان موی دماغ و نیز پتانسیل حیات خلوت چین و روسیه یکسره کند که دیگر آلمان نیز از معادله حذف یا در سمت آمریکا قرار خواهد گرفت . و چین برگه مهمی برای بازی از دست میدهد و روسیه به خیلی منافعش نخواهد رسید .
    نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      تصوّر شما در رابطه با چیزی به نامِ «امریکا» از بنیاد نادرست است. در صمن نسخه پیچیدن برایِ گذشته ها مزخرف بافی است و مانندِ این است که بگوییم: کوروش باید فلان و یا بهمان کار را انجام میداد. اینگونه تحلیلها به دردِ هیچکس نمیخورد.
      امّا در بخش دوّم به مسائلِ «زنده» توجّه دارید. امّا آمریکا به تغییرِ رژیمِ ایران با حملهٔ برق اسا فکر نمیکند.زیرا منطقه به اندازهٔ کافی مشکل دارد. امّا تضعیفِ نظامی و اقتصادیِ رژیم را بسیار بیشتر از پیش در سرلوحهٔ کارهایِ خود قرار خواهد داد. تغییرِ رژیم به عهدهٔ ساکنینِ ایران گذاشته شده است.
      لطفاً نظراتتان را پیش از فرستادن اندکی صیقل دهید و ببینید که چنین پیشنهاداتی چقدر کارایی دارند و گرنه نظرتان تبدیل به «شعار» میشود.

      حذف
  4. درود کژدم گرامی
    من فکر می‌کنم بحران‌ کرونا ضربه سنگینی به اقتصاد آمریکا وارد کرد که تبعات آن در آینده، ظاهر خواهد شد و شاید امریکا برای حفظ هژمونی خود ناچار شود بسیاری از همجارها و‌اصول جاری را زیر پا بگذارد و دست به حرکات رادیکالی بزند و در عرصه بین‌المللی به شکل عریان به زور متوسل شود.
    خواهش میکنم یک مطلب مفصل‌تر از دنیای بعد از کرونا بنویسید و فضای راهبردی اینده امریکا را بیشتر و شفاف‌تر ترسیم کنید.

    اکبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود اکبر گرامی
      منظورتان از شکستنِ «هنجارها» از طرفِ آمریکا را نفهمیدم. هنجارها چیستند و چه چیزهایی ناهنجار هستند؟
      در رابطه با راهکارهایِ راهبُردی و یا تاکتیکیِ دولتِ ترامپ (آمریکایِ واقعی) اطّلاعی ندارم.
      در ضمن به آنچه که «ضربهٔ سنگین به اقتصادِ آمریکا» نامیده اید؛ اعتباری قائل نیستم.
      خبرگزاریها و مزخرفاتِ بانکِ جهانی را را جدّی نگیرید.
      همهٔ کثافتکاریهایِ «سازمانِ جهانیِ بهداشت» در جلو چشمتان انجام گرفت و آن «مَثَل» را به یاد می آورد که میگوید:
      «هرچه بگندد نمکش میزنند .... وای به روزی که بگندَد نمک» (جمله ای از عیسی ناصری که خطاب به یهودیان این جمله را گفت ولی اکنون همه آنرا به عنوانِ مَثَل میشناسند و ریشه اش را نمیدانند).

      حذف
  5. كژدم چرا دوربينتون رو روي آلمان قرار دادين؟

    پاسخحذف
  6. درود بر کژدم عزیز . لطفا نظرتان را درباره آینده اسلام پس از کرونا بفرمایید. اهمیت موضوعاتی مثل حج ، اربعین و ... چقدر خواهد بود در دنیای پساکرونا ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم باهوش تر از اینه جواب تو رو بده

      حذف
    2. درود بر شما
      من فکر میکنم که دَر همچنان بر پاشنه و روالِ قبلی خواهد چرخید و فرقی نخواهد کرد.

      حذف
    3. برایِ تغییرِ فرهنگ باید «دولتِ فرهلگ ساز» داشته باشید و گرنه با اتّفاقاتِ طبیعی هرچند که بسیار کشتارگر باشد چیزی عوض نمیشود.

      حذف
    4. در ماجرایِ قتل عامِ «توتسی»ها توسّط «هوتو»ها؛ ۸۰۰ هزار نفر کشته شدند. هیچ یک از مذهبیها در هیچ کجایِ جهان از خود نپرسیدند که در زمانِ این قتلِ عامها «خدا کجا بود»؟ در قتل عامِ ارامنه و یهودیها نیز هیچ یهودی و یا مسلمان و یا مسیحی از خود نپرسید که در آن زمان خدا کجا بود؟ چرا خدا همیشه غایب است؟

      حذف
  7. https://www.youtube.com/watch?v=4u2QN8GJ5PA

    پاسخحذف
  8. به یک آهنگِ زیبا گوش کنیم.

    https://www.youtube.com/watch?v=64CACoHNBEI

    پاسخحذف
  9. سلام کژدم عزیز قبل از دیدن این ویدیو خود را برای شوک حاصل از دیدن کمال وقاحت و شیادی آماده کنید
    https://www.youtube.com/watch?v=YuRq1Nsvb2s

    پاسخحذف
  10. این هم واکنش استاد فیزیک ولایی خودشون به این شاهکار اراذل سپاه
    https://www.youtube.com/watch?v=Qdxx87xDYRg&t=31s

    پاسخحذف
  11. جهانخواری همراه با لبخند؛ مدیرمسئول «بیلد» به رهبر چین کمونیست: شما تمام جهان را به خطر می‌اندازید!

    - سفارت چین کمونیست در برلین روزنامه بیلد را به خاطر اینکه پرسیده آیا چین نباید خساراتی را که به دلیل گسترش کُرونا موجب شده جبران کند، به «تحریکات ناسیونالیستی» متهم کرد!
    - «شما رئیس دولت یک حکومت پلیسی هستید. بدون این حکومت پلیسی، شما رئیس جمهور نمی‌بودید.»
    - «شما فعالیت هر روزنامه‌ یا وبسایت انتقادی را متوقف می‌کنید اما به دکه‌هایی که در آنها سوپ خفاش به فروش می‌رسد کاری ندارید.»
    - «شما کشور خود را به مقام قهرمانی جهان در سرقت از مالکیت معنوی دیگران رسانده‌اید. چین به بهای اختراعات دیگران خود را ثروتمند می‌کند بجای آنکه خودش دست به اختراع بزند. دلیل‌اش این است که شما اجازه نمی‌دهید تا انسان‌های جوان در کشورتان آزادانه بیندیشند.»
    - «شما جهان را در ابهام نگاه داشتید و به تلفن‌ها و ایمیل‌های پژوهشگران غربی که می‌خواستند بدانند در ووهان چه خبر است، جواب داده نشد! جنابعالی بیش از آن یک ناسیونالیست مغرور هستید که بخواهید حقیقت را درباره آنچه بگویید که از نظر شما نیز یک ننگ ملی به شمار می‌رود.»
    - «چرا آزمایشگاه‌های سمّی و آلوده‌ی شما مانند زندان‌هایتان برای زندانیان سیاسی محافظت نمی‌شوند؟ آیا ممکن است یک بار هم شده این موضوع را برای بیوگان، دختران، پسران، شوهران، پدران و مادرانی که در سراسر جهان قربانی کُرونا شده‌اند، دست‌کم توضیح بدهید؟»

    پاسخحذف
  12. دولتِ ترامپ اسنادِ زیادی در رابطه با ساخته شدنِ «ویروس طلایی» در آزمایشگاهِ بیولوژیک ووهان دارد. اسنادِ زیادی نیز در رابطه با «انتشارِ عمدی» بیماری در اروپا و آمریکا از طرفِ دولتِ کمونیستی چین دارد. اکنون شاید زمانِ آن رسیده باشد که نقش «سپاه قدس» در رابطه با انتشارِ بیماری «ویروس طلایی» در کشورهایِ عربی و اروپا و آمریکا را نیز رصد کنند و مطمئن هستم که اسنادِ زیادی بدست خواهند آورد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر آمریکا بخواهد این اسناد را منتشر کند قاعدتا مجبور به پاسخ نیز هست . این پاسخ مجددا تحریم است ؟ از طرفی همین الان هم سپاه قدس و ایران تحریم هستند

      حذف
    2. فکر کنم همکاری نانوشته ای بین چین و ایران برای پخش ویروس صورت گرفته و در داخل ایران هم به صورت کنترل شده ای این ویوس رای ردگم کنی پخش شد و در عین چین از ایران به عوان هاپ پخش ویروس کمال استفاده رو کرد برای منافع شترک!!!

      حذف
    3. رژیمِ شیعی فقط برایِ اعلامِ نوکری در اینکار به چین کمک کرد تا ثابت کند که «نیرویِ نیابتیِ خوبی» است.
      دورانِ تحریمهایِ بیشتر سپری شده است.

      حذف
  13. اگر سقوط قیمتِ نفت ادامه یابد؛ یک جنگِ محدود در خلیج فارس ضرورت پیدا خواهد کرد و روسیه نیز در شرایط کنونی چشمهایش را خواهد بست.

    https://tinyurl.com/y8za67yb

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با درود
      احتمالا تا وقتی ویروس طلایی ریشه کن نشه قیمت نفت بالا نمیره.
      منظورتون از جنگ محدود بستن تنگه هرمز توسط آمریکا هستش؟؟



      با سپاس اشکان

      حذف
    2. درود
      بله؛ بستنِ تنگهٔ هرمز. بسته شدنِ این تنگه میتواند بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت را از بازار حذف کند.

      حذف
    3. آیا نیاز به بستن تنگه هرمز هست یا فقط ایجاد نا امنی با یک زد و خورد محدود کفایت می کند ؟

      حذف
    4. یک نا امنی چند ماهه کفایت میکند.

      حذف
    5. بنظرتون این تنشهای اخیر بین ناوگان امریکا و سپاه و اینکه طبق گفته سپاه ؛ ناو امریکایی سد راه مسیر شناور سپاه شده است پیش زمینه همین ایجاد ناامنی هست که گفتید ؟

      حذف
    6. قیمت نفت آمریکا منفی شد!!!!

      حذف
    7. درود کژدم

      آیا این تحلیل درسته که بگوییم که دلیل سقوط بی سابقه نفت آمریکا بخاطر پر شدن مخازن ذخیره امریکاست؟ یعنی دست دلالان بسته شده

      حذف
    8. سلام کژدم
      با این وضعیت که پیش بینی میکنید. برای ساکنین این خراب شده روزهای بسیار سخت گرانی و قحطی در پیش خواهد بود . در پس آن نا امنی و غارت و حمله حاشیه نشینان شهری به متن . و باید خود را برای گذر از این بحران آماده کنیم.

      نزدیک بین

      حذف
    9. منفی شدنِ قیمتِ نفت ۳ مسئله در «کیفیّتِ رهبری» را آشکار میکند:
      ۱- پوتین الاغ است.
      ۲- ولیعهدِ عربستان الاغ است.
      ۳- تلاشهایِ ترامپ نیز فقط توانست اندکی «زمان» بخرد.

      در عرصهٔ اقتصادی نیز نشان میدهد که مازادِ تولید بسیار بالا است و باید به شدّت پایین آورده شده و یا چرخهٔ اقتصادی را بازگشایی کنند. هرچقدر که به طرفِ تابستان میرویم؛ نیاز به انرژی گرمایی کمتر میشود. امّا منفی شدنِ قیمتِ نفت نشان میدهد که تولید بسیار پایین است.
      تا جایی که میدانم در چین صاحبان صنایغ کارخانه هایشان را آتش میزنند تا از بیمه پول بگیرند. برخی نیز ماشین آلاتِ کارخانه ها را با پُتک و چکش ویران میکنند. اگر بزرگترین مصرف کنندهٔ انرژی کارش به اینجا رسیده است؛ حسابِ دیگران را بکنید.
      در آمریکا دموکراتها به خاطرِ Shutdown به زیرِ تیغ خواهند رفت.

      حذف
    10. منفی شدنِ قیمتِ نفت برای رژیم ایران نشانهٔ مرگ اقتصادی است. زیرا آنهایی که از ایران «جغول بغول» وارد میکردند نیز توانایی فروششان بسیار پایین خواهد آمد.
      لذا منبعِ اصلی درآمدِ رژیم قطع خواهد شد.

      حذف
    11. در چنین شرایطی برای ایجادِ شغلهایِ آینده باید برخی کشورها ویران شوند تا به «بازسازی» نیاز داشته باشند. حال میتوانید حدس بزنید که کدامین کشورها میتوانند در صفِ «کاندیداتوری ویرانی» قرار گیرند؟
      من برخی «کشور مستراح»ها را ردیف میکنم:
      ۱- ایران.
      ۲- ترکیه.
      ۳- لبنان.
      ۴- عربستان.
      ۵- امارات.
      ۶- کثافتستان.

      حذف
    12. نزدیک بین گرامی
      نظر شما در رابطه با حملهٔ حاشیه نشینها به بالا شهریها برایِ «ادامهٔ حیات» کاملاً درست است.

      حذف
  14. پس از اینکه همه چیز پس از مدّتها رفتارِ محافظه کارانهٔ دیپلماتیک در حالِ روشن شدن هستند؛ «علی افشاری» میخواهد بگوید که «خیلی میفهمد» و با قرقرهٔ «استفراغهایِ بر زمین ریخته»؛ خود را «تحلیلگر» جا بزند. کسی هم نیست که بگوید: خواندنِ شاهنامه و یا تفسیر و تعبیرِ شاهنامه هنر نیست...
    نوشتنِ شاهنامه هنر است.
    خواندن و تعبیر و تفسیر و ترجمهٔ «چنین گفت زرتشت» هنر نیست ... بلکه نشانهٔ هزاران گام «عقب ماندگی» است.
    نوشتنِ «چنین گفت زرتشت» ...هنر است.

    https://tinyurl.com/y8o8nh3a

    پاسخحذف
  15. با سلام جناب کژدم.بهای نفت WTI منفی شد. ممکن است این مسله رو توضیح بدین یعنی پول میدن بیا نفت بخر.جهالت منو ببخشین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله پول میدن که بیا نفت بخر.

      حذف
    2. در کامنتهایِ نوشتار قبلی گفتم که «ذخیره کردنِ نفت» هم اندازه ای دارد و همین ذخیره ها تبدیل به «رقیب» برای نفتِ تولید شدهٔ روزانه میشوند.
      اکنون همینی هست که هست.
      پول میدهند که نفت ببری.
      همین چند میلیون جوجهٔ یک روزه را که قتل عام کردند؛ «هزینه» داشت.
      حالا نفت شده «سَربار» و «وبال گردن».

      حذف
  16. نفت آمریکا به صفر دلار رسید



    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من فکر میکنم که اگر تا یک ماهِ دیگر وضعیّت تغییرِ مثبت نکند؛ باید به جایِ «جنگِ خلیج فارس» باید منتظرِ جنگهایِ بسیار گسترده ای باشیم که جغرافیایِ آن از خلیج فارس و خاورمیانه بسیار گسترده تر خواهد بود و تا آمریکایِ لاتین گسترش خواهد یافت.

      حذف
  17. اگر روسیه با نفتِ ۲۶ دلاری با کسر بودجهٔ ۷۵ میلیارد دلاری مواجه بود اکنون با نفتِ همراه با جهیزیه به چه روزی خواهد افتاد؟ گویا فروش نفت در حالِ تبدیل شدن به کُمدیِ شوهر دادنِ دخترِ باکرهٔ ۶۵ ساله است که پِدرِ عروس حاضر است جهیزیه را چند برابر کند.

    پاسخحذف
  18. گویا در این هیر و ویر؛ اسرائیل بارِ دیگر مواضعِ سپاه پاچاهارداران در سوریه (پالمیرا) را بمباران کرده است. هنوز از تلفات و ویرانیها گزارشی منتشر نشده است.

    پاسخحذف
  19. آخرین خبرهایی که من (کژدم) دریافت کرده ام به قرارِ زیر هستند:

    - ۲۴ نفر از اعضایِ دولتِ افغانستان به خاطر لمس کردنِ اسنادِ آلوده به «ویروس طلایی» بیمار شده اند.

    - «هواوی» به یک پروندهٔ بسته شده در اروپا تبدیل شده است.

    - کشورهایِ آمریکای لاتین به خاطرِ بیماریِ «ویروس طلایی» که از طریقِ کارگرانِ چینی در پروژه هایِ چینی به آن کشورها شیوع یافته است؛ میخواهند از چین غرامت بگیرند. بسیاری از پروژه های زیرساختی که توسّط چینیها اجرا شده اند نیز حتّی پیش از بهره برداری دچارِ مشکلاتِ زیربنایی شده اند. از جمله سدّهایِ شکسته شده و تَرَک برداشته.

    - کشورهای غربی در حالِ تهیّهٔ شکایتنامه ای هستند که از چین ۴ تریلیون دلار غرامت میخواهد.

    - موجِ دوّم بیماری در چین؛ منشاء داخلی دارد و به مسافرین بازگشته از خارج مربوط نیست و بسیار جدّی و وضعیّت در چند استان اضطراری اعلام شده است. دولتِ کمونیستِ چین در رابطه با «منشاء خارجی» نامیدنِ موجِ دوّم دروغ میگوید.

    - حدسهایِ اوّلیه میگویند که در چین بیش از ۱۴۰ هزار نفر به خاطر بیماری جان باخته اند و افکارِ عمومی در چین به شدّت ملتهب است.

    پاسخحذف
  20. رییس سازمان بهداشت جهانی عجب پفیوزی هستش

    https://www.instagram.com/p/B_F4VkwgQ-Q/?igshid=1n7io2t0h4tit

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. وقتی یک پفیوزِ کمونیست از یک «کشور مستراح» را چینیها به آنجا فرستادند البتّه به یُمنِ «گلوبالیستها»..... نتیجه اش همین میشود. گویا این بیشرف در کشورِ خودش نیز پروندهٔ لاپوشانیِ یک بیماریِ اپیدمیک را نیز دارد.

      حذف
    2. فکر میکنید که اگر بیشرفهایی مثلِ «ظریف»؛ «حاجی بادمجان»؛ «خاتمی»؛ «روحانی» را در رأس یکی از این سازمانها قرار دهند چه خواهد شد؟
      «کشور مستراح»ها با یکدیگر چندان فرقی ندارند و فرهنگشان نیز یکی است.

      حذف
  21. گزارش شده است که بنیاد گیتس ، سازمان بهداشت جهانی و انستیتوی ویروس شناسی ووهان همه #هک شده اند و هزاران ایمیل ، رمز عبور و اسناد به صورت آنلاین فاش شده اند
    https://mobile.twitter.com/chawshin_83

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این «آنلاین» کجاست؟ آدرس دارید؟ یا چشم آبی آدرسش را دارد؟ یا آنکسی که از او نقل شده است؛ ادرس داده است؟

      حذف
  22. کژدم این ویروس چه سرنوشتی قراره برای مردم دنیا رقم بزنه؟

    پاسخحذف
  23. درود بر کژدم جنگاور
    کژدم متاسفانه ما بزرگترین مشکلی که در ایران داریم نبود رهبری حداقل دارای توانایی مدیریت هست.یک سوال همیشگی که من دوست داشتم از شما بپرسم اینه که چه زمانی یک رهبر مبارزاتی ساخته میشه؟برای رهبری یک سیستم مبارزاتی علیه دشمن یک رهبر باید چه ویژگی داشته باشه تا مبارزان واقعی ازش حمایت کنن؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      نخست اینکه من پیرتر از آن هستم که جنگاور باشم. من نیز مثلِ دیگران فقط «زقّ و وِقّ» میکنم.
      امّا در رابطه با مشخّصاتِ رهبر:

      معمولاً میگویند که «رهبر»؛ «رهبر به دنیا می آید» و آموزشها و تجربه ها فقط ذهنش را صیقل میدهند و تیزتر میکنند. هیچکس با دیدنِ آموزشهای هرچند پیچیده و پیشرفته به «رهبر» تبدیل نمیشود. امّا اگر یک «رهبرِ طبیعی» چنین آموزشهایی ببیند نتیجه اش غیر قابل باور خواهد بود.
      در میانِ «سگها» و «گرگها» ؛ رهبرشان را «آلفا» مینامند. سگ و یا گُرگِ رهبر؛ «آلفا» به دنیا می آید (رهبرِ طبیعی).
      یک رهبر از زمانی که استعدادش شکوفا شود؛ در هرجایی که باشد (خانه؛ مدرسه؛ تیمِ ورزشی؛ محلّ کار و ...) یک موجودِ اثر گذار در پیش بُردِ کارهاست.
      رهبرِ یک سازمان و یا حرکتِ سیاسی باید بسیار بهتر از یک «رهبرِ مِیدانی» باشد و گرنه «رهبرانِ مِیدانی» او را نخواهند پذیرفت. «رهبرانِ مِیدانی» ژنرالهای جنبش هستند و اهمیّتِ بالایی دارند و چه بسا یکی از آنها تواناییِ رهبریِ جنبش را داشته باشد که در چنین صورتی؛ معمولاً به صورتی طبیعی همه به دورِ او جمع میشوند؛ چیزی که در ادبیّاتِ سیاسی به آن «شخصیّتِ کاریزماتیک» گفته میشود.
      رهبر معمولاً کم حرف میزند و بیشتر گوش میدهد و فکر میکند. امّا از گوش دادن به مزخرفات و یا به خواندنِ اباطیل گرایشی نشان نمیدهد.
      رهبر معمولاً «منابع تغذیهٔ فکریِ خود» را خودش انتخاب میکند.
      امّا اینکه «مبارزانِ واقعی» به سادگی بتوانند به دورِ کسی که شایستهٔ «رهبریِ جامع» است جمع شوند؛ بسادگی صورت نمیگیرد و همیشه جایی برایِ «بگو مگو» باز میماند. امّا «رهبرِ طبیعی» هرگز هیچیک از ژنرالها را به خاطرِ مخالفت با خودش کنار نمیگذارد و مجبور به استعفا و یا اخراج نمیکند.
      تشخیصِ رهبر:
      ۱- اگر به دفعات دیدید که کسی با بر شمردنِ دلایل؛ گفت اینکار را بکنید و یا آنکار را نکنید و در عمل دیده شد که تشخیصِ او درست بوده است؛ به او حسودی نکنید و او را گرامی بدارید. امّا اگر دیدید که همان شخص بسیار بسیار بی رحم است؛ بدانید که از ارزشهایِ رهبریِ او چیزی کم نمیشود؛ امّا برایِ پیمودنِ یک مسیرِ طولانی موجودِ خطرناکی است و میتواند به بلایِ جان (دشمنِ خطرناک) تبدیل شود.
      از طرفِ دیگر میتوانید ارزشِ رهبرِ یک جریانِ سیاسی را از مشخّصاتِ «هواداران» آن بدست بیاورید.
      به عنوانِ مثال؛ «انگلِ بنیانگذار» رهبرِ «خیانتِ ملّی ۵۷» بود. هوادارانش که ها بودند؟ هوادارانش در آن زمان عکس او را در ماه میدیدند و اکنون با «ادرارِ شتر» شفا می یابند.
      اگر میخواهید بدانید که ارزشِ «سیّد رضا کوروش حاجی زاده» به عنوانِ «رهبر» چقدر است؛ به تمامی سخنانش گوش دهید و ببینید که چند بار و در کجاها رهنمودهایی داده است که راهِ جنبش را باز کرده باشد؟ همچنین به شخصیّتِ هوادارانش نگاهی بیندازید که چگونه کسانی هستند؟

      در میانِ «مبارزانِ واقعی» نیز به همین روش عمل کنید زیرا «رهبر» حتماً در میانِ همان مبارزان است.

      حذف
  24. یک رهبر برای دعوت انسان ها به مبارزه و تبدیل شدن به جنگاور باید دعوتش رو روی چه اصلی قرار داده؟منظورم اینه که ایا لزوما یک رهبر باید تبلیغ کننده یک ایدئولوژی خاصی باشه؟چرا تا حالا هیچ ایرانی به دنبال ساخت یک ایدئولوژی جدید نبوده؟این همه فیلسوف احمق داریم چرا هیچکی نیومد بر پایه اندیشه نیچه ایدئولوژی جدیدی رو تاسیس کنه و کم کم شروع به قدرت گیری کنه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نیچه «پایان» است و از یک نظر؛ یک «پایانِ تکراری» در «ارزیابیِ انسان».
      نخستین کسی که شکست خورد؛ «بودا» بود.
      شکستِ «نیچه» تکرارِ احمقانهٔ «شکستِ بودا» است.
      بر اساسِ اندیشه هایِ نیچه نمیتوان «ایئدولوژی» ساخت.
      تنها پس از گذشتن از «نیچه» است که میتوان ایدئولوژیِ نوین ساخت.

      حذف
  25. کژدم اگر واقعا ایرانیان با اخوندها و پیروانشون میخواستن وارد جنگ بشن از کشتن شیعیان با غذای نذری و بمباران حسینیه ها گرفته تا مبارزه مستقیم با تیم های صد نفری مسلح و اموزش دیده برای عملیات های شبانه و کاملا حساب شده.مشکل این ساکنان ایران اینه که شاید ظاهرا با دین شیعه دشمنی دارن ولی در باطن برای حل تمام مشکلاتشون به امام زمان و الله خیالی و شاید ترامپ خیالی متوصل میشن و انتظار فرج از اشخاص دیگه رو دارن بدون اینکه هیچ توجه به قدرت خودشون برای حل مشکل رو داشته باشن. تا حالا به این فکر کردین که اگر اپوزوسیون واقعی به زنان مبارز دستور پوشیدن چادر و عضویت در سازمان بسیج رو میداد چطور این اخوندای احمق میتونستن مبارزان زن رو شناسایی کنن؟هر زن چادری میتونه بهترین وسیله برای جابجایی اسلحه بین مبارزان باشه.اگه مردها واقعا قصد مبارزه علیه این اخوندا رو داشتن به نظرتون عملیات چینی برای ریختن سم تو غذای نذری شیعیان چقدر کار سختیه؟اموزش کار با اسلحه مگه بیشتر از ۶ ماه طول میکشه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نمایشنامه در چهار پرده:

      پردهٔ نخست:

      الاغ: دستگاهی ساخته ایم که ویروس را در فاصلهٔ ۵۰۰ متری تشخیص میدهد.
      سرکردهٔ الاغها با ماسک در حال گوش دادن است.

      پردهٔ دوّم:

      الاغِ دوّم:

      بُردِ موشکهای دریایی مان را بالا بردیم.

      (گلّه های الاغها از فرط هیجان غشّ کردند).

      پردهٔ سوّم:

      نخستین ماهوارهٔ نظامی را به فضا فرستادیم که اینبار در مدارِ «بلوچستان» قرار نگرفت.

      پردهٔ چهارم:

      ترامپ: اگر این مادرقحبه ها تکان خوردند؛ بزنید کونشان پاره بشه.

      حذف
  26. سلام کژدم
    فرمان زدن قایق های سپاه توسط ترامپ. پروژه جنگ محدودکلید نخورده است ؟هرچند که مطمنم این رجز خوانهای سپاه جرات نزدیک شدن را دیگر ندارند.
    ۲ . با آبرو ریزی دستگاه ویروس یاب. اکنون سپاه با کلاهبرداری جدید پرتاب ماهواره میخواهد جبران کند . هرچند ممکن است مردم ایران ممکن است باور کنند اما اگر اینها توانایی طراحی ماهواره را دارند چرا یک دوربین شکاری. یا حتی عدسی عینک تولید نکرده اند کما اینکه دوربین و اسکنر ماهواره بسیار پیچیده تر است. در ضمن چرا تا حالا نرم افزار پردازش تصویری تولید نکرده اند؟.
    در ایران مشخصات نظری یک ماهواره توسط گروهی از متخصصان نقشه برداری سازمان نقشه برداری و دانشگاه خواجه نصیر پیشنهاد شده است و بس.
    نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      اگر پایین بودنِ قیمتِ نفت بیش از یک تا ۲ ماه ادامه یابد؛ احتمالاً جنگ محدود آغاز خواهد شد.

      حذف
  27. ترامپ رو به انجام حرکتهای غافلگیرانه میشناسن مثل قضیه قاسم سلیمانی که بدون هیچ گونه اخطاری این کارو انجام داد . بنابراین کژدم بنظرت این هشدار ترامپ جدی هست ؟ یعنی اگر واقعا قصد انجام این کارو داره مثل قبل و بدون هشدار باید این حمله رو عملی می کرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این هشدار اشاره به عملیّات خاصی ندارد و یک هشدارِ بازدارنده و همچنین اعلام آمادگی برایِ یک درگیری بزرگ است.

      حذف
  28. خبر تازه اینکه:
    حزب کمونیست چین در حال اخراج و استعفاها و بازنشستگیهایِ اجباری کسانی است که در ماجرایِ «ویروس طلایی» از زمانِ نشط و شیوع آن در چین تا کنون انجام وظیفه میکردند.
    حزب کمونیست چین در حالِ از بین بردنِ تمامی اسناد و مدارکی است که میتواند به خارج نشط کرده و گریبانشان را بگیرد. (چیزی شبیهِ ماجرایِ «پارچین»).

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خبر تازهٔ دیگر اینکه:
      ادّعاهایِ حکومتِ چین در رابطه با بازگشایی و شروع بکار کارخانه ها دروغ است. کارخانه ها دستور دارند که فقط باز باشند و خود را ظاهراً مشغولِ تولید نشان دهند تا بلکه بتوانند اعتمادِ بازار را جلب کنند.

      حذف
    2. خبر تازهٔ دیگر اینکه:
      سازمانی شبیهِ «دیده بان حقوق بشر سوریّه» تشکیل شده است که اخبارِ مستندی را در رابطه با چین منتشر میکند. به نظر میرسد که مرکز این سازمان در آمریکا باشد.

      حذف
  29. درود به کژدم گرامی
    در مورد این سایت های شرطبندی "بت" اطلاعی دارید؟ چطوره که بدون فیلترینگ و سایر محدودیت ها این هجم از تراکنش مالی دارن انجام میدن آیا ربطی به سپاهو پول شویی و این مسائل دارن ؟ بنگاه ابتذالگرام شده مامن تبلیغ این سایت ها که همه ی این سایت ها هم تا جایی که اطلاع پیدا کردم به یک اسم ختم میشه "فرشید امیر شقاقی" ...


    سورنا

    پاسخحذف
  30. سورنا گرامی
    بسیاری از روسپی خانه های ایتالیا و تایلند را سپاهِ قدس و حزب الله لبنان میگردانند. بزرگترین دلّلانِ موادّ مخدر هستند. قمارخانه نیز یکی از بهترین جاها برایِ پولشویی هستند. سالانه میلیاردها دلار در کازینوها و کازینوهایِ مجازی و کلوپهای شرط بندی پولشویی میشوند.
    «فرشید امیر شقاقی» کیست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فرشید امیر شقاقی با نام مستعار مونتیگو ...این شارلاتان تمام سایت های بت و شرطبندی مرتبط با اوست و اسپانسر تمام دلقک های مجازی و کصلبریتی های اینستاگرامی و شبکه رادیو جوان ! ....در اینستاگرام اعلام کرده بود که در 25 سالگی به تمام آرزوهایش رسیده است! از چه طریق ؟؟؟؟؟

      سورنا

      حذف
  31. شهر «هاربین» (Harbin City)که مرکزِ یکی از ایالتهای شمالی چین با جمعیّتی در حدود ۱۲ میلیون است؛ به صورتِ کامل قرنطینه شده است. در ۲ روزِ گذشته تا امروز تعدادِ بیماران را ۲ نفر اعلام کرده اند؛ امّا تعدادِ واقعی بیماران نزدیک به ۵۰۰ نفر است.
    این شهر در ۸۰۰ -۹۰۰ کیلومتری پکن و ۲۷۰ کیلومتری کرهٔ شمالی قرار دارد. گفته میشود که «لباس شخصی ها» در کنترلِ خبرنگاران و ممانعت آنها نقش مهمی دارند.
    در ایالت «نوبی» که «ووهان» مرکز آن است؛ دولت کوپونهای دیجیتال اعلام کرده است که فقط پس از «خرید» ارزش دارند. خریدار پس از خرید میتواند ۳۰٪ تخفیف بگیرد و بدونِ خرید؛ کوپون ارزشی ندارد.

    پاسخحذف
  32. کشور سوئد نخستین کشور اروپایی است که مراکزِ فرهنگی چین معروف به «موسسهٔ کونفوسیوس» را در سراسر کشور بر می چیند. از این مؤسسهٔ ظاهراً فرهنگی با عنوانِ «اسبِ تروا»ی حزب کمونیستِ چین یاد میشود.

    پاسخحذف
  33. سلام کژدم
    ۱. مرگ خوک چاقالو چه تغییری ایجاد میکند؟
    ۲. درخواست خسارت از چین توسط جنده آلمانی آدرس اشتباهی به دنیا دادن نیست؟
    نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ۱- بستگی دارد که در صورتِ درست بودنِ خبر؛ چه کسی جای او بنشیند. در بیمارستان بودن دلیلی بر مرگ نیست.
      ۲- مرکل در حالِ بازی کردنِ نقش میانجی است.

      حذف
  34. عزاداری به سبک متال در شهر عفونت زده قم:

    https://www.youtube.com/watch?v=BxVdnlDON5M

    پاسخحذف
  35. چین بزرگترین وارد کننده نفت هست. خشم جهانی علیه چین و اقدام علیه آن باعث کاهش مصرف نفت و قیمت آن میشود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آمریکا دوست دارد که تولیدِ چین تا هرچقدر که ممکن است پایین بیاید.

      حذف
  36. یک پرسش مهم

    امروز اعلام شد که سپاه پاچاهارداران بوسیلهٔ یک موشکِ ماهواره بر؛ یک ماهوارهٔ نظامی به فضا فرستاده است. آمریکاییها نیز گفتند که این موشک مسیرِ بسیار طولانی را طی کرده است.
    برخی از «تحلولگران» مانند «تقی زاده» نیز گفتند که گویا سپاه به سیمِ آخر زده است.
    به نظرِ شما چرا این ماهواره در این زمان پرتاب شد؟
    پیامِ فرستادنِ ماهوارهٔ نظامی چه بود؟

    قبل از فرستادنِ نظرهایِ «یِلخی» اندکی فکر کنید چون مهمّ است و هر چه حرفِ حسابی در رابطه با این ماهواره دارید بفرستید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در مجموع میخواهم ببینم که ذهنتان تا کجا پرواز میکند و اوج میگیرد؟

      حذف
    2. ماهواره در واقع تهديدي توخالي براي كشورهاي منطقه است كه ايران قصد ارسال پيام به كشورهاي داراي منافع مشترك با امريكا رو داره كه با افزايش برد موشك قابليت مسلح كردن نيروهاي نيابتيش رو داره.

      حذف
    3. منظورشان این است که ما هم آماده جنگ هستیم.

      با توجه به کاهش شدید قیمت نفت، در صورت ادامه این روند، ایران از فروش ناچیزی که از نفت دارد هم نمیتواند درآمدی داشته باشد. پس شاید خودشان هم بدشان نیاید که با به راه انداختن یک جنگ محدود، کمی قیمت نفت را بالا بکشند.

      ولی آخر سر به ضرر ایران تمام خواهد شد. چرا که به قول شما هدف نهایی آمریکا این است که تنگه هرمز بسته شود. که اگر اینچنین شود، ایران عملا نمیتواند نفتی صادر کند. هر چند قیمت آن سر به فلک هم بکشد.

      حذف
    4. ایران به فناوری موشک قاره پیما رسیده است ( یا وانمود می کند که رسیده است ) و در صورت بروز جنگ می تواند از این قابلیت استفاده کند

      حذف
    5. آیا ایران حمله آمریکا را قریب الوقوع می بیند که دست به این آزمایش هشدار آمیز زده است ؟

      حذف
    6. رژیم از ترس به خودش ریده و با این حرکت میخواد بگه:
      «میرَم به بابام میگم هااااا»

      حذف
  37. سلام کژدم
    ۱. بامسخره خاص و عام شدن دستگاه ویروس یاب که حتی خودیها نتوانستند تایید کنند و تمام ابهت رجز خوان ها گه مالی شد و مردم عادی پی به ضعف آنها بردند خواستند افکار باورمندان به خودشان را ترمیمم کنند و مسیر تبلیغات رسانه ای را از ویروس یاب شیفت دهند . و آبروی ریخته را جمع کنند.
    ۲. ایران با این مدیریت آفتابه هم تولید نمیکنند چه برسد ماهواره. چون سیستم طراحی. پرتاب . نگهداری و کنترل لحظه به لحظه . مخابرات جمع آوری . پردازش. کد گذاری . ارسال . دریافت . دکدینگ و تفسیر کار این تخمی تخیلی ها نیست.
    ۳. با موشک رنگ شده چینی و کره ای دقیقا مسیر آن مشخص است و ترامپ به مسیر طولانی. به اروپایی های احمق هشدار داد که داره کم کم کونتان در دستان و گایش چین و عواملش قرار میگیره.
    ۳. تحلیل قورباغه تقی زاده که همیشه بگونه ای این سپاهیان را باد میکند که حس قدرتمندی و باور به خود پیدا میکنند با اطلاع از کدام بخش فنی ماهواره وتکنولوژی آن آشنایی. بیشتر از بچه کلاس ۴ داره یا با کدام مستندات حرف اینها را تایید میکند ,؟فقط ویروس تشیع و تعصب در مغزش برای تحلیل فرمان میدهد . و یعنی سپاه برای. دستیابی و استفاده از بمب و کلاهک هسته ای آمادگی را دارد و گویا زود باشید عمل کنید و بجنبید که دیر شد .

    نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نزدیک بین گرامی
      «تقی زاده» یکی از احمقهایی است که هنوز نتوانسته است ذهنش را از تار عنکبوتِ ۳ گانهٔ «تند رو-میانه رو-اصلاح طلب» خلاص کند. این احمق هنوز فکر میکند که «خاتمی» و «روحانی» و «احمدی نژاد» اصالت دارند. هیچگاه به ذهنِ پریشان حالش نمیرسد که همهٔ اینها «پروژه» بودند و هستند که بنا بر نیازِ مبرمِ رژیم براه افتاده و به کرسی نشانده شده و چندین هدف را با یک تیر زده اند. اینکه رژیم توانسته است با یک تیر چندین هدف را بزند؛ نشانهٔ حماقتِ «خود روشنفکر پنداران» است و نشانهٔ هوشِ بالایِ رژیم نیست. چرا رژیم باید برایِ سکوتِ اپوزیسیونی که با یک «خروس قندی» احساس خوشبختی میکند؛ «چلو کباب» پیشنهاد کند؟ آیا یک خریدار به فروشنده ای که حاضر است جنسش را ارزان بفروشد؛ قیمتِ بالا پیشنهاد میکند؟ یا اینکه تلاش میکند که توی سرِ همان قیمتِ ارزان زده و بسیار «ارزانتر» بخرد؟ اوباشانی مثلِ «تقی زاده»ها از سدّهای بزرگ فکری هستند که البتّه حماقتِ مردم نیز به ماندگاری آنها کمک میکند.

      با اشاره به موشک رنگ شدهٔ چینی به واقعیّت نزدیک شده اید.

      حذف
  38. درود کژدم
    به نظر من از دو حالت خارج نیست.
    حالت اول : اینکه این ماهواره مثل همون تانک فلاق و کرونایاب و موشک‌های تخمیشون هستش و سپاه طبق معمول داره کیرگوزی میکنه تا بسیجی‌ها و حزبلبلی ها و حتی ساکنین ساده ایران رو خر کنه. از اونور آمریکا هم این موضوعو میدونه ولی می خواد از رژیم آتو بگیره که رژیم آخوندی و سپاه دارن قوانین بین المللی رو نقض میکنن و...
    برای همین از قصد داره دروغ میگه که این ماهواره مسافت زیادی رو طی کرده و... .



    حالت دوم : اینکه آمریکا دروغ نمیگه و ماهواره واقعا به فضا پرتاب شده و مسافت زیادی رو هم طی کرده. چین همونجوری که تو نوشتار بالا توضیح دادین رو آورده به اجیر کردن نوکر و رژیم صفوی رو هم به نوکری قبول کرده تا بتونه با برگ رژیم شیعی به آمریکا فشار بیاره. رژیم شیعه مسلک داره به کره شمالی دو تبدیل میشه. با توجه به شناخت توانایی های این گروهبان سردار ها، اینا مال ساخت این ماهواره نیستن و چین این ماهواررو به سپاه داده.
    پیامِ فرستادنِ این ماهواره به نظرم اینه که در صورت به وجود اومدن جنگ بین آمریکا و رژیم شیعی، رژیم شیعی تحت حمایت چین هستش و تو جنگ احتمالی به رژیم کمک میکنه ( یا به صورت مستقیم یا به صورت غیر مستقیم ( کمک های مالی و نظامی و دراختیار گذاشتن تکنولوژیش به رژیم و...)).

    در پاسخ به این پرسش که چرا در این زمان ماهواره پرتاب شد : جواب این سوالو دقیقا مطمئن نیستم و شاید اشتباه باشه.
    حدس می‌زنم که خواستن جوابی به تحرکات نظامی آمریکا چه در عراق چه در خلیج فارس و همچنین توئیت ترامپ داده باشن.
    شاید می خواستن توجه هارو به پرتاب ماهواره جلب کنن. چون چین سر قضیه ویروس طلایی زیر ذربینه.


    در کل به نظر حالت دوم حقیقت داره یعنی اینکه رژیم
    « قلاده چینی» به گردن انداخته و ماهواره هم کار چینیاس.





    با سپاس اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اشکان گرامی
      موشک و ماهواره؛ هر دو ساختِ چین هستند و توسط کارشناسان چینی پرتاب شده است.
      حالت دوّم درست است.
      به گردن انداختنِ قلّادهٔ چین نیز مدّتها پیش اتّفاق افتاده است و موشک و ماهواره نیز نوعی «خروس قندی» است که جایزهٔ «کونیگریِ انگل فرزانه» میباشد.

      حذف
  39. كژدم دليل اينكه اين هواپيما در اين زمان پرتاب شده حدس ميزنم اين پرونده ارتباطي با چين كمونيست هم داره كه در واقع سپاه سعي داره براي دوران پسا كرونا خودش رو به عنوان خدمت گذار قدرتمند چين نشون بده شبيه به نقش فاحشه اجاره اي ولي قابل اعتماد رو براش ايفا كنه..به نظرم مهمتر از اين حركات هاي هميشگي بايد به دنبال پيش بيني واكنش هاي امريكاي ترامپ براي دوران پساكرونا باشيم.ماهواره نظامي براي كشور مستراح فقط يك خواب و خيال شبيه به دوران شوروي هست كه خودش رو ابرقدرتي ميدونست كه در نهايت ديديم به چه سرنوشتي دچار شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پرتاب موشک و ماهواره در ارتباط با چین نیست؛ بلکه درست تر بود اگر میگفتید که ساختِ این ماهواره و موشک و سکوی پرتاب و اجرای پرتاب؛ همگی توسط چینیها انجام گرفته است.

      حذف
  40. درود برکژدم باتوجه به صحبت شما 2تظر بر ذهن من خطور کرد
    1-اینکه ایران هم حاضر هست بایه ضدوخورد مدتی جهت بالا بردن نفت حرکتی کند چون با این وضعیت قیمت مطمنا اسیب بیشتری ایران نصیب میشه پس امادگی خودرا واسه یه زدو خورد اماده کرده
    2-حرکت کاملا جهت توجه ودقت جهان به سمت ایران ودور شدن افکار نسبت به چین وبهانه دادن به امریکا واسه جنگ اونم درسطح بزرگ

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریا گرامی
      حدس شمارهٔ (۲) اندکی به واقعیّت نزدیک شده است و بخشی از اهدافِ این حرکت بود.

      حذف
    2. کژدم نظر شما اینه که چین برای زنده موندن میخواد از عمد ایران رو قربانی کنه ؟ یعنی حتی بر خلاف تصور ، این ایران هست که به پشتوانه چین میخواد آمریکا رو وارد جنگ کنه ؟

      حذف
    3. نه. منظورم این نبود که چین بخواهد ایران را قربانی گند. این رژیمِ ایران است که مانندِ بچهه یتیم به دنبالِ پشت و پناه میگردد و هیچ حکومتی؛ با یک ورشکسته ای رفتارِ عادلانه نخواهد کرد و تا جایی که بتواند از رژیمِ شیعی استفاده خواهد کرد و در آخر نیز رژیم را به امانِ خدا رها خواهد کرد. زیرا برایِ چین جنگ به معنی بازگشت به دورانِ «مائو» است و جمعیّتش تحمّل نخواهند کرد.

      حذف
  41. سلام کژدم
    ۳.با توجه به نزدیک شدن لغو تحریم تسلیحاتی پیام به شرکای اروپایی که در صورت تمدید تحریم ما هم تلافی میکنیم با تهدید اروپا
    ۴. فشار به روحانی و اعلام به جهان که دیدید که روحانی قول داد فعالیت فضایی غیر نظامی باشد ولی نتوانست کاری کند .
    ۴. تشدید فشار و تحریم برای ناتوانی دولت روحانی و کودتا و یکدست شدن اسلحه و پول وروزنامه قانون
    نزدیک بین

    پاسخحذف
  42. کژدم حکومت های چین و مستعمره هاش خودشون رو برای درگیری اماده نمیکنن؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چینیها مستعمره به مفهوم قدیمی ندارند. به کشورهای فقیر میروند و پروژه هایی را با قیمتِ ارزانتر از کشورهای غربی قرارداد میبندند به شرطی که وام پروژه را چین پرداخت کند و سپس پروژه را با کیفیّت بسیار پایین میسازند. در پروژه هایِ دولتی نیز که انجام میدهند همه جا را پُر از میکروفون و دوربین مخفی میکنند. در هیچ پروژه ای نیز از کارگران و مهندسینِ بومی استفاده نمیکنند تا بتوانند هر کثافتکاری که بخواهند انجام دهند.
      به سدّها و پُلهایی که در زمانِ رضا شاه و یا محمد رضا شاه از طرف کشورهای غربی ساخته شده اند نگاه کنید؛ همهٔ شان همچنان پا برجا هستند. سازه هایی که چینیها میسازند مثلِ «چتر»هایشان یک بار مصرف است. فساد و کثافتکاری و دزدی از سر و رویِ همهٔ شان میبارد. صدتا چاقو بسازند حتی یکی دسته نداره. حکومت و مردمانِ بسیار متقلّبی هستند.

      حذف
  43. كژدم امسال به وقت عربستان روزه بگيريم يا تهران؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برینید به وقت عربستان و ایران.
      به وقتِ کژدم؛ روزه نگیرید.

      حذف
  44. آقا این انگلها هیچ پخی نیستن، اون چاقالو خوب توصیفشون کرد (kakistocrat) این ولد حیضا رو چه به تکنولوژی،اون فلاق بود چی بود از حلبی یه چیزایی درست کرده بودن یادتون رفته، آمریکا میگه این موشک مسیر طولانی طی کرده یعنی مال این پوخ ها نیست، اون انگل های کمونیست دادتش به این انگل ها که هم این آشغال ها رو بدوشه تو این کسادی و هم یه پیامی بده به آمریکا که چپ و راست میخاد دم کون این کمونیستا بذاره که ببین اینم از پراکسی های منه سر به سر من نذار یوخسا اورتالیقین ایچینه سیچارام.اینام از حول حلیم افتادن تو دیگ چینی ها

    پاسخحذف
  45. نزدیک بینِ گرامی؛ داستانِ «فشار به روحانی» و امثالهم را دور بریزید. ماجرایِ سه گانهٔ «تند رو - میانه رو- اصلاح طلب» اصالت نداشته است و ندارد. همهٔ کارها در این رژیم با «هماهنگی» اجرا میشوند.

    پاسخحذف
  46. جمعبندی نظرات خوانندگان و نظرِ خودم:

    ۱- این موشک و ماهواره توسط چین ساخته شده و توسط کارشناسان چین پرتاب شده است.
    ۲- این موشک و ماهواره در همان دورهٔ پروازهایِ مشکوکِ «ماهان» به چین (یک ماه پیش)به ایران آورده شده اند.
    ۳- پرتابِ موشک و ماهواره ارزش نظامی ندارند. امّا پیامی از طرفِ چین به آمریکا بود که اگر بخواهند بیشتر از این به چین فشار بیاورند؛ ایران را به «ویتنام» تبدیل خواهند کرد و میتوانند از طریقِ رژیمِ ایران آمریکا و اروپا را تهدید کنند و به اندازهٔ کافی موشک دارند که با رنگ زدن تبدیل به موشکِ ساختِ ایران میشوند.
    ۴- آمریکاییها همهٔ ماجرا را میدانند و ترامپ نیز به آن اشاره کرد. آمریکا حملاتش به چین را ادامه خواهد داد و توپ را به زمینِ رژیمِ شیعی خواهد انداخت تا «انگل فرزانه» و ساکنینِ ایران تصمیم بگیرند که آیا میخواهند به «ویتنام» تبدیل شده و از مزایایی که ویتنامیها پس از خاتمهٔ جنگ به آن رسیدند و ویتنام به «بهشت رویِ زمین» تبدیل شد برخوردار شوند؟
    ۵- ماجرایِ پرتاب موشک و ماهواره نتوانست به بمدِ خبری تبدیل شود و به سرعت از طرفِ اروپا و آمریکا در حدّ یک مسئلهٔ «حقوقی بین المللی» به آن برخورد شد. لذا از نظرِ امریکا این حرکت هیچگونه ارزش نظامی ندارد و اگر نیز دارد؛ این اروپا است که باید نگران باشد.
    ۵- همهٔ اوباشانِ رژیم از این ماجرا از مدّتها پیش اطّلاع داشتند و آن بازیِ سخنانِ سخنگویِ وزارت بهداشت بر علیه چین همگی یک بازی بود تا «ساختِ چین» بودنِ موشک و پذیرش نوکری چین از طرفِ رژیم شیعی را پیش از پرتابِ موشک ماست مالی کنند.
    ۶- زمانِ پرتابِ موشک با ماجرایِ مرگِ احتمالی و یا کنار گذاشته شدنِ «خوک چاقالو» و همچنین مشکلاتِ سنگینی که چین با آن دست به گریبان است هماهنگ شده است.
    رژیمِ شیعی را در محاسبات نگنجانید؛ زیرا همینقدر که به «خروس قندی» برسند؛ حاضرند صدها بار کون بدهند.

    پاسخحذف
  47. درود .
    لطفا نظر بنده رو تحلیل بفرمایید .
    « بعد از فشار اقتصادی طاقت فرسا به ایران و مشخص شدن این قضیه که آمریکا خیال کوتاه آمدن از تحریم را ندارد و در ادامه نا آرامیهای عراق و قضیه قاسم سلیمانی ؛ این موضوع برای ایران مشخص شده که احتمال در گیریهای نظامی بیشتر بشدت بالاتر رفته و لذا شروع به تسریع به اوردن تجهیزات موردنیاز از چین کرده است که اهمیت موضوع حتی باعث شد پروازهای چین متوقف نشود . از اونطرف هم آمریکاییها شروع به خالی کردن پایگاههای کوچک خود در عراق و تمرکز در پایگاههای بزرگ خود جهت حفاظت بهتر و تقویت ناوگان هوایی و دریایی خود در منطقه نمودند . در حال حاضر ایران با عملیاتی کردن تجهیزات جدید خودش یه جورایی با اعتماد به نفس بهتری تصمیم به از سرگیری حرکتهای اخیر خود در قبال ناوهای امریکایی نموده است که ترامپ با دونستن این نکته اون تهدید رو علنا بیان کرد »

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تا حدودی درست است. امّا رژیمِ شیعی اعتماد به نفس ندارد و به شدّت ترسیده است. از طرفِ دیگر دیدیم که سپاه به دفعات تلاش کرده است نامش فراموش نشود. از «مانور بیولوژیک» گرفته تا اختراع دستگاه تشخیص ویروس در کرهٔ ماه. این حرکتهای اخیر نیز در همین رابطه بود. در رابطه با دزدیدنِ کشتی چینی نیز «کیر خوردند» و آبرو ریزیِ کامل بود.
      امّا اینکه تجهیزاتِ زیادی از چین آوردند و «ویروس طلایی» را نیز آوردند شکّی نیست.

      حذف
  48. ماههای اخیر شاهد حضور و مستقرشدن اسکادرانهای جدید اف ۱۵ بهمراه تجهیزات پدافند و پرسنل آمریکا در عربستان ؛ خالی کردن پایگاههای کوچک در عراق و جمع شدن در عین الاسد و دو پایگاه بزرگ دیگر ؛ عملیاتی کردن پدافند پاترویوت و دیگر پدافندهای کوتاه برد در عراق ؛ حضور ناوهای بیشتر از جمله ناوهواپیمابر آیزنهاور در کنار هری ترومن در دریای عرب بودیم . این موارد نیروها و تجهیزاتی بودن که رسانه ای شدن و همگی اطلاع دارند ولی قطعا بخشی دیگری نیز هست که رسانه ای نشده . حالا کژدم خود شما مطلعید تمام این موارد هزینه بر هست . آیا آمریکا فقط برای بازدارندگی ایران اینچنین هزینه کرده یا حمله به ایران در زمان تعیین شده بدون در نظرگرفتن رفتار ایران در دستور کار آمریکا از ماهها قبل در دستور کار قرار گرفته ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظر میرسد که شما آنچه که «استراتژیِ جامعِ آمریکا» در رابطه با منطقه؛ که چند سالِ پیش تدوین شده است را یا «بادِ هوا» می انگارید و یا آنرا «فراموش شده» میدانید و یا خودتان فراموش کرده اید تا در محاسباتتان بگنجانید.
      معمولاً حرکتها گامهایی پیوسته و مرتبط با «استراتژی» هستند و هیچ حرکتی «ناگهانی» و «قائم به ذات = مستقل» نیست.
      «استراتژی» همیشه نقش رهبریِ حرکتها را دارد.

      حذف
  49. کژدم شما همیشه از شکست بودا و نیچه صحبت میکنین؟چرا درباره ی شکست سید علی محمد شیرازی(حضرت باب) صحبت نمیکنین؟زمانی که خودش رو خدای زنده معرفی میکرد حتی توانایی زنده نگه داشتن خودش رو هم نداشت؟حتی نتونست حداقل شخصی رو انتخاب کنه که جنبشش رو نگهداره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. الاغ گرامی. همهٔ مزخرفاتی را که می بافی؛ در ۲ نوشتارِ مربوط به «باب» توضیح داده ام.
      سعی نکن «موج سازی» کُنی و شاخهٔ دیگری باز کُنی تا دیگر در رابطه با «کونی گریِ انگل فرزانه» بیش از این صحبت نشود و برگردیم و از بحث دربارهٔ «عصر یخبندان» شروع کنیم.
      پاسخ مؤدبانه تر اینکه:

      برو به «کُسِ ننه اَت بخند».

      حذف
    2. این سوالاتی که بافتی دقیقا پاسخ دادنش بهش چه ارزشی داره؟یعنی با دونستن مسیر زندگیت رو پیدا کنی؟میخوای بگی فیلسوف بزرگی هستی؟
      یا سعی داری مارو احمق و خودت رو عاقل جلوه بدی؟

      حذف
  50. سلام کژدم

    من که به شخصه بسیار عصبی از این سیستم هستم . ولی من پیش بینی میکنم با این مسخره بازی و جنده بازی دولتها و قدرتهای حال حاضر اروپا و نیز رفتار دولت اوباما با ایران و مقالات و تحلیل های مانند چامسکی و برژنسکی که در واقع خود از در اصل و ریشه آنان تردید هست در نظام حاکم ایران :
    1. توهم قدرت و قدرتمندی دست داد
    2- در درون همین نظام افراد زیرک زیادی بوده و هستند که اقدام به تحکیم پایه های قدرت این نظام نمودند از جمله سرکوب و کنترل مردم با مردم 2- جذب و بکارگیری ابزارهای نظامی هرچند ناقص 3- توسعه مزدور پروری .
    و جهان با گذشت و مدارا و گاهی همکاری با این ها در ترور . انفجار و هر نوع کثافتکاری مثل مواد و جنده در کشتار هزاران انسان نقش داشته اند و لی هیچوقت این سران احمق کشورهای دیگر از تجربه نازی و کمونیسم که خود آنها را تقویت کردند درس نمیگیرند .
    ایران برای 5 سال آینده قدرت تخریبی پیدا خواهد کرد که این مرکل و حتی پوتین به کون دادن بیافتند برای دفع شر ایران .
    نزدیک بین




    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نزدیک بین عزیز یه نگاه به کشورهایی که اسم بردی بنداز؟ایران حتی اگر به بمب هسته ای هم مجهز بشه هیچ تفاوتی بوجود نمیاد.پاکستان الان یکی از کشورهای هسته ای الان مرکل وپوتین بابتش مجبور به کون دادن شدن؟رابطه ی پاکستان و هند شبیه به رابطه ی ایران و عربستانه این دو تا کشور اگر حتی همدیگر رو تکه پاره هم کنن چه تفاوتی در جامعه ی جهانی بوجود میاد؟یعنی ساختار جهانی به هم میخوره؟خودتون شاهد بازی های نفت هم هستین که میبینین ده سال دیگه کشور های نفتی وضعیتی شبیه به سوریه و بهترین حالت عراق امروزی پیدا میکنن.شما نکته ی مهمی رو در المان نازی در نظر نگرفتین اون هم خودکفایی المانی هاست.
      ایران حتی اسپری رنگ زدن موشک چینی رو هم از چین اورده چه برسه به ساخت بمب و وارد شدن به بازی های جهانی.

      حذف
    2. نزدیک بینِ گرامی
      فکر میکنم که روندِ حوادث آیندهٔ «پَسا کورونایی» پُر شتاب خواهند بود و شاهدِ جنگ خواهیم بود و بازیهایِ کشورهایِ اروپایی در آن «دورانِ پُر شتاب» بیرنگ خواهند شد.

      حذف
  51. https://www.radiofarda.com/a/us-pompeo-says-iran-lies-its-space-program/30576271.html

    پاسخحذف
  52. https://www.radiofarda.com/a/30575868.html

    کژدم یک نگاه به داستان این خواننده(کانیه وست غربی) بنداز.زمانی که از دختران 15 ساله برای ساخت حرم سرا رو دعوت کرده با اعتراض ایرایان مواجه شده.مگر عایشه در چند سالگی ازدواج کرد؟مگر سن قانونی ازدواج در ایران 13 نیست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من موسیقی «رپ» و «هیپ هاپ» را موسیقیِ «به حاشیه رانده شدگی» و احساسِ «بیچارگی» میدانم. این دو سبکِ موسیقی فقط میخواهد به خواننده و هوادارانش دلداری بدهد که «ما هم آدم هستیم و میتوانیم». امّا این دو موسیقی در ایران مثلِ همه چیزِ دیگر یک «تقلیدِ شمپانزه وار» است.
      فرهنگِ حاکم بر ایران فرهنگِ اسلامی است که شاخه هایِ گوناگونی دارد و آنچه که «موسیقی اصیلِ ایرانی» نامیده میشود نیز موسیقیِ اجین شده با اندیشه هایِ «فرقه هایِ اسلامی» است. آندسته از سبکهایِ موسیقیِ «غیرِ سنّتی» نیز هیچکدامشان در ایران پایه ریزی نشده اند همچنانکه هیچ تفکّر فلسفی و یا جامعه شناسانهٔ جدید نیز ساختِ ایران نیستند. آنچه که «فلسفهٔ اسلامی» نامیده میشود نیز قرقره کردنِ مدفوعِ یونانی هاست.
      شما اگر به افکارِ احمقانهٔ «ناسیونالیستهایِ صفوی مسلک» نگاهی بیندازید؛ یکی از مسائلیِ مهمّ فرهنگی که همیشه مطرح میکنند این است که «ایرانیان پیش از اسلام نیز یکتا پرست بودند». گویی که «یکتا پرستی» یک افتخارِ بزرگ است. در حالی که «یکتا پرستی» مانندِ یک «گونی» است که همهٔ «خدایان» را در آن ریخته باشند و از نظرِ فکری پُر از «تناقضات» است که انگلهایِ صفوی مسلک آنها را «شُبَهات» میخوانند و یکی ازوظایفِ «علمِ کلام» ماست مالی کردنِ این تناقضات است. این تناقضات در «چند خدایی» (Ancient Paganism
      ) به هیچوجه وجود ندارند. آندسته از احمقهایی که خود را «یکتا پرست» مینامند نیز در واقع به «یکتایی قدرت» ایمان ندارند و برایِ حلّ تناقضات «شیطان» را آفریده اند و برایِ اینکه «دو خدا» نامیده نشوند؛ «شیطان» را «فرشتهٔ رانده شده» مینامند. در حالی که قدرتهایی که به «شیطان» نسبت داده میشوند؛ کمتر از قدرتهایِ «الله» و «یهوه» نیست. «یکتا پرستی» یک پارادوکس احمقانه است که هرگز نمیتواند از چنگِ مزخرفاتی که برایِ «یک کاسه کردنِ قدرت» بافته است رهایی یابد.
      در بیش از ۱۲۰۰ سالِ اخیر نیز این «ژاژ خاییِ تمام نشدنی» همچنان ادامه داشته و موسیقی را نیز به خدمت گرفته است. در حدّ اقل ۹۰۰ سالِ اخیر هیچ اختراع و یا «کشفِ علمی» از ساکنینِ ایران دیده نشده است.
      نمیدانم بیش از این چه انتظاری میتوانید داشته باشید؟

      حذف
    2. توصیف زیبایی بود کژدم.بسیار لذت بردم.به نظرم بهتره یکتاپرستی و پگانیزم رو نتیجه ضعف گونه های انسانی از توصیف دنیای درون و بیرون خودشون بدونیم.این ضعف در نهایت شخص رو وادار به ساخت دنیایی بعد از مرگ و دل بستن به امید واهی میکنه.

      نمیدونم چرا شما خودتون رو dead man معرفی میکنین ولی من ترجیح میدم خودم رو زندگی بنامم.من زندگی رو با تمام ابعادش پذیرفتم و هر لحظه زندگی رو درسی برای یادگیری و هر تلاشی رو در جهت پیشرفت شخصی و هر نبردی چه با یروزی و چه با شکست و مرگ رو فقط برای لذت بردن میبینم.درود بر زندگی مقدس

      حذف
    3. زندگی که نیستی. به تمام معنا ریده ای. برو همان کتابهای آشو و پائیلو کویلو را بخوان. آدرس را اشتباهی اومدی مشنگ.

      حذف
    4. فکر میکنم که منظورِ «زندگی مقدّس» و حتّی برگزیدنِ این نام؛ همان برداشتِ «آلبر کامو» در افسانهٔ «سیزیفوس» است که میگوید: «آری مقدّس به زندگی» و یا «نَه مقدّس به زندگی»؛ که هر دو از این گزینشها ظاهراً «دلیری» میطلبد. من (کژدم) فکر میکنم که «آلبر کامو»؛ آثارِ «نیمچه» را به دقّت نخوانده و یا از رویِ «حماقت» نفهمیده بود.
      «نیمچه» در جایی میگوید:
      « میگویند که راستگویی نشانهٔ دلیری است؛ امّا راستگویی میتواند نشانهٔ ترسویی نیز باشد».
      مشکلِ آلبر کامو این است که به «آری» و «نه» جامهٔ «اخلاق» میپوشاند و هر دو را «مقدّس» میشمارد امّا نمیگوید که آن «نا مقدّس» چیست؟ اینجاست که «کامو» مانندِ خر در گِل میماند و «آریِ مقدّسِ کامو به زندگی» به «زندگیِ معمولی» در حدّ یک «پانک» تبدیل میشود که البتّه به طورِ طبیعی نیز باید چنان باشد. زیرا «آلبر کامو» و امثالِ او (مانندِ فروغ فرّخزاد در ایران) از کیفيتهایِ لازم برایِ «زندگی از نوعی دیگر» ندارند. یعنی اینکه: «تِسلا و مِری کوری و انشتین نیستند» تا مانندِ آنها از زندگی لذّت ببرند. لذا برایِ تبرئهٔ خود در چهارچوبهایِ «اخلاقی» مجبورند که خود را «مقدّس» بشمارند و یا راهی برایِ «مقدّس نمایی» پیدا کنند. در حالی که «زندگی» فقط «زندگی» است و «مقدّس» و «نا مقدّس» ندارد.
      بیمِ آن «شمن» که به «زرتشت» (نیمچه) گفت که به اینها چیزی مَده مگر آنکه از تو گدایی کنند؛ دقیقاً همین مسئله است.
      «مقدّس نمایی» یکی از شاخصه هایِ بزرگِ «انسان سانها» است.
      هزاران نفر را میکُشد و همچنان مقدّس است.... ضریح لیس میزند و همچنان مقدّس است ..... لااُبلی گر است و همچنان مقدّس است....
      هر راهی که برگزیند باید هالهٔ تقدّس داشته باشد. زیرا نمیتواند از مشکلی که به نامهایِ «نیک و بد» آفریده است فرار کند و باید خود را در یکی از کفّه هایِ ترازویِ قضاوت قرار دهد.
      آنچه که پس از ظهورِ «نیچه» به نامِ «اگزیستانسیالیسم» ساخته و پرداخته شد؛ دفاع فلسفی و کلامی از «زندگیِ مبتذل» در چهارچوبِ تعریف شده و پذیرفته شدهٔ قدیمیِ «نیک و بد» بود.

      حذف
    5. کژدم منظور من از زندگی مقدس راستگویی و پذیرفتن اون یا دروغ گویی و دشمنی با اون نیست.منظورم اینه زندگی رو به همین شکلی هست باید بپذیرفت .وجود دروغگو ها و راستگوها صرفا دوگانگی ساخت جامعه است وگرنه شاید یک شخص دروغگو حتی بتونه در کسب قدرت کمک بیشتری به ما کنه تا همنشینی با یک انسان راستگو.در واقع هر جا در زندگی مشکلی پیش اومده نتیجه نگرش اشتباه شخص به موضوع هست مثل همین وضعیت امروز ساکنان ایران که به جای پذیرفتن احمقانیت پهلوی و دنبال راهی نوین برای حل مشکل به دنبال خودفریبی و ساخت شیر از یک گوسفند گله هستن.در رابطه با نیچه و آلبرکامو اطلاعی ندارم.مقدس بودن به معنای پرستش خوبی ها نیست بلکه پذیرفتن واقعیت به شکلی که میبینیم و استفاده از اونها برای قدرت گیری هست.شبیه به بچه ای که زندگی رو به عنوان محلی برای رشد پذیرفته و سعی داره از اطرافش برای رشد کردنش استفاده کنه.

      حذف
    6. پیشنهاد میکنم ۳ کتابِ نیچه را بخوانید:

      ۱- چنین گفت زرتشت (کتابی برایِ همه کس و هیچکس).
      ۲- فراسویِ نیک و بد.
      ۳- دجّال (ضدّ مسیح).

      از آلبر کامو نیز خواندنِ ۲ کتاب کفایت میکند:

      ۱- افسانهٔ سیزیفوس (سیزیف).
      ۲- بیگانه.

      به دنبالِ «نیچه شناسی» و «کامو شناسی» نروید. زیرا مُشتی مزخرفات هستند.
      ترجمه هایِ «داریوش آشوری» را نخوانید؛ زیرا «ترجمه» نیستند و بیشتر به «توضیح المسائل» شباهت دارند.
      اگر توانستید پیدا کنید؛ ترجمهٔ «عبد العلی دستغیب» از «دجّال» را بخوانید.

      حذف
  53. درود بر کژدم گرامی . مرگ احتمالی رهبر کره ی شمالی به نفع و به ضرر چه کسانی میتواند باشد ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آنچه که مهمّ است جانشینِ او است. مرگِ و یا کنار رفتنِ او به خاطرِ «زندگی نباتی» اهمیّت چندانی ندارد.

      حذف
  54. سلام کژدم
    ۱. در صورت صحت ارسال بنزین با کشتی و‌مواد اولیه گازوئیل به دیکتاتور ونزوئلا چه اقدامی از سوی ترامپ مترصد است ؟
    ۲. نه تنها سپاه از عراق خارج نشده است بلکه سپاه جدید تشکیل داده است . پس عربده ترامپ هیچ
    ۳. جمع آوری معتادان و تحویل به سپاه با چه هدفی(جاسوس های بی عار که در هر مکانی بدون هیچ شرم و ترس از شکست اعتبار و آبرو گزینه خوبی هستند و براحتی نیز حاضر به همکاری یا بازپروری و تامین نیروی جدید ),صورت میگیرد ؟

    نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همهٔ اینگونه پرسشها که شما مطرح میکنید در جنگِ جهانی دوّم نیز از طرفِ طرفدارانِ همهٔ طرفها پرسیده میشد. چرا انگلستان هنوز شکست نخورده است؟ چرا آلمانها هنوز شکست نخورده اند؟ چرا روسها تعلّل میکنند؟ در دورهٔ ۴ سالهٔ جنگ همهٔ اینگونه پرسشهایِ مسخره پرسیده میشد. اکنون شما آنها را تکرار میکنید. زیرا نه تنها «نزدیک بین» هستید؛ بلکه «سطحی نگر» نیز هستید.
      رژیمِ شیعی از «بنزین» پول در نمی آورد؛ بلکه از «مواد مخدّر» پول در می آورد. کمونیستهای حاکم بر ونزوئلا اکنون به مرکزِ تجاری موادّ مخدّر تبدیل شده اند و رژیم شیعی ایران میخواهد از این طریق برایِ خود در آمریکایِ لاتین «ستون فقرات» درست کند. آمریکا نیز فعلاً در حالِ تماشا و برنامه ریزی است. دولتِ ترامپ میداند و چین و روسیه نیز میدانند که ادامهٔ این بحرانها در نهایت به بحرانِ بزرگتری به نامِ «جنگ» ختم خواهد شد. در شرایط کنونی دولتِ ترامپ تلاش دارد که هرچه بیشتر بتواند اقتصادِ چین را کوچکتر کند تا دولت و مردم چین در مقابل یکدیگر قرار گیرند و اختلافاتِ درون حزبیِ چین در رابطه با رویکرد در برابرِ بحرانهای درونی و بیرونی تشدید شوند.
      مسئلهٔ جمع آوری معتادها و تبدیل کردنِ آنها به «جاسوس» نیز یک مسئلهٔ داخلی است و این ساکنینِ ایران هستند که باید با آن دست و پنجه نرم کنند. امّا «سربازگیری» در هر شکلِ آن نیازمندِ «پول» است.
      به جایِ پرسیدنِ اینگونه پرسشها طرحهایی عملی بفرستید که چگونه میتوان «ستون فقراتی اقتصادیِ رژیم» را شکست؟
      فکر میکنم اینگونه طرحها بسیار بهتر هستند.

      حذف
    2. درود بر کژدم
      کژدم این رژیم من ستون فقراتش رو نه چاه های نفتی میدونم و نه درامدهای مواد مخدر در واقع این درامد ها ستون فقات نیستن شاید بهتره اسمش رو بزاریم قدرت بخشیدن به ستون فقرات.
      ستون فقرات درامد رژیم از مشهد و حوضه های علمیه و خمس و زکات هست.این درامد برای هزینه تربیت و بکارگیری کفتار های وحشی حکومت کافیه.ولی اینکه به چه شکلی بشه این درامد رو قطع کرد باید برسی بشه. مطمعنم پیروان این مراکز تعداد اندکی نیستن که بشه پاکسازیشون کرد به نظرم بهترین راه اینه که به دنبال کاهش حداکثری این درامدها از طریق افزایش هزینه های حفظ امنیت مراکز مقدس و امنیت پیروان این مراکز هست.گسترش بیماری یا شایعه پراکنی درباره این مراکز بین خودی ها/تحت تعقیب قرار دادن پیروان و در صورت نیاز درگیری با اونها/شایعه پراکنی درباره بمب گزاری در روزهای مهم مذهبی(شکلی به تهدید های طالبان)/

      حذف
    3. بستن سیستم هواپیماها و پروازها/بخش دوم ستون فقرات رژیم درامدی هست که تحت عنوان ارزش های افزوده و مالیات شناخته میشه که منطقی ترین کار اعتصابات سراسری هست حتی به قیمت تهدید بازاری ها و پفیوزهاست ولی با این چیزی که من میبینم بعید فک میکنم گزینه اعتصاب گزینه خوبی باشه

      حذف
    4. شایعه پراکنی لازم نیست. امّا «بیماری زاییِ این مراکز» به صورتی عملی میتواند کارساز باشد.
      کاری کنید که این مراکز به مراکزِ «شیوعِ بیماری» تبدیل شوند. ادامهٔ داستان مشخّص است.

      حذف
    5. کاری کنید که نامِ «امام رضا شفا دنده» به «امام رضا کورونا دهنده» تغییر یابد.

      حذف
    6. اگر هزاران نفر بسیار فهمیده تر از من و شما بخواهند به مردم بفهمانند که «ضریح لیسی» و «گور پرستی» احمقانه است؛ موفّق نخواهند شد. زیرا «انگلها» بحثهای «کلامی» براه خواهند انداخت و رادیو تلویزیون و مراکزِ انتشارِ «خرافات» (مساجد) در دست آنهاست.
      امّا مردم باید از سدّ «خرافه پرستی» عبور کنند.
      اگر هزاران کتاب در رابطه با توصیفِ مزهٔ «شیرینیِ قند» نوشته شود؛ هیچ یک از خوانندگانِ کتاب به درکِ «مزهٔ شیرین» دست نخواهند یافت. امّا اگر یک ذرّهٔ کوچک «شکر» در دهانشان گذاشته شده و گفته شود که آنچه احساس میکنی؛ «شیرینی» نامیده میشود؛ همگان خواهند دریافت (دانش مستقیم و بدونِ واسطه = شهود).
      اگر مردم در تجربهٔ روزانه دریابند که هر کسی که «ضریح لیسید»؛ بیمار شد و به «دَرَک» واصل شد؛ به طورِ «شهودی» خواهند فهمید که «گور پرستی» و «ضریح لیسی» خرافه است.
      اکنون بهترین موقعیّت برای نجاتِ مردم از خرافهٔ «گور پرستی» است.

      حذف
    7. کژدم این مثال شما شبیه به فهماندن ریاضیات به گوسفد هاست.اگر به دنبال ساخت پل ارتباطی به اسم (اسلام نوین)برای حذف خرافات و شکل گیری روند قدرت برای ظهور حکومت نوین شروع بشه هم من برای دستاورد کوتاه مدت نمیبینم.اگر فرض بر 20 سال زمان برای آگاه کردن گوسفند ها طول بکشه بعید فکر میکنم دیگر رهبری زنده بمونه تا بخواد هدایت رو به عهده بگیره.اگر بخوایم از دنیای بافتنیها وارد دنیای عملی بشیم سقوط این حکومت (بدون بستن) دریچه ی حضور خارجی ها در ایران تقریبا غیرممکنه.یا باید از قدرت خارجی دشمن برای بستن ارتباط جمهوری اسلامی با خارج کمک بگیریم یا باید نیروهای خارجی رو راضی کنیم(باج دادن) و راه سوم هم باید به دنبال ایجاد جنگ داخلی بین سران و قدرت ها باشیم.نظر من بیشتر به مورد سوم هست یعنی نفوذ و درگیری برای از بین بردن همبستگی بین دزد ها تا فضا برای دگرگونی(تقریبا دوره 5 سال) اماده کنه.

      حذف
    8. من به دنبالِ فهمانیدنِ ریاضیّات به گوسفندان نیستم. قبلاً نیز گفته ام که بحثهای مذهبی و ضدّ مذهبی راه به جایی نمیبرد. زیرا تا شما بخواهید که یک «گاو» را بیدار کنید؛ هزاران «گاو» به سادگی فر رفتنِ یک «کیر»؛ به دنیا می آیند ۰(اگر آن نوشتار را پیدا کردید بخوانید).
      سخنانِ شما را هم قبول دارم و هم قبول ندارم که توضیح میدهم.
      قبول دارم: زیرا که آنها را بسیار پیش از این گفته ام.
      قبول ندارم به این معنی که: من (کژدم) هیچ یک از این راههایی که شما مطرح نمودید را به عنوانِ «راههایِ جداگانه» قبول ندارم و به «مجموعه»ای از آنها فکر میکنم و گرنه «کشور مستراحی مانندِ ایران» به خودیِ خود هیچ ارزشی ندارد؛ بلکه در معادلهٔ درگیریِ قدرتهایِ جهانی است که جایی برایِ «بازی کردن» به آن داده میشود. لذا باید به مجموعهٔ راهها فکر کرد و در بینِ این «راهها = گزینه ها»؛ «توازن» ایجاد نمود و همهٔ آنها را به صورتي موازی بکار بست.
      وگرنه تصوّرِ «سقوطِ رژیم» را بشاش توش بره.

      حذف
  55. سلام کژدم
    شناسایی ستون فقرات اقتصاد یک کشور و آسیب شناسی آن نیازمند سواد و مطالعه است .
    هر کشوری بیشترین درآمد و بیشترین بخش اشتغال را در چه بخشی دارد.
    ایران قبلا که صادرات نفت . پتروشیمی . میوه. زعفران و خشکبار و فرش بود که با نا امنی در خلیج فارس. آلوده کردن صادرات برای برگشت . قطع خطوط انتقال سوخت به شهر ها و پالایشگاهها مخصوصا محل تولید سوخت مثل پالایشگاه بندر عباس و تهران .
    بیشترین اشتغال و سرمایه گذاری صنعت ساختمان است. و سیمان پایه این صنعت . با آسیب سیمان دردسر ایجاد میشود .

    درسته؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نَه..... درست نیست.
      ستونِ فقراتِ اقتصاد رژیم یعنی:
      ۱- انبارهایِ گُمرک.
      ۲- انبارهایِ آستان قدسِ رضا اسهال و استفراغی.
      ۳- انبارهایِ بنیادها.
      ۴- همهٔ پالایشگاهها و چاههای نفت و مراکزِ پتروشیمی.

      نیاز به سواد ندارد.

      حذف
  56. کژدم یکی از موضوعاتی که به نظرم میتونه دریچه ی نوینی برای صحبت باشه سوالی که هست که اگر روزی گروهی کاملا ضد باورهای کهن تصمیم به قدرت گرفتن کنن در مقابله با خامنه ای که پشتوانه امام زمان کمونیستی رو داره اگر شاهد حضور نیروهای چین و روسیه در لباس سپاه باشیم چه راهکاری میشه در نظر گرفت؟ما شاید بتونیم اطلاعات سپاهی و بسیجی رو جمع اوری کنیم ولی هیچ اشنایی با نیروهای بیگانه نداریم و شاید همین نیروهای اموزش دیده خارجی بتونن با لباس مبدل درنهایت تمام جنبش رو نابود کنن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مسخره ترین و احمقانه ترین «گمانه زنی» بود که تا به حال دیده ام. آیا میخواهید بگویید که «تمساحها» و «خرگوشها» لباس سپاه بپوشند؟
      قیافهٔ چینی و روسی و جا زدنِ خود به جایِ چهرهٔ ایرانی؟
      اگر میگفتید «لبنان» و «عراقی» بهتر بود. حدّ اقل شباهتهایی دارند.

      حذف
    2. کژدم در جایی خوندم که نوشته بود یکی از حامیان اصلی جمهوری اسلامی برای شناسایی معترضان در سال 88 کمک های چین بود. من میگم اگر چین و روسیه بخواد حضور نظامی در زیر سایه نهاد های مردمی داشته باید چه تصمیمی بگیریم؟مثلا در طول روز رژیم به شناسایی معتضین و در شب نیروهای اموزش دیده به ترور رهبران برن.در اون شرایط بحرانی فکر نمیکنم به همین سادگی خرگوش بازی بشه با این نیروها مقابله کرد.

      حذف
    3. درست خوانده اید.

      در نوشتارهایِ «هنر جنگیدن» گفته ام که وظیفهٔ مبارزان در هنگامِ مبارزه؛ «دشمن تلقّی کردنِ همهٔ کسانی است که در برابرش می ایستند» مهمّ نیست که «رهگذر» است و یا «صلح طلب»ی که میخواهد به دعوا خاتمه دهد. هر که هست باید حذف شود. در این صورت؛ «رهگذرها» و «صلح طلبها» ماستها را کیسه کرده و سکوت میکنند و دشمن تنها میماند.
      به ماجرایِ احمقانهٔ «سیاهکل» نگاهی بیندازید تا ببینید که «گروهِ جنگل» از کجا ضربه خورد.

      حذف
  57. شما امروز این خبر را در رادیو فردا دیدید:

    https://tinyurl.com/y99jemwk

    امّا این خبر را ندیده اید که:

    کمپانیهایِ نفتیِ چین و خریدارانِ سهامِ این شرکتها به خاطرِ وارداتِ نفت به قیمتِ خیلی ارزان فکر میکردند که خیلی سود کرده اند؛ اکنون «ورشکست» شده اند و سهامداران و خریدارانِ سهامِ این شرکتها؛ که خیلی خوشحال بودند؛ اکنون کونشان بر هوا است. زیرا همهٔ این شرکتها به خاطرِ منفی شدنِ قیمتِ نفت ورشکست شده اند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یعنی اینکه:
      همه فکر میکردند که آمریکا قدرتِ تحمّلِ پایین آمدنِ قیمت نفت را ندارد. من (کژدم) نیز چنین فکر میکردم. امّا دیدیم که قیمتِ نفتِ آمریکا «ناگهان»؟؟!!! منفی شد و در ازایِ خریدِ هر بشکه نفت به خریدار ۳۴ دلار پول میدادند.
      به همین دلیل شرکتهایِ نفتی چین که وامهایِ بزرگی برای سرمایه گذاری از بانکهایِ چینی گرفته اند؛ ورشکست شده اند و دست بانکهای چینی نیز به جایی بند نیست. زیرا از این به بعد ماجرا تبدیل به یک مسئلهٔ «حقوقی» میشود ولی خبری از «پول و سود» در کار نخواهد بود.

      حذف
  58. کژدم با صحبت ها من به این نتیجه رسیدم که بهترین راه برای قدرتگیری در کمترین زمان نفوذ و اسنفاده از قدرت بر علیه قدرت سیستم هست.در واقع ساخت قدرت موازی اپوزوسیون در داخل کشور برای پیش برد اهداف تعیین شده در کوتاه ترین زمان هست.دقیقا شبیه به جنگ اسراییل و مصر که ارزش زمان کوتاه و نفوذ رو مشخص میکنه.منتظر نشستن برای ورود مردم به عرصه سیاست هدفی بسیار دور از انتظاره.شاید بهترین تصمیم تبدیل گوسفندان عصبانی به شورشگران بدون هیچ محدودیت باشه.باید به دنبال ساخت اپوزوسیونی با افراد کارامد و تاثیر گذار باشیم تا جمعیت زیاد مبارزان.شاید صد سال پیش عملیاتی که یک نفر بتونه بر صد نفر چیره بشه فقط یک رویا بود ولی امروزه شاید از راحت ترین کارها باشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر میکنم که سخنانِ شما تکرارِ سخنانِ خودم به شکلی دیگر است.
      یک استراتژیست باید مسئلهٔ «زمان» را بسیار جدّی بگیرد و این امر را شاید دهها بار در موقعیّتهایِ گوناگون به صورتی تکراری گفته و توضیح داده ام.

      حذف
    2. درسته کژدم من مطالب قدیمی تقریبا 2سال اخیر رو خوندم و متوجه شدم هر انچه بهش نیاز هست رو گفتین و مطالب امروزی فقط تکرار گذشته ها و یا جنبه سرگرم کنندگی داره.امیدوارم روزی برسه که بتونم نه تنها از نیچه بلکه از کژدم هم عبور کنم و فکر میکنم اونجا جایی هست که میتونیم با هم ملاقات کنیم.

      حذف
  59. اوضاع آرومه آرومه ٫ شاد باشید .

    پاسخحذف
  60. باز هم این «اُلاغ» دهانش را باز کرد و جملات و مواضعِ ضدّ و نقیض خود را مانندِ «تُف» پرتاب کرده و آنرا به عنوانِ «تحلیل» به خوردِ کسانی احمق تر از خودش میدهد.

    https://tinyurl.com/ydxy7nhw

    از یک طرف میگوید که اروپا به تنهایی میتواند «مکانیسم ماشه» را فعّال کرده و تحریمهای سازمان ملل را برگرداند و نیازی به ورود آمریکا نیست؛ از طرف دیگر میگوید که با ورودِ آمریکا سیلِ مسائل حقوقی بیرون میریزد که سیاست خارجیِ لیبرال اروپا در صف اوّل آن سینه میزند. این احمق نمیتواند بفهمد که دقیقاً به خاطرِ همین «سینه زنان» است که آمریکا باید خودش وارد شود.
    در جایی دیگر میگوید که سازمانِ ملل پُر از پرونده های «قاچاق اسلحه» از طرفِ رژیمِ شیعی است و گروههایِ مزدورِ رژیم نیازی به تسلیحاتِ سنگین ندارند. گویا این الاغ نمیداند که این گروهها «تانک» نیز دارند؛ توپخانه نیز دارند و موشک اندازهایِ کاتیوشا نیز دارند؛ برایِ اینکه سطحِ نبردها در حدّی است که به این سلاحها نیاز دارند و اگر خرید و فروشِ رژیم قانونی شود؛ دیگر در سازمانِ ملل نه تنها پرونده ای نخواهند داشت؛ بلکه به راحتی بدونِ مُهرِ «قاچاقچی» میتوانند هر جریانی را که خواستند؛ مسّح کنند و چه بسا نیازی به تسلیحِ این گروهها با سلاحهایِ سبُک ساختِ رژیم وجود نداشته باشد و در عملیّاتهای سِرّی از سلاحهای دیگر کشورها استفاده شده و در صورتِ تحقیقات؛ ردّ پای تسلیحات به آن کشورها برسد. گویا این احمق از تسلیحاتِ دفاعی مانندِ تسلیحاتِ «ضدّ هوایی» اطّلاعی ندارد که موردِ نیازِ همان گروههایِ نیابتی رژیم هستند. این احمق وقنی اسمِ «چریک» میشنود؛ تصوّرش فقط در حدّ «کلاشنیکف؛ نارنجک و کُلتِ کمری و تیربارهایِ نیمه سنگین» است.
    در جای دیگر میگوید که ترامپ نیز مانندِ «بوش پدر» که مردم شورشی عراق را تنها گذاشت؛ میخواهد مردمِ شورشی ایران را تنها بگذارد و نمیگوید که وقتی «بوش پسر» به مردمِ شورشی عراق کمک کرد؛ عراق تبدیل به کشورِ «گل و بلبل و سمبل» شد و اکنون مردمِ سراسرِ جهان وقتی دربارهٔ توصیفِ «بهشت» حرف میزنند؛ «عراق» و «سوریه» و «لیبی» و «افغانستان» را مثال میزنند.
    نهایت اینکه این «الاغ» از اینکه خدایِ ناکرده «امامِ زمان ترامپ» با رژیمِ شیعی به توافق برسد نگران شده است.
    حال فرض کنیم که ترامپ بخواهد رژیم را سرنگون کند و در این رابطه با «اپوزیسیون» همکاری کند... در این صورت؛ این «الاغ» چه جایگاهی در این سازماندهی و مبارزه خواهد داشت؟

    یکی به این «الاغ» بگوید:
    اگر مخالفِ رژیم هستی... لازم نیست که «کُس شعر» بنویسی؛ تا «رادیکال» دیده شوی. «ترامپ» از همان نخست نیز شماها را به تُخمش حساب نکرد و تنها کسی که اینرا از همان نخست به همه گفت؛ «کژدم» بود. دولتِ ترامپ پس از «وزن کشیها» نیز به صورتِ واقعی دریافت که این «اوباشانِ فوکولی» را نمیتوان «اپوزیسیون» نامید و بر رویِ انها حساب کرد.

    وظیفهٔ اپوزیسیون این نیست که بگوید: «آمریکا باید اینکار و یا آنکار را بکند»؛ بلکه وظیفه اش این است که کارهایی را که خودش باید انجام دهد به عنوانِ وظیفه ترسیم کرده و سازمانهایِ مربوطه را برایِ اجرایِ آنها بوجود آورد.
    در دوره ای بدبختی این بود که همه عاشقِ «افشاگری» بودند و اوباشانی مثلِ این الاغ نیز نانشان در روغنِ افشاگریها بود. حالا انقلابیگریِ این الاغها به تعیینِ تکلیف برای کسانی که خودشان آنها را «امام زمان» پنداشته اند تبدیل شده است.

    یکی به این «الاغ» بگوید که: اینکه عده ای احمق که از کسی شفا میخواهند که خودش از «اسهال و استفراغ» مرده است و روده هایش به خاطرِ شدتِ فشار از کونش بیرون زده بود؛ تقصیرِ آن شخصِ مُرده نیست... تقصیرِ احمقهایی است که از آن شخصِ فلک زده ای که در بدترین شرایط بیماری مُرده است تقاضاهای بی ربط «شفا» میکنند.
    ترامپ رئیس جمهورِ آمریکا است و در این شرایط «خَرتوخَر» باید گلیمِ کشورش را بیرون بکشد و راهش را چه غلط و یا درست را نیز خودش انتخاب میکند.
    تقصیرِ اوباشگری و شارلاتان بازیهایتان را گردنِ دیگرا نیندازید و نگویید که همه اش تقصیرِ اوباما و یا ترامپ و یا اروپا است.
    «کِرم از خودِ درخته»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با عرض معذرت از کژدم . من فکر میکنم صرفا این آقا می خواهد بگوید آمریکا و ایران در حال مذاکره و توافق هستند . موضوعی که از زمان خروج آمریکا از برجام مدام از دهان این یاوه گویان جهت آرامش جامعه و کنترل قیمت دلار در مقاطع مختلف بیان شده است . الان هم این اقا می خواهد اسمان ریسمان دیگر بافته و طبق سیاق گذشته بگوید مذاکره و توافق در راه است !
      بنظر من کژدم ایشون هیچ گونه آشفتگی نداشتند و فقط در نظر دارن سیگنال مذاکره رو برای مردم جهت کنترل بازار و جامعه منتشر کند .

      حذف
    2. سلام کژدم

      این پرفسور نقی زاده مگر اطلاع نداره که آمریکا از همان روز نخست آمادگی بازگشت به برجام یا برجام جدید را اعلام کرد منتهی با شرایطجدید .
      ۲. قاچاق اسلحه هنر بزرگی برای حکومت نیست که هر قاچاقچی خرده پایی میتواند انجام دهد . و ارسال اسلحه از ایران به مرز لبنان و ورودش به لبنان و یا ا سال به یمن و افغانستان هم که چه استرس و سختی دارد ؟
      ۳. اروپایی ها تا کونشان را در معرض پاره شدن ایران یا روسیه نبینند هیچ اقدامی انجام نخواهند داد .
      ۴. این پرونده های در حد دله دزدی ارزش اقدام عملی ندارند مگر در کنار اقدامی بزرگ از جانب ایران

      نزدیک بین

      حذف
  61. کژدم . میدونم صحبت من خارج از بحث است ولی میخواستم نظرتون رو در خصوص ویدیویی که پنتاگون در مورد بشقاب پرنده منتشر کرده بدونم . اینکه واقعا موجودات فضایی و بشقاب پرنده وجود دارد یا اینکه این تجهیزات و داستانهای مرتبط با اون ساخته بافته قدرتهایی مثل امریکا و شوروی سابق هستن.
    سپاس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در دورهٔ نوجوانی یکی دو کتاب از «اریک وون دانیکن» در این رابطه خواندم. یافته هایش در کشورهای آمریکای لاتین بویژه «پِرو» برایم بسیار جالب بود. امّا اهمیّت زیادی برایم نداشت. این فیلمها را ندیده ام و نمیدانم چیستند. در دورهٔ جنگ سرد میانِ آمریکا و شوروی این داستانها رواج داشت و برخی میگفتند که این اشیاء نورانی هواپیماهایِ سرّی جاسوسی آمریکا هستند. بعدها روشن شد که یکی از این بشقاب پرنده ها SR-71 Blackbird نام دارد و ساخت کمپانی لاکهید است. این بشقاب پرنده حدودِ ۲۰ سالِ پیش از رده خارج شد و یک فروند آن در موزهٔ هوانوردی آمریکا است.
      SR-71 Blackbird بشقاب پرندهٔ بسیار زیبایی است.
      اینکه کمپانی لاکهید بازهم بشقاب پرنده میسازد یا نه؟ و نامهایشان چیست اطّلاعی ندارم.

      حذف
  62. جمهوری اسلامی با اجرای نسخه های بانک جهانی و با امید به انتخاب نشدن مجدد ترامپ(کورنا این موضوع را قویتر کرده)وقت می گذراند
    بقای جمهوری اسلامی با نسخه‌های کهنه‌ی بانک جهانی

    http://www.asre-nou.net/php/view.php?objnr=48752

    http://www.asre-nou.net/php/view.php?objnr=48752

    پاسخحذف
  63. آیا «کرونا» ترامپ را زمین می‌زند؟

    https://tinyurl.com/ycdvlpup

    پاسخحذف
  64. کژدم شما که همیشه از مبارزه و طاهره قره العین صحبت میکنین اگر باری دیگه حضرت باب خودش رو در برابر همگان هویدا کنه شما حاضری برای آرمان های ایشون مبارزه کنی؟حتی اگه مرگ خودتون و خانواده تون رو به همراه داشته باشه؟اگر میخواین جواب مثبت بدین بگین چرا تا الان اینکار رو نکردین؟منتظر باب نشستین ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حرضت باب اسفنجی 😂 فعلا تو قرنطینه هستش اگه ظهور کنه کرونا میگیره.

      حالا این باب اسفنجی کجا قایم شده مثل مهدی تو چاه فاضلابه یا تو کوه هاست؟ یا تو آسمون ها؟ یا تو کهکشان راه کیری؟ آخ ببخشید شیری؟

      این حضرت باب اسفنجی چرا ظهور نمیکنه از چی خایه کرده؟

      حذف
    2. پاسخ به: ناشناس۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ساعت ۴:۲۶

      علیمحمّد شیرازی خود را «باب» (به معنیِ دَر) نامید؛ او دَری بود که اگر مردم ایران از آن وارد میشدند؛ اکنون ایران یکی از شکوفاترین کشورهایِ جهان می بود. باب توسّط شیعیانِ شنیعه کشته شده است و قرار نیست که ظهور کند. نظراتِ ایشان در دنیایِ امروزی حلّال مشکلات نیست و آنچه که باب در ۲۰۰ سالِ پیش پیشنهاد میکرد؛ در دنیایِ غرب تقریباً همگی اتّفاق افتاده و به یک امرِ معمولی زندگی تبدیل شده است. لذا نظراتِ «آن باب» (علیمحمّد شیرازی) دیگر نمیتواند «باب»ی برایِ آینده باشد. در دورهٔ کنونی برایِ «ملاقات با آینده» به «باب»ی دیگر نیاز است که هرکس از آن «دَر» وارد؛ «آیندهٔ نیک» را خواهد دید و برایِ ساختن آن گام برخواهد داشت.

      حذف
    3. من (کژدم) بارها گفته ام که زمانی که «باب» (علیمحمّد شیرازی) را در «میدانِ دارایی تبریز» تیرباران کردند .... «آیندهٔ ایران» را کُشتند.
      از نظرِ من در طولِ تاریخِ ۱۲۰۰ سالهٔ ایران پس از حملهٔ «مسلمانانِ عرب»؛ هیچ شخصیّتی به قدّ و قوارهٔ «باب» ظهور نکرده است و هر آنکه را که در تاریخِ ۲۰۰ سالهٔ اخیرِ پس از کشته شدنِ «باب» به عنوانِ بزرگترین روشنفکر ایرانی میشناسید؛ حتّی «ناخنِ پایِ علیمحمّد شیرازی» نمیشود.
      پس از «باب»؛ ایرانِ کنونی هرگز «باب» دیگری نخواهد داشت.

      حذف
  65. با اجازه کژدم :..چرامزخرف میگی..اگر کژدم در باب قره العین سخن میگوید دلیل این است که بابی است ؟!..کژدم بارها نظرش را در مورد همه مذاهب گفته است و باب برایش اهمیتی ندارد ...میخواهی از اب گل الود ماهی بگیری ؟!این اب کوسه وتمساح دارد !! بپا !

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی؛ برخیها هنوز نیز «بابی» هستند و از «جنبش بابی» برایِ خود «دینِ جدیدی»ی ساخته اند. «بهائیان» نیز به «باب» خیانت کردند و به «دین سازی» روی آوردند. در حالی که نقطهٔ مرکزیِ اندیشهٔ باب «بر انداختنِ دین» بود. در بارهٔ فرقِ «دین» با «اندیشهٔ دینی» نیز بارها توضیح داده ام که اگر کسی علاقه مند باشد میتواند در میانِ نوشتارهای اصلی و بخشِ نظراتِ نوشتارهایِ گوناگون پیداکند.
      تمامی تلاشِ باب برایِ بیرون آوردنِ ایرانیان از «گندابِ دین و تفکّراتِ دینی» بود.

      حذف
  66. درود بر کژدم
    کژدم من بابت پاسخگوییتون ممنونم من سوال اصلیم همون قسمت آخر سوال بود که منظورم ابنه کشورهای مستراح مثل ایران حتی اگر یک باب(دروازه) دیگه هم بوجود بیاد کژدم حاضره در راه آرمان های باب از زندگی نباتی بگذره؟در وبلاگ قسمتایی گفته بودین یک زمانی آینده رو پیش بینی میکردین ولی بعد ها متوجه شدین که نه تنها مشکلی رو نتونستین حل کنین بلکه داشتید به فالگیر راستگو تبدیل شدین.مردمانی مرده قادر به عبور از دروازه باب ها نیستن و حضور باب در نهایت به تکرار اتفاقات گذشته منجر میشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله کژدم حاضر است. امّا کژدم مانندِ «ملّا حسین بُشرویه ای» نیست. من هرگز نگفته ام که یک زمانی آینده را پیشبینی میکردم و بعد دیدم که به فالبینِ راستگو تبدیل شده ام. من گفته بودم که: «زمانی فکر میکردم که اگر آینده را درست پیشبینی کنیم؛ میتوانیم استراتژیهایِ خود را درست تدوین کنیم؛ امّا بعدها دیدم که تنها کاری که پس از پیشبینی به جای میماند؛ نشستن و نگاه کردن است و کارِ دیگری نمیماند و حدّ اکثر اینکه به یک فالبینِ خوب تبدیل میشوی». دلیلِ این سخن آن بود که پس از برخی پیشبینیها دیگر حرفی برایِ زدن نداشتم و هیچکس نیز این پیشبینیها را جدّی نمیگرفت و اساساً کسی وجود نداشت که گفته هایِ مرا جدّی بگیرد و یا حتّی وجودِ خودش یک وجودِ جدّی باشد.
      «باب» همان موجودی است که همیشه حرفِ «تازه» میزند و استفراغی به نامِ «تکرارِ گذشته» در دهان ندارد. دهانِ «باب» همیشه بوی تازگی میدهد.
      آنکه باعثِ تکرار میشود؛ «متکلّم» است که میخواهد «گذشتهٔ پُر از کثافت» را بیاراید و تنها میتواند«الاغها» را رهبری کند.
      مانند: «انگلِ بنیانگذار»؛ «انگلِ شیّاد خاتمی»؛ «انگلِ فرزانه»؛ «انگلِ بهرمانی»؛ «انگل کرّوبی» و بی شرافتی به نامِ «موسوی» که قرار است رأیها را پس بگیرد امّا چون در «حصر» است نمیتواند. اُلاغهایِ «سبز» و اوباشانِ بسیجی و پاسدار نیز معرّفِ حضور هستند و نیازی به توصیفِ احوالشان نیست.

      حذف
  67. راستی فکر میکنید که چه خبرهایی در راه است که «دیّوس فرزانه» به فکر استفاده از «سپرهای انسانی» در جزایر خلیج فارس افتاده است؟

    https://tinyurl.com/y9hfpbe2

    پاسخحذف
  68. بدبختیِ اقتصادیِ «امپراتوری بزرگِ صفوی» به جایی رسیده است که میخواهد شرکتهایِ ورشکسته را به مردم بچپاند.

    https://tinyurl.com/y9qrdbkj

    پاسخحذف
  69. تا حدی با بخشی از حرفات موافقم و با بخشی نه مثلا با اسم بردن از «همه پالایشگاهها و چاههای نفت و مراکزِ پتروشیمی» میگی باید ستون فقرات مالی رژیم رو شکست. مشکل اینجاست که در بعضی از موارد ستون فقرات ایران و رژیم مشترکه و اگه آسیبی که به اینا میرسه خیلی شدید باشه و بعد سقوط رژیم در کمترین زمان و هزینه ممکن تعمیر نشن باید گفت فاتحه مع صلوات و در زمینه انتفاضه شعبانیه عراق و جنگ 2003: وقتی قرار بود نتیجه شورش و حمله خارجی یکی باشه پس بوش پدر بهتر بود همون دهه نود با رعایت کامل(سفت و سخت) منطقه پرواز ممنوع کار صدام حسین رو تموم کنه تا اینکه پسرش برای راه انداختن جنگ شیعه و سنی جدا از هزینه ها باعث بشه آمریکا کلی کشته و زخمی بده!
    بعد میگی اکنون بهترین موقعیّت برای نجاتِ مردم از خرافهٔ «گور پرستی» است. منم باهات موافقم ولی عامل بیماری‌زا نه ویروس بلکه باید باکتریایی باشه تا بتونیم مواد ناخواسته بیماری رو کنترول و درمان کنیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      با هر بخشی که موافقید؛ در همان راستا حرکت کنید. فقط چند مسئله را فراموش نکنید و آن اینکه: امامِ زمانی در کار نیست. دلتان به ترامپ و یا شخص دیگری گرم نباشد؛ آنها کارِ خودشان را میکنند و ایرانیان باید کارِ خودشان را انجام دهند.
      اگر کسانی پیدا شدند که درهم شکستنِ ستونِ فقراتِ رژیم را فراتر از آنچه شما فکر میکنید دیدند؛ با آنها نیز مخالفت نکنید. بگذارید آنها نیز کارِ خودشان را بکنند.
      و نهایت اینکه: هرچه از «گور پرستان» کشته شوند .... باز هم کم است.

      حذف
    2. کژدم قانونی تحت عنوان (کارما) که بودا بهش اعتقاد داشت در مورد کشتن این گور پرستان صدق نمیکنه؟

      حذف
    3. منظورتان از «قانونِ کارما» را نفهمیدم. لطفاً بیشتر توضیح دهید. فکر میکنم که شما از دیدِ خاصّی به «کارما» نگاه میکنید که اگر توضیح دهید شاید (نه حتماً) بتوانم پاسخ دهم.

      حذف
    4. درود بر کژدم
      کژدم من خواستم درباره ی کارما کمی صحبت کنم ولی وقتی که دیدم هیچکدوم از این حرف ها متعلق به من نیستن ترجیح میدم تا زمانی که نتونم کلام مرغوا جانها رو ببینم درباره اش حرفی نزنم. کارما بیشتر از این مزخرفاتی که تحت عنوان عدالت و تقدیر انسان معرفی میشن فکر میکنم باید به شکل یک قانون جهانگستر بهش نگاه کرد تا بشه اتفاقات اطراف رو از دریچه بودا نگاه کرد.فکر میکنم این قوانین که گویا در دنیای غیرفیزیکی حاکمه تفاوتی با قوانین فیزیک نداشته باشه فقط چون تا به امروز تعداد کمی از انسانها وارد ابعاد بالاتر آگاهی شدن کمی ناشناخته مونده و شارلاتان ها هم طبق ذات کثیفشون فقط سعی به ساخت بت از شخص بودا دارن و هیچ درکی از صحبتهاش ندارن.

      حذف
    5. کژدم با توجه به کلام بودا که تحت عنوان رنج و لذت معرفی میکنه میشه این شکلی استدلال کرد که شمن ها برای قرار گرفتن در مرکز وجودشون به سمت شناختن و دیدن میرن؟اگر شمن ها بتونن با انجام فعالیتی که بهشون علاقمندن در مرکز وجودشون قرار بگیرن چرا کسانی که به عنوان پگان معرفی میکنین نمیتونن این کار رو انجام بدن؟

      حذف
    6. حتی دوگانگی لذت و رنج هم موضوع جالبی نیست. در واقع ذهن انسان بعضی موضوعات رو رنج اور و بعضی موضوعات رو داره لذت بخش معرفی میکنه.مثل مرگ همسرتون و مرگ قاسم کتلت میمونه که از نظر یک پزشک در هر دو حالت فقط علائم حیات بدن انسان از بین رفته ولی میبینین یک موضوع میتونه برای شما رنج اور و موضوعی دیگه لذت بخش باشه.به نظر من هر اتفاقی که در زندگی برای انسان می افته نه رنج اور و نه لذت بخشن فقط همون شکلی هستن باید پذیرفته بشن.

      حذف
    7. ناشناس گرامی
      آنچه که به نامِ «کارما» مشهور است در آیینِ هندو و آیینی که به بودیسم مشهور است؛ به زندگی روحی فردی نظر دارد و نتایج هر عملی به طورِ مستقیم بر زندگیِِ معنویِ آیندهٔ فردِ مشخّص اثر میگذارد. بودا یک «هندو» بود و به «چرخهٔ زندگی» که ما آنرا با نامِ «تناسخ» میشناسیم معتقد بود و آنچه که «نیروانا» نامیده میشود؛ «خروج از چرخهٔ هستی» و یا به عبارتِ آشنا؛ خروج از «چرخهٔ تناسخ» و در واقع خروج از زنجیرهٔ پایان ناپذیر «تولّدها و مرگهایِ مکرّر در اشکالِ گوناگون» است.
      این اندیشه با اندیشهٔ «Chain of Actions & Reactions» تفاوت دارد. امّا در ظاهر یکسان انگاشته میشوند. این «یکسان انگاری» به خاطرِ شباهتهایِ زیادی است که این ۲ اندیشه در ظاهر دارند که مثالی میزنم:

      در سلسلهٔ ترکیباتِ شیمیایی؛ زمانی این چرخه پایان می یابد که در مرحله ای چه به صورتِ عمدی و یا تصادفی؛ یک مادّهٔ «Neutral» (خنثی) تولید شود که ظاهراً هیچگونه «مِیلِ ترکیبی» نداشته باشد. در دنیایِ فیزیک هیچگونه مادّهٔ «خنثی» وجود ندارد. آنچه که وجود دارد مقدارِ نیرویی است که بتواند «تحریک» ایجاد کند. برایِ نمونه پلاستیک را «عایق» میدانیم؛ امّا در شرایط «ولتاژ بالا» و یا «شدّت جریانِ بالا» پلاستیک نمیتواند «عایق» بماند و تبدیل به «هادی» میشود.
      امّا در آیینِ «بودا»؛ زمانی که شما بتوانید تمامیِ نیروهایِ محرّکهٔ درونی را بشناسید و آنها را «بکُشید»؛ میتوانید به موجودی «خُنثی» تبدیل شوید که نه کسی را دوست دارد و نه از کسی متنفّر است و در مجموع هیچگونه رابطه ای نمیتواند این شخص را به «هیجان» بیاورد و عکس العملی از طرفِ آن شخص بوقوع بپیوندد. اینگونه اشخاص را «دست نیافتنی» و «Untouchable » مینامند. در هر ۲ آیین اینگونه اشخاص از چرخهٔ هستی (تناسخ) خارج میشوند زیرا به موجودی «یکدست» تبدیل شده اند. تمامی تلاشِ «بودا» برایِ «دست نیافتنی شدن» بود. امّا برخی از هندوها به «صلح درونی» می اندیشند که منظور «ایجادِ توازن در درون» است و آنرا «نیروانا» نامیده و میگویند که چنین شخصی از «دایرهٔ هستی» خارج شده و به «نیروانا» میرسد. امّا نظریّهٔ بودا که یک «هندو» است این نظریّه را نمیپذیرد و به «سکوتِ درون» اعتقاد دارد که به معنیِ «مرگِ درون» است. جایی که «گفتگوهایِ درونی» پایان می یابند. اندیشهٔ ایجادِ «توازنِ درون» به زندگیِ اجتماعی علاقه مند است. امّا «بودا» به موجودی بسیار «تنها» تبدیل شده و از «تنهایی» لذّت میبرد. از نظرِ «بودا» آنچه که «توازنِ درونی» نامیده میشود شکننده است و هر لحظه میتواند به «بی نظمی درونی» تبدیل شود و بدتر اینکه از «چرخهٔ هستی» خارج نمیشود و نوعی «خود فریبی» انگاشته میشود.
      آنچه که در آیینِ بودا و هندو «کارما» نامیده میشود؛ در رابطه با رسیدن به «نیروانا» معنی پیدا میکند و به شکلی که شما میخواهید مطرح کنید؛ «مادرِ» نظریّهٔ «Chain of Actions & Reactions» نیست امّا به طورِ طبیعی در دایرهٔ بسیار محدودی میخواهد از این قانون تبعیّت کند و «Logical Reasoning» خاصّ خود را دارد که با اعتقاد به «چرخهٔ هستی» (تناسخ) آغاز شده و با «خروج از چرخهٔ هستی» پایان می یابد که نوعی «بحثِ کلامی» هستند و ارزشی ندارند. زیرا هر ۲ نظریهٔ «چرخهٔ هستی» (تناسخ) و «خروج از چرخهٔ هستی» فقط «ادّعا» هستند. امّا آنچه که در این میان واقیّت دارند:
      ۱- تلاش برایِ شناختِ درون.
      ۲- «تلاش برایِ دست نیافتنی شدن» و یا «تلاش برایِ ایجادِ توازن» هستند که از نظرِ من تلاشهایی «شمنی» هستند.

      حذف
    8. Pagan نمیتواند یک «محقق» باشد زیرا خدایی را آفریده است که «فعّال مایشاء و یحکم ما یُرید» است. تمامی تلاش Pagan ها نَه «تحقیق کردن» بلکه تلاش برایِ یافتنِ هر «خس و خاشاک»ی است که برایِ اثباتِ نظریهٔ «خدا پرستانه» بکار می آید و به همین دلیل کارشان «شارلاتان بازی» و «تولیدِ بافتنی و تفسیر و تعبیر» است. از نظرِ Pagan ها چیزی به نامِ «سرنوشت» مانندِ شمشیر همیشه بالایِ سرِ انسان آویزان است. از نظرِ «شمن»؛ چیزی به نامِ «شرنوشت» وجود ندارد؛ بلکه چیزی به نامِ «برآیند» وجود دارد.
      «شمن» عاشقِ گسترشِ «شناخت» است و Pagan به دنبالِ «فلسفه بافی و تفسیر» است.

      حذف
    9. به همین «ماهِ مبارک رمضان» نگاه کنید که قبل از محمّد نیز وجود داشت و Pagan های عرب در این ماه روزه میگرفتند. مراسم حجّ هم وجود داشت که بازهم یک آیینِ Pagan هایِ عرب بود. هرچه که به نامِ «اسلام» نامیده میشود؛ مجموعهٔ آیینهایِ Pagan هایِ عرب است.

      حذف
    10. ممنون کژدم بابت توضیحاتتون همون طور که ذکر کردین این موضوعات تا زمانی که قرار باشه به بحث کلامی گذاشته بشه ارزشی ندارن و باید دیده بشن.کژدم قسمت اخر صحببتون
      ( ۲- «تلاش برایِ دست نیافتنی شدن» و یا «تلاش برایِ ایجادِ توازن» هستند که از نظرِ من تلاشهایی «شمنی» هستند.)
      این دست نیافتنی شدن که ازش صحبت میکنین همون هدف غایی عرفای ایران هست که بعد نابودی نفس و منیت عارف به جایگاه فنا فی الله میرسه؟

      کژدم در آیین شمنی شخصی مثل انشتین و تسلا تمام زندگیشون رو وقف شناختن و دیدن گذاشتن چرا این اشخاص هیچوقت به سمت مکاتب فکری شرقی و کشتن نفس و منیت و ریاضت کشی و... حرکت نکردن؟این رابطه ی عاشق و معشوقی که صوفی ها ترسیم میکنن یا رنج و لذت بودا چرا برای همه شمنها بوجود نیومد که اون ها رو به سمت علم هدایت میکنه؟

      حذف
    11. کژدم این داستان های مزخرف و افسانه های قران مثل یوسف مخ زن و نوح کشتی ساز و موسی دریاوازکن هم ریششون حدس میزنم تو همین پگانیسم و قدرت های تخیلی الله و داستانهایی هست که اعراب قبل اسلام باور داشتن.این الله باید تا به امروز از شرمندگی بندگان 1400 ساله اش هم که شده به حاکمیت خودش بر مسلمانانش پایان بده.واقعا الله موجود بیشرفی هست که حتی لیاقت قضاوت من رو هم نداره.

      حذف
    12. همهٔ خدایان و فرشتگان و امشاسپندان و .... خدایانِ «یک کاسه شده» مانندِ «یهوه» و «الله» موجوداتی تخیّلی هستند که توسط Pagan ها آفریده شده اند. گزارش تاریخی Pagan ها نیز از داستانِ احمقانهٔ «آدم و حوّا» فراتر نمیرود و همیشه در تلاش هستند که آن قصهه ها را با وصله و پینه کردنهایِ «کلامی» همچنان زنده نگاهداشته و آنها را «علمی» جلوه دهند.

      حذف
    13. پاسخ به: ناشناس۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ساعت ۰:۴۳

      آنچه که در ایران «عُرفا» نامیده میشوند؛ همگی «متکلّمین» هستند و تنها چیزی که در آنها یافت نمیشود؛ «عرفان = دانش» است. تمامی تلاشِ آنها تبدیل به «قُطب شدن» است و اگر به این «قطبهایِ مشهور» نگاهی بیندازید؛ همگی از طریقِ همین مزخرفبافیهایِ عارفانه؛ «میلیاردر» شده بودند و پیروانِ زیادی داشتند و یکی از دیگری «مادرقحبه»تر است .... از «ملّایِ رومی» بگیر تا «شاه نعمت اللهِ ولی».....
      «شمن» ها به دنبالِ گردآوریِ «پیرو» نیستند و به همین خاطر نیز هیچکدامشان «پیرو» ندارند. اگر «تسلا» و «انشتین» به دنبالِ این مزخرفات نرفتند؛ به این خاطر است که نه تنها به آن نیازی نداشتند؛ بلکه میدانستند که مزخرفات است و چیز ملموسی برایِ بدست آوردن در این حیطهٔ مزخرفات وجود ندارد.
      «شمن»ها به دنبالِ مزخرفاتی به نامِ «تزکیهٔ نفس» برای رسیدن به «بهشت» و یا «نیروانا» نیستند.
      اساساً «همسان انگاری» و یا «همسو انگاری» «آیینِ شمنی» با مزخرفاتِ «عرفانی» یک خلط مبحث است. این ۲ مقوله ۱۸۰ درجه با همدیگر زاویه دارند.
      آنچه که این خلط مبحث را بوجود آورده است این است که آن دسته از شمنها که بر رویِ «دیگر سو» تمرکز کرده بودند تا ببینند که در آنجا «چه خبر است؟» را با تلاشهای خرافیِ مدّعیانِ «کشفِ» راههای رسیدن به «خدا» و یا «نیروانا» و یا «بهشت» را «تلاشهایِ همسان» می انگارند و یا اینکه عمداً میخواهند این ۲ دسته را «همسان» جلوه دهند. در حالی که «شمن» به دنبالِ «دیدن» و «گسترش دانش» است و دیگری به دنبالِ رسیدن به «مفاهیمِ خرافی» مانندِ الله و خدا و بهشت و نیروانا است.
      در رابطه با تلاشهای بودا گفتم که «شناختِ درون» و شیوهٔ «کُشتنِ درون» و رسیدن به «سکوتِ مطلق درونی» که بودا به آن کمر بست؛ یک «رویکردِ شمنی» است. امّا «نیروانا» و «تناسخ» (چرخهٔ هستی) مزخرفاتِ ادّعایی و بی پشتوانه ای هستند که بودا به آنها «اعتقاد» داشت و نَه اینکه در مسیرِ حرکتِ خود به آنها دست یافته بود.

      حذف
    14. کژدم توضیحاتتون بسیار زیبا و آموزنده بود.سعی میکنم از امروز این صحبتها رو به عنوان الگو و مسیری برای جهت دهی به آینده و ترسیم مسیر زندگیم استفاده کنم.تنهایی گویا یکی از مهمترین و اصولی ترین قانون نانوشته ای هست که همه ی شمن ها به اون ایمان دارن.از امروز جا داره به جای زندگی مقدس از نام تنهایی مقدس یاد کنم.درود بر همه ی کسانی که در تنهایی خود تونستن زمینه بسیاری از دگرگونگی های زندگی امروزی انسانها بشن.من تو سوال کوتاهم به دنبال وصله و پینه زدن بین صوفیسم و بودیسم بودم که به نتیجه گیری اشتباه منجر شد.

      حذف
    15. ناشناس گرامی
      «شمن» به «تنهایی» (تنها بودن) ایمان ندارد. بلکه به تجربه دریافته است که فقط در «تنهایی» میتوان موفّق به «دیدن» شد. زیرا زمانی که از «تنهایی» بیرون می آیید؛ گویی که بازیگرانِ زیادی را به بازی وارد میکنید و این بازیگران ذهنِ شما را آشفته میکنند. بگذارید یک مثالِ تجربی بزنم.
      همه «نیوتون» را کاشفِ «جاذبه» میدانند. امّا هیچگاه از خود نمیپرسند که نیوتون در کدامین سال از عمرِ خود به این «کشف» نائل شد؟ آیا قبل از آن همهٔ سیبها به جایِ اینکه بر زمین بیفتند هر کدامشان پس از جدا شدن از درخت؛ به نقاط مختلفی سفر میکردند؟ یا اینکه همهٔ شان به زمین می افتادند؟
      نظر من (کژدم) این است که نیوتون تا لحظهٔ این کشف با آدمِ «کور» فرقی نداشت. زیرا هزاران بار افتادنِ قاشق؛ چنگال؛ دستمال؛ توپ و .... را بر زمین تماشا کرده بود امّا «جاذبه» را «ندیده» بود. زیرا چه بسا ذهنش با بازیهایِ دیگری مشغول بود و برخی از آن بازیها بسیار مسخره بودند. این بازیهایِ مسخره و بازیگرانِ آن نیوتون را از «دیدن» باز داشته بودند.
      «شمن» نامی آمیختهٔ «تُرکی - مغولی» است که معنی آن «کسی است که چیزهایی را میبیند که دیگران نمیتوانند بینند».
      همه «نگاه» میکنند؛ همه «تماشا» میکنند؛ امّا افرادِ بسیار کمی وجود دارند که «می بینند».
      زمانی که یک بیماری ظاهر میشود؛ ذِهنِ «شمن» به دنبالِ یافتنِ علّت و پیدا کردنِ «درمان» بود. امّا ذِهنِ «Pagan» به دنبالِ آن بود که کدامین «خدا» باعثِ بیماری شده است؟ راهکارش نیز این بود که بیاییم برایِ آن «خدا» عود و عنبر بسوزانیم .... قربانی کنیم ... به درگاهش استغاثه کنیم تا شاید این شرّ را دفع کند (همان کاری که اکنون مسلمانها و مسیحیها و یهودیهای مذهبی و بوداییها همچنان به انجامِ آن ادامه میدهند و گور پرستی را نیز شیعیان به آن اضافه کرده اند).
      مسئلهٔ دیگر «رویا بینی» و «رویا بافی» است.
      «رویا بینی» مانند وارد شدن به یک «جنگل» و نگاه و تماشا کردنِ جنگل و موجوداتِ آن است. امّا «رویا بافی» وارد شدن به دنیایِ «رویاهایِ خود بافته» است.
      «شمن» در «رویا بینی» به دنبالِ چیزِ خاصّی نیست و در بارِ نخست فقط واردِ «رویای ناخواسته» میشود و فقط «تماشاگر» است؛ پس از تماشایِ رویا به صورتِ مکرر؛ «شمن» تلاش میکند که با اجزایِ آن رابطه برقرار کند و یا روابط میانِ اجزا را کشف کند و از آن زمان است که آرام آرام؛ «دیدن» شکل میگیرد. «شمن» دنیایِ رویاها را «عوالمی دیگر» نمیداند بلکه آنرا «دیگر سو» میخواند و تلاش میکند تا کشف کند که آیا رابطه ای میانِ «سو» و «دیگر سو» وجود دارد یا نَه؟ اگر وجود دارد... آیا میتواان با ایجادِ «تغییر» در «دیگر سو» باعثِ «تغییر» در «سو» شد و یا با ایجادِ تغییر در «سو» میتوان در «دیگر سو» تغییری بوجود آورد؟ البتّه شاید در ابتدا یک «شمن» نیز فکر کند که «دیگر سو»؛ دنیایی دیگر و مستقل است. اماّ حتّی بدونِ آموزگار نیز هرچند دیر تر بالاخره درخواهد یافت که این ۲ دنیا مانندِ «دو سو»یِ یک سکّه هستند ولی «دیگر سو» مانندِ «ریشه» و «سو» مانندِ برگ و شاخه و میوه ها هستند و اگر بتوان در «دیگر سو» تغییری بوجود آورد؛ «سو» نیز به تَبَعِ آن تغییر؛ تغییر می یابد.
      هر آنچه من (کژدم) در این رابطه میگویم؛ صرفاً جنبهٔ «توضیحِ کلامی» دارد. زیرا تنها سلاحی که برای انتقالِ فکر در دسترس داریم؛ «زبان» است.
      امّا میدانم که «کلام» نمیتواند انتقال دهندهٔ درستی برایِ اینکار باشد.
      یک جملهٔ شمنی را که هرچند بارها گفته ام تکرار میکنم:

      «تائو به کلام در نمی آید؛ .... اگر به کلام در آمد؛ .... فهمیده نمیشود؛ .... امّا اگر به کلام در آمد و فهمیده شد؛ ... دیگر تائو نیست.»
      «تائو» به معنیِ «راز» است.
      تمامی تلاشِ «شمن» برای «دیدن» و «کشفِ» رازها است و از این روند «لذّت» میبرد.
      کارِ «شمن» رسیدن به «نیروانا» و «بهشت» و یا «رسیدن به خدا» و اینگونه دنیاهایِ تخیّلی نیست.
      در آیینهایِ «پَسا شمنی» که به طورِ عمده «Paganism» هستند؛ معمولاِ برایِ «فرزانگی» نیز خدایی اختراع کرده اند که یکی از نامهایِ آن در «Western Paganism»؛ «Sophia» است و آنچه که در ایران و کشورهایِ عربی به «صوفی» معروف است؛ همانا «پرستندگانِ خدایِ فرزانگی»(Sophism) میباشند. این دسته از «خرافه پرستان» به جای «تلاش برایِ شناخت» راهِ احمقانهٔ «آویختن از کیر و خایهٔ خدایِ فرزانگی» را پیش گرفته اند و از او میخواهند که به آنها «فرزانگی» (Wisdom)عطا فرماید. «صوفی»ها و «عرفا» و همهٔ «ادیان» در دایرهٔ بزرگِ Paganism تعریف میشوند و هیچ ربطی به «آیینِ شمنی» ندارند.

      امیدوارم که توانسته باشم فرق میانِ «آیینِ شمنی» و آنچه که به دروغ «عرفان» و «صوفیگری» و «مراقبه» و «تزکیهٔ نفس» برایِ رسیدن به «بهشت» و «نیروانا» و «فرزانگیِ اهدایی» نامیده میشود را توضیح داده باشم و بهتر میدانم که این دفترچه را برایِ همیشه ببندیم.

      حذف
  70. https://www.radiofarda.com/a/pompeo-iran-mahan-air/30584061.html

    پاسخحذف
  71. حملات مجدد ترامپ علیه چین در ارتباط با نحوه شیوع کرونا
    معاون وزیر خارجه چین: چرا تحقیقات در مورد کرونا فقط باید شامل ما شود؟
    ........................
    کژدم تا حالا دو تا سناریو مطرح کردی اول گفتی این بیماری از ازمایگاه ووهان رخنه کرده به بیرون و اطلاعات جمهوری اسلامی به صورت مخفیانه اون رو از چین وارد کرده و الان می ترسته چین بویی ببره
    اما بعد دوباره از نوشته هات اینجور مطرح کردی چین با همکاری سپاه قدس این ویروس در کشورهای اروپایی و امریکا پخش کرده
    این جور که بوش می اد در هر صورت پای سپاه قدس به میان بیاد اگه به همین شکل پیش بره!!؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. احتمالِ دوّم را یکی از خوانندگان مطرح نمود و من نیز گفتم که این احتمال نیز وجود دارد.
      چون رژیم چندین بار آمریکا را به انتشارِ ویروس تهدید کرده است؛ احتمال دارد که پایِ رژیمِ شیعی را نیز به میان بیاورند.

      حذف
  72. https://m.youtube.com/watch?v=aRvkFTj2uhk

    پاسخحذف
  73. دورود کژدم
    مثل اینکه داعش به صورت همزمان تو عراق و سوریه به ارتش های این دو کشور شبیخون زده و تعدادی از ارتشی های دو کشور هم کشته شدن.
    آیا داعش داره جون میگیره؟؟ تحلیلت ن چیه؟؟

    پاسخحذف
  74. ما ادمهای قدیمی تمام اینها را دیده ایم ومیدانیم با چه کثافت کاریهایی اینها بقدرت رسیدند.. ولی افشین با وجود سن کم بسیار زیبا همه را مرتب کرده...افرین
    https://www.youtube.com/watch?v=SDh8vfuuBuM&fbclid=IwAR0TLuKMF-s4j-shWsH_lV4nWZ0W1-E2QMOG6piy5g-rf-zgpkHFVgRV-PI

    پاسخحذف
  75. درسته ما باید کارمون رو انجام بدیم و آمریکایی ها هم کار خوردشون رو. ولی اگه آمریکایی ها بهمون گفتن تروریست و وارد لیستشون کردن اون وقت باید چیکار بکنیم؟

    پاسخحذف
  76. کژدم فکر میکنم این بازی هایی که چین قصد براه انداختنش رو داره فقط هدفش شکست دادن ترامپ و جلوگیری از انتخاب شدنشه.این گنده گوزی های یوآن هم در این راستا هست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یکی از اهدافِ چین «شکستِ ترامپ» است و با بخشی از اروپا و تمامیّتِ حزب دموکرات؛ پیمانِ نانوشته ای در این رابطه دارند. امّا هدفِ اصلی چین تبدیل شدن به «تنها قدرتِ جهانی» است.
      اگر ترامپ پیروز شود؛ چین قافیه را بدجوری خواهد باخت و در سالهایِ آینده شاهد شورشهای داخلی در چین خواهیم بود.

      حذف
    2. یعنی حدس میزنی احتمال برنده شدن ترامپ کمتر شده؟؟چون گفتی اگر ترامپ برنده شود...

      حذف
    3. پاسخ شما یک «نَه بزرگ» است. احتمالی به جز پیروزی ترامپ وجود ندارد.
      پاسخ دوّم اینکه: شماها موجوداتِ احمقی هستید و زندگی شماها را بازی با «کلمات» پُر میکنند و گرنه بسیار «تُهی» هستید.

      حذف
    4. اینکه ترامپ پیروز خواهد شد را نه یک ماه و یا ۶ ماهِ پیش؛ بلکه ۴ سالِ پیش و پیش از اینکه برایِ بارِ نخست پیروز شود گفته ام.

      حذف
  77. حال که از «شمن بازی» و «بودا بازی» و «عرفان و صوفیگری بازی» بیرون آمده ایم؛ میخواهم خبر بسیار بدی را منتشر کتم که هنوز هیچکس به آن اشاره ای نمیکند.
    خبر این است که «کم کردنِ جمعیّتِ کرهٔ زمین» به عنوانِ یکی از گزینه هایِ «حفاظتِ محیط زیست» در حالِ ورود به گفتمانهای «فعّالانِ محیط زیست» است. اکنون فقط آغازِ ورود به گفتمان است و در فرداها صدایِ این «گزینه» (کم کردنِ جمعیّتِ گونهٔ انسانی) بسیار رساتر شنیده خواهد شد و تا آن زمان؛ در حالِ تدوینِ نوعی از «وجدانِ جدید» و تبلیغِ ان خواهند بود. اگر این گزینه به صورتِ یک «گزینهٔ اساسی و مهمّ» تلقّی شود که البتّه خواهد شد؛ در آینده باید شاهدِ «حذفِ کور کورانهٔ جوامع» باشیم که گونه هایِ انسانی را با غربالهایِ سیاسی و نژادی محکوم به «مرگ» خواهند کرد. شاید آنهایی که در آن زمان زندگی میکنند؛ شیوعِ «ویروس طلایی» را در حدّ یک شوخی ببینند.
    راه یافتنِ این گزینه به گفتمانِ «طرفدارانِ محیط زیست» زمینه سازِ قتل عامهایِ گستردهٔ آینده است که کشتارهایِ جنگهایِ جهانی اوّل و دوّم؛ در برابرِ آن «هیچ» خواهد بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دذود کژدم
      چین، هند، پاکستان، اندونزی، بنگلادش، ژاپن و دیگر کشور های آسیایی مخصوصا شرق و جنوب شرق تقریبا نصف جمعیت جهان تشکیل میدن. به نظرت قتل عام هارو از این کشور ها شروع نمیکنن؟؟ یجورایی الویت با این کشورها نیست؟؟

      و اینکه جمعیت ایران نهایتا تا صد میلیون میره و صد میلیون درصد کمی از جمعیت جهان رو تشکیل میده.
      آیا رو ایران هم زوم میکنن برای کاهش جمعیت؟


      با سپاس اشکان

      حذف
  78. ما بهش میگیم جنبش/جنگ جهانی سبز. مطمئنم اگه اوضاع همینطوری که هست پیش بره نمیشه جلوی وقوعش رو گرفت!

    پاسخحذف
  79. ناشناس گرامی
    نظر شما را به خاطر اینکه میخواستید مدالِ طلایِ «باتربیتی» را از چنگ من بربایید؛ سانسور کردم. یعنی از بیخ سانسور کرده و منتشر نکردم.
    مدالِ طلا مالِ منه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم گویا شما دچار حسادت شدین.اگر کسی لیاقت مدال طلا رو داره باید بهش اهدا میکردین

      حذف
  80. کشور مستراحها در پِیِ برپایی «امپراتوری».

    مغولها میخواهند امپراتوری چنگیز را دوباره زنده کنند و اگر کسی مخالفت کند... حتماً خائن است:

    https://tinyurl.com/ybjobkas

    افغانها میگویند که ایرانیها حتّی بلد نیستند فارسی حرف بزنند و فارسی را از ما یا گرفته اند و احتمالً در فکر امپراتوری بزرگ افغانستان هستند؛ در حالی که از تشکیلِ یک دولت عاجزند.

    ناسیونالیستهای ایرانی میخواهند امپراتوری ساسانی را دوباره احیاء کنند.
    گورپرستانِ شیعه مسلک که در حالِ کون دادن به هر قدرتی هستند میخواهند امپراتوری صفوی را احیاء کنند.
    لذا ایرانیها بسیار خوشبخت هستند. زیرا میخواهند ۲ امپراتوری تولید کنند.

    تُرکهای عثمانی نیز میخواهند ۲ امپراتوری بسازند. امپراتوری عثمانی و امپراتوریِ تُرک که بالکان را به چین وصل میکند و حتّی بخشی از آن را میبلعد.

    چینیها میخواهند امپراتوریِ بسیار بزرگ جهانی بسازند.

    روسها نیز به امپراتوی دورانِ «کاترین» می اندیشند.

    راستی چه خرتوخری شده است؟

    ۳ میلیارد نفر نیز دسترسی به «آب» و «صابون» ندارند که ایرانیانِ امپراتوری ساز در میانِ انها هستند.

    https://tinyurl.com/y7go6jcc

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با درود
      راستی چه خرتوخری شده است؟ همه "من" شده اند!
      "ما" گم شده است.
      ایرانی در غربت

      حذف